כיכר השבת

30 שוטרים חרדים סיימו את קורס הסיור

לאחר כשבעה שבועות של לימודים סיימו היום (חמישי) 30 שוטרים חרדים את הכשרתם בתחום הסיור. "גאה לראות את השוטרים כאשר כיפה שחורה לראשם וציצית משתלשלת מבגדיהם" (משטרה)

39
קובי רוזן | כיכר השבת | כ"ח באדר ב' | 07.04.16
השוטרים החרדים
השוטרים החרדים (צילום: דוברות המשטרה)

לאחר כשבעה שבועות של לימודים סיימו היום (חמישי) 30 שוטרים חרדים את הכשרתם בתחום הסיור. מול עשרות בני משפחותיהם הנרגשים סיימו השוטרים את ההסמכה ויצאו לדרכם החדשה במשטרת ישראל.

השוטרים ישולבו במחוזות המשטרה השונים ויעמיקו את הקשר בין המשטרה לבין הציבור החרדי. מדובר בקבוצה נוספת של חרדים שמיישמים אתתפיסת משטרת ישראל שעיקרה: משטרת ישראל הינה גוף אכיפת החוק, אולם יותר מכן, זהו גוף הנותן שרות לכלל המגזרים במדינת ישראל, לרבות למגזר החרדי. במשטרה מציינים כי בשל כך חשובה השתלבותם של השוטרים מבני המגזר החרדי.

מ' מחדרה, בוגר ישיבה בירושלים, הגיע למשטרה לפני כשלושה חודשים. מ' אמר כי "מאחר והרגשתי כי בנוסף ללימודי הישיבה יש בי רצון לתרום לטובת הציבור בישראל ובדגש לציבור החרדי החלטתי להצטרף למשטרת ישראל".

מ' נשוי ואב לילד מספר כי "במהלך הקורס ערכנו מטווחים ואימונים שונים וכמו כן למדו את נושא סמכויות השוטר ועוד". מ' מציין כי "מדריכי המכללה הלאומית לשוטרים מעריכים מאוד את הרצון שלנו כבני המגזר החרדי להוסיף ולתרום בפן נוסף לעם ישראל". מ' העלה על נס את היחס המיוחד שלו זכו בוגרי הקורס בפן האישי והדתי.

ב', בוגר ישיבה בבני ברק, נשוי ואב לילד, הגיע למשטרה לפני כשנה במטרה לתרום ולשלב בין היידע התורני לתרומה לציבור. ב' מציין כי "במשטרה ישנם את התנאים הטובים ביותר כאשר בוחרים לשרת בה, וכי ההתחשבות של סגל הפיקוד הן בפן החומרי והרוחני מהווה דוגמא לכלל הגופים בישראל".

ראש אמ"ש, ניצב גילה גזיאל, בירכה את מסיימי הקורס וציינה כי "כל טקס סיום מרגש, והטקס הזה מרגש במיוחד. מדובר בקורס הראשון פורץ הדרך, אני מברכת על כך שהחיינו. לנו זה חשוב כי משטרת ישראל פועלת מול מגוון האוכלוסיות ודרכיכם נבין יותר את החברה החרדית, השוטרים הללו הם חלוצי הדרך. נהיה יותר טובים בזכותכם. אנו רואים בכם שליחי ציבור גם במשטרה וגם בקהילה".

נציג השוטרים מסיימי הקורס אמר כי "בתורה נאמר 'שופטים ושטרים תתן לך בכל שעריך אשר השם אלוקיך נתן לך לשבטיך ושפטו את העם משפט צדק', המעמד הזה של סיום הקורס המקצועי ממחיש את הציווי התורני. להיות שוטר זו זכות שלא כל אחד זוכה בה, אנו שלוחי המצווה. החיים האמתיים הם ליצור את עצמך. באמונה ננצח".

רפ"ק אסף לאופר, ראש חוליית שילוב חרדים ברך את מסיימי הקורס ואמר כי "במשטרת ישראל משרתים כיום מעל ל-150 שוטרים חרדים במסגרות השח"מ והשרות האזרחי. מדובר בקבוצה איכותית שפועלת בתחומי הסיור, המודיעין התנועה ומוקדי השליטה".

רפ"ק לאופר ציין כי הוא חש גאווה גדולה לראות את השוטרים לובשי מדי משטרת ישראל כאשר כיפה שחורה לראשם וציצית משתלשלת מבגדיהם.

מלבד זאת, נרשמת היסטוריה נוספת במשטרה, כאשר לראשונה סיים היום מגויס מפרויקט 'מאמינים במשטרה' את קורס הקצינים.

מדובר בפרויקט שבו בוגרי צבא דתיים מגיעים כקבוצה למשטרה ומשתלבים בכלל יחידות המשטרה. שוטרי "מאמינים במשטרה" עוברים הכשרה המבוססת על לימודי משטרה בשילוב לימודים תורניים בבית מדרש שהוקדם במיוחד לתכנית זו. בבית המדרש נלמדות סוגיות הנוגעות לביטחון והצלה תוך שימת דגש על שותפות האדם בבניית המדינה והארץ. הסוגיות נוגעות בכל תחומי ההלכה, המוסר, האמונה וההשקפה.

תוכן שאסור לפספס
39 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
21
המילה חרדי נהפכה להיות מילה כוללת פתאום גם לדוגמנית קוראים חרדית מי שחרדי באמת לא מתנהג ככה
לאה12.04.16
20
חחחחחחחחהההההההההה
חחהה08.04.16
19
לא רוצים לשנורר יש חיים בכבוד
אזולאי07.04.16

הצגת כל התגובות

18
כל הכבוד צריך לפרגן ולעודד יש להם את הזכות לא לשרת אם אנחנו אוהבים או לא אוהבים. צריך לפרגן ולחבק אותם. אני חילונית ויש לי היכרות ים החניך המצטיין איתמר שהוא בחור לתפארת מדינת ישראל עשה רבות כדי שיגיע להתנדב ולמלא את חובתו למדינה. שכן ירבו כמותו. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אורית משה 07.04.16
17
אנ ו מתפללים שהחברה האלו, לא ירצו להראות לממנוים עליהם ולתשובי המדינה שהם ישרי דרך, חביבי. ויתנהגו כמו השוטרים במצרים.
סעדיה דאמרי07.04.16
16
האם לזה תקראו חרדי?? אנא דייקו בלשונכם, מדובר בחרדים לשעבר והיום בקושי דתייים עם כיפה ואולי ציצית כשמסתדר להם, כמובן שאני לא חושד שאין להם ולא יהיה להם אייפון טמא ואחרי כל זאת הם עדיין חרדים???????????????????
חרדי07.04.16
תתבייש!!! בעלי שהתגייס הלך לרב שליט"א שנתן את ברכתו והוא שמנחה אותו בכל צעד ושעל! כן, יש לו טלפון כשר עם ווצאפ.. והתפילות שלו במניין קבועות.. גם על לימוד יומי הוא מקפיד! אז כל אחד ששופט..שידע שבשמיים ישפטו גם אותו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לאה08.04.16
את בטח מעודדת אותו שיהיה שם ועזוב אותך לנפשך כי אם הוא כזה צדיק בטח הוא לא מסכים שתסתכלי באינטרנט וכשהוא שם שקט לך ועוד בלילה יש לך את האייפון שלו
איש שלום11.04.16
לא ידעתי שיש פה לטוקבקיסטים תפקיד כסגנים של אלוקים....אפשר פרוטקציה?????? פשוט נורא התגובות כאן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
א08.04.16
ואני הייתי בקורס המדובר, כולם כולל כולם חרדים ויראי שמים יותר ממך. אם אינך יודע אל תדבר, עדיף לך כך. בהצלחה חברים.
חיים10.04.16
15
כל הבחורי ישיבות הסתומים האלה שמפגינים חרדקים?? יאללה יאללה תתחילו לפתוח את הפה הקטן שלכם !!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מירי 07.04.16
14
עכשיו אתם מבינים מה הבעיה בציבור החרדי ??? הם בחרו דרך מה אתם אלוקים יודעים הכל ?? שופטים את כולם .. במקום לשמוח בשמחתם שעברו את הקורס מה קשה להגיד מילה טובה חברים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד כחלון07.04.16
13
העיקר אתם יושבים עם האינטרנט שלכם בבית, כותבים תגובות ומטיפים מוסר לאנשים שיכולים להקריב את החיים שלהם בשביל שאתם תכלו להמשיך לגלוש באינטרנט ולחליט מי חרדי ומי לא. תתביישו לכם. צבועים! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
א מבית שמש07.04.16
12
אם דוחות וכולו
ישראל07.04.16
11
יפה מאוד,אולי הם יובילו את דרעי למעשיהו.
טלי10.04.16
10
לידיעתך גם אני חרדי שמשרת במשטרה והשתתפתי בקורס הקודם שהיה. פרזיט. אתם מצחיקים אותי שאתם יכולים להחליט מי ירא שמיים ומי לא. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
א מבית שמש07.04.16
9
ממש אתה ירא שמיים שהגבת באתר לפחות השוטריםהאלו עושים משהו למענך ואתה ??? רק טוקבקים ירא שמיים שכמותך (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יצחק יהודי פשוט07.04.16
8
האנשים בתמונה לא בדיוק נראים כמו הסטריאוטיפ של החרדי המצוי, וחלקם קצת מזכירים לי דמויות ממזרח ירושלים. מישהו יכול להסביר לי למה?
איש יהודי08.04.16
7
כל הכבוד להם. זה חרדים אמיתיים אין להם ראש לשבת לילמוד תפסו את החיים שלהם בידיים ועשו משהוא במקום להיות רשום בישיבה ולעשות מה שבא להם הם פשוט עשו כבוד לציבור החרדי. זה להיות גבר (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מורדכי דנינו07.04.16
6
חשבתי כבר חצי שיעור מישיבה גדולה נהיו שוטרים
מישהו07.04.16
5
בכל כתבה תמיד יהיו את האנשים עם ה"השקופה" שיעוותו כל דבר ועוד בשם היהדות. בעוד שהם משועממים סוטים שמתחת לאף של הנשים ה"צידקניות" שלהם יושבים בעזרת נשים של הבית כנסת וגולשים על ה wi-fi של השכן
מני פוגל11.04.16
4
כתוב שופטים ושוטרים תתן בכל שערייך כל הכבוד לכם המשיכו והצליחו כל אחד בדרכו. אתה שלומד תורה ואתה שמשרת במשטרה לפני הכל כולנו בני אדם ודרך ארץ קדמה לתורה שבת שלום (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ירושלמי08.04.16
3
ויתפוצצו הקנאים
אברך08.04.16
2
אולי פונביז' מחבלים ?
חי10.04.16
ואתה מגיב מספר 23 מאיזה ישיבה אתה - מה אתה היועץ של בורא עולם
י,ברגר10.04.16
1
מגיבים יקרים לא אנו שנקבע מי ירא שמים ומי לא לא אנחנו נקבע דרגות של אנשים לפני בורא עולם החרדים שהתגייסו למשטרה לא עשו רע לאף אדם - יש חרדי שעובד בכל עבודה שחפץ בה ויש חרדי שמתגייס למשטרה מי אמר שזה לא טוב בעני בורא עולם , בבקשה לכתוב תגובות יותר ברמה שמכבדת את הדת
חכם קארקוש10.04.16
אולי גם יעניין אותך
משטרה ופלילים

עצור 1 בבירה | המשטרה: "חלק מהמוחים התחילו להתפרע"

קובי רוזן | 04.05.24

"מסכנים שלום הציבור"

בגלל עובד: בית הקפה במרכז ירושלים נסגר בידי המשטרה

קובי אטינגר | 02.05.24

ויכוח על נתיב

נעצר אחרי מצוד: חסם את הרכב, וניפץ את השמשה עם גרזן

קובי רוזן | 02.05.24

נעצר על ידי שוטרי סיור

ערבי ממזרח י-ם ניצל את היותו שליח, פרץ לעסק וגנב אלפים

קובי רוזן | 02.05.24

צפו בתיעוד

בני ברק: המשטרה פשטה על מתחמים שפעלו בניגוד לחוק

קובי רוזן | 02.05.24
ש

ככה מתחילים את הקיץ

זה לא סתם מים חמים וקרים 24/7 - זה שדרוג מטורף לחיים

כיכר בשיתוף אפיקים | מקודם

לאחר חקירה סמויה | צפו

מעצר דרמטי בת"א: חשודים בסחר ענק בעסקאות סמים נעצרו

קובי רוזן | 02.05.24

במהלך פעילות אכיפה

השוטרים הופתעו: הנהג בן ה-50 נהג בעת פסילה של ביה"מ

קובי רוזן | 02.05.24

היה לו מאסר על תנאי

אלעד: נהג מטייבה נתפס נוהג לאחר שרישיונו נשלל לצמיתות

קובי אטינגר | 01.05.24

גרסה מול גרסה

הנהג של בן גביר מאשים: "הפעלתי סירנה, הוא נהג במהירות"

קובי אטינגר | 01.05.24
ש

הזדמנות שלא רואים בכל יום

"פוטנציאל רווח עצום" • הזדמנות להשקעה במרכז גוש דן

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

"פוקס לא למד לקח"

עימותים קשים ומעצר נערות: פועלים ערבים הרסו את המאחז

קובי אטינגר | 01.05.24

במרחב קבר רחל

השתתף בהפרות סדר אלימת ונעצר על ידי לוחמי מג״ב | צפו

קובי רוזן | 01.05.24

תיעוד ממצלמת הרכב

גנב רכב, נמלט מהשוטרים, ביצע תאונה - ונעצר | צפו

קובי רוזן | 01.05.24

ניסו לחדור ונתפסו

לוחמי מג״ב סיכלו חדירה של 32 שוהים בלתי חוקיים | צפו

קובי רוזן | 01.05.24
ש

 באורח חרדי

ישיבת טל חרמון - הבחירה המושלמת לנוער חרדי המעוניין להשכלה מקצועית

כיכר בשיתוף שניר חרמון שיאון | מקודם

עוד רגע המעצר

"הבת שלך נכנסת לניתוח"; ערבי התחזה לרופא וניסה להונות 

קובי רוזן | 01.05.24