כיכר השבת

גרעינים לא תורניים

מקלב על 'הגרעינים התורניים' של הציונות הדתית: "הכל שם פוליטיקה". האזינו

במלים קשות וחריפות תוקף ח"כ אורי מקלב את הפעילות הנעשית בגרעינים התורניים של הציונות הדתית: "הם נלחמים בארגוני הקירוב שלנו", הוא טוען בהקלטה שנחשפת כעת ב"כיכר השבת". האזינו (פוליטי)

39
ישראל כהן | כיכר השבת | עודכן ב-ז' באייר תשע"ז | 03.05.17
הכתבה פורסמה ב-ז' באייר תשע"ז | 03.05.17
המתקפה הקשה של ח"כ מקלב. האזינו (תמונה - אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לתוכן הידיעה, צילום יח"צ)

חבר הכנסת אורי מקלב ערך בימים האחרונים סיור בסניף 'דגל התורה' בעיר כרמיאל, במהלכו הוא תקף את הגרעינים התורניים של הציונות הדתית שלדבריו פועלים ונלחמים בארגוני הקירוב השונים אותם מפעילים החרדים ברחבי הארץ.

בהקלטה שהגיע לידי "כיכר השבת" ונחשפת כעת לראשונה נשמע ח"כ אורי מקלב תוקף במלים קשות את הגרעינים התורניים הללו: "פעם חשבתי שהגרעינים התורניים האלו באמת רוצים להרבות יידישקייט, להקים מוסדות חינוך שיש בהם קצת תוכן תורני או לימודי מסורת, להגביר ולהרחיב את פעילות הקירוב ויראת שמים לציבור שלא נמנה על כך עד היום. אבל לא, הכל שם פוליטיקה מההתחלה ועד הסוף".

"את המאמצים הגדולים ביותר הם מפנים כנגד הגרעינים ה'שחורים'", ממשיך מקלב. "כשזה מגיע לגרעינים תורניים שחורים - שזה מציאות קיימת בהרבה ישובים, שיש שם פעילות גדולה מאוד גם של אברכים מקומיים וגם של אברכים שמגיעים מהסביבה במסגרות כאלה ואחרות - הם פועלים כנגדם. הם אלו שפועלים, רושמים ומקרבים למוסדות חינוך וגני ילדים תורנים, ומאז שצורפו הגרעינים שלהם הם מנהלים מלחמת חורמה כנגדם עד למצב שמוסדות נסגרו".

אורי מקלב (צילום: Miriam Alster/Flash90)

לדברי מקלב, "הם לא גרעינים תורניים אמתיים, זה גרעינים שמערבים פוליטיקה והשקפת עולם. יש כאלה שיש בהם פעילות של יידישקייט, עליהם אין ויכוח. אבל מתברר שהם בהרבה מקומות מחלישים פעילות תורנית וקירוב ענפה וגדולה מאוד".

"זה דבר חמור לכשעצמו: גם את התקציבים שקיימים לכך הם לוקחים, הם לוקחים את כל התקציבים ולא משאירים לשום דבר. עוד בקדנציה הקודמת, בכנסת ה-19, הוכנסו קריטריונים מפלים שלא נותנים לקבוצות אחרות תקציבים", טוען הח"כ מדגל התורה. "הם מומחים גדולים מאוד ליצור תבחינים וקריטריונים שיתאמו רק לעצמם. הם גם ביקשו מעמותות פעילות וגדולות מאוד, אני לא רוצה כאן לנקוב בשמות, והציגו את הדברים כפעילות שלהם לצורך קבלת תקציבים, ולא חילקו עם העמותות הפעילות האלה שום דבר".

מקלב סיים את דבריו בכעס: "זה לא תורה ולא סחורה, אם ככה למה צריכים את כל זה? אני בהחלט חושב שצריך לשם דגש לתקציבים שלהם - אני לא יודע אם למלחמה, אבל להציף את הנושא הזה, שלא יתהדרו בנוצות שלא להם ויתהדרו בפעילות של קירוב ויידישקייט, הפצת תורה ויראת שמים".

"גם באופן המעשי, מפעילות כזו הם בסוף יתמודדו פוליטית בזירה המוניציפלית, לא פעם הבעיות שהיו לנו הן בכאלה שנבנו מהגרעינים התורניים הללו בעידוד שלנו. חשבנו לתומנו שזה לא פוליטיקה, הכל בלבד שיכוונו ליבם לאביהם שבשמים, ומתברר שלא אביהם שבשמים אלא אביהם הפוליטי מדבר כאן. כל אחד מכוון בליבו לדבר אחר, הדבר הזה עומד לפתחנו ואני מקווה שגם נצליח".

סמוטריץ'. "זה לשון הרע" (צילום: Miriam Alster/Flash90)

לאחר פרסום זה ב"כיכר השבת", אמר הערב בראיון לקול ברמה ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) - שעוד לא הספיק לשמוע את ההקלטה הנחשפת כאן - כי "הוא מסרב לקבל לשון הרע על מקלב" ולהאמין שהוא כך תקף את הגרעינים התורניים של הציונות הדתית, והציע את עצמו לתווך בכל משבר כזה או אחר שצץ ביניהם לבין ארגוני הקירוב החרדיים.

תוכן שאסור לפספס
39 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
28
אחרי שיצרו את הבסיס על ידי גרעין תורני של שעלי תורה, פתאום החרדים קלטו שיש פה עיר עם בסיס דתית וכל השאר היסטוריה.
אודיצ21.05.17
27
איך הוא מסוגל להוציא לעז על מסירות נפש של יהודים? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נ'03.05.17
26
כראש גרעין דתי לאומי אין לי אלא להצטער על דברי בלע אלה. זוגות עמלים גם על תורה וגם על קירוב וגם וגם..... קרא את את הספר הנפלא "דווקא שם" שכתב אלישיב רייכנר ותבין את המהפכות הטובות שנעשו בעשרים השנים האחרונות. אבל מה לעשות...מילים טובות לא מביאות תקציב... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לא יאומן....03.05.17

הצגת כל התגובות

25
עם כל הכבוד למתנחלים להתנחל על אייזה מאחז ולסכן חייהם של חיילים ולשתות את תקציב המדינה בקשית זו האומנות שלכם... החרדים לא התחילו ללמוד את שיטות הסחטנות שלכם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם03.05.17
24
ממקור ראשון יש אין דיור חינם, זהו שקר. משפחות שוכרות בעצמן דירות, ומגיעות ומתנדבות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יובל03.05.17
23
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בית שמש ציונית!03.05.17
22
ת
ויש הרבה הרבה03.05.17
21
וכאילו שהמוסדות החרדיים לא מערבים פוליטיקה הצחקת אותי מקלאב..... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודי03.05.17
20
אתם לא סגרתם ישיבות?! מזכיר את הדג שבכה לדייג שירחם עליו ולא יאכל אותו ותוך כדי נשר לו מהפה דג קטן שהוא בלע קודם לכן...
יוסי כהנמן04.05.17
19
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יעקב03.05.17
18
שלא מתושבי המקום העיקר לא סרוגים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי04.05.17
17
כמי שעוסק בתחום אני רואה את הרשעות של המגרענים, כל מקום שיש חרדי הוא זוכה להשמצה שקטה ודחיקה מפעילות
ah03.05.17
16
מקלב מדבר על פוליטיקה ועל תקציבים? אני מכיר אישית בחורים בגרעינים התורניים - איזו עבודת קודש יום וליל. מקלב אולי בוכה על תקציבים? מצטער שסוגרים גני ילדים חרדים ואי אפשר לקבל יותר הרבה כסף ממשרד החינוך ולתת גרושים לגננות מסכנות? הגננות בגני הילדים של ממ"ד (גם המורים) מקבלים את השכר ישירות ממשרד החינו
כי הולכים לממ"ד03.05.17
15
כולם אשמים רק לא החרדים כשלא עושים דברים מהלב וכשדברים קשורים אלינו ואנחנו מעלימים עין ועושים ששש שלא ישמעו שגם אצלנו יש בבעיות ואנחנו מאטאטים הכל מתחת לשטיח מה כבר יש לצפות ולעשות והרב מזוז שליט"א והרב יוסף שליט"א שמו את ההדברים על השולחן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אכזבה03.05.17
14
מיום ליום המזרוחניקים נעלמים מהדת דרך שירות לאומי והצבא והחברות בבני עקיבא תוך עשרים שנה אין מזרוחניקים בישראל .האמת אחת היא .בתפילה על הסרוגים שיחזרו בתשובה רגע לפני שהילדים שלהם מדרדרים לנמל תל אביב ומשם לתהום.
נפתלי04.05.17
13
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בני03.05.17
12
קודם כל מאדם שלובש באופן קבוע עניבה מגוחכת ואף אחד מסביבו לא מעיר לו אני לא מצפה ממנו לכלום ומי שמבין מבין אבל מקלב אתה אמרת בקול את מה שכולם יודעים שבאיזה מקום ישנה תדמית של נקיות כפיים לציבור הדת"לי מה שאין כן שכל לובש שחורים הוא חורש מזימות תמידי וכאשר אתה מגלה שהם גם כן לא לשם שמיים כמוך א
עניבת חתן לבנה03.05.17
ץך
ולא לעסקנים03.05.17
11
כי בגרעינים ה"שחורים" אין פוליטיקה... כי בציבור שלך אין לכלוך ורפש... לך תעבוד על מישהו אחר
איש אמת03.05.17
10
ש"ס דואגים רק לאנשים כמוך וכמו דרעי ספסופה אמרנו
ניסים 04.05.17
9
רק בגלל הדיור חינם הם בגרעינים האלו. וגם בערים יקרות וגם בערים חרדיות כבית שמש הם נמצאים. מה צריך אותם? אלא זה דיור חינם לדתיים בלבד (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים03.05.17
יש כאן מחלוקות אידיאולוגיות שגם אתה חלק מהם, והפוליטיקה היא כלי בו נעזרים כולם (אה כן, גם הש"סניקים) כדי לממש את רצונם. בא לא נדבר על שחיותויות...
שימי03.05.17
הטענות של מקלב מתחילות ומסתיימות בפוליטיקה וכסף.. מבחינת הוספת תורה ויראת שמים אף אחד לא גוזל מהשני, את האנשים שיחזרו בתשובה. יש מספיק בכרמיאל.. אנחנו מסתדרים מצויין יחד בלי ההתערבות שלך.. תודה.
גרעין כרמיאל04.05.17
8
בעכו הגרעין התורני הציוני דתי העניק חסות תקציבית לכולל החרדי של הגר״א סנג׳רו(בעוד שדווקא ש״ס שמו לו רגליים..), במעלות הישיבת הסדר מחזיקה כולל אברכים חרדי במבנה שלה כולל מלגות למרות שהם רחוקים מהשקפת עולמם.. אל תאמינו למקלב,פוליטיקות ומאבקים יש בכל מקום גם בערים חרדיות למהדרין.. (נשלח באמצעות כיכר
יוסף חיים03.05.17
7
לעתים השקפת עולמם והאידאולוגיה של חברי הגרעינים שונה מהותית מזו של האוכלוסייה המקומית (ואף הדתית). שוני זה יוצר קשיים בתקשורת ובביסוס פעילות דתית משותפת. אם הוקם בית ספר, החינוך השונה בבית הספר עלול להביא לפערים ערכיים בין ילדים (המתחנכים בבית הספר על פי גישתם של חברי הגרעין) להוריהם.
אבי04.05.17
6
צריך להתנחל בלבבות בלי להתנשאות
גל03.05.17
כל מי שיכול לבוא ולהאיר לעם ישראל את הדרך, מוזמן.
מוזמנים להצטרף.03.05.17
רק חב"ד מאירים לכולם
טל04.05.17
5
אני מעיד לכם שמאז שהם הגיעו לרמת השרון לא ראיתי אפילו פעם אחת את אחד מחברי הגרעין התורני ברמת השרון נכנס לשיעור תורה, או יושב ולומד בצורה של קביעות, רק ביום שישי כמה דקות פרשת שבוע אחרי התפילה ובשבת קייצית אחר הצהריים חצי שעה רמב"ם יומי או איזה חוברת כל שהיא. כל חברי הגרעין התורני הם עמי ארצות גמור
אשר04.05.17
לא אומר את שם הישוב מפאת כבודם. בכל מקרה, השאלה אם הם לא היו מקבלים תקציבים הם היו באים שלם
רן04.05.17
4
מכיר הפתגם.. טול קורה..?! הגיע הזמן שהציבור החרדי יעשה חושבים מחדש כדי לתקן את הטעויות של העסקנים אולי, תמיד אפשר לתקן אפשר גם ללמוד מההצלחות של אחרים, לא בושה, הציונות הדתית הצליחה בגדול, כך גם חסידות חב''ד והרבה מאלה ש..החרימו בעצמם!???
תוהה03.05.17
3
בגרעין שאני מכיר ממש טוב .הציבור החרדי הגיע למקום שנים לאחר שהגרעין התבסס במקום. החרדים גילו שיש שם חיים דתיים הגיען למקום התקבלו יפה ואז החלו לחתור תחת הגרעין התורני. התנהגות זאת של חרדים היא לא רק בגרעינים תורנים אלא בכל מקום שיש סרוגים הם מנסים להצר רגליהם כך עשו ברכסים כך מנסים בקרית שמואל (נש
אלי04.05.17
2
נלחמים בנו ,,,,,שונאים אותנו,,,,,,רודפים אותנו ,,,,,,מקפחים אותנו ,,,,,,,ואנחנו החרדים חיים מתחת לקו העוני ,,,,,, כי רודפים את היהדות החרדית,,,,,,,, זה מה ששומעים כל הזמן מהחכים החרדים ,,,, למה .........????.. כי בזה הם משמרים את ציבור הבוחרים שלהם
חכם קארקוש 04.05.17
1
רוצה כבר משיח, די למחלוקות. דתיים לאומיים וחרדים-כל הפלגים כלהעדות-אחדות אחדות אחדות. למילה אני לא מאמין!!!
אחדות!!04.05.17
אולי גם יעניין אותך
פוליטי מדיני

גנץ: "חזרת תושבי הצפון לפני פתיחת שנה"ל - על השולחן"

יוני גבאי | 07.05.24

"צעד חשוב במלחמה"

נתניהו: "חמאס ניסה לטרפד את הכניסה לרפיח. זה לא קרה"

יוני גבאי | 07.05.24

בצל מבצע רפיח

סמוטריץ' במתקפה: "לדבר רק באש, המשלחת לקהיר טעות"

דוד הכהן | 07.05.24

לא הסכים לפגישה

סמוטריץ' באולטימטום: טיפול ביוקר המחיה? רק אחרי רפיח

יוני גבאי | 07.05.24

דיווח בארה"ב

גורמים בממשל האמריקני דחו את ה"הסכמה" של חמאס 

יוני גבאי | 07.05.24
ש

שדה הקרב הדיגיטלי

פרויקט מיוחד! זהו דור העתיד של לוחמי הסייבר החרדיים

כיכר בשיתוף סייבלו | מקודם

"לעולם לא נרפה"

גנץ מגיב לסירוב בישראל: דואגים לחטופים. אין שיקול פוליטי

דודי בן חמו | 06.05.24

באופוזיציה תוקפים

אחרי הודעת חמאס | בישראל הבהירו: ההצעה לא מקובלת 

דודי בן חמו | 06.05.24

"אחראי על המינויים"

רה"מ נתניהו מנסה למנוע מינויי קבע של ראשי אגפים בשב"כ

יוני גבאי | 06.05.24

לקראת כניסת צה"ל

גלנט: סירוב חמאס לכל מתווה, מחייב להתחיל פעולה ברפיח

ישי כהן | 06.05.24
ש

מודל מנצח

להקים עסק דיגיטלי מניב: הכירו את סמרטה

כיכר בשיתוף מרקטיזים | מקודם

"הטרפוד של נתניהו"

משפחות חטופים לגנץ ואיזנקוט: תגידו את האמת על המו"מ

ישי כהן | 06.05.24

"המרצחים לא הבדילו בינינו"

ראש השב"כ: "החוסן שלנו נפגע - מקדשי המוות ימצאו מוות"

יוני גבאי | 06.05.24

נגד הדיווח

לשכת נתניהו מכחישה: "שקר מוחלט והטעיית הציבור במכוון"

דוד הכהן | 06.05.24

בנאום יום השואה

השר בני גנץ: "החזרת החטופים, היא חלק מגבורת היהודים"

בני סולומון | 05.05.24
ש

לשמוע ללמוד ו.. להצליח:

 משכפלים הצלחות; ככה גם אתה תהיה טוען רבני >>

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

לשכת רוה"מ מכחישים

דיווח: רה"מ נתניהו ניסה למנוע את גל המינויים בצמרת צה"ל

יוני גבאי | 05.05.24

"חייבים ברמה המוסרית"

גלנט לנתניהו: "לא רוצה לעלות את המחיר, אך העסקה טובה"

קובי אטינגר | 05.05.24

"בסגנון מאיים ומביש"

קיש נגד בן גביר: "פוגע בביטחון המדינה כדי לקושש קולות"

ישי כהן | 05.05.24