כיכר השבת

'שותף לחטאים'

החרדים שמצביעים לליכוד: "טירוף דעת, איבדו דעת תורה"

במפלגות החרדיות חוששים מאיבוד קולות לטובת 'הליכוד' והפובליציסטים מתריעים • גרילק: 'מורידים מקידוש ה'' • בניזרי: 'לא מבינים את המשמעות' • זילברשלג: 'אין תחליף למפלגות החרדיות' (פוליטי)

131
שלומי זייבלד | כיכר השבת | ג' באדר ב' | 10.03.19
נתניהו, גרילק, בניזרי וזילברשלג
נתניהו, גרילק, בניזרי וזילברשלג (צילום: באדיבות 'כאן', תומר נויברג, יונתן זינדל ואביר סולטן - פלאש 90)

ראשי המפלגות החרדיות חוששים מפני איבוד קולות מסיבי של חרדים, בדגש על צעירים, המתכננים להצביע עבור 'הליכוד' בשל חשש מאיבוד שלטון הימין, ובכך יגרמו להחלשת הנציגות החרדית בכנסת.

הרב משה גרילק, הרב שלמה בניזרי ודודי זילברשלג, מסבירים בשיחה עם 'כיכר השבת' על המשמעות של הצבעה למפלגה חילונית.

גרילק, עורך העיתון 'משפחה' מגדיר את ההצבעה החרדית למפלגת הליכוד "חמורה ביותר". לדבריו, "האנשים האלה לא מבינים את המשמעות של מה שהם עושים. אני מדבר כאן רק על הנזק שהם עושים לעצמם, באותו רגע הם מנתקים את עצמם מהאחריות הציבורית החרדית".

גרילק: "משפיע על הרוחניות של הילדים"

"אולי הוא חושב שהוא מציל את שלטון הימין, אבל הוא גם נהיה שותף לכל דבר עבירה שהם עושים. השרים של הליכוד שהיו אחראים לדוגמה לעבודות ולחילולי השבת בגשר יהודית, המצביעים שלהם אחראים לזה. אין דבר כזה להיות שותף רק באחוז אחד, ברוחניות זה אחרת. אתה נהיה שותף מלא, גם לכל החטאים שיש להם - ולא מדובר בצדיקים יסוד עולם...".

הרב גרילק (באדיבות כאן 11 - תאגיד השידור הישראלי)

הרב גרילק מציג טיעון נוסף נגד הצבעה למפלגת הליכוד, ובדבר הצורך להצביע דווקא עבור מפלגה חרדית. "החזון אי"ש אמר שהחשיבות העיקרית בהצבעה, הוא שיידעו כמה אנשים רוצים שהמדינה תתנהל על פי ההלכה. מבחינת החזון איש, לא משנה כמה חברי כנסת חרדים יש, אלא כמה אנשים הצביעו למפלגות החרדיות. אם יש מאה אלף מצביעים, אנחנו יודעים שיש 100,000 איש שרוצים שהמדינה תתנהל על פי דין תורה. אבל כל קול שחסר, הוא מוריד מקידוש ה' שלא יתברר לעיני הציבור כמה רוצים ללכת על פי תורה".

עוד הוא מוסיף, כי "בנוסף, זה גורם לזלזול בגדולי ישראל, מהדורות הקודמים ומהדור הזה, שמבקשים להצביע למפלגה חרדית". גרילק פונה אל המצביע החרדי השוקל להצביע למפלגה כללית ומזהיר כי "זה ישפיע על הרוחניות בבית שלך ועל ילדיך, אפילו שלא תספר להם שהצבעת ליכוד".

כתבת המגזין "חרדים מנתניהו" מתוך 'ישי ורבינא בכיכר'. צילום: חיים גולדברג עריכה: אריאל ליבא

הרב שלמה בניזרי, מתבטא בחריפות גדולה יותר נגד החרדים השוקלים להצביע עבור 'הליכוד'. "טירוף דעת שקורה בתוך הציבור שלנו. אנשים איבדו דעת תורה", אומר בניזרי המאשים: "הציבור שלנו גם נהיה יותר ימני בהשפעת התקשורת ובהשפעת ההתלהמות והם לא מבינים מספיק מה המשמעות של ההצבעה שלהם ביום הבחירות".

בניזרי: "הליכוד גרועים בדיוק כמו מרצ והעבודה"

בהסברו, חוזר בניזרי אחורה בזמן. "בכלל להצביע, לאדם שקורא לעצמו חרדי, צריך לדעת שמלכתחילה היה דיון בין גדולי ישראל האם בכלל להשתתף בהצבעה לכנסת או לא. ההכרעה הייתה שבסופו של דבר כן נכנסים בבחינת "המציל מזוטו של ים" למרות שיש שם גם חקיקה חילונית והכל, אבל נצליח להציל משהו למען עולם התורה".

"זאת אומרת שמלכתחילה כל ההצבעה הוא רק בדיעבד אבל ברגע שיש לנו מצווה של 'ועשית ככל אשר יורוך', זה דאורייתא. עכשיו, ברגע שבן אדם מצביע, מה המשמעות שלל הצבעה שלו? שהוא נותן כוח עבור המפלגה שהוא מצביע. כשבן אדם מצביע עבור המפלגות החרדיות, אז הם בונים מקוואות, הם עושים תורה, הם משיגים תקציבים וגם אם קדנציה שלמה הם לא הצליחו להשיג שום דבר, אין לי בעיה. הם הצליחו לפחות לשמור על מה שקיים".

הרב בניזרי (צילום: Yonatan SindelFlash90)

כהוכחה לדבריו מספר בניזרי, "שמעתי את איילת שקד אומרת באחד הכנסים שלהם, שיש להם הרבה רצון לשנות במדינה ולהעביר חוקים חילוניים, אבל יש להם בעיה אחת כי כאשר מגיעים החרדים ויושבים בתוך הממשלה הם מצליחים לבלום את הכל. וזה בדיוק העניין. בן אדם שמצביע למפלגות החרדיות יש לו חלק בכל העשייה".

מוסיף בניזרי, "מרן הרב עובדיה היה מתאר את זה בשפה הציורית שלו שבן אדם מגיע לעולם העליון ואומרים לו אתה בנית מקווה. הוא עונה להם אני? לא היה לי שקל, אומרים לו נכון, אבל הצבעת לש"ס, הצבעת ליהדות התורה, והם בנו מקוואות ובתי כנסיות ואתה יש לך חלק בזה. לכן, חשוב לנו לתת כוח למפלגות החרדיות כדי שיהיה לנו יותר כוח במשא ומתן הקואליציוני, יהיה לנו יותר כוח לאיים ויראו בנו כוח פוליטי ולא רק סרח עודף. יהיה לנו יותר תפקידים, יותר משרדי ממשלה.

בניזרי מתקשה להבין את האנשים החושבים "אני יצביע למפלגות החילוניות והם יטפלו לנו בכל הבעיות". בניזרי, שכיהן בעבר כשר מזכיר, "אני הייתי שם 17 שנה, מי שחושב שהליכוד היא מפלגה דתית הוא טועה. הם גרועים בדיוק כמו מרצ ומפלגת העבודה. אני הייתי שם בשנים שהם היו באופוזיציה ואנחנו היינו בקואליציה, הם נלחמו בכל קודשי ישראל לא פחות ממרצ. הם אולי יותר נחמדים יותר בגישה שלהם, אולי יש להם יותר מסורת, אבל הם תלמידים של ז'בוטינסקי שהיה אנטי דתי.

"אני עוד זוכר את הממשלה שהקים שרון עם טומי לפיד ואת כל הגזירות של הביטוח הלאומי והכל, והיה את ממשלת לב"ן או נב"ל של נ'תניהו, ב'נט, ל'פיד ל'בני ותראו מה הם עשו כשהחרדים לא היו שמה".

הוא מנצל את הבמה לפנות לקוראים: "לכן אני זועק ממעמקי ליבי לכל הציבור היקר: תפסיקו להתנהג כמו מטומטמים. מה אתם הולכים להצביע לחילונים? החילונים ידאגו לכם? למה אתם צועקים כל היום "ארץ ישראל". מה נהיינו מיזרוחניקים? ממתי ארץ ישראל קודמת לעם ישראל ולתורת ישראל? אנחנו הולכים לפי דעת תורה, לא ימין ולא שמאל".

זילברשלג: "רק החרדים יגנו על האינטרסים של החרדים"

דודי זילברשלג, סבור אף הוא כי בבחירות הקרובות יהיו חרדים רבים שיצביעו עבור הליכוד. "לפי דעתי, הסכנה היא גדולה מאוד כי המציאות החדשה של הסקרים בעד גנץ, מחדדת את הפחד הנוראי מפני ממשלת שמאל".

דודי זילברשלג (צילום: Abir Sultan/Flash 90)

לדבריו, "הח"כים החרדים הם הכי אטרקטיביים בכנסת ומביאים הכי הרבה הישגים, ועדיין, הציבור החרדי לא מעריך אותם בגלל כל מיני בעיות סקטוריאליות פנימיות ובגלל כל מיני התנהלויות של חלקם. לא רוצה להכליל, אבל הדומיננטיים שבהם בוודאי, וזה יוצר מצב שלא כולם מצביעים אוטומטית וזה בהחלט מקום לחרדה".

זילברשלג מפתיע באומרו, "אני ידוע כמבקר גדול של הפוליטיקה החרדית, אבל אני חושב שאין לה תחליף. אני חושב שכל זמן שהמפלגות החרדיות מייצגות את הציבור החרדי, צריכים לתת להם את מלוא הכוח אפילו שאנחנו לא אוהבים את הנציגים, ולא משנה לאיזה מפלגה חרדית מצביעים, אבל לסיכומו של עניין, מי שיגן על האינטרסים החרדים יהיו אך ורק הח"כים החרדים, למרות שבחלק ממאבקי הדת הם הורידו פרופיל מסיבות מוצדקות יותר או פחות".

תוכן שאסור לפספס
131 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
68
כן עכשיו רק ליכוד ,אם האדמו"ר מגור העלה את ברקת לראשות עיריית ירושלים תמורת שטחים במחנה הצבאי שנלר בירושלים,גם לנו מותר לבחור באיש לא דתי ,בלי תמורה
יין11.03.19
67
לפני שאתם מביעים את עצמכם במי לבחור כדאי לכם לבחון את עצמכם כיצד אתם מתנהגים מי מושחת מי יש לו עבר בבית הסוהר מי לקח וסידר גובים לבני משפחתו ועוד ועוד אני אבחר במי שהכי פחות רע לי
דודי11.03.19
ייישר כח גדול
קול מבשר11.03.19
66
איפה נעלמה האמונה התמימה שלכם בבורא עולם כן להצביע ליכוד כדי שגנץ לא יעלה .. כן עשו המפלגות החרדיות לא עשו...בגללם אין דיור .בגללם גיוס הלווווווו תיתעוררו הקדוש ברוך הוא קובע הכלל!!! אנחנו עושים השתדלות ועשית ככל אשר יורוךךך רק למפלגות החרדיות!!!כל אחד פה נהיה פרשן פוליטי ומנבא עתידותתת
ללא שם10.03.19

הצגת כל התגובות

65
כי בל תשחית אסור מהתורה
אני10.03.19
ואם תעבור קולכם לגנץ ולרפורמים ולחילולי שבת והדברים היו כבר בעבר אז אל תחזרו על הטעות תתפקחו רק מרן מזוז זה דעת תורה השאר עובדים עליכם
רק זנ זננננננננ11.03.19
64
שמצביעים לו. פראיירים רק מתחלפים.
סימה10.03.19
הליכוד מאפשר לחבריה לבחור את רשימתם בניגוד לקומוניזם השולט במפלגות החרדיות
חרדי מחמד11.03.19
63
אני יודע שזה קשה, אבל תשתדל ללכלך ולקטרג פחות על עם ישראל בתוכנית שלך. זה לא עושה טוב לאף אחד, גם אם אתה רוצה להעלות את הרייטינג.
חיים וייסברגר20.03.19
62
היום מי ששולט על הרבנים אלה הפולטיקאים. הם מנווטים .הרבנים מחליטים רק על מה שהפוליטיקאים מסבנים אותם.....כך שאין הבדל אם לבחור בעבריין כמו דרעי או בביבי עתיר זכויות.
זילברשטיין11.03.19
61
כל העכברים יוצאים מחוריהם ופתאום דואגים לשלום חינוך ילדינו... תודה רבה סבלנו מספיק. לפחות תשאר לנו מדינה עם ראש ממשלה טוב ותותח שאין לו תחליף. הליכוד מצוין לא מסוכן ש"ס וג' מסוכנים גם לחינוך גם לכלכלה גם למדינה וגם לחרדים . אולי בעיקר לחרדים......
מאיר11.03.19
60
מישהו יכול להסביר לי איך באותו רדיו שהוא משדר את התוכנית שלו (תוכנית "לכלך כפי יכולתך על כל מי שהוא לא כמוך") יש פרסומת נגד "לשון הרע בתקופת הבחירות????????????? שיסגרו לו כבר את התוכנית!!!!!!!!
משה נ.20.03.19
59
להם הזמנים שהציבור הי' שבוי בידים של עסקנים בעלי אינטרס . ידוע וברור לכל , שעסקנים משפעים בתוך בתי גדולי ישראל בנושא החלטות , ובנושא פוליטיקה שלא מתאימה לכלל . אלא מתאימה לפרט , ליחיד , וכל השאר נמחקו . אשר על כן הציבור הבין לעומק שהבלוף הזה לא יעבוד כבר . ראו מה קרה בבחירות לרשויות ,, זה הי' ש
יוחנן10.03.19
58
ולא זילברשלג שרק לו ולבן שלו מותר . יכתיבו לנו מה לעשות . אנחנו נעשה מה שאנו מבינים עברנו את הגן הציבור החרדי מספיק מבוגר יודע מה הוא צריך נמאס להיות ילדונים שעושים להם נו נו ראו הוזהרתם אם תמשיכו עם מדיניות ה נו נו נו ונ נחשולי בועטים בתורה יצאו מערים חרדיות ואני אומר את זה מהשטח
אלעד10.03.19
57
לו. היום אין דעת תורה במיוחד אצל הליטאים שגם הגדולים שם עושים כדבר הרב יענקי קנייבסקי ופוחדים לצעוק המלך הוא ערום. אם אגודת ישראל היתה הולכת לבד היו לה המוני מצביעים. היום החסידים לא יצביעו בשביל קנייבסקי
אני10.03.19
56
אחרי שבתוכניות שלו ברדיו הוא דואג ללכלך בקביעות על חצי מעם ישראל, יל'ה לך תצביע בעד אוסלו 2.
י. נ.11.03.19
55
הולך עם כל המשפחה להצביע ביבי בשמחה כי כך נדרתי ביום בו בתי לא התקבלה לסמינר למרות שציונים שלה גבוהים מרבות מן האשכנזיות שכן התקבלו. צנועה מהן כפליים. ש"ס לא עזרו וח"כים מדגל אפילו לא חזרו אלי. העוזרים שלהם סיננו אותי . אחד העוזרים של ח"כ מש"ס הציע לי הצעה "מיוחדת" שהיתה מסדרת דרך ערר במשרד החינוך א
אבא שאול 11.03.19
מה הקטע של הספרדים שמתחננים ללמוד אצל האשכנזים? תמשיכו להוריד מהכבוד שלכם ואח"כ גם אל תשכחו לבכות. אני למדתי בסמינר ספרדי מצויין בלי להתחנן לאף אחד ובלי לחשוב שמשהו אחר יותר טוב ממני, כיום אני עובדת עם אשכנזים חרדים ולא מתאים לי בכלל בעיקר בגלל הרמה הרוחנית הירודה, אני לא מכלילה כמובן אבל יש הר
ללי11.03.19
ואל תכנע לפרופוגנדה שהמפלגות ינסו להפעיל עליך.
חרדי מחל11.03.19
54
לכנות את הציבור מטומטמים ? זה עובר כל גבול.
יהודי מזרחי.10.03.19
53
מי שמדבר המקטר הלאומי תאזינו לתוכנית שלו ברדיו .אין לו מילה טובה על אף אחד שעתיים של ביקורת ומקטר ללא הרף .רק הוא ואחיו ר' דוד הם היודעים הכל וכלם מטומטמים
מאיר10.03.19
טוב שגילית את האמת על עצמך. בתור מאזין קבוע לתכניתו חד וחלק אין עליו, אתם גיבורים ללכלך עליו מאחורי הגב, נראה אותכם עומדים מולו ותראו מה יעשה לכל האפסים שכמותכם.
אריאל10.03.19
52
אבל אם לא יתנו לציבור איזה סוג של פריימריז ויכפו עליו נציגים, אל תבואו בטענות - לא לכולם יש כח להצביע למי שלא מייצג אותו (וגם אנחנו שמציעים ג' בגלל הקב"ה זה נעשה עם הרבה תחושת קבס)
נו נו10.03.19
ליצמן גפני ומקלב לא עושים חשק להרבה צעירים להצביע להם?
חרדי11.03.19
51
נושא ארץ ישראל הינו בתחום של קדושת החיים שחשיבותה איננה פחותה משל עם ישראל ותורת ישראל, אלא זה ממש חלק מתורת ישראל ועם ישראל, זה קיומנו.
ישראל10.03.19
ממש לא אנו לא עובדי אדמה הכיבוש החילוני אינו מקדש את הארץ מדובר בשלטון שרוצה לעקור את התורה והמצוות ואסור לחזק את שלטון המדינה בפרט על דברים חשובים כמו לומדי התורה
נתנאל10.03.19
50
אביגדור ליברמן אמר בסוף: 'מה ששמחתי לראות שגם מוישה גפני גם נהנה לשמוע אותך' משה גפני היה בשישי תרבות היום והיתה זמרת ששרה אחרי הראיון עם אביגדור ליברמן
שישיתרבות10.03.19
49
יענקוש רוצה?
אני10.03.19
48
מה ללא מובן רק הליכוד יכול להעיף את כל המושחתים כמו דרעי ושאר ירקותתת
שמשון10.03.19
הנוכלות "יהדות הג'ובים והחרטא" ?
חי חי חי10.03.19
47
לפי התגובות כאן משמע ש 90 אחוז ממה שמכונה חרדים חדשים יצביעו מחל! המפלגות העסקניות-היכונו להפתעת הבחירות!!!!!!
א11.03.19
46
אם הגיע מצב שבו אדם שמשתייך למגזר החרדי מצביע לליכוד אין לכם להלין רק עצמכם .כנראה שאתם מתנהגים שרק כאילו אתם שליחים של רבנים כאלה או אחרים .אבל האמת רחוקה מלהיות כזאת והציבור לא שוכח כל כך מהר את הבחירות לרשויות המקומיות .מי שנישמע לרבנים אין מחלוקות .....וד"ל
מאיר10.03.19
45
אומר לרבנים הקשורים לכתבה...עד עכשיו כול חילול שבת.לשון הרע.מחלוקות ועוד היו אצל נציגנו החרדים.בשביל כבוד וכסף ישחתו אחד את השני.ואתם מטפים מוסר?
יהודי10.03.19
44
אותי לא מענין מה קורה בת״א מענין אותי אם יש לי בית כנסת בבית שמש וגן לילד שלי וחיידר לבן שלי בבית שמש ששם שלוחי דרבנן מכרו את התושבים תתחילו להבין הציבור רוצה לדעת מה אתם עושים עבור הציבור
משה10.03.19
43
אצל האשכנזים רוצים את הפתק שלי אבל לא רוצים אותי כי אני פרענק לשיטתם בניגוד לדעתו של אבינו שבשמיים! ובש"ס דרעי לא רוצה אותי כי אני תומך באלי ישי והוא מעדיף להפסיד את הבחירות, ובתנאי שאלי ישי לא יעבור! לכן אני אנוס לעוצמה יהודית המפלגה היחידה האמיתית שתקבל או
יוחנן10.03.19
תעשה את רצון ה יתברך בתמימות כמו שמצביעים כל יראי ה ואל תעשה מה שאתה מרגיש
פלוני10.03.19
42
ואם לא עושים זאת, אוי להם ואוי לנפשם, והם יתנו את הדין על כך שתמכו במחללי שבת ובאפיקורסים, ובאנשים שמחטיאים את הרבים ואת הנוער ומרחיקים את עם ישראל מהקב"ה. וכל אדם שייפגע מכך, אותו מצביע "חרדי" יצטער על כך מאוד כשיתן את הדין.
אדיר10.03.19
ליצמן תמך בברקת החילוני. פרוש תמך בעליזה הדתילונית לייט. ליצמנפרוש תמכו בברקוביץ' תואם לפיד. והכל תמורת ג'ובים כספים והקצאות. ללא דעת תורה וללא כלום. הלזאת מפלגה חרדית יקרא ???
חי חי חי10.03.19
41
תשובה ניצחת לרודנות דיקטטורית!!!!!!!!!!!! א אחד לא בכיס שלנו!!!!!!!!!!!!
א11.03.19
40
בעידן המדיה המשוחררת , יש צפי לקבל דברים שונים שלא הורגלנו אליהם בעבר. נרצה או לא , זו עובדה מוגמרת !! לכן מצב הדיעה הרווחת בציבור החרדי לא כבעבר . המלצה שלי , לא להתעסק בזה יתר על המידה , זה יותר חזק ממכם , יותר חזק מאיתנו . המרחב הציבורי בעידן המדיה דרוש הבנה מעמיקה וגישה נכונה .
אישפוי10.03.19
39
תסבירו את אף אחד לא עשה למען החרדים כמו המפלגות החדיות לאותן בנות ספרדיות או כאלה שסתם לא נראו כמו.
אלפרד10.03.19
38
אם אני רוצה להביא דוג' על הדור השקרי הזה, על האנשים עם התחפושות אלא שחושבים שאם הם נראים חרדים הם באמת כאלו, דבר ראשון עולה לי בראש התמונה של בנך היקר, הוא מסביר יפה יפה מה זה צביעות, מותר לו לעשות הכל להצטלם בחוסר צניעות וכו', אין בינו לבין שום חילוני הבדל משמעותי, אבל הכל בסדר כי הרי הוא נראה חסיד
ללי10.03.19
נכון, הוא לא אשם במה שהבן שלו עושה, אבל הוא מחזק את ההתנהגות הדוחה של הבן שלו. מצטערת, קשה לקבל מאדם כזה.
אאא11.03.19
את הבן שלו, מה עם הבן של הרב שך מה עם רבנים שסרחו מה עם אדמורים שהיו להם ילדים חילוניים. אין לך מה לכתוב לגופו של עניין אל תכתוב.
אני10.03.19
ב. רציתי להביא דוג' שתסביר טוב את השקר והצביעות, ומה לעשות הבן שלו זה דוגמה טובה, וכשהוא כותב "כי המציאות החדשה של הסקרים מחדדת את הפחד הנוראי מפני ממשלת שמאל", זכותי לכתוב שאותי דווקא מדאיג יותר המציאות החדשה של סלב בסגנון "חרדי", ופוליטיקה חרדית זה בערך אותו סגנון, כשיש בשמאל שקר וצביעות אפשר להכי
ללי10.03.19
37
אבל דינה כשאר המצוות שתלוי בסה''כ של כל המצוות והעבירות שלו וכ' הרמב''ם שרק הקב''ה יודע לשקול את הסה''כ
זאב10.03.19
36
גם הביטוי "גן עדן" לא כתוב מפורש בתורה ובטוח לא כתוב איך מגיעים לשם. בבחירה צריך לקחת את מכלול היתרונות ולהחליט מה טוב לעם ישראל בשכל ישר.
נתי10.03.19
35
אולי יכנס לחרדים המתחדשים האלה קצת שכל.
ללא שם10.03.19
34
פפפפ......
אבי16.03.19
33
יכול להיות שאיילת שקד רצתה כמה חוקים חילונים. אבל אתה ומפלגתך, נתתם יד בגירוש יהודים. ועברתם על איסור תורה. החזרת שטחי ארץ ישראל. והרשימה עוד ארוכה. לא ציפתי ממך בכלל לתגובה. אתה אחרון שיכול לשמש דוגמא.תעשה חשבון נפש אתה וחבריך החרדים. למה אנשים מאסו בכם.
ישקה11.03.19
32
מכל המפלגות אני חושב שהמפלגה הנורמלית ביותר ומכבדת את כולם בלי גזענות היא רשימת חד"ש תע"ל של הד"ר אחמד טיבי ואיימן עודה אנשים מאוד נחמדים בגובה העיניים ומכבדים את כולם, בתקווה לשלום ופיוס וכבוד הדדי ושוויון בין כל האזרחים.
יוני10.03.19
חרדית, הייתי מצביע לאחמד טיבי. יש לנו הרבה מכנה משותף. למשל טרור הרמקולים והמואזינים, ועד כל מיני תכונות של שתלטנות וכו'. רק דבר אחד שונה בינינו שהם לפחות מעודדים השכלה בתוך הציבור שלהם.
זלמן אחמד11.03.19
31
צריך לעשות הרבה יותר מאשר להצביע בבחירות למפלגה דתית או חרדית
ישראלי10.03.19
30
מדברים הרבה על חרדים המצביעים לליכוד - כאן הבן שואל - מי הם פוניביז' ויזניץ גור מיר בריסק גרודנא ?????????? לדעתי עצם השיח מסביב לזה נותן לגטימציה להצביע לליכוד כי כולם עושים כן - עדיף לשתוק ולשכנע בלי ויכוחים
חרדים10.03.19
29
מעניין שנזכרו בזה לפני הבחירות, איפה הייתם ארבע שנים ? בועטים בחלק גדול מהציבור במשך ארבע שנים ועשיו נזכרים. להזכירכם גם דגל וגם ש"ס נמצאים בממשלה שהיתירה עבודות בשבת ולמרות הכל נשארו. חלוקת ציונים. 1. חוק הגיוס - טרם סודר. 2. דיור לציבור החרדי- טרם סודר. 3. אפליות בבת הספר בכל הזרמים - טרם סודר. ה
אוווו10.03.19
לא צריך להיות גאון גדול בכדי להבין
חרדי עובד שפוי10.03.19
מי שמצביע לכל מפלגה נכון להיום, הוא שותף לחילול השם נורא. וביותר מי שמצביע למפלגות המתקראות חרדיות, ובפועל שותפות מלאות לחילולי השבת ברכבת, שמד בגיוס בני הישיבות, ולאחרונה גם בגיוס בנות, והכותל הרפורמי, וההתערבות בחינוך התורני ועוד בלי סוף רעות חולות. שב ואל תעשה עדיף. ודעת תורה? דעת התורה הקדושה,
דני11.03.19
28
לאורך שני העשורים האחרונים החכ''ים החרדים יחד עם התקשורת החרדית מלקקים לביבי והליכוד כמו רגב וביטן ועשו מביבי אלוהים ופשוט האנשים הפשוטים מושפעים מזה. ולכן עכשיו כשביבי בסכנה הם הולכים להציל את אלוהים. אולי טוב שזה קורה כדי שההנהגה הפוליטית החרדית תלמד על בשרה מה קורה כשמתעסקים באנשים רדודים כמו ביב
חרדי שמאלני11.03.19
27
איך אפשר לבחור במפלגות דתיות וחרדיות שמצהירים שהם מוכנים לשבת בקואליציה אחת עם לפיד וחבר מריעיו.
ינאי11.03.19
26
אני למשל לא אצביע למפלגה שלא תתחייב להלחם בכל כוחה במדינה פלשתינאית. אני חושב שהקמת מדינה זו היא אשליה יותר גדולה מאוסלו. ואני מפחד מאוד שתנועת ש"ס תתמוך בהקמת מדינה שכזו או בהצבעה גלויה או בהמנעות כדרך שעשו בהסכם אוסלו הארור. סוף דבר אתה יודע כמה קרבנות אומללים שילמו בחייהם על ההרפקתאה הנוראה הזו
הצבעה10.03.19
קודם תלמד היסטוריה, אח"כ תלכלך. שס לא הצביע אף פעם לטובת הסכם אוסלו. בהצבעה הראשונה היא נמנעה והיה רוב גם בלעדיה וזה עבר, ובפעם השניה היא בכלל התנגדה. מי שהחזיר את גוש קטיף זה שרון מהליכוד שבממשלתן ישבו כל הימנים כולל המפד"ל, אך למעט...שס ויהדות התורה. ועוד תזכורת! מי שהחזיר את כל סיני זה הליכוד והמ
שימי10.03.19
לא נשכח לא נסלח
שמואל שמחה10.03.19
את גוש קטיף. ב-26 באוקטובר 2004, אושרה תוכנית ההתנתקות המתוקנת בהצבעה בכנסת ברוב של 67 כנגד 45 ו-7 נמנעים, כאשר הליכוד היה מפוצל בהצבעתו, רובו ככולו של גוש השמאל הצביע בעד התוכנית, ואילו מרבית הסיעות הערביות נמנעו. ש"ס התנגדה. על יהדות התורה הופעל לחץ כבד לצאת מהקואליציה, אך מנהיגה הרב אלישיב הורה
וקיפדיה10.03.19
התפתחה בישראל מחלוקת חריפה סביב ההסכמים, והציבור היהודי במדינת ישראל היה חצוי לגביהם. אל מול תמיכתו של מחנה השמאל עמדה התנגדות חריפה של מחנה הימין. אחרי דיון של יומיים בכנסת על הודעת הממשלה בנושא ההסכם וחילופי האיגרות, נערכה ב-23 בספטמבר הצבעת אמון, בה הצביעו 61 ח"כים בעד החלטת הסיכום, 50 נגד, 8 נ
מה קרה באוסלו?10.03.19
אותנו שגם אנחנו, חלק מהציבור שלהם. בסדרת מודעות לרגל הבחירות מבטיחה לנו ש"ס לדאוג לפיתוח ההתיישבות, לתקציבים למוסדות התורה שלנו, ועוד ועוד. בשבוע שעבר הגיע תורה של הזמת 'השקר הגדול' שבהאשמתה של ש"ס באסון אוסלו. הסכם אוסלו א', שהובא לאישור הכנסת בספטמר 1993, אושר ברוב של 61 תומכים מול 50 מתנגדים ו-8
רובין10.03.19
25
בניזרי , קצת ענווה לא תזיק.
ראש ישיבה 10.03.19
24
כמה חוצפה יש לבניזרי הזה,
גד10.03.19
כבר הודה עד המדינה ששיקר.
לוי10.03.19
23
אם אנחנו לא נצביע הליכוד הימין יפול ואז היה פה בלאן בשבתות אני לא אומרת שהליכוד זה הכי טוב אבל זה הרע במיעוטו שיכול ל הביא לחרדים רק טוב לצד השני אין מה להציע במיוחד שהחרדים הכריזו שלא ישב ו עם לפיד בכנסת כלומר עם גנץ ויאיר יעלו לא היה נציגות חרדית בכנסת ככה או ככה החרדים בחוץ שיש שתי אופציות רע
בוחרת הליכוד10.03.19
22
האם לחכמי התורה יש סמכות הלכתית לקבוע לציבור בעניינים פוליטיים ובטחוניים? ודאי לא, שהרי לא כך שנינו בגמ': ת"ר: "דבר" זו הלכה. "למשפט" זה הדין. "בין דם לדם" בין דם נדה, דם לידה, דם זיבה. "בין דין לדין" בין דיני נפשות, דיני ממונות, דיני מכות. "בין נגע לנגע" בין נגעי אדם, נגעי בתים, נגעי בגדים. "דברי"
חנן. ב.10.03.19
21
בניזרי זה לא העבריין המורשע שקיבל שוחד וזילברשלג זה לא זה שקיבל מסאג' מפוקפק ברור לכולם שהמפלגות החרדיות תמורת בצע כסף ילכו לממשלת שמאל קיצונית וימסרו את כל ארץ ישראל לנו ארץ ישראל והביטחון חשובים יותר מכנסים ומאצ'ינג ומכסות וגזענות לספרדים ושאר מרעין בישין שיהדות התורה מקדמת ומובילה בתוך המגזר ולכן
יהודי שו"מ10.03.19
20
ביבי הוא זה שבתור שר אוצר קיצץ הכי דרמטית את הקצבת הילדים, עד היום כולנו סובלים מכך, ואנחנו המגזר שהכי סובל מזה, והסיבה שהוא עשה זאת זה מחמת שנאתו לחרדים, ובכדי שלא יתרבו חשב שאם יקצץ בקצבת ילדים הם לא יתרבו... שנית. ביבי הוא זה שכרת ברית עם לפיד והעביר תחת הממשלה שהוא עמד בראשותה שורת חוקים נגד הי
יצחק10.03.19
ולא להסתמך על קיצבאות. אם תיראה שכנים וחברים שיש להם רכב של 3 שנים, ולא סובארו חבוטה אז זה בזכותו.
בני11.03.19
19
אני ספרדי וידע מזה להיות ספרדי גאה
אמיר10.03.19
דרעי עשה מכם ספרדים שפלים ומושפלים אינך מתבייש להצביע לעבריין כרוני בעל עבר ועתיד פלילי ידיו מלאים דמי אוסלו וגזל וחילולי שבת ורפורמים וכל מיני מרעין בישין רבש''ע אתם סתומים
בוז לדרקי11.03.19
18
לשבבנקים ולחברה שהרבנים קודם יעשו שלום ביניהם וא״כ יפנו אלינו
דודי10.03.19
17
אלילים . שס ג' וכו' זה לאבד את העולם הבא שלנו .
אריה10.03.19
16
בשביל ביטחון המדינה . בכל מקרה המפלגות החרדיות לא עושות שום דבר ודואגים רק לעצמם
אבי10.03.19
מי מעביר 15 מליון לחמאס כל חודש? ליצמן או ביבי?
גיגי10.03.19
זה פשוט אף פעם לא תלוי בליצמן. ואם כבר-אז גפני שהכריז שהוא לא ימני יעביר להם יותר כסף
פ.11.03.19
15
אומר את האמת. אני מחפש הכי חרדי ותורני שיש, אבל לצערי ש"ס תמכה יחד עם הערבים בהסכם אוסלו, שמסר שטחי ארץ ישראל למחבלים, נתן להם נשק, וגרם לאלפי הרוגים. ש"ס גם תמכה בחוק יסוד של זכויות האדם שנוצל על ידי בג"ץ לעקירת הדת וכפירה בבחירת ישראל לעם סגולה. ש"ס גם התעלמה מחטיפת התינוקות הספרדים ומרצח הרב עוזי
אורי10.03.19
ומה עם צעקת הזקנים שהרביצו להם אנסו והשפילו אותם בבתי האבות בארץ לא שמעו שש"ס וג' קמו ועזרו להם הייתה הבלגה גדולה איפה: " והדרת פני זקן..., ונגד זקניו כבוד בושה וחרפה... ומה עם צעקת הנכים שרוצים לחיות בכבוד איפה החברתיות שש"ס טענה לה?לא מגיע לנכה להתפרנס וביושר כבוד החרדים בכנסת
קול מבשר10.03.19
14
את ארץ ישראל ואת תושבי יש"ע ואת הביטחון של תושבי המדינה למען אינטרסים מפלגתיים חשובים. יש יותר מחשש שהם יעשו כן פעם נוספת בקדנציה הבאה, כשהם יצטרכו להחליט בין כסף למוסדות שלהם לבין מדינה פלשתינאית. הם יתמכו באינטרס שלהם הפרטי ויעטפו אותו באיצטלה של מוסדות חינוך וכד'. והרי על פי האמת שכולנו מבינים
ישראלי10.03.19
13
קראתי את כל התגובות שנכתבו, ואין לי ספק שכולם נכתבו ע"י חילונים מטעם הליכוד וכד', אך במידה וחלילה נכתבו ע"י חרדים, אז ה' ישמור! אם אלה נקראים חרדים אז אני בחרדות. פשוט דיעות של אפיקורסים שפלים שמסתכלים רק על האינטרסים שלהם ובזים לגדולי ישראל וממילא לתורת ישראל. בושו לכם!
עידו10.03.19
כרגע הצבעה לליכוד לא גורמת לי לבושה. אני יותר מתבייש לחזק ולתמוך במאכרים מזדקנים תאבי שלטון אבסולוטי שלא בוחלים בשום אמצעי לשלוט עלינו ועל תודעתנו.
רשבם11.03.19
מעניין, כשהמפלגות החרדיות ישבו בשקט בצל חסותו של הליכוד וביבי, אנשים דיברו אחרת (שמה פתאום להצביע לביבי? חייבים לחזק את המפלגות החרדיות). אלא, שיצא המרצע מן השק- יש אנשים שהם בחזקת "נראים כאוהבים בשעת הנאתן ואין עומדים לו לאדם בשעת דחקו"... חברים, גדולי ישראל לא נועדו לשעת צרה בלבד. הם נועדו בדיוק ל
אאא11.03.19
12
איזה כח יהיה לכם באופוזיציה שום כלום אז לפחות תהיו בממשלה של ימין תגידו תודה שאנחנו לא מצביעים לימין החדש
אילי10.03.19
11
לא שמענו את הגעוואלד בענייני שבת, לא בענייני גיוס, לא בענייני הכותל הרפורמי, לא בשום עניין חוץ מכסף! עכשיו תאכלו בתיאבון את העיסה שאפיתם.
דני10.03.19
10
וכל שכן שאינה שלוחה דרחמנא. ליצמן תמך בברקת החילוני. פרוש תמך בעליזה הדתילונית לייט. שמעון גולדברג הרס בית כנסת ללא כל עקבות מוסריות. ליצמנפרוש תמכו בברקוביץ' תואם לפיד. נציג אגו"י יושב בקואליציה של רון חולדאי בת"א שמחלל שבת בהתרסה בגשר יהודית [יהדות התורה ו"""השבת"""]. ועוד ועוד, וזה רק בזמן
חי חי חי10.03.19
9
11 חברי כנסת מורשעים. לא מתביישים. אלו שאמורים לייצג את התורה. התורה לא מוחלת על כבודה! הקב"ה ישפיל אתכם עד עפר
אני. א10.03.19
היש לך מוח בשכלך ?
לוי10.03.19
אתה לא מצביע לח"כים, אלא למי שעומד מאחוריהם, בזמנו הרב עובדיה. היום הרב שלום הכהן, עליהם אנחנו בטוח סומכים, והם אלה שמחליטים בסופו של דבר
אדיר11.03.19
8
מה לעזעאל עושים החכי"ם למען האזרח הקטן?. עושים למען העסקנים ומוציאים ומביאים הבנו. אבל למען השם הם עושים למען האזרח החרדי הקטן?. בתשובה קצרה וממוקדת: כלום. לכן הפעם אצביע נתניהו לפחות אזכה במצוות פדיון שבויים ואראה לפרקליטות שמשנים מציאות רק בקלפי.
י.ל.10.03.19
7
לא שווה שום מפלגה חרדית אם השמאל יקח את השלטון. וברור ששס ו ג יתחברו אליהם בשביל הכסף. ואז יהיה פה התנתקות מס 2 ללא ביטחון . זה בבחינת לא תעמוד על דם רעיך...
יוסי10.03.19
6
אין תחליף למפלגות חרדיות? ובכן,יש. הציבור החרדי חייב להבין שכמה שיותר מהר יעלמו המפלגות החרדיות ככה יוטב להם.המפלגות החרדיות הם פצע ממאיר מחללי שם שמים ברבים וממאיסים את התורה על הציבור היהודי החופשי .לא מקרבים אלא מרחקים.לא בונים אלא סותרים.כפיה דתית עם חוקים שונים , לא מועילים אלא מזיקים.לא תורה י
Ed06.07.20
5
איך אפשר להצביע לדרעי שעושה אפליה לבנות סמינר ספרדיות שאסור להן ללמוד בסמינר אשכנזי ??? אבל הבנות של דרעי כן לומדות בסמינר אשכנזי. נו....אם דרעי לא מאמין לעצמו למה שאחרים יאמינו לו ?
יוסנפלד11.03.19
4
השני עבריין, לשלישי בטח יש עוד סיפור. כל בר דעת חרדי יצביע רק לליכוד, לאחר האמירות שנוטות לשמאל מהמפלגות החרדיות.
חסיד של הרבי 10.03.19
3
לצעירים זה נמאס. מה עדו הנציגים החרדים עבור הצעירים ? אפס אחד ענק. בטח שהם יצביעו ליכוד
יהודה10.03.19
2
שיטת הרמיסה מצד אחד של האחר עד עפר וההפחדה מהצד השני כלפי מגזרו והגאווה מהצד השלישית של דרכו. עפרא לפומא שיבוא כבר המשיח ויגלה את כל הכיסויים שלהם.אלללה ואכבר אללה ואכבר משה אמת ותורתו אמת והמה בדאים
בניזרי10.03.19
1
זה מרוב שעשיתם הרבה לדת ולציבור
ברק10.03.19
אולי גם יעניין אותך
פוליטי מדיני

הדילמה של נתניהו: סמוטריץ' ובני גנץ עם אולטימטום נגדי

יוני גבאי | 28.04.24

מתקפה חריפה

השר סמוטריץ' מאיים לפרק את הממשלה "אם תניף דגל לבן"

יוני גבאי | 28.04.24

עסקת החטופים

"נתניהו משנה את עמדותיו מקבינט המלחמה לקבינט המורחב"

יוני גבאי | 28.04.24

השיח מול חמאס

סמוטריץ' נגד המתווה המוצע: "מעכשיו רק פגזים והפצצות"

יוני גבאי | 25.04.24

לפי מקורות זרים

מנהיג החמאס סינוואר יצא מהמנהרות וסייר בשטחי הקרבות

יהודה גל | 24.04.24
ש

דואגים ליופי שלך

מלחמה?- זה לא אומר שאת צריכה להישאר עם שיער מיותר

כיכר בשיתוף אפילוגיק | מקודם

"טוב שחליווה התפטר"

סמוטריץ': אסור שהרמטכ"ל יהיה זה שממנה את המחליפים 

ישי כהן | 24.04.24

"תזמון מכוון"

בישראל מעריכים: הסנקציות האמריקאיות ייכנסו לתוקף

ישראל גראדווהל | 21.04.24

"מי זה יכול להיות"

נתניהו לגלנט: ״בכל פעם שאני יושב לפגישות - הכל מודלף"

יוני גבאי | 21.04.24

מתייחס לעסקה

נתניהו בסרטון לפסח: "מה נשתנה הלילה הזה ומה לא?"

יוני גבאי | 21.04.24
ש

הכרות עמוקה עם המגזר

מחדשים תנור או מקרר לפסח? מצאנו לכם את המחיר המשתלם ביותר

כיכר בשיתוף חשמל הקרן | מקודם

הצהרה לרגל פסח

גנץ: "לא וויתרנו על החטופים - מחבלי חמאס אינם חסינים"

יוני גבאי | 21.04.24

גיבוי ללוחמים?

מיכאלי על הגדוד שצפוי לסנקציות: "היה צריך לפרק מזמן"

יוני גבאי | 21.04.24

האשמה נגד החיילים

לפיד תקף ומה התברר? התקרית התרחשה בתקופת ממשלתו

יאיר טוקר | 21.04.24

"אמשיך לומר את האמת"

"דרדלה"? בן גביר מגיב: "חייב להיענות בתגובה חריפה ביותר"

ישי כהן | 21.04.24
ש

הצדיק הבטיח והצדיק מקיים!

הזוי: מזכיר בת"ת ניצל מחוב של מיליון שקל

כיכר בשיתוף הצדיק מיבנאל | מקודם

המלחמה מול איראן 

ה'טיימס': מצבו של נתניהו - הטוב ביותר מתחילת המלחמה

ישראל גראדווהל | 21.04.24