כיכר השבת

טור דעה

שקיעתה של הזריחה: כך נפרדים מנתניהו?

קשה פרידת הליכודניקים מנתניהו כמו פרידה מקרוב משפחה על ערש דווי, הלב מסרב להאמין למה שבראש כבר ברור, זה אבוד. אלי דן בטור דעה על המצב הפוליטי בליכוד (טור דעה)

49
אלי דן | כיכר השבת | י"ג בטבת | 28.12.20
שקיעתה של הזריחה: כך נפרדים מנתניהו?
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

קשה פרידת הליכודניקים מנתניהו כמו פרידה מקרוב משפחה על ערש דווי, הלב מסרב להאמין למה שבראש כבר ברור, זה אבוד. זו האכזבה השנייה שסופג הציבור הימני בישראל בחודשים האחרונים, לאחר מפלתו של טראמפ בבחירות בארה"ב, ונדמה כי הוא מתקשה לעכל את האובדן הנוכחי הצפוי.

זאב זאב

נדמה כי פרישתו של זאב אלקין מסיעת הליכוד יש בה כדי להעיד על מצבו הפוליטי של נתניהו, אלקין שהיה מן המוחות היותר מחודדים בליכוד (וד"ל ברמיזא) שימש כאיש אמונו של נתניהו וכיהן מטעמו כמנהל המו"מ הקואליציוני מספר פעמים, אמנם נדחק לשוליים בשנים האחרונות, יש שיאמרו מאז ריצתו לראשות עיריית ירושלים -בניגוד לדעתו של נתניהו- יש שיגידו מאז הפך להיות שר ירושלים והקליטה ב-2015 אז איבד נתניהו את אלקין כמוציא-ומביא הפוליטי, לטובת תפקיד מניסטריאלי.

האם אלקין יודע משהו שאנחנו לא יודעים על עתידו הפוליטי של נתניהו? אין לדעת, בדבריו בנאום פרישתו אמר שהוא אינו יכול לעמוד מאחורי נתניהו של 2020 כי נתניהו הנוכחי איננו מזהה את ההבדל בין האינטרסים האישיים שלו לאינטרסים של המדינה.

מה זיהה אלקין בנתניהו עכשיו שלא זיהה קודם לכן? יאיר לפיד טוען כבר כמה שנים כי נתניהו עשה דברים טובים בעבר אך איבד את המצפן, האם אלקין זיהה את הסטייה פחות מהר מלפיד?

נדמה כי התשובה לכל השאלות הללו איננה טמונה בנתניהו, אלא במה שמכונה בשם הקוד "בלפור" או "סביבתו הקרובה".

המטרה מקדשת את האמצעים

נתניהו מדינאי דגול, על כך אין בימין עוררין, הישגיו בתחום מדיניות החוץ פזורים על רצפת כל מלונות דובאי ומרוקו (לפחות עד לסגר הנוכחי) גם בתחום הכלכלי ובתחום הביטחון, נדמה כי כפי שנאמר ערב מלחמת יום כיפור "מעולם לא היה מצבנו טוב יותר".

החוליה החלשה של נתניהו הייתה מאז ומתמיד יחסי האנוש, נתניהו כתלמידו המובהק של מקייאוולי האיטלקי, איננו רואה בעמיתיו הפוליטיים דבר מלבד אינסטרומנט -כלי שרת- למילוי חפצו הפוליטי, בסיפרו המונומנטלי "הנסיך" מסביר מקייאוולי את עקרונות סוד ההצלחה עבור המנהיג הפוליטי, ככזה שאיננו נותן לערכים מוסריים "לבלבל" אותו והמטרה -דהיינו שלטונו של המנהיג- מקדשת את האמצעים.

אבל גם זה איננו חדש, נתניהו מתואר ככזה כבר מכהונתו הראשונה ב-1996, ולמען האמת רוב הפוליטיקאים, בפרט המוצלחים שבהם, נוהגים כך.

אויבי איש אנשי ביתו

גם השחיתות בה מאשימים בשמאל את נתניהו מגוחכת, בפרט כאשר מקורביו לשעבר כגון יועז הנדל או נפתלי בנט, שאינם חשודים כאוהביו, אומרים כי האיש איננו מושחת. נהנתן? כן. מתרועע עם טייקונים? יתכן. מנסה לתחמן עסקאות מפוקפקות בתחום התקשורת לטובתו האישית? ברור. רוקם עסקת צוללות על מנת להעשיר את מקורביו? נו באמת, אולי תאשימו אותו בריגול לטובת הסובייטים? האיש פוליטיקאי במלוא רמ''ח אבריו תוך שימוש לא נאות באבריהם של אחרים, אבל מכאן ועד להפיכתו למושחת ותפירת תיק פלילי למידותיו, הדרך ארוכה. או בלשונו "עיצרו את החייטים".

מסתבר שהחוליה החלשה באמת בהתנהלותו של נתניהו היא "אנשי ביתו". אם בעבר היה נתניהו מוקף בצוות איכותי ומוכשר שזאב אלקין היה מן המשמעותיים שבהם, ואחרים כגון: בנט, שקד, סער, הנדל, וכמותם עוד רבים וטובים, כולם הלכו (שלא לומר נבעטו) לדרכם, כיום נותר יריב לוין לבדו.

אין זה צירוף מקרים גרידא, כל מי שאיננו ממלא את גחמותיהם של "אנשי ביתו" מוצא את הדרך הקצרה ביותר החוצה מלשכתו, מעתה הוא מוקף באומרי הן, שאינם מסוגלים להעמידו על טעויותיו הלא גם המוכשר שבמנהיגים זקוק למישהו שיאזן אותו ואולי גם יריב ויתווכח אתו.

זה אכן תהליך התדרדרות זוחל, כשרונו הנדיר של נתניהו מאפשר לו להציג הישגים גם בשעה קשה זו, ומבצע הבאת החיסונים יוכיח, אך כישלונו של נתניהו ביצירת סביבת עבודה אמינה והוגנת היא זו שגוררת את מדינת ישראל לבחירות רביעיות מוטרפות, וסקרי דעת הקהל המאשימים אותו בהן, יוכיחו.

איך יגמר המחזה

אין לדעת מה יהיה בסופה של מערכת הבחירות הנוכחית, אבל אין ספק שלו היו נשאלים אזרחי ישראל האם הם חפצים בבחירות נוספות על הרעל הפוליטי והבזבוז המשווע של כספי ציבור הכרוך בהן, ספק אם היו עשרה מנדטים המצביעים בעד הקדמתן.

נכון לעכשיו, ורק לעכשיו, נראה כי תמו קסמיו של הלוליין מבלפור. נכון, מספידים אותו מאז הגיחו לעולם הפוליטי, בעוד הוא מקפיד לקבור את מספידיו באדיקות, כמו עוף החול הוא מפתיע ומתעורר לחיים בכל מערכת בחירות הנדמית כאבודה. נראה כי הימור לרעתו דומה להימורו של אהוד ברק לרעת בשאר אסד אי שם בתחילתה של מלחמת האזרחים בסוריה.

ובכל זאת הפעם המצב שונה, הפעם מתמודד נתניהו מול אופוזיציה חזקה מבית, כפי שנימקתי לעיל "הבית" היווה תמיד את החוליה החלשה מבחינתו. גם המפלגות החרדיות אינן נאמנות לו מאהבת מרדכי, אלא בעיקר מפחדו של המן מודרני, אותן מפלגות יתקשו מאוד לזהות "המן" כלשהו בקואליציה המורכבת בידי גדעון סער וזאב אלקין, דמויות המזוהות עם מסורת ישראל ושיתופי פעולה עם החרדים לא פחות ואולי יותר מנתניהו.

סער ואלקין זוג פוליטיקאים מנוסים הימרו על כל הקופה, מפלגת "תקווה חדשה" לא תוכל להיקרות כך בעוד חמש שנים, משמע, חיבורים פוליטיים או חזרה לליכוד לאחר תום עידן נתניהו בהחלט על הפרק. יתכן כי הם מזהים את אותו תום עידן כבר בעתיד הקרוב.

הקיסר הסגול נאבק את מאבקו האחרון, סביר להניח כי בהמשך הקמפיין יצופו על פני השטח סיפורים מסמרי סער, קיתונות של רפש יוטחו על מי שהיו נאמניו הקרובים, מעציב לראות את ביבי שמינה את אלקין לשר המים לועג לו על שירותו בתפקיד.

הגם אתה ברוטוס?

מכיוון שנהיר ובהיר כי מערכת הבחירות תהיה מלאה טיט ורפש, מה נאה לסיים במעשייה היסטורית ותרבותית קצרה, אשר כפי שתיווכחו מיד אין קשר בינה לבין המציאות הנוכחית, בהיסטוריה הרומית נישא לתהילה שמו של יוליוס קיסר מנהיגה הנערץ (יש שיאמרו העריץ) של רומא כמאה ועשרים שנה טרם חורבן בית שני, יוליוס קיסר היה מנהיג צבאי מפואר, וסבל מקנאת מעמד האצולה הרומי, שחשד בו -בצדק מסתבר- כי הוא מעוניין לבטל את הרפובליקה הרומית ולכונן תחתיה דיקטטורה.

כאשר חשש קיסר כי יועמד לדין בהאשמות שונות, נקט במהלך מפתיע בתעוזתו, חצה את נהר הרוביקון וצעד לעבר רומא עם צבאו, כבש אותה, הביס את מתנגדיו ולבסוף אכן נתמנה לדיקטטור לכל חייו.

אך ימי הטובה לא ארכו יתר על המידה, קבוצה של בכירי הסנט הרומי קשרו נגד קיסר ודקרו אותו למוות במהלכו של אירוע חגיגי בחודש מרץ, האגדה מספרת כי קיסר המופתע פלט טרם מותו "הגם אתה ברוטוס"? מרקוס ברוטוס היה אחד מן הקרובים ביותר ליוליוס קיסר והוא הופתע מכך שגם נאמנו נטל חלק בקשר.

כאמור, כל קשר בין הקשר ההוא ברומא למציאות הפוליטית הנוכחית יעשה באחריותו של הקושר בלבד.

לפניה לכותב: elid@kikar.co.il

תוכן שאסור לפספס
49 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
38
אוסף גיבוב הבלים של שמאלן קנאי
יוסי29.12.20
37
זה אחד מהדברים הטובים שעשתה הקורונה חיסלה את טראמפ ועכשיו את נתניהו החרדים עוד יספידו את צידקתו וחוסרו אבל הרוב יהיה שמח לברך ברוך שפטרנו הוא כבר לא נסבל גם אם חושבים שהוא הוא הראוי להיות ראש ממשלה זה רק הפחד משינוי
נחום28.12.20
ואת מי אתה מציע במקומו?
צבי29.12.20
בלה בלה בלה, נתניהו עשה המון לטובת הציבור החרדי. נמאס מהמקטרים והבכיינים
מוישי28.12.20
בדיוק איזה טובות.... קצבאות ילדים.... סגרים על הריכוזים החרדים.... סגרים בימי החג ולא בימי החופש.... מתווה הכותל שהתחיל בזמנו... תקציבים לא העלו רק צריכים לריב על זה... ועוד ועוד ועוד.... מה בדיוק עשה הרודן המכוער הזה????
מושיקו29.12.20
36
הכותב חצוף . הוירוס רק לא ביבי נכנס לתאי המוח שלו והתוצאה ברורה. זקוקלפסיכיאטר כמוכל הרק לא ביבי. כותב הטור יטוס לדובאי וגם יהנה מחיסון נגד קורונה שכעת לא הגרמני ולא כל אירופאי נהנה וזוכה לכך אבל הוא שוכח שמי שמביא לואת המנעמים האלה זה ביבי וזה לא הכת הפסיכוטית של רק לא בביבי שהוא משתיחך אליה.
חצוף 28.12.20

הצגת כל התגובות

35
יש כמה מאות ספדנים כמוך, שהספידו אותו כבר כמעט 20 שנה. כדאי לך למחוק את הטוב לפני הבחירות, כדי שלא תובך כמוהם.
עופר28.12.20
34
חח תצחקו כולם אומרים שנתניהו לא יבחר. ביבי יבחר ועוד איך! הוא הכי טוב שהיה לנו אי פעם! לא סתם הוא כבר 16 שנה ראש ממשלה ביבי המלך♥
&29.12.20
הוא היה טוב, וזה נגמר.
ישראל סובי29.12.20
33
בשביל הרבה כסף מיאיר לפיד, גם אני הייתי כותב מאמר כזה וגרוע מזה. לפי זקני המקובלים בנימין נתניהו ימשיך להיות ראש הממשלה עד שנת תש''ץ ''תהא שנת צדיק''. ביבי בנה את עולם התורה ב20 שנה האחרונות. הבורא לא ישכח זאת. תשאלו ברחוב החרדי 50 איש למי אתם מצביעים? 70 אחוז יענו לכם. אנו נצביע לליכוד.
אביעד מור28.12.20
32
לא היה מי שפגע בחרדים כמו ביבי הרשע. החל מ2033 כשר אוצר אכזר ועד ימינו אנו, יוקר המחיה והדיור, שלטון הטייקונים והעבדות המודרנית הכל פרי מדיניודתו האכזרית של ביבי. הגיע הזמן להשתחרר מהעריץ הזה!
שלמה זלמן29.12.20
בלה בלה בלה, קשקושים במח, [דרך אגב נתניהו לא היה שר אוצר ב2033, אלא ב2003] נתניהו היה שר אוצר מצוין והציל את המדינה ממיתון ומשבר כלכלי מטורף, גם אם זה כאב לכל האוכלוסיות. לא היה ראש ממשלה שדאג לחרדים יותר ממנו.
יוסי29.12.20
אם הוא פגע הוא עשה את זה בגלל שאחרים אילצו אותו, אלה שירכיבו את הממשלה הבאה
צבי29.12.20
31
המספידים מתחלפים אהל נתניהו נשאר....... אין כמו ביבי
אסתר28.12.20
30
ממש אתה גם מאלה שרוצה תשומי מנתניהו .לא לדאוג הוא יצליח נתניהו .וזה נורמלי שיש מאוכזבים
פנחס28.12.20
29
אתה עדיין לוקה בתסמונת דפי המסרים שטופטפו לאורך השנים... בטחון? המצב ממש לא טוב ואפילו הורע בעקבות עסקת הצוללות. כלכלה? מזל שיש בשוק חברות םרטיות. הממשלה ונתניהו מכשלו בניהול. מדיניות? דובאי ומרוקו מעולם לא היו במצב מלחמנ איתנו וביבי נזכר בהן כשהוא זקוק ליחסי ציבור - בדיוק כפי שהוא משתמש באנשים.
שיר28.12.20
28
לא הבנתי כל מי שבוחר בסער בחור בשמאל כי לשם הוא נוטה לפי דבריו
מה העניינים שימניים הבחור סער30.12.20
27
זו כתבה מאוד אינטלגנתית, הגיונית ושקולה, שמעמידה את כל הצדדים של ביבי, הטובים והלא-כל-כך-טובים, באופן אוביקטיבי.
חסיד שפוי28.12.20
26
"בעוד הוא מקפיד לקבור את מספידיו באדיקות, כמו עוף החול הוא מפתיע ומתעורר לחיים בכל מערכת בחירות הנדמית כאבודה". זה המשפט היחידי הנכון בכתבה...
909028.12.20
25
אני חייט תופר חליפות לפוליטיקאים אמרתי להם חבל על הזמן לא ישתמשו בחליפות לפחות עוד 20 שנה ואז כבר לא יהיו במודה מכיוון שנתניהו ימשיך בשילטון
חייט28.12.20
24
איכות כתיבה משובחת. חן חן
ללא שם05.04.21
23
פרשן בגרוש
שור 28.12.20
22
ביבי הגדיר מחדש מה זה שחיתות מוסרית
ליטאי28.12.20
21
נראה שהפלגת קצת בדמיון, זה טוב לרענון אך לא לפוליטיקה הישראלית. תרשום לעצמך, נתניהו לוקח בגדול 32 מנדטים, כמובן ש"ס 10 מנדטים + אגודת ישראל 7 מנדטים, סער 7 מנדטים ובנט 7 מנדטים הולכים אחריו, יש לו ממשלה יציבה של 63 מנדטים. מי שלא הולך אחרי בנימין נתניהו מהימין יבולע לו ע"י המצביעים שחפצים שהימין י
אלון28.12.20
20
הגיע הזמן שהמפלגות החרדיות לא הצמדו לנתניהו
ריקי28.12.20
כל זמן שהוא דואג לממן את משפחות הגדוייילים באמצעות אדם שלישי זה יישאר לחרדי קלאסי אין שכל אישי בכלל אצלו כל דבר הוא שואל את הגדוייייייייייייייייילים וביבי יודע לממן אותם באמצעות אדם שלישי [מי אמר את המלה שוחד]
ג'פרי 28.12.20
19
מי הוא זה בעל החלומות הזה, כנראה שאתה חולם מהרהורי לבך, זה לא טור דעה, כי דעת אין כאן, אפשר לקרוא לטור שלך טור חלום.
יוסף29.12.20
18
בנימין נתניהו גימטריה ברכה ושפע
ללא שם28.12.20
17
טור מצוין, נקווה שהציבור החרדי לא ישלם מחיר על הצמדות חסרת היגיון לביבי בכל מחיר.
יוסי28.12.20
ויצמד לבעל פעור
נ29.12.20
16
איני נמנה על אוהדי ביבי ההיפך הוא הנכון תקפתי אותו הרבה פעמים אני אוחז שהוא כן מושחת שחוץ מביבי לא מעניין את ביבי שום דבר, אבל וזה האבל הגדול, הבוחרים הפוטנציאילים שלו יצוקים מחומר אחר ביבי הוא אדמו"ר חילוני שיהיה ברור מי שמכיר את כת החסידים יודע שאמונה עיוורת באדמו"ר לא קשורה בכלל לאישיות שלו זו אמ
ג'פרי 28.12.20
15
לעת עתה ..בשוק הפוליטי כל ההתארגנויות המוזרות והחיבורים של אנשים מרקעים אחרים ..והדבק היחיד רק לא ביבי לא ידגדגו ל ביבי הקוסם יקח שוב והפעם בנוק אאוט רק שישכיל הפעם לנקות אורוות בבתי המשפט והפריקליטות .
קובי פרידמן 30.12.20
14
יכול להיות שמדובר בניחוש מושכל ואולי סתם ניחוש פרוע. מה שבטוח הוא שבשלב הזה לא ניתן לדעת מאומה. כמעט שלושה חודשים בפוליטיקה הישראלית הם יותר מחיי נצח בכל מדינה נורמלית אחרת. לא חוכמה גדולה להשתמש בסקרים עכשיו ולהסיק מהם מסקנה. משום שאף אחד אינו יודע מה יהיו הסקרים בעוד חודש, חודשיים וסמוך למועד הבח
שאול א.28.12.20
אז למה שילך???????
עזרא01.02.21
13
אם עדיין יש נם כאלו שלא הפנימו...ביבי הוא ברירת מחדל ב'קרקס הפולטי הישראלי' כל המתמודדים לראה'מ הם מוקיונים וקיקיונים מי היה מאמין שכחול לבן תתנפץ לרסיסים לאחר העלייה המטאורית שלהם עם החיבוק של התקשורת...כך גם יקרה לסער...ולבנט...ולכל אלו שרוכבים על הגל שרק לא ביבי...המציאות היום שאין שום אידאולוגיה
איתן28.12.20
12
אם כל הכבוד לפוליטיקאי ה"אדיר" אלקין בא נזכור איך אותות פוליטיקאי משופשף גמר כאשר התמודד לראשות עיריית ירושלים
חרדי גמור28.12.20
11
צוחק מי שצוחק אחרון. ביבי ייתן לכולכם בראש צבועים
dj avi28.12.20
10
כמה מספידי נתניהו היו..... חלקם לא בחיים כבר. הוא ענק בין גמדים וימשיך בס"ד להוביל את המדינה עד 120 שלו לפחות
ישראלי ותיק28.12.20
9
השמאל נתנו לו שוחד!!!
אני28.12.20
8
יהי רצון שכל מה שכתוב כאן יתברר כקשקוש וזו תהיה עוד נבואת זעם שתושלח לפח ההיסטוריה.
חרדי 228.12.20
7
והחרדים הם תסמונת האשה המוכה... נתניהו קיצץ באכזריות קצבאות ילדים .נתניהו יצר משבר דיור 12 שנים של שלטונו... נתניהו לפח זבל
vtav vnufv28.12.20
6
ביבי הכי טוב לחרדים. במיקרה שסער יעלה במקומו או כל אחד אחר המקום של החרדים כבר לא יהיה כל כך בטוח
דעה29.12.20
כאילו עכשיו בטוח.... מה שקשור לדת רדף הרודן המכוער הזה....
דעתיסט29.12.20
די לקטר וליילל, תראו כמה התקשורת והתל אביבים כועסים על נתניהו שדואג לחרדים [לדוג' בביטול ערים אדומות בקורונה, העברת תקציב הישיבות בוועדת חריגים, וביטול הסגר בחנוכה לבקשת ליצמן] ותבינו כמה שהוא טוב לחרדים.
חרדי 2 29.12.20
5
ליכוד 33-35 מנדטים בדוק
אוי כמה שטויות28.12.20
4
אתה עוד עיתונאי עלוב שמנסה להשפיע על דעת הקהל . אל תזלזל באינטליגציה שלנו ובסיעתא שדשמייא שיש לעם ישראל שהשם בוחר את מנהיגיו ולא אתם העיתונאים . קצנו בכם.
תהלה29.12.20
3
באשר ליחסים דיפלומטים עם דובאי .ומרוקו הרי הדבר נעשה הודות לטובות הנאה שיקבלו המדינות השדכן היה טראמפ..ולא נתניהו.
בני28.12.20
2
עכשיו אי אפשר להמר על כלום כי עוד לא ברור כלל אילו מפלגות יהיו ומי השחקנים החדשים, אחרי הגשת הרשימות אפשר קצת לגשש והרבה מים יזרמו בנהר הפוליטי עד אז. בקשר לאלקין פחות משבוע לפני הודעתו הוא התראיין ברדיו והסביר בכל נפשו מדוע נתניהו היחיד שמתאים כרגע אז מה פתאום קרה שהוא מסביר שכבר שנה משהו עובר על
יוסי28.12.20
1
תסירו מהר את הכתבה הזו מהאתר! שלא תצאו פתטיים ומגוחכים אחרי הבחירות!
אחד28.12.20
אולי גם יעניין אותך
פוליטי מדיני

זוועות ה-7 באוקטובר נחגגות | המסר של הרצוג ליהודי העולם

יוני גבאי | 02.05.24

וכמה חרדים יש בהייטק?

ג'וניורים? זו התכנית לשילוב חרדים ללא ניסיון בחברות הייטק

כיכר השבת | 02.05.24

דאגה של ממש

זה הלחץ הבינ"ל שישראל מפעילה כדי למנוע צווי מעצר בהאג 

יהודה גל | 02.05.24

צרות של ערבים

דרמטי: חברי פת"ח מאשימים את אבו מאזן בכישלון מול חמאס

דניאל הרץ | 02.05.24

דנו ביום שאחרי

לפיד ביקש מהאמירויות לסייע: הכי דחוף להחזיר את החטופים

ישי כהן | 02.05.24
ש

מחלה אוטואימונית

ראש הישיבה מתחנן: "את אחי אני מבקש; צריך לשקם את בית המשפחה שחלתה"

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

כך ניתן אוויר לחמאס

כך פעל מחדל המענקים לעזה - לבקשת נתניהו וראש המוסד 

יהודה גל | 02.05.24

כאב ראש מדיני

דאגה בי-ם: האו"ם ינסה להכניס את ישראל ל'רשימה שחורה' 

יוסי נכטיגל | 02.05.24

גינוי אחרי הסערה

נתניהו נגד בוגי יעלון: "צריך להתבייש על דבריו"

יאיר טוקר | 01.05.24

אחרי ההודעה

מתקפה חריפה: "התייצב לצד המפלצות השפלות ביותר"

יוסי נכטיגל | 01.05.24
ש

הבריאות שלכם קודמת

סל הריון מקיף - ההטבה שתלווה אתכן בחוויית ההריון

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

חקירת הטבח

נתניהו מגיב למבקר המדינה: "התנגחות מיותרת בזמן מלחמה"

יאיר טוקר | 01.05.24

סערת חוק הגיוס

גנץ מגבה את היועמ"שית ותוקף: "כתם של חוק השתמטות"

יוני גבאי | 01.05.24

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 01.05.24

"יש הצעה על השולחן"

הרצוג נפגש עם בלינקן: "שחרור החטופים - בעדיפות עליונה"

יוני גבאי | 01.05.24
ש

תנופת פיתוח אדירה

הדרך הנכונה לדירה משלכם: עפולה הופכת ליעד נדל"ן אטרקטיבי למשפחות

כיכר בשיתוף ויסל נדל"ן | מקודם

סקר חדש

כרבע ממצביעי גוש הימין: רה"מ נתניהו צריך להתפטר מיידית

ישי כהן | 01.05.24