כיכר השבת

תוקף את ה'בלוק'

גנץ נגד ביבי: "האחדות אינה אילוץ בחירות"

"כחול לבן בראשותי לא מסכימה לשבת בממשלה שכנגד העומד בראשה עומד כתב אישום חמור", הבהיר הערב בני גנץ שהאשים את 'בלוק הימין' בסיכול ממשלת האחדות (פוליטי)

27
יוני גבאי | כיכר השבת | כ"ה באלול | 25.09.19
גנץ נגד ביבי: "האחדות אינה אילוץ בחירות"
(צילום: Avshalom Shoshoni/Flash90)

ח"כ בני גנץ, יו"ר רשימת 'כחול לבן' התייחס הערב (רביעי) לכישלון המגעים להקמת ממשלת אחדות, וכמובן שהאשים את ראש הממשלה, בנימין נתניהו עליו הטיל הנשיא ריבלין את מלאכת הרכבת הממשלה הבאה.

"מאז החלה מערכת הבחירות האחרונה, כחול לבן בראשותי קוראת להקמת ממשלת אחדות ליברלית ורחבה שתשרת את כלל אזרחי מדינת ישראל ותפעל למענם".

לדבריו, "האחדות אינה אילוץ בחירות מבחינתי, אלא רצון אמיתי הנובע מהצורך לאחד את חלקי העם, ולייצר שלטון יציב ובעל יכולת משילות. שלטון שיפעל לתיקון בעיות העומק בחברה הישראלית".

גנץ טען, כי "לאחר הפגישה האחרונה אצל הנשיא, ולבקשתו, נועדו יו"ר צוות המו"מ מטעם כחול לבן ויו"ר צוות המו"מ מטעמו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. לצערנו, כבר בראשית הפגישה הודיע מר יריב לוין מטעם ראש הממשלה, כי הוא מייצג את הבלוק שבנה הליכוד עם שלוש מפלגות נוספות, מפלגות הימין והמפלגות החרדיות".

"הרכב זה לא מאפשר, מבחינת תוכן הנושאים, משא ומתן להקמת ממשלה רחבה בראשותי שתפעל למען כלל אזרחי ישראל. בפרט הרכב זה לא מאפשר להקים ממשלה שתייצג את אלה שבחרו יחד בשתי המפלגות הגדולות, אשר יקבעו מה יהיו קווי היסוד של הממשלה הבאה".

יו"ר כחול לבן המשיך: "כחול לבן בראשותי לא מסכימה לשבת בממשלה שכנגד העומד בראשה עומד כתב אישום חמור. נושא זה לצד מרכיבי מהות נוספים, חשוב עבורנו יותר מכל דיון בנושא חלוקת תיקים או רוטציה".

"כחול לבן מחויבת לרעיון האחדות, אך מבחינתנו סדר הדברים הנכון הוא משא ומתן בין שתי המפלגות הגדולות - וביניהן בלבד - על מנת להגיע להסכמה על נושאי התוכן והמהות של הממשלה הבאה. נושאים שיאפשרו לחלץ את מדינת ישראל מהקשיים שהיא נתונה בהם. אם נסכים על אלה, נתפנה לדון בשאלות של חלוקת תפקידים, ומנגנון ניהול השלטון".

תוכן שאסור לפספס
27 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
26
תהיה אמיץ. תחשוב על האתגרים הסבוכים והחשובים העומדים בפני מדינת ישראל. ביבי בעל נסיון יעזור לך. תפסיק עם השטויות של כתבי אישום. לא עניינך. אמרתם מדינת ישראל לפני הכל. לא?
רמטכל לשעבר מופעל עי רבט 26.09.19
25
גם אם תהיו 40 מנדטים אדוני כחול לבן הרוב היהודיקובע ימין עם נתניהו. אתם עם הערבים המחבלים בממשלה זה מה שיעשה אתכם מאושרים. זבלה
מ25.09.19
24
ערבים מחבלים? כן!! יהודים חרדים?לא!! יהודים חרדלים? לא!! עם המושחת אשכנזי וגנץ (אלשיך)? כן!! עם ביבי? לא!! עם לפיד ה-00 שנפתחת נגדו חקירה? כן!! ממשלה ליברלית חילונית ? ממשלה עם דתיים? לא!! שיא האחדות של כחול לבן. מקווים שתיפלו עמוק בבחירות הנוספות שהבאתם עלינו.
נוריאל25.09.19

הצגת כל התגובות

23
שיפנימו חברי הכנסת השפויים בליכוד כי נתניהו עקבה בהתפתחות פני המפלגה והשולט בה חונק אותם , ועשה מהם שפנים וללא חוט שדרה , לכן יכולים לקדנציה הזאת להתנתק מנתניהו ולחבור להקמת ממשלה בראשות גנץ .
השפנים במאורות26.09.19
22
אדון גנץ היקר !! למעלה משני מיליון מצביעים - חלוקים עליך ורוצים את ביבי !! עבורך הם כמו אוויר כי חלקם חרדים, קיצוניים או סתם כבשים תמימים .. אבל לא יעזור לך - העם לא מטומטם, ולבסוף - הציבור יעניש אותך, כי אתה זה שגרמת לסיבוב שלישי, בגלל שינאה עיוורת של האדון שלך, הלא הוא - יאיר הלפיד ששורף את היהדות
ישראלי26.09.19
21
בני גנץ לא עושה דברים מעצמו הוא מוכרח לעשות דברים ועל כן יהיה בחירות שלישיות
ט25.09.19
20
אנחנו נזכור מי גרר אותנו שוב לבחירות.. אנחנו נזכור.. ונקווה שעד אז יהיה גם כנגדך אישום בפרשת המימד החמישי
אבידן25.09.19
19
גנץ, תפסיק להטיף על ממשלת אחדות, אתה אולי רוצה אחדות עם הערבים, לידיעתך בלוק הימין כולל 60% מהעם, אלו התוצאות, נו מה לעשות???? אז אתה רוצה ממשל אחדות אבל בלי חרדים, בלי דתיים, ובלי ביבי, במילים אחרות: ממשלת שמאל בראשותך.
חרדי26.09.19
18
שערוריה! לפני דקות אחדות מודה בוגי יעלון בכנס של המפלגה, כי אין לכחול לבן סיכוי להקים ממשלה ולכן החליטו במפלגה לגרור את המדינה לסיבוב נוסף, יעלה מה שיעלה: בוגי: "לא ניכנס בשום מצב ובשום סיטואציה לממשלה עם בנימין נתניהו. נקודה! אנחנו בכלל לא פוחדים מבחירות נוספות. אם צריך נפשיל שרוולים נצא לרחובות ונ
עמית25.09.19
17
זה כל כך מקומם אותי כל פעם כאשר דורשים תחבורה ציבורית בשבת, בא נראה אותכם נותנים תחבורה ציבורית ביום חול!!! זוועת עולם מה שקורה בתחבורה הציבורית בירושלים, כל נושא התחבורה מסודרת רק בשבת יש בעיה??? צבועים!!!
ירושלמי25.09.19
16
אתה ויאיר לפיד עוד במשא ומתן כבר הטלתם וטו על בנינמין נתניהו..מה שאתה עושה עכשיו זה אתה מתחיל קמפיין בחירות חדש אם באמת היית מעוניין באחדות וטובת המדינה היתה חשובה לך כפי שאתה טוען..אז לא באים עם תנאים מוקדמים ...מה שאני הבנתי מכל זה שאתה לא מחליט שום דבר .מי שמנווט אותך זה יאיר לפיד שכל מה שהוא רוצ
דוד25.09.19
15
אחדות ללא דתיים בעלי מסורת ללא חרדים ללא ביבי ללא מתנחלים ממש אחדות .... בדיחה לא אחדות !
עוזי25.09.19
כשלביבי זה היה נוח הוא עשה ממשלה עם לפיד וזרק את החרדים היום הוא לא עושה את זה כי הוא צריך את החרדים לחסינות במקרה שיהיה בחירות
אבי25.09.19
14
בני גנץ ויאיר לפיד מוכנים לשבת עם מפלגות תומכי השהידים עם תומכי רוצח משפחת הרן סמיר קונטר אבל לא מוכנים לשבת עם נתניהו זה כבר אומר הכל עליהם!
עידן25.09.19
13
מעניין , כאשר המושחת הלא כשיר גנץ שרקם עסקה פלילית עם אלשייך שוכר את שרותיו של העבריין אולמרט ונשען על המלצות של מחבלים מהללי שהידים תחי האירוניה כי רק ה0מאל ההרסני יכול!!
אורי25.09.19
12
אתה לא יכול להדיר 60% מהאוכלוסייה ולקרוא לזה ״אחדות״. עדיף שתישאר מחוץ לפוליטיקה... יש לך מספיק נדוניה מצה״ל. עזוב אותנו בשקט.
עמיאל25.09.19
11
לא יאומן!! בני גנץ ולפיד, פשוט מתעלמים מתוצאות הבחירות, וזורים חול בעיני הציבור, רוב העם בחר ביבי!!! ואין שום קשר לחרדים, הם צריכים את הליכוד בשביל להקים ממשלה, והם פוסלים את ביבי, עשו לו משפט שדה!!! ומה הקשר החרדים? אחרי שלא יפסלו את ביבי, שידברו על החרדים. דווקא ביבי, הוא זה שמקבל את תוצאות הבחירו
שי25.09.19
10
אק נישט אין טשייניק
בלגנז25.09.19
9
היש אדם אחד שחושב שבני גנץ הוא המנהיג הראשי בכחול לבן? המוביל? המחליט? היש אדם אחד שמאמין שיאיר לפיד שהביא את אהוד אולמרט וראש לשכתו כיועץ ראשי באמת נלחם על טוהר המידות? היש אדם אחד שבוחר באהוד ברק וסתיו שפיר בגלל שהוא מאמין שהם יביאו לאחדות? באמת? יש כזה מישהו? מישהו שחושב שמה שישראל צריכה עכשיו
טל25.09.19
8
רק לידיעתך מר גנץ .מדינת ישראל מורכבת גם מחרדים.אני יודעת שלא בא לך אבל מה לעשות
ענת25.09.19
7
מה אשמים האזרחים של מדינת ישראל שצריכים כל חמש דקות ללכת לבחירות בגלל שנבחריה מתעקשים על כל מיני אינטרסים ולא מוכנים לוותר עליהם וככה במקום לטפל בגירעון בתקציבי של המדינה רק מעמיקים אותו בכל מערכת בחירות נוספת. ואגב שמעתי אומנם לא מכלי ראשון שהרב ש"ך אמר בקום המדינה שהמדינה הזו לא תחזיק יותר מ70 שנה
כנסווווו25.09.19
6
יאיר לפיד עוד ידליק את גנץ. ופנץ
כרמל25.09.19
5
גנץ תפנים שרב העם בחר בביבי, אלו התוצאות וזה מה יש....
מישהו26.09.19
4
הזוי! זה נקרא אחדות כלל אזרחי ישראל ממשלה שלא רוצה דת במדינה.. שרוצה תחבורה ציבורית בשבת... שרוצה נישואין אזרחיים ולא כדת משה וישראל על מי אתה עובד בני גנץ?! תהיה ענייני ותאמין לי שאם היית נפרד מלפיד היית קונה את עולמך היית מקבל תפקיד הגון שמתאים לך ואם היית מוכיח את עצמך אולי תהיה היורש של נתניהו
אלי25.09.19
3
גנץ יכול לשחק בסרט תפקיד של ראש ממשלה........... במציאו זה חלום בלהות מקווה שאת השם שלו הוא זוכר............
תמי25.09.19
2
כנראה לפיד עומד מאחורי זה. לפיד לא יוותר להיות ראש הממשלה. דפוק עם תעודה. בעצם הוא בלי בגרות, אז אין לו תעודה
פשוט חוצפה. הוא לא רוצה את ביבי שבחרו בו25.09.19
1
גנץ בובה של הקרן החדשה
ווקסנר 25.09.19
אולי גם יעניין אותך
פוליטי מדיני

השר סמוטריץ' מאיים לפרק את הממשלה "אם תניף דגל לבן"

יוני גבאי | 28.04.24

ביקורת בקואליציה

פרטי העסקה המתגבשת | ויתורים משמעותיים מצב ישראל 

דודי בן חמו | 27.04.24

השיח מול חמאס

סמוטריץ' נגד המתווה המוצע: "מעכשיו רק פגזים והפצצות"

יוני גבאי | 25.04.24

לפי מקורות זרים

מנהיג החמאס סינוואר יצא מהמנהרות וסייר בשטחי הקרבות

יהודה גל | 24.04.24

"טוב שחליווה התפטר"

סמוטריץ': אסור שהרמטכ"ל יהיה זה שממנה את המחליפים 

ישי כהן | 24.04.24
ש

בריאות זה הכול

משקפי ראיה חינם לילדים? זה לא הכל

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

"תזמון מכוון"

בישראל מעריכים: הסנקציות האמריקאיות ייכנסו לתוקף

ישראל גראדווהל | 21.04.24

"מי זה יכול להיות"

נתניהו לגלנט: ״בכל פעם שאני יושב לפגישות - הכל מודלף"

יוני גבאי | 21.04.24

מתייחס לעסקה

נתניהו בסרטון לפסח: "מה נשתנה הלילה הזה ומה לא?"

יוני גבאי | 21.04.24

הצהרה לרגל פסח

גנץ: "לא וויתרנו על החטופים - מחבלי חמאס אינם חסינים"

יוני גבאי | 21.04.24
ש

בדיקת התאמה בחינם

מחשבון הנחה להסרת משקפיים בלייזר לכל הקופות

כיכר בשיתוף קייר | מקודם

גיבוי ללוחמים?

מיכאלי על הגדוד שצפוי לסנקציות: "היה צריך לפרק מזמן"

יוני גבאי | 21.04.24

האשמה נגד החיילים

לפיד תקף ומה התברר? התקרית התרחשה בתקופת ממשלתו

יאיר טוקר | 21.04.24

"אמשיך לומר את האמת"

"דרדלה"? בן גביר מגיב: "חייב להיענות בתגובה חריפה ביותר"

ישי כהן | 21.04.24

המלחמה מול איראן 

ה'טיימס': מצבו של נתניהו - הטוב ביותר מתחילת המלחמה

ישראל גראדווהל | 21.04.24
ש

פריחתו של יישוב

הפיכתה של גבעת זאב - מפרבר לעיר מתפתחת

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם

"הפרת זכויות הפלסטינים"

ארה"ב תטיל סנקציות על הגדוד החרדי בצה"ל | תגובות סוערות; בן גביר: "נקלוט אותם במג"ב"

יוסי נכטיגל | 20.04.24