כיכר השבת

לחשב מסלול מחדש

תפנימו: עידן נתניהו לקראת סיום // ישי כהן

מרן לא היסס ללכת לממשלותיהם של רבין, פרס וברק - כשצרכי הדת עמדו לנגד עיניו. ייתכן, כי עם ירידתו הצפויה של נתניהו מהבמה הפוליטית, הגיע הזמן ללמוד מדרכיו (טור דעה)

54
ישי כהן | כיכר השבת | כ"ג בחשוון | 21.11.19
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו (צילום: הדס פרוש / Flash90)

מדינת ישראל נגד בנימין נתניהו: ראשי המפלגות החרדיות, אריה דרעי, יעקב ליצמן ומשה גפני צריכים להתחיל להפנים, כי עידן בנימין נתניהו כראש הממשלה נמצא לקראת סיום, לחשב מסלול מחדש ולהסתכל אל העתיד.

החלטת היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, להעמיד את ראש הממשלה בנימין נתניהו לדין בעבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים, מלמדת על סוף עידן נתניהו - שיצטרך נס על-טבעי כדי להיחלץ מהרשעה, שעלולה להוביל ראש ממשלה נוסף לשערי אגף 10 בכלא מעשיהו.

נתניהו מרבה כידוע להצהיר כי אין בכוונתו להגיע עם הפרקליטותלהסדר של פרישתו מהחיים הפוליטיים תמורת סגירת התיקים. כעת, ספק אם הצעה מסוג זה כלל אפשרית. אבל למרות ההצהרות, כשנתניהו יישב עם עצמו בביתו שבקיסריה, הוא יצטרך להכריע: ללכת למשפט ארוך, לבזבז לא מעט כסף, "לבלות" שעות על ספסל הנאשמים בבית המשפט המחוזי בירושלים ולאחר מכן בבג"צ, וכל זה כדי להילחם על הצדק שלו, לטענתו - במדינה שבה יש 90 אחוזי הרשעה - כך שסיכוי סביר שהוא יצטרך לפגוש את מיטת אולמרט באגף 10, או להגיע להסדר טיעון ולצאת 'לעשות כסף' בארה"ב. סביר להניח כי הוא יבחר באופציה השנייה.

חבל ההצלה היחיד שנותר לראש הממשלה הוא 'חסינות', אותה יבקש מוועדת הכנסת, כשמנדלבליט מצידו יזדקק לרוב כדי להסיר את חסינות ראש הממשלה ולהגיש נגדו כתב אישום.

לנתניהו יש סיכוי לקבל את חסינות הכנסת, בתמיכת הח"כים הערבים - המתנגדים לכל בקשה להסרת חסינות - ואיווט ליברמן התומך בהמשך כהונת רה"מ תחת כתב אישום. אך מדובר בסיעות לא צפויות. בכל מקרה, מדובר בתהליך ארוך שיכול להימשך למעלה מחצי שנה, בטח אם אכן הולכים לבחירות בשנת 2020, כשהיועמ"ש של הכנסת כבר הודיע שאי אפשר לכנס את הוועדה בתקופת בחירות.

לא מעט בימין חושבים שנתניהו תחת כתבי אישום יצליח להביא רוב של 61 לגוש הימין בבחירות חדשות. אבל הבחירות האחרונות, 2019מועד ב', הוכיחו שלא כל מה שחושבים בימין - אכן קורה. בימין חלמו על רוב של 70 מנדטים. בפועל, הימין נחלש. כך שלא מופרע להעריך שגם בימין יבינו כי נתניהו לקראת סיום דרכו, ויעבירו לו את המסר: מאמינים לך, אתה נרדף, אבל אנא - תשחרר את המדינה...

וצריך לחדד: לנתניהו יהיה קשה לשכנע שמדובר ברדיפה, משום שמי שהחליט על הגשת כתב האישום הוא אביחי מנדלבליט, האיש שהיה שותף סודו, מזכיר הממשלה הקרוב אליו. נתניהו עצמו מינה אותו לתפקיד היועמ"ש - בהמלצת איילת שקד.

וכעת נעבור אלינו, החרדים. מסיבה שאינה ברורה, הפכנו את נתניהו, האיש שזרק אותנו בשנת 2013 לטובת יאיר לפיד, למשיח של הדור. כעת חובה להפנים, ולהכיר במציאות: עידן בנימין נתניהו נמצא לקראת סיום. אכן, כל עוד שהנר דולק וכו', אך במקרה הזה, מה שנתניהו יצליח לתקן זה רק הסדר שימנע את משפטו, כאמור.

אריה דרעי, יעקב ליצמן ומשה גפני צריכים לחשב מסלול מחדש. כן, להמשיך לתמוך בנתניהו, בטח בתקשורת. אך בחדרים סגורים - להתחיל לדבר גם עם הצד השני. לנסות לבנות גשרים. להתכונן ליום שאחרי - יום שעלול להוביל את כולנו לספסלי האופוזיציה, אם לא נערך מראש.

ורק תזכורת: מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף זצוק"ל לא היסס ללכת לממשלותיהם של יצחק רבין ושמעון פרס ז"ל, או של אהוד ברק. כשעמדו צרכי הדת לנגד עיניו, מרן לא הביט ימין ושמאל. ייתכן, כי הגיע הזמן ללמוד מדרכיו וליישם את מורשתו.

תוכן שאסור לפספס
54 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
46
עדיף לוותר על המדינה, ולא להעמיד בראשה, שמאלני!!!
המחנה הלאומי22.11.19
45
בעבר הייתי מצביע ש"ס, כעת הצבעתי ליכוד, לאחר עידן ביבי התכוונתי לחזור לש"ס ועכשיו שכנעת אותי לא להצביע שס אלא ג'
ירושלים22.11.19
44
שטויות במיץ עגבניות מי שמך לאיש
מאיר21.11.19

הצגת כל התגובות

43
גיבוב שטויות, אסור לחרדים לחבור לאליטות שונאות הדת, תפסיקו לנסות לשכנע אותנו! ומה עם כפיות טובה??
שטויות30.11.19
42
גם אם נגמר עידן נתניהו לא נלך לשמאל. נקודה. יהיה מועמד אחר בימין. ונקווה בכלל שביבי יעביר את השרביט למשיח כמו שברך אותו הרבי מילובאוויטש
יעקב 22.11.19
אכן גם נאמר בשם הרב יצחק כדורי זצל שביבי יעביר את השלטון למשיח בקרוב ממש אמן. כך שאין לשמאלנים מקום להתרברבות והתלהבות שהם יקחו את השלטון. הם פשוט הוזים לקראת מה שבאמת הולך להיות. תם עידן התניהו זה נכון והסיבה לכך היות וזה לא קשור אליו אישית, אלא שכתוב בזוהר הקדוש: ששבעים שנה בדיוק יהיה שלטון ערב רב
רפאל23.11.19
41
שאתה תכתוב ככה ????
עליך ישי כהן לא הייתי מאמין,,,,,22.11.19
40
מדבר לעניין הלוואי שאנשים יחשבו בהגיון כמוך ויפסיקו ללכת אחרי נתניהו כמו ...
אבי21.11.19
עוד פעם אבי ממש אובססיבי אתה נגד נתניהו לפחות תמצא שם אחר לא יפה להכנס באותו שם וללכלך. משלמים לך?
אלחנן22.11.19
39
כולנו זוכרים את מאורעות הליכת הדתיים עם השמאל ולכולם יש עדיין סיוטים חמורים מכך ולכן האופציה הזאת לא קיימת לידיעת כותב הטור שהוא כנראה שמאלני.
אבי21.11.19
38
ישי מסכים איתך בכל מילה אנחנו האלו ששומעים לגדולי ישראל לא ימין ולא שמאל אלא אנשים שעושים מה שגדולי ישראל אומרים לטוב ולרע
שמשון22.11.19
37
אוהבים אותך ביבי
עמך22.11.19
36
שיחקת אותה בענק אתה גאון פוליטי אם הייתה בכנסת אולי מצבנו היה הרבה יותר טוב
ליאל22.11.19
35
מאמר מטופש עם שטויות במיץ עגבניות..צריך להבין שמה שעושים כאן עם ביבי יכול להיות לכל אחד כולל גם לכתוב המאמר...צריך לשים סוף לכאב ראש שהשמאל עושה לאנשים השפויים בעם ישראל ומדובר ברוב מוחץ שחושב את מה שביבי אמר ולכן הגיע הזמן לצאת לקרב האמיתי כי במצב הזה לכל אחד זה יכול להיות...
פרופ'יש פתרון21.11.19
אמת.
רפאל23.11.19
34
יפה כתבת, עכשיו תצפה למבול קללות ונאצות מקהל החסידים השוטים המהופנטים מביבי הקוסם...
אברום21.11.19
33
טיפש? מאמר פרס לשלטון השמאל שמגבה את פושעי המשפט..
אבא 21.11.19
32
ביבי הוא אבינו, הוא מלכנו והוא מושיענו, הוא הזן את ילדנו.הוא מחזיק את עולם התורה שלנו. בלעדיו אין לנו חיים.
רבינו21.11.19
אצלך הבג"ץ הוא האדמור אפילו שהוא דיקטטור ופושע נ וסח איראן..
אבא 21.11.19
סתם תגובה של מישהו שמאלני שמנסה להתסיס את הציבור החרדי נגד נתניהו תשמע חבר משיח קרוב להתגלות תתכונן מצא לך חיים עם משמעות
יהודי21.11.19
חסר אמונה
בושה21.11.19
31
לא אצביע לשום מפלגה חרדית שתפקיר את א"י, ותיתן את השלטון ללפיד.
קשקוש25.11.19
30
אני אוהב מושבע של ביבי ולו רק הייתה לי אפשרות לפנק אותו ואת משפחתו בגלידות ובשמפניות (אמנם לא בסיגרים לפי בקשת שר הבריאות ליצמן) הייתי עושה זאת בכיף ובכל זאת דבר אחד מציק לי בשביל נתניהו ואומר זאת בזהירות המתבקשת למרות שעברו מאז הרבה שנים אבל בכל מקרה הדבר הראשון שביבי עשה כ"שר האוצר" היה
יהודי22.11.19
29
ישי ליכלכת
ללא שם21.11.19
28
אותו מחנה שגזל את ילדי תימן, רצח בדם קר ניצולי שואה באלטלנה כשהם מנוטרלים במים ורצחו נפשית את מנחם בגין ז"ל במלחמת לפבנון כשנבחו בכל כירות ישראל 'בגין רוצח', אותו מחנה רצח נפשית היום את נתניהו, משפחתו ואת כל המחנה הלאומי ולו. אסור לנו לשתוק יותר וללכת בשקט למשרפות של השמאלנים. מספיק שתקנו אחרי גזי
שאול21.11.19
27
עד שזה לא יגמר זה לא נגמר..... על הספיקולציות לא רלוונטיות.... מה גם שבכתבי אישום הללו התברר שההר הוליד עכבר....
. 21.11.19
26
זה לא רק ביבי נתניהו .... זה לא רק שהוא עומד לחקירות... זה נגד כל הימין !!! לא קלטתם את זה כבר... אל תשחק לידיים שלהם... יא שמאלני...!!!!!!!!!!!
הלהוט לאמת22.11.19
25
אולי תפסיקו אתה וחברך כמו ישראל גליס לתת עצות לחברי הכנסת לחשוב ולחשוב אני אגיד לגפני איך להתנהג הגיע הזמן שתבינו שחברי הכנסת נאמנים על גדולי הדור וכל בעיה נידונה אצלם וגם הצטרפות לממשלות השמאל גדולי הדור החליטו על כך ולא יוסי כהן וישראל גליס השחצנים וחשבים שהם מבינים כל דבר.
שלמה21.11.19
24
אכן מרן לא היסס כשעמדו צרכי אריה דרעי שהפחיד את מרן שהכל יקרוס אם לא נתמוך בשמאל ובאוסלו, כמו ששמעו כולם מפי קדשו של מרן שאמר בפה מלא שאריה דרעי החליט על אוסלו כי הוא היה נבוך בדבר, אז מספיק להוליך אותנו בכחש ובכזב מה היתה דעתו של מרן, יש כאלה עם זיכרון קצר מה היה בזמן שלטון פרס ורבין, שכחו את האוטו
בני21.11.19
23
ההסטה במדינה הובילה לרצח של רבין ז"ל ועכשיו הורגים את ראש הממשלה בנימין נתניהו בצורה אחרת בכך שתופרים לו כתב אישום מספיק עם ההסטה נגדו אין לנו וגם לא יהיה טוב ממנו הכל שקר ותעמולה של השמאל הישראלי..
אבי21.11.19
22
הם רוצים את הראש של כל ימני שיצליח כאן, מי שחולק על זה עוצם את העניים. כשיכניסו לכלא את ליצמן ודרעי נראה אם תדבר ככה.
מאמר מטומתם25.11.19
21
אהבתי לקרוא מה שכתבתה ישר כח... אדון גליס תלמד קצת איך כותבים
משה22.11.19
20
כמה זבל אתם יכולים לעשות על הגב של מרן.......... מכרתם שבת מכרתם גיוס. מכרתם היתבוללות. מכרתם את כל ילדי החינוך הממלכתי. שאף אחד מהמפלגות החרדייות לא איכפת לו מה הם לומדים. מכרתם נפשות רבונו של עולם נפשות באוסלו...... דיייייייייי הבייתה תפסיקו לרמות על הציבור על הגב של הרב עובדיה........
דוד21.11.19
19
מי כותב המאמר המתיימר להשיא עצות למפלגות החרדיות? הוא רב מורה הוראה? דיין בדיני נפשות? פוסק? רב בית כנסת? על האיסור ההלכתי לתמוך באנשים שמביאים חורבן גשמי ורוחני על עם ישראל הוא שמע? וזה שבאוסלו ובהתנתקות עשו את זה - לא מכשיר את השרץ.
שי21.11.19
בהתנתקות ש"ס הצביעה נגד מההתחלה ועד הסוף
דוד21.11.19
18
מנהיגה הרוחני של ש"ס, הרב עובדיה יוסף, התבטא בחריפות בדרשתו השבועית וכינה את האנשים המשתייכים לשמאל המפה הפוליטית "מלאכי חבלה". הרב מסר את שיעורו השבועי בבית הכנסת הסמוך לביתו בשכונת הר נוף בירושלים ואמר כי "הקדוש-ברוך-הוא דן את בני אדם, יש לאדם מלאכים מימין ומשמאל. הימניים תמיד מלמדים זכות, השמאלני
שמאל חבלה21.11.19
17
אם ש"ס הולכים עם לפיד הרשע לא אצביע להם יותר.
מאמר דבילי25.11.19
16
בושה של מאמר
יוסף21.11.19
15
ביבי מנהיג גדול וישר מנהיג גדול
עומר21.11.19
14
גם אני לא אהסס לבחור בליברמן
יהודה21.11.19
13
אם ש"סג' הולכות עם לפיד הרשע לא אצביע להם לעולם!! גיבוב שטויות, אסור לחרדים לחבור לאליטות שונאות הדת, תפסיקו לנסות לשכנע אותנו! ומה עם כפיות טובה?? נתניהו מעולם לא הסית נגדנו ונלך לחיקו של לפיד?? וכן- גם ארץ ישראל חשובה לי!
קשקושים30.11.19
12
הרב עובדיה הלך עם השמאל, ומה קיבלנו? - קיבלנו את אוסלו, והפלשתינים קיבלו רובים, ודם יהודי נשפך אז כמים בכל יום שלא לדבר על האוטובוסים המתפוצצים. הרבי מליובאוויטש אמר על הפסוק: "האל הגדול... אשר לא ישא פנים ולא יקח שוחד", ושאל: וכי הקב"ה צריך כסף? אם כן איזה שוחד הוא יכול לקבל? ותירץ שהקב"ה אומר לנ
נתי22.11.19
אמת!
המחנה הלאומי22.11.19
11
בשם ממ אתה מדבר ? נתניהו מואשם בשם כולנו אם עוד לא הבנת את זה יש לך בעיה רצינית החונטה החליטה להילחם ביהדות ובכל מה שקשור אליה . ואתה רוקד מה יפית .
מני21.11.19
10
הזמנים השתנו, אוסלו וההתנתקות הפכו את הציבור החרדי לימני ללא קשר לנתניהו, והציבור לא יסלח למפלגות החרדיות אם הם יקימו ממשלת שמאל.
ישי21.11.19
9
מרן לא היה משליך לפח את מי שדאג למדינה ימנית ויהודית כמו ביבי כמו טישו משומש. אני מתבייש בתגובה שלך.
יוסי21.11.19
8
שטויות בלבוץ..
djd21.11.19
7
בלה בלה בלה, הגיע הזמן שהמגזר שלנו יהיה פחות כפוי טובה ואופורטוניסט.
שטויות במיץ08.12.19
6
יותר פשוט לומר את האמת-מי שיתן יותר כסף לשס איתו נלך, אל תשתמש במרן כשנוח לך
עובדיה21.11.19
5
מה נסגר? באמת אין על ביבי אבל להגיד שבלעדיו אין לנו חיים נראה לי קצת מוגזם...
ל1 וואו וואו בוא נרגיע לרגע אוקיי..?21.11.19
4
לכו לישון
ללא שם18.12.19
3
החרדים צריכים לראות רק את הצורך שלהם ולא את של ביבי. אני לא מבין מה דרעי מחבק כ"כ את ביבי.
הרוש22.11.19
2
מרןשמרן, תלכו עם ל]פיד? עם אשכנזי, גנץ ויעלון שרצו להקים ממשלת אחדות ליברלית? השתגעתם להפקיר את ארץ ישראל בשביל כמה ג'ובות וכסא? תישארו בימין עם זה שאחרי נתניהו. זה מקומכם. תחזרו לאוסלו תמורת עבודה בעיניים?
ת21.11.19
1
החרדים באופזציה זה אבוד
דוד21.11.19
אולי גם יעניין אותך
פוליטי מדיני

השר בני גנץ: "החזרת החטופים, היא חלק מגבורת היהודים"

בני סולומון | 05.05.24

"חייבים ברמה המוסרית"

גלנט לנתניהו: "לא רוצה לעלות את המחיר, אך העסקה טובה"

קובי אטינגר | 05.05.24

"בסגנון מאיים ומביש"

קיש נגד בן גביר: "פוגע בביטחון המדינה כדי לקושש קולות"

ישי כהן | 05.05.24

"חוסר אחריות"

הודעות תוך חילול שבת: גפני תקף את גנץ והתעלם מנתניהו

ישי כהן | 05.05.24

השיחה הקשה נחשפת

טקס ממלכתי? מירי רגב רצתה לבטל את נאומו של אוחנה - שהודיע כי הכנסת לא תשתתף

יוני גבאי | 03.05.24
ש

במיוחד לחג הפסח

מתארגנים לחג עם 'קונים מקבלים' הכי שווה שיש

כיכר בשיתוף קרן החשמל | מקודם

השרה חושפת

מאחורי הקלעים: ההצלחה של הימין במינוי השופטים החדשים

השרה אורית סטרוק | 03.05.24

לקראת סיכום

סעודיה דורשת מדינה פלסטינית - ותחתום רק עם ארה"ב

יוסי נכטיגל | 03.05.24

ברגע האחרון

הקבינט לא סגר את אל ג'זירה; קשור להתקדמות בעסקה?

יוני גבאי | 03.05.24

העדויות צפות

סעודיה עוצרת אזרחים שמדברים נגד נורמליזציה עם ישראל

יוסי נכטיגל | 02.05.24
ש

עסקת אקזיט נדירה

הייתם מאמינים? התפנו קרקעות בהרצליה!

כיכר בשיתוף פדרמן | מקודם

"הזוועות נחגגות 

זוועות ה-7 באוקטובר נחגגות | המסר של הרצוג ליהודי העולם

יוני גבאי | 02.05.24

וכמה חרדים יש בהייטק?

ג'וניורים? זו התכנית לשילוב חרדים ללא ניסיון בחברות הייטק

כיכר השבת | 02.05.24

דאגה של ממש

זה הלחץ הבינ"ל שישראל מפעילה כדי למנוע צווי מעצר בהאג 

יהודה גל | 02.05.24

צרות של ערבים

דרמטי: חברי פת"ח מאשימים את אבו מאזן בכישלון מול חמאס

דניאל הרץ | 02.05.24
ש

קורע לב:

איך אפשר להסביר לתינוקת בת שנה שאמא לא תשוב יותר???

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

דנו ביום שאחרי

לפיד ביקש מהאמירויות לסייע: הכי דחוף להחזיר את החטופים

ישי כהן | 02.05.24

כך ניתן אוויר לחמאס

כך פעל מחדל המענקים לעזה - לבקשת נתניהו וראש המוסד 

יהודה גל | 02.05.24