כיכר השבת

הטור השבועי

המניע המוצדק של אובמה: "הדת הגברית" של המתנחלים, המעדיפה קראוון על חיי אדם

לפי דב הלברטל, היה זה ענין של זמן עד שאובמה יבין מה האידאה הפושה בישראל, "דת גברית", לא יהודית בעליל, המחייבת כיבוש בכל מחיר. והוא הבין בסוף, אובמה, ונמנע באו"ם (טור דעה)

59
עו"ד דב הלברטל | כיכר השבת | כ"ה בכסלו | 25.12.16
מתנחלים. אילוסטרציה
מתנחלים. אילוסטרציה (צילום: Hadas Parush/Flash90)

ההחלטה במועצת הביטחון של האו"ם: בצדק קנו לעצמם המתנחלים את ההחלטה המצהירה על אי חוקיותן של ההתנחלויות. הם חושבים שאפשר לרמות את כל העולם כל הזמן. במשך עשרות שנים הם הקימו את מפעל ההתנחלויות תוך הולכת שולל, כחש ורמייה וגזילת קרקעות.

הם עדיין חושבים שהאמריקנים הם מטומטמים שלא מבינים כלום. כך חשבה ממשלת המתנחלים כשהיא חוקקה את חוק ההסדרה המספח את השטחים. היא חשבה שהיא מרמה את בית המשפט העליון ואת האומה האמריקנית.

עד שלאובמה נמאס, כמו שלכולנו נמאס מהם. עד שלכל העולם ימאס מהם, ואז תפרוץ מלחמה. וזה מה שבעצם המתנחלים רוצים. זאת תהיה מלחמת גוג ומגוג. מתנחלים נגד האיסלם הרדיקלי.

פילוסוף צרפתי, אנטישמי, הגדיר את הדת היהודית כ"דת נשית". הביקורת שלו התמקדה בהיותה של היהדות דת כנועה, לא שוחרת מלחמות וכיבושים ולא אימפריאליסטית. ה"דת הנשית" מאופיינת במתינות, סובלנות, רדיפת השלום, יושרה, האדרת העיסוק האינטלקטואלי ובראש ובראשונה – אהבת האדם. כל אדם.

כל מה שעושה את היהדות ל"דת נשית", נותץ על ידי האידיאולוגיה של המתנחלים. הם הפכו את היהדות ל"דת גברית". לדעתם הדת היהודית מחייבת כיבוש. הם מאדירים את המלחמה הנמשכת לאין קץ ואת קרבנות האדם. זה מה שמכונן אצלם את ה"דת הגברית", וזה גם מה שמגדיר אצלם את המוסר היהודי. במוסר זה, הקרוואן תופס את מקומו של האדם.

דם יהודי הנשפך על הכיבוש, מביא את המתנחלים לסוג של ריגוש: הנה עוד יהודי שנפל להגנת ארץ ישראל השלמה. כמה טוב. כמה נשגבת קדושתה של האדמה, שאדם נפל למענה. במוסר היהודי שלהם, קדושת הארץ תופסת את מקומה של החמלה ואת מקום האדם.

במרחב המושגים שלהם, המשתרע בין קבר יוסף בשכם לקבר גולדשטיין; בין הקרוואנים של עמונה לג'באל מוכבר, האדם אינו אלא אמצעי לכיבוש האדמה. לכן גם מוצדק לשפוך את דמם של אלפי יהודים וערבים, לתפיסת מערת המכפלה. מוצדק להבעיר לשם כך את המזרח התיכון כולו. הדת היא קרדום לחפור בו.

ה"דת הגברית" ממסדת את הכיבוש, במסגרתו חיים הערבים במחנה מעצר גדול, עם תורים משפילים בכל מקום. חייהם של הערבים תלויים בשרירות לבם של חיילים, בחלקם כהניסטים. חזונם של המתנחלים יביא למדינת אפרטהייד, עם סיפוח השטחים ושלילת זכויות לאזרחים ערבים. כך תיהפך המדינה לבלפסט של המזרח התיכון.

שטיפת המוח הקולקטיבית של המתנחלים, הביאה את היהדות לידי קנאות, חוסר סובלנות וזלזול בערך חיי האדם. הם הפכו לטריגר השנאה הגדול ביותר של מדינת ישראל. כי "הדת הגברית" אינה מתחשבת כלל במשפט הבינלאומי או ביחסן של האומות כלפינו.

דווקא המגזר הדתי והחרדי צריך לצאת בחריפות כנגד מי שגונב לו את הזהות היהודית. אין כמעט יום שעובר בלי גינוי בינלאומי כלפי המתנחלים. הם חלון הראווה היהודי בעולם. לגויים נדמה שהם המייצג האולטימטיבי של הדת היהודית, ומסקנתם המתבקשת היא: הדת היהודית אינה אלא השתקפות של האסלאם הרדיקלי, שהיא דת טוטלית ולא מתפשרת. מבחינתן של האומות, זוהי היהדות ואלו ערכיה.

וכך, בטרגדיה זו של גניבת הזהות היהודית, עוברת היהדות טרנספורמציה מ"דת נשית" ל"דת גברית", ברוח חזונם המשיחי של המתנחלים. אתמול, גם אובמה הבין את זה.

תוכן שאסור לפספס
59 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
35
אבל למה להאשים את הגברים בפשע הלאומני של המתנחלים ובשביל מה לערבב את המושגים האנטישמיים ביסודות היהדות הצרופה המקבלת את עול הגלות וצריכה להיות אור לגויים בכל מושבותיהם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אברהם28.12.16
34
לא מובן למה נותנים לדפוק הזה במה. האם זה כי אתם חושבים שזה דעת הרב אלישיב אז טעיתם בגדול ואם האתר הזה רוצה להיות חרדי הוא לא חייב להביא כאלה שטויות.
חרדי30.12.16
33
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
די26.12.16

הצגת כל התגובות

32
מקומך בכלא יחד עם חבר הכנסת שאני לא רוצה להזכיר את שמו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ברברה25.12.16
31
אנחנו נמשיך להתיישב בארץ אבותינו ולא להכנע לטרוריסטים. לפי הדעה הנשית שלך כבר מזמן היו מורידים עלינו טילים מהרי יהודה ושומרון. בהצלחה בחיים. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ניצן26.12.16
30
אני חושב שאתה מסכן, אבא שלך מסכן ואמא שלך מסכנים , שיש להם ביזיון כמוך השם יירחם על נשמתך אתה פשוט מזעזע , ומבייש את הכיפה שאתה חובש ומבייש את בני ביתך , שגם הם מסכנים בקיצור ולעניין מהרסייך ומחריבייך ממך ייצאו . אבל לאנשים כמוך אין תקווה למינים ולמלשינים אין לך תקווה השם יירחם על נשמתך יהודי מסכן
בן פורת יהוסף הלוי25.12.16
29
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אלדד27.12.16
28
היהדות היא אכן דת גברית , האל בתנ"ך מיוצג בלשון זכר , ומנהיגי האומה היו גברים. רק בגלות הדת הפכה לנשית , "מבלתי יכולת ה' " ועיין רשי שם. לכן בגלות המנהיגה הידועה ביותר היתה אישה - אסתר. וזהו גם מצב של הסתרת פנים. אתה , הלברטל , יהודי גלותי החפץ בגלות , לך להתרפס בפני הפריץ אובאמה . (נשלח באמצעות
יוסי27.12.16
רק רציתי להוסיף על דבריך שני דברים : 1. גם הפסוק שהבאת , "מבלתי יכולת ה'" , נאמר ספציפית על חטא המרגלים - אותם שפחדו מפני גויי הארץ , ובכך "התישו כוחו כנקבה" (אותו החטא בדיוק כמו הלברטל .....) כלומר הפחד מפני הגויים וחוסר האמונה גורמים לכך שגם ה' ינהיג אותנו בהנהגה תחתונה של נקבה , ולא בהנהגת הזכר
yossi1028.12.16
27
קשה להיתיחס לשתוית כל כך שאין בו שום בסיס או מקור בדברי הנביאים או הלכה. אבל מה היה הכותב ואובמה חושב על אלה שכבש צפון אמריקה במחיר דמים לא קטן? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישראל26.12.16
26
פה בכיכר השבת - כל שבוע פרשת בלק, עם הכותב הנ"ל על תקן האתון... יש מי שזוכה להיות חמורו של משיח, ויש מי שבוחר להיות האתון של בלעם... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אלישע25.12.16
25
להבין שמדובר ב"עוכר ישראל".
דוד31.12.16
24
מהי ההשוואה הזאת בין קבר יוסף הצדיק לרוצח ברוך גולדשטיין?? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישראלי יורד26.12.16
23
לאחר קריאה מרובה של כל כתבותיו של מר דב הלברטל, הגעתי למסקנה אחת נחרצת! הלברטל סובל מבעיות נפשיות לדעתי ברמה של סכיזופרניה... אנחנו מכבדים חולי נפש! אבל עד גבול מסוים.. שישבו בבתי החולים הפסיכיאטריים אבל עד להנהיג דעות בראש חוצות?! זה כבר הופך אותנו לכמוהו... חברים יקרים! סכיזופרניה זו בעצם מחחה שכו
א.א.מ26.12.16
ההבדל בינינו שהוא מזכיר זאת כלעג ואני מזכיר זאת כשבח!! בלעדיהם הוא היה מת והוא אפילו לא מודע לזה! אלא רק מזלזל!! הספיק לנו פעם אחת לוותר על גוש קטיף בשביל לראות עד כמה זה "הועיל" לדעת העולם ואובמה בפרט עלינו... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
א.א.מ26.12.16
אתה עוד יותר מחזק את הלברטל. אצלו זה בגדר לעג ואילו אצלך מסירות נפש למדינה גדולה הוא משהו שראוי לשבח. וכמדומני שמיותר אפילו להתווכח עם הטיעון הדמוגוגי ש"הם שומרים עלינו". טיעון דמוגוגי טהור.
נפתלי בנט26.12.16
"בלעדיהם הוא היה מת". אין שום סימוכין לתיאוריה הזאת מאף גורם בטחוני/מקצועי. זה אחד מהדברים שהימין מוכר. מה שנקרא להפוך הקערה על פיה. במקום להבין את המשמעות של להחזיק כוחות צבא בכל המקומות הללו כדי להגן על המתנחלים, הם עוד מוכרים שלא פחות. הם שומרים על המדינה. לא שמעתי את זה לא מהמוסד. לא מהשב"כ. לא
א.א.א.א.מ.מ...26.12.16
ותראה כמה הוא צודק
הצעה26.12.16
בזה שאתה כותב: "המתנחלים מוסרים נפשם למען שלמות הארץ!! בלעדיהם היינו מדינת ישראל בגודל כפר!" כלומר, לדבריך, יש חשיבות בשפיכות דם יהודי עבור אדמה גדולה יותר. במילים הכי פשוטות: הלברטל צודק. פשוט מדהים.
א.א.א.א.מ.מ.מ.מ26.12.16
יהודים שהחטא שלהם שהם אוהבים את ארץ ישראל בטח אתה יודע למי הובטחה ארץ ישראל אם אתה לא יודע אז כנראה לא קראת את הפסוק הראשון של ספר בראשית ולא עוקב אחרי פרשת השבוע
עמוס27.12.16
22
ב"ה אני תוהה, אם הכותב בכלל יהודי מאמין, או גוי אנטישמי. כיוון שארץ ישראל, שייכת כולה לעם ישראל וההתכופפות שהיתה עד עכשיו בפני הגוי, היתה בעוכרינו. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אנונימי25.12.16
21
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם29.12.16
20
גם כך ישנאו אותנו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יןסי26.12.16
19
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חרדי25.12.16
18
איך אדם שמתימר בחזותו להציג עצמו אדם מאמין בה' מדבר דברים שהם הפך התורה ממש!!!!!!!!רשע!! מנובל!!
ליאור27.12.16
17
למר הלברטל אל לך לחשוב שהגיגך ומחשבותיך שלך הם הדת היהודית--ממש ממש לא! היהדות אינה מושתת על מחשבותיו של עו"ד כזה או אחר . ודרך אגב קצת לימוד תנ"ך והיסטוריה יהודית לא יזיק לך לגלות ששטח אדמה בארץ ישראל הוא כן דבר שמתמסרים עליו ואפילו הרבה יותר ממה שמתמסרים אותם המתנחלים על "הקרוואן" כלשונך (ששאובה כ
יוסף26.12.16
סיפורי התנ"ך והיסטוריית בית שני, למי שיודע, לא מתאימות לפרופיל של היהודי שיצא לגלות. עד שהקב"ה לא יגאלנו, אסור לנו לזרז את הקץ ולהיות "יהודי גאה בארצו". כל עוד לא גאלנו ה' אנו בגלות.
גוי צדיק27.12.16
16
לשבחו של הלברטל צריך לומר שטוריו דורשים הבנת הנקרא. הנידון כמובן אינו הלברטל עצמו, אלא הנושא בכלל. קיים בלבול (כפי שקיים בלבול בתקשורת הדלוחה ובהבנה העממית בכל הנושאים), בין יד תקיפה נגד הערבים מסיבות בטחוניות מוצדקות (שאותה אנו מצדיקים בניגוד לשמאל המבובלבל), לבין יד תקיפה אידיאולוגית, שעליה מדבר
יהודי פשוט26.12.16
15
כל מילה נכונה,אבל הכל מתערבב באוח נבירץאי ורבני השקר ההתנחלות והכסף של היום.!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אלי25.12.16
14
שונא ישראל (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שונא ישראל28.12.16
13
כנראה לא שמעת על המושג "עשו שןנא ליעקב" עם מתנחלים ובלעדיהם... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ררא26.12.16
12
היו פמיניסטים . השבוע יש להם דת . שבוע הבא יהיה להם משהו אחר משהו שיזין את הטור השבועי של העורך דין הזה. "משה אמת ותורתו אמת " היכונו......לביאת המתנחל דוד בן ישי הוא גם יכול לבוא מהגליל אך משבטוח שהוא לא פחות קנאי מדוד המלך, קשור בתבורו לחברון אפרתה ובית לחם, כל אבן של ירושלים וציון , כל גרגיר ח
בת ישראל 25.12.16
11
ראשית המתנחלים לא גזלו, את זה עושים טוב יותר המחבלים מפוניבז', הגורים הערד, הויזניצאים בירושלים (ע"ע מוסדות סולם) ועוד כמה מחבריך לדעה והשקפה. את זילות הזהות היהודית אתם מביאים יום יום לידי אבסורד, ודי לראות את הריבים בין ליצמן לגפני למשל, שלא לדבר על הסמינרים למיניהם שאצלם ה"נומרוס קלאוזוס" של הבנו
אבי26.12.16
למה המתנחלים לא גזלו?? ואולי תסביר לי למה צריך להתגרות בכל העולם?? ואולי תסביר לי מה עם חילול ה'?? ואולי תסביר לי למה אסור לחשוב אחרת ממך??
שלומי מעמונה26.12.16
אותן ולא יצנזר כמו עד עתה: א. המתנחלים יושבים על קרקעות אבותינו, שהישמעאלים גזלו אותן במהלך השנים וזו רק החזרת הקרקע לבעליה. יתירה מזו, אין לערבים שום קושאן על בעלותם ורק בתי המשפח הארורים במדינתנו ששופטים עפ"י האג'נדה הפוליטית שלהם ולא עפ"י החוק קובעים שזו קרקע גזולה. ב. אין צורך להתגרות בכל העול
אבי28.12.16
למה השני הופך ל"ארור ושקרן" כשהוא מעז להשמיע דעה שונה ?
אורי26.12.16
אלא על כל מצג השוא שהלברטל מציג: א. הוא תוקף את כל העולם חסידים,ליטאים,מתנחלים וכל מי שאינו נשמע לדעתו ולדיעותיו. ב. בה בשעה הוא מציג מצגי שוא כגון שהוא דוברו של הרב אלישיב, וכן טענות למשל נגד האקדמיה לחרדים, בה בשעה שהוא עצמו מרצה באוניברסיטת חיפה (מעוז שמאל בוגדני וערבים) שם כנראה מצא מין את מינו.
אבי28.12.16
שיש אנשים שמחזיקים בדעות אחרות מהם.
סופגניה26.12.16
דעה שונה היא בסדר כל עוד לא היא נגד אנשים אחרים!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אליה26.12.16
10
כמה אתה צודק, בכתבה הקודמת שלך נסית להטיל האשמה רק על ארבעים משפחות ועכשיו פתאום כבר כל המתנחלים, יש לך הרבה שנאה בלב
גולדבערג 26.12.16
9
אכן הסקריקים הבריונים המתנחלים הביאו זאת אבל לא על עצמם אלא על כולנו, קביעת עובדות בטריבונאלים בינלאומים הוא נזק לכולם
רן25.12.16
8
תורה נשית תפאנו עליק (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מאוהב בצדיק25.12.16
7
לרגע חשבתי שהגעתי לאתר ''הארץ''... אני לא מבין למה אתם נותנים במה לדב שהתבלבל והתעורר באמצע החורף.
משה29.12.16
6
האמת היא ששהלברטל הזה הוא בעצם ערבי במסווה, ולכן הפלפול שלו הוא בעצם בלבול. ובעדינות יתירה נאמר, שהוא הוכחה שגם עורכי דין יכולים להיות חמורים !
מנחם27.12.16
5
לא כדאי להירשם לכיכר השבת דגוב תכם לא תתפרסם מניסיון כל הזמן שאני נכנס בשם שלי הם לא מפרסמים הדגבה שלי
שד25.12.16
4
דעתם ומחשבותיהם הלאומניות פשו כרקב בדעת בני הציבור החרדי. שיחה פשוטה עם חרדי אקראי, כמו מטר נאצות הטוקבקים שבכתבותיך מוכיחים שמושגים של עבודת ה' וקיום המצוות התערבבו עם "יישוב הארץ", "גאולת הארץ" ו"גירוש הערבים". הלא זאת חטאת הדת"ל עם כל "רבניה" נגדם יצאו כל תלמידי החכמים שבדורות עברו, וכיום, אין פר
גוי צדיק27.12.16
3
יכול היה לבוא מעלון אנטישמי, מה זה העיתון הזה?!
אליהו26.12.16
2
יש כאן בעיה חמורה הרבה יותר שקוראים לה אדמור"ים כל מיני עמי ארצות שאינם יודעים בין ימינם לשמאלם מקבלים בירושה מהאבא או מהסבא והם הופכים לא עלינו להיות מנהיגים שאינם יודעים בין ימינם לשמאלם מה זה עיקר היהדות שלא לדבר על רע בנים פרענקאלאך [לא ספרדים ח"ו הרב עובדיה זצ"ל ועוד הרבה רבנים בני עדות המזרח ה
שפוי25.12.16
1
אתה יכול להיות באום ולתמוך בחוקים אנטי ישראלים יקבלו אותך שם בשמחה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חסוי25.12.16
אולי גם יעניין אותך
פוליטי מדיני

סעודיה דורשת מדינה פלסטינית - ותחתום רק עם ארה"ב

יוסי נכטיגל | 03.05.24

ברגע האחרון

הקבינט לא סגר את אל ג'זירה; קשור להתקדמות בעסקה?

יוני גבאי | 03.05.24

העדויות צפות

סעודיה עוצרת אזרחים שמדברים נגד נורמליזציה עם ישראל

יוסי נכטיגל | 02.05.24

"הזוועות נחגגות 

זוועות ה-7 באוקטובר נחגגות | המסר של הרצוג ליהודי העולם

יוני גבאי | 02.05.24

וכמה חרדים יש בהייטק?

ג'וניורים? זו התכנית לשילוב חרדים ללא ניסיון בחברות הייטק

כיכר השבת | 02.05.24
ש

הצדיק הבטיח והצדיק מקיים!

הזוי: מזכיר בת"ת ניצל מחוב של מיליון שקל

כיכר בשיתוף הצדיק מיבנאל | מקודם

דאגה של ממש

זה הלחץ הבינ"ל שישראל מפעילה כדי למנוע צווי מעצר בהאג 

יהודה גל | 02.05.24

צרות של ערבים

דרמטי: חברי פת"ח מאשימים את אבו מאזן בכישלון מול חמאס

דניאל הרץ | 02.05.24

דנו ביום שאחרי

לפיד ביקש מהאמירויות לסייע: הכי דחוף להחזיר את החטופים

ישי כהן | 02.05.24

כך ניתן אוויר לחמאס

כך פעל מחדל המענקים לעזה - לבקשת נתניהו וראש המוסד 

יהודה גל | 02.05.24
ש

השקעה בטוחה ויציבה

נדל"ן מניב בשליש מחיר? הכירו את ההשקעה החכמה בפתח תקווה

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

כאב ראש מדיני

דאגה בי-ם: האו"ם ינסה להכניס את ישראל ל'רשימה שחורה' 

יוסי נכטיגל | 02.05.24

גינוי אחרי הסערה

נתניהו נגד בוגי יעלון: "צריך להתבייש על דבריו"

יאיר טוקר | 01.05.24

אחרי ההודעה

מתקפה חריפה: "התייצב לצד המפלצות השפלות ביותר"

יוסי נכטיגל | 01.05.24

חקירת הטבח

נתניהו מגיב למבקר המדינה: "התנגחות מיותרת בזמן מלחמה"

יאיר טוקר | 01.05.24
ש

קשר של תפילין

תפילין ישנות בבוידעם? תן להם עוד צ׳אנס

כיכר בשיתוף קשר של תפילין | מקודם

סערת חוק הגיוס

גנץ מגבה את היועמ"שית ותוקף: "כתם של חוק השתמטות"

יוני גבאי | 01.05.24

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 01.05.24