כיכר השבת

הידוק הסגר

הזינוק בחולים: שרי הקבינט ידונו על הטלת הגבלות נוספות

קבינט הקורונה יתכנס היום לדון בהידוק הסגר בשל הזינוק במספר המאומתים החדשים מידי יום. על הפרק: הגבלות נוספות, שלא יכנסו לתוקף באופן מיידי. רה"מ: "יש עליה תלולה בחולים קשים" (ארץ)

22
יוני גבאי | כיכר השבת | ד' בתשרי | 22.09.20
הזינוק בחולים: שרי הקבינט ידונו על הטלת הגבלות נוספות
(צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)

קבינט הקורונה צפוי להתכנס בצהריים (שלישי) ולדון על הטלת הגבלות נוספות, בשל העלייה במספר המאומתים החדשים למרות ה'סגר הנושם' שהוטל בשבוע שעבר.

בין היתר ידונו השרים בצמצום העבודה במגזר הפרטי, הגברת האכיפה בבתי הכנסת ובהפגנות והמשך סגירת מערכת החינוך. יצוין כי ההחלטות שיתקבלו יכנסו לתוקף רק בשבוע הבא, לאחר יום הכיפורים. השרים ידונו אף בהטלת 'עוצר' בחג הסוכות, עוצר דומה לזה שהוטל בחג הפסח האחרון.

שר המשפטים, אבי ניסנקורן, אמר הבוקר בראיון ל'כאן': "אנחנו מנסים לאזן בין השארת המשק פתוח ופעיל ומחוזק בתקציבים כלכליים תומכים, לבין המאבק בווירוס. אבל כנראה לא תהיה ברירה לעשות החמרה נוספת בצורה הדרגתית אחרי יום כיפור

כזכור, אמש התבטא ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בישיבת הממשלה ואמר: "אנחנו נזמן מחר את קבינט הקורונה, כדי לבדוק אלו צעדים אנחנו צריכים לעשות. מאז שקיבלנו את ההחלטה, יש עליה תלולה בחולים קשים. מחר נשקול את הצעדים".

"שרים שאינם שייכים לקבינט הזה", העיר נתניהו, "יכולים להעביר את ההצעות שלהם למל"ל (המועצה לביטחון לאומי). במקביל, הישיבה היום היא גם כדי להעביר עוד סיוע כלכלי, למובטלים ולעסקים. מחר נצטרך לדון בהיערכות בתי החולים".

נתניהו תקף את ח"כ יפעת שאשא ביטון, יו"ר ועדת הקורונה, ואמר: "כל מי שזלזל בהגבלות שהטלנו, כל מי שדילל את ההחלטות או ביטל אותן - שלא יבוא אלינו עכשיו בטענות איך התחלואה עולה".

יו"ר הוועדה הגיבה הערב לנתניהו ואמרה: "כשראש הממשלה הודיע לי כי החליט למנות אותי ליו"ר וועדת הקורונה, הוא הדגיש את חשיבות התפקיד ואת האחריות הגדולה שמוטלת על כתפיי. ביראת קודש נכנסתי לתפקיד.

"אחריות שמחייבת לשאול שאלות ולהטיל ספקות, לא בעוצמת הסכנה הנשקפת מהמגיפה, עליה אין כל מחלוקת, אלא ביחס לדרכים הנכונות להתמודדות עימה. כפי שמצופה מנבחרי הציבור בכנסת ובוועדות".

"כל פעולותיי היו שקופות ולאחר היוועצות", טענה שאשא ביטון: "לא קראתי לציבור "לכו לשתות בירה", לא השתתפתי באירועים המוניים ללא מסיכה, לא הזמנתי להתארח בביתי בניגוד להנחיות ועובדי לשכתי לא הפרו בידוד.

"אני מזכירה לראש הממשלה שהוא היה זה שמסמס את יישום מתווה הרמזור של פרופ' גמזו, עד שלא היתה בו עוד תועלת".

שאשא ביטון תקפה את נתניהו והוסיפה: "אני מציעה לראש הממשלה להתעשת ולהפסיק לחפש אשמות. זה הזמן להגדיל את כושר הספיקה של בתי החולים, לייצר מערך קטיעת הידבקויות יעיל, לגייס את הציבור למאבק על ידי הסברה נכונה לשמור על עצמו ועל קבוצות הסיכון. מומלץ גם לתת דוגמא אישית.

תוכן שאסור לפספס
22 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
16
מספר 8 טוען נכון!
גערער22.09.20
15
בלי החרדים והערבים מדינת ישראל היתה מדינה ירוקה.
האמת22.09.20
בלי אנשים לא הייתה מגפה בכלל
יוסי22.09.20
14
רוצחים . שנה טובה לרוצחים שבאו להתפלל במסירות נפש בראש השנה ויבואו גם ביום כיפורים עם תסמינים או שבבית יש תסמינים למישהו. בתי כנסת זה מדגרה תזהרו לא להיות רוצחים רצח זה מ10 הדיברות
אברהם22.09.20

הצגת כל התגובות

13
קודם שיהיה סגר אם הגבלות ואחר כך אם צריך הידוק הסגר
nnnn22.09.20
12
תמיד פימפמו לנו שבחברה החרדית יש עזרה הדדית. עכשיו ברגע האמת, כשאפשר למנוע מחלות ומוות ופגיעה בפרנסה, רבים מאד במיגזר לא עוטים מסיכות במקומות סגורים ומצטופפים כאילו אין מחר. זו באמת "עזרה הדדית" בהדבקות. למעלה מ- 10,000 יהודים מתו מהמחלה ברחבי העולם , רובם חרדים וזה עדיין לא חילחל בקרב חלק מהאוכלוסי
אהרן22.09.20
11
תלמדו משוודיה איך לחיות עם הנגיף ולא להילחם עם הרוח ובדרך להרוס את כל האנושות כשבין כה כלום לא יעזור
בעלזער22.09.20
ועל הדרך תהרגו את כל המבוגרים שחיים בארץ או מבדידות או מהמחלה פשוט צריך להעלים את הנגיף הזה ולחזור לחיים תקינים ואפילו סגר מוחלט שווה את זה
אתה לא משו22.09.20
שוודיה זה לא ישראל. בשוודיה אין הפגנות, אין כמעט ערבים, אין חרדים ובוודאי אין ישיבות. האוכלוסיה הרבה יותר ממושמעת ולא מזלזלים. צפיפות נמוכה. נכון שבגל הראשון השוודים קיבלו מכה די חזקה, אבל, הסיקו מסקנות. בסופו של דבר, יהיו מגזרים שישלמו מחיר יותר גבוה משאר האוכלוסיה.
ונשמרתם מאד ..22.09.20
אין כמעט ערבים????????
חרדים 22.09.20
10
אין ברירה, יש בקרבנו הרבה אנרכיסטים ופורעי חוק. יש להטיל עוצר ברחובות ולטפל באגרוף ברזל במי שיפר את העוצר. רק כך העם הזה יעזור לעצמו. בושה וחרפה שהרבה עמים ברחבי העולם הצליחו להתמודד יפה עם הנגיף , ורק אנחנו ה"אור לגויים" משתרכים מאחרו כמו אחרוני המדינות המפגרות.
שלטון צבאי22.09.20
9
תלמדו לחיות עם הנגיף ולא להלחם במה שאי אפשר!!!! לא חוכמה להרוס את כולם ואחרי זה לבכות שאין תקציבים למדינה! אענשים רעבים ללחם זה הרבה יותר גרוע!!!!!
עדי22.09.20
8
טיפת דם אחת של יהודי שווה יותר מכל הכסף והזהב שיש בעולם. ונשמרתם מאד לנפשותיכם! המצב קטסטרופלי עכשיו וחובה להישמע ולציית להוראות משרד הבריאות בקפידה וכפי שהורונו כל גדולי הדור שליט"א שמדובר פה בפיקוח נפש וחובה עלינו לשמור על נפשותינו. כתיבה וחתימה טובה לכל ישראל.
רמת גני22.09.20
לא צריך להאמין לשטויות. כל ההוראות של משרד הבריאות הם הפך הבריאות, והמספרים בפועל שונים ממה שמספרים. תראה שבמדינות שאין חצי מהמגבלות (ובפרט אין חוק מסכות) המצב הרבה יותר טוב. הערב רב שמו לעצמם מטרה להילחם ביהדות וזה מה שהם עושים.
נאור22.09.20
7
למה לא מביאים גם את פרופסור יורם לס, באתר הזה? מביאים רק דעה אחת? שמישהו יענה איך לא מתו השנה יותר אנשים, אם יש מגיפה? ואיך יכול להיות שמדינת ישראל הזמינה את ערכות הבדיקה של הקורונה, כבר ב-2017? ושגם יפרסמו כמה אנשים יתאבדו השנה יותר משנה שעברה, וגם כמה אנשים נוספו למתמודדי הנפש יותר משנה שעברה!!!!
ללא שם22.09.20
מה קשור אז מה אתה רוצה שלא יהיה מקום למונשמים ואז ימותו יותר?? לא מבין את הנוסחה הזאת צאו מהבועה הזאת
יוסי22.09.20
6
תפסיקו לשגע את האנשים... החולים חולים בקורונה והבריאים חולים בחרדות, תחליטו על צורת המלחמה בקורונה ותפרסמו, ותפסיקו לאיים כל רגע.
יוסי22.09.20
5
אתה טועה בגדול!!! מה שכתבת לא נכון בכלל ומסכן מאד את הציבור! משרד הבריאות זה לא ערב רב! וגדולי הדור הורו כולם פה אחד לשמור ולהקפיד על ההנחיות שלהם! ונשמרתם מאד לנפשותיכם! ועם ישראל ערבין זה לזה!
לכבוד נאור המגיב לתגובה 922.09.20
4
להעיף את השאשא הזאת, היא עושה רק נזק ופועלת מתוך אגו אישי על שביבי לא מינה אותה להיות שרה. שתלך לכל הרוחות !!!
חיים22.09.20
3
חמור מאד לפגוע בשמחות החג ובפרט בשמחת תורה. אסור לקטרג אבל כדאי לשקול מאד בזהירות כדי שלא לפתוח פי השטן עליהם.
זלמן22.09.20
2
לא יעזור כלום יכולים ליסגור את כולם בתוך מלבושי בידוד כמו בבית חולים ואולי לא יהיו חולים חדשים כל העולם בסירה אחת רק בעזרת השם נעשה ונצליח
רבקה22.09.20
1
איזה מערכת חינוך סגורה? מי מקפיד על הנחיות בבתי כנסת? לא יודע על איזה סגר מדובר. איני מבין מה אנשים חושבים! הם, אלה שלא מקפידים על מסכות וכו' פוגיעם קודם כל באנשים הכי קרובים עליהם, קרובים,חברים, שכנים, מתפללים , קהילה שלהם. איך בן אדם שלא לובש מסכה, מתפלל ומבקש חיים, אם החיים של אף אחד אחר לא איכפ
אמת22.09.20
אולי גם יעניין אותך
פוליטי מדיני

סמוטריץ' במתקפה: "לדבר רק באש, המשלחת לקהיר טעות"

דוד הכהן | 17:09

לא הסכים לפגישה

סמוטריץ' באולטימטום: טיפול ביוקר המחיה? רק אחרי רפיח

יוני גבאי | 09:37

דיווח בארה"ב

גורמים בממשל האמריקני דחו את ה"הסכמה" של חמאס 

יוני גבאי | 07:36

"לעולם לא נרפה"

גנץ מגיב לסירוב בישראל: דואגים לחטופים. אין שיקול פוליטי

דודי בן חמו | 06.05.24

באופוזיציה תוקפים

אחרי הודעת חמאס | בישראל הבהירו: ההצעה לא מקובלת 

דודי בן חמו | 06.05.24
ש

האם הגאולה קרובה?

"בספרא דא יפקון מן גלותא" • אתגרי המלחמה בראי הזוה"ק

כיכר בשיתוף מכון המאו"ר | מקודם

"אחראי על המינויים"

רה"מ נתניהו מנסה למנוע מינויי קבע של ראשי אגפים בשב"כ

יוני גבאי | 06.05.24

לקראת כניסת צה"ל

גלנט: סירוב חמאס לכל מתווה, מחייב להתחיל פעולה ברפיח

ישי כהן | 06.05.24

"הטרפוד של נתניהו"

משפחות חטופים לגנץ ואיזנקוט: תגידו את האמת על המו"מ

ישי כהן | 06.05.24

"המרצחים לא הבדילו בינינו"

ראש השב"כ: "החוסן שלנו נפגע - מקדשי המוות ימצאו מוות"

יוני גבאי | 06.05.24
ש

כלי קודש

אברכים טוענים: זאת השיטה להישאר בכולל ולהתפרנס בכבוד

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

נגד הדיווח

לשכת נתניהו מכחישה: "שקר מוחלט והטעיית הציבור במכוון"

דוד הכהן | 06.05.24

בנאום יום השואה

השר בני גנץ: "החזרת החטופים, היא חלק מגבורת היהודים"

בני סולומון | 05.05.24

לשכת רוה"מ מכחישים

דיווח: רה"מ נתניהו ניסה למנוע את גל המינויים בצמרת צה"ל

יוני גבאי | 05.05.24

"חייבים ברמה המוסרית"

גלנט לנתניהו: "לא רוצה לעלות את המחיר, אך העסקה טובה"

קובי אטינגר | 05.05.24
ש

חצי מחיר מתל אביב

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף בריטניה ישראל | מקודם

"בסגנון מאיים ומביש"

קיש נגד בן גביר: "פוגע בביטחון המדינה כדי לקושש קולות"

ישי כהן | 05.05.24