כיכר השבת

'ניתוק מוחלט מהעם'

תגובות לבג"צ החמץ: "השופטים חצופים גדולים"

קביעת בג"צ כי אין לאסור הכנסת חמץ לבתי חולים בחג הפסח מעוררת סערה במערכת הפוליטית. חברי הכנסת החרדים והדתיים מגנים - בשמאל דווקא חוגגים ומשבחים (אקטואליה)

46
יוני גבאי | כיכר השבת | ו' באייר | 30.04.20
תגובות לבג"צ החמץ: "השופטים חצופים גדולים"
(צילום: Flash90)

בדעת רוב, פסק היום (חמישי) בג"צ כי לבתי החולים אין סמכות לאסור הכנסת חמץ לבתי החולים, ועורר סערה במערכת הפוליטית. חברי הכנסת מהמפלגות החרדיות והדתיות מיהרו לגנות.

ח"כ משה גפני מסר בתגובה: "אני מציע שיהיה פריימריז לשופטי בג"צ ולקבוע שבדברים שנוגעים לחקיקה של הכנסת שהנושא יעבור את תהליך החקיקה כמו בכנסת.

"השופטים חצופים גדולים. את מה שאנחנו המחוקקים עושים באינספור דיוני ועדות וארבע קריאות במליאה, הם מבטלים במחי החלטה שאין בה שום הגיון, ופוסקים על פי השקפת עולמם ככל העולה על רוחם. אם חפצי חיים דמוקרטים ויהודים אנחנו - יש לעשות סוף לתהליך הזה!".

השר בצלאל סמוטריץ' מסר: "‏בג"ץ ממשיך לחרב את עקרונות המדינה היהודית ולהשליט עליה עקרונות פרוגרסיביים מטורללים בצורה לא דמוקרטית ובחוסר סמכות. ובכלל, נראה שבג"ץ מנהל כאן את המדינה ומקבל החלטות בעוד ועוד נושאים בצורה שמייתרת את המערכת הדמוקרטית ואת העם. השאלה מתי העם יתעורר ויפסיק לחשוב שזה גשם".

סגן השר מאיר פרוש אמר כי "הדיאלוג שלנו עם הבג"צ בנושאי דת כבר מזמן בגדר של שיח חרשים, התקווה שלנו לשינוי הוא בג"צ עצמו, שימשיך לפסוק נגד דתיים ויוסיף לפסוק בענין של דן אלדד וכדומה ופסקת התגברות קום תקום".

ח"כ מיכאל מלכיאלי אמר: "בג"ץ שוב מגלה ניתוק מוחלט מהעם. החלטה הינה פגיעה קשה בציבור הישראלי. ברוב הסקרים שנעשו בשנים אחרונות, התוצאות היו שרוב הציבור מקפיד שלא לאכול חמץ בפסח".

ח"כ אורי מקלב הגיב: "בית המשפט בהחלטתו פוגע ומכשיל את החולים השומרים ומקפידים על החמץ הפסח כרוב אזרחי ישראל, שופטי בית המשפט אינם מכבדים את בית החולים כמקום ציבורי שצריך להתחשב ברגשות כל המגזרים, לאחרונה הבג"ץ בסדרת פסיקות ידועות מראש דוהר ומוביל לפיצוץ בין חלקי העם ועושה הכל כדי להחליף את השלטון בכוח".

ח"כ יעקב אשר אמר כי "החלטת בג"צ לאפשר בפסח הכנסת חמץ לבתי חולים היא 'פיסקת ההתנתקות' של שופטי בית המשפט העליון מהציבור בישראל שרובו מעריך ומכבד את המסורת היהודית ושומר את מנהגי חג הפסח. מול המדרון החלקלק בו ערכי היהדות נדרסים ברגל גסה מוטלת על נבחרי הציבור האחריות למחות ולפעול בכל הכלים החוקיים לשמירת צביונה היהודי של המדינה".

בארוכה, הגיב ח"כ ישראל אייכלר כי "כולם כבר יודעים את השיטה הדיקטטורית של שלטון הבג"צ. הם כבר לא מסתירים את הרודנות האנטי יהודית ואנטי דמוקרטית שלהם. פוטין כבר דמוקרטי יותר משליטי בג"צ. בג"ץ ממשיך לבטל את סמכויות הכנסת ומטיל אימה ובוז נגד נבחרי הציבור המייצגים את הבוחר הישראלי. אפשר לסגור את מליאת הכנסת.

"בג"ץ אימץ את ההמנון המורדים: "ובחוקי הכנסת אין אנו מתחשבים". אין שום התחשבות בעמדה היהודית והדמוקרטית של רוב העם. הפרלמנט הישראלי קבע חוק לאסור חמץ בפומבי, משום שזו דעתו של רוב העם שבחר את המחוקקים נבחרי ציבור.

"בג"ץ מזלזל בדת היהודית ובדעת העם ורומס ברגל גסה ואלימה את החוק כלאחר יד. מאותה סיבה בג"ץ דוחה הארכת מינוי מקצועי של פרקליט מדינה שמונה כחוק על ידי שר המשפטים. בג"ץ נגד המחוקק, בג"ץ נגד הרשות המבצעת. בג"ץ נגד כולם. כולם נגד בג"צ".

ח"כ יעקב טסלר מסר כי "החלטת הבג"צ לאפשר הכנסת חמץ לבתי חולים בפסח, בלתי מתקבלת על הדעת מסוכנת ושערורייתית! עוד חוליה בשרשרת שמירת הדת נשחקה בידי שופטי העליון ללא ניד עפעף.

"רוב אזרחי ישראל מכבד ושומר על המסורת, והפסיקה הזו פוגעת בהם פגיעה קשה ביותר! כנציגי ציבור אנו פועלים בכל האמצעים, כדי לשמור על צביונה של מדינת ישראל כמדינה יהודית. למרבה הצער בוחר בג"צ שוב וושב לרמוס את כל הקדוש והיקר לנו. לצערינו בנסיבות הללו, מלאכתנו כפרלמנטרים, מתייתרת לחלוטין".

ח"כ אופיר סופר מסר, "ישראל היא מדינה יהודית, אך אין ביהדותה זו כדי לשלול את אופיה כמדינת כל אזרחיה"- כך אמר בעבר השופט בדימוס אהרון ברק וברוח זו פסקו שופטי בג"ץ אשר שמו להם למטרה למחוק את זהותה היהודית של מדינה ישראל ועל הדרך להזכיר לכולם מי כאן הריבון. צריך לשים לפארסה הזאת סוף לפני שיהיה מאוחר מידי".

מנגד, בצד השמאלי של המפה, חגגו ובירכו על החלטת בג"צ. ממפלגת מרצ נמסר כי "החלטת בגצ היום מסמנת את הסוף למשטרת החמץ בבתי החולים ומהווה ניצחון חשוב נוסף במאבק בכפייה הדתית ובדרך למדינה חופשית יותר. מרצ תמשיך לעמוד בחזית המאבק הזה. מרצ מברכת את העותרים, חברי הכנסת של מרצ בעבר ובהווה ח"כ תמר זנדברג, מיכל רוזין ומוסי רז ואת הפורום החילוני על ההישג החשוב היום"

ח"כ תמר זנדברג, מיוזמות העתירה לבג"צ אמרה: "בגץ עשה היום צדק נגד הכפייה הדתית ועצר נוהג מחפיר בבתי החולים. למשטרת חמץ אין מקום לא בבתי חולים ולא בשום מקום אחר. השלה הבא יהיה ביטול חוק החמץ".

יו"ר מרצ ח"כ ניצן הורוביץ מסר: "‏סוף סוף ייפסקו המחזות המבישים של חיטוט בתיקים בכניסה לבתי חולים כדי לנטרל פיתה חשודה. משטרת החמץ - הסוף. כופים נמאסתם".

תוכן שאסור לפספס
46 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
29
כל שופט לעבור בדיקה פסיכומטרית ואז יהיה מאוד מעניין
ברדוגו01.05.20
28
לדעתי הגיע הזמן להתאחד מכל הזרמים הדתיים ביציאה נגד בגץ והמערכת השיפוטית שענינו למנוע דת במדינת ישראל, כל עוד לא יגדע כוחם אנחנו אשמים בפסקם. וכל פעם לבכות על פסק כזה או אחר שאנחנו יודעים מראש שינתן אין בזה טעם.
אברהם פרל30.04.20
27
כולם הגיבו חוץ משר הבריאות והשיכון
נח30.04.20

הצגת כל התגובות

26
יש עדיין מפלגה שקוראים לה 'מרץ' או שיש חברת כנסת בשם תמר זנדברג - עלה תאנה באופוזיציה ללא משמעות ? ...
א01.05.20
25
איך החרדים מגיעים לבתי חולים בחו"ל למשל בארצות הברית בפסח??? יש שם ארוחות חמץ מובנות מהבית חולים עצמו....אז פה רק מתירים להכניס חמץ זה לא כל כך נורא אל תעשו מכל דבר דרמה.
יתרו30.04.20
24
בושה וחרפה, זו מדינה יהודית למי שלא טוב שיעזוב.
לי01.05.20
23
בוקר טוב ואחרי זה מקללים את נטורי קרתא ולא מבינים למה הם התאבלו אתמול על 72 שנה של מדינה שהתייסדה לכפור בתורה ובהשם, מי שרוצה להגיד הלל על הניסים שמשפחתו ניצלו בשואה ועלו לארץ אז שיגיד בטו בשבט או תאריך אחר, שיקבע את טו בשבט או פסח שני להודות לניסים שהשם עשה עם עמו אחרי השואה, לא צריך לקשר את הנסי
דוד30.04.20
22
עליהם נאמר ומלכות הרשעה מהרה תעקר
רפאל30.04.20
21
רבני העדה והבגצי״ם. הרבו תפילה. ומהשם הישועה.
אריאל30.04.20
20
השליט בצפון קוריאה פחות אכזרי משופטי הבג"ץ במדינת "היהודים"
קים ג'ונג ....30.04.20
אז לך אתה ודומיך לגור שם
מוטי30.04.20
הגזמת לא??? בצפון קוריאה הוא מוציא להורג את מי שבא לו מתי שבא לו מהרגע להרגע...ובגץ לא.
קובי30.04.20
אתה בטח מתכוין עוד לא
אחד30.04.20
פה הם גרועים ממנו. שם הוא מוציא להורג וחסל, פה הם גורמים להחטאה של אנשים. וכבר אמרו חז"ל "גדול המחטיאו יותר מן ההורגו".
אבי 30.04.20
19
מי שמתעסק עם הקדוש ברוך הוא, הקדוש ברוך הוא בעצמו מתעסק איתו. יהי רצון שניראה בהתערבות ד' במהרה ובמפלת בג"ץ והשמאל...
אדיר30.04.20
18
ח"כ היקרים. תחסכו מאיתנו את התגובות המתלהמות. הרי גם אנחנו וגם בג"ץ יודעים טוב מאד שחוץ מלפמפם תגובות נזעמות אתם לא תעשו כלום. ואתם יודעים למה? כי הם עובדים את השקר באמת ואתם עובדים את האמת בשקר. לכן הם לא רק מאוחדים כאיש אחד בלב אחד, אלא גם עושים ולא מדברים כמוכם
אלי30.04.20
17
ומקום המשפט שמה הרשע .. ואל דאגה אנחנו נתחזק כל אדם ואדם במידותיו ומיזה נגינ להתחזק במצוות ובלימוד ומיזה נגיע ליראת שמיים אמיתית ועל ידי זה נביא את הגאולה מהר וניגאל גאולת עולמים .. אבל אל דאגה הם הולכים נגד התורה וכופרים ב ה' ובתורת משה .. ועל זה נאמר יש דין ויש דיין . נאמר במשלי טו יא "ש
דני30.04.20
16
הדתיים יכולים לבוא לבית חולים בקלקיליה. אנחנו נכבד אותם.
ג'מאל אבו נדיף30.04.20
לא ידעתי שאתם שומרים על חמץ בפסח בכלל
תודה לה'30.04.20
15
אתמול כתב , דודי זילברשלג אנו חיים בגן עדן / דודי זילברשלג על יום העצמאות לא לראות את חלקה של המדינה בכינון מערכת תמיכה ממשלתית, בהקמת מערך בריאות למופת, הובלת מערכת ביטחון מפוארת, כמוה ככפירה בטובתו של הקב"ה (טור דעה) דודי זילברשלג| ה' באייר תשפ 19:03 29.04.20 שופטי בג"ץ בפסיקתם נתנו תשובה ני
מנחם 30.04.20
14
למה צוותי החינוך ממשיכים לקבל משכורות? החזירו את הגנים לפעילות!
גבריאל30.04.20
13
עם לא נתעורר כמו חשמונאים אז יהיה מאוחר מאוד לא להתפלל לא לשימור שבת לא ללכת עם כיפה לא להרות כמו יהודי שומר תורה ומציות לא מקווה הקומוניזם קם לתחייה להתעורר להתעורר אנחנו במלחמה
izhak-7730.04.20
מישהו דרש ממך לא לשמור שבת? מישהו דרש ממך לא להתפלל? מישהו דרש ממך להוריד את הכיפה? שכל אחד יפעל לפי מה שנכון לו ולא יכפה על אחרים. מי שרוצה לשמור בפסח אז שיישמור ומי שלא אז לא. אי אפשר לבכות על כפייה חילונית ואחר כך לדרוש כפייה חרדית.
חילוני30.04.20
12
לכל הגולשים נא לכווין בדמעות שליש בשתי הברכות של שמונה עשרה השיבה שופטינו וולמלשינים ששופטי בג"ץ ימח שמם יתפגרו בקרוב
ג'פרי30.04.20
11
תחילת ההוצאה הכפייה הדתית מהמדינה
דוד30.04.20
10
החזו"א התפלא כשקבעו ליום שבת את יום המנוחה במדינה... "אם הם מתיימרים להיות ככל הגויים, איך הם יתפקדו בשבת כשכל העולם עובד? ואיך הם יעבדו ביום ראשון כשכל העולם נח?" אם ככל הגויים בית ישראל, אין שום הגיון לאסור הכנסת חמץ לכל מקום/מוסד ציבורי.
בכלל לא מתפלא!30.04.20
9
בר מינן !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ז מדינה ערבית!!!!!!!!!!!!!!!!!!! המאושרות של מרצ נובעות מתיסכול שהבחירות האחרונות גרמו להם!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
יהודי30.04.20
8
בג"צ חצופים??? רק בגלל שמרשים להכניס חמץ בפסח לגויים הערבים בבתי חולים???? זה הכל???? אז מנהלי הסמינרים חצופות שבעתיים שלא מרשות לקבל ספרדיות מעבר ל 30%....אקט גרמני מובהק.
קובי30.04.20
שילכו לסמינרים ספרדים
אחד30.04.20
ואם הם לא רוצות ללכת לסמינרים ספרדים? למה יש מניעה לקבלם???? זו גזענות כמו בגרמניה ממש.
קובי30.04.20
וליפני שהיו סמינרים ספרדים מה זה קיבלו אותם בזרועות פתוחות אל תבלבל את המוח גיזענים
יוסי 30.04.20
אם הספרדיות לא רוצות סמינרים ספרדים סימן שהם בעצמם גזענים לספרדים אז מה לך כי תלין על אשכנזים?
כ30.04.20
אם הם היו מקבלים כל ספרדי אז הוא לא היה רוצה ללכת לשם
מוטי ברקו30.04.20
7
בגץ נהיו ממש מפלצת....מתי ירסנו אותם כבר????
קובי30.04.20
6
החרדיים עדיין בעידן הטיכו. הם לא מבינים שהעולם השתנה. רק על זה שלפני 200 שנה 100% מעמ"י שמרו מצוות קלה כבחמורה והיום זה בקושי 10% בגלל החינוך החרדי הכושל רק על זה הם היו צריכים לעשות קריעה כל יום. הם לא מפיקים לקחים , הם לא יודעים מה זה, ולכן הם חוזרים שוב על הטעיות שיחזרו אליהם כבומרנג. כל מצווה
תתפתחו כבר!30.04.20
הסיבה שלפני200 שנה שמרו תורה והיום לא זה בגלל ה"תתפתחו כבר " מסכן שכמותך ילדיך יגמרו בהתבוללות אם אינך יודע שבענייני דת לא מתפתחים
שמעון30.04.20
יש יצר הרע מיוחד ששמו בישראל העולם השתנה
ג'פרי01.05.20
חילוני או מי שלא אתה אדוני הכותב הנבזה אנו החרדים רואים במה שאנו עושים לא דרך לקרב אלא עצה יחידה שהנכד שלך יהיה נשוי ליהודיה הכפייה מיוחסת לגוזזי הפאות מהצד השמאלי של המפה שהורס ליהודים את טיפת הצביון שנותר להם ממדינת בירה של נטיות הפוכת מדינת ישראל הטמאה שכמה כנגד ה ותורתו תהפוך בקרוב לבירה מפוארת
שמעון30.04.20
5
ימת שמם וזכרם של אותם שופטים ארורים!
יעקב01.05.20
4
הפעם אני תומך בבגץ! יש גבול לכפיה הדתית שרק גורמת לשנאה כלפי הדת והדתיים
מוטי30.04.20
מנוול אם מכניסים חמץ אז הכפייה כלפי הדתיים שלא יכולים לאכול כפי שנפסק בהלכה שאינך מודע לה גבי מקום שמכניסים שם חמץ
שמעון30.04.20
3
איך תרגישו אם מדינת ישראל תחייב אתכם כל בוקר להצדיע לדגל ישראל ולשיר"התקווה"? יש אגב מדינות בעולם שמחייבות את זה. חקיקה דתית מזמינה חקיקה אנטי דתית, אחרכך תתפלאו מאיפה המרץ הזה לחילונים לפעול למען תחבורה צבורית בשבת וכו'. החרדים לא יודעים לדבר, לשכנע, להסביר בנועם, הם מנסים לכופף ידיים ולכן הם נדונו
איך תרגישו30.04.20
אין פה מה להסביר רבי חיים מבריסק אמר שמטרת הציונים זה שמד והמדינה זה אמצעי
ג'פרי01.05.20
אגב אין שום מדינה "דומקרטית" שמחייבת לשיר את ההמנון שלה כל בוקר, 70 שנה שחרדים נלחמו אז מה הקשר כאילו שלאחרונה החרדים התעקשו על משהו יותר שזה גרם שהם ירצו דווקא תחבורה בשבת? להפיך החרדים התפשרו יותר בשנים האחרונות, מה שכתבת זה שטויות והבלים, פשוט ככל שעוברים השנים והגאולה בפתח אז הרשעים מרימים יות
אין לך שכל30.04.20
2
יש פה בעיה השופטים ב''קפסולה'' לא נפגשים עם אנשים ולכן הם מושפעים רק מהתקשורת. כל מלכי עולם היו יורדים אל העם חסר להם ברק בעיניים .תסתכלו ותראו .
אחד העם30.04.20
1
הכעס הסה תמיד מחדש עם כל החלטת בג"ץ זה פשוט טפשי וכבר נמאס, תפנימו כל זמן שלא יעבירו את חוק ההתגברות ולא יגבילו את הבג"ץ שלא יוכל לבטל חוקי כנסת והחלטות כנסת אין טעם לכל ההסכמים הקואליציונים וכל ההליכה לבחירות כי הבג"ץ תמיד יהיה לטובת השמאל ויבטל כל חוק שיש בו סממנים דתיים, עוד לא היה פעם אחת שהם לא
צבי30.04.20
אולי גם יעניין אותך
פוליטי מדיני

סמוטריץ': "להיכנס קרקעית ללבנון אם חיזבאללה לא יציית"

יוני גבאי | 14:31

עדכון גירסה

השינויים של גנץ במכתבים לנתניהו על החזרת החטופים 

יוני גבאי | 13:15

מלחמת 'חרבות ברזל'

סקר: 63% מהציבור סבורים שתפקוד רה"מ נתניהו – גרוע

יוני גבאי | 09:21

ממשלת החירום בסכנה

השר בני גנץ הציב אולטימטום לנתניהו - וחטף מכל הכיוונים

ישי כהן | 07:40

"בחר לחלל את השבת"

גפני נגד גנץ: "איננו ראוי להיות מנהיג במדינת ישראל"

ישי כהן | 18.05.24
ש

זה וואו

יש תחליף לנדל"ן: אתר שמייצר הכנסה חודשית

כיכר בשיתוף דיגיטל פרופטי | מקודם

ממשלת החירום בסכנה

נתניהו עונה לגנץ: ״נותן אולטימטום לראש הממשלה במקום לחמאס״

ישי כהן | 18.05.24

"שלטון נתניהו רשום על שמכם"

לפיד לגנץ: "די עם האולטימטומים הריקים, צאו מהממשלה"

ישי כהן | 18.05.24

דד ליין לנתניהו

גנץ: "לקודש הקודשים של הביטחון חודרים שיקולים פוליטיים"

ישי כהן | 18.05.24

פאנצ'ר מדיני 

האמריקאים דורשים להעביר כספי מיסים לרשות הפלסטינית 

יוני גבאי | 16.05.24
ש

 לא רק מפגע אסתטי

לא תרופות סבתא ולא ניתוח: הטיפול החדשני לפטרת הציפורניים

כיכר בשיתוף סאן קליניק | מקודם

מלחמה על הבית

בישראל מודאגים: מצרים תגרום להוצאת צו להפסקת מלחמה

יוני גבאי | 16.05.24

"המטרה שלנו להביס את חמאס"

בכיר בממשל ביידן: שותפים לדאגת גלנט, לישראל אין תוכנית

יוני גבאי | 16.05.24

על סף פיצוץ

המצרים מאבדים סבלנות כלפי ישראל בעקבות הפעילות ברפיח

יוני גבאי | 15.05.24

ההצרה והסערה

נתניהו מגיב בסרטון | סמוטריץ: "גלנט תומך בהקמת טרור"

יוני גבאי | 15.05.24
ש

רבנים, דיינים וטוענים רבניים:

אלו האנשים שמרוויחים משכורת הייטק ממשרה תורנית

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

יו"ר האופוזיציה תוקף

הלפיד והיפוכו: התרגילים צריכים להפסק, הם צריכים להתגייס

יוני גבאי | 15.05.24

"כל עוד חמאס נשאר" 

נתניהו: מה יהיה ביום שאחרי? כל הדיבורים ריקים מתוכן | צפו

יוני גבאי | 15.05.24

ההצעה נדחתה פה אחד

נתניהו נגד האו"ם: "לא ניתן פרס לטבח של ה-7 באוקטובר"

יוני גבאי | 15.05.24