כיכר השבת

סוער בימין

נתניהו פרסם סרטון: סמוטריץ' ושקד הגיבו

ראש הממשלה תקף את מפלגת ימינה בסרטון שהעלה לרשתות החברתיות ובתגובה לעג לו שר התחבורה: "‏אחלה סרטון. תשתדל לומר אמת" • שקד פרסמה סרטון נוסף (פוליטי)

47
יוני גבאי | כיכר השבת | י"ח באייר | 12.05.20
הסרטון של נתניהו (צילום: מתוך פייסבוק)

האם מפלגת ימינה תישאר באופוזיציה למרות שהייתה חלק מבלוק מפלגות גוש הימין? אחרי ההודעה על מינויו של יולי אדלשטיין לתפקיד שר הבריאות, תקפו בימינה את נתניהו.

"נתניהו טרק את הדלת לכניסתנו לממשלה", אמר גורם במפלגה. "הוא חיפש את הדרך המושלמת להשפיל את ימינה ואת כל ציבור בוחריה, והצליח בכך".

הוא הוסיף, "אדלשטיין לא דרש בכלל את תיק הבריאות - בנט כן, וזה הגיע לימינה לאור תפקודו במשבר הקורונה. זה מהלך מחושב של נתניהו לחיסול הברית עם הציונות הדתית. הבגידה של נתניהו בגדולי הנאמנים מסמנת את תחילת הסוף שלו בפוליטיקה".

בתגובה פרסם ראש הממשלה סרטון בו אמר: "המטרה שלי שממשלת האחדות תכלול את כל גוש הימין. לצערי ימינה דחו את ההצעה הנדיבה שנתתי להם, הרבה מעבר לגודלם היחסי, הצעה שדואגת להרבה מהאינטרסים בליבת הציונות הדתית".

"הם ביקשו ארבעה תפקידים בכירים על שישה חברי כנסת, ש"ס ואגודה יחד הם 16 חברי כנסת, הם ביקשו שלושה שרים. זאת אומרת שהבקשה של ימינה היא בלתי אפשרית בכל צורה".

ראש הממשלה הוסיף ותקף: "עוד לפני כן ימינה סירבה להמליץ עלי כמועמד להרכיב את הממשלה אצל נשיא המדינה, בניגוד גמור להבטחה שהם נתנו לבוחריהם. אני מקווה שיתחולל פה שינוי, בכל מקרה הציונות הדתית היא בשר מבשרינו, רוב הציונות הדתית הצביעו לליכוד, הם מיוצגים בליכוד, והממשלה בראשותי תמשיך לדאוג לאינטרסים ולערכים המשותפים שלנו".

בתגובה אמר שר התחבורה ויו"ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ', "‏אחלה סרטון ראש הממשלה. אבל גם כשאתה בקמפיין תשתדל לומר אמת ולא למרוח את הציבור באמצעות ערבוב בין 'שרים' ל'תפקידים'".

הוא הסביר, "ימינה ביקשה שני שרים, והחרדים קיבלו הרבה מאוד תפקידים בכירים. שלושה שרים, ארבעv יושבי ראש ועדות (מהן כספים ששווה לשר בכיר), ועוד כמה סגני שרים. לא ביקשנו ולא הצעת שום דבר יותר מהם".

"‏האמת היא שלא נפגשת איתנו אפילו פעם אחת ולא נהלת בכלל משא ומתן. החלטת מהרגע הראשון שאתה לא רוצה אותנו. וזו זכותך. אבל אז אל תצפה שנמליץ עליך בפני הנשיא. מותר לך לרצות לפרק את גוש הימין. זה בהחלט לגיטימי. אבל תהיה אמיץ ותודה בזה".

הסרטון של שקד (צילום: מתוך פייסבוק)

ח"כ איילת שקד מימינה פרסמה אף היא סרטון בו אמרה כי "ראש הממשלה אומר שאנחנו ביקשנו ארבעה תפקידים בכירים ואילו החרדים ביקשו שלושה שרים. החרדים קיבלו מעל עשרה תפקידים בכירים ועינינו לא צרה בהם, הם היו שותפים שלנו וזה לא קשור בכלל אלינו. אבל אי אפשר לעוות את המספרים".

"רוה"מ גם הלין שלא חתמנו לו בפני הנשיא. רוה"מ: שלוש פעמים המלצנו עליך בפני הנשיא, חתמנו לך על אין ספור מכתבי נאמנות. אולי טעינו, היינו צריכים שאתה תחתום לנו".

שקד הוסיפה, "ודבר אחרון: הציונות הדתית לא תסלח על זה שאתה זורק את השותף האידאולוגי הכי נאמן. הלכנו איתך שנים רבות. חלקים גדולים גם מהציבור שלנו בחר בך מתוך אמונה והתחייבות שלך שאנחנו נהיה שותפים בכירים לצידך".

תוכן שאסור לפספס
47 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
41
ממתי אילת שקד היא מהציונות הדתית היא חילוניה מקסימום מסורתית
אנונמי14.05.20
40
פעם היו שרים עם נתנייו עושים שלום בטוח . ואני הייתי שר נתנייו תחמן גדול בטוח. אכן צדקתי!
דוד14.05.20
39
בנט ושקד ילדי שמנת צפונבונים שחצנים. מגיע להם הכל הם ילדי שמנת דאדא דאדא
גיחי גיחי לסמי ולילי13.05.20

הצגת כל התגובות

38
צריך להחזיר את האיחוד הלאומי והמפד"ל הישנים. ולזרוק את בנט הביתה
שמחה גדולה13.05.20
37
סתם משחק ילדים שיצטרפו וזהו אם זה באמת חשוב להם
מימיי13.05.20
36
הדשא של השכן ירוק יותר
י13.05.20
35
איזה עשרה תפקידים בכירים בדיוק? למה לשקר? קיבלו 3 תיקים 2 מתוכם בכירים ועוד כמה וועדות וסגנים. ההצעה שנתניהו הציע מכובדת בהחלט ואני מניח שאם הייתם נכנסים למו"מ הייתה הצעת פשרה תפסיקו להתבכיין
גלעד13.05.20
34
מפלגת ימינה זה כנראה דש מעוצמה יהודית אם כבר דיברו על בגידות אז השם הראה לכם איך זה שמשאירים אותך בחוץ אני שמח בישבילכם חבורה של שמאלנים פשרניים
כהנא צדק13.05.20
33
יש מקום פנוי במליאת הכנסת-ליד היבה יזבק. גם ליד דוברמן יש מקום פנוי. את יכולה לבחור.
דן13.05.20
32
שקד מדוע לא טיפלת בקן הצרעות הקרוי ׳משרד המשפטים׳? מינוי 2 שופטים לעליון זו התחלה טובה. ושם הצלחת. אבל בכל מה שקורה במשרד המשפטים ובמח״ש, נכשלת לחלוטין.
דוד13.05.20
31
איך שביבי מתנהג איתם זה גועל נפש, אומנם בנט גם עשה הרבה שגיאות ותמיד ניכס לעצמו את התפקידים הכי בכירים בלי שום קשר למספר המנדטים הביא, אבל עם כל זה זה לא מצדיק התנהגות כזו מצד ביבי.
חרדי13.05.20
אתה בעצמך כתבת למה ביבי צודק.
אבא 13.05.20
30
בנט ושקד גרמו למפלתו של גוש הימין עם הקמת הימין החדש וסחבו אותנו לשלש מערכות בחירות מיותרות הם האחרונים שיכולים לדבר על נאמנות באשר כל הסיבה שנשארו עם נתניהו היא בגלל תפקיד שר הביטחון לבנט שכמעט הלך עם גנץ ימינה זה מיפלגה מאוסה שרק גובים וכיסאות נראים בעיניהם כערך הראשון ובהתחשב בעובדה שבנט בתור
ראיה פיקחית13.05.20
וזה מה שגרם את כל הפלונטר
משה לוי13.05.20
29
האמת היא שביבי לא נפגש איתנו אפילו פעם אחת ולא נהל בכלל משא ומתן. נו אז מה? העיקר שבצלאל סמוטריץ' סיים את תפקידו עם נסיעה לדוגמא ברכבת הקלה. הכושי עשה את שלו....... ובובה ביבי אמר לו ביי ביי. אלה כללי המשחק
הרכבת הקלה13.05.20
28
איילת תמשיכי ללכת אחרי בנט ותתאבדי פוליטית תמשיכי ללכת נגד כל הגוש ונגד כל הציבור הימני תמשיכי ללכלך על ראה"מ ולזלל במנהיגים שעם ישראל בחר.. ההתאבדות הזאת שלך ב א ח ר י ו ת היא תהיה סופית זה כבר פעם שניה שאת הולכת נגד השכל במקום להתיישר דווקא את שהיית כל כך ישרה במשרד המשפטים עם חדשנות עדיף עכשיו
שמעון13.05.20
27
היא בנט וסמוטריץ, הם כל הזמן מנסים לשדר לרה"מ עויינות והתנשאות, והם עוד לא יודעים שבזה ביבי יותר חזק?.
הבעייה המרכזית13.05.20
26
עזבו את כל נושא התיקים נתניהו כרגיל ממנה שר ביטחון שמאלני אלא שהפעם התקיימה ממש מכירת חיסול לקראת הקמת מדינת טרור ברחבי יו"ש (ולא, הוא לא יפנה ישובים ...)
פיקוח נפש!!!13.05.20
25
זאת שזרקה את הציונות הדתית באפריל כדי להגיע לקהלים חדשים, וזרקה את בן גביר כי זה לא בא טוב לאברמוביץ ונוני, מדברת על ''זריקת הציונות הדתית''. אפילו ראשי הציונות הדתית אומרים שאתם לא מייצגים אותם. תהני עם יזבאק וטיבי ושחררי אותנו, ''חתרנית בלתי נלאית''
מלכה13.05.20
24
ביבי לא אמין, אבל הם התיחסו מגעיל לבן גביר והביאו לעצמם את הפירוק.
דוד13.05.20
23
ידוע שביבי שקרן מה חדש ? אין אמונה בשום שר רק בקב"ה ובתורתו הקדושה כל מי שבוחר בכלל הוא עבד שלהם ופראייר כולם משחקים אותה הכל תפקידים ומשרות וג'ובים הכל כסף כסף כסף כסף יהי רצון שמלכות הרשעה תעקר במהרה אמן
שמעון כהן 13.05.20
22
את ובנט שקרנים מעניין אותכם רק כסא לפני שבוע אומר לציבור שרק תיק בריאות מספיק לכם ומאוחרי הקלעים במשא ומתן מבקש 4 תיקים בכירים בושה וחרפה לכם
אבי13.05.20
21
חתמתם וברגע שהייתם אמורים לחתום על 61 ההמלצה לנשיא לא חתמתם
קובי13.05.20
20
היה מגיע לבנט את הבריאות הוא עשה אחלה עבודה והלוואי שהיה נישאר שר ביטחון
יהודי13.05.20
19
הלכת יד ביד עם יש עתיד והרסתם כל חלקה טובה שהייתה.קצבאות לילדים.תקציבי ישיבות וכו'.עכשיו באים חשבון.יש דין ודיין לעולם והוא מנהל הכל לא אתם ולא אף אחד אחר.
מאיר13.05.20
18
אתם צבועים, דמגוגים, פרובוקטורים ובכיינים הכי גדולים בעולם. היום מתגלה האמת שלכם. אתם חלק בלתי נפרד מגוש לפיד + שמאל קיצוני + תומכי טרור ושהידים מתאבדים.
גרין13.05.20
17
אני איש אגודת ישראל מגיל 18 עד היום אני הצבעתי אך ורק לאגודת ישראל רציתי להזכיר לנפתלי בנט שהוא זה שגרם לנתניהו לעשות את הקואליציה עם כחול לבן אילו הוא היה הבנת הזה לא מבטל את ההסכם בין.. הרב רפי '' לבין בן גביר היה יכול להיות לכיפות סרוגות עשרה מנדטים לפחות כי הרבה הכיפות הסרוגות לא חול
ימיני13.05.20
16
איזה 10 תפקידים? אני מכיר רק 3.
שומר נפשו13.05.20
ועדות נחשבות
.13.05.20
15
ביבי מעולם לא היה ימין, הוא לא טיפל במערכת המשפט הוא לא נלחם כמו שצריך מול עזה. אין לו אסטרטגיה לאומית הוא שורד. ועכשיו הוא מקיים ממשלה שהיא יותר שמאל מכל מה שאפשר לדמיין עם שר אוצר שהיה יו"ר ההסתדרות.
דרום אדום12.05.20
מה אפשר לעשות סיבוב רביעי?
אבא 13.05.20
יש לך פיתרון טוב יותר? אולי ליברמן או לפיד צריכים להיות ראשי ממשלה? הוא האופציה הכי טובה.
שומר נפשו13.05.20
14
גם החרדים יתחרתו על התמיכה באדם שאף פעם לא עמד בדיבורו עכשיו שיש לו רוב בלי דתיים ואולי גם הפעם האחרונה של אדם זה אז תישכחו ממנו הוא לא חרדי ולא דתי בקושי מסורתי
רבקה13.05.20
13
ציבור הציונות הדתי לא אמר לכם ברור מספיק בשלשה מערכות בחירות מה הוא חושב עליכם, ובמיוחד עליך ועל בנט? צריך להזכיר לך שלא עברתם את אחוז החסימה במועד א׳ ובמועד ג׳ גירדתם 6 מנדטים אחרי איחוד של 500 מפלגות כאשר הבית היהודי שבנט ואת פירקתם בגלל גחמות אישיות היה על 10-12 מנדטים?
בנגי13.05.20
12
הציונות הדתית לא יודעת להסתדר עם עצמה, איך תדע להסתדר עם אחרים??
זאב13.05.20
11
בנט כבר כמה שבועות שמבשל דייסה עם מסיבות העיתונאים המיותרות שלו ועם ההתגרויות המיותרות בנתניהו ללא כל סיבה ועכשיו הגיעה העת לשם את המחיר ונתניהו צודק במאה אחוז הוא לא צריך את בנט המתריס והמתגרה בממשלתו!
אבי13.05.20
10
אתם העפתם את בן גביר עכשיו העיפו אותכם איך הגלגל מסתובב
עעע12.05.20
9
אסור לשכוח אפילו לא לרגע שהצבועה והדמגוגית שקד מינתה את חיות לנשיאה ללא בחירות ותמכה ועודדה את רודפי ותלייני ראש הממשלה בראשות שי ניצן ומנדלבליט ושיבחה אותם. אחרי כל מה שמתגלה עכשיו, אפשר להבין למה שקד שותקת ולא מזדעזעת מכל מה שקורה עם מנדלבליט ושי ניצן. שקד עוד מתבכיינת שהיא רוצה לחזור למשרד המשפטי
כרמי13.05.20
8
שקד לא יכולה להשוות את ימינה למפלגות החרדים בשום פרמטר ימינה היא מפלגה של טלאים, היו הבית היהודי, עזבו את הבית היהודי, חזרו בדמות ימינה, הפרו הסכמים, שיקרו, זיגזגו, וכל האסופה המתפרקת הזאת שנקראת ימינה קיבלה 7 מנדטים. החרדים יציבים בבחירתם שנים, לעולם לא ילכו עם השמאל, שייכים באופן טבעי לימין, והש
רונן13.05.20
7
ממשלת חרפה. הממשלה הזאת תזכר לדראון עולם בתולדות מדינת ישראל. ראש ממשלה נגדו כבר הוגשו כתבי אישום על שוחד, מרמה והפרת אמונים. ראש ממשלה שאישר לגרמנה למכור למצרים צוללות בעלות יכולות גרעיניות מתקדמות ללא ידעת איש מבכירי מערכת הביטחון. מהלך זה מהווה הפרה גסה של מאזן הכוחות מול מצרים ועלול להוות סיכון
אבי13.05.20
6
חבל שלא החזירו את שקד למשפטים
צ12.05.20
מה אפשר לעשות, כחול לבן גנבו את זה.
אבא 13.05.20
5
בנט בתחילת דרכו היה משהו מבטיח עם 12 מנדטים ויאמר לזכותו שהוא היה שר ביטחון מוצלח עכשיו. אבל הפוקוס של כל אוהדי ימינה נמצא במקום הלא נכון. שאלתם את עצמכם לאן נעלמו לכם 6 מנדטים? חצי! אני הצבעתי לזהות במועד א כי ראיתי ועדיין רואה בה אלטרנטיבה עם בשורה אמיתית. בנט חשב נכון עם הימין החדש לציבור כמוני,
שאול13.05.20
4
יש צדק אנושי עצום בזה שנתניהו מפנה גב לבנט ושקד. בשנים האחרונות התרברבה שקד, מספר פעמים, איך הם לחצו את נתניהו לפינה כשהבינו שהם יכולים וכך קיבלו את תיק המשפטים והחינוך. עכשיו נוח לה לדבר על "נאמנות" ו"שותפות".
נרי13.05.20
3
אני ציוני דתי (כן כן...) וכבר שנים שלא החזקתי מראשי ימינה כשותפים אידיאולוגים. לצערי במערכת הבחירות הזאת גם סמוטריץ' נגרר אחריהם ולא נעים לומר, אבל יש לי מעט שמחה בלב שהם לא בפנים.. שקצת יורידו את האגו ויראו שהציבור שלנו כבר לא מאמין בהם. עובדה שכל מערכת בחירות הם רק הולכים ויורדים
ארי13.05.20
2
מי שכל הזמן מחרב ומהרס מפלג זורק את בן גביר מחוץ למחנה בסוף זה חוזר אליו כל בר דעת מעדיף להיות כמה שיותר רחוק מהמיטה החולה הזו שנקראת הציונות הדתית
המיואש12.05.20
1
שקד חילוניה מדברת בשם הציונות הדתית, הזוי. שקד מדברת בשם הציונות הדתית , אומרת הציונות הדתית לא תסלח לנתניהו.שוב זוג הנכלולים חוזר למשחקי הילדות
כפיר13.05.20
אולי גם יעניין אותך
פוליטי מדיני

השר בני גנץ: "החזרת החטופים, היא חלק מגבורת היהודים"

בני סולומון | 05.05.24

"חייבים ברמה המוסרית"

גלנט לנתניהו: "לא רוצה לעלות את המחיר, אך העסקה טובה"

קובי אטינגר | 05.05.24

"בסגנון מאיים ומביש"

קיש נגד בן גביר: "פוגע בביטחון המדינה כדי לקושש קולות"

ישי כהן | 05.05.24

"חוסר אחריות"

הודעות תוך חילול שבת: גפני תקף את גנץ והתעלם מנתניהו

ישי כהן | 05.05.24

השיחה הקשה נחשפת

טקס ממלכתי? מירי רגב רצתה לבטל את נאומו של אוחנה - שהודיע כי הכנסת לא תשתתף

יוני גבאי | 03.05.24
ש

קרקע למכירה ליד ירושלים?

זכות לדירה ירושלמית ב-140 אל"ש - ממש בהישג ידך

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם

השרה חושפת

מאחורי הקלעים: ההצלחה של הימין במינוי השופטים החדשים

השרה אורית סטרוק | 03.05.24

לקראת סיכום

סעודיה דורשת מדינה פלסטינית - ותחתום רק עם ארה"ב

יוסי נכטיגל | 03.05.24

ברגע האחרון

הקבינט לא סגר את אל ג'זירה; קשור להתקדמות בעסקה?

יוני גבאי | 03.05.24

העדויות צפות

סעודיה עוצרת אזרחים שמדברים נגד נורמליזציה עם ישראל

יוסי נכטיגל | 02.05.24
ש

חווית הלידה

מלון או מחלקת יולדות? תקראו ותחליטו

כיכר בשיתוף מעיני הישועה | מקודם

"הזוועות נחגגות 

זוועות ה-7 באוקטובר נחגגות | המסר של הרצוג ליהודי העולם

יוני גבאי | 02.05.24

וכמה חרדים יש בהייטק?

ג'וניורים? זו התכנית לשילוב חרדים ללא ניסיון בחברות הייטק

כיכר השבת | 02.05.24

דאגה של ממש

זה הלחץ הבינ"ל שישראל מפעילה כדי למנוע צווי מעצר בהאג 

יהודה גל | 02.05.24

צרות של ערבים

דרמטי: חברי פת"ח מאשימים את אבו מאזן בכישלון מול חמאס

דניאל הרץ | 02.05.24
ש

בריאות זה הכול

משקפי ראיה חינם לילדים? זה לא הכל

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

דנו ביום שאחרי

לפיד ביקש מהאמירויות לסייע: הכי דחוף להחזיר את החטופים

ישי כהן | 02.05.24

כך ניתן אוויר לחמאס

כך פעל מחדל המענקים לעזה - לבקשת נתניהו וראש המוסד 

יהודה גל | 02.05.24