כיכר השבת

מעצר הנמלטים

המפכ"ל: "ידענו כמה ימים שהמחבלים נמצאים בתוך ג'נין"

12 שעות לאחר שעצרו את המחבלים הנמלטים, הגיע מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי ליחידת הימ"מ מלווה במפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן ונפגש עם הלוחמים שהביאו לתפיסתם (משטרה)

11
כיכר השבת | י"ד בתשרי | 20.09.21

12 שעות לאחר שעצרו את המחבלים, הגיע מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי ליחידת הימ"מ מלווה במפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן ונפגש עם הלוחמים שהביאו לתפיסתם בג'נין:

בדבריו אמר המפכ"ל ללוחמים: "שבועיים גדושים בפעילות מבצעית הגיעו הלילה לסיומם עם המעצר של 2 המחבלים בג'נין. 12 שעות אחרי שיצאתם מג'נין עם המחבלים בידכם היה חשוב לי להגיע לכאן, לימ"מ, להסתכל לכם בעיניים ולהודות לכם בשמי ובשם אזרחי ישראל.

הפעילות הלילה היא תוצאה ישירה של שיתוף פעולה שלא היה כדוגמתו בין כל ארגוני הביטחון, משטרה, שב"כ, שפה באמת צריך להצדיע להם על הפעילות לכל אורך הדרך, גם במקצועיות, גם בנחישות, גם ביכולות ופה בהחלט צריך להעלות את זה על נס, גם לצה"ל עם המעטפת, הסיוע והפיקוד על המבצע אתמול בלילה ולשב"ס שהצטרפו עם כוחות לחיפושים, כך שכל ארגון מביא את הערך המוסף שלו למערכה כשהשילוב הוא המנצח.

כבר מספר ימים שאנו מחזיקים בהערכה שהמחבלים נמצאים באזור ג'נין והלילה הגיעה מהשב"כ מה שאנו מכנים "ידיעת הזהב" והיא זו שהובילה למקום המחבוא של המחבלים. נערכנו לתרחיש הקיצוני ביותר של התנגדות אלימה למעצר. פעילות בג'נין, בעיקר בחודשים האחרונים היו מלוות בירי לעבר כוחותינו אך זה לא הרתיע אותנו מלפעול ולשמחתנו הפעולה המהירה והממוקדת שלכם הביאה לכך שכל המחבלים בידנו ואין נפגעים לכוחותינו.

תחילתו של האירוע במחוז צפון של המשטרה עם קבלת הדיווח למוקד 100 בליל הבריחה ורגישותה של המוקדנית לצד תגובתו המהירה של סגן מפקד תחנת בית שאן, דרך פעילות המשטרה שהביאה למעצרם של 4 המחבלים בנצרת ובאום אל גאנם ועד הפעילות הלילה בעומק שטחי יהודה ושומרון אותה אתם הובלתם יחד עם שותפינו במערכת הביטחון.

ישנו קו מחבר בין כל האירועים הללו - שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים שבשבועיים האחרונים בילו בשטח יותר מאשר בביתם, שוטרים ולוחמים שפעלו מתוך תחושת שליחות לאומית גם כשפעלנו באפלה ללא קצה חוט וגם כאשר התמונה הלכה והתבהרה. פעלנו שעות ארוכות וימים שלמים של חיפושים שהסתיימו הלילה בהצלחה.

ראוי לציון הוא שיתוף הפעולה האזרחי לו זכינו, שיתוף פעולה והיענות אזרחית לצד סובלנות והבנה של הציבור לכוחות הרבים שפעלו בשטח ובמחסומים הפרוסים. כל מילה טובה שנאמרה לשוטרים בשטח חיזקה אותנו ואת המטרה לשמה אנו פועלים וזה הזמן לומר על כך תודה.

הפעילות הלילה היא אחת מתוך מאות פעילויות אותן אתם, לוחמי הימ"מ מבצעים במהלך השנה לסיכול טרור ומעצר מחבלים וזו הזדמנות טובה של אזרחי ישראל להיחשף לאחת מהן. הוכחתם שוב את יכולותיכם המקצועיות ואת נחישותכם הבלתי נגמרת.

אני מתכוון לפעול לכך שהימ"מ תזכה להכרה לה היא ראויה ברמה הלאומית ואני מקווה שבקרוב נביא בשורות בנושא.

השבועיים האחרונים חשפו לציבור את משטרת ישראל האמיתית, משטרה שפועלת מסביב לשעון, משטרה שרואה לנגד עינייה את שלום הציבור וביטחונו, משטרה שמורכבת מאנשים שמקדישים את חייהם למען המדינה ואזרחיה, משטרה שאני גאה לעמוד בראשה.

בהזדמנות הזו אני מבקש לאחל לכם ולכל אזרחי ישראל חג סוכות שמח".

מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן אמר בדבריו: "לוחמי היחידה המיוחדת של משמר הגבול פועלים בגזרות הכי מסוכנות ומורכבות, הלילה פעלם בצורה שקטה, חכמה ומקצועיות ובזכות הניסיון שלכם ידעתם לשים את היד על המחבלים הנמלטים מבלי שאף אחד יפגע.

בפעילויות שלכם אתם נותנים הלכה למעשה את הביטחון לאזרחי מדינת ישראל, שהיו בשבועיים האחרונים קצת במתח - נתתם להם את הביטחון ואת הידיעה שהם יכולים לישון בשקט בלילות, יש מי ששומר עליהם.

אני רוצה לציין גם את כוחות המעטפת של פלוגת מג"ב הפועלת בעיירה ג'נין שבזכותם יכלתם לבצע את המשימה בצורה הטובה ביותר. שיתופי הפעולה שלנו, שילוב הזרועות יחד עם השב"כ וצה"ל הביאו להצלחה המבצעית".

במערכת הביטחון כעת עוקבים באופן הדוק על הנעשה בשטחי יו"ש וג'נין בשל החשש הראשוני להתלקחות עם מעצר המחבלים הנמלטים, אך בינתיים נראה כי ההערכות היו מוגזמות ולא נרשמו אירועים חריגים בשל כך.

תוכן שאסור לפספס
11 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
9
אפס אפסים
יורם22.09.21
8
בן אדם אידיוט ברמות. טמבל שחצן וטיפש.
ללא שם21.09.21
7
כואב הלב לא לשמוע מילת הודאה לבורא עולם. אבל נדון לכף זכות. הם יודעים ומכירים באמת רק מפחדים על ההתקדמות בתפקידים, מהתקשורת. בגלל זה הם מתעלמים בפרהסיא, אך מודים בשקט להקב"ה.
כואב20.09.21

הצגת כל התגובות

6
מפכל סתלבט
י20.09.21
לא נשכח ולא נסלח מחדלי המפכ"ל בלינץ הרבים לא רק ברמלה לוד ועכו אלא לכל אורך התקופה אז בירושלים!!!! יש הרבה מקרים שבכלל לא טופלו על ידי המשטרה ונסגר התיק מידית
רמי בנישטי 20.09.21
5
כמה אגו מסריח יוצא מפה 1 כוחי ועוצם ידי הרי הסבירות להתקלות באש חיה היא כמעט 100% זה איזורים צפופים ויש שם מאות חמושים שמחכים לחיילים ולמה לאסיר להסגיר את עצמו ללא מלחמה היו פה הרבה מאוד נקודות של סיעתא דישמייא!! החיילים נכנסו וידעו שלא הולך להיות להם חיים קלים והתכוננו לאבדות ופציעות!!! ובשביל להצי
גאוה ישראלית עלובה20.09.21
4
המפכל גם ידע שהם עומדים לברוח בערב החג, רצה שיגיעו למשפחות ויחגגו יחד דואג להם
מוחמד דף ז"ל20.09.21
3
הוא ידע כמו שכל עם ישראל ידע
גדעון22.09.21
2
בלבולי שכל פשוט.. בעבר שני חיילים עם ג'יפ פתוח לא ממוגן היו נכנסים קוראים להם לצאת וזה אחרי שהיו חוטפים קצת כאפות ובזה הסתיים הסיפור פשוט הזיה שהיה צריך לעשות תרגיל לסכן את הכוחות בשביל לעצור שני טמבלים מחדלים מטורפים
יוסי20.09.21
המפכ"ל מצביע כאן על יכולות טכנולוגיות ובעיקר כוח הבילוש הישראלי שבאמצעותו עובדת משטרת ישראל. ההנחה במשטרת ישראל מי שעבד בבילוש יודע זה לא לעבוד קשה והעיקר באפס מאמץ.
עמית לואיס 20.09.21
1
למה אתם תמיד יודעים הכל? ומדוע אתם חושבים שאתם כל יכול? ואיפה הקדוש ברוך הוא בכל מה שאתם יודעים ויכולים? אתם בטוחים כל כך כאילו אתם בראתם את העולם. פשוט המלאך סמאל נתן להם את הזכות לקבל כל מה שהם רוצים והם מנצלים את זה לרעה ועושים מה שבא להם. הרי במילא הכח שהם מקבלים להצליח יהיה עד יום מותם. שאחרי מ
צדיק המסיכות20.09.21
אולי גם יעניין אותך
משטרה ופלילים

קצין הביטחון במלון המפונים נעצר; חשד שפרץ לכספות

קובי רוזן | 21.05.24

נעצרו בירושלים

מחבלים בני 14! זו החולייה שתכננה פיגועים נגד רכבי הסעות

קובי רוזן | 21.05.24

לפידים הובערו בניגוד לחוק

מפגינים חסמו את היציאה מירושלים; שוטרים פינו אותם | צפו

קובי רוזן | 20.05.24

המספרים הגבוהים נחשפים

לא רק באמבולנס: מאות פלסטינים נתפסו בארץ בלי אישור

קובי אטינגר | 19.05.24

עם משבשי תדרים

לאחר מרדף: הערבים שגנבו רכבים בירושלים נתפסו על חם

קובי רוזן | 19.05.24
ש

קצת נתונים

כמה מנהגי ישראל עוברים את המהירות המותרת?

כיכר בשיתוף הרלבד | מקודם

גל מעצרים

עם סכין וגרזן: האריתראים ניסו לפגוע בחבריהם בתל אביב

קובי רוזן | 16.05.24

כספי טרור | חוסלו 3 מחבלים

כוחות ביטחון גדולים פעלו הלילה ביו"ש והחרימו מיליוני ש"ח

קובי רוזן | 16.05.24

יפרוש אחרי יום ירושלים

מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן - פורש מהמשטרה

קובי רוזן | 16.05.24

נגנב מבית עסק | תיעוד

השוטרים נדהמו: בתוך הרכב שנסע במהירות אותר... כספומט

קובי רוזן | 16.05.24
ש

לבעלי הון עצמי של ₪255,000

ההזדמנות: פרויקט יוקרתי בבני ברק, צמידות לפארק ירקון

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

טרור בבירה

תיעוד דרמטי: מחבל ניסה לוחמים בירושלים וחוסל | צפו

קובי רוזן | 16.05.24

הוציא אותן מהקבר

גבר הלך עם העצמות של סבו לבית עסק בעכו, זוהה ונעצר

קובי רוזן | 15.05.24

עם אלות וגז פלפל

צפר לו בכביש, התעצבן וקרא לאחיו "לפרק" אותו מכות | צפו

קובי רוזן | 15.05.24

נתפס על חם

הפורץ טייל בבית עד שהופתע על ידי השוטר - ונעצר | צפו

קובי רוזן | 15.05.24
ש

תנופת פיתוח אדירה

הדרך הנכונה לדירה משלכם: עפולה הופכת ליעד נדל"ן אטרקטיבי למשפחות

כיכר בשיתוף ויסל נדל"ן | מקודם

תרסיס, אגרופים ובעיטות

תיעוד מזעזע: בן 34 שודד באלימות נהג מונית בן 79

קובי רוזן | 15.05.24