כיכר השבת

אולי הבעיה היא שגל הירש אשכנזי?

תארו לכם שבכל התפקידים היוקרתיים של המשטרה היו אשכנזים. לא דנינו. לא לוי. לא ארביב. לא ברכה. לא ניסו. ונניח שהיה מתגלה צורך בטיפול יסודי במערכת, והמפכ"ל המוצנח היה מזרחי (דעות)

72
עו"ד דב הלברטל | כיכר השבת | ט"ו באלול | 30.08.15
אולי הבעיה היא שגל הירש אשכנזי?
(צילום: כיכר השבת)

תארו לכם שהמצב היה הפוך: הרוב המכריע של הפיקוד הבכיר במשטרת ישראל היה אשכנזי. בכל התפקידים היוקרתיים היו אשכנזים. לא דנינו. לא לוי. לא ארביב. לא ברכה. לא ניסו. ולא כל האחרים. כמעט רק אשכנזים. ונניח שהיה מתגלה צורך בטיפול יסודי במערכת המשטרתית הכושלת, כפי שקורה היום.

ועוד נניח שהמועמד לתפקיד המפכ"ל היה אז ספרדי, אולי דנינו, שהיה מפקד אוגדה במלחמת לבנון השנייה בדיוק בנתונים הקשים של הירש. כפי שקורה עכשיו, כל בכירי המשטרה היו מתנגדים בתוקף למינוי באותן הטענות הנשמעות כלפי הירש. אך מה היה קורה אז?

לא קשה לנחש. מיד היו קמים אישים פוליטיים שונים, אישי ציבור ומי לא, בצעקות שבר על כך שלא רוצים את האוגדונר למפכ"ל - כי הוא ספרדי. האשכנזים לא רוצים ספרדי שישלוט עליהם. לא רוצים ספרדי בכלל. ודאי שלא בראש הפירמידה. היו אומרים שהאשכנזים רוצים את המשטרה נקייה מספרדים. כי לדעתם הספרדים הם גורמי הפשיעה ולא מי שבולם אותה. היו טוענים שלדעת האשכנזים, הספרדים ראויים לאכלס את בתי הכלא ולא לשמור עליהם.

מיד היו מגישים בג"ץ על הפליה, על גזענות, על אפרטהייד. היו בודקים כמה מהבכירים במשטרה בכל הדרגים הם אשכנזים. מכינים רשימות חיסול. מדברים על הצורך ברביזיה מגזרית מוחלטת. על הצורך שיהיו לפחות חמישים אחוז ספרדים. על הצורך בהפליה מתקנת. היו מאשימים את האשכנזים שהם מכניסים את הספרדים לכלא. על ההשפלה והביזוי. על האבסורד הבלתי נתפס שבמאה העשרים ואחת שולט במשטרה רוב מוחלט של מגזר אחד.

היו תולים באשכנזיותם של הניצבים את הגורם המרכזי לעבירות בתחום האישות, שהביאו לפיטוריהם של שבעה מהם. היו הפגנות. היו מהומות. היו מקימים ועדת חקירה. ראש הממשלה היה מתערב מיד. איזו מהומה תקשורתית הייתה קמה.

כל תכניות האקטואליה בתקשורת האלקטרונית והכתובה היו עוסקים ללא הרף, כדרכם הצדקנית והמעושה, בדיון על עשרות שנים של הפליה ודיכוי. היו מזכירים את ילדי התימנים החטופים. את המעברות. שעות על שעות היו דנים בהתעללות השוטרים האשכנזים באתיופים ובמזרחים.

מחקרים היו נערכים על הגזענות הכרונית של האשכנזים. על השקרים שלהם כאילו הם הקימו את המדינה, ולכן בתודעתם הם בעלים על המשטרה ועל כל כוחות הביטחון. שוב ושוב צפה ועולה התנשאותם ויהירותם של האשכנזים הבלתי נסבלים - כך היו טוענים.

אלא שהמצב הוא הפוך. רוב בעלי התפקידים הבכירים במשטרה הם ספרדים. הם גם הרוב המכריע של הנאשמים בכל מיני שחיתויות, שהורחקו משורות המשטרה וגרמו לטלטלה הגדולה ולאי האמון המוחלט בה.

הוחלט על הצורך במינוי חיצוני. המועמד הוא אשכנזי. כל המשטרה התגייסה נגד המינוי. מדברים רק על אי התאמה. על הצנחה מבחוץ. אף מילה על ההתנכלות לאשכנזים. אף מילה על אשמת הספרדים.

רק תארו לכם אם המצב היה הפוך.

תוכן שאסור לפספס
72 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
57
יהודון עלוב ושפל ???
מאיר13.10.15
56
הוא ספרדי ולא אשכנזי איך אתה כותב כתבה שלימה של גזענות ובונה בנינים של תאוריות מדומינות מבלי לבדוק תחילה
אליהו04.09.15
55
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נתנאל01.09.15

הצגת כל התגובות

54
מה אני יעשה שהכל אני הופך?! את הטהור אני מטמא ,את הטמא אני מטהר, את העשוק לעושק ואת העושק לעשוק… תתפללו עלי. תודה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רואה עקום31.08.15
53
וכרגיל הרבה תגובות נזעמות ומשמיצות כי לא אוהבים לשמוע את האמת
אהרן31.08.15
52
לידעתך גל הירש הוא ספרדי תורכי
אנונימי31.08.15
51
אולמרט. שרון. הירשזון... בושה שאתה חי וניזון מפרובוקציות זולות... וזה בזמן שאתה וחבריך מפלים נערות תמימות בשל צבע עורם... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישראל מנחם31.08.15
50
דור שלישי בארץ היהודים .חזור לגטו.
למה30.08.15
49
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ברוך 04.09.15
48
כתבה ברמה נמוכה
שלום02.09.15
47
דב הלברטל, כמו הרבה מאחיו האשכנזים מרגישים לעיתים יותר מדי 'מורמים מעם', רגש הכולל בתוכו שילוב של התנשאות (לפעמים אכזרית) ושימוש ברגשות מודחקים של ההשפלה שעברו באירופה האנטישמית. הציבור האשכנזי הוא לא יותר יהודי מזה המזרחי/ספרדי. הציבור החרדי-אשכנזי כיום מלא בבעיות של מחלוקות, התפקרויות, מודרניזציה,
איש01.09.15
46
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
פסיכיאטר31.08.15
45
אולי מספיק עם כל השטויות האלה אשכנזים ספרדים חודש "אלול".אז בסדר לכל עם ישראל יש חותמת של הבורא עולם."עם קשי עורף הוא"אז מה הבילבוליישן הזה כולם טובים כולם חכמים ולכל אחד יש תפקיד מלמעלה היי בנדם היגעת לכאן לשבעים שמונים שנה תעביר את זה על הצד הטוב ביותר תעשה טוב בארץ הזאת ותתקדם הלאה לא חבל דיי. גל
גד 31.08.15
44
דב אתה מסוג האנשים שחושבים שהם תמיד צודקים ואתה מעלה שמעדיפים ערבים ולא חלילה יהוד מזרחי יהיה רצון שבשנה הבאה עלינו לטובה לא תוכל יותר לכתוב את השטיות שלך ושם אלוקי ישראל יחזור אותך בתשובה אמת ותפסיק להיות שונה מזרחיים ואנשי ימין והמתנחלים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
עמית 31.08.15
43
אלברטל... שאפו על הזוית המעניינת... יצא כתבה שמטיחה את האמת בפנים.... מה לעשות... הפעם הוא צדק! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
עמיקם31.08.15
42
חחחחחחחחח אדון דב המצחיק את עו"ד או ליצן כל פעם יש לך שעיר לעזאזל פעם זה הספרדים חבל שלא אמרת שאולי לא היינו נשארים את עדות המזרח בארצות הם והיינו מקימים מדינה על טהרת אירופה פעם זה המתנחלים חבל שדעאש לא פה אולי יטפלו בך ורואה מה זה ערבים באמת פעם זה הממשלה כל פעם מישהו אחר תרגיע קשוט עצמך לפני שקשו
שמאי30.08.15
41
"כל שרוח הבריות נוחה הימנו..." תחשוב איך זה קשור אליך!
מישו06.10.15
40
למה תמיד שאני נכנס לאתר חרדי תמיד יש כתבות שעוסקות בגזענות! אם זה בעד, ואם זה נגד. ואפי אם אין גזענות, הכתבה עוסקת מה היה קורה אילו, ושוב גזענות???!!!!!!!!!!!!!!! השתגעתם?????!!!!!!!
חילונו02.09.15
39
נהניתי מהמאמר לשם שינוי
שלום02.09.15
38
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
פסיכיאטר31.08.15
37
הרי מורך ורבך הרב אלישיב זצוקל יצא נגד ההפליה אבל אתה כגזען עלוב נהנה מההפליה הזו ...זה חלק מימך השנאה למזרחים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
עינת31.08.15
36
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
א31.08.15
35
שיעמום זו לא סיבה לכתוב שטויות בוודאי לא כאלה שכל עם ישראל רואה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
קובי31.08.15
34
אני הראשון שהייתי יוצא להפגין ובכל העוצמה. שוטה שכמותך...!!!! אינשאללהה יבא היום שגם עליך ימצאו פרשייה לא קטנה! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ראובן30.08.15
33
התברר לך שהוא בכלל ספרדי אחלה עיתונאי
פדיחה08.10.15
32
ולכן בשנים האחרונות כמעט ואין קצינים אשכנזים לעומת בתחילת המדינה,אז כל השוטרים האכזרים בהפגנות היו אשכנזים
מימון02.09.15
31
הרב דויטש מעפולה שישחררו אותו ויהיה רב ראשי, הרב ברלנד מחו"ל שיביאו אותו להיות שר החינוך, הרב עזרא שיינברג שיהיה שר הדתות הרב מצגר שיהיה שר המשפטים. רק אשכנזים ראויים לאייש תיקים בממלכת דב הלברטל.
שוורצנשטיין01.09.15
30
אין שום טעם לענות לו בכלל (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
פסיכיאטר31.08.15
29
מר הלברטל, אם הכדורים עולים לך יקר תגיד, אולי נעשה לך מגבית...
האדמו"ר מאינטרנט31.08.15
28
אני מסיק שהוא מצליח לגעת בנקודות תורפה שקשה למגיבים יורקי האש ושופעי השנאה לשמוע הוא כנראה פוגע בול בעקב האכילס שלהם אחרת אין לי הסבר מדוע כל כך שונאים וכל כך יוצאים מהכלים על כל מילה שהוא כותב אגב הדברים שהוא כותב הינם חומר למחשבה לכל אחד ואחת מאיתנו וצריך לדעת להבין את המסר שבהם ולא לתפוס מילים
שפוי31.08.15
מעניין שרובם כמעט כולם משתגעים ממה שליצן הזה כותב כל פעם מחדש ואתה לא מבין?? אם באמת זה היה חד פעמי שזה פוגע במקום רגיש לאנשים תאמין לי של היו מתרתחים עלין כל פעם מחדש..אני לא חושב שהוא כותב הטורים היחידי כאן ובכלל, אלא מאי שאחד כותב תמיד בקיצוניות ובארסיות כנגד כל אחד תבין לבד מר שפוי שלבנאדם יש א
מעיין31.08.15
27
אין לכם מראה . יש אמת אחת והיא תנצח. צאו מהגטו . לא נסכים לשואה שניה.
למה30.08.15
26
אף אחד לא טען את הטענה הזו!!! וכשטוענים אותה בענין ראשי הממשלה לדורותיהים ונשיאי המדינה ורוב ככל השרים שיש בממשלה , אין שום עליהום בתקשורת. משום שגם היא אשכנזית!!!! ודברי הבלע הגיזעניים שכתבת, שכל הניתפסים הם ספרדים אז 1. הספרדים עדיין לא למדו איך לעבור על החוק ולא באמת לעבור עליו. כמו שעושים האשכנ
המורה30.08.15
25
תת הבנה בנושאים סוציו- אקונומיים, כדאי מאוד שתבלה כמה שעות בשבוע בחוג לסוציולוגיה וחברה באוני' העברית בהר הצופים אין לי מושג מי נותן לבנדיט גזען ורשלן ומפוזר בדעתו לכתוב כמה דברי בחילה המסולאים בסטיריאוטיפים שגויים ביזיון לתקשורת החרדית ...מתי כבר יבינו שאתה עשוי לסבול מהפרעה סכיזוטיפלית?? שיהיו בר
מושכות לידיים08.10.15
24
העיקר המידות. האם אצל החב"ד , כיפות סרוגות וברסלב מישהו מתיחס למוצא ? רק מידות , תורה וארץ ישראל שהם נותנים את המידות עם אהבת הכלל כמובן וללא התנשאות. גל הירש אדם טוב , טהור ובלי סטיות ולא עסקן פוליטי. איש חיל כמו שראוי לעם ישראל היום ובתנ"ך. בהצלחה .
בת ישראל 03.09.15
23
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה02.09.15
סוף סוף דבלה מדבר לעניין!
יוסף03.09.15
22
מה לעשות- רוב מוחלט במשטרה- ספרדי. מי כבר הלך לשם? הנציבים מתפקדים עלוב, כוללל הפורשים המייללים שהביאו למצב הנוכחי. דמיקולו משטרה, עלובת מעש,חסרת חשיבה. הציבור סולד ממנה. הגיע הזמן להעיף את הצמרת ולהחליפה
יוסי01.09.15
21
הוא ספרדי טור.י מה אתה מבלבל תשכל (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודה31.08.15
20
דברי הבל ממש לאמבין איך נותנים לך לכתוב טור באתר
נדב 31.08.15
19
.אז הלברטל יכל להיות הכתב הראשי של דר שטרימר....היה דורש להעביר אותם לגטאות,לשים מגן דוד עם ספרדי במרכזה...ולהעסיק אותם במחנות עבודה.....כי ספרדי עבורו הוא תת אדם שמפיץ מחלות,עוסק בפשע, ורק אשכנזים יכולים לנהל ... יש לי משהו לומר לך הלברטל....אם אתם רוצים מלחמת גזעים ....ניתן לכם אותה אחת ולתמיד.
mike31.08.15
18
לא ירדת מר הלברטל הנכבד לעומק סיבת ההתנגדות של להירש המשטרה לא רוצה מישהו מבחוץ שינקה ויחשוף את הכביסה המלוכלכת התקשורת והשמאל הפרקליטות לא מוותרים על מוקד כח שנמצא ברשותם המשחק הפעם היה נמשך בכל סיטואציה
מבין31.08.15
17
אתה צודק😄 (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם30.08.15
16
חדש המירשם דחוף..........
הפוסל[דמיון חול30.08.15
15
לכל אלו שנבהלים בכל פעם: לא צריך להתייחס זה רק נותן לו יותר חשק לעצבן!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
נורמלי18.12.16
14
אשמים העורכים שנותנים למפגר הזה במה
רפאל02.09.15
13
דב דב עד מתי תהיה לנו לשונא כולם יודעים שיש אפליה ושבממשלה רובם ככולם אשכנזים רק במשטרה ובמטכ"ל מפקדים ספרדים כי רק הם באמת מסוגלים לבצע את מה שנדרש ולהיות עקביים האשכנזים אוהבים את הרעש והצלצולים אבל לא אוהבים לעבוד עבודות כעין אלו ולכם מנהלי האתר אני מתחנן בשם מאות שרוצים לעשות זאת אנא העיפו את הכ
ספרדי כאוב02.09.15
המדינה רק הפסידה במלחמות . עיין ערך מלחמת השחרור, מלחמת ששת הימים ומבצע קדש, והעולה על כולנה, מלחמת יום הכיפורים
דבש, ירושלים03.09.15
כל מילה פנינה!! כבר שנים שקיימת בארץ אפליית אשכנזים ואין פוצה פה ומצפצף!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מנחם03.09.15
12
מה הקשר? אתה חייב לקחת כדורעם. אתה מעלה שנאת חינם ולמעלה אתה תשלם על כך!! כמו שהרב משי זהב טוען. תתפכח.
נתי רוזנוואלד31.08.15
מה אומר הרב משי זהב? מה הקשר?!
אסתי10.09.15
11
"הספרדים היו ראויים לאכלסאת בתי הכל.. " כמה רשעות וטמטום נוזל מהמשפט הזה זה מה ששמעת בבית. ובעד שבועיים תעמוד בבית הכנסת ותבקש "...סלח לנו.."א (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
א31.08.15
10
אני נדהם כל פעם מחדש לראות איזה גאון אני. המטרה שלי היא: להוציא אתכם - קוראים טיפשים וטוקבקטיסטים אוטיסטים - משיווי משקל. להתעצבן וליכעוס. התוכן לא באמת משנה לי. ואני לא באמת מתכוין אליו!!! ואני מצליח ובגדול. ( אם לא הייתי מצליח , היו זורקים אותי מזמן מהאתר. צריך אקשייין ) תודה לכולם דב (נשלח באמצ
דב הלברטל31.08.15
9
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישראל31.08.15
8
וההתנגדות אליו נובעת בגלל שהצניחו להם אחד מבחוץ ועקפו את המערכת וירקו להם בפרצוף תאר לעצמיך אתה מפקד כל חייך למדת ואתה רוצה להיות עכשיו מפכ''ל ובא שר ולא סופר אותך וממנה אדם מבחוץ שאין לו דרגות במשטרה איך תרגיש
סתם שתדע 31.08.15
7
כמה חשוב לדבר עם הילדים. והרבה!!!! ולהתייחס אליהם כבוגרים!!!! ומגיב 2 הוא בחור שעדיין לא התחתן ולא יודע מה זה ילדים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מדהיםםםם30.08.15
6
השדים שיש בחוץ הכל פוליטי התקשורת השמאלנים רוצה מפכ"ל שמאלן אם היה חמור שמאלן אשכנזי הוא היה מפכ"ל
כחלון30.08.15
5
יש מקומות ששולטים שם הספרדים והם נראים בהתאם.
הרוסי20.09.15
4
שרון. אולמרט. הירשזון... תבדוק טוב לפני שאתה מעורר שדים וחי מפרובוקציות... פושטק וזה בזמן שאתה וחבריך מפלים נערות תמימות בגלל צבע עורם. בושה!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישראל מנחם31.08.15
3
המתנגדים לו הם לא רק ה"ספרדים" של המשטרה. המתנגדים הם בעיקר אשכנזים הספרדים מהמשטרה רק טרמפיסטים !
א30.08.15
2
בכיין וטיפש. זהו.
אסתי10.09.15
1
בר מינן, אם היו עוד אשכנזים כמוך , לא היה טעם והצדקה מוסרית, בקיומה של החברה בישראל כלל. רח"ל ל"ע.
רמי30.08.15
אולי גם יעניין אותך
משטרה ופלילים

חברת הכנסת נהדפה; מפגין פצע שוטר והשליך עליו זיקוק

קובי אטינגר | 29.04.24

הבעלים זומן לחקירה

עסק בעפולה העסיק 11 ערבים מג'נין, הלוחמים עצרו אותם

קובי רוזן | 25.04.24

כעס על היחס שקיבל

איים להרוג את הצוות הרפואי והודיע: "רוצה להיות שאהיד"

קובי אטינגר | 24.04.24

דרמה לילית בבני ברק

פרץ במוצאי החג לעשרות קופות צדקה; כך הוא נתפס

קובי רוזן | 24.04.24

אלפי שוטרים יתפרסו

מחר: מעמד "ברכת כהנים" בכותל | כך המשטרה נערכת

קובי רוזן | 24.04.24
ש

קשר של תפילין

תפילין ישנות בבוידעם? תן להם עוד צ׳אנס

כיכר בשיתוף קשר של תפילין | מקודם

"משימתך האחרונה"

הובא למנוחות השוטר שנדרס למוות אחרי הפגנה בשבת | צפו

קובי רוזן | 21.04.24

לקראת אישום

בן 64 שדד בנק; הפקידה הפעילה את לחצן המצוקה

קובי רוזן | 21.04.24

נעצר בכותל המערבי

שב"ח ערבי התחזה וגנב רכוש ממאושפזת | כך הוא נעצר

דוד הכהן | 21.04.24

הותר לפרסום

בצל המלחמה: נעצרו ערבים החשודים בפעילות טרור בירושלים

קובי רוזן | 21.04.24
ש

הצדיק הבטיח והצדיק מקיים

האברך הזה קנה בית בבניין מפואר בגוש דן >>

כיכר בשיתוף הצדיק מיבנאל | מקודם

"אתה עצור, בוא!"

נמלט ממחסום, פגע ב-11 רכבים ונמלט | צפו במרדף הדרמטי

קובי אטינגר | 18.04.24

קטין בדואי הסיע קטינים

שלושה מקרים שונים | תיעודים ממרדפים אחרי עברייני כביש

קובי רוזן | 18.04.24

תיעוד דרמטי

שלב אחר שלב | כך סוכל פיגוע בעיר העתיקה בירושלים • צפו

קובי רוזן | 17.04.24

"קטטה רבת משתתפים"

"עסק משפחתי" | אב וארבעת ילדיו נעצרו בחשד לדקירה

קובי רוזן | 16.04.24
ש

אין מה לדאוג

השנה יש דרך מהודרת במיוחד להוסיף טעם לפסח >>

כיכר בשיתוף ספרייט | מקודם

צפו בתיעוד

הושלמה הריסת בית המחבל שביצע את פיגוע הירי בכניסה לתחנת המשטרה

קובי רוזן | 16.04.24