כיכר השבת

המשבר בשיאו

בליכוד ובימינה מודים: "אין שיחות מו"מ; הכל תקוע"

הליכוד תקפה את יו"ר 'ימינה נפתלי בנט בהודעה רשמית והאשימה אותו ב"חבירה לשמאל" • הרקע להודעה החריגה: נתק בין צוותי המשא ומתן של שתי המפלגות (חדשות, פוליטי)

23
רפאל כהן | כיכר השבת | ט' באייר | 21.04.21
נתניהו ובנט. ארכיון
נתניהו ובנט. ארכיון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

פחות משבועיים לסיום המנדט של בנימין נתניהו, ונראה שבליכוד השלימו עם העובדה שהוא לא יעמוד בראשות הממשלה, לפחות לא לבדו, כפי ששאף.

בקרב כל מפלגות גוש הימין ובמפלגת ימינה, ובעיקר אנשי המשא ומתן המנהלים את השיח בין הליכוד לימינה, אומרים היום (רביעי) לכיכר השבת: "המשא ומתן תקוע, שיחות כלל לא מתקיימות ואין כל חדש מאיפה שהיינו לפני ההצבעה על הוועדה המסדרת".

בליכוד ציפו שההסכם שנרקם בין מיקי זוהר לאיילת שקד, שתכנן להעניק כוח יתר לימינה בוועדה המסדרת, יישר את ההדורים - אך נפילת ההצעה בהצבעה במליאה העמיקה את הקשיים בין הצדדים.

כל הדברים הללו הובילו את הליכוד להוציא בצהריים (רביעי) הודעה חריגה בה הואשם נפתלי בנט ב"חבירה לממשלת שמאל", ולא כאזהרה מצעד כזה: "ממשלת השמאל המשותקת של בנט תקרוס תוך חודשים ספורים ותביא לפיזור הכנסת ולבחירות כלליות חמישיות", האשימה הליכוד. "היא לא תוכל לעמוד אפילו יום אחד מול הלחצים הבינלאומיים נגד ההתיישבות וחיילי צה״ל והמירוץ להסכמים מסוכנים עם איראן. היא אפילו לא תוכל לקדם רפורמה אחת של הימין".

הקש ששבר את גב הגמל היה השיחה בין ראש הממשלה ליו"ר ימינה שעה קלה לפני ההצבעה על הוועדה המסדרת. בשיחה זו סירב בנט לומר לנתניהו איך יצביע באשר לוועדה המסדרת, מה שהוביל להסכם זוהר-שקד, ויתרה מכך - סירב לומר האם יתמוך בהצעה לבחירה ישירה לראשות הממשלה.

בשל כך תקפו בליכוד: "בנט מסרב לתמוך בפתרון היחיד לפלונטר הפוליטי שלא כרוך בחיסול הימין: משאל עם מהיר לבחירת ראש הממשלה שלא כרוך בפיזור הכנסת ובחירות כלליות נוספות. ראש הממשלה שייבחר יוכל להקים ממשלה מייד. רוב מובהק בציבור תומך בפתרון זה. אם בנט רוצה באמת ממשלת ימין הוא חייב להודיע מייד שהוא תומך במשאל עם לראשות הממשלה, ולהפסיק את המשא ומתן שהוא מקיים עם לפיד להקמת ממשלת שמאל".

תוכן שאסור לפספס
23 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
22
למה ביבי לא מוכן לפנות את מקומו לישראל כץ או יריב לוין???? שיהיה זמנית מספר 2 מה יש???? וככה תקום ברגע אחד ממשלת ימין על מלא עם 70 מנדטים....לא חבל???
קובי21.04.21
21
רוצים להוריד את בנט מהעץ? שיקום איזה מוביל דעת קהל אחד ויערוך עצרת ענקית של הימין בהשתתפות ראשי הגוש: נתניהו, סמוטריץ, גפני, ודרעי, מול ביתו של נפתלי בנט. עצרת תחת הקריאה: "אל תמליך ממשלת שמאל". במצב כזה של לחץ ציבורי, בנט לא ילך עם השמאל. עכשיו תשתפו שזה יגיע למי שזה צריך להגיע.
עילאי21.04.21
20
מלך האריות לעומת להקת הצבועים חורשי מזימות , ביבי ה' איתך לעד !!! ביבי ה' אוהב אותך ,ביבי הראש הממשלה הכי טוב שקם במדינתנו מזה 73 שנים אור לגויים!!!!
יצחק21.04.21

הצגת כל התגובות

19
תנו לבנט לעשות צחוק מעצמו השמאל יפרפר אותו עד שלא ידע את שלוותו והממשלה תקרוס. כל הרולות של ימינה ילכו לסמוטריץ מגיע לו. בחירות חמישיות אין ברירה.
עומר21.04.21
18
הכל משחק מכור של בנט חפרפרת של השמאל ההרסני והבובה של לפיד , 7 מנדטים עלובים ועושה רעש וצלצולים של 40‼️ מכר את נשמתו לשטן
עומר21.04.21
17
ברור שיהיה משבר הוא כבר סיכם הכל עם לפיד!!! ועם סער הקורץ חבל על האנרגיות שלך, בכל מקרה הם לא יחזיקו מעמד
זיו21.04.21
16
משהו מאוד מאוד מוזר קורה כאן,דרעי ליצמן אומרים רק ביבי...ואפילו בליכוד יש שכבר אומרים מישהו אחר כמו כץ שרואה בעצמו מחליף.מה זאת העבודה הזרה הזאת במפלגות החרדיות,אם ברקת יחליף את ביבי מה זה ישנה מבחינתנו ...די ביבי משסע את העם שילך . לא שמעתי משום גדול שאומר רק ביבי אז איך העסקנים מחליטים כך.
אבא21.04.21
15
לביבי קשה לעזוב את בלפור
ליטאי21.04.21
14
נתניהו בטוח לא יוכל לצרף את רע''מ. גם לא כל מפלגה אחרת. יש לו 59 של ימין אך יורדים לו 7 בגלל שאין לו 61. אז נתניהו, פשוט צריך להתמקד בעריקים. שיציע להם מצידי את שר האוצר/ביטחון. אבל הוא חייב רק 2 עריקים. (עדיף ללחוץ על הנדל שכבר ערק פעם אחת ככה שהוא אגוז יותר קל לשבירה..) יש לו עכשיו שבועיים להפעיל
רק בן גבירררררר21.04.21
13
ממש לא מובן. על מה יש להם לדון במשא ומתן. נניח שהם יגיעו להסכמה, מה יהיה אז? ממילא אין להם רוב. נראה שהכל פה ספינים.
שמאלה21.04.21
12
ימינה?... בנט, חתמת בשידור חי שאתה לא הולך לרוטציה עם לפיד האפס הרשע. אם אתה הולך לתת את הקולות שלנו לגוש השמאל, אתה לא רק מחוק, אתה ב-ו-ג-ד ודמך בראשך! מגלומן מהפכן! אחד שלא עבר אחוז חסימה ועכשיו עם 7 מנדטים הולך להיות ראש ממשלה עאלק... לא ניתן לך מנוחה, לא בבלפור ולא ברעננה! מה חוכמה בלהיות מלך הש
הלפרין21.04.21
11
ביבי, תקשיב, אתה ברור לא תמשיך לצערנו, לפחות אל תיתן לאויבים שלך כמו לפיד סער ליברמן ובנט המזויף להשתלט עלינו, לכן תודיע שאתה פורש ומיד הליכוד יקים ממשלה ימנית טהורה, לפחות האויבים שלך ישארו בחוץ,
מאיר21.04.21
10
כנראה שזה המצב עם בנט. זרקתי סתם קול. מצד שני תחשבו מי הכי פחות צדיק דווקא זה שמצטייר כמיסטר קלין. סער ידידנו שכל הקולות שהצביעו עבורו הם ליכודניקים ונגרעו מהמנדטים של הליכוד והוא זה שמביא לממשלת שמאל. והכל מסיבה אחת. שנאת ביבי
נרי21.04.21
9
הלואי שבנט יקים ממשלה עם השמאל והערבים, כך ימחק לגמרי.
יוסף21.04.21
8
אכלת אותה רצית את רעמ תקבל אותם אבל שאתה לא ראהמ
גול עצמי21.04.21
מי שאוכל את זה זה אנחנו תוך כמה חודשים של כזאת ממשלה אתה תאכל את הלב שלך למה לא תמכת בנתניהו אני מקווה מאוד שהתבדה
אמת לאמתה21.04.21
7
‏בנט מוסר הערב הצהרה לתקשורת. אם לא יהיה מדובר בהצהרה חד משמעית -לכל כיוון, באמת ובתמים שאין לי איזו העדפה אישית לגבי החלטותיו- ראוי שממחר ואילך אף גוף תקשורת לא ישדר יותר את דבריו בשידור חי. קצה הנפש בניצול השטחים התקשורתיים לשווא. את נתניהו התקשורת כבר מזמן בודקת טרם השידור.
קובי21.04.21
6
אם יש קיבוצים שלא יודעים מה זה יום כיפור, לא יודעים מה זה שבת ולא יודעים מה זה מקווה. מגדלים שפנים וחזירים. יש להם קשר עם האבא שלהם?... מערך? מערך זה דבר קדוש? הם ניתקו את עצמם מכל העבר שלנו ומבקשים תורה חדשה. אם אין שבת ואין יום כיפור, אז במה הוא יהודי?
רועי21.04.21
5
על מה מו"מ? על תמיכה בבחירה ישירה. אז נניח שביבי ייבחר הוא ישפריץ על ימינה? הוא יתקע את הכנסת העיקר שהוא יישאר
בנטיסט21.04.21
4
לפני שנים זכינו לשמוע את דברי קודשו של מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל שגינה את אנשי השמאל הקיצוני עוכרי ישראל וכינה אותם "מלאכי חבלה". מיד כפטריות לאחר הגשם צצו להם כל שמאלני התקשורת העויינת שונאת הדת וארץ ישראל, ותקפו את מרן על אמירתו זו. עכשיו נשאלת השאלה, על מה כל ההתקפה? על מה כל הפליאה? האם אתם אנש
שמואל21.04.21
3
כשגדעון סער ואנשיו ניגשו לפריימריז (זה לא היה מזמן - רק 16 חודשים), הטיעון העיקרי שלהם היה שנתניהו כבר פעמיים לא מצליח להרכיב ממשלה. איתם, לא בלעדיהם. הם הציגו את עצמם כחלק מהליכוד, לא דיברו על כך שנתניהו בלתי ראוי. רק טענו, פרקטית, שאפילו כשהם בפנים אין ממשלה. ולכן צריך לתת למישהו אחר לנסות. הטיעו
מור21.04.21
2
שהקב"ה ישפיל את אביגדור ליברמן
דרור21.04.21
1
ביבי צודק עם בנט מצהיר שאין ממשלה אחרת מלבד המחנה הלאומי יש 59 מנדטים,במצב כזה סהר ואלקין הנחשים זוחלים פנימה אחרת הם יימחקו בבחירות 5. ביבי צודק הוא רואה קדימה כמה מהלכים בנט משחק משחק כפול .
דן21.04.21
אולי גם יעניין אותך
פוליטי מדיני

רה"מ נתניהו מנסה למנוע מינויי קבע של ראשי אגפים בשב"כ

יוני גבאי | 19:24

לקראת כניסת צה"ל

גלנט: סירוב חמאס לכל מתווה, מחייב להתחיל פעולה ברפיח

ישי כהן | 18:21

"המרצחים לא הבדילו בינינו"

ראש השב"כ: "החוסן שלנו נפגע - מקדשי המוות ימצאו מוות"

יוני גבאי | 12:58

נגד הדיווח

לשכת נתניהו מכחישה: "שקר מוחלט והטעיית הציבור במכוון"

דוד הכהן | 10:38

בנאום יום השואה

השר בני גנץ: "החזרת החטופים, היא חלק מגבורת היהודים"

בני סולומון | 05.05.24
ש

הכרה בלימודי הסמינר

רוצה ללמוד תואר וחוששת מפגיעה באורח החיים? כנסי >>

כיכר בשיתוף אונ' בר אילן | מקודם

לשכת רוה"מ מכחישים

דיווח: רה"מ נתניהו ניסה למנוע את גל המינויים בצמרת צה"ל

יוני גבאי | 05.05.24

"חייבים ברמה המוסרית"

גלנט לנתניהו: "לא רוצה לעלות את המחיר, אך העסקה טובה"

קובי אטינגר | 05.05.24

"בסגנון מאיים ומביש"

קיש נגד בן גביר: "פוגע בביטחון המדינה כדי לקושש קולות"

ישי כהן | 05.05.24

"חוסר אחריות"

הודעות תוך חילול שבת: גפני תקף את גנץ והתעלם מנתניהו

ישי כהן | 05.05.24
ש

בריאות זה הכול

משקפי ראיה חינם לילדים? זה לא הכל

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

השיחה הקשה נחשפת

טקס ממלכתי? מירי רגב רצתה לבטל את נאומו של אוחנה - שהודיע כי הכנסת לא תשתתף

יוני גבאי | 03.05.24

השרה חושפת

מאחורי הקלעים: ההצלחה של הימין במינוי השופטים החדשים

השרה אורית סטרוק | 03.05.24

לקראת סיכום

סעודיה דורשת מדינה פלסטינית - ותחתום רק עם ארה"ב

יוסי נכטיגל | 03.05.24

ברגע האחרון

הקבינט לא סגר את אל ג'זירה; קשור להתקדמות בעסקה?

יוני גבאי | 03.05.24
ש

בדיקת התאמה בחינם

מחשבון הנחה להסרת משקפיים בלייזר לכל הקופות

כיכר בשיתוף קייר | מקודם

העדויות צפות

סעודיה עוצרת אזרחים שמדברים נגד נורמליזציה עם ישראל

יוסי נכטיגל | 02.05.24