כיכר השבת

הרב הציוני במכתב

ערק ל'יהדות התורה' ומסביר: "'הבית היהודי' הורידו כתר תורה מראשם"

במכתב שמתפרסם היום, מסביר לראשונה הרב דוד חי הכהן, מהמוכרים מבין הרבנים בציונות הדתית, את פשר נטישתו את מפלגת הבית היהודי לטובת הצבעה עבור 'יהדות התורה' (בארץ)

36
אבי רבינא | כיכר השבת | י' באלול | 10.09.19
הרב דוד חי הכהן
הרב דוד חי הכהן (צילום: Zoharelias, wikipedia)

הרב דוד חי הכהן, מי שנחשב לאחד מבכירי הרבנים החרד"לים (חרדים-לאומיים) וחתם לאחרונה באופן נדיר על תמיכה דווקא במפלגת 'יהדות התורה', מסביר לראשונה במכתב מפורט מדוע בחר לעזוב את מפלגת 'הבית היהודי' בבחירות הללו.

כזכור, לאחר מפגשים עם בכירי יהדות התורה, שנחשפו ב'כיכר השבת', נקט הרב בצעד חריג וערק מ'הבית היהודי' עם בני קהילתו 'אור לישראל' שבעיר בת ים.

וכך פותח הרב את מכתבו: "כידוע לכם מאז נתייסדה קהילתנו, לפני למעלה מארבעים שנה, הייתה דרכנו להתאמץ בדרך הטובה ביותר בעיני ד' ולא להתפשר על האמת. לשם כך הקמנו את מוסדותינו המחנכים לתורה ויראת שמים בהידור, ולא בקלות ראש".

"דרך זו", כותב הרב, "לא הייתה סלולה, ומשך שנים לא נתקבלנו על ידי המוסדות הרשמיים, ובעמל רב נשאנו על כתפינו הדלות את האחריות להחזקתם, ובלבד שלא נוותר על טהרת הקודש. בכל מה שנוגע לקדושת ארץ ישראל, הלכנו יחד עם המאמינים בדורנו - דור שנגאל ומחויב לגאול את הארץ בדרך התורה".

הרב דוד חי ממשיך ומגולל את ההיסטוריה: "כך היינו שותפים לכל המאבקים על הארץ, בעצרות ובהפגנות, בלי לשים לב לאלה שלעגו לנו או ניסו לעצור בעדנו. יחד נאבקנו עם אחינו בני ימית, ומאוחר יותר עם יושבי גוש קטיף - איתם היינו בשעות הקשות להם ולעם ישראל ישראל כולו".

"ידוע לכם כמה נאבקנו בשנים הראשונות כנגד חילולי שבת בפרהסיא וכנגד מכירת חמץ בפסח. התורה, הארץ והעם הקדושים נחשבו בעינינו כחטיבה אחת. כמה השתדלנו בכוחותינו הדלים לעזור לעולים מרוסיה בשנים הראשונות, ולא הבדלנו בין השותפים למאבק, גם אם לא היו על טהרת הקודש".

וכאן מגיע הרב להקשר הפוליטי: "מתוך כך תמכנו בציונות הדתית ובמפלגות השונות שקמו מתוכה, בזכות הקשר והחיבור שהיו במעשיהם בין שלמות התורה לשלמות העם והארץ".

"לצערנו, לאחרונה התאחדה מפלגת הבית היהודי היקרה לנו עם מפלגה חילונית שכבוד התורה ומצוותיה, ערכי הקודש של עמנו מדורי דורות, אינם בראש מעיינה. לא זו בלבד, אלא שהכתירו את ראשי המפלגה החילונית בראש הרשימה, כאילו שם שמים הוא משני לשמירה על הארץ", תוקף הרב את החבירה ל'הימין החדש' והכתרת איילת שקד כיו"ר.

"הרי כל הארץ חשיבותה בזכות התורה שקידשה אותה ושכינת ד' השוכנת בה, ואיך יעלה על הדעת להוריד את כתר התורה מראשם של ישראל, למען הישג בבחירות של מנדט נוסף?".

לדבריו, "למרות נסיונותי לעצור את המהלך מבעוד מועד, לא זכיתי בדרך הקלה, ונאלצתי לבחור בדרך הקשה שהיא דרך האמת, למען ד' שחותמו אמת".

בשלב זה מצהיר הרב דוד חי הכהן כי הוא פורש באופן סופי ממפלגת הבית היהודי: "הודעתי על פרישה בזמן הקרוב מהבית היהודי, למען הליכה משותפת עם אלה שתורת ד' יקרה בעיניהם מן הכל. אחרי בירורים אחדים, שנעשו בליווי תלמידי חכמים גדולים וחשובים, בחרנו ללכת עם רשימת יהדות התורה שסימנה ג'".

"בשיחות איתם הגענו להסכמה שביחד נתאזר להקים את כבוד התורה על תילה, לשמור על הרבנות הראשית, על כבודה של הארץ שלא תתחלל בהרס השבת היקרה, על קדושת צבא ישראל שלא תפגע על ידי תערובת פסולה של בנים ובנות, וכמובן על הארץ שלא יימסר שום חלק מחלקיה הקדושים בידי שונאי ישראל", חותם הרב את מכתבו.

תוכן שאסור לפספס
36 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
28
לידיעת כולם אני מכיר את הרב כבר למעלה מ40 שנה. בת ים הייתה עיר חילונית ולו בבית הכנסת היה רק 13 איש עם הרבה ענווה ויראת שמיים זכה לקרב אלפים!!! דורות ישרים ומבורכים הקימו את ביתם על עדני התורה והיראה זכה להכניס מאות עולים מחבר העמים בבריתו של אברהם אבינו הרב דואג עד היום למשפחות השכולות והקים מוסד
מלכיאל11.09.19
27
החלטת להצביע לחרדים . בתור ספרדי מקומך בשס לא בג' שם האשכנזים מתנשאים עליך. ואתה נהיה סוג ג' . הרב מזוז כבר הבין זאת על בשרו . החכם מבין מטעויות של אחרים
ספרדי מקומו בשס10.09.19
אני דיברתי עם הרב הרב פנה לש"ס ודיבר עם הסגן של דרעי והוא אמר לו שאני יחזור אליך והם לא חזרו!!!!!!!!!!!!!!!!! וסיננו
תקשיבוווווווווו10.09.19
26
הרב דוד חי, הוא אדם צדיק ועניו, אבל הבעיה פה שהוא בתמימות התחבר למפלגה של קומבינטורים , הם בטח שלא יקדמו את הרבנות הראשית כפי שהוא היה רוצה לראות, להיפך..... בטח גם שלא ימנו את הדיינים שהוא ירצה לקדם אז מה העניין בכל הסיפור הזה
אלול10.09.19

הצגת כל התגובות

25
ולדבריו חייבים להצביע עבור עוצמה יהודית, המפלגה היחידה ששומרת הכי הכי חזק על ערכי הדת והתורה, וחשיבות עם ישראל וארץ ישראל ותורת ישראל בראש מעיינה, ולכך דתי לאומי שמצביע ג מתנתק ומתנזר פשוטו כמשמעו מדרך ישראל סבא של רבותינו נבג"מ
האמת לאמיתו10.09.19
אבל לא בטוח שיעברו את אחוז החסימה, אוסלו קרה בגלל זה.
אבא 10.09.19
24
הוא עשה לי את התעמולה לא להצביע ג' יותר מכל התעמולה של העדה החרדית תמיד ידענו שההבדל בין חרדי לדתי לאומי זה לא במינון גבוה של קיום מצוות אלא בדחיקת הקץ [מומר לדבר אחד מומר לכל התורה וכל מצוה שהחזיקו בה כותי וכל שכן מזרחיסט הרבה מדקדקים יותר מישראל] כשיהדות התורה הפכה למתנחלת יש איסור להצביע ג'. ספוג
שפוי11.09.19
23
בעבר הוא תמך ביחוד הלאומי ברשות "הצדיקים" בני בגין וליברמן. במה שקד פחות טובה מהם?
דוד ס"ט10.09.19
22
דעתו של הרב דוד חי הכהן מאד חשובה ומנומקת בטוב טעם השם יאיר דרכו. אף אני מהפורשים מאותה סיבה אך עדיין לא מצאתי כמוהו בית שתואם את דעת התורה באמת! השם ישמור ויציל את עם ישראל מכל דבר רע!
אברהם10.09.19
יש לי חדשות בשבילך - לא תמצא כזאת - כי ברגע שאיש הישראלי מתערב בכנסת הופך מיידית להיות חלק מהסטרא אחרא.
מרדכי היהודי11.09.19
21
קישקוש במחילת כבודו הרמה: הבעיה שלהם לא התחילה כעת הבעיה היא עצם החיבור שלהם לציונות - בצורה של לכתחילה - בניגוד לחרדים שהם רק בדיעבד ורק המינימום שמוכרחים.
יעקב10.09.19
20
הרב דוד חי אדם משכמו ומעלה ענו וצנוע קהילה בריאה הקים והכל לשם שמים
רן10.09.19
19
צודק
י כ10.09.19
18
יישר כח
פשוט10.09.19
17
צעד חכם ונבון, עם קידוש שם שמים
משה14.09.19
16
זה שהוא הולך עם מגבעת וחליפה זה לא משייך אותי לציבור החרדי, ישנם הרבה רבנים מהציונות הדתית שהלכו והולכים עם מגבעת וחליפה כמו הרב אברהם שפירא זצל ראש ישיבת מרכז הרב הרב אריאל, הרב שמואל אליהו הרב שאר ישוב הכהן הרב שטרן מירושלים ועוד ועוד ולעצם ההסכם שלו עם ג' הוא אדם תמים כמו רוב אנשי הציונות הד
דודי10.09.19
15
הרב דוד חי אחד הצדיקים בדור הכל בענווה טהורה
רן 10.09.19
14
יש לכם טעות בכתבה.קהילת אורות התורה ולא אור ישראל
יש לכם טעות בכתבה. קהיל אורות התורה. לא12.09.19
13
לא מצביע לג' אך מעריך מאד את יושרו של הרב הצדיק הזה ירבו כמותו בישראל. ולכל המלעיזים עליו צריך לרחם עליהם ממה שצפוי להם ביום הדין.
יואב 10.09.19
12
חחחח.הוא תמים.הרי חלקם מכנים את הדתי לאומי שוטים. עוד לא יודע איך דגל יסובבו אותו על האצבע הקטנה כמו שעשו לרב מזוז ולאלי ישי ישתמשו בו ,ויזרקו אותו.
יאיר.10.09.19
11
הוא במגבעת וחליפה, אז מעולם לא היה שלנו - הבית היהודי.
יהודה10.09.19
לידיעתך מקימי הציונות הדתית היו לבושים כחרדים גמורים. אז אולי אתה לא הייתה מעולם דתי לאומי ?
אושר10.09.19
זה שהוא הולך עם מגבעת וחליפה זה לא משייך אותי לציבור החרדי, ישנם הרבה רבנים מהציונות הדתית שהלכו והולכים עם מגבעת וחליפה כמו הרב אברהם שפירא זצל ראש ישיבת מרכז הרב הרב אריאל, הרב שמואל אליהו הרב שאר ישוב הכהן הרב שטרן מירושלים ועוד ועוד
JH10.09.19
10
תגידו חוצפנים מה הזלזול הזה רב ציוני? הוא לא סופר כמות גדולה שאצלכם מכונה הגאון הרב שליטא
שלום10.09.19
9
לא מבין למה הרב תומך במפלגה שנמנעה מלעצור את הסכמי אוסלו... יש עשרות ציטוטים של גפני שהוא קרוב יותר לשמאל.. אני חרדי ואני מבין שכדי לשמור על ארץ ישראל שלמה ועל היהדות בכל ארץ ישראל, צריך להצביע עוצמה יהודית!
עוצמה יהודית10.09.19
אתה לא יכול להגיד שאתה חרדי בעוד שאתה לא חרד לה' ותורתו
שלום10.09.19
8
רואים שהוא ירא שמים אמיתי...ולא פוליטי
לי10.09.19
7
ומי בדיוק שומע לו? לא מבין למה שוב רואים רב ספרדי שלא לומד לקח ושוב מנסה ליפול לרגלי הפריצים הגזענים תתעורר אדון. ספרדי מצביע ש"ס ש"ס ועוד ש"ס רק ש"ס! כי דרך ארץ קדמה לתורה. איך אתה מסוגל לומר שהיהדות האשכנזית מעניין אותה תורה? איפה הגזענות נולדה? זה גם מהתורה? שחרר אותנו.. עוד אינטרסנט שמוכר א
ספרדי סרוג10.09.19
6
מרגש
ללא שם10.09.19
5
איש של אמת נוכח הציונות השקרית !
מרדכי היהודי11.09.19
4
למי ששאל למה לא נעם??? כי זה הר המורדים!!!
ע10.09.19
3
לפי המכתב היה חרדי למהדרין כל חייו.ואפילו בלבושו.
רבינו10.09.19
זה שהוא הולך עם מגבעת וחליפה זה לא משייך אותי לציבור החרדי, ישנם הרבה רבנים מהציונות הדתית שהלכו והולכים עם מגבעת וחליפה כמו הרב אברהם שפירא זצל ראש ישיבת מרכז הרב הרב אריאל, הרב שמואל אליהו הרב שאר ישוב הכהן הרב שטרן מירושלים ועוד ועוד
Y10.09.19
2
תבורך כבוד הרב ממש לא שייך לשים בראש מיפלגה דתית אישה ועל אחת כמה וכמה אישה חילונית ומיפלגה מעורבבת עים אנשים חילונים איפה המפדל ששמרה על הערכים היהודיים שלנו שכול מוורה היו ירא שמיים אמיתיים חזק וברוך כבוד הרב
תורה חשובה10.09.19
1
למה אתה לא תומך בנועם? מה תסביר לציבור שלך בחודש אייר?
רחל10.09.19
שלא נראה שיעברו את אחוז החסימה...
אבא 10.09.19
אולי גם יעניין אותך
פוליטי מדיני

סעודיה דורשת מדינה פלסטינית - ותחתום רק עם ארה"ב

יוסי נכטיגל | 03.05.24

ברגע האחרון

הקבינט לא סגר את אל ג'זירה; קשור להתקדמות בעסקה?

יוני גבאי | 03.05.24

העדויות צפות

סעודיה עוצרת אזרחים שמדברים נגד נורמליזציה עם ישראל

יוסי נכטיגל | 02.05.24

"הזוועות נחגגות 

זוועות ה-7 באוקטובר נחגגות | המסר של הרצוג ליהודי העולם

יוני גבאי | 02.05.24

וכמה חרדים יש בהייטק?

ג'וניורים? זו התכנית לשילוב חרדים ללא ניסיון בחברות הייטק

כיכר השבת | 02.05.24
ש

להילחם בשדה הקרב הדיגיטלי

מהפכת הסייבר של המגזר החרדי

כיכר בשיתוף סייבלו | מקודם

דאגה של ממש

זה הלחץ הבינ"ל שישראל מפעילה כדי למנוע צווי מעצר בהאג 

יהודה גל | 02.05.24

צרות של ערבים

דרמטי: חברי פת"ח מאשימים את אבו מאזן בכישלון מול חמאס

דניאל הרץ | 02.05.24

דנו ביום שאחרי

לפיד ביקש מהאמירויות לסייע: הכי דחוף להחזיר את החטופים

ישי כהן | 02.05.24

כך ניתן אוויר לחמאס

כך פעל מחדל המענקים לעזה - לבקשת נתניהו וראש המוסד 

יהודה גל | 02.05.24
ש

כלי קודש

משרה מכובדת: הדרך למיצוי היכולת הלימודית

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

כאב ראש מדיני

דאגה בי-ם: האו"ם ינסה להכניס את ישראל ל'רשימה שחורה' 

יוסי נכטיגל | 02.05.24

גינוי אחרי הסערה

נתניהו נגד בוגי יעלון: "צריך להתבייש על דבריו"

יאיר טוקר | 01.05.24

אחרי ההודעה

מתקפה חריפה: "התייצב לצד המפלצות השפלות ביותר"

יוסי נכטיגל | 01.05.24

חקירת הטבח

נתניהו מגיב למבקר המדינה: "התנגחות מיותרת בזמן מלחמה"

יאיר טוקר | 01.05.24
ש

חצי מחיר מת"א

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף ברטניה ישראל | מקודם

סערת חוק הגיוס

גנץ מגבה את היועמ"שית ותוקף: "כתם של חוק השתמטות"

יוני גבאי | 01.05.24

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 01.05.24