כיכר השבת

ברק גויס לשכנוע

ההערכה בפרקליטות: נתניהו החליט ללכת על עסקת טיעון

החתימה צפויה כבר בשבוע הבא • ימים לפני שמסיים את תפקידו, נפגש מנדלבליט עם ברק, שהמליץ לו לחתור לעסקה - בלי לוותר על אות הקלון • יו"ר הליכוד הבא יבחר במרכז ל-90 ימים (חדשות, בארץ)

28
יוני גבאי | כיכר השבת | י"ג בשבט | 15.01.22
יגיעו להכרעה? נתניהו ומנדלבליט
יגיעו להכרעה? נתניהו ומנדלבליט (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

בפרקליטות סבורים כי יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, לשעבר ראש הממשלה, החליט ללכת על עסקת טיעון. כך פורסם באולפן שישי אמש. לפי ההערכות, במידה ונתניהו אכן יחתום - יהיה זה כבר בשבוע הבא. גם בקרב משפחת נתניהו כבר ישנה תמיכה עקרונית בעיסקה.

עוד דווח באולפן שישי כי אהרן ברק, לשעבר נשיא בית המשפט העליון, המליץ ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לחתור לעסקת טיעון עם נתניהו מבלי לוותר על הקלון. ההמלצה נעשתה בשיחה בין השניים, ככל הנראה ביוזמתו של ברק, ימים אחדים לפני שמנדלבליט מסיים את תפקידו.

לפי הדיווח של עמית סגל, מטרת התמיכה של ברק בעסקת הטיעון הועדה להסיר את החשש של נתניהו ומנדלבליט שמא עסקת הטיעון תבוטל בבג"צ.

כפי שדווח בכיכר השבת, לפי ההסכמות שהושגו, לא תהיה הרשעה בשוחד בשום תיק, נתניהו יודה בסעיפים של מרמה והפרת אמונים בתיק 1000 ותיק 4000, בתמורה האישום בתיק 2000 יבוטל. כמו כן העונש יהיה עבודות שירות בין 3 ל-6 חודשים ולא מאסר בפועל.

במקביל בקואליציה חוששים שהדיווחים על עסקת הטיעון המסתמנת יעוררו קשיים פנימיים כבר עכשיו. לפי הדיווח של דפנה ליאל, לכולם ברור שאם נתניהו - המהווה מרכיב משמעותי בדבק הממשלה - יפנה את מקומו יהיו שינויים טקטוניים בייחוד באגף הימני שלה - מה שעלול להשפיע על הכנסת כולה.

הדיווחים אודות המו"מ התקבלו ברגשות מעורבים בקרב אוהדיו ברשתות החברתיות, בהם עיתונאים המזוהים עם הימין, כגון שמעון ריקלין או ינון מגל.

חלקם ביקשו ממנו לדבוק בהתנגדותו העיקשת לכל שיח עם מנדלבליט ואנשיו, כדי שימשיך בתפקידו כ"מייצג החלשים בחברה הישראלית", ויוכיח לכולם ש"התיקים תפורים", כפי שטען מחקירתו הראשונה. ריקלין, עד לא מכבר מגיש קבוע בערוץ 'עכשיו 14', צייץ: ‏"אדוני ראש הממשלה לשעבר נתניהו, אתה מנהיג ענק - אבל השליחות שלקחת על עצמך בתמיכתנו גדולה אפילו יותר ממך. אל תלך להסדר עם כוחות הרוע והרשע ובכך תיתן להם הישג בהזזתך והם יוכלו להמשיך במעשיהם הנלוזים".

לעומתו, ינון מגל, ח"כ לשעבר ומגיש תוכנית רדיו מרכזית ב'רדיו 103', טען: "‏אם אין שוחד ואין כלא ואין קלון, ויש חזרה לפוליטיקה, אז זו כניעה ודגל לבן של הפרקליטות ואני אתמוך בעסקה. ואתם הגיבורים המתנגדים בכל מחיר לעסקה, יש לי רק בקשה אחת אליכם: אל תהיו גיבורים על הגב של נתניהו בן ה-72".

אבישי גרינצייג, כתב המשפט של 'גלובס' שתוקף לא אחת את הפרקליטות, עקץ את ראש האופוזיציה ותומכיו: ‏"לפני שנתיים, נתניהו היה יכול לפרוש בלי עבודות שירות ובלי הרשעה, ויריב לוין היה ממונה לראש הממשלה בממשלת ימין יציבה. במקום זה הימין קיבל שרשרת מערכות בחירות, בשם האידאולוגיה לא להיכנע ל'דיפ סטייט', כאשר הסוף הוא ממשלה עם מרצ, העבודה ורע"מ וגם כניעה של נתניהו בהסדר טיעון לאותו 'דיפ סטייט'".

תוכן שאסור לפספס
28 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
20
הלחץ הכריע את נתניהו. לחץ המשפט הפלילי ולחץ התביעה שהגיש נגד אולמרט. הוא לא העלה בדעתו שהעו״ד של אולמרט יעמוד על אמת דיברתי שמשפחת נתניהו חולי נפש. ועכשיו זה מסוכן לו. הוא רוצה לשמור על טיפת הכבוד שאולי עוד נותרה לו.
אחת שמבינה16.01.22
19
אם אין מאסר בפועל הוא ילך על זה ..... הוא הרי פחדן לא נורמלי .... עבודות שירות ילך להרצות יעשה מליונים ויסגור את החייו בצורה מעולה .... הוא לא צריך את הדרעק הזה .... (המשפחה לא יכולה בלעדיו הם כולם שם סתומים ..... כך שהוא זה שמביא להם את הפרנסה :))
james15.01.22
18
ביבי היה טוב, עד החיסונים ללא חופש הביטוי... בגלל יולי אידלשטיין שהיה שר הבריאות אז, הדרדרנו להיות דומים לרוסיה הקומוניסטית... תזכורת : אותו שר הבריאות היה שם אסיר ציון, ולכן הוא עדיין חושב שזה בסדר להפוך לדיקטטורה למען בריאות הציבור (כאילו... אם יתברר שהחיסונים לא הזיקו יותר ממה שהועילו...)
מיכאל15.01.22
מענין שכל מי שפגע בדברים שבקדושה בזמן הקורונה כגון סגירת בתי כנסת איסור חתונות וכו' וכו' אכל אותה, תראו מה קורה לביבי, ומה קורה לדרעי ומה קורה לליצמן, כל מי שהיה שותף בסגירת בתי כנסת בשיטת הדקדטורה אכל אותה. ומצד שני הממשלה הנוכחית שלא פוגעת בדברים האלו בסגירת בתי כנסת ובאיסור חתונות וכו' מצליחה לשר
דרעי16.01.22

הצגת כל התגובות

17
נתניהו הצהיר שילך עד הסוף. שירסק את טענות התביעה, שלא יסכים לשום עסקת טיעון. בסוף הוא מתקפל כמו שפן. כך נהג בנושא איראן, כך נהג עם החמאס. דיבורים תקיפים לחוד ומעשים לחוד. יאללה, העיקר שיעוף כבר מהמערכת הפוליטית.
יעל15.01.22
ביבי ביקש וידידו הטוב אהרן ברק קפץ להגנתו. אהרון ברק שלא עזר לאולמרט בא לסייע לידידו כאח לו ביבי. כמובן שגם מנדלבלט איש סודו של ביבי (היה מזכיר הממשלה שלו ) ומינוי של ביבי לתפקיד היועמש מוכן לשקול עסקת טיעון חלומית לביבי. ככה זה כשאתה יותר מדי זמן ראש ממשלה וכל המערכת היא מינויים שאתה שמת
ביבי הוא המערכת15.01.22
אידיוט!! בא נראה מה היית עושה כשהחונטה הדיקטטורית היתה נגדך בכל מחיר והדרך היחידה שירדו ממך זה שתיכנע באופן שלא תלך לכלא אבל לא תמשיך בחיים הפוליטיים, מה היית עושה??
אין שכל אין דאגות15.01.22
אתה אדיוט שאוכל כל לוקש של שקרניהו. הרי הכל היה צפוי ובכל זאת הנוכל שלל עסקת טיעון
מי16.01.22
16
צריכם להקים ועדת חקירה מי אשם בתפירת התיקים ושהם ישלמו על זה כל חייהם, בזבוז מאות מליונים וכח אדם והרס המדינה ומסירתה לערבים
יואל16.01.22
15
השם יעזור ביבי יחזור להיות ראש ממשלה בעזרת השם
ללא שם15.01.22
14
דיימונד על שלו ולא יסכים לעסקת טיעון. מנדלבליט צריך לעמוד לדין על תפירת התיקים!
יהונתן15.01.22
13
מצויין ביבי לא היה מעולם טוב לחרדים, רק מחזיק אותם בגרון כבני ערובה עם התיקים שלו, ומונע מהם להיכנס לממשלת ימין שלא בראשותו, ברוך שפטרנו (לא לשכוח מי היה הראש ממשלה בממשלת לפיד בנט הראשונה שקיצץ בקצבאות הילדים ונכנס בחרדים חזק- נתניהו- לא נשכח ולא נסלח)
א16.01.22
12
אם הפרקליטות מנסה להגיע להסדר טיעון, כנראה בתיקים נגד נתניהו אין מספיק בשר כדי להגיע לאישום, לכן אסור לו להסכים עסקת טיעון עם קלון, שלא יאפשרו לו להתמודד לכנסת הבאה עלינו לטובה. אלי אבידר כבר מכין עצמו לבחירות. הוא יודע שהממשלה הזו לא תחזיק מעמד מול רע"מ ודרישותיה המופלגות...
דניאל15.01.22
פנה לידידו אהרן ברק שיתווך בינו למנדלבלט
ביבי התחנן להסדר15.01.22
11
איך אהרן ברק פתאום הופיע
הוא כנראה עדיין השליט פה15.01.22
ביבי ביקש אישית מברק להמליץ למנדלבלט על עסקת טיעון
ביבי הזמין אותו15.01.22
10
אין כלום כי לא היה כלום--דרעי, גפני וליצמן הזיקו לנו לחרדים לדבר השם
חיים אריה15.01.22
רפואה שלימה
יואל16.01.22
9
ום אין אות קלון והוא יכול לחזור לבחירות שילך על זה .תיקים תפורים והוכחה זה שפרקליטות רוצה עסקה
קובי15.01.22
8
צודק, מוטב עיסקת טיעון טובה מאשר בזבוז מליונים בזבוז זמן ואחר כך להיות מונח בידי שופטים שמאלנים, תראו מה שהם עשו לבניזרי על סמך עדות שקר שהודה בעצמו ששיקר
צבי16.01.22
7
נתניהו היקר באדם תעשה רק מה שטוב לך ולמשפחתך
ללא שם15.01.22
הכי טוב לו שיתאשפז במעשיהו שם יהיה רחוק מהפסיכולוגית
המלצה15.01.22
6
בסוף עבד על כוולם . היום אהרן ברק אמר שפנה אליו . בשביל שידבר עם מנדבליט . שיסגור עסקת טיעון. והוא עושה זאת בגלל שביבי שמר על מערכת המשפט . וכולם חשבו שהוא נלחם ורק נזכר מאוחר . הוא שייך לצפונבונים ורק עשה קריירה על הגב של ישראל השנייה .. דווקא אולמרט שם את פרידמן כדי לעשות סדר במערכת
פרענק15.01.22
5
מענין שליברמן אומר שנתניה מפחד שהולך להפסיד בגדול.זה בדיוק כמו שליברמן יהרוג את הניה ב48 שעות.שר האוצר הזוי. כל בר דעת שעוקב אחרי משפט נתניהו(דרייפוס) מבין שנתניה יוצא צדיק וזך כשלג.לענ"ד נתניה בבעיה כספית.וזה אחת הבעיות.צריך להקים ועדת חקירה מתברר שמ לבליטה זרק מליוני שקלים לפח.העיקר שביבי יכול.
ללא שם15.01.22
4
זבלבליט משתף פעולה עם אהרון ברק - רשע מרושע!!! ותעבור ממשלת זדון במהרה בבזיון
מידה הנגד מידה15.01.22
3
ביבי אלוף
חושב15.01.22
2
לביבי פשוט נמאס להילחם, מה הוא צריך את זה??? בגיל 72 הוא התחיל לחיות, בלי הלחץ המטורף שסובב אותו כל החיים, טעם וראה כי טוב והחליט שעדיף לפרוש לחיים הטובים......
מישהו16.01.22
1
השמאלנים יכולים לציין וי
ימני16.01.22
אולי גם יעניין אותך
פוליטי מדיני

"יש תאריך"? רה"מ נתניהו דחה פעמיים את הפעולה ברפיח

יוני גבאי | 08:12

"רפיח, עכשיו" | צפו

סמוטריץ' במימונה עם מפוני הצפון: "מכאן קוראים לנתניהו"

יוני גבאי | 29.04.24

בדרך לבחירות?

הדילמה של נתניהו: סמוטריץ' ובני גנץ עם אולטימטום נגדי

יוני גבאי | 28.04.24

מתקפה חריפה

השר סמוטריץ' מאיים לפרק את הממשלה "אם תניף דגל לבן"

יוני גבאי | 28.04.24

שיבח מחבלים

השופט ליועמ"שית: למה אין חקירה פלילית נגד אחמד טיבי?

יוני גבאי | 26.04.24
ש

מרגש • צפו בראיון

התפילין של הזולת: סיפורים מרגשים מפרויקט החיבור בין יהודים

אסף מגידו | מקודם

השיח מול חמאס

סמוטריץ' נגד המתווה המוצע: "מעכשיו רק פגזים והפצצות"

יוני גבאי | 25.04.24

לפי מקורות זרים

מנהיג החמאס סינוואר יצא מהמנהרות וסייר בשטחי הקרבות

יהודה גל | 24.04.24

"טוב שחליווה התפטר"

סמוטריץ': אסור שהרמטכ"ל יהיה זה שממנה את המחליפים 

ישי כהן | 24.04.24

"תזמון מכוון"

בישראל מעריכים: הסנקציות האמריקאיות ייכנסו לתוקף

ישראל גראדווהל | 21.04.24
ש

כלי קודש

אברכים טוענים: זאת השיטה להישאר בכולל ולהתפרנס בכבוד

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

"מי זה יכול להיות"

נתניהו לגלנט: ״בכל פעם שאני יושב לפגישות - הכל מודלף"

יוני גבאי | 21.04.24

מתייחס לעסקה

נתניהו בסרטון לפסח: "מה נשתנה הלילה הזה ומה לא?"

יוני גבאי | 21.04.24

הצהרה לרגל פסח

גנץ: "לא וויתרנו על החטופים - מחבלי חמאס אינם חסינים"

יוני גבאי | 21.04.24

גיבוי ללוחמים?

מיכאלי על הגדוד שצפוי לסנקציות: "היה צריך לפרק מזמן"

יוני גבאי | 21.04.24
ש

 לא רק מפגע אסתטי

לא תרופות סבתא ולא ניתוח: הטיפול החדשני לפטרת הציפורניים

כיכר בשיתוף סאן קליניק | מקודם

האשמה נגד החיילים

לפיד תקף ומה התברר? התקרית התרחשה בתקופת ממשלתו

יאיר טוקר | 21.04.24