כיכר השבת

שעות לדיון המכריע

הדחת עמיחי שיקלי: "אין לי ציפיות, אוביל מפלגה חדשה"

היום יתקיים דיון בכנסת על הדחתו מ'ימינה', וח"כ עמיחי שיקלי משוכנע כי המשכר מכור. "לא חושב שידונו בנפש חפצה", הוא אומר ל'ישראל היום', ומספר על כך שיוביל מפלגה חדשה (פוליטי)

5
יוני גבאי | כיכר השבת | כ"ד בניסן | 25.04.22
עמיחי שיקלי, בכנסת
עמיחי שיקלי, בכנסת (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

הבוקר (שני) צפוי להתייצב ח"כ עמיחי שיקלי בכנסת, לדיון על הכרזתו כפורש מימינה. "לא חושב שידונו בנפש חפצה, החברים יעשו מה שאמרו להם", הוא אומר לכתב הפוליטי של "ישראל היום" יהודה שלזינגר. לדבריו, הוא לא מפחד מהצעד הבא: "ייכנסו כוחות חדשים".

שיקלי מגיע מוכן. הוא הכין מסמך בן 98 סעיפים, ואתמול הוסיף עוד שני סעיפים, שבהם התבטאויות של רה"מ נפתלי בנט, איילת שקד ואנשי ימינה, שהפרו הבטחות בחירות מפורשות.

הוא אומר בשיחה עם "ישראל היום" כי: "השאלה הגדולה היא מה זו מפלגה ומה המשמעות שלה. להבנתי מפלגה היא סך ההתחייבויות שלה לבוחר, היא מצע רעיוני ואידיאולוגי, לא עסק פרטי. לכן השאלה המרכזית היא אם פעלתי בהתאם למצע האידיאולוגי ולהתחייבויות שהוצעו לבוחר. לא אני פרשתי, אלא בנט ושקד פרשו. הם פרשו מהרעיונות של המפלגה. זה מאבק כל כך צודק. אני עושה את זה עם הרבה חשק ואנרגיה".

עוד אומר שיקלי: "אין לי ציפיות מחברי הוועדה שיבואו באמת בלב פתוח ובנפש חפצה. מדובר באנשים שיעשו מה שהבוסים שלהם יגידו להם לעשות. אני בטח לא מצפה מח"כים נורבגים שבאמת יקשיבו ויצביעו אחרת מאיך שאומרים להם להצביע".

המשמעות של ההכרזה על שיקלי כפורש היא שהוא לא יוכל להתמודד לכנסת הבאה בסיעה שכבר חברה בכנסת הנוכחית. כלומר, לא ניתן יהיה לשריין את שיקלי בליכוד, והוא יוכל להתמודד בבחירות הבאות רק דרך מפלגה חדשה. גם הוא מבין את זה:

"אני יודע מה המשמעות, אבל אני לא מתכוון לצאת מהדיון ולהכריז הכרזות חגיגיות על הקמת מפלגה. צריך להביא בחשבון שכרגע במחנה הלאומי יש רק שתי מפלגות. ימינה ותקווה חדשה פרשו מהמחנה הלאומי והיום יש רק את הליכוד ואת הציונות הדתית, החרדים יותר סקטוריאליים. נוצר ואקום לציבור לאומי, ליברלי, מסורתי־חילוני, שלא בהכרח מעוניין להצביע לליכוד או לרשימה שהיא דתית בהגדרתה, ולכן יש פה מרחב תנועה. אני מניח שייכנסו כוחות חדשים שבהם או שאשתלב או שאוביל".

אתמול (ראשון) התקיים דיון בבג"ץ בעתירה של שיקלי, בדרישה לדחות את הדיון בכנסת. שיקלי טען שהדיון נערך בהתראה קצרה שלא אפשרה לו לטעון את טענותיו, ונוסף על כך, ביקש לחייב את בנט ושקד להגיע לדיון כעדים מטעמו. השופטים רמזו לשיקלי שהעתירה הוגשה מוקדם מדי, עוד בטרם התקיים הדיון, ושיקלי נאלץ למשוך את העתירה.

שיקלי עתר בבקשה שבג"ץ יוציא צו על תנאי, שיחייב את בנט להגיע לדיון בוועדת הכנסת על הכרזתו כפורש, דיון שמתקיים לבקשת בנט עצמו. בדיון טענה באת כוחה של הכנסת כי מדובר בעתירה מוקדמת, ולכן אין לדון בה כלל. בא כוחו של בנט טען שהעותר מנסה לעשות קיצור דרך.

"לא הבנתי מה היה הלחץ לקיים את הדיון בפגרה ולקיים אותו כל כך מהר. מה קרה? הסורים על הגדרות?! אמרתי לפני כמה ימים לח"כ איתן גינזבורג (מי שישמש יו"ר הוועדה), 'עזוב ביורוקרטיה, עזוב פוליטיקה, אתה מבין שאני יושב בחאן עם הילדים ונערך לדיון? אתה לא בחופש?'"

שיקלי מתייחס בראיון ל'ישראל היום' למשיכת העתירה ומסביר שבכך יוכל להשאיר אפשרות לעשות שימוש בטענות בעתיד. באשר לטענה כי במחנה הימין טוענים שבג"ץ מתערב בעבודת הכנסת ובמקרה הזה הוא נותן יד לכך, מסביר שיקלי: "לא ביקשתי מבג"ץ להתערב בעבודת הכנסת השגרתית. לא בהליך בקרה של פעולות ממשלה או חקיקה, אלא רק בהליך משפטי".

תוכן שאסור לפספס
5 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
3
שיקלי יכול להתחיל לארוז ולחזור לאלמוניות. הקריירה הקצרצרה שלו הסתיימה. שלא כמו אצל אלכס גולדפרב, גונן שגב וכיוצא באלה גנבי מנדטים. היום אין יותר עתיד פוליטי לח"כים שגונבים את המנדט ממפלגתם וסוחרים איתו כדי לקבל שריון במפלגה אחרת.
אלחנן בראשי25.04.22
שיקלי חזק ואמץ אני פותח מסעדה ברעננה הם מתפרנסים יפה שם חחחח
הוא לא מחפש פרסום איש ישר וערכי מלמד לחי26.04.22
ימינה גנבה 150 אלף קולות תמימים ימח שמכם חבורת צואה מסריחה
פפוועע25.04.22
2
הנמצאים בתוך שטחי האש באוקראינה ולהוציאם מחוץ לגבול שם למקום בטוח. ממשלת ישראל חייבת מיד לתת הוראה לשלוח לשם כוחות חילוץ גדולים ומיוחדים להצלת חייהם של כל היהודים שם. אסור להפקיר שם ח"ו אף יהודי למוות!!! היהודים המסכנים זועקים כבר לעזרת הצלה במשך 61 ימים (ואולי 62), אך ממשלת ישראל לא פעלה עדיין כדי
בראש ובראשונה צריך להציל מיד את היהודים 25.04.22
1
האם בנט יזכר על דפי ההיסטוריה כראש ממשלה אמין????? את מי היום במידנה זוכרים ? בן גוריון מנחם בגין ביבי נתניהו יצחק רבין שמעון פרס מה ילמדו הילדים מבנט כמנהיג ? מנהיג ששיקר לבוחריו מנהיג שלא מאמין למה שהוא אומר מנהיג שהורס את היהדות אפילו החילים שלו כבר לא מאמינים לו שהיו תחת פיקודו. חבל מ
הר הר25.04.22
אולי גם יעניין אותך
פוליטי מדיני

לשכת נתניהו מכחישה: "שקר מוחלט והטעיית הציבור במכוון"

דוד הכהן | 10:38

בנאום יום השואה

השר בני גנץ: "החזרת החטופים, היא חלק מגבורת היהודים"

בני סולומון | 05.05.24

לשכת רוה"מ מכחישים

דיווח: רה"מ נתניהו ניסה למנוע את גל המינויים בצמרת צה"ל

יוני גבאי | 05.05.24

"חייבים ברמה המוסרית"

גלנט לנתניהו: "לא רוצה לעלות את המחיר, אך העסקה טובה"

קובי אטינגר | 05.05.24

"בסגנון מאיים ומביש"

קיש נגד בן גביר: "פוגע בביטחון המדינה כדי לקושש קולות"

ישי כהן | 05.05.24
ש

הבריאות שלכם קודמת

סל הריון מקיף - ההטבה שתלווה אתכן בחוויית ההריון

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

"חוסר אחריות"

הודעות תוך חילול שבת: גפני תקף את גנץ והתעלם מנתניהו

ישי כהן | 05.05.24

השיחה הקשה נחשפת

טקס ממלכתי? מירי רגב רצתה לבטל את נאומו של אוחנה - שהודיע כי הכנסת לא תשתתף

יוני גבאי | 03.05.24

לקראת סיכום

סעודיה דורשת מדינה פלסטינית - ותחתום רק עם ארה"ב

יוסי נכטיגל | 03.05.24

ברגע האחרון

הקבינט לא סגר את אל ג'זירה; קשור להתקדמות בעסקה?

יוני גבאי | 03.05.24
ש

מבצעים של פעם בשנה

מוסד הרב קוק; לא הספקתם להגיע למכירה? כנסו >>

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם

העדויות צפות

סעודיה עוצרת אזרחים שמדברים נגד נורמליזציה עם ישראל

יוסי נכטיגל | 02.05.24

"הזוועות נחגגות 

זוועות ה-7 באוקטובר נחגגות | המסר של הרצוג ליהודי העולם

יוני גבאי | 02.05.24

וכמה חרדים יש בהייטק?

ג'וניורים? זו התכנית לשילוב חרדים ללא ניסיון בחברות הייטק

כיכר השבת | 02.05.24

דאגה של ממש

זה הלחץ הבינ"ל שישראל מפעילה כדי למנוע צווי מעצר בהאג 

יהודה גל | 02.05.24
ש

מחלה אוטואימונית

ראש הישיבה מתחנן: "את אחי אני מבקש; צריך לשקם את בית המשפחה שחלתה"

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

צרות של ערבים

דרמטי: חברי פת"ח מאשימים את אבו מאזן בכישלון מול חמאס

דניאל הרץ | 02.05.24