כיכר השבת

ההצעה הממלכדת

פסקת ההתגברות: הליכודניקים ברחו, החרדים הצביעו נגד ואייכלר הפר משמעת סיעתית

הכנסת דחתה בקריאה טרומית את הצעת חוק 'פסקת ההתגברות' של ח"כ איילת שקד מימינה. בליכוד נעדרו מההצבעה. החרדים הצביעו נגד אך ח"כ אייכלר נעדר (פוליטי)

26
אבי רבינא | כיכר השבת | ט"ו באב | 05.08.20
ארכיון
ארכיון (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

הכנסת דחתה בקריאה טרומית את הצעת החוק פסקת ההתגברות של ח"כ איילת שקד מימינה. בליכוד נעדרו מההצבעה. החרדים הצביעו נגד על פי החלטה סיעתית, אך ח"כ אייכלר הודיע כי ייעדר מההצבעה. 71 הצביעו נגד, חמישה חברי ימינה הצביעו בעד.

על פי הצעת החוק, הכנסת תוכל לחוקק מחדש חוק שנפסל בבג"ץ ברוב של 61 ח"כים לפחות. על פי ההצעה בג"ץ יוגבל לפסול חוקים, ושופטים יוכלו לעשות זאת רק בהרכב של לפחות 11 שופטים וברוב של שני שלישים מחברי ההרכב.

המפלגות החרדיות דנו השבוע במספר ישיבות סגורות האם להיעדר מהישיבה או להשתתף בדיון ולהצביע נגד, לבסוף הוחלט, כי מדובר ב"הטרלה של האופוזיציה", וכי יש להצביע נגד.

חברי הכנסת ישראל אייכלר ומשה אבוטבול, נעדרו מהמליאה. אייכלר עצמו הסביר את היעדרותו ואמר: "כאשר הליכוד כולו נמנע מהצבעה על פסקת ההתגברות נגד הבג"ץ, ומצד שני ליברמן ואויבי היהדות מצביעים נגד, ברור לי שיהודי חרדי אינו יכול לתמוך בהמשך עריצות הבג"ץ. לכן הצעתי לכל הפחות להימנע בהצבעה וכך עשיתי".

סגן השר אורי מקלב שהוביל את ההצבעה החרדית נגד פסקת ההתגברות אמר לאחר ההצבעה: "לאור התוצאות החד משמעיות, - אנו קוראים לחברי ימינה כנסו לקואליציה ונתמוך בחוק".

יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר, הודיע מראש כי חברי הכנסת של הליכוד לא יצביעו בעד. לדברי זוהר, "לאחר בירורים ובדיקות היה ברור שהצבעה בעד החוק - שיש לא מעט מחלוקות לגביו גם בתוך הימין - הייתה מביאה לבחירות באופן ודאי". הוא הוסיף כי חברי הכנסת של סיעתו ייעדרו מההצבעה "מתוך רצון אמיתי לנסות ולייצב את הקואליציה".

שקד הציגה את ההצעה ואמרה: "הליכוד והחרדים נכנעו שוב לשמאל, הם חתומים על הביזיון הזה, שפעם ראשונה יש במליאת הכנסת 61 אצבעות שתומכות ברעיון, אבל הם החליטו לברוח".

היא הוסיפה, כי "הדיאלוג שהצעתי דומה לזה הקיים מזה 20 שנה במסגרת חוק-יסוד חופש העיסוק, והוא דומה כמובן גם למודל הקיים בקנדה ובניו-זילנד; אך הוא מתון בהרבה מהמודל הבריטי ביחס לכוח הניתן לפרלמנט".

בסיום דבריה אמרה, כי "פסקת ההתגברות פשוט מחזירה את השיטה שלנו ליסודות הדמוקרטיים המסורתיים שלה".

שר המשפטים אבי ניסנקורן השיב: "לא מבין למה ימינה עובדת כל כך קשה לפגוע בשלטון החוק. אנחנו נמצאים בסיטואציה בה ההתקפות על בתי המשפט, הפרקליטות ומערכת שלטון החוק באות מכל הכיוונים". הוא הוסיף: "דווקא ציפיתי שתבוא ימינה, ויבואו חברי המשכן, ויגידו שבזכות הדמוקרטיה אנו רוצים מערכות שלטון חוק חלשות ולא חזקות. אתם עובדים כל היום בלהחליש אותם. מה עומד מאחורי זה? כוח בלתי מוגבל לממשלה? זה מה שאתם רוצים? זה האיזונים?".

תוכן שאסור לפספס
26 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
23
איילת שקד: מנדלבליט אדם ישר מקצועי אמין "אני סומכת עליו ב-100%, מדובר באדם ישר מקצועי אמין ובלי הטיות פוליטיות", אמרה שרת המשפטים על היועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט.
רונן05.08.20
22
איילת שקד מפרסמת תמונה לפיה ליצמן וגפני תומכים בפיסקת ההתגברות. גם אני תומך. אלא מה? יהדות התורה ושס הודיעו שלא יתמכו בהצעתה בכנסת ולכן מדובר בסה"כ ברצון להביך את הליכוד ונתניהו. תעמולה נטו. כמו קבינט הקורונה של חברה בנט. סומך על נתניהו הרבה יותר משאני סומך על בנט ושקד הפזיזים.
גיא05.08.20
21
לא מחמיצה שום הזדמנות להחמיץ. שלא תסתחרר מהסקרים. בבוא היום-תגרד את אחוז החסימה מלמטה.
נפתלי05.08.20

הצגת כל התגובות

20
את שקרנית. פסקת ההתגברות רעה לנו. היא מחזקת את החונטה ומעניקה לבגצ חותמת וסמכות לבטל חוקים מה שאין לו
קובי05.08.20
19
איילת שקד: כשאני הצטרפתי לבנימין נתניהו ב2006  והלכתי להיות מנהלת הלשכה שלו אני הלכתי לעבוד איתו בגלל שהערכתי אותו על מה שהוא עשה כשר אוצר
עדי05.08.20
18
ביום שאיילת שקד תצא נגד החונטה ממשרד המשפטים ונגד מנדלבליט הצדיק שלה נשקול אם לתמוך בהצעות שהיא מעלה. חוץ מזה גברת שקד, אמרת שבג"צ כבר לא סניף של מר"צ אז למה צריך פסקת התגברות? קיצר לא עשית כלום חוץ מלשמור על שני הנוכלים הגדולים בפרקליטות.
דוד05.08.20
פסקת התגברות לא באה בגלל שבג''צ הוא ''סניף של מר'צ''- אלא כי יש להשאיר לכל אחד את הסמכות ואת העבודה שלו, ולא לזלוג למחוזות שאינם שייכים לתפקיד- בשביל זה נועדה פסקת התגברות. אמנם יצא ככה (כמובן לא במקרה ווודאי שיש שם משהו מסריח) שמערכת המשפט היא עפ זיקה שמאלנית ובנוסף-אנטי דתית מובהקת, וממילא פסקת הה
יאיר05.08.20
17
"כאשר אין דין בארץ יש דין מהשמיים "
מאיר05.08.20
16
את מאחזת עיניים! פיסקת ההתגברות בנוסח שלך,מעניק לשוטים המושחתים סמכות לפסול חוקים של הכנסת! אפילו כיום,אין זה בסמכותם,והם מצפצפים על החוק בעשותם כן! הפתרון היחיד - שינוי חוק יסוד השפיטה, שיגביל את תחומי השיפוט לצדק לאזרחי ישראל בלבד,בלי פוליטיקה, ובלי התערבות בעינייני מדיניות!
גרין05.08.20
15
בושה וכלימה שלא מעבירים חוק זה. דחוףףףף! !!!!!!!!!!!!!
משה05.08.20
14
איילת דקד שמה מראה מול הפרצוף...בבחירות הכרזתם שאתם ימין למהדרין...לא ימין ולא מהדרין..תקבלו את זה בהחירות הבאות...אפשר לשקר רק פעם אחת..
רחל05.08.20
13
שקד עשתה כל מה שביכולתה כדי לחזק את מערכת המשפט של אהרון ברק. אתם שואלים למה? רק רגע, קודם נסקור מה היא עשתה: היא מינתה שישה שופטים אקטיביסטים שדוגלים בהמשך שלטון בג״צ על הכנסת והממשלה. שופט שביעי שמינתה שימש עלה תאנה, כי הוא היחיד השמרן: שטיין. זוכרים איזו פארסה עשתה לכולנו כשהתעקשה על רשימת שופט
גבריאל05.08.20
היועמ'ש אינו היועץ האישי של שר המשפטים-ממש לא חוץ מזה, מיוני שופטים נעשה ע'י וועדה למינוי שופטים-זה לא מונופול של שרת המשפטים
יאיר05.08.20
12
הצעתה החוק המתקראת בטעות "פסקת ההתגברות" נפלה לאחר שחמישה חברי כנסת בלבד הרימו ידיהם בעד ההצעה ההזויה שהעמידה את בית המשפט מעל לכנסת. מדובר בשיאו של שפל חדש, לגמרי תעודת עניות לגברת שקד שהולכת והופכת עצמה לפארסה פוליטית שמאפילה אפילו על שגיונותיה של ציפי
קליין05.08.20
11
עם כל הכבוד לאייכלר שיחזור לשטיבל פוליטיקאי לא מערב רגשות זה מקצוע אינטרסי מלוכלך תכליתי לא מקום להתפרצויות את מה שהוא יודע כולם יודעים אבל כרגע אוי ואבוי אם איילת שקד תקבל כח היא יותר שונאת חרדים מלפיד וליברמן גם יחד היא פשוט גאונית איך להסתיר את זה בצורה מתוחכמת
ג'פרי05.08.20
10
שקד ובנט הצביעו לחיסול עיתון ישראל היום. למה זה לדעתכם? להצביע נגד עיתון ימני, אולי יחיד, חוץ ממקור ראשון? איילת שקד מנעה את הקמת הוועדה לבדיקת הפרשה של רות דוד. כזכור לכם, רות דוד היתה פרקליטה שתמורת שוחד, לכאורה, החליקה לאנשים כתבי אישום וגם הסדירה משפטים לטובתם תמורת שוחד. כמה עורכי דין בפרקליטו
נרי05.08.20
9
תראו מי מדברת... תמכה בחוק ישראל היום מתנגדת לריבונות התנגדה לסגירת התאגיד כשרת משפטים-קידמה את מנדלבליט(ידעה על השרצים) כשרת משפטים-לא טיפלה בביטול כתב האישום לנתניהו לא תמכה בנתניהו בשום שלב "נבחן שוב אחרי שיוגש כתב אישום" שקד הביתה
צבי05.08.20
8
כל המתקפות נגד שקד כאן בשקר יסודן. היא ניסתה בכל כוחה להכניס שופטים לא אקטיביסטים ושמרנים היא אף הצליחה במספר לא מבוטל של מקרים, בהם מאות! שופטים ברמות נמוכות יותר. מה לעשות, ובוועדה למינוי שופטים יושבים גם שופטים של בית המשפט העליון המאוס שיש להם משקל בהצבעות וקשה עד מאוד להשיג רוב למנוי שופטים סבי
יעקב06.08.20
7
איפה היית 5 שנים במשרד המשפטים?
גלעד05.08.20
6
בושה וחרפה!!! לא צריך להצביע למפלגות החרדיות הם לא מיצגים את החרדים
מאיר05.08.20
5
בושה וחרפה!!!!!!!!!!!!!! תמיד רצינו את פסקת ההתגברות, אפי' כבר הצענו אותה, ועכשיו בשעת רצון שכזאת, כשאפילו מהליכוד עצמו נשמעו קולות לתמוך, אנו מתנגדים??????????
יהודי אמיתי!!!!05.08.20
4
איילת שקד , בעניין איכוני השב"כ , היית צריכה להפציר קודם כל לבג"צ אבל ...לא עשית כך , בדיוק כפי שלא עשית עם רות דוד ופרשת רשות המיסים ...אנחנו לא נשכח ולא נסלח ההתנהלות שלך היום צבועה ובזויה ונועדה לקושש קולות .... לא ילך לך, העם לא טיפש ואני תמיד אהיה כאן כדי להזכיר לו
בועז05.08.20
3
הגם הדוברות הרשמית של יהדות התורה בטוקבקיסטים?
מעניין05.08.20
2
עוד יורם שפטל, תקף קשות את איילת שקד ואמר: "הצעתה של שקד לפסקת ההתגברות הוא פיגוע משפטי חוקתי מאין כמותו".
זאב05.08.20
שפטל הוציא נאצי זכאי לכאורה
מאיר05.08.20
1
אני ממש מאוכזב מהנציגים שלנו בכנסת,חוק כזה חשוב והם לא מעבירים. על כן אני מתפלל שהבג"ץ הזה יחוקק חוק שהם ( החכ"ים החרדים) יבכו עליו ויכו את עצמם על זה שהם במו ידיהם נתנו לזה לקרות.
אריאל05.08.20
אולי גם יעניין אותך
פוליטי מדיני

לשכת נתניהו מכחישה: "שקר מוחלט והטעיית הציבור במכוון"

דוד הכהן | 10:38

בנאום יום השואה

השר בני גנץ: "החזרת החטופים, היא חלק מגבורת היהודים"

בני סולומון | 05.05.24

לשכת רוה"מ מכחישים

דיווח: רה"מ נתניהו ניסה למנוע את גל המינויים בצמרת צה"ל

יוני גבאי | 05.05.24

"חייבים ברמה המוסרית"

גלנט לנתניהו: "לא רוצה לעלות את המחיר, אך העסקה טובה"

קובי אטינגר | 05.05.24

"בסגנון מאיים ומביש"

קיש נגד בן גביר: "פוגע בביטחון המדינה כדי לקושש קולות"

ישי כהן | 05.05.24
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

"חוסר אחריות"

הודעות תוך חילול שבת: גפני תקף את גנץ והתעלם מנתניהו

ישי כהן | 05.05.24

השיחה הקשה נחשפת

טקס ממלכתי? מירי רגב רצתה לבטל את נאומו של אוחנה - שהודיע כי הכנסת לא תשתתף

יוני גבאי | 03.05.24

לקראת סיכום

סעודיה דורשת מדינה פלסטינית - ותחתום רק עם ארה"ב

יוסי נכטיגל | 03.05.24

ברגע האחרון

הקבינט לא סגר את אל ג'זירה; קשור להתקדמות בעסקה?

יוני גבאי | 03.05.24
ש

אלפי אנשים כבר מרוויחים

המנוי הזה שווה בממוצע 2,473 שקלים בחודש!

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

העדויות צפות

סעודיה עוצרת אזרחים שמדברים נגד נורמליזציה עם ישראל

יוסי נכטיגל | 02.05.24

"הזוועות נחגגות 

זוועות ה-7 באוקטובר נחגגות | המסר של הרצוג ליהודי העולם

יוני גבאי | 02.05.24

וכמה חרדים יש בהייטק?

ג'וניורים? זו התכנית לשילוב חרדים ללא ניסיון בחברות הייטק

כיכר השבת | 02.05.24

דאגה של ממש

זה הלחץ הבינ"ל שישראל מפעילה כדי למנוע צווי מעצר בהאג 

יהודה גל | 02.05.24
ש

עסקת אקזיט נדירה

הייתם מאמינים? התפנו קרקעות בהרצליה!

כיכר בשיתוף פדרמן | מקודם

צרות של ערבים

דרמטי: חברי פת"ח מאשימים את אבו מאזן בכישלון מול חמאס

דניאל הרץ | 02.05.24