כיכר השבת

בתי הכנסת ייסגרו

הממשלה אישרה: סגר מלא ממחר ועד לאחר שמחת תורה

הממשלה אישרה הלילה את הטלת הסגר המלא החל ממחר, יום שישי, ועד לאחר שמחת תורה • גם בתי הכנסת ייסגרו, למעט במהלך יום הכיפורים • ההפגנות יוגבלו למרחב היציאה מהבית (אקטואלי)

36
ישי כהן | כיכר השבת | ו' בתשרי | 24.09.20
הממשלה אישרה: סגר מלא ממחר ועד לאחר שמחת תורה
(צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)

לאחר דיון שנמשך שעות, הממשלה אישרה הלילה (חמישי) אתך הטלת הסגר המלא החל ממחר, יום שישי, ועד לאחר חג שמחת תורה. במסגרת הסגר, בתי הכנסת ייסגרו והתפילות יתקיימו במניינים מצומצמים, בקפסולות של 20 מתפללים, במרחב הפתוח, למעט במהלך יום הכיפורים שיותר לפתוח בתי כנסת.

גם שוק העבודה ייסגר במהלך ימי הסגר, מלבד עובדים חיוניים שיקבלו אישור מיוחד. ההפגנות יוגבלו למרחב היציאה מהבית, בקפסולות של 20 מפגינים. לאחר אישור הממשלה, הכנסת תאשר את הסגר עוד היום.

שר האוצר, ישראל כץ, הצביע נגד החלטת הממשלה להטיל סגר הדוק על המגזר בפרטי: "ניתן היה לקדם צעדים לבלימת המחלה מבלי לפגוע פגיעה אנושה במפעלים ועסקים במגזר הפרטי, שאינם מקבלים קהל ומקפידים היטב על הוראות משרד הבריאות. חוסנה הכלכלי של מדינת ישראל הוא חלק מהחוסן הלאומי ויש לשמור עליו".

בפתח הישיבה, נשא דברים ראש הממשלה שאמר: "אנחנו נמצאים ברגע האמת. הגל השני של הקורונה מכה בנו. התחלואה בישראל עולה, מספר החולים הקשים עולה, וגם מספר המתים".

"בימים האחרונים שמענו מהמומחים שאם לא ננקוט בצעדים מידיים וקשים אנחנו נגיע על פי התהום. כדי להציל את החיים של אזרחי ישראל נדרש מאיתנו להטיל סגר מלא למשך שבועיים. מיום שישי הקרוב ועד מוצאי שמחת תורה - אחר כך נמשיך בעוד שבועיים של סגר, אני מקווה שפחות הגבלות, אבל אני אומר מראש שזה תלוי בנתוני התחלואה. ככל שהמצב יאפשר אנחנו נחזור בהקדם לתכנית הרמזור ולניהול שגרת קורונה".

נתניהו הוסיף, "המטרה היא להוריד את רמת התחלואה והמטרה היא להציל חיים רבים בישראל, אבל הדבר הזה נדרש גם לטובת הכלכלה. מי שחושב שאנחנו יכולים לעבוד עם מגפה מתפרצת - טועה. ואם אנחנו צריכים לפעול ולנקוט בצעדים קשים, עדיף לעשות את זה בחגים, עכשיו, כשהכלכלה נמצאת בהילוך נמוך יותר".

יו"ר, ש"ס, השר אריה דרעי, החבר בקבינט הקורונה, אמר אמש בשיחה עם 'כיכר השבת', באומרו כי סגירת בתי הכנסת ביום כיפור, היא גזירה שאין הציבור יכול לעמוד בה.

לדברי השר דרעי, "אנחנו במצב מסוכן, וגם הרבנים מבינים את העניין. עמדנו על הזכות להתפלל בחוץ, במניינים. יום כיפור, שזה יום חריג בשנה, חום וצום, לכן בתי הכנסת ייפתחו".

"אבל לצד זאת, פרסמו את קריאתם של גדולי ישראל, שרצוי להתפלל בחוץ, בטח מי שנמצא בקבוצת סיכון. לשמור על מסכות וריחוק, זה לא משחק".

השר דרעי הוסיף, "מדובר במתווה מאוזן. אנחנו נמצאים במצב חירום מלא, עובדה שסוגרים את המשק, המשרדים הכל, אין תו סגול".

"ההתקהלות היחידה שתאושר בקפסולות של 20 איש, זו התפילה - בגלל החשיבות של התפילה", הסביר דרעי.

הוא הוסיף, "בפסח התפללנו במרפסות, כשהיינו עם 700 חולים ביום. היום, אנחנו עם פי 10, 7000 חולים מאומתים נוספים מידי יום, ונקווה שבסוכות לא נהיה עם 10.000".

"ועדיין, בסוכות נוכל להתפלל לא רק במרפסות, אלא במרחב הפתוח", כפי שכאמור, הוחלט הערב בקבינט הקורונה.

תוכן שאסור לפספס
36 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
31
למגיב מספר 27- למה פעולות נגד מגיפה...פעולות להצלת חיים זה נקרא עקירת דת??? הגמרא אומרת שבשעת המגיפה יש להישאר בבית ולא לצאת כלל.....אז הגמרא גם רצתה לעקור את הדת??? פיקוח נפש דוחה תפילות במניין שזה דרבנן ואפילו דוחה שבת...אשה שצריכה ללדת מחללים עליה את השבת נכון? למה? לפי שיטתך זה עקירת דת....די עם
קובי24.09.20
30
אחוז תמותה בבני ברק מהנמוכים בארץ
זהבית24.09.20
29
גמזו מתנגד לסגר וביבי מחליט לעשות את זה למרות זאת. איפה הביביסטים שיסבירו לי למה אני אשם בסגר וכמה נתניהו הוא גאון? הרסתם את המדינה עם הסגידה העיוורת שלכם.
מתנאל24.09.20

הצגת כל התגובות

28
אתה ״נלחם״ על בריאות הציבור, הרשה לנו להתפוצץ מצחוק, אתה סך הכל מנסה להגיע לדיון שלך עם ״מצב חירום לאומי״ שזה אומר להדיוטות מערכת בתי נשפט סגורה , שזה אומר דחייה בתיקיך הפלילים. העם מאס בך , מר פחיהו , כשלת בענק, אפילו ״השלום״ שלך עם נרניה , לא מעניין, כלכלה מרוסקת, ואנשים שאין להם איך להביא אוכל הב
גלעד24.09.20
27
יולי אדלשטיין שר בריאות כושל
נעמה24.09.20
26
מעניין מתי יחלוטו לשבת על החלטות ולחלק סלי מזון ???
רות24.09.20
25
המפגינים בבלפור מדביקים בכוונה, כדי שהממשלה תיפול ולא תירשם הצלחה לממשלה ימנית שניצחה את הקורונה אז בקיצר תבינו שכל מה שהם עושים זה בכוונה ולא מעניין אותם חיי אדם אחרים...
טל24.09.20
שקר וכזב. היחידי שנתפס בהפגנה בידיעה שהוא צריך להיות בבידוד הוא עובד של נתניהו שנתפס שם. המפגינים זועקים את דם ליבם, ואתה מפיץ שנאה. ומי חוגג? נתניהו, אני ואתה מפסידים.
אלי24.09.20
24
מי שלא נשמר בבריאותו ,כופר בתורת ישראל. ריבונו של עולם מקבל תפילות גם מחוץ לבית הכנסת וגם תפילת יחיד.
פופ24.09.20
בזמנים רגילים יש ענין גדול להתפלל בציבור. אחד מהעניינים זה בגלל שתפילה שמתפללים בציבורעולה ישירות למעלה ומתקבלת ללא בדיקה. תפילה ביחיד נבדקת אם ראוי אותו אגם שתתקבל תפילתו. אם צריך יותר מקורות אשלח בנפרד. וגם נאמר אל כביר לא ימאס תפילת רבים כשהכוונה לבורא עולם שלא מואס בתפילה של 10 אנשים.
זאב24.09.20
23
מדהים. באישון לילה, היועמ״ש וצמרת המשטרה סיכמו על אישור מיוחד להפגנות בלפור בהשתתפות 2000 איש - גם בסגר המלא
לי24.09.20
אז? מה הסיפור של אישון לילה? ביבי רצה שזה יאושר, כדי שיוכל להסית נגד המפגינים כאילו הם אחראיים להדבקה (אין לכך שום הוכחה, וזה לא הגיוני לאור מפת הנדבקים) וזו לא תאוריה, זה הוכח מעל לכל ספק, ביבי שלח עובד שהיה אמור להיות בבידוד כדי להסתובב בהפגנה עם מצלמה ולהעמיד פנים שהוא מפגין שרוצה להפיץ קורונה. כ
אלי24.09.20
22
לא צריך סגר צריך לפתוח את מחלקות קרונה בביתי חולים למבקרים אז לא יהי מתים (הרוגים ה' ירחם .......... )
אשקלון25.09.20
אכן יש שם רשעים שחשודים על רציחה אם אין יראת שמים..
דברים שקורים שם25.09.20
21
בכיפור!!! חיכיתם לכיפור !!
קרן24.09.20
20
לאיזה בנימין נתניהו להאמין ? האם להאמין לנתניהו שב-2008 אמר : "חיי אומה אינם מסלול השרדות אישי של ראש ממשלה ..." והסביר לנו : " זה מה שקורה כשלראש ממשלה ,אין שיקול דעת ....וראייתו משתנה לפי הצרכים הפוליטיים " לאיזה בנימין נתניהו להאמין ? האם להאמין לנתניהו שב1998 אמר : "ביקשתי להכניס סעיף .....שראש
זוהר24.09.20
19
דיקטטור אחד מואשם בפלילים מקבל החלטות לבד בניגוד לכל ההמלצות של גורמי המקצוע רק כדי להפסיק את ההפגנות נגדו ... ספרו לי עוד על הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון.
מאי24.09.20
18
מה עם ארבעת המינים?
יוסי24.09.20
17
תגידו תודה לאנרכיסטים המפגינים מבלפור שהבאונו הלום.7000 נדבקים וסגר מלא רק בגללם! תגידו תודה לתשקורת שסוף סוף אחרי שנים מצליחה לזרוע פילוג קטאסטרופה ואנרכיה..תגידו תודה לכל הקרנות האנטישמיות שקנו את מדינת היהודים במחיר נזיד עדשים ומתמרנת אותנו כמו בובות מריונטה..
ישי24.09.20
שקר וכזב. במקום להתמודד עם טענות המפגינים, נתניהו מסית נגדם ואומר שהם מפיצי מחלות, ללא שום ביסוס, או הגיון לפי מפת הנדבקים. האיש שנתניהו העסיק כדי להכפיש את המפגינים נתפס כשהוא בא להפגנה בבלפור, בזמן שהוא היה אמור להיות בבידוד על פי התקנות, והתחזה למפגין. זה ראש הממשלה שלך. רוצה קרנות אנטישימיות? תר
אלי24.09.20
16
משוגעים!!!!!!!!!!! לא יודעים כבר מה לעשות במקום לשחרר ושכולם ייחלו ממילא חונקים אותנו בבית בלי טיפת מחשבה
רות24.09.20
15
חלס סגרו הכול ביבי חיסל גם ככה את הכול פה
הלפרין24.09.20
14
מה עם בניית סוכה, באזור ציבורי,מותר?
דוד24.09.20
13
למה ביום כיפור מותר??? וכי תפילות יום כיפור במניין גוברות על פיקוח נפש??? החרדים עושים נגד ההלכה זה פשוט לא יאומן...ההלכה אומרת שפיקוח נפש גובר על תפילה במניין אפילו של יום כיפור....חייבים להיתפלל רק ביחיד וכל המורה אחרת הרי זה שופך דמים.
איתי24.09.20
12
ומה לגבי בין הזמנים הבחורים יוכלו לחזור הביתה בצאת כיפור? הם יש החרגה לגבי זה?
אורלי24.09.20
11
ומה לגבי ד מינים?
דניאל24.09.20
10
הפגנות ההדבקה בבלפור מכניסים את שאר מדינת ישראל למצב חירום קורונה..
צביקה24.09.20
9
אם העם בישראל עדיין לא מבין שהנאשם מתעסק רק בעצמו אז שייקבל את הסגר באהבה כמו שהוא מקבל את ביבי המלך שלו. אבל אנחנו נקבל את זה באהבה פחות ..
יואל24.09.20
8
לכוון היטב בתפילה ביום כיפור כי תעביר ממשלת זדון מן הארץ
עדי24.09.20
7
את הנזק שהולך להישאר פה יהיה קשה מאוד לשקם
צבי24.09.20
6
רשעים!!!! עוקרי דת!!!!! איפה הייתם בחופש אז כבר ידעתם שבחגים יהיה סגר כל המטרה היא לעקור כל חלקיק שריח יהדות נודף ממנו. יש דין ויש דיין!!!! הימים האלה הם לטובתינו והשם ישמע תפילותינו ושועתינו וכל הרשעה כולה העשן תכלה כי תעביר ממשלת זדון מן הארץ... לא לעולם חוסן.גם אם השעה משחקת כעת לרשעים כעוקרי ה
יהודי24.09.20
5
עוזרו של היועמ"ש אמר היום כי "מפגיני" בלפור יוכלו להיות בהתקהלות של עד 2000 איש. אני אפגין בבית הכנסת.. (פחות מאלפיים איש). הקנאות בה הם מקדשים את "חופש ההפגנה" מראה שהכול "שטויות"
חחח24.09.20
4
שקר וכזב, תוך שבוע לא יכולים לדעת שהסגר החלקי עבד או לא. הסגר המלא הוא רמאות של הממשלה הגרועה בהיסטוריה. ההפגנות בבלפור הן הסיבה האמיתית לסגר, וזה שאנשים קוראים לזה פסטיבל זה אסון לדורות. אתם לא מבינים בכלל איזה סוג של שלטון אנחנו שמים על עצמינו. שלטון שמשקר לאזרחים, שלטון שבמקום לענות לטענות, מפיץ
אלי24.09.20
3
ומה לגבי ש''ת איך ירקדו עם התורה?
מאיר24.09.20
2
הכל תלוי רק בנו האזרחים הולכים עם מסכה שומרים מרחק שומרים על היגיינה יוצאים מהבית רק שחובה לצאת הכל_בידיים_שלנו אם אנחנו האזרחים לא נקיים את הנחיות שום החלטה של הממשלה לא תעזור לנו
טסונה24.09.20
1
אתה לא אמיתי שאתה מייצג את הימין במפה הפוליטית שזאת אומרת בעד מדינה יהודית. איך זה שכל הגזרות והסגרים נופלים בחגים של היהודים: פסח, שבועות, ראש השנה, כיפור, סוכות, שמחת תורה. העיקר שלא נחגוג את החגים היהודים יחד עם המשפחה, יחד עם החברים, ויחד עם השכנים. איפה הייתה כל התקופה של הפסטיבלים של בלפור, הח
אילן24.09.20
אולי גם יעניין אותך
פוליטי מדיני

השר בני גנץ: "החזרת החטופים, היא חלק מגבורת היהודים"

בני סולומון | 05.05.24

לשכת רוה"מ מכחישים

דיווח: רה"מ נתניהו ניסה למנוע את גל המינויים בצמרת צה"ל

יוני גבאי | 05.05.24

"חייבים ברמה המוסרית"

גלנט לנתניהו: "לא רוצה לעלות את המחיר, אך העסקה טובה"

קובי אטינגר | 05.05.24

"בסגנון מאיים ומביש"

קיש נגד בן גביר: "פוגע בביטחון המדינה כדי לקושש קולות"

ישי כהן | 05.05.24

"חוסר אחריות"

הודעות תוך חילול שבת: גפני תקף את גנץ והתעלם מנתניהו

ישי כהן | 05.05.24
ש

האיש שחלם חלום:

לא תאמינו מה הוצע לדוד (60) שחלם כל חייו להרוויח מנדל"ן

כיכר בשיתוף סיני השקעות | מקודם

השיחה הקשה נחשפת

טקס ממלכתי? מירי רגב רצתה לבטל את נאומו של אוחנה - שהודיע כי הכנסת לא תשתתף

יוני גבאי | 03.05.24

לקראת סיכום

סעודיה דורשת מדינה פלסטינית - ותחתום רק עם ארה"ב

יוסי נכטיגל | 03.05.24

ברגע האחרון

הקבינט לא סגר את אל ג'זירה; קשור להתקדמות בעסקה?

יוני גבאי | 03.05.24

העדויות צפות

סעודיה עוצרת אזרחים שמדברים נגד נורמליזציה עם ישראל

יוסי נכטיגל | 02.05.24
ש

לימודי דיינות

כך אלפי בוגרי ישיבה הפכו לדיינים מוסמכים

כיכר בשיתוף מ.ל.מ | מקודם

"הזוועות נחגגות 

זוועות ה-7 באוקטובר נחגגות | המסר של הרצוג ליהודי העולם

יוני גבאי | 02.05.24

וכמה חרדים יש בהייטק?

ג'וניורים? זו התכנית לשילוב חרדים ללא ניסיון בחברות הייטק

כיכר השבת | 02.05.24

דאגה של ממש

זה הלחץ הבינ"ל שישראל מפעילה כדי למנוע צווי מעצר בהאג 

יהודה גל | 02.05.24

צרות של ערבים

דרמטי: חברי פת"ח מאשימים את אבו מאזן בכישלון מול חמאס

דניאל הרץ | 02.05.24
ש

דואגים ליופי שלך

מלחמה?- זה לא אומר שאת צריכה להישאר עם שיער מיותר

כיכר בשיתוף אפילוגיק | מקודם

דנו ביום שאחרי

לפיד ביקש מהאמירויות לסייע: הכי דחוף להחזיר את החטופים

ישי כהן | 02.05.24

כך ניתן אוויר לחמאס

כך פעל מחדל המענקים לעזה - לבקשת נתניהו וראש המוסד 

יהודה גל | 02.05.24