כיכר השבת

כל השאלות הקשות

מתן כהנא: כך 'ימינה' הגיעה למצב הנוכחי

יו"ר ימינה מתן כהנא - שראש המפלגה בנט, אמור להיות בקרוב ראש הממשלה, עונה על כל השאלות הקשות ועל הפרת ההבטחות של המפלגה והעומד בראשה (אקטואליה)

46
יוני גבאי | כיכר השבת | כ"ז באייר | 09.05.21
מתן כהנא
מתן כהנא (צילום: Yossi Zeliger/Flash90)

יו"ר סיעת ימינה, חבר הכנסת מתן כהנא, העלה הערב (ראשון) פוסט לרשתות החברתיות, בו הוא מסביר מדוע 'ימינה' הלכה לממשלת שמאל.

"איך הגענו למצב הפוליטי הזה?", שאל כהנא בפתח דבריו: "נתניהו קיבל מנדט מהנשיא להרכיב ממשלה. הוא לא הצליח. יש לכך שתי סיבות עיקריות: סרובו של גדעון סער לשקול אפילו ישיבה בממשלת נתניהו, כולל במצב שבו נתניהו שני ברוטציה, והתעקשותו של סמוטריץ לא להיות שותף בממשלה עם רע“מ. זאת האמת. ועם הנתונים האלה אי אפשר להתווכח".

"האם בנט חתר להקמת ממשלת ימין?" שאל כהנא: "כן. בנט רצה ממשלת ימין ועשה הכל כדי שתקום ממשלת ימין. קודם כל כי בנט הוא איש ימין. אבל לא רק אידאולוגית הוא העדיף ממשלת ימין, גם פוליטית: הוא בכל מקרה לשון המאזנים, היה עדיף לו בהרבה לקבל תפקידים רבי השפעה מנתניהו ולשמור על הבייס, מאשר להקים ממשלה עם המחנה השני. הוא ידע שהוא ישלם על כך מחיר פוליטי ואישי קשה. והמתקפות שמולן הוא ניצב בימים האחרונים, כולל אבטחה על ביתו, מעידים על כך".

"יתר על כן, הרי אם בנט חתר לאורך כל הדרך לממשלה עם לפיד, כבר הייתה ממשלה מזמן. העובדה שרק עכשיו מנהלים משא ומתן מעידה על כך שהוא השקיע מאמצים גדולים בניסיון להקים ממשלה עם הליכוד".

כהנא גם עונה לשאלה איך תראה הממשלה שתקום: "זאת תהיה ממשלת אחדות במובן הרחב של המילה: ימין-מרכז-שמאל. דומה במידה רבה לממשלת נתניהו הנוכחית שמורכבת כזכור מהליכוד-כחול לבן-העבודה. אבל בגלל יכולת המיקוח של ימינה ותקווה חדשה, שכן בלעדיהן אין ממשלה, לימין יהיה בה השפעה שעולה על המנדטים שלו".

"ראש הממשלה הראשון ברוטציה יהיה נפתלי בנט, בן הציונות הדתית, בעברו מנכ“ל מועצת יש“ע, שהקים את ימינה והחייה מחדש את הבית היהודי, ושבתפקידיו כחבר קבינט, שר חינוך ושר בטחון ייצג תמיד את עקרונות הימין האידאולוגי. שרים בכירים נוספים: איילת שקד, גדעון סער, זאב אלקין, ועוד אנשי ימין".

"האמת היא שבמידה רבה, בסוגיות חוץ ובטחון, הממשלה החדשה תמשיך את הקו של הממשלה הנוכחית. זה לא אידאלי - אבל בהתחשב בנסיבות - כולל הממשל הנוכחי בארה“ב, שימור המצב הקיים ויצוב המדינה אחרי ארבע מערכות בחירות והתמקדות בשיקום הכלכלה והרגעת הפילוג הקשה בעם - זה מחיר סביר ונסבל".

"בנוסף, קשה לומר שנתניהו, עם כל זכויותיו, קידם מדיניות ימין מובהק… לא ריבונות, לא טיפול בסוגיית המסתננים, ידיו כבולות מול מערכת המשפט, כניעה אחרי כניעה לערבים - מעזה ועד ירושלים, ועוד לא דיברנו על ח‘אן אלאחמר…".

"האם הימין לא משלם מחיר?", כהנא מתייחס לשאלה שנשאלת רבות ואומר: "להיפך! זאת ההזדמנות הטובה ביותר של הימין בנסיבות הנוכחיות. בחירות נוספות הן הימור מטורף נוכח תחושת המיאוס בציבור מההתנהלות הנוכחית. בבחירות מספר חמש אף אחד כבר לא יישב על הגדר וסביר שלא תהיה זליגה מהמרכז לימין. אם הן יתקיימו רק על שאלת ביבי/לא ביבי - נתניהו לא יצליח להרכיב ממשלה יציבה כפי שלא הצליח בארבע הפעמים האחרונות".

לגבי שיתוף הפעולה עם רע"מ, משיב כהנא: "את החשבונית על הנושא הזה צריך להגיש לנתניהו, שבמשך שנה וחצי הכשיר את רע“מ ומנסור עבאס כשותפים. הממשלה של נתניהו היתה אמורה להיות תלויה בקולות רע“מ. זה המצב. בכל מקרה, שיתוף הפעולה עם מנסור עבאס נוגע לנושאים ומצוקות אזרחיות של הערבים בישראל שפתרונם וקידומם הוא גם אינטרס של המדינה".

ומה לגבי ההבטחה שלא ישבו עם לפיד והשמאל", כהנא עונה גם על כך ואומר: נכון, וגם התכוונו לכך. כאמור, רצינו ועשינו הכל כדי שתקום ממשלת ימין. הבטחנו גם לאורך כל הקמפיין האחרון שלא נאפשר את המשך הכאוס הפוליטי - בחירות חמישיות (שיובילו לשישיות ושביעיות). גם להבטחה הזו התכוונו. עשינו הכל על מנת שתקום ממשלת ימין אבל מסיבות שאינן תלויות בנו, שמניתי לעיל, זה לא קרה".

"כעת אנו עושים הכל על מנת לקיים ההבטחה האחרת שלנו לבוחר ומנסים לסיים את הכאוס הפוליטי ולהקים ממשלה יציבה ומתפקדת".

איך אפשר לקרוא לממשלה שמחרימה כמעט 50 אחוזים מהעם - "ממשלת אחדות", שאל כהנא לסיום ואמר: "ובכן, ממשלת האחדות שאנו עמלים על הקמתה לא מחרימה אף אחד. "הפוסל במומו פוסל". זהו ספין בוטה ושקרי של מי שבעצמם מחרימים ציבורים שלמים. כל מפלגות גוש נתניהו כולל הליכוד רצויות מאוד בממשלת האחדות ואני מאמין שבשלב כזה או אחר חלקם גם יהיו חלק מהממשלה הזו".

תוכן שאסור לפספס
46 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
42
שקרן רמאי נוכל קטן כל הזמן שיגעו אותנו שהם ימין יותר מביבי ועכשיו מכרו את הכל לערבים והשמאל נותנים להם תקוה ושילטון .אסון לעם אתם
יוסי לוי10.05.21
41
קבלו סקופ. מתן כהנא הדפוק הרשע הזה הוא היה טייס קרב והפגיז בעזה ועכשו הוא תומך בממשלה שהורוביץ ממרץ בעד משפט האג כלומר לשלוח אותו למשפט אצל גויים על זה שהגן על עמ.י. והדפוק מתן זה תומך בממשלה כזו שתוציא לו העיניים. הבנתם גודל האבסורד והשנאה העיוורת של החמורים של בנט
ללא שם10.05.21
40
כל הסיפורים והתירוצים פשוט לא מעניינים! הכל היה מתוכנן מהתחלה ע"י אלוף השקרנים והגאוותנים 'נפתלי בנט' שבעזות מצח הזויה רוצה להיות ראש ממשלה עם שבעה מנדטים וכמובן שנאתו התהומית לנתניהו ידועה.
יוסי10.05.21

הצגת כל התגובות

39
בוגדים בוגדים בוגדים !!!! שום תירוץ לא יעזור !!! בית של גויים ארורים
מושון09.05.21
אתה עוד עם הגידופים של מערכות הבחירות הקודמות :-) עכשיו זה 'ימינה'. קצת יצירתיות
בית של גויים?10.05.21
38
כהנא אתה בושה פשוט בושה
דוד בן דודו09.05.21
37
מתן אני מתפלא איך יכולת להיות טייס קרבי אם איי קיו כזה נמוך אתה חושב שמישהו מאמין לך חצי מילה תגיד לי בבקשה למה בנטו לא היה המליץ לכתחילה על נתניהו אם הוא היה רוצה ממשלת ימין אלה זה היום הכל מתוכנן ביחד עם לפיד החתן מתן הסובייטים היו מקבלים אותך להיות עורך הראשי של העיתון פרוודא עיתון התעמולה השיק
שושי זוהר10.05.21
36
קשקשן בלי כלום. שואל וגם עונה. משקר במצח נחושה. אם בנט רצה ימין איך ניהל עם לפיד במקביל וכל כך מהרר מגיעיים להסכמות? הכל שקר ורמאות שיגיע לליצננים האלו כבומרנג בפרצוף. תתבייש.ן
ללא שם10.05.21
35
אם אתה באמת ימני זוז לצד תצרפו את סער ובנט סמוטריץ והחרדים יש ממשלה גדולה וימנית
יעקב10.05.21
34
עצוב כל כך לראות את הסוף של ימינה
פרפר 1809.05.21
לא מכיר אותך, אבל יש לי איזו תחושה אתה לא כל כך עצוב. יש לי גם תחושה שזה לא באמת הסוף שלה, אולי התחלה של משהו קצת אחר...
גדי10.05.21
33
קשקשן... חבל.. דווקא הערכתי אותך בעבר. חבל שמכרת את חבריך, משפחתך וכל תומכיך. חבל...
שי10.05.21
32
לא להאמין לשום מילה התרגל לשקר כל העובר עבירה ומשנה בה נעשית לו כהתיר
בושה לך10.05.21
31
אם נתניהו יושב עם מישהו כי פשוט אין ברירה אחרת היתה קמה ממשלת שמאל עם המשותפת ולכן הוא הלך עם גנץ מה שכרגע הוא הפוך אם בנט היה מודיע שהוא הולך עם הימין היתה ממשלת ימין ובמקרה הכי גרוע בחירות חמישיות.
ההבדל בין נתניהו לבנט10.05.21
30
אתה לא מתבייש מתן כהנא...תתביישו לכם..בושה וחרפה גנבתם את הקולות שלנו...
ללא שם10.05.21
29
כהנא בהאג מחכים לך. חברך לפיד ישלח אותך לשם. מגיע לך. אתה כפוי טובה לביבי תקבל המכה שלך
ללא שם10.05.21
28
בנט הזוי ופשוט דרך על כל הבוחרים שלו.....אני בחרתי בו.....טעות שלעולם לא תחזור!! הוא עוד ישלם מחיר פוליטי ויעלם מהמפה!!! הוא שמאל קיצוני יותר מכולם!!!!
ישראל10.05.21
27
מגיע לביבי ה' הראה לו שאין כוחי ועוצם ידי הוא פגע קשה בכל השותפים שלו יש דין ויש דין
שמואל09.05.21
26
צודק לגמרי.
וכי נתניהו לא יושב כרגע בממשלת אחדות? וכ09.05.21
יש הבדל גדול אם 90% מהממשלה זה ימין מובהק ואתה משתמש בשמאל לסתימת חורים והם חסרי השפעה, לבין אם הרוב המוחלט זה שמאל. אל תיתמם..
איציק10.05.21
25
מתן אתה איש בזוי נוכל ורשע גנבתם קולות ומקימים את ממשלת השמאל שהשר אוצר ליברמן רוצה לזרוק את החרדים למזבלה במריצות תתבייש איכס.
יוסף10.05.21
24
בלבד !
משכנע את עצמו..10.05.21
23
ממשלת אחדות עם מחבלים! כהנא אומר שזאת סטייה קלה ממה שהבטיחו לבוחר!
אבי10.05.21
22
שום תשובה לשום שאלה. רק גיבובי מילים וסיסמאות נבובות, כשבעיקר הוא עסוק בהאשמות של אחרים במקום לראות את הבור שהוא חופר
יהושע09.05.21
21
מתן כהנא פודל של בנט גם רמאי וגם נוכל
משה09.05.21
20
הייתי בטוח שיש גבול ויש בושה מסתבר שאין מושגים כאלו בימינה
---10.05.21
19
מתן, הלכתם על בטוח ובערמה כי ידעתם שממשלת ימין לא תוכל לקום עם עבאס וגם סמוטריץ ידע זאת אבל אתם בערמה בסך הכל ביקשתם שסמוטריץ וביבי יכשירו אותם היה ברור לכם מראש שהממשלה היחידה האפשרית היא ממשלת "ריפוי" עם המשותפת וכך תמנעו בחירות היתה עוד אופציה והיא קימת עדיין : הכרזה שלך ושל אילת שקד להקמת ממש
חדש10.05.21
18
המטרה זה לא ביבי ולא משנה המחיר
יוסף10.05.21
17
ההקבה מלך מלכי המלכים ואנו בוטחים רק בו ועל זה אמר המשורר מי שמאמין לא מפחד ואנחנו מאמנים בני מאמנים שהכל משמים וכמו שקמו הם יפלו מאוד מהר
יהודים מאמנים בני מאמנים 10.05.21
16
שיכנעת את עצמך, ואתה גם מרמה את עצמך, כי אחרת בבחירות חמשיות אתה חימחק, נדמה לך שהסתמכות על הערבים יתנו לך אפילו לשמור על התנהלות מדינית ובטחונית כמו המצב הקיים, וזאת בזמן שאתם מיעוט בממשלה, אתם במקרה הטוב נבהלים לשררה, ובמקרה הרע טיפשים ונוכלים, ועצוב שאנשים שבסך הכל יש להם מה לתרום למדינה
יוסף10.05.21
15
בנט כלב עוכר ישראל שטן בהתגלמותו וסמוטריץ לא פחות
רני10.05.21
14
אם הוא נראה כמו שמאלן ומגעגע כמו שמאלן-הוא שמאלן. ימינה- התחרפתם!
ללא שם11.05.21
13
אני מתבייש
בושה10.05.21
12
חחחח הלוואי שהיה פה דבר אחד שהוא אמת... מי שמוכר פה ספינים בחינם זה מתן כהנא לבנתיים.... משללת שמאל או לא... את האמון של הציבור כבר איבדתם...
.09.05.21
11
לא חייבים לומר כשאין מה לומר במצב הזה דיבורים נשמעים גרוע הרבה יותר מהכול
---10.05.21
10
בס"ד, אפילו שנומר שהכל נכון, אבל זה בגדר "תירוצים" להכשיר את השרץ. ולא אמת. "שערי תירוצים ננעלו".
bgh10.05.21
9
למתן זה יש פרצוף גוי ממש גרמני איכסע פפפווועע
ללא שם10.05.21
8
toridou aet a kippa chelakhem yoter kidai lakhem atem ibadtem et a tsafon
pinhas 09.05.21
חח היה לך משעמם אני רואה...
ננה10.05.21
7
שקרן
ללא שם10.05.21
6
תירוץ עלוב, שבשביל למנוע בחירות חמישיות, מביאים עלינו את הטירוף הזה . הנחת היסוד לא נכונה ! ממשלת שמאל זה הרבה יותר גרוע מבחירות חמישיות ! אולי לכם (לימינה) בחירות חמישיות יותר גרוע , כי אתם יודעים מה תקבלו שמה ..... אך לעם ישראל , היהודי ,הימני , המסורתי , עדיף בחירות חמישיות , מאשר ממשלת שמ
אבי10.05.21
5
שקרנים בני שקרנים. לא מאמינים לאף מילה שיוצאת מפיכם. רודפי כבוד ומנוהלים באינטרסים אישיים. תועבה מוסרית. דוחה. דיקטטורה .ראש ממשלה עם 6 מנדטים? את מי אתה מייצג בכלל? ואפילו ב 6 מנדטים אלו בגדתם! אותכם חייבים להעמיד לדין, גנבים. אני חש בושה עמוקה. ש דין ויש דיין.
kju09.05.21
4
תשאלו חבריו של מתן בצבא. הטייס השחצן. אוטוטו תשלח להאג ינקנקו אותך חביריך מלקקיך
ללא שם10.05.21
3
השאלות קשות תשובות אין למי מה שכותב הוא ממש סובל שהולך לשמאל. חחחחחח
משה10.05.21
2
שקרן, איווט מוכן לשבת עם החרדים? לפיד מוכן לשבת עם ביבי??
יוסי10.05.21
1
מאכזב מאוד.מה שמנהל את בנט הכמוהה להיות ראש ממשלה ולא המחויבות שלו לבוחרים ולציבור
ללא שם09.05.21
אולי גם יעניין אותך
פוליטי מדיני

האמריקאים דורשים להעביר כספי מיסים לרשות הפלסטינית 

יוני גבאי | 16.05.24

מלחמה על הבית

בישראל מודאגים: מצרים תגרום להוצאת צו להפסקת מלחמה

יוני גבאי | 16.05.24

"המטרה שלנו להביס את חמאס"

בכיר בממשל ביידן: שותפים לדאגת גלנט, לישראל אין תוכנית

יוני גבאי | 16.05.24

על סף פיצוץ

המצרים מאבדים סבלנות כלפי ישראל בעקבות הפעילות ברפיח

יוני גבאי | 15.05.24

"כל עוד חמאס נשאר" 

נתניהו: מה יהיה ביום שאחרי? כל הדיבורים ריקים מתוכן | צפו

יוני גבאי | 15.05.24
ש

זה עובד!

ישראלים רוכשים אתרים וגוזרים "שכר דירה"

כיכר בשיתוף דיגיטל פרופטי | מקודם

ההצעה נדחתה פה אחד

נתניהו נגד האו"ם: "לא ניתן פרס לטבח של ה-7 באוקטובר"

יוני גבאי | 15.05.24

הזירה הבינלאומית 

לראשונה: מועצת הביטחון באו"ם תקיים דיון על גורל החטופים

יוסי נכטיגל | 14.05.24

בטקס המצטיינים 

הנשיא הרצוג: אין גדולה ממצוות פדיון שבויים, לפעול באומץ

ישי כהן | 14.05.24

אחרי המשבר בתחילת השבוע

לקראת משבר עם מצרים? "נוריד את דרג היחסים עם ישראל"

יוסי נכטיגל | 14.05.24
ש

האיש שחלם חלום:

לא תאמינו מה הוצע לדוד (60) שחלם כל חייו להרוויח מנדל"ן

כיכר בשיתוף סיני השקעות | מקודם

"מצב קריטי ודחוף"

ג'ו סאליבן גינה את תקיפת משאיות הסיוע לעזה: "שערוריה"

דוד הכהן | 14.05.24

"זה אינו יום עצמאות רגיל"

ראש הממשלה נתניהו מתחייב: "נמשיך עד הסוף, עד הניצחון"

ישי כהן | 13.05.24

"אני מכיר את השכול מקרוב"

הנציג החרדי לדרוזים: "כולנו  משפחה  שכולה אחת גדולה"

יוני גבאי | 13.05.24

בראיון באנגלית

נתניהו: דנים בהגלייה של ראשי החמאס, אבל תלוי בכניעה

יהודה גל | 13.05.24
ש

בדיקת התאמה בחינם

מחשבון הנחה להסרת משקפיים בלייזר לכל הקופות

כיכר בשיתוף קייר | מקודם

בראיון ראשון בתפקיד

למרות המשבר עם ביידן - השגריר מתעקש: "עסקים כרגיל"

יוני גבאי | 13.05.24