כיכר השבת

אסור להפקיר את תיק המשפטים בידי השמאל / דעה

המשא ומתן הקואליציוני תקוע נכון לעכשיו, ולפי מה שהתפרסם אודותיו עד כה, ראוי שייכשל, אם השמאל מקבל שליטה מלאה על הממשלה בכל התחומים הקריטיים ביותר (דעה)

18
דוד רוזנטל | כיכר השבת | ט"ז בניסן | 10.04.20
אסור להפקיר את תיק המשפטים בידי השמאל / דעה
(צילום: ללא קרדיט, באדיבות המצולם)

המשא ומתן הקואליציוני תקוע נכון לעכשיו, ולפי מה שהתפרסם אודותיו עד כה, ראוי שייכשל. אם השמאל מקבל שליטה מלאה על הממשלה בכל התחומים הקריטיים ביותר, כמו משפט, תקשורת, ביטחון וכלכלה, אזי ההשפעה של הימין תהיה מזערית. זו תהיה ממשלת שמאל עם ארומה קלה של ימין מלמעלה. ואין הצדקה שגוש הימין על 58 חבריו יקבל את תנאי הכניעה שדורש השמאל.

ישנו כמובן האבסורד המספרי, שקבוצה של 15 או 17 חברי כנסת (לא ברור כמה הם יהיו בסוף), כחמישית בסך הכל מהקואליציה המתרקמת, הם מכתיבים את הטון. והכי חמור - הם קובעים בלעדית בתחום המשפטים, שזה תיק סופר רגיש וסופר דרמטי למדינת ישראל בעשורים הקרובים.

ממשלת ימין זו לא מטרה אלא אמצעי. המטרה היא קידום מדיניות, האמצעי הוא בחירה של פוליטיקאים ימניים בעמדות מפתח. אם התוצאה שאנו מקבלים בסוף זה ממשלת שמאל, שהימין רק מקבל את ראשות הממשלה לחצי קדנציה ומודר לחלוטין מכל השפעה על תחומי המשפט, התקשורת והתרבות, זה אומר שצריך להתנגד לממשלה כזו. זו ממשלה שראוי להוות לה אופוזיציה.

ההשפעה על תיק המשפטים היא קריטית. בית המשפט העליון האקטיביסטי והפוליטי שהיה כאן בעשורים האחרונים, איבד את אמון הציבור בצדק. בית המשפט העליון הפך לגוף שמתווה מדיניות, ובכך מחליף את הדמוקרטיה. הוא עושה זאת באמצעות פסיקה אקטיביסטית בסוגיות רגישות ופוליטיות מאד, וזה על פי ערכים אישיים של שופטים שבאורח פלא כולם היו שמאלנים רדיקליים.

כדי להבין את המשמעות של מינוי שופטים, כדאי לחזור לאחד השסעים היותר ותיקים אצלנו במדינה: גיוס בחורי ישיבות, פולמוס ציבורי כבד משקל שאחרי עשרות שנים של כעסים ומתח כבד, הגיעו בכנסת להסכמה רחבה על מתווה הגיוני וסביר. ומה קרה? הוא נפסל בבג"ץ מטעמים של "חוסר סבירות" וערכים סובייקטיביים של השופטים, ללא כל היאחזות בחוק. המחלוקת נותרה בעינה עד היום.

כך גם כאשר הממשלה הציגה פתרון לבעיית המסתננים מאפריקה באמצעות הסגר במתקן חולות, בית המשפט פסל זאת. או כאשר המדינה קבעה ששכרם של המסתננים יופקד בפיקדון שיוחזר להם רק בעזיבתם, פסל זאת בית המשפט והגביל את הפקדון רק לאחוז נמוך מהשכר. כך גם האישור של בגצ לתומכי טרור להתמודד לכנסת, אחרי שנפסלו בוועדת הכנסת. כך גם כאשר שר הפנים אריה דרעי ביקש לבטל אזרחות של משפחות טרוריסטים במזרח ירושלים, סמכות המוקנית לו במפורש בחוק, פסל זאת בית המשפט העליון. וכך גם עוד עשרות סוגיות פוליטיות וציבוריות מהותיות שהציבור באמצעות נציגיו קבעו דבר אחד, ובית המשפט עשה את החלטותיהם פלסתר וקבע אחרת.

בתקופת איילת שקד נערך קרב בלימה, שאמנם לא שינה דרמטית את המערכת, אך הכריח אותה למנות גם שופטים שאינם שמאלנים. זהו שינוי קטן, אך חשוב מאד. וכעת, השמאל דורש לקבל שליטה מלאה על המשפטים, ולא בכדי. כי דרך מערכת המשפט השמאל שולט דה פקטו במדינת ישראל.

יש כעת הרבה שופטים שצריכים להתמנות בזמן הקרוב. בזמן שהקורונה פה לשנה (נקווה שלא יותר), וניתן להתמודד איתה גם בממשלת מעבר. שופטים מתמנים לעשר-עשרים שנה, ואף יותר, והם מסמר בלי ראש. לאחר שמונו, אין מה לעשות בנדון.

שימו לב, גוש הימין כעת לא דורש בלעדיות בוועדה למינוי שופטים. הדרישה כעת מאד מינימלית - להגיע למנגנון של הסכמה על המינויים בין כחול לבן לליכוד. כלומר, שהמינויים יהיו על דעת שני הצדדים, או שלא יהיו מינויים כלל. דרישה הוגנת מאד, והיא מתעצמת כאשר השמאל הוא סך הכל חמישית מקולות הממשלה.

אך לא. השמאל רוצה להמשיך לשלוט במדינת ישראל באמצעות מערכת המשפט. וכעת אנו במצב שהימין הולך להעניק לו את זה. אם ניסנקורן מקבל יד חופשית, הוא ימנה עשרות "אהרון ברקים" במערכת המשפט, ויקבע את שליטת השמאל במערכת כולה.

כחול לבן מקבלים הרבה הרבה מעבר לתרומתם הקטנה של 15 חברי כנסת, אפשר להשלים עם חוסר המידתיות, אך אי אפשר להשלים עם מונופול שלטון שמאלני טוטאלי לעשרות שונים. אסור לתת להם את השלטון המלא במדינת ישראל. גוש הימין לא מבקש סמנטיקה ימנית, אלא מדיניות ימנית-לאומית-ליברלית. ובשביל זה, צריך לפוצץ את המשא ומתן הקואליציוני, בגין תיק המשפטים.

תוכן שאסור לפספס
18 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
13
כמה תלוש האיש שממליץ לצאת מקואליציה. פעם ראשונה שכולם משוחרי השינוי "החרדים העובדים" ועד הפרומערס ביותר כולנו מבינים שקריטי שנשב בממשלה גם כדי לקבל עבור המוסדות וגם לתכניות כמו מרכז הכוון, גיוס לשח"ר וממ"חים. אל תביא לנו סדר יום לא חרדי בזמנים כאלה.
איזה תלוש11.04.20
12
תיק המשפטים היום לא "ימני" ולא "שמאלני", זאת זריית מלח בעיניים לדבר במונחים המקטבים האלה. תיק המשפטים כיום משועבד להמלטות ביבי מאימת הדין.
אזרח11.04.20
11
עוד נעל בית תוצרת המגזר הבטלן.
נורי10.04.20
נדמה שאתה אם האי מודעות למצב הקיים אתה נעל בית
נתן כהן10.04.20

הצגת כל התגובות

10
חתיכת קשקוש . אם לא נשב בזמן קיצוצים נקבל גזרות ביבי בריבוע . בשביל הריב של שקד וביבי עם בג"צ אנחנו נפסיד תקציבים
יוסי 11.04.20
9
בזה אתה מתעסק. לא למדת כלום מן המגיפה. בטח חי כמו חרדים מודרניים עם משכורת מסודרת ודירה נאה . אותי מעסיקים דברים אחרים. איך נצא מזה ? אם יהיו קיצוצים איך אשלם לחידר ? למה הבת שלי בסמינר לומדת בטלפון ולא בזום ? איך ישרוד הגמ"ח שבו אני עובדת ? מה יקרה עם הישיבה של הבכור ללא תמיכה של נגידים ? מה יקרה א
אתי ברקוביץ10.04.20
תסתמי יא רובוט של יאיר לפיד
נתן כהן10.04.20
רוזנטל. דברי חכמים בנחת נשמעים. תתייחס ענינית. לא מתאימה לך כזו תגובה לא עניינית. שבת שלום
רגוע10.04.20
זה מזכיר לי שבשואה התעסקו, עד שהבינו מה קורה בכל מיני ויכוחים פנימיים ומי צדק ומי טעה. יש את זה באחד הסיפורים של הרב דוד זריצקי ז"ל שקראנו בסמינר ותמיד היו טיפוסים כמו הכותב שכתבו בלהט בדיוק על מה שלא היה חשוב באותו זמן.
מלי מאלעד10.04.20
שהבת לא לומדת בזום? יש לכן מושג איזה סכנה זאת לתת לילדים גישה לדברים האלה? העיקר לשלוח את הילדים למוסדות תורניים...
אליהו10.04.20
8
מר רוזנטל: בעבר מאד הערכתי אותך על דעותיך האמיצות ועל יוזמתך ותעוזתך לחשוב מחוץ לקופסא, לאחרונה דעתי השתנתה, במקום להמשיך ולהביע דעות אמיצות ומקוריות הפכת לשופר של בלפור, לצערי.
מאיר11.04.20
7
אם נהיה יותר ימין מימין אז יאהבו אותנ ? אם נרקוד מה יפית לפני השמאל יאהבו אותנו ? אין לנו עניין עם המדינה אף שמכבדים אותה . אבל אנחנו לא בחינוך שלהם . לא בצבא שלהם . לא בכלכלה שלהם . אנחנו יהודים במדינה של יהודים לא דתיים מכבדים אבל חומה בינינו והכרח לחיות ביחד . אין שום כוח בעולם שיביא אותי לוותר ע
גבי 11.04.20
6
פעם ראשונה שאני מסכים אתך אז אולי אתה לא לגמרי ליכודניק עיוור. רק להזכיר לך שראש הממשלה שאתה מעריץ כבר 10 שנים לא עשה כלום לבג"ץ ומנע כל פעולה נגדו. ולכן כדאי שהוא יעוף ואולי מישהוא אחר יטפל בסטרא אחרא הזה שנקרא בג"ץ
חנטריש19.04.20
5
נראה שיש כאן מגיבים שלא מבינים את החשיבות הקריטית של שינוי בגצ, עבור המגזרהחרדי. חוק הגיוס לבדו, שהוא צרה צרורה מבחינה חרדית ומבחינה פוליטית, הוא תוצר של בג"צ. בג"צ פוסק תמיד נגד המגזר החרדי, כי הוא פועל לפי "ערכי האדם הנאור". הבעיות הפוליטיות הגדולות ביותר של המגזר החרדי, צמחו ובאו בגלל בעיית האק
חרדים לשינויבגצ13.04.20
4
לא יעמוד לדין כאחד האדם. יבוא כמו המלך ינאי לסנהדרין בראש צבאו וכולם ינוסו מפניו.
הסר דאגה מליבך ביבי ישמור את תיק המשפטים10.04.20
3
והעיקר צריך להציל את ביבי מהמשפט.
משה10.04.20
2
תבורך על הכתבה הנפלאה שכאילו זועקת מגרוני! שבת שלום ומועדים לשמחה.
כתבה נפלאה10.04.20
1
הבגץ גימטריה המן בס.ד הקב.ה ביבי והקורונה יפרקו אותו בעזהי.ת באיבוד רשעים רינה
אמן10.04.20
אולי גם יעניין אותך
פוליטי מדיני

סמוטריץ' נגד המתווה המוצע: "מעכשיו רק פגזים והפצצות"

יוני גבאי | 25.04.24

"טוב שחליווה התפטר"

סמוטריץ': אסור שהרמטכ"ל יהיה זה שממנה את המחליפים 

ישי כהן | 24.04.24

"תזמון מכוון"

בישראל מעריכים: הסנקציות האמריקאיות ייכנסו לתוקף

ישראל גראדווהל | 21.04.24

מתייחס לעסקה

נתניהו בסרטון לפסח: "מה נשתנה הלילה הזה ומה לא?"

יוני גבאי | 21.04.24

הצהרה לרגל פסח

גנץ: "לא וויתרנו על החטופים - מחבלי חמאס אינם חסינים"

יוני גבאי | 21.04.24
ש

השקעה בטוחה ויציבה

נדל"ן מניב בשליש מחיר? הכירו את ההשקעה החכמה בפתח תקווה

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

"אמשיך לומר את האמת"

"דרדלה"? בן גביר מגיב: "חייב להיענות בתגובה חריפה ביותר"

ישי כהן | 21.04.24

"הפרת זכויות הפלסטינים"

ארה"ב תטיל סנקציות על הגדוד החרדי בצה"ל | תגובות סוערות; בן גביר: "נקלוט אותם במג"ב"

יוסי נכטיגל | 20.04.24

לוקח אחריות

מקורבו של נתניהו מסביר: "מסרים יותר חשובים מהתלהמות"

יוני גבאי | 19.04.24

סערה ברשת

'דרדל'ה': ציוץ של בן גביר קומם שרים בממשלה - ובאיראן

יוני גבאי | 19.04.24
ש

בעלי עסקים?

כך תזהו חשבונית פיקטיבית • מסייעים למניעת פשיעה וטרור 

כיכר בשיתוף רשות המיסים | מקודם

התקיפה באיראן

ישראל שותקת? חברת וועדת החוץ והביטחון מפזרת רמזים

יוני גבאי | 19.04.24

"אנו לא כמו הנאצים"

השיחה הקולנית והקשה בין נתניהו ושרת החוץ של גרמניה

דוד הכהן | 18.04.24

בצל המלחמה

"שלבים אחרונים"; מתקדמת נורמליזציה בין ישראל לסעודיה

יוסי נכטיגל | 18.04.24

בגלל המלחמה

מסרים הועברו: גובר הסיכוי להוצאת צו מעצר עולמי לנתניהו

חזקי שטרן | 18.04.24
ש

פריחתו של יישוב

הפיכתה של גבעת זאב - מפרבר לעיר מתפתחת

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם

כשברנע לצידו | צפו

הבקשה של נתניהו מראשי האגפים המוסד: "צריך להיעלם"

יוני גבאי | 18.04.24