כיכר השבת

גוש הימין בסכנה

השר סמוטריץ הכריז: לא אצטרף למפלגה שאולי לא תעבור

בבחירות הקרובות, בהן יותר מתמיד ישפיעו המפלגות הקטנות על ניצחון הגוש אליו הן שייכות, קיימת משמעות מיוחדת לכוונותיו של יו"ר האיחוד הלאומי - שמכריז כעת שלא יצטרף למפלגה בסיכון (בארץ)

16
אבי רבינא | כיכר השבת | ג' בטבת | 31.12.19
דבריו של יו"ר האיחוד הלאומי (צילום: דוברות. תמונה: Hadas Parush/Flash90)

יו"ר האיחוד הלאומי ושר התחבורה בצלאל סמוטריץ' מסר היום (שלישי) הצהרה על המשך דרכו הפוליטית, בה הגיב לראשונה לחיבור בין עוצמה יהודית לבין הבית היהודי, רמז כי לא יצטרף אליהם בשלב זה והדגיש את מצבו המסוכן של גוש הימין לקראת הבחירות הקרובות.

''כשמדובר בגורל המדינה, לא בכל מחיר אקח חלק ברשימה שספק אם תעבור את אחוז החסימה", הודיע סמוטריץ' - כשמצב זה עלול כידוע למוטט את גוש הימין ולהביא לניצחונו של השמאל.

לדבריו, ''עדיין לא מאוחר לקיים הליך דמוקרטי שיחדש את אמון הציונות הדתית במפלגה. אני לא מעוניין במקום או בתפקיד - אני רק דורש לאפשר לציבור להיות מעורב ולבחור את נציגיו. רק כך האמון ברשימה יחזור''.

סמוטריץ' מתח ביקורת על ראשי הבית היהודי, שסירבו להצעתו לערוך פריימריז: "כבר בפתח מערכת הבחירות הנחתי על השולחן מספר הצעות שיאפשרו לנו להיות ראויים אמונכם ואף יפתחו את הדלת בפני מועמדים ומועמדות חדשים שירצו לקבל אמון ולהיות חלק מההנהגה. דרשתי מפקד רחב ופריימריס - אך לצערי סורבתי. קראתי לבצע מיזוג מלא של מרכזי המפלגות כדי להגיע למפלגה אחת ורשימה מאוחדת באמת שתשקף בהרכבה את רצונו ומאוויו של הציבור - אך לצערי לא נענתי".

"הגעתי להבנה, כי אם רצוננו להמשיך ולייצג ציבור, עלינו להתאחד באופן אמיתי, ובמקביל לקבל מנדט מהציבור. אני לא מבקש את המקום הראשון, גם לא את המקום השני או השלישי, אפילו לא מבקש מקום ריאלי. אני גם לא מבקש תפקיד בכיר או זוטר או כלשהו. כל שאני מבקש ודורש הוא – לקבל מנדט מהציבור".

"לצערי", הוסיף סמוטריץ', "בשל הסירוב, מריחת הזמן וגרירת הרגליים הגענו לנקודת זמן בה פריימריס מלאים הם כבר לא דבר מציאותי בהתחשב בסד הזמנים".

השר טען: "הצעתי לצאת אל הציבור במהלך פומבי, מוסכם ומשותף, באמצעות עריכת "משאל גדול", סקר רחב שיבחן את עמדתם ורצונם של עשרות אלפי מצביעים פוטנציאלים שלנו, שיערך על ידי מכון סקרים מוסמך".

"אפשרות נוספת, שעדיפה גם היא על המצב הקיים, היא איחוד מרכזים של המפלגות ואיחוד מלא של מנגנוני המפלגות ואז עריכת בחירות דמוקרטיות ליו"ר ולרשימה במרכז המשותף".

"עכשיו תראו, יש לי את כל הסיבות שבעולם לשמור על חלקת האלוקים המפלגתית שלי, עם מנגנון נוח, עצמאות, ומצב כספי מאוזן ובלי חובות. אני גם יודע שאהיה בנחיתות מספרית בבחירות כאלה מול מרכז המפלגה של הבית היהודי, שגדול בהרבה ממרכז האיחוד הלאומי. אבל אנחנו לא מחפשים לעצמנו מיקומים ותפקידים, אלא אמון ואיחוד מלא. ולא, אני לא קונה הבטחות וחתימות על איחוד עתידי. סעיפים כאלה היו בכל הסכמי הריצות המשותפות בבחירות הקודמות ולא קוימו בפועל. אין שום סיבה להניח שמי שעצר את המיזוג הזה בשנים האחרונות לא יעשה את זה גם בהמשך. אין לי שום כוונה לשקר לכם ולחתום על הסכם שאיש אינו מאמין שייקוים. מה שיקרה עכשיו, בלחץ הציבור והבחירות – יקרה. מה שיידחה - יידחה לנצח".

ולסיום: "אראה זכות גדולה מאוד להיות חלק מרשימה כזו שמחדשת את אמון הציבור, לא רק בגלל שזה נכון, אלא כי בעיני זהו ההבדל בין הצלחה בבחירות לבין התרסקות חלילה מתחת לאחוז החסימה".

תוכן שאסור לפספס
16 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
11
סמוטריץ לך הביתה אתה כשלון. גאוותן ושחצן ומטומטם
ללא שם06.01.20
10
זה לא סוד שהציונות הדתית לא ידעה עד היום להעמיד פוליטיקאים מוכשרים. מפקדים מוכשרים יש, כלכלנים מוכשרים יש, רופאים מוכשרים יש, מנהלים מוכשרים יש, פוליטיקאים מוכשרים - פחות... הסיבות לזה הן רבות אבל זאת לא הנקודה. בשנים האחרונות, הצליחה הציונות הדתית לגדל שני מטאורים בתחום הפוליטי. הראשון הוא נפתל
אחדות הימין31.12.19
הוא עושה עליהם סיבוב כדי להתקדם הלאה, ויזרוק אותם כמו שהוא עשה בשלב א'
תיקון31.12.19
ולא יסף
אורי הפרשן31.12.19
ומעבר לתגובה דמגוגית, מה יש לך לומר? גם אני מזדהה עם התגובה והניתוח. אני לא מצליח להבין מה הפער בין פרץ, יוגב וסמוטריץ' שמצדיק מפלגה נוספת. והרב פרץ לגמרי לא פוליטיקאי, לא כריזמטי ולא יוצר רושם אמין
איתיאל31.12.19
אם נהיה הוגנים, איזה מפלגה תימחק ואיזה תישאר הבית היהודי או האיחוד הלאומי? בקיצור זה לא הוגן. שיהיו שני מפלגות עם איחוד בינהם וזהו עם איחוד עם עוצמה.
יצחק 01.01.20
9
היו חכמים ולא צודקים. מה שהכי חשוב שיהיה רוב לגוש הימין. כדי שזה יקרה, צריך שכל מי שהצביע לאיחוד הימין בסבב ראשון יצביע להם שוב, ומי שהצביע לימין החדש יצביע להם שוב. ובנט יגרד עוד כמה קולות מכחלון וזהות וככה נבטיח ששני המפלגות יעברו. אל תתנו לפוליטקאים לגרור אתכם לריב שלהם, שיריבו ויסתדרו בעצמם. פול
דוד 01.01.20

הצגת כל התגובות

8
שאם אתם באמת אוהבי ארץ ישראל, תורת ישראל. ועם ישראל, אז הגיע הזמן שתתאחדו מה שלא נראה שיקרה. כי אתכם מעניין האינטרס האישי שלכם ומה שמוביל אתכם זה נטו אגו. בנט בן גביר וכל חבורת חסמבה הגיע הזמן שתתפקחו...
יעל31.12.19
7
צודק לגמרי!!! אז מי שלא הבין מבין כל המגיבים. בבחירות מועד א- הבית היהודי, עוצמה יהודית והיחוד הלאומי הביאו יחד רק 20,000 קולות מעל אחוז החסימה. בחירות מועד ב- הבית היהודי האיחוד הלאומי והימין החדש קיבלנו שבע מנדטים ועוצמה עוד 2 לא שמים לב שמשו פה תקוע??? צריך שיהיה נס שנעבור את אחוז החסימה....
אלי31.12.19
6
נו באמת בטח שפרץ ובן גביר יעברו ובמיוחד אם תצטרף אליהם
בני ברק31.12.19
5
לא מבין אותו, שילמד מליברמן הרשע
בנימין31.12.19
4
אז לא הבנתי מה עכשיו תרוץ לבד נמאס כבר מהפוצי מוצי תחבור לפרץ ולבן גביר ובטוח תעברו את אחוז החסימה תרוץ לבד תתרסק כול אחד משחק לי אותה שעומדים אחריו מליוני אנשים תפסיק לבלבל את השכל.
לא הבנתי31.12.19
3
מצוין תרוץ לבד נראה כמה תביא גג 50 אלף איש מבלבל את המוח תראה את חבר שלך בנט רץ בהתחלה לבד לא עבר את אחוז החסימה חזר על ארבע ועכשיו עוד פעם בוגד חושב שאים נהיה שר הבטחון לחודש יבחרו בו הוא הולך גם להתרסק הפעם .
קובי31.12.19
2
לאחד מייד כל המפלגות הדתיות עם יהדות התורה למפלגה אחת כבלוק טכני בלי משחקים זה רצון העם הקב"ה נותן לנו הזדמנות שלישית לאחדות
לוי31.12.19
נראה לך שזה יקרה???
א31.12.19
1
אידיוט!
נפתלי31.12.19
אולי גם יעניין אותך
פוליטי מדיני

רה"מ נתניהו מנסה למנוע מינויי קבע של ראשי אגפים בשב"כ

יוני גבאי | 19:24

לקראת כניסת צה"ל

גלנט: סירוב חמאס לכל מתווה, מחייב להתחיל פעולה ברפיח

ישי כהן | 18:21

"המרצחים לא הבדילו בינינו"

ראש השב"כ: "החוסן שלנו נפגע - מקדשי המוות ימצאו מוות"

יוני גבאי | 12:58

נגד הדיווח

לשכת נתניהו מכחישה: "שקר מוחלט והטעיית הציבור במכוון"

דוד הכהן | 10:38

בנאום יום השואה

השר בני גנץ: "החזרת החטופים, היא חלק מגבורת היהודים"

בני סולומון | 05.05.24
ש

עוברים את הקיץ בלי דאגות

כך תקבלו הלוואה מהירה עד 250,000 ש"ח לכל מטרה

כיכר בשיתוף בנק הפועלים | מקודם

לשכת רוה"מ מכחישים

דיווח: רה"מ נתניהו ניסה למנוע את גל המינויים בצמרת צה"ל

יוני גבאי | 05.05.24

"חייבים ברמה המוסרית"

גלנט לנתניהו: "לא רוצה לעלות את המחיר, אך העסקה טובה"

קובי אטינגר | 05.05.24

"בסגנון מאיים ומביש"

קיש נגד בן גביר: "פוגע בביטחון המדינה כדי לקושש קולות"

ישי כהן | 05.05.24

"חוסר אחריות"

הודעות תוך חילול שבת: גפני תקף את גנץ והתעלם מנתניהו

ישי כהן | 05.05.24
ש

במיוחד לחג הפסח

מתארגנים לחג עם 'קונים מקבלים' הכי שווה שיש

כיכר בשיתוף קרן החשמל | מקודם

השיחה הקשה נחשפת

טקס ממלכתי? מירי רגב רצתה לבטל את נאומו של אוחנה - שהודיע כי הכנסת לא תשתתף

יוני גבאי | 03.05.24

השרה חושפת

מאחורי הקלעים: ההצלחה של הימין במינוי השופטים החדשים

השרה אורית סטרוק | 03.05.24

לקראת סיכום

סעודיה דורשת מדינה פלסטינית - ותחתום רק עם ארה"ב

יוסי נכטיגל | 03.05.24

ברגע האחרון

הקבינט לא סגר את אל ג'זירה; קשור להתקדמות בעסקה?

יוני גבאי | 03.05.24
ש

ככה מתחילים את הקיץ

זה לא סתם מים חמים וקרים 24/7 - זה שדרוג מטורף לחיים

כיכר בשיתוף אפיקים | מקודם

העדויות צפות

סעודיה עוצרת אזרחים שמדברים נגד נורמליזציה עם ישראל

יוסי נכטיגל | 02.05.24