כיכר השבת

"חרדי עובד" במתקפה על ברייטקופף: "נפתחו שערי הגיהנום"

טורו של העיתונאי שמעון ברייטקופף ב'משפחה' כנגד מחאת החרדים העובדים והאיום בהצבעת מחאה, קומם את אביגדור רבינוביץ שתקף בפייסבוק ואיים כי "נפתחו שערי הגיהנום". ברייטקופף: "מדובר בתגובה שלא מכבדת את כותבה" (חרדים)

35
ישראל כהן | כיכר השבת | ד' בשבט | 24.01.15
ברייטקופף
ברייטקופף (באדיבות המצולם)

סוגיית החרדים העובדים: בשנים האחרונות מקובל היה בשוק התקשורת החרדי כי בטאון תנועת "דגל התורה" העיתון "יתד נאמן", יוצא בחורמה כנגד תופעות החרדים החדשים, החרדים העובדים או בעלי החולצות הכחולות, כאשר מנגד, דווקא השבועון משפחה העניק לאותה אוכלוסייה ייצוג.

אולם מי שקרא השבוע את מדור החדשות של המגזין הנפוץ, ראה בטורו הקבוע של העיתונאי וסגן העורך שמעון ברייטקופף התקפה חריפה נגד החרדים העובדים הדורשים לעצמם ייצוג בכנסת.

"בעקבות התרבותם של נציגי 'החרדים העובדים' שנאלצו השבוע לבלות כל ערב בחדרו של יו"ר מפלגה אחר", כותב בריטקופף: "נחקרה חקירה בבית המדרש: מי זכאי לענות לתואר 'חרדי עובד', התואר שהפך לכאב הראש הרשמי של בחירות 2015. האם מספיק להיות 'לא לומד' בשביל להיחשב ל'עובד', או שמא, לא עלינו, צריך באמת ובתמים לעבוד ולקבל תלוש משכורת כדי לזכות בתואר הנחשק?".

"סדרת המפגשים שקיימו 'העובדים' השבוע נתנה את התחושה שנדרש שינוי השם. הם לא 'החרדים העובדים', אלא 'החרדים הלא לומדים'. כאלו שהפכו את העובדה שהם נאלצו לעזוב את בית המדרש - למקצוע. קצת קשה להאמין שחבורת האנשים שלעסה כל ערב בורקסים בחדרו של יו"ר מפלגה אחר, באמת עובדת בעבודה כלשהי".

"כותב השורות הוא גם חרדי וגם עובד, והוא מתקשה לראות אותו או את אי מי מחבריו מגייס ארבעה ערבים פנויים ברצף כדי לנהל דיאלוגים עקרים עם ראשי מפלגות מותשים שחושבים שגילו איזה מרבץ קולות סודי שהסתתר עשרות שנים במקומות עבודה מתחת לפני הקרקע".

לטענת בריטקופף: "בציבור שומרי התורה והמצוות ישנם המוני אנשים שיצאו בצוק העתים לשוק העבודה. אנשים חרדיים המקפידים על קלה כבחמורה ממלאים היום תפקידים כמעט בכל התחומים הכי בכירים במדינה. רובם המכריע מרגיש שצרכיו מיוצגים כהלכה. אפשר לחשוב שח"כ יעקב אשר הוא אברך משי שנשלף מכולל חזון איש, או שח"כ יעקב ליצמן הוא נער חסידי שנשלף מהתוועדות חסידית לוהטת".

"הקמפיין הנוכחי לא מאופיין בטיעונים לוגיים. הנציגים החרדים בכנסת הם נציגים מובהקים של החרדים העובדים. אם חסר ייצוג לציבור - הרי שזה דווקא לציבור החרדים הלומדים. הם לעולם לא יקבלו ייצוג אמיתי. ברגע שאברך יוצא מספסלי בית המדרש למושבי העור של הכנסת, הוא הופך ל'חרדי עובד' ושוב אינו מייצג יותר את החרדים הלומדים".

וכאן מגיע ברייטקופף למשפט המחץ: "הפשע היחיד של חברי הכנסת הנוכחיים בעיני ציבור החרדים העובדים הוא העובדה שהם לובשים חולצות לבנות. לו היו הח"כים סרים לאחת מחנויות הביגוד הקרובות למקום מגוריהם ורוכשים חולצה כחולה, צהובה או ירוקה, הם היו חוסכים לעצמם הרבה מפגשים עקרים עם החרדים העובדים שרוצים לערער על המוסכמות החרדיות".

"האיום בהצבעת מחאה לא נועד להפחיד את חברי הכנסת, הוא שוט שנועד לאיים על ההנהגה הרוחנית. האיום הזה נועד לאיים על ההגמוניה החרדית ועל הציות לדעת תורה, ושם, בדיוק שם, הפכו נציגי החרדים העובדים ללא לגיטימיים. חבל".

יצויין כי חלק מחברי קהילת "החרדים העובדים" הביעו כעס על הטור, ואביגדור רבינוביץ מצעירי הקהילה, אף פרסם סטטוס זועם בפייסבוק בו תקף בחריפות את העיתונאי על אמירותיו.

לפי רבינוביץ, הוא שם לעצמו מטרה לשתוק, אולם "שמעון ברייטקופף ממשפחה פתח את שערי הגיהנום וכתב דברים נוראים בנושא".

ברייטקופף מסר בתגובה ל"כיכר השבת" על התבטאותו של רבינוביץ כלפיו כי "מדובר בתגובה שלא מכבדת את כותבה שעושה בימים כתיקונם דברים חשובים ומברכים. בכל אופן, אפשר להתעודד מהעובדה שיכולת הפלפול והכישרון להוציא דברים מהקשרם נשארו למרות השנים מחוץ לבית המדרש".

תוכן שאסור לפספס
35 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
20
האם הוא ידען רק במסכת גיהנם לפי דעתו לא ילמדו רמבם לפי שיטת הרמבם באבות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים צבי שניטצער25.01.15
19
עד השעות הקטנות שיבשו קמעא את ההשקפות הטהורות של מר בריטקוף.תמשיך להניף את החולצה הלבנה כטלפיים של "דבר אחר" ואז..... מותר לעשות הכל ובעיקר לא ללמוד
raphael28.01.15
18
מדובר בסוגיא רצינית מאד, ודווקא מעיתון משפחה ציפיתי לקצת הבנה
מיקי25.01.15

הצגת כל התגובות

17
נראה לי שההגדרה הנכונה היא : חרדי בליין , אייפון חובה.
מימי29.01.15
16
צריך להמשיך ללא הפוגה. לפרק את האוטונומיה הבלעדית של הפטרונים העסקנים החרדים. לפרק את האפליה במוסדות, לפרק את העמותות שעושות מליונים, לפרק את העדריות הזאת
קורא25.01.15
15
ידידי היקר, למדנו יחד בישיבה, מכיר אותך היטב - עוד לפני שהלבשת לעצמך את החליפה המכסה. אין ספק אתה אדם ראוי (יר"ש אמיתי) אשר כוונותיו טובות. . . אך, שים לב לא להרבות מחלוקת בציבור שלנו שגם ככה משוסע. אולי מעשיך לשם-שמיים,רק תזכור "הדרך לגיהנום רצופה כוונות טובות". חשוב שתדע אין באמת סקטור הנקרא "חרד
שמעון יאיר29.01.15
14
חזק ואמץ את מה שהתחלת כבר במ"ח
MW NY25.01.15
13
מתי נקבע שנציג צריך להיות כמו שולחו, מאז ומתמיד הנציגים של המפלגות החרדיות ייצגו רק את לומדי התורה ולא את אלו שלא זכו לשבת באוהלה של תורה. מהמילים שלך נשמע שהנציגים החרדים הם בכלל החרדים העובדים ואילו האברכים הם מסכנים נשארו כצאן ללא רועה, אני כבר לא יודע מי נפגע ממך יותר החרדים העובדים או אלו שלא ל
נתי25.01.15
12
אני מסכים לכל מילה שנכתבה בטור של מר ברייטקוף אני חושב שנגרם נזק אדיר לאותם אלו שנאלצו לצאת לעולם התעסוקה ומרגישים עדיין שגופם בעבודה אולם נשצתם עדיין בבית המדרש . החובורה הזו ש"מייצגת" את החרדים העובדים מייצגת קבוצה קטנה ורעשנית שאני נוטה להסכים עם שמעון ברייטקוף שכנראה גם לא עובדים ....וד"ל .
איציק25.01.15
11
ה"חרדים העובדים" הם חבורת צעירים מצומצמת שבסה"כ מחפשים לקבל איזשהו תפקיד / ג'וב בפוליטיקה. עושים המון רעש וצלצולים כאילו הם איזה כמה מאות אלפים. יותר מ-50% מהציבור החרדי הוא גם עובד. ה"חרדים העובדים" הללו בסה"כ דואגים לעצמם ולפרנסתם.
מאיר25.01.15
10
החרדים העובדים מצייתים לגדולי התורה ולכן נלחמים על ייצוג במפלגה חרדית מי שמתיימר להיות החרדים שמייצגים את התורה הם מנהלי הסמינרים שלא שומעים ומצייתים לגדולי ישראל ואת זה אמר לי אחד משלשה הגדולים של דגל התורה וכדי להלחם במנהלי הסמינרים שיצייתו לגדולי ישראל צריך להיות להם ייצוג בכנסת ועמדת כח והשפעה!!
יאיר גריינימן24.01.15
9
עוד "ח ר ד י" שיטיף לנו
אהרן28.01.15
8
אל תפסיק אתה הקול השפוי בתוך המערכת. רואים שגדלת בבית מדרש מיוחד
עטרסניק24.01.15
7
על מי הוא עובד בריטקופף שהוא קורא לחרדים "עובדים". לא הבנתי אם לכתוב בעיתון נקרא עובד או לומד האם מי שלומד יש לו זמן לקרוא עיתון חוץ מבמקומות מססויימים... ? תפסיק לחנך אחרים ולהטיף ואם בתורה חפצת לך ללמוד ועזוב את העיתון שמחטיא אחרים בזמן שהם קוראים אותו.
פיני25.01.15
6
הטור בנושא החרדים העובדים (שגם אני משתייך אליהם) היה מדוד ובעיקר מדוייק. לעיתים נדירות בלבד נכתבים בעיתונות החרדית דברים שנוגעים בעצבים הכי רגישים שלנו. שמעון עשה זאת השבוע במיומנות וללא חת. שאפו. גילוי נאות: אינני מכיר את האיש ולא נתקלתי בו מעולם.
דובי24.01.15
5
בזמן האחרון אנחנו לדוגמא ביטלנו את המינוי
אני 25.01.15
4
שזה אומר פאה ארוכה לאשה ללכת לקולנוע עם חברים אז בבקשה בלי הקשר לעובד או לא
חרדי גאה30.01.15
3
כמה אגודיסטים רק לומדים ולא עובדים ?! אולי 20.000 אני גם לא בטוח בזה חלקם מצביעי ש"ס , והשאר כולם עובדים רק שלא לובשים חולצה "כחולה או ורודה " איסטרא בלגינה קישקיש קריה
צבי25.01.15
2
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד25.01.15
1
אלי ישי אדם ישר וצנוע ורוב החברים שלי מצביעים לו.ואנחנו אשכנזים ליטאים.
חברונר25.01.15
אולי גם יעניין אותך
אנשים

פילבר עושה מצ'ינג - עשרות אלפי שקלים נתרמו עד עכשיו

בני סולומון | 09.04.24

"מתייעץ עם הרבנים"

הזמר חשף את התקרבותו ליהדות: "קידוש, כשרות, מצוות"

איציק אוחנה | 06.04.24

בחופה החגיגית

הריקוד של רבי דוד אבוחצירה והמיליארדר החרדי  | צפו

איציק אוחנה | 01.04.24

אחרי שהתגלה בקע

הסתיים הניתוח בהרדמה מלאה של נתניהו; מה מצבו כעת?

יאיר טוקר | 01.04.24

פריימריז ב'יש עתיד'

הירידה של קרעי על יאיר לפיד: "התקשרתי לברך אותו"

יאיר טוקר | 28.03.24
ש

תורה וגדולה

גם להישאר בעולם התורה וגם להתפרנס בכבוד

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

"שמחה שאתה מתחזק"

כששרה נתניהו הזמינה את השחקן המתחזק לשיעור תנ"ך עם ביבי | צפו

איציק אוחנה | 26.03.24

"פוליטיקה מכוערת"

האקדמיה התקפלה וחזרה בה; הכתב החרדי יקבל את הפרס 

יוסי נכטיגל | 18.03.24

"נפל לי האסימון"

כוכב הילדים "יובל המבולבל" תרם עמדת תפילין | זו הסיבה

איציק אוחנה | 17.03.24

ההדלפה מהכוורת המצומצת

בלגן בלשכת נתניהו; ניסיון ל"סיכול ממוקד" לאחד הדוברים?

יאיר טוקר | 17.03.24
ש

זה עובד!

ישראלים רוכשים אתרים וגוזרים "שכר דירה"

כיכר בשיתוף דיגיטל פרופטי | מקודם

"בשביל אחדות עם ישראל"

הקומיקאי גיא הוכמן: "מתכוון לשמור בפעם הראשונה שבת"

איציק אוחנה | 17.03.24

"פונתה עם חיוך"

החולה הופתעה: שר הבריאות אוריאל בוסו הגיע לטפל בה

יאיר טוקר | 15.03.24

"כבוד לקחת את המשימה"

איש התקשורת מני גירא שורץ מונה לסמנכ"ל הדיגיטל בקול חי

איציק אוחנה | 13.03.24

אות ברית קודש

גדולי העסקונה הבני ברקית בברית לבנו של יעקב זכריהו | גלריה

חיים רוזנבוים | 13.03.24
ש

מחלה אוטואימונית

ראש הישיבה מתחנן: "את אחי אני מבקש; צריך לשקם את בית המשפחה שחלתה"

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

"פשע של ההנהגות"

גיא לרר הפתיע: "הפירוד בינינו לחרדים מגיע אך ורק מלמעלה"

כיכר השבת | 11.03.24