כיכר השבת

"שנאה ופילוג"

'אגודה' במתקפה מתוזמנת נגד ר"ע צפת

שמונה חודשים לאחר שנבחר לראשות העיר צפת, ב'אגודת ישראל' יוצאים למתקפה נגד שוקי אוחנה בטענה כי הוא מתנכל לתושבי העיר החסידיים שלא תמכו בו (חדשות, אנ"ש)

38
אבי רבינא | כיכר השבת | ג' בתמוז | 06.07.19
ראש העיר אוחנה
ראש העיר אוחנה (צילום: דוד כהן)

שמונה חודשים לאחר שנבחר לתפקידו, ראש עיריית צפת שוקי אוחנה סופג בסוף השבוע מתקפה חריפה מכיוונה של 'אגודת ישראל', זאת בעקבות טענות על התנכלות מכוונות לקהילות החסידים בעיר שלא תמכו בו בבחירות.

אוחנה, כזכור נתמך על ידי 'דגל התורה' שאף חברה בקואליציה שלו. אגודת ישראל וש"ס שלא תמכו בו נותרו באופוזיציה, בעת האחרונה החלו ב'אגודה' ובש"ס במדיניות חדשה ממקום מושבם באופוזיציה, משם מנסים החברים לשמש כאופוזיציה לוחמת לראש העיר שוקי אוחנה.

ביום שישי יצאו ביטאוני 'אגודת ישראל' 'המודיע' ו'המבשר' במתקפה משולבת נגד ראש העיר, זאת בשל הטענה להתנכלות לקהילות החסידים בעצירת בניה לבית הכנסת אמשינוב בעיר.

חבר מועצת העיר נחמן גלבך (אגודת ישראל) שמלווה את היוזמה לבניית בית הכנסת אמשינוב זה מספר שנים הסביר כי כל האישורים הנדרשים לבניית בית הכנסת התקבלו לפני קרוב לשנה, אך קהילת חסידי אמשינוב המתינה עם בניית בית הכנסת עד לתקופת החופש הגדול, בשל העובדה שהקצאת השטח נתנה על גבי גג של מבנה המשמש כגן ילדים דתי, ומתון רצון להימנע מפגיעה בסדר יומם הרגיל של ילדי הגן.

"נענשו ניסיונות קודמים בפניות מסודרות לאגף החינוך בעירייה, כשחסידי אמשינוב הציעו לשכור לגן הילדים מבנה חלופי על חשבונם, לצורך פינוי הגן ותחילת עבודות הבנייה, אך ההצעות הללו נתקלו בדחייה על הסף מצד אגף החינוך", הסביר גלבך.

"על מנת להימנע מפגיעה בילדי הגן התעכבו העבודות עד לחופשה הגדולה, והשבוע, עם תחילת החופשה החלו עבודות הבנייה בפועל, אלא שאתמול הגיע למקום פקח של העירייה, והוציא צו הפסקת עבודה".

לדבריו, התואנה שבה מנסה העירייה להצדיק את הוצאת הצו היא העובדה שבמקום מתנהל גן ילדים, אך צו הפסקת העבודה הנו גורף ואינו מוגבל בזמן, מה שמוכיח שהמטרה היא לעכב את הבנייה לפחות עד לאחר החופשה הגדולה, ובכך לדחות אותה בשנה נוספת לכל הפחות.

"מדובר בהתנכלות ברורה לעצם הרעיון של בניית בית כנסת נוסף בצפת", הוסיף גלבך בדברים זהים שנאמרו ל'המודיע' ו'המבשר', "וזאת, על אף שבכל אזור הדרום, בו נבנה בית הכנסת של חסידי אמשינוב, אין אפילו בית כנסת חסידי אחד השוכן על גבי שטח עירוני. האזור הזה משופע במשפחות חסידיות רבות, ובמקום שהעירייה תפעל כדי לספק מענה לצרכי הדת של התושבים, הם נאלצים לשכור על חשבונם דירות ומקלטים כדי לקיים בהם את חיי הקהילה".

לדבריו, נראה שהתנגדותם הנחרצת של שניים מחברי המועצה, שהניפו עוד לפני הבחירות את דגל המלחמה בחרדים, והתחייבו לפעול להצר את רגלי החרדים כדי למנוע את המשך ההגירה החרדית המבורכת לצפת, היא זאת שהובילה להוצאת הצו הדרקוני והשערורייתי, שלכאורה מנוגד לחוק ולמנהל התקין: "ההתנגדות היא לא לבניית בית הכנסת הספציפי הזה במיקום הספציפי הזה, אלא שהתנגדות לעצם הרעיון של בניית בית כנסת חסידי בצפת".

בסוף השבוע הגיעו ארבעת חברי הכנסת של 'אגודת ישראל' לעיר צפת. בין היתר ביקרו במקום בו היה אמור להיבנות בית הכנסת אמשינוב והביעו את מחאתם נגד ראש העיר והעירייה.

מעיריית צפת נמסר בתגובה ל'כיכר השבת': "משרד החינוך פנה לעיריית צפת באמצעות מספר מכתבים והביע את התנגדותו הנחרצת לבניית בית כנסת מעל גן הילדים "כוכב".

"תוכנית הבנייה כוללת הצבת עמודי קונסטרוקציה וביסוס בתוך חצר הגן, דבר המהווה בעיה בתפקוד הגן בשגרת הפעילות".

"כמו כן", מציינים בעירייה, "קיום עבודות הבנייה במהלך שנה"ל מעל לראשם של הילדים הוגדרה כמסכנת חיים וכזו שאינה מאפשרת פעילות תקינה ושגרתית של גן ילדים-בתוך אתר בנייה. מטעמים אלו מתקיימים דיונים לבחון אפשרות להעתיק את מקום הבנייה לשטח סמוך- לרווחת שני הצדדים תוך מתן דגש והקפדה על שלום הילדים". תגובת העירייה.

תוכן שאסור לפספס
38 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
28
לכו ותאשימו את פרוש שבישל את הדייסה הזו.
משה06.07.19
27
עשינו טעות שלא בחרנו בשוחט. כפרנו בהכרת הטוב...
משה שנאור08.07.19
26
צריך להראות להם את כביש היציאה מהעיר. צפת חייבת לחזור להיות עיר תיירות משגשגת בכל ימות השנה.
בטי08.07.19

הצגת כל התגובות

25
רוצה עיר חילונית רואים זאת במוחש מי שיצליח להעיפו יזכה בבחירות
נתנאל07.07.19
24
אז כמה עובדות: החפירות הינן מעל חצר הגן!! היסודות אמורים להיות בשטח הגן!! עמודי התמך למבנה אמורים להיות בשטח הגן. רשת "הביטחון", למקרה שיפול משהו מאתר הבניה, אמורה להיות מעל ראשיהם של הילדים בשטח הגן. חסימת אור השמש לחצר גן הילדים והפיכת כל המבנה לאתר בניה. אני מעולם לא ראיתי או שמעתי על אתר בניה בט
אורה07.07.19
23
רק בבית שמש אגודה בקואליציה, אז הכל בסדר
אלי07.07.19
22
כתושב צפת שנולד וגדל בצפת וכאדם דתי ברצוני להעמיד את הכותב על טעותו. יש הרבה בתי כנסת חסידיים בצפת. לפני מספר חודשים חסידי צרנויל השתלטו על מקלט בעורמה. הם היו צריכים להחתים 50 אחוז מבעלי הבתי בבנין במקום זאת הם החתימו כ 6 חרדים שהשכירו בתים בבנין שהוא בין כ 18. משפחות. הם מטרידים את הדיירים עד השעו
רומי07.07.19
21
וכך כלפי סמוטריץ' כשהאחד שאינו בקואליציה פותח את הפה כאילו הוא עשה בעבר אחרת מכך
מאיר07.07.19
20
בית הכנסת יאושר ב"זמן אמשינוב"
שעייה07.07.19
19
להגיד על שוקי שהוא מתנכל בתור ספרדי אומר לכם שזה שקר הוא לא כמו אלעד והמבין יבין
דן07.07.19
18
עושים אותו דבר פוטרוש מקפח את הספרדים אז מה
משה דוד07.07.19
17
בכל הארץ ראש העיר בנו קאולציה אם כל האנשים שרבו איתם בירושלים אלעד בת שמש וכו' רק בצפת ראש בעיר מתנה בצורה של ילד קטן נוקם ונוטר גם החרדים שנכנסו לקאולציה של שוקי אוחנה אם בובות לידו בלי יכולות ביצוע של שום דבר כל דבר שאם עושים הוא דואג שיראו אותו בתמונות לידם הוא לא נותן להם שום קרדיט על כלום
ויזנצאי07.07.19
16
ראש עיר מעולה שצפת לא ראתה כמותו שנים רבות. אם בכלל. אז עצוב לכם שאתם לא בפנין... בשביל זה להוציא שם רע? יצאתם מפרופורציות. תתאזנו ומהר!!!
מצפת....07.07.19
15
שכל ארבעת חברי הכנסת של אגודה הגיעו, כולל מתקפה משולבת של המבשר והמודיע
אבא 06.07.19
14
1 הריסת בית הכנסת רידב"ז הליטאית 2 הריסת בית הכנסת ברסלב 'מורדים' 3 צו הריסה בית הכנסת לעלוב 4 צו הפסקת עבודה בית הכנסת ביאלה 5 צו פינוי מקלטים בתי הכנסת 'אהל דב/רידב"ז/סערט ויזניץ/צאנז/בבא סאלי ועוד ועוד ועוד ועוד גם צביעות צריך שיהיה בגבול הטעם הטוב
תולי07.07.19
13
בתור תושב העיר מזה שנים רבות ואף מתעד כל אירוע ופגישה של ראש העיר מר שוקי אוחנה זה שקר וכזב!!! צפת לא ראתה מעולם כזה ראש עיר כה מוצלח פשוט בהכל! תושבי צפת תיזכרו במה שהיה כאן בכהונת ראש העיר הקודם מבחינת ניקיון ועוד אז אנא בואו אל תקנטרו על כל דבר כי בסוף זה יחזור אליכם בהפוכה ובאמת לא תקבלו כלום.
תומך גלבך07.07.19
12
כמו ילד קטן הוא הוציא השבוע הנחיה לעובדי הערייה לא לדבר אם האופזיציה של צפת ילד קטן שאין כדוגמתו דגל התורה בצפת שהלכו איתו בבחירות אוכלים ממנו קש קש אני כצפתי יודע מזה שאם מתחרטים על הרגע הזה רק לא נעים להודות תמיד
צפתי07.07.19
מה אתה אומר???????? איזה חי בסרט... דגל התורה שהלכו עים שוקי נהנים מימנו עד הגג לעומת מיפלגות אחרות שבמקום להיתקדם הלאה בעשיה הם ניתקעים על אותה נקודה ובוכים שניפגעה המורשת של החרדים סליחה??? אתם בעצמכם בושה לעם ישראל היתנהגות מגעילה רק ביגלל שאתם לא בשילטון ודוחים כל הצעה שנותנים לכם יאלההההה מספיק
צפתית07.07.19
11
שוקי אוחנה הכריז שבכוונתו לעצור את התחרדות העיר. זכותו.
ישראל07.07.19
10
לא הגזמתם???
צפתית07.07.19
9
גלבך ולחיאני חוטאים בחטא היוהרה,הם התרגלו לקבל הכל משוחט רה״ע הקודם ובעטו בו, צפת התברכה בראש עיר חדש משכמו ומעלה סגנו הרב שלמה חדד , איש ירא שמיים מזכה הרבים שבניו וחתניו אברכים. הבלגן הסתיים בעיר ב״ה . בשנה קודמת בנו ללא תכנון בתי כנסיות בפתח מקווה נשים,מעל גן ילדים. היגיע זמן לסדר, בניית בתי כנסת
חנה07.07.19
8
כתושבת צפת חרדית אי מדגישה... אני מעידה ואומרת שוקי אוחנה ראש עיר ניפלאא מה שראש עירנו לשעבר לא עשה במשך 10 שנים הוא עושה ואפילו יותר מיכך בשמונה חודשים... אתם פשוט אנשים כפוי טובה כמה פעמים הציעו לכם להיתאחד? הא? העיקר זה להוציא שם רע לראש העיר על דברים שהם שקר וכזב!!!!! וכול זה למה?.? כי אתם לא בש
צפתית06.07.19
7
מצד אחד כותבים שקיבלו אל כל האישורים ומצד שני כותבים שהעיריה לא מסכימה שיבנו מעל גני ילדים מכל מיני סיבות אז בבקשה מר גלבך אפשר להוסיף פרטים שחסרים? ואלי יכולים לשפוך אור על האמת בפרשה.
יוסי07.07.19
6
לפי תגובת העיריה מי שביקש את הפסקת העבודה זה משרד החינוך שח"כ פרוש מאגודת ישראל סגן שר החינוך . אז את מי אתם תוקפים ?
חיים06.07.19
5
לא זכור לי כתבה בהמבשר כשעלה הכורת עם טרקטור על בית הכנסת רידב"ז בתקופת שלטונם של שוחט-גלבך-גנון . לא זכור לי איזכור כלשהוא בהמבשר כשנהרס קראוון בית הכנסת ברסלב ברחוב אצל. לא זכור לי מתקפה בהמבשר כשכל בתי הכנסת במקלטים של הצד ה'לא נכון' קיבלו צו פינוי. מה קרה ?????????????????
דוד07.07.19
4
למגיבה 4 אם לא היו לוחצים על שוקי ומראים לו מאיפה התקציב יוצא הוא לא היה עושה כלום זה תקציבים שמיועדים לכך חוץ מזה כל חברי הקואליציה החרדים שפוטים שלו אין להם סמכויות ולא תקציבים ובינתיים רק הורס את כל מה שכתוב עליו אילן שוחט לא משנה עם זה כבר קיים ועובד וזה טוב לעיר תפתחו את העיניים הוא משטה בכם וב
אליהו07.07.19
אתה טועה ובגדול חביבי.... לך ותברר ותיראה כמה חברי כנסת שוקי הביא לצפת הוא מקושר טוב טוב ומצליח לתת תקציבים ששוחט יודע רק לחלום עליהים וכן... אין בכונתו להפוך את צפת לחילונית מממש ממש לא! פשוט יש פה עוד ציבור חוץ מחרדי וגם הציבור הזה יש לו צרכים .... ואני אתן דוגמא הכי פשוטה לרמה שהגיעו התושבים חסרי
צפתית07.07.19
3
סוף סוף משהו שרואה את התושבים משקיע בתאורה בכנען מעברי חציה . הוא רק התחיל וכבר מלא פרויקטים מתקדמים מתייחס יפה לחרדים בסהכ אם הוא יכול לעזור הוא עוזר
.06.07.19
למה הוא הורס בתי כנסיות?
יהודה07.07.19
2
בשטח רואים ששוקי עושה עבודה ממש יפה. משקיע בכל פינה, כמי שמשקיע בכל פינה בעיר בטוח שמשקיע גם בכל פניה של תושבים כאלה ואחרים..
דניאל07.07.19
1
רק בלי הטלפון
אמשינוב06.07.19
אולי גם יעניין אותך
פוליטי מדיני

נתניהו מגיב למבקר המדינה: "התנגחות מיותרת בזמן מלחמה"

יאיר טוקר | 01.05.24

סערת חוק הגיוס

גנץ מגבה את היועמ"שית ותוקף: "כתם של חוק השתמטות"

יוני גבאי | 01.05.24

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 01.05.24

"יש הצעה על השולחן"

הרצוג נפגש עם בלינקן: "שחרור החטופים - בעדיפות עליונה"

יוני גבאי | 01.05.24

סקר חדש

כרבע ממצביעי גוש הימין: רה"מ נתניהו צריך להתפטר מיידית

ישי כהן | 01.05.24
ש

הצדיק הבטיח והצדיק מקיים!

הזוי: מזכיר בת"ת ניצל מחוב של מיליון שקל

כיכר בשיתוף הצדיק מיבנאל | מקודם

"אין לכך תקדים"

פוקס מגיב ללימון: "דרישה לא חוקית, ניסיון לכפות הפרדה"

יוני גבאי | 30.04.24

נסיעה "מבצעית"?

נהגו של בן גביר ייחקר באזהרה; השר ימסור "עדות פתוחה"

יוני גבאי | 30.04.24

קרב מוחות

"עימות או עסקה" | דריכות בירושלים לקראת תשובת חמאס 

יוני גבאי | 30.04.24

צפו בדברים המלאים

רה"מ על לכוונה להעמידו לדין: "יהיה זעם בממדים היסטוריים"

בני סולומון | 30.04.24
ש

בדיקת התאמה בחינם

מחשבון הנחה להסרת משקפיים בלייזר לכל הקופות

כיכר בשיתוף קייר | מקודם

הרסן השתחרר

כך הגיבה בתו של ארדואן לפיגוע הבוקר שעשה תייר טורקי

יוסי נכטיגל | 30.04.24

בסרטון מצולם

נתניהו מתחייב: נכנס לרפיח, צווי האג - שערורייה היסטורית

יוני גבאי | 30.04.24

פונה לנתניהו ומזהיר

סמוטריץ בנאום חריף: "סינוואר תכנן להגיע בדיוק לנקודה הזו"

יוני גבאי | 30.04.24

מאיים על ראש הממשלה

בן גביר: נתניהו מבין מה תהיה המשמעות אם זה לא יתקיים

יוני גבאי | 30.04.24
ש

פריחתו של יישוב

הפיכתה של גבעת זאב - מפרבר לעיר מתפתחת

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם

ביקורת ציבורית

טלי גוטליב לנתניהו: "סינוואר מוריד אותך על הברכיים"

יאיר טוקר | 30.04.24