כיכר השבת

ימליצו על ביבי

הסיכום: הימין המאוחד בראשות שקד; 'עוצמה' בחוץ

רוב מפלגות הימין יתמודדו יחדיו בבחירות הקרובות, בראשות איילת שקד - שהרוויחה עוד מקומות לעמיתיה מ'הימין החדש' אך התחייבה להמליץ על ביבי לראשות הממשלה (פוליטי)

21
יוני גבאי | כיכר השבת | כ"ו בתמוז | 29.07.19
איילת שקד
איילת שקד (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הושגו הבנות: השר הרב רפי פרץ והשר בצלאל סמוטריץ', ראשי איחוד מפלגות הימין, הגיעו להבנות עם ראשי מפלגת הימין החדש, איילת שקד ונפתלי בנט, על ריצה משותפת בבלוק טכני בבחירות הקרובות לכנסת.

הרשימה המשותפת תיקרא הימין המאוחד בראשות איילת שקד, שתוצב במקום הראשון ברשימה. אחריה יהיה השר רפי פרץ, אחריו השר בצלאל סמוטריץ' ובמקום הרביעי, נפתלי בנט.

בהמשך הרשימה: המקום החמישי והשישי לאיחוד הימין, השביעי לימין החדש, השמיני לאיחוד הימין, התשיעי לימין החדש ואת העשירייה הראשונה סוגרת נציגות של איחוד הימין.

על פי הסיכום ביניהם, הסיעה תנהל את המו"מ הקואליציוני מול ראש הממשלה נתניהו במשותף במטרה להביא להקמת ממשלת ימין בראשותו.

רפי פרץ, לאחר חתימת ההסכם (ללא קרדיט. תמונה: חיים גולדברג)

להבנה זו הגיעו הצדדים, לאחר שבימין החדש סירבו להתחייב מראש להמליץ רק על בנימין נתניהו לראשות הממשלה, בעוד רפי פרץ התעקש על כך.

עוד סיכמו כי שילוב אנשי עוצמה יהודית ושאר מפלגות הימין ברשימה ייעשה על בסיס שריונים במפלגת הליכוד, בהתאם לדרישת איתמר בן גביר ובהמשך לסיכום שהושג בבחירות האחרונות.

בתגובה לסיכום אמרה שקד: "בשורה נפלאה לגוש הימין. שבועות של מאמצים נשאו כעת פרי. איחדנו את מפלגות הימין לריצה משותפת כדי להבטיח שקולות יקרים לא ילכו אל הפח. בשבועות האחרונים פעלתי לכך מסביב לשעון יחד עם שותפיי לדרך. הצלחנו".

"כעת פניי לחיבורים נוספים. בכוונתי להמשיך במאמצים לאחד גם את עוצמה יהודית וזהות. כולנו צריכים להיות בסיעה אחת גדולה. נמצה את מאמצי האחדות עד הדקה האחרונה".

לאחר ההודעה כי יצרפו את עוצמה רק בכפוף לשריון בליכוד נמסר מהמפלגה: "הליכוד כבר מיצה את מכסת האיחודים שלו בחבירה עם כחלון. לא יהיו יותר שריונים בליכוד".

גורמים בליכוד הוסיפו, "זה איחוד פיקטיבי אם לא מכניסים לתוכו את כל המפלגות מימין. אם בכך נגמר המהלך, כשמנגד המפלגות הערביות מאוחדות, גוש הימין בסכנה וודאית לאיבוד השלטון. בנט, שקד וסמוטריץ' השאירו בכוונה בחוץ 5-6 מנדטים לגוש הימין - והם מסכנים במודע את המשך שלטון הימין. עדיין לא מאוחר מדיי לתקן את הטעות המסוכנת הזאת".

מעוצמה יהודית נמסר בתגובה: "בשבועות האחרונים התנהל משא ומתן בין פלגי הבית היהודי. הסכמה שניתן היה להגיע אליה תוך שעתיים לקחה שבועות ארוכים משיקולי אגו ומיקומים. גם בימים האחרונים שמענו על ויכוח עקרוני וחשוב: מי יוצב במקום התשיעי, ואנו "שמחים" ששני חלקי הבית היהודי הצליחו להגיע להסכמות כיסאולוגיות".

"עוצמה יהודית לא קשורה בשום דרך להסכמים אלו, ואין בין נציגי המפלגה כל הסכם עם הליכוד או הבית היהודי "המאוחד". הערב תאשר מזכירות המפלגה את הסכם העקרונות שסוכם עם מפלגת נעם, ואנו מציעים למי שמבקש שריון בליכוד - להצטרף לליכוד: הגיע הזמן שיפסיקו לנסות להשיג שריונים על הגב שלנו".

תוכן שאסור לפספס
21 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
21
לא ייאמן איך דחקו את סמוטריץ' ללמטה ואיך הימין החדש שלא עברו את אחוז החסימה השתלטו חזרה על המפלגה שבגדו בה, איך אפשר להצביע למפלגה שיש בה אנשים שמזלזלים כ"כ ברבנים כמו בנט ("לא אכנע לרבנים הקיצונים") או מתן כהנא (תומך נלהב של שילוב בנות לוחמות בצבא) ? סמוטריץ' וסטרוק היחידים ברשימה שיש להם להם אידא
אלחנן29.07.19
20
זה לא איחוד הימין בזמן שעוצמה לישראל שהיא שווה הרבה יותר גם משקד וגם מפרץ וגם מסטרמיץ!!למרות שעוצמה יותר נאמנת לארץ ישראל ותורת ישראל מכל השאר
ימני דתי30.07.19
19
אישה עצמתית, לדעתי עוד תגיע לראשות הממשלה.... רק אנא אל תשכחי את מערכת המשפט, תטפלי בהם כמו שצריך והפעם בלי כפפות של משי.
מישהי29.07.19

הצגת כל התגובות

18
לא להכניס את עוצמה. זה המזימה של ביבי לדפוק לכם 4 מנדטים.
חיים29.07.19
17
תיזהרי איילת יקרה . הגעת לציבור מיוחד מאוד ששם הרעיון לפני אישיות כזו או אחרת לכן את בראש. למרות היותך לא מייצגת עדין כמו שהיו רוצים תיזהרי כי זה ציבור רק עם "מראה פתוח". מי שאוחז בכסא נפלט. הבין זאת נפתלי בנט. אל תשכחי שלנגד עיני ציבור זה רק משיח בן דוד. רק רק רק משיח בן דוד אחדות הארץ והעם ובני
בת ישראל29.07.19
16
אז נפתלי בנט היה בראש עם איילת שקד והבית היהודי והאיחוד הלאומי וקיבלו 8 מנדטים ואז בכנסת ה20 איילת שקד ונפתלי בנט פרשו וקיבלו כמעט 4 מנדטים והבית היהודי-איחוד הלאומי קיבלו 5 מנדטים ביחד זה-----8 מנדטים ועכשיו.... "איחוד גדול".... "הימין המאוחד"..... מה השתנה מהכנסת ה19?????? איזה איחוד ואיזה נעליים?
אזרח מבולבל 29.07.19
15
יצביעו לשקד, והחרדלים יצביעו לעוצמה ונעם. לא עשו בזה כלום. או שיהיו בחירות חוזרות או שתקום ממשלת שמאל. חבל שיהדות התורה לא מצרפת את עוצמה למקום 9 10 ו11.
יעקב 30.07.19
14
רק אם אשמע ברור במאה אחוז על תמיכתה בביבי אתמוך בה מבחנתי היא עדיפה בהרבה על המפלגות החרדיות וכך היא עדיפה על הליכוד שמלא בפוליטיקאים מזן שאני לא רוצה החל מליבני ואולמרט שצמחו שם המשך בנשיא ריבלין בבני בגין ובבוגי יעלון ובמגוון אנשים שקוראים לעצמם ימין מתון ולמעשה משרתים את השמאל ותסיים בסוג של אורן
אורי29.07.19
13
כמו שאמרו קודמיי חזרה למפלגה לא איחוד ולא דבר דומה
תמר31.07.19
12
פשוט בושה שהציונותצ הדתית מדירה ציבור ואולוסייה ימנית תורנית אייכותית... יפה סמוטריץ ממש נשכבת על הגדר עבור האיחוד -קודם עושים איחוד עם מי שמתאים בהשקפה ובדרך אח"כ מצרפים נוספים... אני מצביעה עוצמה ונועם ותראו שהם יעברו את אחוז החסימה ואם לא זו אשמת הבית היהודי,איחוד והימין החדש-שחושבים רק על עצמם
גועל30.07.19
11
למה לעזזאל סמוטריץ לא רץ בלעדיהם עם עוצמה ונועם?? רק תוסיפו מנדטים לימין, למה שאני יצביע לבית היהודי כרוב הציבור שהוא מייצג מצביע בכלל לליכוד? מקוה שסמוטריץ יתעשת ומהר
יהודה29.07.19
10
מאחל להם 10 מנדטים!!!
אבי29.07.19
9
כל הכבוד לכל האנשים היקרים שוויתרו על אגו וכבוד למען האיחוד. תודה לרב פרץ שויתר על מקומו, ויישר כח לבנט שנדחק למקום הרביעי, זה דוגמא לאנשים ששמים את הרעיון לפני האגו, מאחלת להם הצלחה גדולה למרות שאני מצביעה למפלגה חרדית.
מישהי29.07.19
8
תתעוררו אנשים- בע''ה רק בן גביר יספק את הסחורה. איש אמת ומבין שעיקר המאבק זה מול בג''ץ העריצים.
רק עוצמה יהודית30.07.19
7
לא מבין את כל הבכיינים..אני לא מצביע שלה, או מי מחבריה , אבל חייב לומר..תותחית ...מעבירה שיעור לכולם, מימין ומשמאל הביבי רועד ממנה , בשמאל לא מעיזים להשמיץ אותה, וכל החברה מסביבה על הברכיים.. אם יש מישהו שמסמן עתיד כלשהו אחרי עידן הרגבים והביטנים..זו היא !! אז חברים ימניים שלנו, תאחזו בה ואל תעזבו.
חילוני מרכז29.07.19
6
מהר תתחברו עם עוצמה וזהות את תשאירו אותם בחוץ, זה הרבה מנדטים
ששי29.07.19
5
אז בואו נחשבן את הגוש- איחוד הימין בין 10 ל12, הלוואי!!! החרדים בסביבות 15/16 ליכוד כרגיל סביבות 35 אז כמה זה יוצא?? סביבות ה60, כל קול קובע, ואסור שאף פתק ימני יילך לאיבוד!!!!!! נקווה מאד שהפעם אחרי ההתפכחות בימין והוויתורים שנעשו בשביל למנוע קטסטרופה שלישית, נקווה שהפעם יוכלו להקים פה ממשלת ימין,
אבי29.07.19
4
ומגדיר את עצמו כדתי, או חילוני ימני, הצביעו לאיחוד מפלגות הימין!!!!!, לליכוד יהיו גם ככה מספיק מנדטים, רק איחוד ימני גדול ומשמעותי יצליח לנטרל את השמאל, ועיקר העיקרים להיפטר מליברמן הארור.
יוסי29.07.19
3
הרי בסקרים שקד קיבלה הרבה יותר מהאיחוד בפופולריות היא הרבה מעל פרץ בקבלות על עשיה אין לה מתחרים וגם בתוצאות הבחירות הקודמות היא הראתה שהיא יותר גדולה מאיחוד הימין כשהיא קיבלה רק 20000 קולות פחות מהם כך שאם מורידים מהם את עוצמה יהודית הם הרבה מתחתיה ולא נשכח שלה ביבי שאב בפעם הקודמת קולות בשונה מהם
אורי29.07.19
2
אם ידעתם את הפוטנציאל החבוי במילה עוצמה יהודית בנועם את לא מתארים לעצמכם איזה מעדן אתם יכולים ליצור לדתיים באמת אין מפלגה מתאימה יותר מעוצמה יהודית בנועם תתחילו להציף את העיר השלטים את כל הארץ תזכירו שהמפלגה שלכם היא בעצם המפדל של פעם עם ערכים כמו התקופתי של זבולון המר שר החינוך של המפדל
תמר31.07.19
1
לטעמי, רפי פרץ טעה. הם לא עברו את אחוז החסימה, לא מגיע להם כלום. שישבו קצת בבית.
אלי29.07.19
אולי גם יעניין אותך
פוליטי מדיני

סמוטריץ' באולטימטום: טיפול ביוקר המחיה? רק אחרי רפיח

יוני גבאי | 09:37

דיווח בארה"ב

גורמים בממשל האמריקני דחו את ה"הסכמה" של חמאס 

יוני גבאי | 07:36

"לעולם לא נרפה"

גנץ מגיב לסירוב בישראל: דואגים לחטופים. אין שיקול פוליטי

דודי בן חמו | 06.05.24

באופוזיציה תוקפים

אחרי הודעת חמאס | בישראל הבהירו: ההצעה לא מקובלת 

דודי בן חמו | 06.05.24

"אחראי על המינויים"

רה"מ נתניהו מנסה למנוע מינויי קבע של ראשי אגפים בשב"כ

יוני גבאי | 06.05.24
ש

לבעלי הון עצמי של ₪255,000

ההזדמנות: פרויקט יוקרתי בבני ברק, צמידות לפארק ירקון

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

לקראת כניסת צה"ל

גלנט: סירוב חמאס לכל מתווה, מחייב להתחיל פעולה ברפיח

ישי כהן | 06.05.24

"הטרפוד של נתניהו"

משפחות חטופים לגנץ ואיזנקוט: תגידו את האמת על המו"מ

ישי כהן | 06.05.24

"המרצחים לא הבדילו בינינו"

ראש השב"כ: "החוסן שלנו נפגע - מקדשי המוות ימצאו מוות"

יוני גבאי | 06.05.24

נגד הדיווח

לשכת נתניהו מכחישה: "שקר מוחלט והטעיית הציבור במכוון"

דוד הכהן | 06.05.24
ש

שדה הקרב הדיגיטלי

פרויקט מיוחד! זהו דור העתיד של לוחמי הסייבר החרדיים

כיכר בשיתוף סייבלו | מקודם

בנאום יום השואה

השר בני גנץ: "החזרת החטופים, היא חלק מגבורת היהודים"

בני סולומון | 05.05.24

לשכת רוה"מ מכחישים

דיווח: רה"מ נתניהו ניסה למנוע את גל המינויים בצמרת צה"ל

יוני גבאי | 05.05.24

"חייבים ברמה המוסרית"

גלנט לנתניהו: "לא רוצה לעלות את המחיר, אך העסקה טובה"

קובי אטינגר | 05.05.24

"בסגנון מאיים ומביש"

קיש נגד בן גביר: "פוגע בביטחון המדינה כדי לקושש קולות"

ישי כהן | 05.05.24
ש

בצל הכלכלה המעורערת

מקצוע תורני מפרנס: כך תהפוך לדיין מומחה

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

"חוסר אחריות"

הודעות תוך חילול שבת: גפני תקף את גנץ והתעלם מנתניהו

ישי כהן | 05.05.24

השיחה הקשה נחשפת

טקס ממלכתי? מירי רגב רצתה לבטל את נאומו של אוחנה - שהודיע כי הכנסת לא תשתתף

יוני גבאי | 03.05.24