כיכר השבת

'הימין החדש'

בנט ושקד הסבירו: "הבית היהודי כבר לא משפיע"

השרים איילת שקד ונפתלי בנט הקימו הערב את מפלגתם החדשה, שתיקרא 'הימין החדש', כשאליהם מצטרפת ח"כ שולי מועלם. לדבריהם, 'הבית היהודי' בראשו הם עמדו, כבר לא משפיע כבעבר (בארץ)

24
אלי רוטמן | כיכר השבת | כ"א בטבת | 29.12.18
בנט ושקד, הערב
בנט ושקד, הערב (צילום מסך: 'החדשות')

שר החינוך נפתלי בנט ושרת המשפטים איילת שקד, הודיעו הערב (מוצ"ש) רשמית על הקמת מפלגה חדשה, שתיקרא בשם 'הימין החדש'.

בדבריהם, בהצהרה שמסרו השניים ב'בית בוקולוב' בתל אביב, הם הסביר את המהלך הדרמטי בו החליטו לנקוט, בעובדה כי ראש הממשלה נתניהו מרגיש שהציונות הדתית "בכיס שלו", וכך איבדה 'הבית היהודי', המפלגה בראשה הם עמדו, את ההרתעה מולו בשורה של נושאים אידיאולגיים ופוליטיים.

"עידן ההשפעה שלנו על ידי הבית היהודי תם", טען בנט. "איבדנו את כוחנו להשפיע. נתניהו הרגיש שהציונות הדתית בכיס שלו, הוא שלח שליחים את ראש המל"ל להפיץ את בשורת הסכנה ללכת לבחירות".

איילת שקד הוסיפה: "אנחנו מקימים מפלגת ימין חדשה, שבה יהיו חברים באופן שווה ומלא חילונים ודתיים, תפקיד היו"ר יהיה משותף לבנט ולי".

"עם ישראל חייב להתאחד - חילוניים, מסורתיים, דתיים וחרדים", הדגישו השרים. "כולנו עם אחד. יש דגל מרכזי שלא הצלחנו להרים מתוך מפלגת הבית היהודי - שותפות אמיתית בין חילונים לדתיים. עשינו מספר ניסיונות לייצר שותפות כזו, אך לצערנו זה לא צלח. לכן, היום אנחנו מקימים מפלגת ימין חדשה, של חילוניים ודתיים, מפלגה שבה, לראשונה בתולדות המדינה, חברים באופן שווה ומלא חילונים ודתיים. כזו שמייצרת שותפות אמת. כמו באוהל בטירונות, כמו במקום העבודה".

"זו תהיה מפלגת ימין. נקודה. בלי אבל ובלי בערך. בעד ארץ ישראל, בלי פשרות. נגד מדינה פלסטינית. נקודה. נגד שחרור אלפי מחבלים בעסקאות. בעד מסורת, בעד עם ישראל ובעד מדינת ישראל. לו, לפני 13 שנים, הייתה קיימת מפלגה זו, ההתנתקות לא הייתה קורית".

לדבריהם, הם "לא עוזבים את הציונות הדתית - אנחנו מרחיבים את הבית. אנחנו מגדילים דרמטית את גוש הימין. נוכל להחזיר מנדטים שבורחים מהליכוד שמאלה, למפלגות שמתחפשות לימין, אך הן בעצם שמאל. המהלך הזה יציל את הימין בבחירות הקרובות, וייצר לראשונה ימין אמיתי, ימין שלא מזגזג, שלא מניח את טובתו האישית מעל טובת המדינה".

"אנחנו יוצאים לדרך חדשה, למסע קשה של יצירת אלטרנטיבה להנהגה הלאומית. אנחנו מזמינים את כל מי שרואה את עצמו כציוני - לאומי במדינת ישראל להצטרף אלינו. הבית נפתח, בואו לימין החדש. ישראל חוזרת לנצח", סיימו בנט ושקד את דבריהם.

בעקבות המהלך הדרמטי של הקמת מפלגת ימין חדשה, שתישא אופי חילוני-דתי במוצהר, תתכנס הלילה סיעת הבית היהודי לישיבה מיוחדת, כדי לדון בהיערכות לבחירות - ללא ח"כ שולי מועלם רפאלי, שהודיעה על עזיבתה עם בנט ושקד.

ממפלגת האיחוד הלאומי, השותפה בבית היהודי, נמסר בתגובה: "אנחנו מצרים על החלטתם של בנט ושקד לנטוש את רשימת הציונות הדתית והמחנה הלאומי. הבית היהודי והאיחוד הלאומי הם מפלגות שורשיות עם דרך ואידאולוגיה ברורה שלא משתנה לפי הלכי רוח,יחד עם תשתית אנושית של שליחי ציבור נאמנים בכל רחבי הארץ".

"אין לנו ספק שהרוב המכריע של הציבור יבחר בנאמנות לדרך ולערכים ולא יתפתה לטרנד פוליטי או למפלגת אווירה חדשה,הפעם בימין. אנחנו נשב באופן מיידי עם חברי הבית היהודי וכוחות נוספים כדי להוביל רשימה מאוחדת וגדולה שתביא לידי ביטוי את הערכים של הציונות הדתית והמחנה הלאומי שלא מפחד להניף גבוה את דגליו של הכרעת הטרור ללא פשרות וחיזוק ההתיישבות יחד עם שמירה על צביונה היהודי של המדינה".

ממפלגת הליכוד נמסר: "יש מי שלא למד את הלקח של בחירות 92’ כשהימין ריסק את עצמו לרסיסי מפלגות ובכך הביא לעליית ממשלת שמאל ולאסון אוסלו. הדרך היחידה להבטיח את שלטון הימין היא להצביע רק לליכוד בראשות נתניהו".

תוכן שאסור לפספס
24 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
15
הם אותם רבנים ממש שדגל הרפורמה נועצת בהם
משה כהן31.12.18
14
בחיפה עם רפורמית, ובטבריה עם ליכוד. בנט גם רוצה. בגלל שהוא לא חרדי מגיע לו עונש ? אני מעריך שכבר עבר את האישור של יענקוש.
ירון30.12.18
13
מרן זיע"א ניבא ולא ידע מה ניבא
דגני30.12.18

הצגת כל התגובות

12
...רק מי שיתחייב לבטל את המוסד המושחת שנקרא....בית משפט עליון....אצביע לו....כל הצרות באות משם לעם ישראל.לא ימין לא שמאל.הם לצער של עם ישראל מנהלים את המדינה.והורסים אותה................
אריק בגוביץ29.12.18
11
אני מנסה להבין מה הם מרוויחים אלא עם בנט רוצה להתמודד על ראשות הממשלה בעוד עשור כי מהבית היהודי יהיה לא רלונטי יש ארבע מפלגות ימין 1 עוצמה וישי ..2 פייגלין ..3 בנט ושקד.. 4 בית יהודי פשוט התרסקות טוטאלית של הימין
שמנציק29.12.18
10
"אני חילוני!" "אני חילונית!" צווחו שם שוב ושוב. "אני חילוני" ,"אנחנו חילונים", ואנחנו נקים מפלגה דתית! חולי נפש. אשפוז. ככה זה מזרחי- מוזר חי! לצחוק ולא להאמין! כמה פתטי. היינו שם...
מ.חסידית ת"א29.12.18
9
בנט חתיכת כישלון גדול
אבי29.12.18
8
או שזאת תהיה תעודת הפטירה לחייהם הפוליטיים או שבנט יהיה ראש הממשלה הבא.
129.12.18
7
נקודה
ערן29.12.18
6
יש כמות גדולה של חילונים, ללמוד מבנט, אפשר להוסיף מספר גדול של מנדטים לחרדים.
דן סגל29.12.18
5
"איילת שקד" עוד תגיע רחוק ותהיה "ראשת הממשלה" בעתיד הלא רחוק בנט נפתלי יהיה "נושא הכלים" שלה, יש מספיק בוחרים ואוהדים לגברת הזו שעשתה מהפכה במערכת המשפט השמאלנית, "ימים יגידו" וד"ל! תודה למערכת המכובדת!
נוית לוי30.12.18
4
כוחי ועוצם ידי לא נראה לי שיעברו את אחוז החסימה
שלוימלה30.12.18
3
ולא מבין שאין לו סיכוי המהלך הזה יפיל אותו והאיחוד הלאומי ייעלם אם לא יחברו למרזל שכמעט עבר בבחירות הקודמות אך ישי נחלש אבל האיחוד הלאומי יציל את מרזל ויתן לו להכנס אולי ,אלי ישי כמעט לא שוה ואפילו לא שווה אפשר לומר
ללא שם30.12.18
2
מה הם ירוויחו מזה??? יש להם בכלל סיכוי לעבור את אחוז החסימה? אומנם לדעתי כחרדי טוב שבנט ושקד עזבו את הבית היהודי, כך לפחות הם יפסיקו לחלן אותה מבפנים, אבל מבחינת הבוחרים- לדעתי רב המצביעים הדתיים ימשיכו להצביע באופן מסורתי לבית היהודי, אז מי אם כן יבחר בבנט? ברגע שהגרעין הקשה של הבוחרים מהציונות הדת
מישהו29.12.18
1
אסור לבחור בו מסוכן לדת
יס29.12.18
אולי גם יעניין אותך
פוליטי מדיני

טקס ממלכתי? מירי רגב רצתה לבטל את נאומו של אוחנה - שהודיע כי הכנסת לא תשתתף

יוני גבאי | 03.05.24

לקראת סיכום

סעודיה דורשת מדינה פלסטינית - ותחתום רק עם ארה"ב

יוסי נכטיגל | 03.05.24

ברגע האחרון

הקבינט לא סגר את אל ג'זירה; קשור להתקדמות בעסקה?

יוני גבאי | 03.05.24

העדויות צפות

סעודיה עוצרת אזרחים שמדברים נגד נורמליזציה עם ישראל

יוסי נכטיגל | 02.05.24

"הזוועות נחגגות 

זוועות ה-7 באוקטובר נחגגות | המסר של הרצוג ליהודי העולם

יוני גבאי | 02.05.24
ש

זה עובד!

ישראלים רוכשים אתרים וגוזרים "שכר דירה"

כיכר בשיתוף דיגיטל פרופטי | מקודם

וכמה חרדים יש בהייטק?

ג'וניורים? זו התכנית לשילוב חרדים ללא ניסיון בחברות הייטק

כיכר השבת | 02.05.24

דאגה של ממש

זה הלחץ הבינ"ל שישראל מפעילה כדי למנוע צווי מעצר בהאג 

יהודה גל | 02.05.24

צרות של ערבים

דרמטי: חברי פת"ח מאשימים את אבו מאזן בכישלון מול חמאס

דניאל הרץ | 02.05.24

דנו ביום שאחרי

לפיד ביקש מהאמירויות לסייע: הכי דחוף להחזיר את החטופים

ישי כהן | 02.05.24
ש

קשר של תפילין

תפילין ישנות בבוידעם? תן להם עוד צ׳אנס

כיכר בשיתוף קשר של תפילין | מקודם

כאב ראש מדיני

דאגה בי-ם: האו"ם ינסה להכניס את ישראל ל'רשימה שחורה' 

יוסי נכטיגל | 02.05.24

אחרי ההודעה

מתקפה חריפה: "התייצב לצד המפלצות השפלות ביותר"

יוסי נכטיגל | 01.05.24

האיום והעונש

ישראל מאיימת: נגיב באופן שיקריס את הרשות הפלסטינית

יוני גבאי | 01.05.24

חקירת הטבח

נתניהו מגיב למבקר המדינה: "התנגחות מיותרת בזמן מלחמה"

יאיר טוקר | 01.05.24
ש

עסקת אקזיט נדירה

הייתם מאמינים? התפנו קרקעות בהרצליה!

כיכר בשיתוף פדרמן | מקודם

סערת חוק הגיוס

גנץ מגבה את היועמ"שית ותוקף: "כתם של חוק השתמטות"

יוני גבאי | 01.05.24