כיכר השבת

בלי חרדים ומשיחיים

ליברמן מציג: "ארבעת השלבים להקמת ממשלת אחדות"

יו"ר 'ישראל ביתנו' מציג במוצאי הצום את המתווה שלו - בן ארבעת השלבים, להקמת ממשלת אחדות עם 'הליכוד' ו'כחול לבן'. לדברי ליברמן: "נתניהו חייב להיפרד מגוש החרדים-משיחיים שהקים" (בארץ)

56
כיכר השבת | י' בתשרי | 09.10.19
ליברמן
ליברמן (צילום: Hadas Parush/Flash90)

יו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן, שסירב להצטרף לממשלת הימין בכנסת ה-21 וגרר את ישראל לבחירות לכנסת ה-22, מציג הערב, מוצאי יום כיפור, את המתווה שלו להקמת ממשלת אחדות.

כזכור, במהלך קמפיין הבחירות, הבטיח ליברמן כי יפעל להקמת ממשלת אחדות של 'הליכוד' ו'כחול לבן', עם 'ישראל ביתנו' - ללא המפלגות החרדיות וללא המשיחיים, כלשונו.

לדברי ליברמן, הערב: "תוצאות הבחירות שנערכו ב-17 בספטמבר, מדברות בעד עצמן ומבטאות יותר מכל את רצון העם להקמת ממשלת אחדות. גם האתגרים בתחום הביטחון והכלכלה, ההתפתחויות באזור והאנטישמיות המרימה ראש בעולם, מביאים לאותה מסקנה.

"'ישראל ביתנו' היתה המפלגה הראשונה שהבינה והפנימה שאין אלטרנטיבה אחרת חוץ מהקמת ממשלת אחדות לאומית. דיברתי על כך לאורך כל מערכת הבחירות וגם לאחר שהתפרסמו תוצאות הבחירות. כפי שהבטחתי, אני מציג היום תוכנית בת 4 שלבים להקמת ממשלת אחדות לאומית".

ואלו השלבים של ליברמן:

שלב ראשון – "הקמת צוות משותף לשלוש המפלגות ('כחול לבן', 'הליכוד' ו'ישראל ביתנו') לגיבוש קווי יסוד של ממשלת האחדות. בראש ובראשונה, אנו חייבים להגדיר באופן ברור ובהיר את כל הנושאים הנמצאים על סדר היום – ביטחון, כלכלה, חברה, דת ומדינה. ישנן שאלות שנצטרך לתת להן מענה ולהגיע להסכמות באשר לפתרונות מקובלים. לדוגמא, האם אנו ממשיכים במדיניות "ההסדרה" מול רצועת עזה? האם נבצע קיצוץ רוחבי עמוק או שנעלה מיסים, או שניהם יחד? האם ממשיכים בישום מתווה הנכים והעלאת קצבת הנכים לגובה שכר המינימום? האם אנו פועלים לתת הכנסת מינימום לכל גמלאי בגובה 70% משכר המינימום? האם משלימים את חקיקת חוק הגיוס בקריאה שניה ושלישית? האם מבטלים את חוק המרכולים? ועוד סוגיות נוספות רבות".

שלב שני – "במידה ותושג הסכמה בנוגע לקווי היסוד יש לאמץ את מתווה הנשיא לרוטציה על ראשות הממשלה".

שלב שלישי – "תוקם ממשלת אחדות המרוכבת משלוש המפלגות 'כחול לבן', 'הליכוד' ו'ישראל ביתנו', אשר תפעל לאישור תקציב המדינה לשנת 2020 באופן מיידי, ולאישור תכנית רב שנתית (תר"ש) כפולה לצה"ל ל- 10 השנים הבאות".

שלב רביעי – "על בסיס קווי היסוד הקיימים והתקציב המאושר, כל מפלגה שתרצה להצטרף לממשלת האחדות תוכל לעשות זאת".

לדבריו ליברמן: "זה המתווה היחיד שיכול להוביל את מדינת ישראל להקמת ממשלה יציבה, במידה וכל המעורבים יהיו מסוגלים להתגבר על כל המשקעים והאמביציות האישיות. בכל מקרה ולמען הסר ספק, 'ישראל ביתנו' לא תצטרף לשום ממשלה צרה, לא של הגוש החרדי-משיחי בראשות נתניהו ולא לממשלת שמאל בתמיכת רשימת החתרנים (הרשימה המשותפת) מבחוץ.

"על מנת לממש את המתווה הנ"ל, נתניהו חייב להיפרד מגוש החרדים-משיחיים שהקים וגנץ חייב לקבל את מתווה הנשיא. אני שב ומדגיש לאחר אישור קווי היסוד, הקמת הממשלה ואישור תקציב המדינה לשנת 2020, כל מפלגה שתרצה לקחת חלק בממשלת האחדות על פי העקרונות שנקבעו מראש, תוכל לעשות כן".

השר בצלאל סמוטריץ' הגיב: "‏שמישהו יסביר לליברמן שבממשלת אחדות של הליכוד וכחול לבן אף אחד לא צריך אותו... ניתן להניח שאף אחד גם לא באמת רוצה אותו...".

מ'הליכוד' נמסר בתגובה כי "ליברמן לא שולל תמיכה בממשלת שמאל בראשות גנץ שנשענת על קולות המפלגות הערביות. הוא רק אומר שלא יצטרף בפועל לממשלה כזאת, אך ממשיך לסרב להתחייב שיתנגד להקמתה".

מ'כחול לבן' נמסר: "אנחנו מברכים ורואים במפלגת ישראל ביתנו וביושב הראש שלה אביגדור ליברמן שותפים לדרך ושותפים לקואליציה שתקום, ומקווים שתקום במהרה. מיד לאחר הבחירות קראנו לליכוד לבוא ולנהל עמנו משא ומתן ענייני ותכליתי קודם כל על קווי היסוד. לצערנו בקשתנו עד כה נענתה בבלוק! אנו מקווים כי הצעת ישראל ביתנו תהיה קריאת השכמה נוספת לליכוד להתעשת ולעשות את המעשה הנכון – לחשב מסלול מחדש ולבוא לשולחן הדיונים.

"כשיו"ר כחול לבן יקבל המנדט, נהיה מוכנים ליישם את השלב הראשון - ניסוח קווי יסוד ודיון בכלל הסוגיות הלאומיות שעל סדר היום".

תוכן שאסור לפספס
56 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
55
הרי אם תקום ממשלת אחדות לא יכניסו אותך לתוכו, ומה שגנץ אמר שאתה תיכנס לכול ממשלה, אתה באמת חושב שהוא יקים,את מה שהוא אמר.
טמבל10.10.19
54
הוא צריך להבין שהוא לא שווה כלום
ישי10.10.19
53
למה אתם מביאים את זה מיד לאחר יום כיפור. נמאס כבר מהבנאדם הזה טוטאלית!!!!
יצחק10.10.19

הצגת כל התגובות

52
הזוי..... יותר מיזה אין לומר. סבתא בידלה דייסה נתנה לליכוד לכחול לבן לליברמן ולכל השאר לא נתנה.....
. 09.10.19
51
שתלך כפרה על החרדים יסמרטוט
אלירן 09.10.19
50
אחרי ההתבטאויות המקוממות שלך הפוגעניות ברמה האישית : מירי רגב בהמה , ישראל כץ שקרן, אתה ממש לא מעניין . מחרחר ריב תוקפן ופוגע ואתה מחשיב עצמך כמנהיג ? אז עזוב אותנו עם מתווה להקמת ממשלת אחדות ועוד כהנה וכהנה הצעות מחכימות .מי שנוקט בשפת ביבים שלא ילמדנו חכמה מהי. זו רק שאלה של זמן עד שתיעלם מהמפה
שוקי09.10.19
49
כל המילים היפות והפחות יפות כל הזיגזג של כל בוקר כך ובערב כך הכל בא כדי לכסות על המסוכנות של האיש הזה נראה שבשקט בשקט הוא מכין את הגזירה הנוראה מכל שהוא מביא איתו מערש מולדתו והיא גזירת "הקנטניסטים" של הצאר הרוסי ימ"ש, כל משפט שני שהוא מוציא מפיו הוא "חוק הגיוס" אסור להאמין לו וחלילה להתפתות לשבט לש
מנחם 10.10.19
48
אני פשוט מגחכך על עצמי - איך הייתי תמים לחשוב, שאולי אחרי היום הנורא והקדוש, יפתיע אותנו, יעשה פרסה ויאמר טעיתי ואני חוזר להיות חלק מהימין המסורתי שמשם באתי, ואולי גם משפחתו שחזרה בתשובה תשפיע עליו ... כתוב שרשעים מלאי חרטות כל ימיהם, וזה - אפילו הרהורי חרטה אין לו ?? השם ירחם עליו !!!
ישראלי10.10.19
47
חסר תקנה
אליהו ראש ברזל10.10.19
46
רק שכח להכריז שהוא ראש הממשלה
אלעד10.10.19
45
מעניין מה החזיק ביד. סידור תפילה או את הברית החדשה.
דניאל10.10.19
44
למה צריך אותו לממשלת אחדות? למי הוא בדיוק חסר? יש 70 חכי"ם בלעדיו
לא מבינה10.10.19
43
פשוט וראוי יותר להיפטר מליברמן ולפיד הארורים ואז אפשר להקים ממשלה יציבה.
אבי 09.10.19
42
אני מקווה שצמת יש לך הרבה לכפר על חטאיך לימין
גיא 09.10.19
41
רק שכח להכריז שהוא ראש הממשלה
אלעד10.10.19
40
הצעת ליברמן נדחתה על הסף ובמקום הצעתו על ארבע שלבים הייתה כאן טעות הוא התכוון שההצעה במוצאי כיפור שכל יהודי יגש מיד להתארגן עם ארבע מינים על מנת לקבל אחדות
אבי10.10.19
39
ליבררמן אתה פשוט גאון!!!! איך לא חשבנו על זה קודם????? אתה מתחרה עם גילוי אמריקה........ כמה פשוט וקל להקים ממשלת אחדות... פש... חידוש של ליברמן..... חחח....
הזוי10.10.19
38
רואים שהוא לא צם רשע מרושע
ט...09.10.19
37
ליברמן רשע
שומר ישראל09.10.19
36
קשקשן
בני10.10.19
35
אדם חולה מסכן תראו איזה אדום הוא שתה הרבה וודקה שיכור
RAFI10.10.19
34
אידיוט מושלם
רונן10.10.19
33
ליברמן אף אחד לא מתייחס אליך, אתה ממשיך לחפש תשומת לב
שמעון09.10.19
32
לך לישון דובי ליברמן אתה משעמם ומחוק מימין ומשמאל..... יש לך מקום רק בממשלת ימין כנושא כליו של נתניהו כפי שהיית עד עכשיו
יעקב09.10.19
31
ליברמן! אל תציע כלום. הצעות שלך הם לא טובים לעם ישראל. מאסת על כולם. אתה לא מתאים לפוליטיקה העכשווית. נזקים שלך עם בחירות חוזרות, הם גדולים. בטח, זה לא יוצא מכיסך. עזוב אותנו ורד מחיינו. ''שבענו'' אותך!
איציק10.10.19
30
אני מאמין באמונה שלמה בביאת המשיח אני מאמין
חרד לדבר השם 10.10.19
29
ליברמן דע לך הדתיים האלה מתפללים עליך תמיד שתזכה יום אחד להגיע מהכנסת לבית כנסת ותכיר את האור שביהדות אולי סוף סוף תפסיק לומר שחרדים הם חשוכים ומשיחיים
דולי10.10.19
28
רשע מרושע בבחירות הבאות אתה בחוץ
ללא שם09.10.19
27
לפי המתוה שלך כולם צריכים לוותר חוץ ממך: גנץ צריך לוותר - הוא לא יהיה הראשון ברוטציה, נתניהו צריך לוותר - להיפרד מבלוק הימין, אבל אתה לא צריך לוותר על שום דבר.. מדהים.
שלמה09.10.19
26
סמוטריץ התותח - יפה אמרת !! את כל האויר הוצאת לו מהבלון !
יהודי של אמת09.10.19
25
ךיברמן מסכימים ובלבד וותר למה אתה מוותר כמו שוטר מפיל הכל אני השולט חרדים בחוץ רווחה עלי כול התיקים עלי גם כסף נגמר לרווה לזסקנים לרפואה כולם לא מוותר על כלום בעצם הביתה ליברמן
איתי וייס09.11.19
24
מתגלה מה שידענו מכבר ליברמן עובד בתיאום עם לפיד
מרטין שלאף 10.10.19
23
מי קבע שליברמן צריך להיות שותף לממשלת האחדות?יש מעל 61 גם בלעדיו רק עם ליכוד וכחול לבן?נראה אותו עכשיו ממריץ לממשלת אחדות?
יוסף09.10.19
22
נתניהו דואג רק לנתניהו, כל קורא ב'ידיעות' ידע מיהו ומה הוא דואג רק לעצמו, אנוכי ומנוול, חושש מהיום בו יהיה למובטל לכן המדיח מפלג ומסית, את האבטלה הפחית למחצית. בשוק החופשי שוויו כ'מאום', לכן העלה את שכר מינימום כאדם בינוני ואפור למחצה, הגדיל בכשליש השכר הממוצע ובתור היפוכונדר רדוף מחלות , את תקציב ה
רק נתניהו09.10.19
21
מי אתה שתקבע.... מה עשית בזמן שהיית בכנסת, אפס זירו זה מה שעשית. אתה יכול להמשיך לצייץ לא יותר מזה. לא רוצים אותך. אתה בגדת באנשים שהצביעו לך. גררת את המדינה לבחירות הולכות ונשנות. אותך לא מעניינת המדינה. אותך מעניין שלא תיכנס לכלא כי יש עליך איומים שאם לא תפיל את הממשלה תיכנס לכלא על העבירות שעשית.
נאוה09.10.19
20
מי שינענע אותו ושיחזור לרוסיה.לא צריך לנסוע לחו"ל כדי להיתקל באנטישמים יש אותו קרוב לבית.
ש09.10.19
19
המפריד והמפלג הגדול מספר השיאים של גינס מדבר על אחדות חחחחחח מי בכלל מקשיב לו ..
חגי10.10.19
18
מוצאי יום הקדוש. כואב הלב לראות יהודי שבמוצאי יום קדוש מקריז על פוליטיקה שקשורה עם היפך האחדות .
מוצאי כיפור 10.10.19
17
סמוטריץ הגבת יפה
יאיר10.10.19
16
מה ההגיון שיצרפו את ליברמן אם קיימת אחדות בלעדיו?
יענקי09.10.19
15
משו משו ישר כוח תותח שכמוך!! רק תזכיר לכל הבחורים שלך אם הליכוד וכחול לבן יסכימו לשבת ביחד למה הם צריכים אותך??
ישראלי09.10.19
14
מצד שני זה גם לא נורא אם זה יקרה, אולי שהבחירות הבאות יהיו בחנוכה ואז המתיוונים יובסו.
ליברמן החליט לחתוך את העץ שהוא יושב עליו10.10.19
13
למה אתם מפרסמים את דבריו של המנובל הזה הוא המסית, הוא המחבל, הוא ההורס, הוא גרם לכל הצרות, ויש לו את החוצפה לתת עצות למושחת הזה, ובמוצאי כפור בזמן שכל יהודי יש לו הרהורי חרטה יש לו דאגה "בלי חרדים" ואתם עוד מפרסמים את דברי ההבל שלו, ואנחנו רוצים ממדלה בלי גוים רוסים
חיים10.10.19
12
ליברמן רוצה להקים ממשלת שונאי דת ואנטישמית. הצעד הבא שאסור להפלל בבית כנסת ואסור להודי לעבור ברחוב עם כיפה... והשלב הבא הוא שיהודי לא יעבור רחוב בלי מכות... זה פירוש מה שליברמן הרשע אומר להיפרד מהיהודים החרדים. ומי שיש לו כיפה סרוגה הם משיחיים???, אלו מושגים שמאלנים נגד אלו שמשרתים בצבא ומוסרים את
ליברמן חולה 10.10.19
11
הצאר איווט,תשמור את הרעיונות שלך לקולחוז שנקרא ישראל חורבתינו.
שאול09.10.19
10
תאמין לי זה הבדיחה הכי טובה ששמעתי בזמן האחרון ככה זה שלא מבינים בפוליטיקה אז מציעים שטיות איך אתה דוחף את עצמך אדון ליברמן בגלל האנטשמיות שלך גם רוצחים אותנו בגרמניה להגיד שאתה יהודי זה יפה אבל ליהדות יש אבא שבשמיים לפחות נשתדל לכבד אותו שמור על השבת אח"כ אנחנו נקבל יותר עונשים תתעוררו אנשים יקרים
איציק09.10.19
9
אתה חי בסרט. שגעון גדלות אתה רק מפלגה קטנה עם 8 מנדטים. מי אתה שתפסול 24 מנדטים מלהכנס לממשלה.
משה09.10.19
8
ממשלה מוצלחת תקום בע״ה בלעדיך אתה הוכחת כמה דעותיך לא יציבות ואינך ראוי להנהגה הובלת אותנו לבחירות מיותרות
תמר10.10.19
7
חחחח. מה אתה אומר??? מה חדש??!!! לך תחפש!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ברוסיה
מתת10.10.19
6
בקיצור עוד שלושה חודשים עוד יום חופש ! ובבחירות הבאות תצביעו בדיוק כמו שהצבעתם בפעם האחרונה ...שיהיה עוד יום חופש עוד חצי שנה!!!
חקשור09.10.19
אם זה לא היה עצוב - זה היה מצחיק עד דמעות !!!
חחח10.10.19
5
איווט ליברמן הדיבור שלך עם צאת צום יום הכיפורים לא עושה טוב.. הפתיח שאמור להיות קודם כל ברכה לעם לגמר חתימה טובה לא היה שמץ של נגיעה ליהדות מרגישה לי שאתה לא יהודי תודה פעם על האמת שכולם יכירו אותך מי אתה? מופעל ע"י זרים להרוס את ישראל? כל בר דעת יחשוב כמוני. כאן דרושה חקירה מעמיקה ביותר אין מצב שמא
ציון09.10.19
4
אדם ששונא יהודים ומדבר על היפרדות מהם הוא אנטישמי ויותר טוב שיחזור לרוסיה ראש המאפיה הזה
לביא מנור10.10.19
3
תמונה אחת שווה אלף מילים אם ראית את ערב הסליחות בכותל זה לא היה נראה שחור לבן זה היה מאוד צבעוני זה כל עם ישראל שרוצה אחדות עם יהדות ולא קורא לאחדות פלגנית כשלך. שלושה אנשים לא היו בכותל לפני כיפור ליברמן לפיד וקובי. חבל שפיספסת את היום הגדול בשנה לחזור בתשובה
דולי09.10.19
2
אנטיוכוס ליברמן, יש הבדל בין השינאה שלך לדת/יים ולהלכה היהודית, לבין הנבלות העלובים שרוצחים יהודים בבית הכנסת רק על היותם יהודים דתיים?!
דוד09.10.19
1
הפוליטיקאי הכי שקרן וצבוע בתולדות המדינה!!! 0 עשייה. ים של דיבורים. טונות של איומים.
דביר09.10.19
אולי גם יעניין אותך
פוליטי מדיני

גנץ: "חזרת תושבי הצפון לפני פתיחת שנה"ל - על השולחן"

יוני גבאי | 07.05.24

"צעד חשוב במלחמה"

נתניהו: "חמאס ניסה לטרפד את הכניסה לרפיח. זה לא קרה"

יוני גבאי | 07.05.24

בצל מבצע רפיח

סמוטריץ' במתקפה: "לדבר רק באש, המשלחת לקהיר טעות"

דוד הכהן | 07.05.24

לא הסכים לפגישה

סמוטריץ' באולטימטום: טיפול ביוקר המחיה? רק אחרי רפיח

יוני גבאי | 07.05.24

דיווח בארה"ב

גורמים בממשל האמריקני דחו את ה"הסכמה" של חמאס 

יוני גבאי | 07.05.24
ש

 לא רק מפגע אסתטי

לא תרופות סבתא ולא ניתוח: הטיפול החדשני לפטרת הציפורניים

כיכר בשיתוף סאן קליניק | מקודם

"לעולם לא נרפה"

גנץ מגיב לסירוב בישראל: דואגים לחטופים. אין שיקול פוליטי

דודי בן חמו | 06.05.24

באופוזיציה תוקפים

אחרי הודעת חמאס | בישראל הבהירו: ההצעה לא מקובלת 

דודי בן חמו | 06.05.24

"אחראי על המינויים"

רה"מ נתניהו מנסה למנוע מינויי קבע של ראשי אגפים בשב"כ

יוני גבאי | 06.05.24

לקראת כניסת צה"ל

גלנט: סירוב חמאס לכל מתווה, מחייב להתחיל פעולה ברפיח

ישי כהן | 06.05.24
ש

דואגים ליופי שלך

מלחמה?- זה לא אומר שאת צריכה להישאר עם שיער מיותר

כיכר בשיתוף אפילוגיק | מקודם

"הטרפוד של נתניהו"

משפחות חטופים לגנץ ואיזנקוט: תגידו את האמת על המו"מ

ישי כהן | 06.05.24

"המרצחים לא הבדילו בינינו"

ראש השב"כ: "החוסן שלנו נפגע - מקדשי המוות ימצאו מוות"

יוני גבאי | 06.05.24

נגד הדיווח

לשכת נתניהו מכחישה: "שקר מוחלט והטעיית הציבור במכוון"

דוד הכהן | 06.05.24

בנאום יום השואה

השר בני גנץ: "החזרת החטופים, היא חלק מגבורת היהודים"

בני סולומון | 05.05.24
ש

פריחתו של יישוב

הפיכתה של גבעת זאב - מפרבר לעיר מתפתחת

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם

לשכת רוה"מ מכחישים

דיווח: רה"מ נתניהו ניסה למנוע את גל המינויים בצמרת צה"ל

יוני גבאי | 05.05.24

"חייבים ברמה המוסרית"

גלנט לנתניהו: "לא רוצה לעלות את המחיר, אך העסקה טובה"

קובי אטינגר | 05.05.24

"בסגנון מאיים ומביש"

קיש נגד בן גביר: "פוגע בביטחון המדינה כדי לקושש קולות"

ישי כהן | 05.05.24