כיכר השבת

אחרי ההכרעה

התגובות: בשמאל תוקפים את נתניהו; יהדות התורה חצויה

זמן קצר לאחר הפרסום לפיו היועמ"ש החליט להעמיד לדין את נתניהו לדין, מגיבה המערכת הפוליטית בחריפות - בעוד חברי סיעת יהדות התורה חלוקים בדעתם אם לגבות אותו (פוליטי)

31
אבי רבינא | כיכר השבת | עודכן ב-כ"ג בחשוון תש"פ | 21.11.19
הכתבה פורסמה ב-כ"ג בחשוון תש"פ | 21.11.19
התגובות: בשמאל תוקפים את נתניהו; יהדות התורה חצויה
(צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

זמן קצר לאחר הפרסום לפיו היועץ המשפטי לממשלה החליט להעמיד לדין את ראש הממשלה בנימין נתניהו בשוחד בתיק 4,000 ובמרמה והפרת אמונים בתיקים 1,000 ו-2,000 במערכת הפוליטית בעיקר משמאל יוצאים בתגובות נזעמות. תגובות זעומות בלבד מגיעות מהימין.

בכירים ביהדות התורה מסרו תחילה ל'כיכר השבת', כי המפלגה צפויה להוציא הודעת גיבוי, אך בהמשך נודע כי קיימת בענין זה מחלוקת, בקרב חברי הסיעה.

מכחול לבן נמסר בתגובה לפרסום: "ראש ממשלה ששקוע עד צוואר בחקירות, אין לו מנדט מוסרי וציבורי לקבוע דברים כל כך גורליים למדינת ישראל. כי קיים חשש, אני חייב להגיד, אמיתי ולא בלתי מבוסס, שהוא יכריע הכרעות על בסיס האינטרס האישי של ההישרדות הפוליטית שלו, ולא לפי האינטרס הלאומי".

יו"ר כחול לבן, בני גנץ ציץ בחשבון הטוויטר שלו: "יום עצוב מאוד למדינת ישראל".

יאיר לפיד מסר בתגובה להחלטת היועמ״ש: "להודעת היועץ המשפטי לממשלה יש רק משמעות אחת: בנימין נתניהו אינו יכול להמשיך לכהן כראש ממשלת ישראל. זהו יום עצוב למדינת ישראל וגם לי באופן אישי, אבל להודעת היועץ המשפטי לממשלה יש רק משמעות אחת: בנימין נתניהו אינו יכול להמשיך לכהן כראש ממשלת ישראל. לא ייתכן שראש הממשלה יפציץ בלילה בסוריה וילך בבוקר להתעמת עם ניר חפץ. לא ייתכן שמי שאחראי על מערכת החינוך של ילדינו יהיה נאשם בעבירות פליליות חמורות. לא ייתכן שמי שאמור להגן על המערכת המשפטית, משיקולים זרים, יאשים את המערכת המשפטית בשיקולים זרים. בעיקר לא ייתכן שהוא יגרור איתו מדינה שלמה לסחרור מסוכן שייגמר באלימות ובמשבר פנימי חסר תקדים. עד לשנים האחרונות בנימין נתניהו הקדיש את רוב חייו לחיזוק מדינת ישראל. אם עדיין אכפת לו ממנה, הוא צריך לעשות למענה עוד דבר אחד: להתפטר".

יו"ר מפלגת העבודה ח"כ עמיר פרץ הודיע, כי מפלגת העבודה תעתור לבג"ץ בדרישה להורות על נבצרות של ראש הממשלה בנימין נתניהו. "כתבי האישום של נתניהו הם הסיבה שלא קמה בישראל ממשלה. בדמוקרטיה - לא נוכל להשלים עם ראש ממשלה תחת כתב אישום. ראש הממשלה צריך להתפטר מתפקידו או לצאת לנבצרות", מסר פרץ.

יו"ר המחנה הדמוקרטי ניצן הורוביץ אמר כי "מי שידבוק בנאמנות לנתניהו ייזכר כמי שנתן ידו להשחתה. למען אזרחי ישראל והמדינה, נתניהו צריך ללכת".

עוד אמר הורוביץ: "מדובר בשפל היסטורי, בפעם הראשונה בתולדות ישראל נאחז ראש ממשלה בכיסאו תחת כתב אישום חמור".

ח״כ תמר זנדברג מהמחנה הדמוקרטי הגיבה להודעה על הגשת כתב האישום: ''עכשיו זה סופי. ראש הממשלה לא יכול לכהן ולו יום אחד. אין לו מנדט לנהל את המדינה. עליו להתפטר הערב. אם לא יעשה זאת אסור לאיש לשבת בממשלתו או במפלגתו. אסור לו לרוץ לבחירות ואינו יכול לקבל מנדט להרכיב ממשלה. עליו לעזוב את החיים הציבוריים היום", אמרה זנדברג.

ח"כ איציק שמולי מהעבודה-גשר אמר "הגענו לכתב האישום החמור בהיסטוריה של המדינה שהוגש נגד נבחר ציבור בעבירות של טוהר המידות".

שמולי הוסיף כי "נתניהו איבד כל סמכות מוסרית וציבורית לקבל החלטות בשם העם ומדינת ישראל" לטענתו, המדינה לא יכולה להרשות לעצמה ראש ממשלה שכבול לענייניו בבית המשפט.

ח"כ סתיו שפיר מהמחנה הדמוקרטי הגיבה: "היום תם עידן נתניהו. אם נותרה בו טיפת כבוד - יתפטר הערב. אם לחברי הליכוד והימין יש כבוד לבוחריהם - יפתחו עכשיו בהדחתו. בין אם נלך לעוד בחירות, ובין אם הוא יסחוב עוד כמה חודשים של שלטון מביש - מהיום אפשר לתכנן את היום שאחרי ביבי. לחבר את השבטים, להעלים את השנאה, לעבוד בשביל המחר", אמרה שפיר.

ח"כ מיקי זוהר מהליכוד הגיב בראיון לערוץ 13: ''הרגש הראשון שעולה בי: עצב גדול. כואב לי על רה״מ, איזו מתנה 'נהדרת' העניקה לו המדינה על כך שנתן את מיטב שנותיו למעננו. הכל היה ידוע מראש, ידענו שהיועמ״ש לא יעמוד בלחץ שהופעל עליו, ידענו ששי ניצן נאבק במלוא העוצמה שיגישו נגד רה״מ כתבי אישום חמורים בכל מחיר. לא נשתוק. לא נוותר", אמר זוהר.

יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה הגיב: "ביום שנתניהו ישלם על פשעיו הפליליים נוכל להתחיל לתקן את הנזק שהסב בפשעיו החברתיים". עוד אמר עודה: "הגזענות ושנאה שהפיץ לא יעלמו איתו למעשיהו".

יו״ר ועדת חוץ וביטחון ח"כ גבי אשכנזי, הגיב: "יום בו מוגש כתב אישום נגד ראש ממשלה, הוא יום עצוב למדינת ישראל. אני מקווה בשביל נתניהו ובשביל אזרחי ישראל שייצא זכאי, אבל אין ספק שכעת הוא צריך להתרכז בניהול המשפט שלו ולא בניהול המדינה. העניינים המשפטיים של נתניהו משתקים את מדינת ישראל כבר 3 שנים ודי. הגיע הזמן להסקת מסקנות ולחשבון נפש. הגיע הזמן לשים את ישראל לפני נתניהו".

תוכן שאסור לפספס
31 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
26
מה ביבי זה המשיח??? על תשכחו שבתחילת דרכו הוא עשה לא מעט רע לחרדים כן הוא הראשון שהעז לגעת בקצבאות הילדים אז למרות שאני חושב שהוא נקי והמערכת המשפטית מתנכלת לו ולא בצדק אבל אולי הגיע הזמן שיהדות התורה תזוז ותלך בראש אחר אם גוש הימין ובלי ביבי כנראה תם עדן נתניהו
שוואק23.11.19
25
אין כמו ביבי ולא יהיה כמו ביבי! יאיר לפיד אתה אפס אחד גדול! יום עצוב למדינת ישראל ולאלה שאוהבים את המדינה שלנו
שלום21.11.19
24
יהדות התורה? בגידה וכפיות טובה היא לא דרכה של היהדות ובטח לא של התורה
בושה ועלבון22.11.19

הצגת כל התגובות

23
הורשע על לא עוול בכפו ..... די לשמאל...... שעושים הכל בשביל להפיל אותו הכל שקר אחד גדול וכולנו יודעים שעדי מדינה משקרים ומעידים עדות שקר בשביל שלא יפלילו אותו.....
אבי21.11.19
22
‏לא התפטרות ולא נבצרות. הניסיון לפגוע בראש הממשלה נתניהו הוא ניסיון לפגוע במחנה הימין כולו. והחוק מאוד ברור בעניין. רוצים למגר את השחיתות במערכות אכיפת החוק? הכל יצוף בבית המשפט ואז הציבור יבין מי המושחת האמיתי כאן
יערה21.11.19
21
ביבי . הקב"ה איתך. לא יעזוב אותך!! הכל יתהפך לטובה בעז"ה.. והחרדים מחזקים אותך. תומכים בך ומעודדים אותך. הצדק יצא לאור. חזק ואמץ
דוד מנדלבוים22.11.19
20
לכו תדעו אם לא איימו על מנדלבליט שאם לא ירשיע את ביבי יפתחו גם עלוי תיקים......{חומר למחשבה]
אבי21.11.19
חחח... יש תיקים גם מנדלבליט והוא מאוים ע"י שי ניצן. זה ידוע שנים.... אבל ביבי יכל לעשות לפני עשר שנים שינוי במערכת המשפט, אך העדיף להשאיר את זה ככה ולא לטפל ובסוף זה חזר אליו כמו בומרנג. כשביבי רצה הוא הפר את פסק בג"צ ולא פינה את חאן אל אחמר-אבל בפינוי יהודים הוא קיים את צו בג"ץ. גלגל חוזר בעולם....
יעקב 22.11.19
וואלה - נכון: לא חשבתי על זה - אבל בהחלט יש סיכוי שאיימו עליו או סחטו אותו - ולכן הוא הרשיע את ביבי - כמו עד המדינה - אותו שיחדו גם כן כדי שיעיד נגד ביבי! מנוולים - מה שהם עושים יחזור אליהם כמו בומרנג יום אחד - והמבין יבין!
אוראור22.11.19
19
אם יהדות התורה לא ימנית באופן ברור ולא תומכת בראש הממשלה באופן הכי חד שאפשר. מקומי לא איתם. סורי אכזבתם.. איפה אתם לא שומעים אתכם לאן נעלמתם??
אבי גולן22.11.19
חברים של טיבי, לכן מצביע לבן גביר וחבל שלא יותר מצביעים לו כדי שיכנס לכנסת.
דוד 22.11.19
18
טעות! ראש ממשלה יכול לכהן כל זמן שלא הורשע!
נאוה21.11.19
17
מה עם המימד החמישי ועם יאיר לפיד
פייבלזון21.11.19
16
יום עצוב למדינת ישראל שאנשים מושחתים ושקרנים תופסים גובה....
אבי21.11.19
15
יום עצוב למדינת ישראל, שכשכל השמאל והקליקה המשפטית רוצים להפיל ראש ממשלה מכהן הם יעשו את זה בכל מחיר, בלי קשר לעובדות. זהו יום עצוב לישראלים שמגלים פתאום שאנחנו חיים במדינת הגסטאפו של הבג"ץ.
מישהו21.11.19
כנראה שגם אם תתחיל כעת ללמוד א. ב - לא יעזור לך
משה21.11.19
14
יאיר בוז הביתה
דביר21.11.19
13
הקנאה והשנאה מוציאים אותכם מדעתכם עדיין לא היה משפט וכבר החכמולוגים גוזרים גזר מוות .ביבי יצא זכאי וימשיך לנהל את המדינה .אף אחד מכל ראשי הממשלה שהיו לא הגיע להשגים שהגיע ביבי .ומי ששומר על המדינה והדת במדינה הקבה שומר עליו .לא ינום ולא יישן שומר ישראל
י.מ21.11.19
12
מדינה מושחתת... איזה עוול נעשה היום.. עצוב מאד.. המצב של החרדים ללא נתניהו יכול עכשיו להדרדר לתהום שלא ידענו מעולם.. כל השמאלנים חיכו לרגע הזה.. חיבים לחזק את הימין
דני יוספי22.11.19
11
לפיד הסתום. שימו לב איך הוא מנסה להיות דרמטי כהרגלו. לא יתכן ש.... ולא יתכן ש... וכו וכו אני אומר ללפיד הדוחה. לא יתכן שאתה תדבר על ראש ממשלה, כשאתה עצמיך דיברת עם נוני מוזס. לא יתכן שאתה תוקף ראש ממשלה כשאתה עצמיך צריך להיות עם כתב אישום. לא יתכן שאתה כזה חצוף
כאב21.11.19
10
הצבעתי לג' כחרדי כי הם שיתפו פעולה עם נתניהו והיו גוש ימני. עכשיו האויבים של נתניהו ושל החרדים יושבים מבסוטים שמצליחים בזממם ויהדות התורה יושבת בצד ושותקת? לא תומכת? לא מתאים לי.. כנראה שאצביע לנתניהו בבחירות הבאות.. בואו גם אתם ותצביעו לביבי. חיבים לחזק אותו!! זה יהיה התשובה לעוול הנורא!!
אורי פריי22.11.19
9
אותו מחנה שגזל את ילדי תימן, רצח בדם קר ניצולי שואה באלטלנה כשהם מנוטרלים במים ורצחו נפשית את מנחם בגין ז"ל במלחמת לפבנון כשנבחו בכל כירות ישראל 'בגין רוצח', אותו מחנה רצח נפשית היום את נתניהו, משפחתו ואת כל המחנה הלאומי ולו. אסור לנו לשתוק יותר וללכת בשקט למשרפות של השמאלנים. מספיק שתקנו אחרי גזילת
שניאור21.11.19
8
לא להאמין כמה שנאה וקנאה יש לשמאל והתקשורת נגד ראש הממשלה. וכן איך מנדבליט הושפע מהתקשורת. בכל ההצהרה של מנדלביט יכלו לשמוע איך הוא חוזר על משפטים שוב ושוב ומלקק לתקשורת ולשמאל
יוחנן21.11.19
לפי התגובות אני יכול לומר שאני לא מצדיק את שנאת היהודים בקרב האומות אבל אני יכול להבין אותה
עזריאל21.11.19
7
יהדות התורה חצויה?? כפויי טובה!! איבדתם אותי בבחירות!! נמאס כבר.. לכו תתמכו בראש הממשלה שתמך והיה נאמן לכם הוא צריך את החיזוק שלכם! איפה אתם???
שירה ברגר22.11.19
6
יכול והוא גם ראש הממשלה והוא גם יהיה ואתה אדון לפיד נמאס לנו ממך נוכל בוגדני ומושחת סתום את הפה ושב בצד
אור21.11.19
5
תמיד חששנו שיהדות התורה שמאלנית, עכשיו זה ידוע
חכו לבחירות22.11.19
4
המימד החמישי זה יהיה הפרוזדור אל עבר קרן וקסלר וליד על השידה יהיה מונח היומן של לפיד
סיגל21.11.19
3
אתה המושחת הכי גדול מיסטר יאיר ..גם אתה לא תכהן מנוול!!!
שני21.11.19
2
נתניהו יצא זכאי בזכות התהילים שבשבת מברכים
4ע622.11.19
1
אם מנדבליט אדם ישר אז למה הוא לא העמיד לדין את יאיר לפיד שהיה גם מעורב עם נוני מוזס. ואיפה כל התיקים והחשדות נגד ליברמן ונגד המושחתים מהמפלגה של ליברמן. איפה מנדבליט והתקשורת נעלמו. זה אומר במשפט אחד. הכל תפור מראש. כנראה הכסא לבגצ גרם לו להאשים את ראש הממשלה
בושה 21.11.19
אולי גם יעניין אותך
פוליטי מדיני

סמוטריץ' במימונה עם מפוני הצפון: "מכאן קוראים לנתניהו"

יוני גבאי | 29.04.24

בדרך לבחירות?

הדילמה של נתניהו: סמוטריץ' ובני גנץ עם אולטימטום נגדי

יוני גבאי | 28.04.24

מתקפה חריפה

השר סמוטריץ' מאיים לפרק את הממשלה "אם תניף דגל לבן"

יוני גבאי | 28.04.24

עסקת החטופים

"נתניהו משנה את עמדותיו מקבינט המלחמה לקבינט המורחב"

יוני גבאי | 28.04.24

ביקורת בקואליציה

פרטי העסקה המתגבשת | ויתורים משמעותיים מצב ישראל 

דודי בן חמו | 27.04.24
ש

האיש שחלם חלום:

לא תאמינו מה הוצע לדוד (60) שחלם כל חייו להרוויח מנדל"ן

כיכר בשיתוף סיני השקעות | מקודם

השיח מול חמאס

סמוטריץ' נגד המתווה המוצע: "מעכשיו רק פגזים והפצצות"

יוני גבאי | 25.04.24

"טוב שחליווה התפטר"

סמוטריץ': אסור שהרמטכ"ל יהיה זה שממנה את המחליפים 

ישי כהן | 24.04.24

"תזמון מכוון"

בישראל מעריכים: הסנקציות האמריקאיות ייכנסו לתוקף

ישראל גראדווהל | 21.04.24

"מי זה יכול להיות"

נתניהו לגלנט: ״בכל פעם שאני יושב לפגישות - הכל מודלף"

יוני גבאי | 21.04.24
ש

חצי מחיר מתל אביב

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף בריטניה ישראל | מקודם

מתייחס לעסקה

נתניהו בסרטון לפסח: "מה נשתנה הלילה הזה ומה לא?"

יוני גבאי | 21.04.24

הצהרה לרגל פסח

גנץ: "לא וויתרנו על החטופים - מחבלי חמאס אינם חסינים"

יוני גבאי | 21.04.24

גיבוי ללוחמים?

מיכאלי על הגדוד שצפוי לסנקציות: "היה צריך לפרק מזמן"

יוני גבאי | 21.04.24

האשמה נגד החיילים

לפיד תקף ומה התברר? התקרית התרחשה בתקופת ממשלתו

יאיר טוקר | 21.04.24
ש

חצי מחיר מת"א

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף ברטניה ישראל | מקודם

"אמשיך לומר את האמת"

"דרדלה"? בן גביר מגיב: "חייב להיענות בתגובה חריפה ביותר"

ישי כהן | 21.04.24

המלחמה מול איראן 

ה'טיימס': מצבו של נתניהו - הטוב ביותר מתחילת המלחמה

ישראל גראדווהל | 21.04.24