כיכר השבת

טור דעה

מדוע לא התרגשתי מנאום הדמעות של ח"כ תהלה פרידמן

הנאום המרגש של פרידמן לא משקף את דעותיה ופעילותה הציבורית / היא רוצה "מרכז שיהיה קנאי ולא מתפשר", למרות שהיא נגד קנאים וקיצונים / הרב איתן קופמן מסביר (טור דעה)

77
הרב איתן קופמן | כיכר השבת | כ"ו באב | 16.08.20
ח"כ תהלה פרידמן
ח"כ תהלה פרידמן (צילום: דוברות הכנסת)

לפני מספר ימים נשאה ח"כ תהלה פרידמן נאום בכנסת שריגש רבים. נאום שדיבר לכאורה על פיוס, אחדות ישראל, ומבקש מכל צד לנהוג בכבוד ובענווה כלפי אחרים. נאום נגד קנאות ונגד הלועגים לכאבם של אחרים.

מצטער שאני מקלקל את השמחה, אבל אני מרגיש שרוב האנשים לא הבינו מה פרידמן באמת אמרה שם. לא הבינו שמדובר בנאום קיצוני ומתלהם, שרק נאמר במתק שפתיים, תובל במלים של אחדות, והוגש בדמעות שליש.

כדי להבין למה התכוונה פרידמן, בואו ניזכר בקריירה הציבורית שלה:

1. פרידמן הייתה במשך 4 שנים יו"ר ארגון נאמני תורה ועבודה - ארגון שנתמך ע"י ה'קרן החדשה לישראל'. בזמנו, פרסמה פרידמן מכתב שמצדיק את קבלת התמיכה הזו. זכותה לעשות זאת, אבל אי אפשר ביד אחת לטעון בעד מתינות ובעד מרכז, וביד השנייה לשתף פעולה עם הקרן, ועם המגמות הקיצוניות שלה.

הנאום המדובר של פרידמן (צילום: מתוך שידורי ערוץ כנסת)

הקשר של תהלה עם הקרן החדשה לישראל מתואר באתר "חותם" כך: "לפרידמן קשרים רבים עם ארגוני 'הקרן החדשה לישראל'. היא מנהלת את 'מרכז מובילים' של 'קולות, ארגון של 'הקרן החדשה' ...היא מהמייסדים של 'התנועה הירושלמית'...הממומנת על ידי 'הקרן החדשה' (ופעילותה-) כוללת קיום עשרות אירועי שבת המוניים בירושלים, מאבק נגד הרבנות הראשית בנושא הכשרות.. הפגנה נגד הרב שלמה עמאר שליט"א בשל דברים שהשמיע ועוד".

2. בשנת 2016 אונברסיטת בר אילן ערכה טקס לכבוד יום השואה. האונ' הודיעה שהטקס: "מיועד...לכל הסטודנטים, דתיים ושאינם דתיים, מי שנמנעים משירת נשים ומי שאינם מקפידים... (והמטרה-) להימנע ממחלוקות...". כדי לא ליצור 'הדרת נשים' ולא לפגוע באלו שאינם שומעים שירת נשים, הוחלט לבטל את השירה לחלוטין. פתרון יצירתי שנועד ליצור אחדות, ואפשרות לחיים משותפים. ממש כמו בנאומה של פרידמן.

אלא שפרידמן לא אהבה את הרעיון שהאונ' מתחשבת בדוסים הללו שלא שומעים שירת נשים, ומעזים לחשוב אחרת ממנה. בראיון לערוץ 7 היא התנגדה להחלטה זו, תוך שהיא מבקרת בזלזול את כל אלו שחושבים שלפי ההלכה שירת נשים אסורה אפילו במסגרת של טקס רציני "זה כמעט מגחיך את ההלכה, זו קראות של תורה שבעל פה" היא אמרה. כלומר, זלזול ושלילה של דעת 99% מרבני ישראל. בהמשך היא טענה: "אם מישהו מקפיד על עצמו - אכבד את זכותו ובחירתו שלא להגיע". כלומר, בגלל הקנאות שלה ל'שירת נשים' ויתרה פרידמן על חיי השותפות והביחד.

3. בהזדמנויות שונות תוקפת פרידמן את הציבור החרדל"י ואת רבניו. אמנם היא טוענת שיש לכבד את כולם, אבל אותם היא בוחרת שלא לכבד. במאמר באתר nrg תקפה בעבר תהלה את הארגונים הדואגים לזהותה היהודית של המדינה והצבא, כדוגמת ליב"ה, ו'לביא'.

במקום להתמודד עם הטענות שלהם, היא בחרה בדרך הקלה של השמצתם: "אנשי 'ליב"ה' ו'לביא' הם "אנשי האמת האחת שאין בלתה, שלא מסוגלת לנהל דיאלוג אלא רק להנחיל ולהאיר את האור הגדול"... "הקמפיינים הללו באים, בחלקם הגדול, מגופים ואנשים שמגדירים את עצמם "ממלכתיים", אך עוינים כל סמל של הממלכה". ואני שואל, היכן הדיבור המכבד והמתמודד עם גופו של עניין? מדוע היא שוללת דעה של מישהו רק בגלל שהוא לא חושב כמוה?
האבסורד ממשיך כאשר היא משבחת את הנהגת המאבק נגד ההתנתקות, שבחרה שלא להלחם עם הצבא, כשלעומתם: "למנהיגות החרד"לית אין את אותה בגרות ואחריות...אסור לתת להם השפעה בצבא".

אוי הבורות. ראשית, הנהגת המאבק בהתנתקות הייתה חרדלי"ת, והיא באה מאותו ביהמ"ד שממנו צמחו ליב"ה ולביא. שנית, מבתי המדרש החרדלי"ם מתגייסים מאות חיילים בכל מחזור גיוס, כולל לפיקוד ולקצונה. האם אסור לתת להם השפעה בצבא? ובכלל, למה אסור להם להשפיע בצבא? הרי פרידמן אמרה בנאום שיש לה ממה ללמוד אפילו מהחרדלי"ם.

פרידמן טענה שהיא בעד מרכז שלא ייתן לקצוות לשלוט ולהשפיע, אבל זה לא מנע ממנה לתמוך במתן מקום לרפורמים ברחבת הכותל. אע"פ שזה פוגע ב 95% מהאנשים שהכותל יקר לליבם, אין לה בעיה לתת מקום לקבוצה זעירה שבשוליים, על חשבון רגשותיהם של הרוב הדומם. פרידמן היא לא מרכז, היא קיצוניות.

במאמר אחר, היא תמכה בביטול ערב סליחות שנועד לציבור דתי ומסורתי בתל אביב, בגלל שלא היתה בו שירת נשים. האם גילתה כאן פרידמן רגישות והכלה לאנשים שחושבים וחיים אחרת ממנה?

לסיום, יש לזכור שפרידמן בחרה להכנס לפוליטיקה דרך התחברות ליאיר לפיד. לפיד הוא הדמות שאיתה היא מצאה מכנה משותף אידיאולוגי. האם לפיד הוא הדמות של הכלה, סבלנות וכבוד לאחרים? האם אין הוא לועג ובז לכאבם של אחרים, כדבריה בנאום?

על הזלזול של לפיד בחרדים אין מה לכתוב, הדברים ידועים לצערנו. אבל גם במתנחלים הוא פגע מספר פעמים. אחרי ההתנתקות אמר לפיד שהוא תמך בה בשביל 'ללמד את המתנחלים לקח' (האם זה תואם את גישתה של פרדימן ש"לא לועגת לכאב של מי שמפסיד"?). בהזדמנות אחרת הוא השמיץ את אנשי ההתיישבות כשאמר שהכסף של המדינה נמצא "בין יצהר לאיתמר". אם לפיד הוא החבר האידיאולוגי של תהלה, זה אומר עליה הרבה.

האמת היא שגם בנאום עצמו היא דיברה בצורה מתלהמת ושוללת. היא רוצה ברית של מתונים, שמטרתה – להלחם בקיצוניים. היא רוצה "מרכז שיהיה קנאי ולא מתפשר", למרות שהיא נגד קנאים וקיצונים. בקיצור הנקודה הובנה.

על הנאום הזה יש לומר: "אל תסתכל בקנקן אלא במה שיש בו", מילים יפות של אנשי ציבור לא יכולות לכסות על פעילותם הציבורית היומיומית. זכותה של פרידמן להחזיק בדעות רדיקאליות וקיצוניות, אך חובתנו היא להכיר אותם באמת.

כותב הטור, הרב איתן קופמן, הוא מרבני דרך אמונה

תוכן שאסור לפספס
77 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
58
בושה וחרפה שישמע את הנאום עד שיפנים אותו במקום לכתוב טורים
דוד גרין 18.08.20
57
שכוייח שהארת את עינינו
קרן18.08.20
56
רבי יוחנן בן זכאי אמר. אל תתירא מהפרושים ולא מהצדוקים אלא מהצבועים. אם הוא היה בזמננו הוא היה אומר מגברת פרידמן..... אני כל כך נהנתי בהתחלה מהנאום המדהים שלה.ואפילו כעסתי על אלה שהשמיצו אותה. אבל כשקראתי את הרזומה הלא מחמיא שלה. פשוט בא לי להקיא... אישה מגעילה ומטומטמת עם טלפיים של כבש תמים..
חזק וברוך17.08.20
היא לא מסכימה איתך!! זהו. זה לא אומר שהיא מגעילה 'מרושעת' הספק טיפשות ספק רשעות הוא רק מצד אנשים כמוך
ט18.08.20
אתה לא חושב שזה קצת מוגזם המהירות שבה אתה משנה את דעתך על אנשים ונושאים מסוימים לפי הכתבה האחרונה שקראת? אני הייתי ממליץ לך לחקור את הנושא קצת יותר לעומק לפני שאתה מגבש לגביו עמדה מלאה
קוריאל17.08.20

הצגת כל התגובות

55
אמת ויציב
אלי16.08.20
54
פשוט לא הבנת מילה אחת ממה שהיא אמרה. בטעותך אתה חושב ש"לכבד" עמדה אחרת משמעו להסכים לה או אפילו שלא לפעול נגדה באמצעים פוליטיים ואחרים. זו בכלל לא הכוונה. הרעיון שלה, גדולת הרוח שלה, הוא ביכולת לאהוב אהבת אחים גם את אלה שאתה נלחם איתם על הדרך. לא לכופף ראש, אבל גם לא לשנוא. מבין השורות שלך ועוד איך
איתן16.08.20
גדלות הרוח שלה היתה להיות חלק ממפלגה שהקמפיין שלה היה ממשלת אחדות חילונית!! ללא דתיים וללא חרדים. איפה בדיוק אהבת אחים יש כאן?
דתיה16.08.20
53
תודה על התוכן שפקח לי את העיניים. בקיצור, האשה הזו כתבה את מה שאולי היתה רוצה להיות... אך לדאבון לב, היא רחוקה משם, בקצה השני של הסקאלה
א16.08.20
52
זה בדיוק העניין שהיא לא מכבדת אחרים, וה"אחדות" שעליה יהא מדברת זה בעצם- תחשבו כולם כמוני, ואם לא- זה לא טוב ואין בעצם מקום לדעות אחרות ולחיים שונים ממה שהיא רגילה ורוצה. האמת האמיתית, אם היא באמת רוצה אחדות, זה פשוט לא לעשות כלום! אין צורך לצאת בנאומים חוצבים וכו'... פשוט לתת לאנשים לחיות את החיים ש
גילה בן חיים18.08.20
51
גם מבלי לדעת את הרזומה העשיר של החכ"ית החדשה. ניתן היה לחוש מנאומה את הצביעות והשקר. במתק שפתיים , בהבאת דברי חכמים ודמעות חשבה שניתן לכבוש את הכל.. נאום צבוע נוטף שנאה אך ממותק היטב עמ"נ ללעוג על שכבות שונות בחברה הישראלית. אז תודה לך כותב על הארת עיננו גם בעברה הכה מרשים של הגברת.
מישהי 17.08.20
איפה מצאת שנאה??!!
ט18.08.20
50
הצביעה בעד הכנסה לכלא של פסיכולוגים העוזרים לבעלי נטיות הפוכות שרוצים לחיות על פי ערכי התורה. זה פלורליזם?
והעיקר 17.08.20
49
שאנשים לא יסתנוורו מהתארים שלה, כבר הזהירו אותנו חז"ל שבדור שלנו יקומו כל מיני מתחזים. ויהיה בלבול נורא. והאמת תעדר!!! תודה כתב יקר שהארת את עיננו!
חנה16.08.20
48
לא חייב להסכים אם תוכן הדברים אבל כשרואים אשה בוכה ומדברת מכאב אמיתי (גם אם נראה כלא מוצדק) וזה לא עושה לך כלום הבעיה היא בצד שלך ...בדוק
משה 16.08.20
אז כנראה שבדבריה לא לגמרי חלקים. ומי שירא ה' מצליח לעשות חילוקי בין אמת לשקר. אז כנראה שאתה לוקה ביראת שמים ואמת צרופה.
חי17.08.20
47
כל מילה בסלע! רואים שהיא מדברת מהשפה ולחוץ...
נורמלי18.08.20
46
אחד מטורי הדעה הכי חשובים בכיכר
לא חשוב17.08.20
45
תודה על המידע היה ממש חשוב לדעת על הצביעות שלה ולהיות חלק מנאמני תורה ועבודה שמדירים אנשים שלא שומעים שירת נשים או שרוצים הפרדה בפעילות זה כבר אומר הכל .....והדמעות....אוי הדמעות...יש גם דמעות לתנין!!!
שלמה16.08.20
44
שמעתי את הנאום שלה מאד התרגשתי ואפילו שמחתי שיש כאלה יהודים טובים עכשיו פקחת לי את העיניים תודהההה
ישראל16.08.20
43
בכל זאת הקשבתי עד סוף הנאום. ניסיתי ללמד עליה זכות ולצערי הבנתי שכל הנאום היה כדי לשרת אג'נדה. אילו השר יצחק כהן לא היה אומר את הדברים במליאה בצורה נחרצת....היא היתה ממשיכה לשבת בצד ונהנת מכל רגע שחרדים סובלים. אישה צבועה! כתבה טובה וחשובה יישר כוח !
שיר 16.08.20
42
מאמר מגוחך. זה שהיא לא חרדלניקית כמןך זה ברור. זה שהיא לא מסכימה איתך על מגוון נושאים זה ברור מאליו, אפילו לא צריך לומר את זה. אבל להגיד שהיא מזלזלת ולא מכבדת זו שקר. היא לא זילזלה באף אחד!! זה שהיא לו מיישרת קו עם ה'קו' והאג'נדות שלך זה לא אומר שהיא לא מכבדת אותך... בקיצור: מאמר מגוחך מכל בחינה כלש
י18.08.20
41
תודה
ariel18.08.20
40
מי שיודע ללמוד מכל אדם - לקחת מכל אחד את הדברים הטובים. גם אם אנחנו לא מסכימים עם הדעות שלה, זה עדיין לא סותר שהיא אמרה דברים אמיתיים. חברה שבה אנשים לא מכבדים אחד את השני, לא מתחשבים בשני, כשיש סכסוכים בין חרדים לחילונים, חילונים בינם לבין עצמם, חרדים בינם לבין עצמם, ליטאים - מחבלים, שונאים,פלג היר
איזה הוא חכם? 17.08.20
כמה נכון
שולמית18.08.20
39
דמעות תנינה מרושעת
פסח16.08.20
38
תודה שהארת את עיני. אגב כמעט אף פעם אין קשר בין מה שאומרים למה שעושים. ולפעמים יש גם קשר שלילי.
משה16.08.20
37
מה לפולמוס הפנימי של הלאומניים לחרדים?!
maxmen16.08.20
זה לא קשור לדתי או לחרדי זה קשור לתורה. היא שייכת למפלגה שנלחמת ביהדות של כולם. "יש עתיד" אומר לך משהו? עיקר הפעילות שלה היא בזירה של דת ומדינה ולא של לאומיות וכדומה
סתם אחד16.08.20
36
תפנים את המסר מה אכפת לי ממנה
דוד גרין 18.08.20
35
היא רמזה כל הנאום לכך שהצד של ביבי הוא בעצם ה"אבא סיקרא" של זמננו, ובני גנץ הוא רבן יוחנן הפשרן. היא לא הביאה סיפור עם שני צדדים שווים אלא סיפור שיש בו צד טוב וצד רע. והצד הטוב הוא הצד שלה, כמובן. מי שלא שם לב לזה לא יודע לקרוא בין השורות. לכן זה היה נאום הכי לא מאחד שיש. נגעלתי.
א18.08.20
34
בקיצור מזרוחניקית קלאסית
משה שטיינברגר17.08.20
33
דברים יפים.. קצת מרוגשת אבל דברים יפים ונכונים
שיר17.08.20
32
ואוו . אהבתי מאוד
משה16.08.20
31
מצטער... אבל גם אחרי שקראתי את הכתבה שלך מאוד נהניתי והתרשמתי מהנאום שלה .. לא יודע מה הדעות שלה אבל להיות קשוב לשני ולהתחשב בו זה דבר נדיר ... מאחל לה המון המון הצלחה
דוד16.08.20
המילים שלה נשארו בגדר מילים ללא מעשים. כמו שיק ללא כיסוי.
שיר16.08.20
30
מה איכפת לך .. המוציא לשון הרע או שם רע אין לו חלק לעולם הבא. הרב נאמן לשקר.
אלי16.08.20
29
זכותך לחשוב כרצונך. זכותנו להתעלם מדעתך. אתה ההוכחה עד כמה מסואב העולם הרבני.
שאול א.18.08.20
28
מאמר מיותר ומלא שנאה למי שלא בידיוק בקו המחשבה שלי. הנאום שלה בכמה מילים: נכון, אני לא חושבת כמו הרבה אנשים. אבל זה לא סותר שאפשר לעשות אחדות
יוסף18.08.20
27
בס"ד פרידמן אמרה על לפיד!!!- כן לפיד..- שהיא אוהבת אותו- ר"ל ואילו על סמוטריץ- שהוא יריב. עולם הפוך. הלייטיים הם אסון.
קופמן-תותח על!!18.08.20
26
באמת להתרגש מפוליטיקאית...? עוד לפני הטור הנהדר הזה חלילה לנו להתבלבל...
התרגשתי עד דמעות17.08.20
25
את האמת אני לא מבין אם היא דתית אז למה היא כל כך נגד, אני לא מבין ואשמח עם מישהו יסביר לי
גאוותן17.08.20
24
האם הכותב הוא מרבני דרך אמונה או מרבני דרך שנאה? כיצד רב שלמד את כתבי הרב קוק כותב בשנאת ישראל במקום אהבת ישראל? יש לו ביקורת. צודק. אבל תלוי איך כותבים את הביקורת. המאמר הזה לא נכתב בעין טובה, הוא נכתב בלשון פוגעת רצופה בלעגי מחול. שפה כזאת חוזרת אל בעליה כמו בומרנג. כדאי מאוד שרבני דרך אמונה ילמדו
אדיר בזק18.08.20
23
ישר כח! באמת הטעתה את הציבור במילותיה היפות. לא ברור איך נפלו הכיפות הסרוגות למחוזות כמו יאיר לפיד ושות'???
מרדכי ישורון17.08.20
22
עם כל הכבוד, יש עוד פוליטיקאים שיודעים לבכות, זה לא קנה מידה לשום דבר.
דן17.08.20
21
אלה שגם אחרי היודע להם מי זו הנואמת ועדיין מתרגשים מדמעותיה, לא שמעו על כושר משחק? ונניח וזה אמתי, ואם מישהו שבחר להצטרף למפלגה בראשות היטלר היה בוכה על מצבה של גרמניה היינו מצביעים לו או מסמפטים אותו. היא אויבת הדת היהודית וממילא אויבת השם ועליה נאמר ''משנאיך ה' אשנא ובתקוממך אתקוטט''.
ש.17.08.20
תתביש לך!! איך אתה משווה אותו להיטלר!! רשע מרושע! היא בסך הכל לא מסכימה איתך. זהו. היא לא אוייבת הדת ולא כלום
ט18.08.20
20
גם אותי היא לא ריגשה. במתק שפתיים היא שוללת בעצם את רצונו של הרוב שהצביע ימין.
ש.א16.08.20
19
חשוב שהכתבה הזאת תופץ בכל רשתות החברתיות, היא פשוט בילבלה אנשים ומאוד יהיה טוב שיידעו את האמת עליה
רחלי16.08.20
18
במחילה מכבוד הכותב, אולי הגיע הזמן שנתחיל לקבל דעות שונות, ונתחיל להעריך גם מי שלא בדיוק בדיוק כמונו, שנתחיל לקבל את האמת גם אם היא צורמת, ולא מיד נחפש איפה אפשר להטיל מום בשני
יוחנן פוזן16.08.20
אני לא מבין אותך, הכותב אמר שאפשר לקבל את דעותיה רק להבין שבכך שאתה מקבל את דעותיה אתה מקבל השקפות רפורמיות שבאות לפורר את המסד הדתי של המדינה באצטלה של דתיה "אורתודוקסית". זו הפלטפורמה הכי מזיקה שבאה להרוס את המדינה היהודית מתוך הממסד שרוצה מדינה יהודית.
מרדכי17.08.20
אתה יכול לקבל את דעתה של פרידמן כמה שבא לך אבל שתדע מה הן דעותיה דעות נגד ההלכה נ נגד התורה דעות של לפיד
צילי17.08.20
17
עם היא קשורה לקרן החדשה זה כבר מספיק לא צריך להוסיף כלום, ברור שאין לה שייכות לריב״ז...
צבי16.08.20
16
ישר כח גדול לכותב.תודה שציננת את ההתלהבות מנאומה של אחת שתומכת בקרן החדשה
אמונה16.08.20
15
מה שהכותב עושה זה מכוער בעיניי, רואים שהיא דיברה מהלב שלה ואדם לא סתם מתרגש, ולא משנה מה פעילותה בעבר
רוטשילד16.08.20
העבר נמחק האמנם?
יעקב16.08.20
כנראה צריך להזכיר לך את הבצל של דרעי.
אריאל16.08.20
תמיד אמרו שעברו של האדם מוכיח על עתידו, היהפוך כושי עורו, אין צור להתרשם מדבריה, יחצנות לשמה, דבריה ומעשיה מגלים את הצביעות בהופעתה "הדתית" לכאורה.
אזרח ותיק16.08.20
הגברת הצבועה משרתת את הקרן החדשה בלבוש יעני דתיה. לא צריך ללמוד בלשנות כדי להבין את הסמנטיקה של המילים של הנאום המגוחך חח. הכתב הביא נתונים של עברה שרק מחזק את מה שכבר ידענו והבנו בין השורות ולאיזה זרם "הדתיה" משתייכת. נ. ב. יותר מתאים לה לחבור לחבורה הרוסית . בטח כבר קיבלה מהם הצעה .
שיר16.08.20
לא הבנתי מה קשר!! היא בכתה והתרגשה כשהיא דיברה על השיבה לירושלים והניסים הכרוכים בה, שאני מסכים צריך לרגש כל אחד ולא מספיק מתרגשים מזה. אבל כל זה לא קשור כלל לנושא הכתבה והנאום שלה שדיברה על עיקר התוכן שלה שזה היה בעינן להכיל ולא להיות קיצונית!! ועל זה אומר הכותב בצדק במאת אחוזים שהאשה הזאת היא מכי
אליהו16.08.20
14
בקיצור היא צבועה]
יוסף16.08.20
13
אישה עם כוונות טובות ושכל עקום
נו נו18.08.20
12
כתבה מצוינת. אומנם, גם בלי להכיר את אג'נדה של הגברת, רק מהנאור אפשר להבין שהיא פוסלת כל מי שלא חושב בדיוק כמוה. הנה כמה משפטים שלה: "על יהדות שעושה מקום" פירושו שאין שם הלכות שלא נותנים מקום לאישה, והמבדיל לגוי, לממזר, וכו'. "הרב קוק ידע כמה מסוכן הקודש המוחלט" פירושו ידע כמה מסוכנים החרדים. "הלאומנ
אליאס18.08.20
11
מסכים איתך בכל מילה. אי אפשר להיכנס לרשימה של לפיד ולעשות פרצוף של אחדות. שנאה והתנשאות זה הדגל שלהם. ובמילים אחרות. כשאומרים מרכז שלא נכנע לשוליים הכוונה לשלטון ישראל הראשונה ודריסתה של ישראל השנייה
חרדי17.08.20
10
הארת את עיניי
יפה מאוד 16.08.20
9
הרגיש התחסדות הנאום המדובר, ועכשיו שפכת אור, למיחש מיבעי
yaacov16.08.20
8
ישר כוח לכותב!! כל הכבוד עבודה ברמה גבוהה מאוד חיפוש וליקוט ישר כח גדול!!!
יוסי16.08.20
7
אז זרקת רפש לגופו של אדם ולא התייחסתך כי הוא זה לגופו של עניין. מעניין אם זה הדרך שבחרת להשקיט את המצפון שלך בהתמודדות עם המסר שלה
יהודי אמיתי20.08.20
6
כל אחד יכול להשתנות. דברים שרואים מכאן לא רואים משם. זהו המבחן ולא הייתי רוצה להיות במקומה.
נו...17.08.20
5
על זה נאמר : אמור מי חברך ( לפיד ) ואומר לך מי את(ה)
שמואל 17.08.20
4
מאמר מיותר ומלבה מחלוקת
ליאור16.08.20
מסכים
צבי18.08.20
3
כל הכבוד לכותב גיחה עפר מעיניה. עליה נאמר היזהרו מן הצבועין...
שלמי16.08.20
2
יישר כח
ברוך קורנר16.08.20
1
אז היא אמרה אפשר לחשוב מיהי בדיוק אלמלא התואר והשררה אין לה משמעות ובוודאי שלא לעסוק ולפרשן את דבריה
יהודי16.08.20
כאילו שלך יש משמעות , אתה אפילו בלי "תואר ושררה" אז שתוק! אל תגיב!
יאיר16.08.20
האישה הזו לקחה לעצמה אג'נדה פוליטית, בסופו של יום צריך להבין שמדובר באנשים מתוסבכים שהמורכבות בחייהם נותנת להם לעלות על גל שיכול למנף את חייהם הקשים. ולהכניס לנשמתם קצת אור. יכולה ליהיות בעלת שררה ותארים אבל בפנים עמוק בנשמה אנשים כמוה מרגישים ריקנות. אחרת אין הסהר לוגי לאנשים שמצטיירים כלפ
לומדת פסיכולוגיה17.08.20
אולי גם יעניין אותך
פוליטי מדיני

השר סמוטריץ' מאיים לפרק את הממשלה "אם תניף דגל לבן"

יוני גבאי | 28.04.24

שיבח מחבלים

השופט ליועמ"שית: למה אין חקירה פלילית נגד אחמד טיבי?

יוני גבאי | 26.04.24

השיח מול חמאס

סמוטריץ' נגד המתווה המוצע: "מעכשיו רק פגזים והפצצות"

יוני גבאי | 25.04.24

לפי מקורות זרים

מנהיג החמאס סינוואר יצא מהמנהרות וסייר בשטחי הקרבות

יהודה גל | 24.04.24

"טוב שחליווה התפטר"

סמוטריץ': אסור שהרמטכ"ל יהיה זה שממנה את המחליפים 

ישי כהן | 24.04.24
ש

זה הזמן להזמין

החג הזה, תתרגשו ותתחדשו עם נעם 2! טכנולוגית חם וקר

כיכר בשיתוף נועם2 | מקודם

"תזמון מכוון"

בישראל מעריכים: הסנקציות האמריקאיות ייכנסו לתוקף

ישראל גראדווהל | 21.04.24

"מי זה יכול להיות"

נתניהו לגלנט: ״בכל פעם שאני יושב לפגישות - הכל מודלף"

יוני גבאי | 21.04.24

מתייחס לעסקה

נתניהו בסרטון לפסח: "מה נשתנה הלילה הזה ומה לא?"

יוני גבאי | 21.04.24

הצהרה לרגל פסח

גנץ: "לא וויתרנו על החטופים - מחבלי חמאס אינם חסינים"

יוני גבאי | 21.04.24
ש

לסיים מסכת אחרי מסכת

2 מליון ₪ הושקעו בפרוייקט הדיגיטל התורני - הצטרפו >>

כיכר בשיתוף יומי | מקודם

גיבוי ללוחמים?

מיכאלי על הגדוד שצפוי לסנקציות: "היה צריך לפרק מזמן"

יוני גבאי | 21.04.24

האשמה נגד החיילים

לפיד תקף ומה התברר? התקרית התרחשה בתקופת ממשלתו

יאיר טוקר | 21.04.24

"אמשיך לומר את האמת"

"דרדלה"? בן גביר מגיב: "חייב להיענות בתגובה חריפה ביותר"

ישי כהן | 21.04.24

המלחמה מול איראן 

ה'טיימס': מצבו של נתניהו - הטוב ביותר מתחילת המלחמה

ישראל גראדווהל | 21.04.24
ש

 לא רק מפגע אסתטי

לא תרופות סבתא ולא ניתוח: הטיפול החדשני לפטרת הציפורניים

כיכר בשיתוף סאן קליניק | מקודם

"הפרת זכויות הפלסטינים"

ארה"ב תטיל סנקציות על הגדוד החרדי בצה"ל | תגובות סוערות; בן גביר: "נקלוט אותם במג"ב"

יוסי נכטיגל | 20.04.24