כיכר השבת

משאיר פתח

בנט מבהיר לליברמן: אתנגד לחרם על המפלגות החרדיות

יו"ר ימינה נפתלי בנט, הודיע שיסרב לקבל את דרישת ליברמן להותרת ש"ס ויהדות התורה בחוץ • סביבת בנט ל'כיכר': "רוצים להשאיר את הדלת פתוחה, כי יתכן שהחרדים יחליטו להצטרף" (פוליטי)

18
רפאל כהן | כיכר השבת | י"א באייר | 23.04.21
בנט מבהיר לליברמן: אתנגד לחרם על המפלגות החרדיות
(צילום: ישראל סאלם, פול)

יו"ר ימינה, נפתלי בנט, יכול להיות מושבע תוך שבועות מספר להיות ראש הממשלה ה-13 של מדינת ישראל. אחרי שהבין שתמו סיכויי בנימין נתניהו להרכיב ממשלה, בנט החל להאיץ את המגעים עם יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, בדרך לממשלת רוטציה ביניהם.

אחת המפלגות שצפויות להיות חברות בממשלת בנט-לפיד היא ישראל ביתנו, שקידמה במהלך מסע הבחירות את הכפשת החרדים עם הסיסמא "סוף לשלטון החרדים". אמש פורסם בחדשות 13 כי יו"ר המפלגה, אביגדור ליברמן, מתנה את כניסתו לממשלה במניעת כניסת ש"ס ויהדות התורה בשנה וחצי הראשונות.

כ-16 שעות אח"כ, ימינה שללה את הווטו: "בנט לא יקבל חרם על החרדים או על נציגיהם, ולא על אף קבוצה בישראל. כל ממשלה בה נשתתף תדאג לכלל אזרחי ישראל, ולא תסמן אף מגזר לרעה. כל מפלגה שתקבל את קווי היסוד של הממשלה תוזמן להצטרף אליה".

גורם בסביבת בנט הסביר ל'כיכר השבת' את פשר ההודעה: "רוצים להשאיר את הדלת פתוחה, כי בהחלט יתכן שהחרדים יחליטו בסוף להצטרף. זו תהיה ממשלה שכל מי שמקבל את ההסכמות בה יוכל להצטרף".

מאחורי הקלעים של הודעה זו קיימות שיחות בין נציגים במפלגות החרדיות, בעיקר בדגל התורה של משה גפני, הפלג הליטאי של יהדות התורה, באשר לסיכויים לחבירה לממשלה כזו, או לפחות לאפשר את הקמתה בהימנעות בהצבעה בכנסת. השיחות מתקיימות גם מצידו של יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, שמנסה להוכיח שהשתנה מתפיסותיו בעבר. במסיבת עיתונאים שכינס בראשון אמר לפיד ל'כיכר השבת': "לא פוסלים את הסיעות החרדיות, לא פוסלים אף אחד מלבד הכהניסטים. מניח שנדבר עם כולם (דרעי, גפני וליצמן) אבל גם אם הם לא יהיו בממשלה, זה לא אומר שלא נטפל בחברה החרדית".

ישראל ביתנו הגיבה על הודעת ימינה: "אנחנו לא מחרימים שום מגזר, לרבות המגזר החרדי שנפל קורבן לעסקני ש"ס ויהדות התורה. הגדרנו באופן חד וברור את עמדתנו בנושא דת ומדינה כך שבקואליציה שתקום תהיה התייחסות מפורשת לנושאים כמו גיוס בני ישיבות, גיור ע"י רבני ערים, ביטול המונופול על הכשרות ועוד. נמשיך להגן על האינטרסים של ציבור המשרתים בצה"ל, שעושים מילואים, עובדים ומשלמים מיסים".

תוכן שאסור לפספס
18 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
17
החרדים צריכים לעזוב את הכנסת אין לנו לחפש שם בין כך הבגץ ממרץ מנהל את הכל, אפס הישגים רק שנאה והסתה, הבדלו מהעדה הרעה הזאת, ליברמן לא מתבייש להגיד שילך עם ערבים תומכי טרור רק לא עם חרדים ככה מדבר גוי מרוסיה
צבי23.04.21
16
לא ליברמן יקבע אם החרדים יהיו בממשלה. רק המיליארדים יקבעו. הבעיה שעתה יצטרכו לחלק המיליארדים לחרדים ולערבים. לכן החרדים יקבלו מחצית מהמיליארדים. ותורה מה יהא עליה? ואוכל לפי הטף החרדי מי יביא?
שיכור23.04.21
15
אותו לא מעניינים בוחריו חוץ מכמיהה להיות ראש ממשלה ואת החרדים גו'בים והיכן שיתנו להם לשם יילכו וממילא יכולה להיות לבנט ממשלת שמאל מלבד רע"ם והמשותפת.
רצון להיות ראש ממשלה וג'ובים23.04.21

הצגת כל התגובות

14
מי אתה אדון בנט המיעוט שבמיעוט .
ללא שם23.04.21
13
ליברמן נראה כחזיר ומדבר כחזיר בריון ממולדובה שמייצג גוים ומתיימר לחנך את החרדים, בור ועם הארץ שלא עשה כלום בחייו, הרס את המערכת הפוליטית עם השנאה שהכניס למערכת, בושה שהוא בכלל בכנסת, החרדים צריכים להחרים ולא לשבת בממשלה שהוא חבר בה
צבי23.04.21
12
חרם על החרדים????? חרם על לפיד וליברמן וכל שונאי ישראל!!!!!!!!!!!!!!!!!!! עליהם באמת צריך לעשות חרם כל המינים והרשעים שמנסים לעקור תורה מען ישראל!!!!!!!!!!!!!!!!! תתעוררו!!!!!!! ואתם עוד חושבים לדבר איתם לאן הגעתם לאיזה שפל תרימו את עצמכם מיד ותתחילו להלחם בכל הכוח לעם ישראל ולתורת ישראל
א23.04.21
11
אסור בשום אופן ללכת עם בנט שכמו ילד קטן יש לו תאווה אדירה להיות ראש ממשלה, מה זה פה גנון?
יוסי23.04.21
10
נראה שבנט מדומיין.. אל תשכחו דבר אחד!!! לגוש שינוי יש רוב לממשלה גם בלי בנט, הם מחשקים אותו בדמיון לראשות ממשלה בכדי לנתקו מנתניהו, אבל ברגע שיצטרכו אפילו סגן יו"ר וועדה לא יתנו לו.
גבי23.04.21
9
תראו איזו שפלות. תומכי טרור שוחטי יהודים רוצחים נאציים אין ויכוח ללכת או לא ללכת איתם. רק עלינו ככ אנחנו גרועים מהם ? אלא מה הסמול הם הם שונאי ישראל בדיוק כמו תומכי טרור. לכן שנאתנו אליכם היא לגיטימית בהחלט
ללא שם23.04.21
8
סגור את הדלת והחלון לא יבאו לטהר את השרץ והתועבה שאתה מתכוון לעשות
שכח מזה 23.04.21
7
זה הזוי ונראה כמו חלום איך אדם עם שבעה מנדטים חושב ומדמיין את עצמו כראש הממשלה הבא והוא לא ייתן לליברמן וכן ייתן וממש מרגיש את עצמו בעננים זה לא יאומן, אסור לתת למדומיין היהיר הזה לנהל את המדינה אפילו רגע אחד.
יוסי23.04.21
6
דרעי וליצמן וגפני דיר בלק תזכרו שנתתם את קולכם לפשעי אוסלו וההתנתקות , תהיו נאמנים לדרך שהבטחתם לבוחרים לא יושבים עם לפיד וליברמן הרשעים , בנט כבר שייך לשמאל , ואתם אתם בבחירות הבאות אם תצטרפו לממשלה ההזויה הזו אתם תאבדו הרבה מהבוחרים החרדים.
מוטי חרדי ספרדי ימני קיצוני ששם אצבע בעי23.04.21
סמרטוטיץ שלך הכשיל ממשלת ימין והמליך ממשלת שמאל קיצונית אנטי דתית
שב בשקט25.04.21
5
אוטוטו לפיד סער ובנט וליברמן ימלאו הבית קברות הקטן ששמו שונאי ביבי. תנו להם להשתעשע. המציאות תשמיד אותם. טיבי וחבריו יגמרו עליהם.
ללא שם23.04.21
4
החרדים צריכים להטיל חרם על ליברמן לא יושבים עם הבריון הזה שהכריז מלחמה על הדת והחרדים, אין לנו לחפש בקואליציה כזאת, צריכים להפרד בכלל מהכנסת שהפכה לקרקס בין כך הבגץ ממרץ מנהל את הכל
יואל23.04.21
3
כיכר השמאול אתם מכשירים את השרץ בנט
ללא שם23.04.21
2
הכל פה הונאה וסחיטה באיומים של מחבל פוליטי אחד. בנט!!! ברוב חוצפתו דוהר בכל כוחו להיות ראש ממשלה עם שבע מנדטים עלובים!!! הציבור לא בחר בו להיות ראש ממשלה, אין לו את המנדט של הציבור, אין לו כושר מנהיגות וכישרונות ראויים להנהיג מדינה. חוצפה שאין כדוגמתה!! פני הדור כפני הכלב. אסור בשום פנים ואופן לחבו
מוטי23.04.21
1
מי מאמין לנוכל??? חתמת בערוץ 20 תתבייש!!!
ללא שם23.04.21
אולי גם יעניין אותך
פוליטי מדיני

לפיד לגנץ: "די עם האולטימטומים הריקים, צאו מהממשלה"

ישי כהן | 21:16

פאנצ'ר מדיני 

האמריקאים דורשים להעביר כספי מיסים לרשות הפלסטינית 

יוני גבאי | 16.05.24

מלחמה על הבית

בישראל מודאגים: מצרים תגרום להוצאת צו להפסקת מלחמה

יוני גבאי | 16.05.24

"המטרה שלנו להביס את חמאס"

בכיר בממשל ביידן: שותפים לדאגת גלנט, לישראל אין תוכנית

יוני גבאי | 16.05.24

על סף פיצוץ

המצרים מאבדים סבלנות כלפי ישראל בעקבות הפעילות ברפיח

יוני גבאי | 15.05.24
ש

עד מתי??

מרטיט: הבכי של היתום הקטן המתחנן וזועק "אמא!" • צפו

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

יו"ר האופוזיציה תוקף

הלפיד והיפוכו: התרגילים צריכים להפסק, הם צריכים להתגייס

יוני גבאי | 15.05.24

"כל עוד חמאס נשאר" 

נתניהו: מה יהיה ביום שאחרי? כל הדיבורים ריקים מתוכן | צפו

יוני גבאי | 15.05.24

ההצעה נדחתה פה אחד

נתניהו נגד האו"ם: "לא ניתן פרס לטבח של ה-7 באוקטובר"

יוני גבאי | 15.05.24

הזירה הבינלאומית 

לראשונה: מועצת הביטחון באו"ם תקיים דיון על גורל החטופים

יוסי נכטיגל | 14.05.24
ש

מודל מנצח

להיות בעל עסק בינלאומי בלי סחורה ושילוח

כיכר בשיתוף מרקטיזים | מקודם

בטקס המצטיינים 

הנשיא הרצוג: אין גדולה ממצוות פדיון שבויים, לפעול באומץ

ישי כהן | 14.05.24

אחרי המשבר בתחילת השבוע

לקראת משבר עם מצרים? "נוריד את דרג היחסים עם ישראל"

יוסי נכטיגל | 14.05.24

"מצב קריטי ודחוף"

ג'ו סאליבן גינה את תקיפת משאיות הסיוע לעזה: "שערוריה"

דוד הכהן | 14.05.24

"זה אינו יום עצמאות רגיל"

ראש הממשלה נתניהו מתחייב: "נמשיך עד הסוף, עד הניצחון"

ישי כהן | 13.05.24
ש

ללא ידע קודם • מחזור ג'

ההרשמה לתוכנית החרדית להכשרת מתכנתים יצאה לדרך!

כיכר בשיתוף קודקוד | מקודם

"מה אתה רוצה?"

אב שכול ניסה לגרש את בן גביר; השוטר הפתיע: "אני כהניסט"

יוסי נכטיגל | 13.05.24