כיכר השבת

עליית הגויים מרוסיה

אין גבול לחוצפה: ח"כ ליברמן דורש לפטר את הראשון לציון

חברי הכנסת האנטי חרדים יוצאים הבוקר במתקפה נגד הראשל"צ, הגאון רבי יצחק יוסף, שהתייחס לעולים מרוסיה, שרובם גויים • לפיד ואיווט קראו לפטר את הרב • "אל תטיפו מוסר לרבנים" (חרדים)

62
ישי כהן | כיכר השבת | עודכן ב-י' בטבת תש"פ | 07.01.20
הכתבה פורסמה ב-י' בטבת תש"פ | 07.01.20
אין גבול לחוצפה: ח"כ ליברמן דורש לפטר את הראשון לציון
(צילום: ישי כהן)

חברי הכנסת האנטי חרדים יוצאים הבוקר (שלישי) במתקפה נגד הראשל"צ, הגאון רבי יצחק יוסף, שהתייחס לעולים מרוסיה, שרובם גויים. יו"ר סיעת 'המחנה הדמוקרטי', ח"כ תמר זנדברג, קראה ליועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, לפתוח בחקירה נגד הרב הראשי.

מוקדם יותר פורסמו דבריו של הראשון לציון נגד עליית הגויים מרוסיה: "מאות אלפים או עשרות אלפים של גויים באו לארץ בגלל חוק מיהו יהודי. יש כאן הרבה-הרבה גויים, חלק מהם קומוניסטים, עוינים את הדת, שונאי דת. הם לא יהודים בכלל, גויים. אחר כך מצביעים למפלגות שמסיתים נגד החרדים ונגד הדת".

הראשון לציון המשיך בדבריו החריפים: "העלו אותם פה לארץ שיהיה משקל נגד החרדים שאם יהיו בחירות לא יהיה הרבה לחרדים. בשביל זה העלו אותם פה לארץ, גויים גמורים, ממש גויים גמורים. לצערנו הרב, אנחנו רואים את פרי ההסתה שהם עושים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב כי מדובר: ב"אמירה מקוממת שאינה במקומה. העלייה ממדינות חבר העמים לשעבר היא ברכה עצומה למדינת ישראל ולעם היהודי. הממשלה בראשותי תמשיך לפעול למען עלייתם וקליטתם בארץ של אחינו ואחיותיו יוצאי בירת המועצות לשעבר".

מתנועת ש"ס נמסר, בתגובה לקריאות להדחתו של הראשון לציון: "האחראי הראשי להסתה ולשיסוי בעם הוא אביגדור ליברמן. כל רצונו של ליברמן הוא להביא לסיום כהונתו של נתניהו כראש ממשלה מתוך שנאה אישית ונקמה שמעבירה אותו על דעתו ולכן הוא מנסה לקושש קולות ולהיבנות מיצירת פילוג וקרע בעם ישראל".

"ליברמן מסלף ביודעין את דבריו של הראשון לציון הרב יצחק יוסף, שהתייחס לקבוצה של העולים הלא יהודים שלצערנו הולכת וגדלה בגלל הפרצה של ״סעיף הנכד״ בחוק השבות. הרב יצחק יוסף לא אמר חלילה מילה אחת כנגד אחינו ואחיותנו היהודים, עולי רוסיה, שהביאו ברכה עצומה למדינת ישראל ושמרו על יהדותם ודתם למרות הקשיים הגדולים במשך עשרות שנים".

"תנועת ש״ס לא תתן את ידה למסע השיסוי ולרדיפת הראשון לציון הרב הראשי לישראל יצחק יוסף, בשל אמונתנו והבעת דעתו שמחוייבת מתוקף תפקידו כמנהיג רוחני בעם ישראל".

יו"ר 'ישראל ביתנו', ח"כ אביגדור ליברמן, תקף את הרב הראשי ואמר: "אנחנו דורשים את השעייתו מתפקידו לאלתר ונפעל שבעתיד הקרוב ייבחר רב ראשי מקרב הציונות הדתית, שידע להכיל ולחבק ולא להפריד ולפלג.

יו"ר 'כחול לבן', ח"כ בני גנץ: "אני מצפה מראשי כל המפלגות לא לשתוק כמו דגים ולצאת בגינוי חריף לדברי הרב יוסף, על מנת למנוע פגיעה אנושה במרקם העדין של החברה הישראלית".

"טוב יעשה הרב הראשי הספרדי אם יתנצל בהקדם על דבריו. הישראלים דוברי הרוסית, אלו שעלו ואלו שנולדו כאן הם שווים בין שווים בחברה הישראלית. הם פטריוטים המשרתים בצה"ל, הם נמצאים בכל עמדות המפתח במדינה. ואנחנו נדאג שהמגמה הזו תגדל ותתחזק. עוצמתו של העם היהודי באחדותו".

ח"כ יאיר לפיד, מחברי הנהגת 'כחול לבן', הגיב: " העולים הם אחינו, ועלייה זה ערך ציוני חשוב. מה קרה ליהדות מקבלת ומאירת פנים שאינה עוסקת בעלבונות? מה קרה ל'כאזרח מכם יהיה לכם הגר הגר אתכם ואהבת לו כמוך'? על הרב הראשי להתנצל על דבריו המבישים והחמורים".

בתגובה, אמר ח"כ מיכאל מלכיאלי: " אל תטיף מוסר לרבנים מה לומר ומי שמך לאיש לחלק להם ציונים. כל מילה הנאמרת ע"י הרב, היא שקולה ומדודה ונתמכת בפסקי הלכה. הראשל"צ הוא הדמות המאחדת ומאירת פנים בין כלל האוכלוסיות, כך שאתה מר לפיד זה שצריך להתנצל ובהקדם".

תוכן שאסור לפספס
62 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
55
אוי אוי האמת כואבת, די להיות יפי נפש כל מילה של הרב קודש קודשים ואמת לאמיתה,אני מוחה על כל מי שמזלזל בכבודו של הרב!!! ומלכות הרשעה מהרה תעקר ותשבר ותכניעם במהרה בימינו!
נקוה לטוב07.01.20
54
מה הוא מתרשם הוא מדבר כך על כולם על כדה חרדית ועל הגאב"ד הגרי"ט ווייס.
עובר אורח07.01.20
53
בשביל מה היה צריך את זה ? עוד כמה מנדטים לליברמן. סייג לחכמה שתיקה
חיים07.01.20

הצגת כל התגובות

52
ההבדל בינך לבין הרב הראשי הוא בראש ובראשונה ביהדות. אתה גוי בזוי. ובנוסף אמירתו של הרב היא אמת לאמיתה לעומת הכפשותך ליהודים וליהדות. חזור לאמא רוסיה מנוול.
ארי07.01.20
51
טוב שליברמן לא מציע למנות חשמן ראשי עבור הנוצרים...
מוישי07.01.20
50
למה לפטר? כי הוא צודק?
אולגה07.01.20
49
אין גבול לחוצפה שלך!! אותה תורה שכתבה "ואהבת את הגר" היא אותה תורה שציותה עלינו ללמוד תורה ולשמור שבת... גנאי לך שאתה בא כעת בשם אותה תורה. עכשיו כן נאה לך להביא דברים בשמה? איפה כל החילולי שבת? נישואים אזרחיים? מדוע שם אינך מצטט את דברי התורה? דבר נוסף אתה בור גמור כי הגר שאליו התכוונו ה
יהודיה07.01.20
פצצה אין גבול לצביעות שלהם
בני ברקי07.01.20
איך אתה לא מפחד???!!! זה כמו שתגיד שאחד שהילדים בגן דורש לפטר את הגננת או אולי את שר החינוך
ראש כרוב 07.01.20
חזק וברוך
יהודי07.01.20
48
אתם יכולים להישאר בבית כנסת
חחחחחח09.01.20
47
איפה היועצים שלו? בזמן האחרון כול מיני יציאות שגם אם הם נכונות הם לא במקום ולא נדבר על השגעון הזה של המריבה עים הרב עמאר
רפי07.01.20
46
וראו זה פלא מה המזמור שאומרים אחרי תפילת שחרית ביום עשרה בטבת ? '' אלוהים באו גויים בנחלתך טימאו את היכל קדשך '' מצאו המטרים הללו תאריך מתאים מתי לפתוח את פיהם המטורף נגד הרב יצחק יוסף. אין גבול לחוצפה שלהם.
דולי07.01.20
45
מעניין שכל השפנים הגזענים האלה ואנטישמיים מטיפים מוסר לנו חחח בדיחה השכם וערב רק מגנים את הציבור החרידי היהודי ואף אחד לא קם ומגנה את השפלים האלה גם הם חלק מהגווים האלה שהרסו בתים מי שנלחם בדת הוא לא יהודי דולברמן וכחול ממש לא לבן יהיה להם מפלה שלא חלמו עליה טוב מאוד סוף סוף מישהו אומר לאדון ליברמן
ענבל07.01.20
44
ליברמן לפיד גנץ הרב הגאון הוא דיבר על הגוים לא על יהודים תבינו טוב
שלמה07.01.20
43
אשרינו שזכינו ברב יצחק יוסף בדורנו שאומר האמת! העם עם חכמי התורה!
משה08.01.20
42
ביהדות אין פשרות,הציבור החרדי צריך להיות גאה בתורתו ודי להיתחנפות לקרנות השמאל שרוצים לשנות את ציביונה של מדינת ישראל ע"י הבאת עשרות אלפי גוים למדינה ולשנות את ציביונה למדינה שאין קשר בינה לבין היהדות, די לדבר במילים מכובסות!
יוסף07.01.20
41
רציתם לדעת מהי הסיבה שהאשכנזים צוחקים מהרבנות מטעם המדינה הציונית? הנה זה הסיבה בגלל שהרבנות הזאת זה צחוק, אי אפשר להגיד דברים על פי ההלכה והתורה כי אז יפטרו אותו הציונים, בעצם כל מי שנכנס לתפקיד שם צריך להיות בובה של הציונים, אם למשל הרב יעז לתקוף את מצעד התועבה בירושלים אז יש סיכוי שיפטרו אותו,
א07.01.20
40
אדון לפיד העולים הם אחיך והחרדים הם אויבך ? תתבייש ! צריכים רחמי שמיים מרובים כדי להתמודד מול אותם מסיתים !!
אלמוני07.01.20
39
לפתוח שוב את תיק ליברמן
חרדי07.01.20
38
אוייי אוייי חבל חבללל שאתם מדברים על משיח ה', אני לא רוצה לדעת מה יקרה למי שמדבר על מלאך שרך ה' הגאון מורנו מרן הרשל"צ חכם יצחק יוסף שליט"א, חבלללל
א.ר08.01.20
37
שרבנים יעשו קיפדא לליברמן וכנופיתו הגזענית שיפסקו להסיט כל יום נגד היהדות החרדת די נמאס לנו לשמוע כל יום את הערות הגזעניות שלו ושל כעופיתו צריך לעשות סוף לזה!!!!
צבי07.01.20
36
הוא עושה הכל כדי לגרום לפילוג בעם היהודי. לוחמה פסיכולוגית במצוות שולחיו הרוסים.
שמילו07.01.20
35
כולל נתניהו לא ראינו אותם מגנים את ההסתה הפרועה והאנטישמית של ליברמן וחבר מרעיו כנגד התורה ושומרי מצוותיה
משה07.01.20
מה נתניהו אומר שזה מילה לא במקום!!, הוא לא יודע שזה לטובתו....
..07.01.20
34
צודק הרב ב 100% הם ערב רב גמור
ghah07.01.20
33
איפה היו גנץ לפיד וליברמן כשהופצו סרטוני האנטישמיות של ישראל ביתנו
חיים07.01.20
32
אם יפטרו אותו יתקיים בעם ישראל הפסוק יתומים היינו בלי רב.
רבינו07.01.20
31
כל הכבוד למורנו ורבינו מרן הראשל"צ שסוף סוף הוא הראשון שעונה לאיווט (שר"י) המטומטם ולא מפחד משום רוסי כמו כל הפוליטיקאים ואומר את כל האמת בפרצוף זה ממש מזכיר לנו את אביו מרן זיע"א שימשיך כך ויאריך ימים על ממלכתו אמן
חלנחי07.01.20
30
ידע כל אחד כי הרבנים הראשיים לישראל הם פקידים. פקיד אפשר לפטר. עדיף שעה אחת קודם שיתפטר
טופסי07.01.20
29
הנתונים של הלמ"ס כבר אמרו את זה לפני הרב למה לא יצאו נגדם?
סמי07.01.20
28
נ.ב אתם לא תאמינו בוויקפדיה שלו רשום שליברמן כתב ספר האמת שלי שאסור לגנות מגזר שלם ובמיוחד לא לפני בחירות אתם קולטים?? מה שעושה לחרידים זה לא ספין לעלות מנדטים אבל כמו שביבי אמרה בעזרתו יתברך לא יעבור אחוז חסימה צריך להתפלל כולם שתקום ממשלת ימין בלעדיו שהוא יהיה מחוץ למשחק וה ימלוך יבוא המשיח צריך ל
אנונמית07.01.20
27
ליברמן ולפיד הם חילונים קיצונים אנטי!
עברו כל גבול!07.01.20
26
הרב צודק ב100% ואומר את האמת בסה"כ גם היא לא יפה ומקובלת. גם היטלר ימ"ש היה יהודי לפי ״סעיף הנכד״ בחוק השבות... יש לחוקק מחדש מיהו יהודי עפ"י היהדות ולא עפ"י הציונות
מרים08.01.20
25
אתה לא מתבייש לפגוע בתלמיד חכם מורה הוראה קח את כל הגוים שלך ותברח מארץ הקודש ארץ הקודש לא יכולה לסבול אותך וכל הגויים שהבאתה 👹👹👹👹👹👹👹👹👹
לאה07.01.20
24
לתקן חוק מיהו יהודי שיהיה על פי הלכה זו התרופה לבעיות הבטחוניות על פי שיחות הרבי מליובאוויטש
לוי07.01.20
23
אוי אוי האמת כואבת, די להיות יפי נפש כל מילה של הרב קודש קודשים ואמת לאמיתה,אני מוחה על כל מי שמזלזל בכבודו של הרב!!! ומלכות הרשעה מהרה תעקר ותשבר ותכניעם במהרה בימינו!
האמת לאמיתה07.01.20
22
מי זה ליברמן בכלל - תזכירו לי?............
אוראור07.01.20
21
האמת מציקה להם, צריך למחות על ביזוי תלמיד חכם, עפר לפיהם
מלי07.01.20
20
מדובר בפרנסה, ממה יתפרנס אם יפטרו אותו?
רבינו07.01.20
19
עכשיו מגיע הנפילה של ביבי שהוא מתקומם נגד הרב
יצחק07.01.20
18
שהחצופים האלו לא יטיפו מוסר הוא הביא נתונים שקיימים בידיעות אחרונות ותיזהרו לדבר באדם צדיק וקדוש
אבי צ'ייט07.01.20
17
לפיד אותו מיידי זה לו רב זה רשע חשב שיש כסף ומעמד יכול להרשות לעצמו הכל עשו קופה על אבא שלהם הצדיק מיד לתבוע אותו על מיליונים
ללא שם07.01.20
16
בטח שצריך לפטר את המסית הראשי לישראל. הדברים שלו חצופים ומגעילים! לפטר אותו עוד היום!
אבי07.01.20
תתבייש לך צביעות אמיתית מדברת מתוך גרונך. אמר את מה שכתוב בידיעות אחרונות למה עליהם לא צעקת? מה שנח לך זה טוב? אתה חובב זימה שיובאה משם? חובב רוע ונצרות שיובאה משם? מותר לך להתבונן, לחשוב, ואח"כ לדבר. ושנית לא מדברים בכזו חוצפה בכל מקרה. היזהר בגחלתן של תלמידי חכמים. מי שפגע באביו מרן זצ"ל, חטף דברי
נקוה לטוב07.01.20
15
גם הרב עובדיה .לא פחד אמר את האמת ובגללל זה כולם איתו גם לאחר מותו זכרים את הדרך שלו
יוסי07.01.20
14
הרבי מילובאוויטש התריע על ההשלכות האיומות של חוק "מיהו יהודי" לפני חמישים שנה והיום אנו רואים את דבריו במדויק.חבל שאז הנציגים החרדים בכנסת לא נילחמו מספיק.
חיים07.01.20
13
הרב צודק בכל מילה שהם מסיתים כנגד הציבור הדתי והחרדי זה בסדר אבל שהרב מדבר נגדם זה לא בסדר צביעות אחת ענקית אשריו של הרב שהניח את האמת על השולחן וליברמן תחזור למקום שהגעת
מאיר07.01.20
12
האמת כואבת, אכן הרבה מהרוסים גוים שונאי דת ודתיים, רק בשביל זה מצביעים לליברמן, לפחות שישבו בשקט ולא ימציאו עלילות נגד הדתיים, אם לא מוצא חן בעיניהם שיחזרו למולדובה, ליברמן אסון למדינה, גרם לבזבוז מיליארדים ופילוג בעם
צבי07.01.20
11
לפיד הרשע, ממתי אתה מצטט פסוק מהתנ"ך? אתה אולי יודע שכתוב בתורה מחלליה מות יומת? גם נדמה לי שיש פסוק גזעני בתורה שאומר לא תחיה כל נשמה על גזע מסויים? גם יש פסוק שאומר תמחה את זכר עמלק מתחת השמיים לא תשכח, איפה "ההכלה והחיבוק של השונה" מה לכם ולתורתינו הקדושה לכו חזרה למקום שממנו הגעתם מה איבדתם בכל
משה07.01.20
גם השטן יודע לצטט מהתנ"ך כשנוח ומשתלם לו - והמבין יבין. לא זוכרת של מי הציטוט הזה - אבל תודו שהוא ממש נכון - ולא רק בקשר לנחש הזה לפיד כמובן!
אוראור07.01.20
10
מילי בסלע שתיקי בתריי זה לא הזמן לעורר פילוג בעם ישראל ,
אברמלה החרדי07.01.20
9
הרב אמר, "העלו אותם פה לארץ שיהיה משקל נגד החרדים שאם יהיו בחירות לא יהיה הרבה לחרדים. בשביל זה העלו אותם פה לארץ ... " ח"כ מכאילי אמר, "כל מילה הנאמרת ע"י הרב, היא שקולה ומדודה ונתמכת בפסקי הלכה." באמת? הוא חושב שמילים אלו מבוססות על "פסקי הלכה"? אני חושב שהן מבוססות על פאראנויה.
נורמלי07.01.20
8
ליברמן אתה ערב רב אין לך בושה תחזור לרוסיה אין לך מושג מה זו אמרה של רב זה רוח הקודש אל תתעסק אם רבנים
ישראל07.01.20
7
תלכו כפרה על הנעליים של הרב ליברמן האנטישמי ולפיד שאוהב לשנוא דתיים וחרדים תסתמו את הפה שלכם שמלא בזוהמה ולכלוך ואל תגידו לרב מה לומר !! רק לכם יש זכות לדבר ? צבועים ומגעילים לא מבין איך בוחרים בכם ? אתם מלאי שנאה ליהדות העיקר הכסא שלכם והמשכורת השמנה שאתם מקבלים , ככה זה מי שלא מסכים איתכם אתם רוצי
יונתן נחום07.01.20
6
לכל אותם חצופים פשוט תתבישו על החוצפה שלכם מי אתם בכלל עוד כמה מחממי כסאות אנחנו צרכים להתגאות שיש לנו צדיק כזה בדור שלנו צריך לנשק כל מילה שלו. ואני מוחה בזאת על כבודה של תורה שהקב״ה תמיד ישמור לנו אותו מכל רע ומכל חוצפנים למניהם אמן
יוגב גיל07.01.20
5
ליברמן מפגר,העיתון ידיעות פרסם שרק כ4 אחוזים עולים מרוסיה הם יהודים,מאז 2012 ! שיתלונן עליהם !
אברהם07.01.20
4
הרב צודק בכל מילה!! הרוסים האלה רק גרמו לפירוק משפחות בארץ והתבוללות
ןל07.01.20
3
אני מוחה על עלבונה של תורה עלינו למחות על כבוד התורה ולא להתייחס לגויים אנטישמים
יצחק07.01.20
2
כל השמאלנים האלה רשעים גמורים מי אתם בכלל שתטיפו לרב לגדול ישראל אין לכם מושג וחצי מושג מה זה יהדות לפ-י ההלכה
ירון07.01.20
1
אביגדור לברמן מרגל של ה ק ג ב לשעבר.והכלא שהיה שמה בגין רדיפה זה סיפור מפוברק של ה ק ג ב ,כדי שלא יחשדו בו שהוא סוכן של הרוסים.הוא לא רוצה שום דת וקדושה ובתי כנסת במדינה,כדי שהויבינו הגויים והרוסים ישתלטו על ארץ ישראל.הגב גם גידמק שרץ לרשות עירית ירושלים, זה גם חלק מפעילי סוכני רוסיה..זהירות גדולה.
אבג24.04.23
אולי גם יעניין אותך
פוליטי מדיני

השר בני גנץ: "החזרת החטופים, היא חלק מגבורת היהודים"

בני סולומון | 05.05.24

לשכת רוה"מ מכחישים

דיווח: רה"מ נתניהו ניסה למנוע את גל המינויים בצמרת צה"ל

יוני גבאי | 05.05.24

"חייבים ברמה המוסרית"

גלנט לנתניהו: "לא רוצה לעלות את המחיר, אך העסקה טובה"

קובי אטינגר | 05.05.24

"בסגנון מאיים ומביש"

קיש נגד בן גביר: "פוגע בביטחון המדינה כדי לקושש קולות"

ישי כהן | 05.05.24

"חוסר אחריות"

הודעות תוך חילול שבת: גפני תקף את גנץ והתעלם מנתניהו

ישי כהן | 05.05.24
ש

מחלה אוטואימונית

ראש הישיבה מתחנן: "את אחי אני מבקש; צריך לשקם את בית המשפחה שחלתה"

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

השיחה הקשה נחשפת

טקס ממלכתי? מירי רגב רצתה לבטל את נאומו של אוחנה - שהודיע כי הכנסת לא תשתתף

יוני גבאי | 03.05.24

השרה חושפת

מאחורי הקלעים: ההצלחה של הימין במינוי השופטים החדשים

השרה אורית סטרוק | 03.05.24

לקראת סיכום

סעודיה דורשת מדינה פלסטינית - ותחתום רק עם ארה"ב

יוסי נכטיגל | 03.05.24

ברגע האחרון

הקבינט לא סגר את אל ג'זירה; קשור להתקדמות בעסקה?

יוני גבאי | 03.05.24
ש

שדה הקרב הדיגיטלי

פרויקט מיוחד! זהו דור העתיד של לוחמי הסייבר החרדיים

כיכר בשיתוף סייבלו | מקודם

העדויות צפות

סעודיה עוצרת אזרחים שמדברים נגד נורמליזציה עם ישראל

יוסי נכטיגל | 02.05.24

"הזוועות נחגגות 

זוועות ה-7 באוקטובר נחגגות | המסר של הרצוג ליהודי העולם

יוני גבאי | 02.05.24

וכמה חרדים יש בהייטק?

ג'וניורים? זו התכנית לשילוב חרדים ללא ניסיון בחברות הייטק

כיכר השבת | 02.05.24

דאגה של ממש

זה הלחץ הבינ"ל שישראל מפעילה כדי למנוע צווי מעצר בהאג 

יהודה גל | 02.05.24
ש

כלי קודש

משרה מכובדת: הדרך למיצוי היכולת הלימודית

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

צרות של ערבים

דרמטי: חברי פת"ח מאשימים את אבו מאזן בכישלון מול חמאס

דניאל הרץ | 02.05.24

דנו ביום שאחרי

לפיד ביקש מהאמירויות לסייע: הכי דחוף להחזיר את החטופים

ישי כהן | 02.05.24

כך ניתן אוויר לחמאס

כך פעל מחדל המענקים לעזה - לבקשת נתניהו וראש המוסד 

יהודה גל | 02.05.24