כיכר השבת

פרסום ראשון

רבני הבית היהודי: "לפתוח במשא ומתן עם החרדים"

רבה של השומרון הרב אליקים לבנון והרב שמואל אליהו רבה של צפת, יוצאים הבוקר בקריאה פומבית לראשי 'הבית היהודי' לפתוח במשא ומתן מיידי עם המפלגות החרדיות: "מודאגים מהתנהלות של נתק מול המפלגות החרדיות במשא ומתן הקואליציוני" (חדשות, פוליטי)

70
ישי כהן | כיכר השבת | כ"ט באדר | 11.03.13
הרב שמואל אליהו
הרב שמואל אליהו (צילום: פלאש 90)

שניים מחשובי רבני הציונות הדתית, רבה של שומרון הרב אליקים לבנון והרב שמואל אליהו רבה של צפת, יוצאים הבוקר (שני) בקריאה פומבית לראשי 'הבית היהודי' לפתוח במשא ומתן מיידי עם המפלגות החרדיות ש"ס ויהדות התורה.

הרבנים אליהו ולבנון נחשבים לרבניה של מפלגת הבית היהודי.

במכתב שמופנה אל ראשי מפלגת "הבית היהודי" נכתב בין היתר: "הננו באים להביע בפניכם את דאגתנו ממהלך המשא ומתן הקואליציוני, מהתנהלות של נתק, מול המפלגות החרדיות. עם כל הפער שיש בדיעות ובמעשים, אחרי הכל, הננו כולנו, אנו והם כאחד, תומכי תורה ומצוותיה.

"הננו פונים אליכם בקריאה ברורה: פתחו במו"מ מיידי עם המפלגות החרדיות!, אנו ערים לביטויים הקשים והעולבים היוצאים מפיותיהם של חברי הכנסת של המפלגות הללו.

"אך בענין זה, אנו צריכים לנהוג כ"נעלבים ואינם עולבים". אין ענין לנהוג "מידה כנגד מידה". יש לראות את תועלת כבוד התורה, ומתוך כך גם כבוד ארץ ישראל.

"כיצד נחנך את ילדינו לאהבת ישראל, אם ראשי מפלגתנו נוהגים באופן שונה?!, דברינו יוצאים מהלב, הננו מאמינים שיכנסו ללבבות".

ספק גדול אם המכתב יועיל במשהו, שכן הוא נשלח בסופו של משא ומתן קואליציוני, רגע לפני הקמת ממשלה חדשה ללא המפלגות החרדיות.

גורמים ב'יהדות התורה אמרו בתגובה' "הציונות הדתית מנסה לטהר את שמה בציבור החרדי ולהראות כאילו פניה לאחדות, אבל אם באמת זה היה רצונה - המכתב היה מתפרסם כבר לפני מספר שבועות ולא עכשיו, ערב הקמת ממשלה שמתכוונת להחריב את עולם התורה".

בבית היהודי העדיפו שלא להתייחס למכתב.

לפני כחודש נפגשו הרב לבנון ודרעי לשיחה ארוכה, "באווירה טובה", שעד כה לא ידוע תוכנה. לפי הידוע, הרב לבנון הציג טענות שונות בפני דרעי וזה השיב עליהן לשביעות רצונו.

כזכור, לאחרונה, תקף הרב שמואל אליהו את ש"ס ואמר כי הוא נגד המפלגה אליה חזר לאחרונה אריה דרעי, "אנחנו לא נגד החרדים. אנחנו רק נגד מי שמכר אותנו בהסכמי אוסלו. צריך לדעת שלא כל החרדים עשויים מעור אחד, צריך לחבק בחום את אגודת ישראל ולצרף אותה לממשלה" עקץ הרב אליהו את ש"ס כשקרא לצירופה של אגודת ישראל לממשלה בעוד שלכיוונה של ש"ס לא הביע אמפתיה.

תוכן שאסור לפספס
70 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
31
כנראה שנפל האסימון לרבנים שלכם שהבינו סוף סוף שהולכים לעקור את עולם התורה ח"ו ומכינים להם גחלי רתמים בגהנם על כל פגיעה הכי קטנה ביהדות ועל כל ביטול תורה שלא יהיה בזכותם מי היה מאמין שרבנים יגרמו לביטול תורה ועוד בכזאת התלהבות ויתר הקבה על שלש עברות הכי חמורות בתורה ולא ויתר על ביטול תורה על מה רגזה
המוכיח11.03.13
30
עוד בטרם הקמת המדינה, ניסו גדולי הדור למנוע הקמתה. משלא הצליחו, פועלים להחרבתה. את זה עושים בישיבה בממשלה.מחוקקים חוקים לשחרור החרדים מגיוס, וכל מחלישים את הצבא, בטלים ממלאכה, ומעבירים עשרות מליארדים לחרדים לפגוע בכלכלה.עתה ה' הפר עצתם וקילקל מחשבתם לכן הם צועקים ובצדק.
דן סגל11.03.13
29
מפלגות הבית היהודי ! תפנו למפלגות החרדיות ותנסו לדבר ולדבר.. אתם תהיו חייבים להסתדר ביניכם! עולם של תודה.. מפעל של תורה.. ואחרי הכל חיילי ה' יתברך.. עומדים על חבל דק ומחכים שתסגרו כבר על משהו! תצילו את תלמידי הישיבות ותעזרו להם לעשות את רצון ה' באפשרות הטובה ביותר עבורם! איך המשיח יבוא ככה? איך? אם
אפרת11.03.13

הצגת כל התגובות

28
לפוליטיקה כך זה נראה, הם צריכים לשלוח מכתב לבנט שוודאי לא יתייחס עליהם ובוודאי אחרי שיש לו גיבוי מהרב ליאור
ד"ל לשעבר11.03.13
27
זה מצער מאוד אבל זה מה שהם מבינים וזה מה שאנחנו יודעים לעשות טוב מאוד. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
פנחס כהן11.03.13
אולי תאיים שמעתה תפסיק להניח תפילין או לשמור שבת? ממתי מצווה (או לפחות ערך חשוב מאוד) נהפך לקלף מיקוח?
דתי לאומי11.03.13
26
ס בני ישיבות
מממממממ11.03.13
ספריו
עיעי11.03.13
25
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שלמה ברוורמן11.03.13
24
בדקה התשעים כשעומדים לחתום קואליציה מוציאים מכתב? שמעתי ראיון עם הרב אליהו ברדיו והוא אמר במפורש שהוא מברך אל המהלך הזה. אז מה עכשיו?
ג11.03.13
23
באופוזיציה !!! לא יושבים עם שונאים לפחות יצא משהו טוב מכל הבחירות האלה, התגלה פרצופם האמיתי של המזרוחניקים ! אם לא כולם כאלה לפחות ראשיהם!!
אופוזיציה !!!!!11.03.13
22
מי ביקש זאת מידכם רמוס חצרי ותבואו ותטמאו את ארצי
ארז11.03.13
21
איזה נפש, איזה יכולת להתגבר על עלבון אישי, איזה אהבת חינם! הלוואי על הציבור החרדי רבנים כאלה
נחכה למשיח?11.03.13
20
ה"מסרוחניקים" שדאגתם להשפיל לנצל להחרים ולבזות משך עשרות בשנים פתאום עלו לגדולה ומאיימים עליכם? אחי החרדים- קחו 4 שנים זמן לחשבון נפש! הקץ לקומבינות, לג'ובים, לשוחד. ברוכים הבאים לפוליטיקה נקיה
רמת גן11.03.13
19
ומתן עם מי שאמר עלינו שקשה לנו לשבת עם מי שאמר עלינו שאנחנו גויים
שניאור11.03.13
בשבת קלטנו אתכם כבר. למה כל כך מפריע לכם שאומרים עליכם בית של גויים ולשבת עם מי שמבטיח גיורים ותחבורה בשבת לא אכפת לכם? על מי אתם עובדים? לכו לכו ללפיד כנראה שזה מה שאתם.
ק11.03.13
ק. לא הבנת אותי, אולי קיצרתי, כוונתי לצחוק עליהם על זה שפתאום הוא נזכר לומר לבנט לצרף את החרדים לממשלה. הרי אתה זוכר שהוא אמר "קשה לנו להתחבר לאלה שקראו לנו גויים" ועל זה אני אומר לו שגם לנו החרדים קשה לגשת עכשיו למשא ומתן עם בנט וגונדא דיליה בגלל מה שהוא אמר והחרים אותנו, שבגלל זה איננו רוצים לד
שניאור11.03.13
18
עד היום מי שחילל שם שמים דוקא אילו החרדים ויכול להיות כי הכיפות הסרוגות ביגלל שלא חסר להם כסף לא חיללו שם שמים ברבים
רבי אברהם11.03.13
17
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בוקר טוב 11.03.13
16
הם לא קראו להכניס את החרדים לקוהליציה אלא לפתוח במו"מ בכדי לא לאפשר נתק ! כך שאין שום קשר לעיתוי בו התפרסם המכתב גם כאשר נסגרת הקואליציה
אברהם11.03.13
15
צביעות איכססססססססססס איפה הם היו כשבנט ולפיד חתמו על אוטובוסים בשבת? על הקלות גיור? לימודי להבל? וגזרות על ישיבות וביטולם? לא נורא נראה איזה ממשלה תקום עם הבית יש עתיד "היהודי" יהיה שמח מרגיש לי דג'וו שרון מפדל שינוי = פינוי
אורי אור11.03.13
14
חרדים יקרים תפסיקו לעבוד על עצמכם הרבנים האלה הם רבנים חשובים אבל הם ממש לא רבני הבית היהודי ומייצגים רק את עצמם והשתיקה של רוב מוחלט של הרבנים מעידה שהם שמחים על המהלכים של בנט כי לכולנו נמאס מההתנהלות של החרדים. תהיו באופוזיציה ותחזרו בתשובה !
הרבנים שמחים11.03.13
13
פעם היו לנו רגשי נחיתות בפני הציבור החרדי שעולם התורה שלהם יותר רציני שקיום מצוות אצלם יותר רציני וכו וכו. לא עוד!!! עולם הישיבות והיצירה התורנית שלנו לא נופל מזה החרדי. ישיבות כמו מרכז הרב, הר המור, בית אל ודומיהן מאוכלסות בבחורים בעלי יראת שמיים, התמדה ותמימות שלא נופלת ואף עולה על זו של חברון פונ
שי11.03.13
12
בכל מקרה במפלגתם כבר הוצהר שאין לרבנים דעה יותר מאשר יועצים אסטרטגים ורק אם חבר סיעה מבקש להתייעץ איתם.....
לוי11.03.13
11
לחפס אותם אלא יצילנו הבורא שלא יהיה לנו שום קורבא עם אלו שקוראים הרצל בן גוריון ולפיד קדושים ולא מוכנים לישמוע תוכחות גדולי התורה, בית של גוים יהודי מתרחק ממנו שבא מכניסים ע"ז ר"ל
השם יצילנו11.03.13
10
צריכים לבא אליו עכשיו תנו להם לרדוף אחרי רבותנו
יענקלה11.03.13
מכך שאתם מכנים ראש ישיבה ענקית, איש תמים צדיק וישר שאלפי בחורי ישיבות ואברכי כולל נמנים על תלמידיו בתור איזה "מלמד". תתבייש לך. ראוי יהיה לציין, שרק לאחר הבחירות, כאשר הח"כים של ג' הבינו שתמו ימי התקציבים המופרזים וכלתה אליהם הרעה- הם פנו ל"הגאון הגר"ז שליט"א" בתחינה שישב עימם. אבל הוא בתבונתו הבי
עזריאל11.03.13
9
ההיפך הגמור ממך,אבל בכל זאת הפעם אני מצדיע לך שלמרות ההתקפה החריפה על "הבית היהודי" (שאני אומר,לא כשמו,כן הוא)אתה מוצא לנכון להדברות אתם. "מצפון תפתח הטובה".
יישר כח.11.03.13
8
לכו איתם עכשיו יד ביד חרדים זה הכי טוב לכולנו לא יהיה גיוס מסיבי של חרדים והכי חשוב לא יינתנו שטחים
מתן11.03.13
7
בכובעים ושטרימלים וחלילה רשעים תילבש כיפה הכי פשוטה ותעבוד את השם באמת ועל זה נאמר ראיתי אנשים שהיו בעולם הזה גדולים בעולם האמת קטנים והקטנים האילו יכול להיות הם הגדולים בעולם האמת
רבי אברהם11.03.13
6
זה שלא נוהגים מידה כנגד מידה. צדיקים הם וכל כולם למען אחדות ישראל . נקווה שהמנטלויות והתרעלה הגלותית לא תמנע איחוד אמיתי . בין 12 שבטי ישראל .
בת ישראל11.03.13
5
כמה אנו אשמים ביחס שאנו מקבלים מהבית היהודי לא אשכח איך הייתי רואה בבית הכנסת שבו היו באים להתפלל גם מזרחיסטים ולא היו סופרים אותם לא למנין ולא לכיבודים היה מאוד עצוב לראות את זה היה ראש ישיבה של ישיבת הסדר שהיה מתפלל איתנו והיו מתעלמים ממנו רוב הגבאים ורוב הפעמים זה היה עצוב מאוד ואפילו די פוגע וא
קלמן 11.03.13
איזה שטויות מה קיבלתם מיאיר לפיד עליות פירגון אהבת ישראל עזרה לזולת??????????????? מה אתה מבלבל את המח רוצה להחריב את עולם התורה תחריב אבל תהיה אמיץ להודות בכך.
שמואל11.03.13
4
הו לא שרת בצהל אלא ישב ולמד בפורת יוסף
מממ11.03.13
מכיוון שהרב מרדכי אליהו שרת ונילחם במלחמת השחרור. הדברים ידועים ואף מובאות עובדות בספרים אביהם של ישראל. וכן כתובה עובדה זו בויקיפדיה.
גילוי-דעת11.03.13
הרב מרדכי אליהו זצ״ל היה אנטי ציוני בצעירותו וגם ישב על כך בכלא, בהמשך התקרב לחוגי מרכז הרב וגם שלח את בנו הרב שמואל שליט״א ללמוד בישל״צ. הבנת?
מיזרוחניק11.03.13
3
לוקחים את כל הכסף לשטחים על כל מאחז של חמשה הזויים שופכים מליונים. מה אתם מפחדים שיתפסו אתכם עם המכנסיים למטה ??? גנבים תחזירו את הכסף!!!!!!!!!!!!!!!!!
שמואל11.03.13
2
בנט אל תישבר - שס אף פעם לא ספרו אותנו. הגיע הזמן לשינוי אמיתי. לא להישבר, יבחנו אותך כל אלה שתמכו בך. מאיפה הגיעו 12 מנדטים? אלה מנדטים של אנשים שנמאס להם משחיתות, מקומבינות, ומחפשים משהו חדש. אשריך בנט - לא להישבר !
אפי שרון11.03.13
לבחירות נוספות הבית היהודי מקבל אפס מאופס!!!
יהודיה11.03.13
הבית היהודי לא ירד. אפילו דתיים לאומיים שהצביעו ליכוד או בן ארי, מבינים שלבנט לא היתה ברירה. זה היה או ביבי מחרים את הציונות הדתית באישור החרדים או שלפיד מחרים החרדים באישור בנט. האשם האמיתי זה ביבי ולא בנט שדאג לבוחריו.
benifene11.03.13
ע"פ כל הסקרים הבית היהודי יקפוץ עוד יותר גבוה. אם בנט היה רוצה הוא מזמן כבר היה שר בממשלה. אבל יש לו אינטרסים- ועליהם הוא מוכן לשלם. אם הייתי חרדי הייתי אוכל את הכובע שלי ושותק, שתיקה ארוכה וכואבת על כל השנים בהם בזתי לדת"לים ולרבותיהם, בהם התעלמתם או הכפשתם אותם ולא צרפתם אותם למניינים, וכעת אתם מ
פלוני11.03.13
רק תקשיב למה שקורה כל העקרונות זה של לפיד חוץ מהעקרון הקדוש של בנט "ללכת עם לפיד" על הכל הוא מוכן לוותר ולפיד בסוף יזרוק אותכם לכלבים שיהיה לו נוח פשוט אצלו אתם לא עקרון כזה חשוב אלא צורה להגשים "עקרונות חשובים"
הידען11.03.13
המכתב הזה יצא מאוחר מידי וכבר לא אפקטיבי
גיורא 11.03.13
כמו שאול מופז שיחק אותה קינג הלך לבד. היום הוא עם מנדט וחצי.
avi111.03.13
1
ומסורתי
ש11.03.13
אולי גם יעניין אותך
פוליטי מדיני

קואליציה במשבר: אייזנקוט נגד הממשלה - "כישלון חרוץ"

יוני גבאי | 17:28

תקציב החינוך החרדי

משה גפני מאיים על נתניהו: אפרוש מראשות ועדת הכספים 

ישי כהן | 12:54

מעמד תלמידי הישיבות לא מוסדר

אברכים עלולים לקרוס: ההוצאות יזנקו בכ-1,500 שקל בחודש

חזקי שטרן | 09:21

"רצח עם"

סעודיה נגד ישראל: "מבצעת טבח, מכוונת לאוהלי עקורים"

יוני גבאי | 08:05

העימות נמשך 

היועמ"שית נגד בן גביר: מנסה להדיח מפכ"ל משיקולים זרים

יוני גבאי | 07:21
ש

האם הגאולה קרובה?

"בספרא דא יפקון מן גלותא" • אתגרי המלחמה בראי הזוה"ק

כיכר בשיתוף מכון המאו"ר | מקודם

נתניהו מסרב בתוקף

"הזדמנות האחרונה לעסקה" | שרים הסכימו לעצירת המלחמה

דוד הכהן | 28.05.24

העימות מחריף

בן גביר לבג"ץ: השימוע למפכ"ל יבוטל - אפעל לסיום כהונתו

יוני גבאי | 28.05.24

כצפוי

ברוב מוחץ: חה"כ לשעבר ממרצ נבחר ליו"ר מפלגת העבודה

יוני גבאי | 28.05.24

הבחירות לרבנות

הרב יעקב אריאל מבהיר: לא חוזר בי מהתמיכה ברב מאיר כהנא

חנני ברייטקופף | 28.05.24
ש

לא בא כבושם הזה

הכי מקיף ובהיר שיצא עד היום: 'עוז והדר' בלימוד חדש

כיכר בשיתוף הזוהר היומי | מקודם

כמה כבר הצביעו?

הפריימריז לראשות 'העבודה' בעיצומו; המועמדים והסיכויים

יוני גבאי | 28.05.24

צפו בתיעוד

מפגינים הפריעו לשר בוסו: "טובת החטופים לא מול עיניהם"

ישי כהן | 28.05.24

"אין לקיימו"

היועמ"שית לבן גביר: הזמנת המפכ"ל לשימוע אינה חוקית 

יוני גבאי | 28.05.24

מאז מסיבת העיתונאים 

נתק בזמן מלחמה: גלנט ונתניהו לא שוחחו במשך שבועיים

יוני גבאי | 27.05.24
ש

רבנים, דיינים וטוענים רבניים:

אלו האנשים שמרוויחים משכורת הייטק ממשרה תורנית

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

"לא מתפקד"

בן גביר זימן את המפכ"ל לשימוע: "להקדים את סיום כהונתו"

ישי כהן | 27.05.24