כיכר השבת

ההתפרעות בפורים

הנאשם בגרימת מות הנדרס מרכב הנהג הערבי: נער יהודי

הפרקליטות הגישה לבימ"ש המחוזי כתב אישום נגד קטין בן 17 בגין גרימת מותו ברשלנות של איתמר בן אבו, בעקבות התפרעות נגד הנהג הערבי שאיבד כך שליטה על רכבו (בארץ)

9
חיים גולדברג | כיכר השבת | ח' בניסן | 21.03.21
מעצר אחד החשודים בהתפרעות
מעצר אחד החשודים בהתפרעות (צילום: דוברות המשטרה)

פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי) הגישה לבית משפט המחוזי בעיר לפני זמן קצר כתב אישום נגד קטין בן 17 בגין גרימת מוות ברשלנות, השתתפות בהתפרעות, יידוי אבן או חפץ לעבר כלי תחבורה ועבירות נוספות.

על פי כתב האישום שהוגש באמצעות, עו"ד ענת ארוסי- כהן, ביום 28.2.21 בשעות הערב (שושן פורים), התקהלו עשרות רבות של מתפרעים בשכונת מאה שערים והפרו את הסדר הציבורי. הנאשם התגודד ביחד עם אחרים על הכביש במקום ומנע נסיעה חופשית של כלי רכב, הם יידו אבנים, בקבוקים וחפצים שונים על כלי רכב של נהגים ממוצא ערבי ופגעו בכלי רכב משטרתיים.

על פי כתב האישום, במהלך הערב הגיע לרחוב שבטי ישראל רכב אשר האט את נסיעתו עקב ההתפרעות. אחד המתפרעים תקף את דלת נהג הרכב, אז ניגש הנאשם, אחז במראה הימנית של הרכב ותלש חלק ממנה. הרכב המשיך בנסיעתו. בשלב מסוים באותו הערב, הגיע לרחוב שבטי ישראל רכב נוסף אשר הותקף על ידי המתפרעים. כחלק מההתפרעות, בעט הנאשם מספר פעמים בחלקו האחורי של הרכב בעוד מנסה להימלט מהמקום. בהמשך הגיע למקום רכב נוסף, אחד המתפרעים ניגש אל נהג הרכב על מנת לוודא כי מוצאו ערבי. משנוכח כך, צעק לעבר המתפרעים כי ערבי נמצא בתוך הרכב. המתפרעים החלו ליידות אבנים וחפצים שונים לעבר ברכב, בעטו וניסו לפתוח את דלתות הרכב, בעת שהיה בנסיעה והכל במטרה לפגוע בו בשל היותו ערבי. הנאשם הלם על שמשת הרכב ובעט ברכב פעמיים - אחת מהבעיטות פגעה במראה שבצד הנהג, הנהג הצליח להימלט מהמקום.

הנהג הדורס בבית המשפט (חיים גולדברג, כיכר השבת)

על פי אישומים נוספים, הגיע רכב הסעות למקום והאט את רכבו עקב ההתפרעות. על פי כתב האישום, הנאשם רץ במהירות לעבר צידו הימני של רכב ההסעות ובעט בעוצמה במראה הימנית של הרכב פעמיים עד שנתלשה מהמקום. בשלב הזה החלו המתפרעים להתגודד סביב רכב ההסעות, נהג רכב ההסעות, אשר חש במצוקה החל פונה לעבר רחוב החומה השלישית בניסיון להימלט מההתפרעות. אז הרים הנאשם אבן מהרצפה ויידה אותה בעוצמה לעבר השמשה הימנית של הרכב אשר נופצה בשל כך.

עוד עולה מכתב האישום כי הנאשם המשיך לרדוף אחר רכב ההסעות והשליך אבן נוספת לעבר השמשה האחורית שלו. בשלב זה הנאשם והמתפרעים צבאו על רכב ההסעות כשברקע קראו המתפרעים "ערבי ערבי", "נהרוג אותו". נהג ההסעות אשר ניסה למלט עצמו מהמתפרעים, השלים את פנייתו והתקדם כשהוא נוסע נגד כיוון התנועה המותרת. נהג רכב ההסעות התנגש במכוניות אשר עמדו ברחוב באותה העת תוך שהמתפרעים תוקפים אותו דרך חלון הנהג, מיידים אבנים לעבר הרכב אשר פגעו בו, מנפצים שמשותיו, בועטים בדלתות רכב ההסעות ואף פותחים אותם מכל עבר ומנסים להיכנס לרכב.

בשלב הזה, על פי כתב האישום, נהג רכב ההסעות היה לכוד בין כלי רכב שעמדו בנתיב מולו ובין המתפרעים אשר עמדו מאחורי רכב ההסעות. הנאשם אשר המשיך לרדוף אחר רכב ההסעות, פתח את הדלת הימנית קדמית של רכב ההסעות וניסה להיכנס אליו. נהג רכב ההסעות, תוך ניסיון למלט עצמו, נסע אחורה כשהוא מוקף במתפרעים. במהלך הנסיעה, חצה איתמר בן אבו ז"ל את הרחוב בין רכב ההסעות לרכב אשר עמד בנתיב נסיעתו. בשלב הזה, נסע נהג רכב ההסעות קדימה והתנגש ברכב שמולו. כתוצאה מההתנגשות נמחץ איתמר בן אבו ז"ל בין הרכבים ובהמשך מת מפצעיו.

על פי כתב האישום, לאחר ההתנגשות נכנסו הנאשם והמתפרעים לתוך רכב ההסעות והחלו תוקפים את נהג רכב ההסעות עד שהצליח להימלט מהרכב לברוח מהמקום ולהזעיק עזרה.

הפרקליטות מבקשת מבית המשפט להורות על מעצרו של הנאשם עד תום ההליכים נגדו.

תוכן שאסור לפספס
9 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
6
בושה למדינה
למה רק גרימת מוות? צריך לתת לכל החרדים ש22.03.21
5
ככה צריך לעשות לפורעים שביננו ששכחו שאנחנו עדיין בגלות
רון21.03.21
4
סליחה - הקטין לא הרג את הנידרס - הוא צריך לקבל על המעשים שלו אבל הוא לא הרג אף אחד. עיוות הדין - ואיפה השוטרים שהרגו את אהוביה סנדק ז"ל?- יש כאן הגזמה לטעמי.
שרה21.03.21
כן הרג טיפשה אחת,הייתי שם והמופרעים דפקו לי על הרכב בטירוף,הילדים שלי צרחו מפחד.אם היו מצליחים להיכנס לרכב הייתי נוהג בפראות רק לברוח מהם ומישהו היה נידרס.
רפאל22.03.21
למה טיפשה אחת? אתה טיפש. ראינו וגם ראינו איך הערבי שם גז בצורה היסטרית כאילו שהוא לא ידע שיש שם הולכי רגל. טיפש מטופש.
רפאלה22.03.21

הצגת כל התגובות

3
עצוב מאוד שיש בציבור שלנו כאלה פרחחים מושחתים... חסרי אחריות...שגורמים לכאלו אסונות... גם אם לא היה קורה כלום למנוח האומלל זצ"ל . זוהי התנהגות אכזרית ופרימיטיבית להתנפל על אדם חסר ישע בגלל מוצאו הערבי... ברבריות לשמה... מי שעושה צריך לבדוק את מוצאו היהודי ואולי הוא בכלל ממזר... או סתם חתיכת חלאה...
חרדי חרד21.03.21
2
אני מכירה אישית את הבחור הוא ממש לא פרכך כלשונכם בסהכ היה קצת שתוי ... וכמובן שלא גרם לשום רצח!! מדובר במחבל שניסע כמה פעמים לדרוס עוברי אורח ואגב יש גם סרטון שהוא העיף 2 ילדים בצפניה אך כדי שלא יצא מצב של
ללא שם22.03.21
עם תגובות כאלו אף אחד לא יאמין לך. זה הבעיה היום שכולם חכמים. כולם היו בזירה ומכירים את שני הצדדים כמו בכל כתבה. אף פעם אין מילה על כף זכות! יהודים טיפשים ויישארו טיפשים ובגלל זה אנחנו עדין בגלות.
שרה22.03.21
1
נמאס שאתם חוסמים כבישים והורסים חיים של אנשים. מיידים אבנים בלי חשבון אם זה יהרוג מישהו. ורק כשפתאום נער נהרג, כי הם ברחו מהמשטרה, כולם אשמים חוץ ממנו עצמו..... הדם של בן אבו על הידיים של הטיפשים שרצו לעשות לינץ' בערבי.
טל21.03.21
אולי גם יעניין אותך
משטרה ופלילים

בגלל עובד: בית הקפה במרכז ירושלים נסגר בידי המשטרה

קובי אטינגר | 02.05.24

ויכוח על נתיב

נעצר אחרי מצוד: חסם את הרכב, וניפץ את השמשה עם גרזן

קובי רוזן | 02.05.24

נעצר על ידי שוטרי סיור

ערבי ממזרח י-ם ניצל את היותו שליח, פרץ לעסק וגנב אלפים

קובי רוזן | 02.05.24

במהלך פעילות אכיפה

השוטרים הופתעו: הנהג בן ה-50 נהג בעת פסילה של ביה"מ

קובי רוזן | 02.05.24

היה לו מאסר על תנאי

אלעד: נהג מטייבה נתפס נוהג לאחר שרישיונו נשלל לצמיתות

קובי אטינגר | 01.05.24
ש

בדיקת התאמה בחינם

מחשבון הנחה להסרת משקפיים בלייזר לכל הקופות

כיכר בשיתוף קייר | מקודם

במרחב קבר רחל

השתתף בהפרות סדר אלימת ונעצר על ידי לוחמי מג״ב | צפו

קובי רוזן | 01.05.24

ניסו לחדור ונתפסו

לוחמי מג״ב סיכלו חדירה של 32 שוהים בלתי חוקיים | צפו

קובי רוזן | 01.05.24

אין בושה

בפעם החמישית: נהג תושב כפר קאסם נתפס נוהג בפסילה

קובי רוזן | 01.05.24

נערכים לכל תרחיש 

הבכירים סיירו במירון: "ההחלטה הסופית - בעוד מספר ימים"

קובי רוזן | 30.04.24
ש

זה וואו

יש תחליף לנדל"ן: אתר שמייצר הכנסה חודשית

כיכר בשיתוף דיגיטל פרופטי | מקודם

הפיגוע בירושלים

תיעוד דרמטי | התייר הטורקי דוקר את השוטר, נאבק ומחוסל

קובי אטינגר | 30.04.24

הגניבה חשפה את הגנב

"גנב הנגררים" הופתע על-ידי הבלשים ונעצר | צפו בתיעוד

קובי רוזן | 30.04.24

עימותים במחאה בתל אביב

חברת הכנסת נהדפה; מפגין פצע שוטר והשליך עליו זיקוק

קובי אטינגר | 29.04.24

בצאת השבת

רכבו של השר ביטון היה מעורב בתאונה: אביו במצב קשה

קובי רוזן | 27.04.24
ש

טכנולוגיה חסכנית

כך תתחילו את הקיץ עם עו"ש מאוזן- חודש ראשון חינם>>> 

כיכר בשיתוף רייז אפ | מקודם

הפיגוע ברמלה

תיעוד דרמטי: רודף אחרי צעירה, דוקר ונמלט עד שחוסל 

קובי רוזן | 27.04.24