כיכר השבת

המכנה המשותף בין טומי לפיד ובנו יאיר לפיד

יאיר לפיד הולך בדרכי אביו? "גם טומי היה חבר בממשלה בלי חרדים, ממשלה שעשתה נזקים קשים" כך אומרת ח"כ שלי יחימוביץ ועורכת השוואה מרומזת בין לפיד הבן והאב, דרעי לעומת זאת מעדיף לבקר את הנציגים החרדיים "שיחקו לידיו של לפיד" • וגם: האמירות של האב ז"ל (חדשות, פוליטי)

34
ישי כהן | כיכר השבת | י"ג באייר | 23.04.13
בדרכי אביו, טומי ויאיר לפיד
בדרכי אביו, טומי ויאיר לפיד (צילום: פלאש 90)

הולך בדרכי אביו? יו"ר 'יש עתיד', שר האוצר יאיר לפיד, טוען כי דרכו שונה מזו של אביו טומי ז"ל. לפחות בכל הקשור לשנאה בין משפחת לפיד לבין המגזר החרדי.

אולם, מסתבר, שדרכו של לפיד זהה כמעט לחלוטין לזו של אביו. כך עולה ממקבץ אמירות אותן אמר לפיד האב בעבר, ונשמעות כמעט זהות לאמירות אותן אומר לפיד הבן, כיום.

בנאום שנשא בעבר ח"כ לפיד האב בכנסת, טען כי החרדים סוחטים תקציבים, כשהוא מזכיר את ח"כ יעקב ליצמן וטוען כי העמדתו בעבר בראשות וועדת הכספים תביא ל"סחיטת מעשר לחרדים".

דברים דומים השמיע ח"כ לפיד הבן אמש בנאומו בכנסת, כאשר בירך על כך שח"כ משה גפני אינו עומד עוד בראשות וועדת הכספים, כשלפני כן לפיד אף האשים את הציבור החרדי ונציגיו בכנסת בגרעון התקציבי.

בקטעים ארכיונים מנאומיו בכנסת, נראה לפיד האב כשהוא אומר דברים דומים לאלו שאומר היום בנו, יאיר.

לפיד האבא: "שצעיר חילוני לא יהיה חייב לשרת בצה"ל שלוש שנים בעוד שבחור ישיבה חרדי משתמט משרות לצה"ל".

כמו היום, גם אז הח"כים החרדים לא שתקו לדברי ההסתה של לפיד האב ח"כ ישראל אייכלר צעק: "תפסיק להסית".

לפיד האב המשיך ותקף את מה שהוא כינה "סחיטה חרדית": "סטודנט יצטרך לשלם שכר לימוד בעוד שלבחור ישיבה משלמים בכדי שילמד".

אבא טומי. (צילום: פלאש 90)

על מינויו של ח"כ יעקב ליצמן לתפקיד יו"ר ועדת הכספים אמר טומי לפיד בזמנו: "מעתה לא יעביר אגורה אחת שחוקה לשום צורך חיוני של המדינה מבלי שיסחט מעשר לחרדים".

כזכור, אמש, תקף לפיד הבן, יאיר, את הנציגים החרדים בכנסת, ואף רמז כי הציבור החרדי אינו משלם מיסים: "אתם ישבתם בכל ממשלה שהיא - כבר 30 שנה, והגרעון הזה רשום על שמכם, אני זה שצריך לפתור את הגרעון הזה שאתם יצרתם, וגם לא הייתם החברים הכי 'זולים' לממשלה הזאת, אני מזכיר לך. זה לא שאתם ישבתם ואמרתם שמתוך דאגה לעם ישראל אתם החלטתם פחות כסף מתקציב המדינה".

עוד אמר לפיד הבן: "הממשלה הזו תטפל בזה שיהיו הרבה מתגייסים חדשים היישר מתוך החצר האחורית שלך (של ח"כ פרוש י.כ). הרבה מתגייסים חדשים יהיו לנו".

"המדינה סיימה לקבל מגפני הוראות, ובגלל זה אתה כבר לא יו"ר וועדת הכספים, כי נמאס לנו לקבל ממך הוראות"

בתוך כך יו"ר האופוזיציה שלי יחימוביץ תקפה הערב (שלישי) בראיון לחדשות 2 את לפיד ואמרה: "גם טומי לפיד היה חבר בממשלה בלי חרדים ב-2003, ממשלה שעשתה נזקים קשים ביותר, תקציב איום ונורא".

"ההתכתשות הזאת עם אותה קבוצה (החרדים י.כ), ריבוי היצרים וליבוי העוינות בין שתי קבוצות באוכלוסייה - לא ירפא את החברה הישראלית".

נאומו של לפיד, הבן.

הערב (שלישי), הגיב ח"כ אריה דרעי (שס) לנאומו של לפיד, והאשים את חברי הכנסת של יהדות התורה ב"משחק לידיו של לפיד": "הייתי אתמול בתחילת הדיון, ראיתי לצערי הרב, בתום לב, אבל חבריי שיחקו לידיו של יאיר לפיד".

הבוקר, התבטא המגיש הבכיר רזי ברקאי ואמר: "הוא (יאיר לפיד י.כ) נהנה אתמול לחבוט בהם, ולכן הזכרתי את טומי. זה ממש הזכיר לי יציאות של טומי.

"כאילו הוא ביקש לעצמו את קריאות הבניים והפרובוקציות כדי להשתלח בהם, ובעניין הזה צודק ח"כ מאיר פרוש שזו היתה הצגה", הוסיף ברקאי. "הוא היה מאוד ציני כלפי החרדים".

תוכן שאסור לפספס
34 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
14
במעשיו
רבי אברהם24.04.13
13
טומי לפיד הוא ניצול שואה, עבר את מה שעבר בשל גזענות ואנטישמיות כמו שכולנו יודעים, חבל שמשפחת לפיד עצמה ממשיכה את הגזענות והאנטישמיות הזו במדינת ישראל ובין יהודים, ומתנהגים כך עם חרדים, האם בבתי ספר ערביים שמסיתים נגד המדינה מגיל קטן ביותר, יש לימודי ליב"ה? והאם מישהו בא לומר שאולי גם להם לא ניתן תקצ
שמעון24.04.13
כןןן כןן יש לימודי ליב"ה בבתי ספר ערביים בכווולם יש לימדוי ליב"ה גם אלה הפרטיים גם שם לומדים מטמתיקה ואנגלית ואפילו תנ"ך וספרות עברית תתפלא אני יודע ממקור ראשון זה א' וב' לגבי התקציב שניתן להם כולנו מגנים את זה שהמדינה מאפשרת קיום של חברי כנסת שהם עוכרי ישראל גמורים בכנסת ישראל לגבי הא"אנטישמיו" מה
ניצן 24.04.13
12
איש שחצן, אדם חדל אישים. הוא המציא את השנאה כלפי החרדים
שירה24.04.13

הצגת כל התגובות

11
היא החילונית היחידה בארץ שאומרת ליאיר בפרצוף את האמת בנוגע לחרדים אוי, כמה שהיא מציקה לו. (אה, וגם אלה שהוא חוסם בפייסבוק)
האמת23.04.13
10
נאחל כולנו ליהיר לפיד שלא יעצור... ושימשיך ללכת בדרכי אביו הרשע עד הקבר, בסוף גם הוא ימות כרשע ושונא יהודים חרדים ומזרחיים ועניים וחלשים בדיוק כמו אביו, אולי מלאך המוות יקח אותו כמו שלקח את אביו... הוא ואביו (ובטח גם אימו) משפחה של שנאה לאחר ולשונה לפידים של שנאה יוקדת ועל זה אמר דוד המלך
אששששש24.04.13
9
ושחור.(הבן)עכשיו גם בצבע.לצבועים.
yosefcohen6323.04.13
8
עוד מעט הם יבינו מה מצפה להם מיאיר לפיד, הקיצוץ הזה בקצבאות הילדים יפגע בציבור המתנחלים באופן הכי ישיר, מה גם שלפיד אמר כבר שהוא מעוניין בשני מדינות, מעניין מה יאמר על כך החבר היקר נפתלי בנט
דניאל 23.04.13
לפיד אמר שהוא מעוניין בשתי מדינות *ללא* חלוקת ירושלים. במילים אחרות, אין מצב ששום דבר יקרה במצב המדיני לכאן או לכאן (ואם יש משהו שחושב שאין מצב ששניהם דיברו על זה ביניהם הוא פשוט אידיוט)
דויד23.04.13
7
יאיר ? אותו הטומי, רק בשינוי אנטומי...!
YOSEF24.04.13
6
לא תיקנו אלא לצורך עצמם תיקנו כוללים לקחת מישמה כספים תיקנו מיפלגה להושיב שמה מישפחותיהם תיקנו השגחה לקחת כמה שיותר כספים
רבי אברהם24.04.13
5
וכשהם בפסגה משפיל אותם עד עפר! מאידרא רמה לבירא עמיקתא! מה כבר עשו שמגיע להם עונש כל כך מזעזע? פשוט פגעו בעולם התורה!!! וכן השם יאבד את שונאי החרדים למיניהם!!!
המוכיח24.04.13
4
כאשר החרדים לא היו בקואליציה בתקופת טומי לפיד, ניסן סלומיאנסקי היה בוועדת הכספים דאג לתקצב את הישיבות והכוללים החרדים בנימוק: לעולם התורה אין צבע. לא כך היה כאשר המפד"ל היו באופוזציה, החרדים אמרו: אצלכם אין עולם תורה ולכן לא מגיע לכם, ולא די בכך אלא ביזו את הרבנים הדתיים הלאומיים.על מי נאמר שלא נהגו
אריה24.04.13
3
האם זה לא עוול שדואגחם (מטעם הממשלה..) לדיור בחריש רק לחרדים ? האם לא כואב שאדם רק בגלל שחובש כיפה שחורה יקבל הנחה בארנונה ,בחינוך, במשכנתא? האם שוויוני הדבר כאשר אדם רק בגלל שיש לו כיפה שחורה יוכל לשרת בצבא ולקבל מקצוע על חשבון הצבא בעוד החילוני מחוייב לשרת 3 שנים ולעבוד בעוד שנה + כדי לרכוש מקצוע?
אברהם23.04.13
למה זה עוול להקים עיר שמיועדת רק לחרדים ועוד במקום שהחילונים לא רצו להגיע לשם? אולי תגלה לי איך אפשר לקבל הנחה בכל הדברים שצינת למי שיש לו כיפה שחורה (אתה פשוט מוסת) אם ישנם הנחות זה לפי מבחן הכסה וזה כולל את כל אזרחי המדינה. ג. את הנושא השלישי החרדים לא ביקשו אלא המדינה עושה זאת בכדי להכניס את הח
רפי23.04.13
א.למה תאמר אם יקימו מושב רק לחילונים מכיוון שחרדים לא רצו בתחילה להגיע ... גם לגיטימי ?? ב. ישנם קריטריונים שרק הציבור החרדי יכול לקבל כמו שאטיאס חיבר פחות נק' למתגייסים מאשר מתחתנים מוקדם כושר השתכרות נמוך וכד' ג. המדינה עושה זאת דווקא ע"י ובזכות הח"כים החרדים המדינה הייתה מעדיפה לגייסם בגיל 19 ו2
אברהם24.04.13
2
הבן אדם תותח וחזק. אהבתי לחלוטין
חחח חזק24.04.13
1
שבכתבה הזאת כותבים על טומי לפיד ז"ל , אין הכוונה לזיכרונו לברכה , אלא זיכרונו לקללה
הרבי קונילמל24.04.13
אולי גם יעניין אותך
פוליטי מדיני

הנשיא הרצוג: "לא נשכח מי שחט, שרף, התאכזר וחטף" | צפו

ישי כהן | 20:07

משיב מתקפה | צפו

נתניהו נגד התובע בהאג: חוצפה, כך בדיוק נראית אנטישמיות

ישי כהן | 19:54

"קוראים לקהילה הבינ"ל לפעול"

ההשוואה בין נתניהו לסינוואר - ומה חושבים בארגון 'בצלם'?

בני סולומון | 15:28

"היריב שלך כועס"

חדד צפוי לייצג את פילבר | הפרקליטות: "ניגוד עניינים מובהק"

קובי אטינגר | 13:36

בצל המגעים מול אמריקה

המלך סלמאן חולה; בסעודיה נערכים לשינויים בהנהגה

יוסי נכטיגל | 11:42
ש

פשוט, דיגיטלי, חכם ויעיל 

גלה איך לחסוך מאות שקלים בחודש עם כלי ניהול חכם!

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

האם הממשלה תשרוד?

קיץ פוליטי חם; אלו המכשולים הצפויים לממשלה המקרטעת

יוני גבאי | 08:34

"אתם לא יודעים לנהל"

חילופי האשמות בין שרים לנתניהו: "אתה לא מעוניין בעסקה"

יוני גבאי | 19.05.24

"מהים ועד הנהר" | צפו

אוחנה הציג לבכירה האמריקנית מפה מגן ילדים בחאן יונס

יאיר טוקר | 19.05.24

קורא להציב אולטימטום

סמוטריץ': "להיכנס קרקעית ללבנון אם חיזבאללה לא יציית"

יוני גבאי | 19.05.24
ש

רבנים, דיינים וטוענים רבניים:

אלו האנשים שמרוויחים משכורת הייטק ממשרה תורנית

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

עדכון גירסה

השינויים של גנץ במכתבים לנתניהו על החזרת החטופים 

יוני גבאי | 19.05.24

מלחמת 'חרבות ברזל'

סקר: 63% מהציבור סבורים שתפקוד רה"מ נתניהו – גרוע

יוני גבאי | 19.05.24

ממשלת החירום בסכנה

השר בני גנץ הציב אולטימטום לנתניהו - וחטף מכל הכיוונים

ישי כהן | 19.05.24

"בחר לחלל את השבת"

גפני נגד גנץ: "איננו ראוי להיות מנהיג במדינת ישראל"

ישי כהן | 18.05.24
ש

חצי מחיר מתל אביב

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף בריטניה ישראל | מקודם

ממשלת החירום בסכנה

נתניהו עונה לגנץ: ״נותן אולטימטום לראש הממשלה במקום לחמאס״

ישי כהן | 18.05.24