כיכר השבת

טור מיוחד ל'כיכר השבת'

יאיר לפיד: אני לא שונא חרדים, בואו נקיים דיאלוג

"ממתי משמעות הביטוי 'חילול השם' פירושו אי הסכמה עם הרב גפני? הרי כל אדם שהציץ פעם בתלמוד יודע שאנחנו העם שהמציא את הויכוח, שהביא לעולם את היכולת לבחון בעיה משלושה צדדים ואז למצוא עוד אחד. עדיף לנו למצוא את הפשרה ההוגנת בין דיעותינו". יאיר לפיד בטור מיוחד ל'כיכר השבת' (דעה, פוליטי)

228
יאיר לפיד | כיכר השבת | כ"ג בתשרי | 09.10.12
"לא שונא חרדים". יאיר לפיד
"לא שונא חרדים". יאיר לפיד (צילום: ארכיון ופלאש 90)

אני פוליטיקאי כבר כמעט שנה, ואחד הדברים שהחיים הפוליטיים מלמדים אותך מהר וביעילות, הוא שאסור להיעלב. למה? מפני שעלבון הוא חולשה, ויריביך תמיד יחפשו אצלך נקודות חולשה.

אני מזכיר זאת לעצמי שוב ושוב, ובכל זאת איני מצליח שלא להיעלב בכל פעם שאני קורא או שומע שאומרים עלי שאני שונא חרדים, יהודים, או את הדת היהודית.

זה מעליב למרות שאני יודע ומבין את הצורך הפוליטי העומד מאחורי הטיעון הזה. המפלגות החרדיות – ש"ס ויהדות התורה – זקוקות כאוויר לנשימה רק לדבר אחד: לאוייב. מדוע? מפני שאם לא יהיה להן אוייב – אם לא יהיה להן מישהו שאפשר לאחד את המצביעים שלהן כנגדו ולהשתמש בו כדי להפחיד את התמימים – ש"ס ויהדות התורה יצטרכו לענות לציבור החרדי על השאלות הבאות:

מדוע אחרי שנים ארוכות שהן בשלטון הציבור החרדי הוא עדיין העני ביותר בישראל? מדוע יש כעס, מתח ושנאה גדולים כל כך בין חרדים לחילונים במדינת ישראל? מדוע הן לא התייצבו למול תהליך ההקצנה שעובר הרחוב החרדי ואיפשרו לשוליים הקיצוניים להכתיב את הטון בנושאים כמו מעמד האשה, החינוך, הגיוס, או היציאה לעבודה?

הפוליטיקאים החרדים מבוהלים – ובצדק – מפני היום שבו השאלות האלו יופנו אליהם. היות ואין להם תשובות, הם מעדיפים למצוא לציבור החרדי מישהו לשנוא.

זה הרי תמיד קל יותר מאשר לנסות באמת לפתור בעיות. רק שאני לא מוכן לעשות להם את השירות הזה. איני אנטי-חרדי חו"ח, איני שונא אף אחד, אני רוצה לחיות במדינה שיש לה צביון יהודי.

בואו נקיים דיאלוג

צריך לומר ביושר: יש לי ויכוח עמוק עם העסקנים החרדים בשורה של נושאים. אני חושב שכל אזרח ישראלי צריך לשרת בצבא או בשירות-אזרחי בקהילה (האם לסעוד ניצול שואה בשנותיו האחרונות - כחלק ממערך של שירות-אזרחי - זה באמת "ביטול תורה"?); אני מאמין שכל אדם צריך לעבוד למחייתו ולפרנס את ילדיו, ואת ההסבר על חשיבות החיבור בין תורה-לעבודה לא אני צריך לתת כי הרמב"ם עשה זאת טוב ממני; אני חושב שאת קווי המהדרין צריך לסגור, שתרומות איברים הן הצלת חיים, שהפסטיבל השנתי בעניין שעון הקיץ הוא מיותר ומרעיל את היחסים בינינו.

אני יודע שיש חרדים רבים שאינם מסכימים איתי (למרות שיש גם רבים אחרים שמסכימים אבל מעדיפים לשתוק), ועל כך תרשו לי לשאול את השאלה המפתיעה הבאה: נו אז מה? האם אנחנו לא יודעים לקיים דיאלוג על הנושאים שבהם אין אנו מסכימים בלי שהוא יגלוש מיד לזעקות "גוועלד" ודיבורים על שנאת אחים?

האם דמותה של החברה הישראלית לא צריכה להיות נושא לשיחה פתוחה, הוגנת, שבה כל אחד מסוגל להקשיב לטיעוני השני במקום לצרוח עליו? ממתי משמעות הביטוי "חילול השם" פירושו אי הסכמה עם הרב גפני? הרי כל אדם שהציץ פעם בתלמוד יודע שאנחנו העם שהמציא את הויכוח, שהביא לעולם את היכולת לבחון בעיה משלושה צדדים ואז למצוא עוד אחד, שהנחיל את הרעיון שלאיש אסור לדבר בשמו של אלוקים, מפני שנסתרות דרכי הא-ל, כך שעדיף לנו למצוא את הפשרה ההוגנת בין דיעותינו כאן על האדמה.

לא תמיד נמצא את הפשרה הזו. אני סבור שבנושאים המהותיים זכותה וחובתה של המדינה לומר לפעמים לאזרחיה שאין להם רק זכויות, אלא גם חובות. עלינו לנסות – ביחד – לא להגיע לרגעי העימות האלה, מפני שאיש אינו רוצה בהם.

איך נוכל למנוע אותם? אם נזכור שלא כל מי שחושב אחרת מאתנו הוא האוייב.

*

הערת מערכת: הכותב הינו יו"ר מפלגת "יש עתיד". אין בפרסום הדברים משום הבעת תמיכה בדעות הכותב.

תוכן שאסור לפספס
228 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
101
לא מתלהם או עילג כמו רוב הפוליטיקאים החרדים. היה פוליטיקאי חרדי אחד אריאל אטיאס שהיה גם רהוט וגם לא מתלהם ולצערי הוא החליט לפנות את הכיסא. התקווה היחידה שלנו להגיע לציבור הרחב ולהוריד את מפלס השנאה היא אך ורק אם נדע לכבד את השונה מאיתנו ולדבר איתו בגובה העיניים
אסף שמעון19.09.14
100
די לשנאה שמפיצים נציגינו החרדים כשכל מה שמענין אותם זהו הכסא!!
אברך שפוי11.10.12
99
די חכימה ברמיזה
ש11.10.12

הצגת כל התגובות

98
בס״ד אנו מצווים ל״ואהבת לרעך כמוך״, וכל בית ישראל הם יותר מרעים - כולנו אחים. לכן, למרות הפערים הגדולים, אני חושב שראוי ורצוי שהיד המושטת תפגוש יד. די לשנאת חינם.
משה09.10.12
97
מה לעשות גם אם לא הייתי חרדית לא קונה את דבריך אתה כל כך מזויף כולך פוזה ותו לא
רחלי09.10.12
96
עד שאתה יודע משהוא מהפוסקים כגון הרמבם זה בשביל שימוש אישי כנגד החרדים..איזה צדיק אתה כשאתה רוצה להיות.......
שילת09.10.12
95
תיזהרו הוא יאיר לפיד בה בכיוון אחר נגדינו, הוא מסוכן!!! הוא רוצה לעקור תורה ישראל ולא שום דיאלוג מעניין אותו, ואגב, אסור לפתוח בדיאלוג עם עוכרי ישראל.
יונתן וינברג09.10.12
94
א.וכי קווי מהדרין קשורים לחכי"ם הרי זה ההלכה כדי לימנע ממגע. ב.וכי הגיוס ושירות לאומי אינו גובל בביטול תורה אמיתי ומה הקשר לפוליטקה ג.תרומת אבירים אסורה עפ"י התורה אז למה שנתפשר ד.שעון קיץ זה אמור ליהות אינטרס שלהם (החילונים)בשביל שציבור החרדי שעובד יוכל לתפלל מוקדם בלי שיאחר לעבודה. ה.כל הציבור החר
חרדי09.10.12
93
תפילת שחרית מנחה ערבית בשטיבלך בבני ברק בירושלים בית שמש ועוד ועוד ערים חרדיות ברחבי הארץ גש להיכן שחפץ ליבך
יהודי09.10.12
92
1. הציבור החרדי הכי עני מרצונו החופשי כי אינו רוצה לשלוח אברכים לעבוד. - תורותו אומנותו. לנשים יש בעיה דתית להשתלב בחברה הכללית ולייצר מקומות עבודה פנימיים זה רק סיסמאות. 2. המתח והשנאה בין שני הפלגים הוא דו צדדי, הגוועלד שצועקים כי ברגע שיחליטו לגייס חרדים אף אחד לא יעשה דיאלוג אלא פשוט יגייסו בכח.
צבי09.10.12
91
גם לנו יש דו שיח לסגור את כל הכבישים בשבת, וחוק לימוד תורה גורף בכל בתי הספר ושמירת צביון הקדושה גם בתלאביב והסביבה וניתן לדבר על הנושא, כמו שארגון ערכים עושה זמן רב. הרשימה ארוכה, גם אנחנו מצהירים הדדיות שישמור על שאיפותינו, אבל בלי לשקר, יהיר השניא את הציבור בישראל וסיכסך בשביל כבוד פוליטיקאי
יהיר לפיץ09.10.12
90
יש דברים שנוכל להתגמש עליהם, יש דברים שלא הציבור החרדי עני כי הוא מעדיף להרוויח פחות וללמוד תורה, מה הקשר שהפוליטיקה והשלטון יעשו אותנו עשירים? יורידו לנו כסף מהשמיים? זה כמו שזה שאתה תעלה לשלטון לא יעשה את החילונים עשירים (לא את העשירים יותר שנמצאים בדרגה שלך ולא את מעמד הביניים שאתה מתיימר להיו
אלי09.10.12
89
מעניין אותי לדעת מהי דעתך בנושאים מדיניים, אבל ראשית אני רוצה להגיב לשאלותיך א: חלק מציבור החרדי שנמצא לדעתך עני זה מרצונו, היות והוא מעוניין להיות אברך, או שלא קבלו אותו לעבודה כי הוא חרדי ב: תמיד יש מתח בין אנשים שונים ובפרט בעניינים דתיים לאו דווקא יהודיים, אני לא חושב שהיה הסלמה במתיחות בין חרדי
משה 15.10.12
88
אז מה אנחנו עושים. הבן אדם אומר, "בואו נדבר." אנחנו אומרים לו אין מה לדבר. הבן אדם אומר, אנחנו לא מסכימים. אנחנו עונים לו שקרן. הוא אומר שהוא לא שונא אף אחד, אנחנו אומרים שהוא משפד אותנו. הוא אומר לנו בואו לדבר. אנחנו מאשימים אותו שהוא נולד לאבא שלו. מה העדה החרדית רוצה מיאיר לפיד. מעבר לדעות שלו, מ
לוי10.10.12
צודק בהחלט!!! ש"ס בורחת מהחתול ומשאירה לנו לשמור על החלב באמצעות שקרים,ססמאות,ובלופים.
לוימ10.10.12
87
א ני
משה חיים 10.10.12
86
את הפשרות בעניין התלמוד תשאיר למי שלומד ובקי בו ולא ,לא אמרתי שוליים קיצוני. גדול הדור אחד שמקובל על כולם הוא מתייגע בלימוד שנים על גבי שנים בשביל להבין את הגמרא צריך ללמוד בה והרבה אתה מוזמן לא שונאים אותך! למרות שקשה להפריד זיכרון צרוב אבל כשם שאנחנו מפרידים תפרידו גם אתם הימנעו מסטראוטיפיי
רחל09.10.12
85
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גיא09.10.12
84
השפוי היחיד שנותר בפוליטיקה
מאיר09.10.12
83
אבל אני חושב שאם אתה באמת רוצה לרדת לליבו של החרדים תלך אליהם דרך הרבנים ולא באופן ישיר בככר השבת
יהודה המשתדל09.10.12
כל חתיכת אות מסכנונה עוברת 8 צינזורים וגם אחרי שהיא שורדת אותם היא לא עולה מסיבות השמורות עם המערכת...... :)
בנג בנג10.10.12
82
אדון יאיר לפיד, תגיד לי את האמת עם יד על הלב. אתה באמת רוצה לתקן משהו במדינה הזאת, אתה באמת רוצה לתקן משהו בעולם הזה, האם באמת איכפת לך ממישהו או ממשהו? או כל מה שאתה רוצה, זה כבוד וכבוד וכבוד ועוד פעם כבוד. ולהוסיף את כמה גרמים לאגו המנופח שלו ממילא. מה ייצא לך מכל זה, הרי בעוד X או Y שנים תשכב
כן שונא אותך09.10.12
הרי ברור לכולם כאן שהוא מנסה לעודד דיאלוג בנושאים מורכבים. למה ישר לתקוף?
שמואל09.10.12
81
מספר 19 יאיר: אתה זאת לא הבעיה שלנו.. יצחק היום מספר 18: דיאלוג ניתן בין שווים,מרצון. צהובה היום מספר 17: הוא לא רוצה לשמוע. הוא רוצה לדבר יניב מספר 16: הוא רוצה חרדים. שיהיו מזרוחניקים כולכם לא ענית לעניין עובדה תחזרו ותסתכלו בתגובתכם שוב ותראו שאתם רק אומרים ססמאות.
לוי.מ09.10.12
ללפיד יש כסף לממן אותך?? אז הנה תשובה ל"איפה הכסף".
נגד לוי מ.09.10.12
80
הרבה אותיות שפכתי בפייס שלו אחרי שהראו לי הרצאה שבה הוא קרא לשיתוף פעולה. שום הידברות לא יצאה מזה. הוא קורא לשרות לכולם אבל לא מוכן להתאים את הצבא לחרדים. למרות שברור גם לו שזה לא ילך, גם ברור לו שלהגיד את זה מושך אליו בוחרים משמאל. הוא שאל איפה הכסף, ומהר מאד התברר שהכסף אצל הטייקונים, אבל מתברר שה
יניב09.10.12
הוא הציע שירות אזרחי עבור חרדים. שירות אזרחי לא פוגע באורח חיים דתי, ולא מחייב "התאמה".
דוד09.10.12
הוא רק מדבר, ולא מעניין אותו לשמוע את הצד החרדי. טענתי שם ואני טוען שוב, שהשרות הלאומי הזה לא יעבור את אישור ההנהגה החרדית, והוא לא יותר מאשר פורקן יצרים שבא להוציא את החילוניים לא פריירים, כדי שהם ירגישו שעכשיו הם כן פריירים ויצביעו לו. במציאות שרות לאומי כזה בלתי כלכלי בעליל. וגם אין לזה הצדקה, כ
יניב09.10.12
זה אחד הגורמים המפלגים הכי גדולים בין החרדים לחילונים. שירות אזרחי הוא אמצעי יעיל (וגם כלכלי) לחיזוק מוסדות חלשים שזקוקים לסיוע, כמו מוסדות רפואיים, משטרה, כיבוי אש, בתי ספר, שירות סוציאלי ועוד. יש לזה הצדקה טובה מאוד! טענה שאני כותב בשכר אינה מכבדת אותך, שמור על תגובות ענייניות אם אתה רוצה לנהל די
דוד09.10.12
79
יאיר אתה שונא או לא שונא ,זה לא רלוונטי מעשיך ודבריך הם הקובעים מחד אתה מסית ומדיח נגד כל היקר לעולם התורה ומאידך לפי נתוני השטח המשתנים אתה מנסה להראות עצמך ידידותי לסביבה. על נאמר "שמור אותי מהצבועים"
יואב09.10.12
הבא לי דוגמה לכך בבקשה, משום שנדמה לי שאתה לא מבין בעצמך על מה אתה מדבר.
דוד09.10.12
78
מי הבעיר את המלחמה האחרונה בציבור החרדי? בית שמש, יריקות, זוכרים??? הבמה ל"אירוע" לא היתה ב"קול ברמה". היא היתה בתכנית מאד מסויימת, נאים הדברים להיאמר באותה אכסניה. תקשיב מר לפיד ג'וניור: אתה, כמו כל חבירך, תפסיקו לשחק את המשחק התמים, המתחסד, לכתוב טורים עוברי מסך ונעימים לעין החרדית, ובד בבד לשלוח
תהיו רציניים10.10.12
77
נראה אותך עובר מערכת בחירות ראשונה בלי לרכוב על הגב העייף שלנו ואז נאמין לכל הסיסמאות היפות שאתה מפריח פה.
משמש 10.10.12
ש"ס מכרה לך משמשים כמו שרשום למעלה . מה לעשות שהמשמשים האלה רקובים משורשם. בהצלחה.
לוימ10.10.12
76
אני מנסה להתייפיף אפילו אם הכל היה בסדר איתך (וזה לא כך) גם כן אני לא רוצה לראות אותך בכנסת רק בגלל שאתה הבן של טומי שהיה אדם עם מלא רוע עליך אני אומר שהתפוח לא נפל רחוק מהעץ.
שלמה 09.10.12
75
יופי של מאמר אני מאמינה לו
עדן09.10.12
74
תמשיכו לכתוב עליו תעשו לו קמפיין חינם תכנסו למוקשים ששם לכם הוא אלוף בתקשורת עוד לא הבנתם את זה?????
יוני09.10.12
73
נראה שמדובר במזרוחניק אוהב חרדים לתיאבון. לחילופין יתכן ולוי זה מבקש לעשות קצת פרנסה. כאחד ששירת בצה"ל בתקופת מלחמת יום הכפורים, אני נאלץ לצערי לקבוע בהחלטיות שברוב בסיסי צה"ל הפריצות גדולה באופן מבהיל. מה יעשה הנער ולא יחטא (אין אפוטרופוס לעריות). המצב בצה"ל רק מחמיר. נשים יראות שמים מקומם לא בצבא.
אור09.10.12
א.אנחנו לא שונאים אתכם.(לפחות משתדלים) ב.מה שגורם לשינאה זה הזילזול שלכם בכל מי שלא חושב ומתנהג כמוכם. ג."רוב חיילי הכיפות הסרוגות יוצאים מצה"ל ללא כיפה וכמחללי שבת!"- שטויות! יש כאלה שחוזרים בשאלה אבל זה ממש לא רוב! (ותפסיקו לנפנף בזה כי יש גם הרבה חרדים שחוזרים בשאלה גם בלי לשרת בצבא) ד.למה סתם
חרדלי"ת09.10.12
מי שרוצה לראות פריצות תמיד יראה פריצות!! אני לא מזרוחניק זה דבר ראשון. דבר שני אם הייתי רוצה לעשות פרנסה לא הייתי הולך לעשות זאת אצל יאיר. דבר שלישי במלחמת יום כיפור לא היה נח'ל חרדי דבר רביעי החברה אם הכיפות הסרוגות לא באים מבית חרדי כך שאתה לא יכול להביא ראיה מהם. דבר חמישי סטרת את דבריך הקוד
לוי.מ09.10.12
אחוזים אפסיים של כיפות סרוגות יוצאים בשאלה בצבא למה לקבוע עובדות שקריות? הכיפות הסרוגות שונאות את מי ששונא אותם - את התככנים המסריחים - לא את בחורי הישיבות הצדיקים.
kashya09.10.12
72
דמגוגיה זולה ועלובה!!!! מה הוא יודע על דת????
אריאל09.10.12
71
יאיר לפיד מעוניין לסייע למגזר החרדי. הוא טוען, ובצדק רב, שצריך להפסיק את הבידוד והפילוג שהעסקנים החרדים מובילים. החרדים הם יהודים והם חלק ממדינת ישראל, הם חלק מהעם היהודי. כחלק מהעם הם צריכים להשתלב ולהתאחד עם העם, הם צריכים להצטרף ולהפוך לכח מוביל בשוק העבודה. הם צריכים להתגייס לצבא ולעזור להתגונן
ערן14.10.12
70
רוצה דיאלוג? קבל דיאלוג א. מי אמר שהחרדים העוסקים בחסדים מפה ועד הודעה חדשה צריכים לקבל גושפנקא מהמדינה על כך שהם עושים חסדים?? באמת אנחנו עושים חסדים לשם שמיים וללא קבלת מענק לאחר שרות זמני של 3 שנים!!! ב. מי שמרגיש צורך לפרנס את משפחתו, לא תאמין, אבל הוא באמת יוצא לעבוד!!! מה נראה לך שאפשר לחיות מ
גילה10.10.12
דלא כמו רוב המגיבים, נסית לענות יפה, והצלחת בחלק התשובו, אבל לא בכולם. נקודה א) אם ממילא כולם עושים החסדים, למה לא להראות לכל החילונים רישמית כמה שעות אנחנו משקיעים באחרים, וגם לקבל זכויות בשבילם? בודאי יש המון חרדים צדיקים שעושים המון באמת (תקראי למשל הכתבה על ר' יודקה פלאי ז"ל), אבל כמה שעות משקיע
חסיד שפוי11.10.12
69
אתה משחק אותה מז-תמים חבל"ז. א. מיהו המסית הגדול שאומר שאנחנו [החרדים] חיים על חשבון הציבור החילוני? אתה יודע שזה אחד השקרים הגדולים ביותר. הציבור החילוני [מעמד הביינים] צורך מהמדינה יותר כסף מכל ציבור אחר, ואין כאן המקום לפרט - תקציב לתרבות - לאוניברסיטאות - התקציב שהציבור החרדי צורך צהמדינה הוא ל
מוטי 35510.10.12
68
וכל ראש מפלגה נכנס בחרדים המשתמטים והטפילים, כי אם לא יהיה לו את מי לשנוא הוא יצטרך לענות לבוחריו על השאלות הקשות הבאות: מדוע יש כל כך הרבה משתמטים חילונים ואף אחד לא מרים את הכפפה[וצה"ל הרי הכריז שאין בו מקום לקליטה]? מדוע מצבם הכלכלי של מעמד הביניים בקרשים מבלי לממן עו"ש של שום אברך מבני ברק?! מד
יוני09.10.12
67
שידברו מה שהם רוצים אנחנו לא מתפשרים רק ככה מדברים איתם
דברי חיים09.10.12
66
בתור אחד ממקורביו של מר יאיר לפיד,ובהיותי אדם חרדי לכל דבר(וכן,אפילו אייפון אין לי)אני יכול לומר בפה מלא ובצורה ברורה שמר לפיד אינו שונא חרדים,וההפך הוא הנכון. באחת הפעמים שדיברנו על הנושא הוא חשף בפניי שאחד הדברים שהוו מחלוקת בינו ובין אבי היה-החרדים.שכן דעת אבי של מר לפיד ידועה לכולם,ומצד שני מר י
מקורב למר לפיד09.10.12
שיגדיל את תקציב הישיבות בפי שנים והחרדים הולכים איתו
יהודה10.10.12
כל כך ברור
ברור לכל09.10.12
לך כחרדי להיות ממקורביו של הרמב'ם האר"י הקדוש הבעש"ט והגר"א ולא של נהנתן תל אביבי בור ועם הארץ אוכל נבלות וטריפות חף מכל ידע תורני מינימלי
מקורב עאלק09.10.12
קרא את דבריך וראה כמה שנאה נוטפת מהם. תן הזדמנות לשיח, ושמור על לשון נקייה!
יואב09.10.12
לא ראוי להתלהם - הרמב'ם , האר"י הקדוש , הבעש"ט והגר"א לא היו מקבלים בברכה את נימת דבריך . כל ישראל חברים - כולל תינוקות שנישבו .
מאיר . ה09.10.12
אם אני לא טועה השמות שציינת אינם בחיים,כך שמקורב שלהם אני כבר לא יכול להיות.רק מעריך ומכבד,ואין ספק שהם דמות ומודל לחיקוי והערצה.אך להיות מקורב שלהם אין באפשרותי כרגע. אני לא רוצה לדבר על עצמי באופן אישי,אבל אני ושאר ה''קבוצה''(כן מר לפיד מחזיק באמתחתו קבוצת חרדים כזו,שהיא הגורם המקשר שלו עם החרדים,
מקורב למר לפיד09.10.12
מעניין מי אתה צדיק הדור?...
יונתן09.10.12
65
גועל נפש של בן אדם
חרדי ולא מררפס09.10.12
64
תשאיר פה דרך ליצור איתך קשר ואז....
אברך מבין עניין09.10.12
63
לענין במקום להשמיץ....
ללי09.10.12
62
נגד לימודים בישיבות נגד אי גיוסם לצבא חילון וכו וכו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
tt09.10.12
61
בושה
מזועזע10.10.12
60
לענות בכלל.... רייטינג זה גם מילה חזקה.
אחד מעיר10.10.12
59
על אף ההסכמה שלי בעניין הדיאלוג בין בני אדם, יהודים בפרט, לדעתי אותו האדם שמנסה להוביל למקום שכזה צריך להיות המתחיל, והיינו שהאשמה היא סוג של מלחמה בעצמה, בדיאלוג אמיתי צריכה לא להיות האשמה, אלא קריאה לשיתוף פעולה. אכן הסברה הינה דבר חשוב, אך ההסבר שנתת הוא הסבר פשוט אצל אנשים בעלי דרך ארץ, שהרי
דוד10.10.12
58
צודק,אפשר לקיים דו שיח תרבותי בקשר לכל נושא..אכן,דרך ארץ קדמה לתורה. אך לא בכל מחיר..אם רצונך הוא להפסיק את קווי המהדרין ז"א שאתה לא מבין את עקרונות החיים שלנו ואחד היסודות העיקריים היא הצניעות. עוד דבר,תצטרכו להתמודד עם ריבוי הישיבות כי ברוך ה' יש מלא אבל מלא חוזרים בתשובה שמתחרדים.אני מסכימה איתך
-הדס-09.10.12
57
אתה מאמין למה שאתה עצמך כותב?????
דוד09.10.12
56
בס"ד הציבור החרדי - עני כי הוא לא יוצא לעבוד, ובמסת אבות כתוב: כל תורה שאין עמה מלאכה סופה בטלה וגוררת עוון, אבל הציבור החרדי המציא איסור חדש: לעבוד!, בתורה כתוב ''ששת ימים תעבוד'' - אבל משום הציבור החרדי 'שכח' את הפסוק הזה!
אור-ישראל09.10.12
באמת כל הכבוד לך שאתה יודע לצטט משנה אחת ואוו נהייתה חכם מכל אדם!!!! לך תלמד ודבר איתנו!
דוד09.10.12
55
ב"ה טעות לתת במה לצורר היהודים... הבן אדם כלומניק ששירת בעיתון המחנה.. ומנסה ליעץ לנתניהו בנושאי איראן..... לא לתת לאפס הזה במה....
יהיר הכלומניק09.10.12
54
יאיר לפיד הוא אדם חכם אין ספק הוא גדול הדמגוגים מה זו דמגוגיה לכתוב מעט דברים נכונים לערבב בהרבה רגש לבזוק מעט ערכים אוניברסאליים כמו שויון בנטל שויון בין המינים להוסיף שנאה במסווה של דאגה כנה לעוני החרדי לשכוח ובעיקר להשכיח עובדות כמו שתקציב המשרד לביטחון פנים לדוגמה שעומד על עשרות מליארדי שקלים מג
זעליג בוזגלו09.10.12
53
איך באמת אפשר לקיים דיאלוג ללא המתווכים הידועים ?? שמעתי אותו בהרצאה בחור מעניין וחייב למצות את הוויכוח לפני שנגדיר אותו כאוייב
משה09.10.12
52
בגלל שאתה חושב שאנחנו חרדים אתה מוכר לנו לוקשים שאתה לא שונא חרדים. חביבי! לשקר אין רגליים תפסיק עם כל התירוצים שלך. הפרצוף האמיתי שלך ניקר מאוד. אם אתה לא שונא את היהדות אתה לא תחלוק על גדולי הדור. אלא תלך לשאול אותם על פסיקתם.
אייל09.10.12
51
הטעות המרכזית שלך יאיר, הוא בהבנת היהדות. "הרב" גפני בסך הכל שליח. אם ירצה לרוץ לכנסת לבד, מבלי להיות שלוחא דרבנן, הסיכוי היחידי של גפני הוא לרוץ מסביב לבנין הכנסת. כל השגותיך הם למעשה לא נגד העסקנים מש"ס או מיהדות התורה, הם למעשה נגד גדולי הדור מתווי הדרך בעולם התורה. ולפני שאתה חושב להתחיל ולהתגול
אור09.10.12
מסקנא אחת והיא " טעויות קריא" או שתקרא לזה "נהיה סומא בכוונה" אני לא יענה לך כמו לכל השער שעניתי כי כמו שרשמת "כל הנוהים אחריך ממחננו, הם מהשוליים הנמוכים ביותר" אז מי אני שיענה לך. בהצלחה לך אור ואם אתה באמת רוצה תשובות תוסיף לתגובתי משהו"
לוי.מ09.10.12
נצחתני, מצאת טעויות כתיב! מה שהבנתי הוא, אתה תומך בלפיד ואתה גר בביתר עלית. אני מניח שזה מקרוב מנסה אתה אולי לעשות קצת פרנסה, נו שיהיה בהצלחה! רק לידיעתך, ממש רק בשבילך! אני קרוב לחמש עשורים עסקן. התחלתי בשנות ה-60 במפלגת העבודה. יש לי הרבה ניסיון. דברי היו נשמעים, ולא רק. אני מאחל לך בהצלחה, אינשאל
אור09.10.12
עבודה אחרת. לוי.מ צודק בהחלט במה שהוא רושם ד"א הוא היחיד שרושם דברים לעניין.
יעל09.10.12
50
כמו שמובן שבכל נושא בעולם אדם לא יכול להביע דעה אם הוא לא למד את הנושא לעומקו. כך גם בנושאים אלו אין לי סיבה להתדיין עם מי שלא למד ולא מבין את הנושא לעומקו, אולי תרצה לבוא לישיבה ולהציג את עמדתך בהלכות שבת? האא אתה לא מבין בזה? אבל אולי תציג את דעתך ונגיע איתך לפשרה? ברור שלא כי אתה לא מסכים בכלל על
אברך 09.10.12
בקשר לדבר הראשון שרשמת. לימוד: הוא לא שלל את לימוד התורה, כי רק מטומטם וחסר דעה ינסה לשלול לימוד תורה בארץ שמבוססת על תורה (כמו שרשום באחד משטרות ישרא-ל). הוא אמר שלכל בנאדם צריך שיהיה שני דברים " תורה,ועבודה"). קודם תורה-לימוד בבית ספר וישיבות עד סוף לימודך בישיבה. ואז עבודה-לתת לארצך קצת אבל
לוי.מ09.10.12
מי שקובע זה גדולי הדור. מטרת לפיד היא לערוך ריקודי עם בין חילוניים לחרדים. הוא רוצה להיות חבר לחרדים מבחינה תרבותית חילונית ולהכניס תחת צל כנפי הכפירה את החרדים כדי שבמקום חרדים יהיו דתיילייט. הוא לא אמר שחילוניים צריכים ללמוד גמרא ,תנ"ך ראשונים ואחרונים ,ושיקבלו בגרות תורנית. אבל את הליב"ה שהוא כפי
שועל המדבר09.10.12
הוא בדיוק כמוך ..אל תסתתר מאחורי זה שאתה גר בייתר עילית ושונא אברכים שלומדית ..זה צועק מכל שורה שאתה כותב ..אם לא חשקה נפשך בתורה אל תכפיש את לומדי התורה והאברכים ואנו רואים כיום לאיזה מצב התדרדרה חב''ד אחרי שהרבי נפטר , הרבה ממכם חיונים עם כיםה שהיו מתים לחיות כחילונים ..איפה אתם ואיפה דרכו של הרבי
נתנאל09.10.12
דבר ראשון אני לא רשמתי דבר וחצי דבר על לומדי התורה. דבר שני אני לומד בכולל(אחרי 3 שנים שירות בנח'ל חרדי) דבר שלישי אני לא מחב"ד
לוי.מ09.10.12
לא אמרתי שהוא נגד לימוד אלא שאין לו זכות להביע דעה כי הוא לא למד מספיק וגם לפרש את הרמב״ם בשונה מהתלמידים חכמים אין לו זכות תקרא שוב ומקווה שתבין אגב אם אתה בא להתדיין בצורה כזו כנראה שגם אתה לא ראוי לדיון. דיונים נידונים ברצינות בבית המדרש!!! לא ברחוב, בעיתון או באינטרנט.
אברך09.10.12
אתה לא רוצה להדיין איתו בסדר גמור. אבל רק לצורך המחשה: הרמב"מ אמר: "אהוב את העבודה ושנא את הרבנות"...חביבי כבר לא נותר עוד מה לפרש. זה ברור כשמש ויותר ברור מזה כבר לא יכול להיות.
ערן09.10.12
49
אם למפלגת ש"ס היה אכפת מהציבור החרדי, הם היו מעודדים עבודה. במשפחות ברוכות ילדים צריך כסף למזון וביגוד. הרבה משפחות בבני ברק תלויות בתרומות. קבלת עול מצוות לא אומר שצריך לחיות חיי עוני ולהותיר את הילדים רעבים. הפוליטיקאים של ש"ס רוצים להפוך את הציבור החרדי לחלש, עני ותלוי בכספי תרומות וקצבאות. ש"ס מ
צדיק12.10.12
48
לפיד מתאר עצמו במאמר כאוהב חרדים, בעוד שאחרי הודעת ראש הממשלה על בחירות הוא כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "בשיטה הנוכחית אנשים ששירתו בצבא ועובדים לא יכולים אפילו לחלום על דירה, אבל אנשים אחרים, שלא שירתו ואינם עובדים, מקבלים דירות בחינם." לא צריך להיות חכם גדול כדי להבין מי הם אותם "אנשים אחרים" שמדבר על
ישראל מאיר10.10.12
47
זה כל כך שקוף שרוב המגיבים פה נישלחו מטעם יאיר לפיד .אז יאיר אתה חי בסרט שתיכנס לכנסת רד מהר מהעץ!!
חסיד09.10.12
46
לא עוד. יאיר הוא לא טומי, למרות שהעריך והוקיר את אביו ואף כתב לו ביוגרפיה בגוף ראשון. יאיר לפיד הוא דווקא ההזדמנות שלנו להתחבר שוב מחדש, חילונים וחרדים, ובמקום להתבדל כמה שיותר, להיזכר שיש לנו משמורת משותפת על הארץ הזו ואחריות משותפת על עתיד העם הזה שהוא אחד. יש מי שחש מאויים מפני הנחישות של לפיד
ערן09.10.12
45
מבין מספר האתאיסטים והחילונים האנטי-דתיים ההולך וגדל שיש לנו במדינה, יאיר לפיד הוא האיש ציבור שלהם שהוא הכי אובייקטיבי בדעות שלו כלפי הציבור החרדי. הוא לא מחפש להכפיש את הדת, להוציא דברי שקר על הציבור או להשמיץ לשווא אנשי ציבור חרדיים. כל המסירות שלו היא למדינת ישראל. כל מי שחי בסרט שיאיר "אויב הציב
TheZionLion09.10.12
44
הוא הצליח להכניס במאמר אחד קצר את כל הסטריאוטיפים נגד החרדים.ועוד לטעון שהוא בצד שלנו. סתם לידיעתכם, היום לשנוא חרדים, ובכלל לשנוא זה לא איני, אז פתאום כולם "אוהבים" אותנו, על זה אמר כבר המשורר, אם כאלו חברים לא צריך שונאים.
משה09.10.12
43
יאיר, שים לב! אתה מעוניין רק לקחת מהחרדים להציק להם. ומה החילונים יתנו האם ילכו עם כיפה, או אולי ישמרו שבת. מה? החילונים כל כך מושלמים???
גיל09.10.12
42
הבעיה שלנו היא עם המצביעים שלך, עם אלו שאתה מייצג או עם אלו שרוצים שתייצג אותם.. הרי למרות שאתה בפוליטיקה רק שנה ברור לך שאת הדרך של כל פוליטיקאי (הסטטוס שלך עכשיו) מכתיבים הבוחרים והבוחרים שלך לבסוף יקצינו אותך.עוד לא הצליחה שום מפלגה בישראל שהלוגו שלה היה יונה עם עלה של זית!... שנאה ושוב שנאה, מחל
יצחק09.10.12
41
נמאס כבר מכל היפי נפש לפני הבחירות כולם צדיקים אח"כ לא רואים ממטר שהם בכסא החם שלהם לא רואים את הקטנים והמסכנים ומלכלכים שאנחנו חיים על חשבונם...
לינוי09.10.12
40
אני מסכים אם כל מילה שיאיר לפיד כתב. רק שאני לא חושב שיאיר לפיד מתכוון למה שהוא כותב
איתי10.10.12
אם הוא לא היה מתכוון אז הוא לא היה נכנס לזה. הוא לא כמו ש"ס !!
לוימ10.10.12
39
אהבת אסד את ארדואן...
מה זה צביעות???10.10.12
"מִי-הָאִישׁ, הֶחָפֵץ חַיִּים; אֹהֵב יָמִים, לִרְאוֹת טוֹב. נְצֹר לְשׁוֹנְךָ מֵרָע; וּשְׂפָתֶיךָ, מִדַּבֵּר מִרְמָה..."
לוימ10.10.12
38
אני אישית פניתי אליך שתעזור לחבר שלי.חרדי.למצוא עבודה.ואתה התעלמת ואולי אפילו מחקת את פנייתי. כמה טוקבקיסטים בשכר שלחת לכאן יא מצחיק...
שחור כתום09.10.12
37
יאיר יקירי! אז קודם כל בניגוד למה שאחרים מהחברה החרדית, אני בהחלט מחשיב אותך לבעל אינטליגנציה גבוהה, וזאת משום שקראתי אינספור מאמרים שלך. ונהנתי. אתה מיטיב לבטא את תחושת ה'אי הבנה' וה'תסכול' כלפי החברה החרדית. אבל עם זאת, לדעתי אינך פרטנר לויכוח... אינך בעמדה להסביר אותנו וממליה להקשות... ואני לא מת
בן תורה09.10.12
בס"ד מה יש לך להגיד על זה שאתם לא עובדים, למרות שבמסת אבות כתוב: כל תורה שאין עמה מלאכה סופה בטלה וגוררת עוון, אתם אולי לא מציצים בלימוד כמו שאמרת, אלא לומדים את זה כל היום, אך את הדברים הבסיסיים שכתוב בו אתם לא מקיימים, התורה בעצמה אומרת 'ששת ימים תעבוד..וביום השביעי'...אין לך מה לענות? שחצן גאוות
אור-ישראל09.10.12
תחליף אותו. משגע אותי לראות את התגובות האנטיות והחסרות כל מחשבה והגיון פשוט, המטומטמות והמראות על רדידות- בצירוף השם של הישיבה הטובה ביותר שאני מכיר. ואני מכיר. אז בבקשה- תפסיק לבייש את השם הזה ותוריד אותו. ואתה- ילד, בחורצ'יק או סבא'לה או מה שלא תהיה- תפסיק לבייש את עצמך ותפסיק להגיב, או שתעבור לתג
בנג בנג10.10.12
בס"ד ל'בנג בנג' אני זה שפועל על פי מחשבה ולא על פי מוסכמות, אין לך במה להפריך את טענותיי הצודקות אז אתה תוקף!
אור-ישראל11.10.12
מלאכה אינה עבודה!!! יש הבדל גדול ביניהם לך ללמוד
דליה09.10.12
בס"ד אז מדוע רבי יהושע בן לוי היה פחמי (-עסק במכירת פחמים)??? אה שכחתי...אתה יותר צדיקים ממנו...
אור-ישראל09.10.12
ואולי שעתיים או ארבע שעות עבדו היום הלפיד הזה רוצה לעשות הפוך לעבוד כל היום כדי שלעם ישראל לא יהיה זמן ללמוד ככה בדיוק הרומאים רצו לעשות ליהודים זה אותה נשמה של ערב רב זה
נישאר עם התורה09.10.12
הרב בורוכוב – האם לשלב תורה עם השתדלות בפרנסה? כיכר השבת שימו את התגובה הזאת מתחת לתגובה אם השיש שיעור תורה
אור לישרים10.10.12
"רבי נחוניה בן הקנה אומר כל המקבל עליו עול תורה מעבירין ממנו עול מלכות ועול דרך ארץ וכל הפורק ממנו עול תורה נותנין עליו עול מלכות ועול דרך ארץ" עול מלכות זה צבא עול דרך ארץ זה עבודה את זה אתה יודע אז תפסיק לעשות את עצמך כאילו את חכם יותר מגדולי ישראל הם יודעים בהרבה יותר ממך והרבה זה אפילו לא מילה א
אור לישרים09.10.12
"כל המקבל עליו עול תורה מעבירין ממנו עול מלכות ועול דרך ארץ" לא הכוונה שהעסקנים מעבירים אותה ממנו אלא שמשמיא חוסכים לו את עול דרך ארץ. וצר לי, כמי שגדל רוב שנותי בבני ברק אני חייב לומר לך שאני רואה אנשים רבים שהעול על גבם כבד מנשוא. העסקנים ששים ושמחים על החיבור בין השירות הצבאי לבין הפרנסה. שהרי מכ
חגי09.10.12
שאמרתי או שאתה מתכוון למשהו אחר?
אור לישרים09.10.12
תחת השם :אם לשלב תורה ופרנסה נראה לי שזה הש
אור לישרים10.10.12
בן תורה , אינני מבין אותך , יאיר איננו אדם חרדי - הוא חילוני, בעל ידע וכבוד רב לדתיים לחרדים וללומדי התורה . , יאיר איננו מבקש ממך לשנות דבר אלא לשוחח , הבסיס להמצאותינו המשותפת פה הינה היהדות ומדינת ישראל , כיום כל שבט דואג לעצמו , גם בקירבכם קיימים שבטים , וכדי לחיות ביחד צריך לשוחח ולנסות לבנות
מאיר . ה09.10.12
36
אתה מדבר איתנו בשפה ועם מושגים מהעולם שלך בלבד. חשבתי עד היום שאם אתה מדבר כ"כ הרבה על חרדים, בטח בדקת ואתה מכיר אותנו לפני ולפנים.. אוח, כעת מסתבר שאינך מכיר ורינך יודע דבר וחצי דבר עלינו ועל אורחות חיינו. הטור שלך נשמע כמו גיבוב של אחרוני הטוקבקיסטים בYnet. דוגמה קטנה: "ההקצנה בציבור החרדי על מע
Benny09.10.12
בס"ד אין שום הלכה שצריך לעשות הפרדה באוטובוסים! זו המצאה שלכם, בדיוק כמו ההמצאה שלכם שלצאת לעבוד זה ביטול תורה, אתם כנראה יותר חכמים מהקב"ה שאמר 'ששת ימים תעבוד ועשית כל מלאכתך', אתם גם יותר חכמים ממסכת אבות שאמרה: 'כל תורה שאין עמה מלאכה סופה בטלה וגוררת עוון'...אתם יותר מהקב"ה...
אור-ישראל09.10.12
עוד אחד... תגיד, ״שמור את יום השבת״ אתה גם מכיר?? כל אחד משחק אותה פתאום איזה רבן גמליאל...
הצחקת אותי10.10.12
35
יש צדק בכך שאנחנו נוטים לחסום פיות ועושים זאת בשם האלוקים (בק', לא ב-ה' כמובן. מעניין לדעת מה היה המקור!) לפיד החביב שמכיר כל כך טוב את ההיסטוריה היהודית מודע מן הסתם לכך שגם בעבר הייתה נטייה לחסום פיות בעזרת אותו כלי עצמו. אין חדש תחת השמש. אם הנושאים היחידים שמטרידים אותו מסתכמים בהדרה (שהיא נו
שרון09.10.12
34
חכמים, ומסלף דברי צדיקים. אם היה יודע זאת לא היה כותב מאמר זה, כי אי אפשר לשכנע עיוורים מרוב שוחד לראות המציאות.אי אפשר לשכנע עיוורים שרצים במהירות כי הם רצים אל התהום. וגם כאשר יפלו לתהום, יאמרו כי ה' הסתיר פניו מהם.וכשהחרדים ישאלו בשמים מדוע ה' לא הנחה אותם בדרך האמת? יאמר להם שלחתי לכם את יאיר לפ
דן סגל09.10.12
33
אלוהים, שמור אותי מאוהביי, ומשונאיי אשמר בעצמי... עדיף לנו אותך מהמקום האמיתי של השונא מאשר הפוזה של האוהב והמחבק. כפי הנראה אתה חש שאתה הופך ללא רלוונטי, ומנסה לשמור את עצמך בתמונה. ואני מוכן להתערב איתך, שהיום בגלובס או באחד מעושי דברך האחרים... יופיע ציטוט מהמאמר שלך ותנסה לשמור את עצמך בתמ
ידיד09.10.12
32
קצת קשה כשצד אחד בא כפטרון ומנסה לכפות.. או מבטיח מראש את תוצאות הדיאלוג...אינך חושב? זכותך לחשוב כפי שהינך חושב-אך בסופו של דבר עליך להבין כי בכפייה לא תשיג דבר.. גם לא דיאלוג שסופו לכפות את דעתך ואורח חייך על אלו שאינם מעוניינים בכך. מה אם בסופו של דבר אנחנו צודקים..חשבת על זה פעם? צריכים
צהובה09.10.12
31
לתת לו במה ועוד לכאלה דברים פה באתר החרדי???? אם זה לא היה שייך לynet בוודאי לא היו עושים זאת.. אני מפסיק להכנס לאתר הזה!!!!! ונא לא לצנזר...
חרדי חרד09.10.12
30
אם אם בטמטום-יש לך כבר בשפע אם בשגיאות-עשית כבר הרבה אם בחכמה-זה בטוח לא יעזור אלא שכל אנשי מפלגתך יהיו כמוך!
AAA00009.10.12
חזק לאללה.
בנג בנג10.10.12
29
כולם עונים אותו דבר, "איננו רוצים ולא יכולים להתווכח איתך בעניינים אלו כיון שלא למדת אותם שנים בישיבות". אין כמעט מפורש אחד שלא מפרש את מאמר חז"ל הנ"ל שאדם חרדי צריך שיהיו לו תשובות של הסבר גם לאפיקורסים ששואלים שאלות בטפשות או ברשעות. התורה שלנו מליאה חכמה, ויש הסבר יפה לכל שאלה עליה למי שהוא באמת
חסיד שפוי11.10.12
28
דבר הראשון שרשמת. לימוד: הוא לא שלל את לימוד התורה, כי רק מטומטם וחסר דעה ינסה לשלול לימוד תורה בארץ שמבוססת על תורה (כמו שרשום באחד משטרות ישרא-ל). הוא אמר שלכל בנאדם צריך שיהיה שני דברים " תורה,ועבודה"). קודם תורה-לימוד בבית ספר וישיבות עד סוף לימודך בישיבה. ואז עבודה-לתת לארצך קצת אבל קצת (
לוימ10.10.12
כל דבריך נכונים ומסוכמים בטוב טעם. כדאי לקרוא את כל מה ש-לוי.מ רשם! שווה!!!
עילנה10.10.12
למלחמות, אבל הוא לא היה מתקלקל וסופג בצבא מה שיספוג היום בחור חרדי. זה לא ברור לך??? אגב, לדעתי, ביתר עילית היא לא מקום מושבך ואם היא כן אז מוטב שתתעופף ממנה, אנטי דוס שכמוך.
הטמטמת לחלוטין10.10.12
איפה אתה רואה אנשים שנכנסים לנח'ל חרדי ויוצאים מקולקלים?!?!?!? איפה? מי שיוצא משם מקולקל זה אומר שהוא נכנס לשם רקוב מבפנים, וחיפש לאן להסתכל!!! בגלל אנשים כמוך יש הפלגות בעולם ויש שנאה בכל מקום!!! יש אנשים שחוטפים כדורים, ואתה יושב בכולל "ולומד" כל היום. אתה בתור אזרת ישראלי מצווה ומחובתך לתת 3
לוימ10.10.12
א. אני רואה את זה על החברים שלי. ב. אני לא יושב בכול ולומד כל היום, אבל עשיתי את זה אי פעם והלוואי ואזכה לחזור לזה. ג. אני לא ש"סניק, אבל מממממש לא, אבל וווודאי גם לא בעד הלפיד הצבוע הזה. ודאי וודאי שלא.
נהיית מטומטם או11.10.12
27
כל מילה בסלע (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יפית09.10.12
26
יאיר לפיד עושה ויעשה מאמץ בהנהגתו לאחד את כל אוכלוסית ישראל לעם אחד תרתי משמע. כולנו יהודים וצריכים להתאחד. יאיר לפיד מבין את זה היטב.
מאסטר. S09.10.12
25
אומללים כל ההולכים אחריו והתומכים בו הם בדרך לגיהנום או שירפו מהשיקוץ הזה! עכשיו!
גימי-יהודי מיהו09.10.12
24
מבחינה הגיונית ואינטלקטואלית, קצת ביזבוז לנקות שרותים של בית אבות במקום לפצח שטיקל ר' חיים.
אריה09.10.12
23
יאיר היקר!יש כמה דברים שאתה שוגה בהם באופן קבוע וכדאי שפעם אחת תעמוד על טעויותיך. א. נציגינו החרדיים לא חייבים לנו תשובות מהסיבה הפשוטה. אף אחד לא בחר בהם על בסיס מצע מסויים, אלא אך ורק בהוראות גדולי ישראל שהם אלו שמתווים את דרכנו בכל הנושאים שהזכרת. ב. לא נעים להגיד זאת כך, אבל כאשר הוצגה בפניך כתב
יהודי פשוט09.10.12
22
יאיר לפיד כמו ילד פוליטיקאי של אמא עשה סלט גדול. מי שאכל - אכל, וכנראה שלא חסרים אכלנים. למצוקת העוני בציבור החרדי ישנן סיבות ברורות ואף אחד מאיתנו לא נזקק לשירותיו של לפיד בכדי לדעתן. הציבור החרדי לקח אותן לתשומת ליבו, בפרט בדורנו, ועובר תהליכים של התפכחות והפקת לקחים. מטבע הדברים הוא שהתפכחות והת
דוד א09.10.12
21
שננו היטב את השורה האחרונה במאמר
WTH09.10.12
צריך ליצור שיח פתוח בין חרדים לחילונים, ולהגיע להבנות ופשרות משני הצדדים. אנחנו עם אחד מוקף באויבים. שני הצדדים צריכים לעבוד יחד עבור השרדות העם והמדינה.
דוד09.10.12
20
לא משנה מה הכוונה שלך אבל הפעולות שלך - שלא יתממשו בעז"ה - הם בסופו של דבר לשכח תורה מישראל, זה לא יקרה, אבא שלך ניסה לעשות את זה בדרך שונה ולא הצליח אז למה שאתה תצליח??? מה שאתה רוצה לעשות הוא מתאם סטטיסטי פשוט להפוך את החרדים למיני חילונים!!!!
אלי09.10.12
דבר ראשון: תראה לי משפט אחד שהוא אמר "נגד" לימוד תורה! יותר מכך הוא אמר והוסיף "תורה-עבודה" קודם תורה (ישובות ובתי ספר) ואז עבודה (3 שנים שירות צבאי { בנח'ל חרדי}). אז תפסיק לבלבל את המוח ותשים את המשקפיים ותראה על איזה דבר שטותי אנחנו רבים (3 שנים בנחל חרדי לא יעשו ממת חילוני (אני אומר זאת מת
לוי.מ09.10.12
קוראים לזה ציונות דתית וזה לא שונה כמעט מזו החילונית בקיצור להעביר אותנו על הדת ולא משנה איך ולמה ולאן!
קדושת לוי09.10.12
19
יאיר לפיד כמו אביך, אתם קיימים פוליטית רק מפאת שנאת חרדים. כמה מצביעים יש לך שאוהבים חרדים? נסתרות דרכי הא-ל, אבל ההלכה ברורה לכולם. אנו לא מדינה יהודית דמוקרטית, אנו מדינה דמוקרטית שמתחשבת בשיוך האתני הגדול ביותר שלה, קוראים לזה חופש דת, אך לא מדינה יהודית..! כמה עצוב שאנו גם לא מדינת כל אזרחיה, יש
שי12.10.12
18
מזכיר לי משום מה את המשל עם השועל שאמר לדגים בואו ונחייה ביחד על היבשה
לפיד המבעיר 10.10.12
זאת פשוט הקבלה מצויייינת.
ג'קי10.10.12
מה לעשות שאתה מסתכל עקום ובהשקפה ש-ש"ס מכרה לכם. שים משקפיים ותתחיל לראות את האמת. "ויאיר את עיניהם של ישראל"
לוימ10.10.12
17
למה לא מצאתי בכל הטוקבקים אפילו תשובה אחת לשאלות שהוא העלה? השאלות נכונות בלי קשר אליו. ואגב אני אברך
אליהו09.10.12
16
יאיר לפיד איש אמיתי, מביע את דעותיו ביושר ובכנות. הוא אמר ואומר כל הזמן שאינו שונא חרדים, הוא צודק בטענות שלו. החרדים הם גם חלק ממדינת ישראל ושווים בזכויות ובחובות.
R.S.09.10.12
החילונים (לפחות חלק מהם) גם שייכים לעם היהודי ושויים בזכויותהם ובחובתם ומהם הזכויות והחובות יודע אתה? תפסיקו להיות צבועים כל הרשעים צבועים אמסלם לפיד וכו' לפיד איש שקרן שונא חרדים ועוכר ישראל שמאלני שונה דת וכופר אומר רק שקרים ומוכר אותם לעמי ארצות ובורים כמוכם אני מבין שאתה רוצה לצחוק עלינו? לא תצ
דברי חיים09.10.12
יש פה טוקבקיסטים שעושים את מלאכתם נאמנה מטעם.... כן מר לפיד. הציבור החרדי לא רוצה לשמוע ממך כלום. אין לך בכלל זכות דיבור!!!!!!
לפיד ל ynet10.10.12
15
במקום לבנות עוד ועוד ישיבות כדי שיגנו עלינו ממלחמה נגד איראן וממלחמת גוג ומגוג הרשע הזה רוצה להפסיק את התורה
דוד09.10.12
14
אנו הולכים בדרך אבותינו אברהם יצחק ויעקב ולא נהיים גויים כמו שלפיד רוצה לעשות אותנו
יעקב 09.10.12
מלאו את דברי התורה והקב"ה, לא את דברי העסקנים.
יואב09.10.12
13
רק אצליך השיטה להשכיח תורה מעם ישראל בצורה יותר מתוחכמת בדיוק כמו הרומאים של אז שניסו להשכיח תורה מעם ישראל לא לעשות ברית לא ללמוד תורה אותם שיטות כמו היום להשכיח תורה מעם ישראל אתה ערב רב שעלה עם ישראל ומנסה להשכיח מעם ישראל את התורה כתוב שראשי הערב רב ישלטו בישראל לפני סוף הגלות
השם יצילנו ממך09.10.12
12
מר לפיד. עשית שימוש בכמה כללים דמגוגים במאמרך. נראה כי נצרכת להם כיוון שטיעונך לא עומדים מספיק בפני עצמם. לחפש אוייבים?? טיעון קלוש מאד. בדוק את מקורותיך. ואם אתה המקור להבלים אלו, אז המצב של הפוליטיקה בישראל בכלל והפוליטיקאים בפרט מדרדר....
רחל09.10.12
11
לא ראוי לאתר כמוכם לתת במה לשונא ישראל זה
יוסי09.10.12
10
זה השיתוף היחיד שהוא רוצה. כל המטרה להכניס את החרדים לחיי התרבות החילוני הוא לא מבין שזה יביא להדרדרות רוחנית ותרבותית. או שהוא מבין ורוצה בכך.
שועל המדבר09.10.12
9
מה קרה יש בחירות אז פתאום התעוררת שיבחרו בך החילונים שבצד החרידי. לא לא שנה שלמה רדפת אותנו חיפשת בנו רק חסרונות שלא קימים בנו בנרות. עמדנו קשה נגד זה ונעמוד. איכס אדם שכל מעמדו לבחירות זה רק דבר אחד לא ביטחון לא כלכלה לא שום דבר רק חרדים וחרדים לעורר עוד שנאת חינם. לא נשכח לא נסלח. פתאום הוא יפה נפ
גורדילמנברגרגרג11.10.12
8
רוב האנשים המגיבים כאן הם מטעם יאיר לפיד וזה לא משנה אם זה בתשלום או חברים , יאיר בדרכו החלקלקה יוביל אותנו להרס עולם התורה , מזל שהוא ושכמותו אינם קובעים את גורלנו , יש לי מסר למר לפיד , נסה לצאת מהקופסה בה אתה חי , נסה להבין מדוע אנו מייקרים כ׳כ את התורה ובאמת אי י מדבר כאן על כמה שבב׳ניקים , אלא
דניאל 09.10.12
7
לא יודע מה המטרה של לפיד בטור הזה. האם הוא בא ללקק או לדבר באמת, אבל מה שבטוח הוא את זה יפה. ובתור שונא מאוד גדול שלו עד היום. היום הוא קנה אותי!!!! אשריך יאיר!!! הבהרה: טומי לפיד באמת היה רשע מרושע.... 
מישהו שמבין09.10.12
6
המשפט הזה "מדוע הן לא התייצבו למול תהליך ההקצנה שעובר הרחוב החרדי ואיפשרו לשוליים הקיצוניים להכתיב את הטון" שבזה פעם אחר פעם לא עשינו שום דבר, מהיריקות ועד הטלאי הצהוב.
אורי כהן09.10.12
5
אני תומך ביאיר - מפני שאני מאמין לו . ואיני היחיד . קיים סיכוי טוב להדברות בינו לבין הציבור החרדי . ואין זו הפעם הראשונה בה הוא פונה . לא שמעתי ממנו ולו מילה רעה אחת כלפי חרדים , יש לו קושי עם העסקנים החרדים ואני יכול להבין מדוע . כשאני קורא את התגובות לכתבה אני דוקא מתעודד . מתעודד מפני שאיני מתיי
מאיר .ה 09.10.12
ומאיר למה אתה משקר?????
מאיר לארץ 09.10.12
4
בא נחליט שאנחנו לא נתערב לכם איך חילוני צריך לחיות כחילוני ואתה לא תתערב איך חרדי צריך לחיות כחרדי. אנחנו בניגוד אליך מאוד הוגנים ואומרים בצורה ברורה דרככם אינם דרכם של היהודים אלא חיקוי עלוב של הגוי,אנא שנו דרככם. אתה חושב עלינו אותו דבר אבל מציג את הדברים כאילו שאתה בא לדאוג לנו מפני העסקנים החר
דן09.10.12
הכולל גיוס, תשלום מיסים, סובלנות כלפיי האחר, אי אכפיה רצונכם על האחר...
klozone09.10.12
ממלאים את החובה העיקרית והיהודת שלכם אז למה שאנחנו נמלא את בקשתכם ה"אזרחית" קודם תהיו יהודים אחרי זה תהיו ציוניים בוא עולם הוא מעל הציונות המטומטמת
3309.10.12
הכוללות לימוד תורה, קיום מצוות, אמונה שלמה בה' ולעשות את רצון ה' כרצון ה' ולא כרצונך, ולא לדבר שטיות ולהסית במילים נחמדות כאילו ועוד כמה דברים נו מתי אתה מתכוון להתחיל?
מעמידו על האמת!09.10.12
שאתם תתחילו להיות יהודים אם זה בצבא שיהיה צבא יהודי עם שמירת תורה ומצוות כמו שהיו עם ישראל האמיתי ותישמרו שבת ומצוות אנו נמלא את חובתינו כל עוד ואתם לא עושים נילחם בכל היהודים שהולכים בדרכי הגויים
אליהו09.10.12
3
אתה בדיוק כמו אבא שלך... התפוח לא נופל רחוק מהעץ... החינוך שקיבלת בבית השפיע עליך קשות. אל תנסה להתייפייף רק בגלל שאתה לפני בחירות...
חמודית09.10.12
2
ל-מספר 4. בקשר לדבר הראשון שרשמת. לימוד: הוא לא שלל את לימוד התורה, כי רק מטומטם וחסר דעה ינסה לשלול לימוד תורה בארץ שמבוססת על תורה (כמו שרשום באחד משטרות ישרא-ל). הוא אמר שלכל בנאדם צריך שיהיה שני דברים " תורה,ועבודה"). קודם תורה-לימוד בבית ספר וישיבות עד סוף לימודך בישיבה. ואז עבודה-לתת לא
לוי.מ09.10.12
1
אני מאוכזב מרדידות דבריך, שמעידים על חוסר הבנה (שאגב, מתגלה בהרבה מאד נושאים בהם הינך מבטא את הגיגיך) משפט כמו "מדוע אחרי שנים ארוכות שהן בשלטון הציבור החרדי הוא עדיין העני ביותר בישראל?" מראים על חוסרא הבנה בסיסית באורח חיי המגזר. צא לחוצות ערינו ואתגר את החשיבה ה"מערבית" שלך בהסברים על בחירה
אוהב חינם09.10.12
לא ענית לכלום זה כמו להגיד "לך לסוף העולם שמאלה וקבל תשובה" בהצלחה לך ופעם הבאה תעלה רמה בבקשה.
לוי.מ09.10.12
ואכן אשתדל ואשאף תמיד להעלות רמה עוד ועוד. יום יפה.
אוהב חינם09.10.12
אולי גם יעניין אותך
פוליטי מדיני

הדילמה של נתניהו: סמוטריץ' ובני גנץ עם אולטימטום נגדי

יוני גבאי | 28.04.24

מתקפה חריפה

השר סמוטריץ' מאיים לפרק את הממשלה "אם תניף דגל לבן"

יוני גבאי | 28.04.24

עסקת החטופים

"נתניהו משנה את עמדותיו מקבינט המלחמה לקבינט המורחב"

יוני גבאי | 28.04.24

השיח מול חמאס

סמוטריץ' נגד המתווה המוצע: "מעכשיו רק פגזים והפצצות"

יוני גבאי | 25.04.24

"טוב שחליווה התפטר"

סמוטריץ': אסור שהרמטכ"ל יהיה זה שממנה את המחליפים 

ישי כהן | 24.04.24
ש

הכרות עמוקה עם המגזר

מחדשים תנור או מקרר לפסח? מצאנו לכם את המחיר המשתלם ביותר

כיכר בשיתוף חשמל הקרן | מקודם

"תזמון מכוון"

בישראל מעריכים: הסנקציות האמריקאיות ייכנסו לתוקף

ישראל גראדווהל | 21.04.24

"מי זה יכול להיות"

נתניהו לגלנט: ״בכל פעם שאני יושב לפגישות - הכל מודלף"

יוני גבאי | 21.04.24

מתייחס לעסקה

נתניהו בסרטון לפסח: "מה נשתנה הלילה הזה ומה לא?"

יוני גבאי | 21.04.24

הצהרה לרגל פסח

גנץ: "לא וויתרנו על החטופים - מחבלי חמאס אינם חסינים"

יוני גבאי | 21.04.24
ש

פארק מגורים חדשני

דירת החלומות שלכם במיקום הכי מבוקש בירושלים >>

כיכר בשיתוף ווסט פארק | מקודם

גיבוי ללוחמים?

מיכאלי על הגדוד שצפוי לסנקציות: "היה צריך לפרק מזמן"

יוני גבאי | 21.04.24

האשמה נגד החיילים

לפיד תקף ומה התברר? התקרית התרחשה בתקופת ממשלתו

יאיר טוקר | 21.04.24

"אמשיך לומר את האמת"

"דרדלה"? בן גביר מגיב: "חייב להיענות בתגובה חריפה ביותר"

ישי כהן | 21.04.24

המלחמה מול איראן 

ה'טיימס': מצבו של נתניהו - הטוב ביותר מתחילת המלחמה

ישראל גראדווהל | 21.04.24
ש

לכולם ובחינם

זאת הארץ שלנו ולא נפסיק לטייל בה >>

כיכר בשיתוף בנק הפועלים | מקודם

"הפרת זכויות הפלסטינים"

ארה"ב תטיל סנקציות על הגדוד החרדי בצה"ל | תגובות סוערות; בן גביר: "נקלוט אותם במג"ב"

יוסי נכטיגל | 20.04.24