כיכר השבת

סופה של כהונה קצרה

בנט הכריז על פרישה מהפוליטיקה: "לא אתמודד בבחירות"

ראש הממשלה הכריז על כוונתו לפרוש מהפוליטיקה ולא להתמודד בבחירות הקרובות לכנסת • איילת שקד תקבל את ההובלה של 'ימינה' • עד הבחירות בנט יכהן בתפקיד ראש הממשלה החליפי (פוליטי)

60
רפאל כהן | כיכר השבת | ל' בסיון | 29.06.22
פורש מהפוליטיקה. בנט
פורש מהפוליטיקה. בנט (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)

ראש הממשלה נפתלי בנט, שצפוי בקרוב לעזוב את תפקידו, הודיע הערב (רביעי) לחברי מפלגתו 'ימינה' על הכרעתו הסופית שלא להתמודד בבחירות הקרובות לכנסת, שצפויות להתקיים בעוד מספר חודשים.

בימים האחרונים, מאז הכרזתו המפתיעה יחד עם שר החוץ יאיר לפיד על פיזור הכנסת והליכה לבחירות, כשנה אחר הקמת הממשלה, בחן בנט שורה של אפשרויות באשר להמשך צעדיו בפוליטיקה. בין היתר עלתה אפשרות ריצה יחד עם 'יש עתיד', כך לפי הדיווחים.

הערב, כאמור, הכריע בנט כי הוא פורש מהפוליטיקה. מלשכתו נמסר כי עד הבחירות הוא צפוי להישאר בתפקיד ראש הממשלה החליפי.

איילת שקד, שבמשך שנים עשתה כברת דרך יחד עם בנט בפוליטיקה הישראלית, תהיה לפי הדיווחים יו"ר 'ימינה' הבאה. מתן כהנא צפוי לעבור למפלגה אחרת.

בנאום שנשא בכנסת, הודיע היום (רביעי) נפתלי בנט על פרישתו מהחיים הפוליטיים, ועל העברת מושכות הנהגת מפלגת 'ימינה' לאיילת שקד. הוא בין היתר גם שיתף כי "יהיו בשורות בקרוב שנוגעות לעתידנו", כאשר יש המקשרים זאת להסכמים עם סעודיה.

"בעוד זמן קצר אסיים את תפקידי כראש ממשלת ישראל ואעביר את מקל השליחים לחברי, יאיר לפיד", פתח בנט. "אמשיך לסייע ולעזור לו במסגרת תפקידי כראש ממשלה חלופי ככל שיידרש. הצלחתו היא הצלחת המדינה. העברת התפקיד תהיה מקצועית ומסודרת. טובת המדינה, וטובתה בלבד, לנגד עיני. כך היה. וכך יהיה".

הוא הוסיף: "אני מבקש גם לעדכן אתכם שאין בכוונתי להתמודד בבחירות הקרובות, אבל אני אשאר חייל נאמן של הארץ הזו, אותה שירתתי כל חיי כלוחם, כקצין, כשר וכראש הממשלה שלכם. מדינת ישראל היא אהבת חיי. לשרת אותה זה היעוד שלי".

בנט נפרד מתפקידו: "אני מסיים היום מעל שנה בשליחות למענכם כראש הממשלה. אין עבודה קשה מזו אך גם אין זכות גדולה מזו. אני משאיר אחרי מדינה משגשגת, חזקה ובטוחה. הממשלה בראשותי הספיקה לעשות בשנה - מה שממשלות רבות לא עשו בקדנציה שלמה. מדינת ישראל חזרה להיות מנוהלת.

"הבאנו שקט לדרום, כזה שלא היה שנים, החזרנו מאות אלפי מובטלים לעבודה, התגברנו על שני גלי קורונה ללא סגרים, נלחמנו בנחישות מול גל טרור ויכולנו לו, העלינו את שכר החיילים האהובים שלנו, והבהרנו לאויבנו שמי ששולח מחבלים לתל אביב, ישלם את המחיר בביתו שלו".

בשלב הזה רימז: "בקרוב יהיו בשורות חשובות נוספות בתחומים שנוגעים לעתידנו ולעוצמתנו".

עוד קרא בנט בנאומו לממשלה רחבה. "דבר אחד צר לי, וזה שהרבה מאד ישראלים טובים שנציגיהם נותרו באופוזיציה, הרגישו בשנה החולפת שחרב עליהם עולמם. שמעתי את הקולות. אני מכבד אותם. וכשכואב לאזרח ישראלי, כואב לי.

"כל קבוצה בישראל תהיה לפעמים בקואליציה ולפעמים באופוזיציה, אנחנו צריכים ללמוד לקבל את זה. זה הסדר הנכון. אסור שכל אחד מחצאי העם ירגיש באבל כשהחצי השני מקים ממשלה. והכי טוב בעת הזאת - ששני החצאים יקימו יחד ממשלה גדולה וטובה".

לדבריו, "שאפתי כראש ממשלה לדאוג לכלל אזרחי ישראל, ללא קשר למי הם הצביעו. אני מאושר שהצלחתי להעניק ביטחון ושקט הן לתושבי שדרות שרובם מצביעים ימין, והן לחברי קיבוצי העוטף שרובם מצביעים מרכז ושמאל. הרי מחבלי חמאס אינם מבדילים בין ישראלים מימין או משמאל".

בהמשך נאומו אמר: "אזרחים יקרים, הוכחנו השנה שאנשים עם דעות שונות יכולים לעבוד יחד. אף אחד לא צריך לוותר על עמדותיו, אבל בהחלט אפשר וגם הכרחי להניח בצד, לזמן מה, ויכוחים אידיאולוגיים ולדאוג לכלכלה, לביטחון ולעתיד של אזרחי ישראל. הוכחנו שיש טוב משותף.

"אני מבקש גם בעת הזו להזכיר לעצמנו: רק ביחד ננצח. אם נהיה מפולגים, פשוט לא נהיה. אם נהיה מאוחדים, אף אחד לא יוכל לנו. בואו נהיה טובים אחד לשני. בואו נקשיב. בוא נלמד להכיר ולכבד במקום לשנוא: "הִגִּיד לְךָ אָדָם מַה-טּוֹב, וּמָה יְהוָה דּוֹרֵשׁ מִמְּךָ, כִּי אִם-עֲשׂוֹת מִשְׁפָּט וְאַהֲבַת חֶסֶד וְהַצְנֵעַ לֶכֶת עִם-אֱלֹהֶיךָ".

הוא הוסיף: "אני מבקש להודות לאשתי גילת ולילדיי יוני, מיכל, אביגיל ודוד - ששילמו מחירים כבדים בשנה החולפת. לאמא שלי, מירנה בנט, שהיא דמות המופת של חיי. אני מבקש להודות לשרי הממשלה. אני מבקש להודות במיוחד לשותפתי לדרך שרת הפנים, איילת שקד שתקבל לידיה את הנהגת המפלגה, אני בטוח שתצליח להובילה לטובה.

"אני רוצה גם להודות לשר הדתות הטוב שהיה כאן, מתן כהנא, על חברות של 32 שנה ועל אומץ לב בביצוע רפורמות ועל אופטימיות נצחית. אני מודה גם לחברי הכנסת, אביר קארה ושירלי פינטו שעמדו לצדי גם כשהיה קשה. מעל לכל - אני מודה לקדוש ברוך הוא. גם כשהלכתי בגיא צלמוות לא ראיתי רע, כי ה' היה עימדי. חברים - לכל זמן. עתה הזמן שלי להתרחק מעט. להביט על הדברים מבחוץ. הזמן ישקיט הכל, אני הולך לי לדרכי - היו שלום, אני הייתי עמכם, ופי מלא תודה".

יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני בתגובה לפרישתו של בנט מהחיים הציבוריים: "מתברר שהקדוש ברוך הוא מנהל את העולם. אי אפשר לשקר ולרמות את כל המדינה, המפלגה שלו מתה במיתה משונה.

"לאורך כל השנה האחרונה היו טענות נגדינו על התבטאויות קשות מצידנו נגדו ונגד הממשלה הרעה הזאת, מתברר שצדקנו בכל מילה. כולם עזבו אותו, הוא נשאר לבד ועכשיו גם הוא הולך בבושת פנים".

ח"כ בצלאל סמוטריץ הגיב להודעת בנט: "‏ההחלטה לפרוש מהחיים הפוליטיים אינה שלו, אלא של הציבור שמאס בו והקיא אותו מתוכו".

תוכן שאסור לפספס
60 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
52
הוא יודע שבמילא לא יצליח אז מנסה להתפטר בדרך הקלאסית
.30.06.22
51
זה לא כזה משנה... הוא גם ככה לא יקבל קולות מהימין...
יוסי29.06.22
50
את הבית הוא כבר שיפץ, עכשיו הוא יכול לפרוש....
202230.06.22

הצגת כל התגובות

49
את הפדיחה שלך כבר עשית את תצא מהבית אפילו חלאה!!!!!!!!!!!!
.30.06.22
48
יאללה לך כבר.
כ30.06.22
47
עןד אקזיט לרקורד העשיה שלו אבל הבדיחה הפעם על חשבונינו
קובי30.06.22
46
סןפו של נןוכלללל...העיקר השביח את הבית על חשבונינו...אצל ביבי היו מבקשים להביא שמאי ולחשבן כמה הושבח ולפרק הכל או לשלם את סך ההשבחה על חשבונינו
קובי30.06.22
45
זה לא ה'אקזיט' הראשון שלו..
ישראלי29.06.22
44
הוא כבר שבר כ"כ הרבה הבטחות שגם זה לא יהיה מוחלט. הבעל גאוה הזה מסתמא חושב שהוא יקבל כ"כ הרבה בקשות שישחזור, שהוא, בתור גמילת חסד גדול, יסכים "בעל כרחו" לחזור לפוליטיקה
אימנונוב29.06.22
43
כששמעתי עיני נתמלאו בדמעות,שמחה,רק אולי תעשה משהוא אחד טוב קח איתך את ליברמן לא הביתה חלילה,אשתך לא אשמה במהלכים ההזויים שלך, רק התכונתי שתוריד אותו במחלף קסם,ושוב בהתרגשות שלום ולא להתראות אגב על שיפוץ הטירה אתה תקבל הודעה מתי ואיך להחזיר לקופה הציבורית,ביייי
כי תעביר ממשלת זדון מן הארץ29.06.22
42
ברוך שפיטרנו מעונשו של זה חבל שמכר את נישמתו לשטן כדי להיות ראש ממשלה רואים דלפולטקים חלק מיהם מעניין רק הכסא לא ממדלת ימין מעניין שחלק מהימניים הופכים את עורם כשניים ראש כמו למשל רבלין אריק שרון בנט סער פתאום הם נהיים שמולאנים אולי מפחדים מהתקשורת השמולאנית או שיש להם תיקים עליהם תראו את דוברמן ליק
אברהם29.06.22
41
ברוך שפטרנו!! צריך לציין את היום הזה זיכרון לדורות!
Y29.06.22
40
בס"ד, קודם שיחזיר את ה - 50 מליון ש"ח שגנב ללשכת הרמאות ברעננה על חשבוננו. עד אז אין לו שום זכות דיבור.
bgh30.06.22
39
קוף אבסולוטי עובר על הקריירה של ביבי ופשוט מעתיק אותה
משה משה30.06.22
38
ברוך ה' מוחק ימינה
י29.06.22
37
הפעם קיבלת שכל בנט ניהול ממשלה זה לא ניהול סתם בית בחיק המשפחה שם את יכול לעבוד על כוווולם האשה והילדים שלך אבל אבל אבל ממשלה זה ממשלה אך לפחות הרווחת דירה משופצת על חשבוננו עוד יבא יום שגם תחליט להחזיר את הכספים והמליונים כמו את כסא הממשלה לכל דבר יש את העת שלו והכל יבא מאחל לחבר שלך הדוברמן ש
הי בנט29.06.22
36
חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח סוף גנב לתליה (פוליטית כמובן)
,,,29.06.22
35
שקרן רמאי ונוכל הוא כבר החל את הקמפיין לאקזיט הבא גם למיידוף היה מה לקונן מהכלא עד שמת סוף סוף
אבי30.06.22
34
בנט לא למד את הפסוק: טוב שם משמן טוב. עשה סיבוב על העם. אבל יזכר לדיראון עולם וחבל
ששש29.06.22
כי הוא לא יהודי. הוא גוי אנטישמי שעובד על עם ישראל. אכלנו אותה. אבל אנחנו נתנקם אל דאגה. אל נקמות ה'
בושההה30.06.22
33
לפחות שופץ לו הבית
לא נורא29.06.22
32
צריך לעצור אותו על תאונת פגע וברח
אבי29.06.22
31
ברוך שפטרנו מהרשע הזה
יעקב29.06.22
30
במי אני אבחר אם לא בנט???
בדוי29.06.22
29
או סוף סוף! בנט איכזב, שיקר, רימה, וערק לשמאל, זה סופו.
בן גביר המלך!29.06.22
28
ניצחון מתוק של ביבי המהלך שלו הצליח לדחוק אותו למצב שילך לשמאל וכך לגרום למצביעים שלו להצביע ליכוד ולסגור את ימינה
שלום29.06.22
27
סוף גנב לתלייה בנט הביתה רק לשמוע את הנאום שלך זה כמו לשמוע להבדיל את הנאום של המן ושל פרעה הרשעים!!!!
רפאל אהנחי 03.07.22
26
מדובר דווקא בתחילתה של קריירה ארוכה להערכתי 5-7 שנים הוא חוזר ולוקח בגדול
james29.06.22
25
מי שמאמין לבנט לא למד לקח או צעיר או טיפש הצהרות שלו שווים כקליפת השום
חפץ חיים 29.06.22
24
לא. די. זה לא יפה. אל תשאיר אותנו לבד.
מנסור29.06.22
23
ברוך שפטרנו מעונשו של זה. הלוואי שכבר יבוא המשיח וימלוך עלינו.
מאיר29.06.22
22
מי שמשמיץ ןמקלל את בנט וחבריו יש לו חוסר באמונה, הם שליחים של השם, עשו עבודתם נאמנה, בנט באמת חשב לעדות טוב, ניכר מדבריו למרות שטעה בגדול, אבל לא כדאי לחרף יהודים, וכנותם ערב רב ... אולי מי שמקלל הוא הערב רב, ותחשבו על זה🤓
אמונה30.06.22
עיין ביאור הלכה א א תכלית שנאה שנאתים. ואל תדבר שטויות
יוסי30.06.22
21
אני הולך לך אני הולך לך די העם מאס בך
בני ברק29.06.22
20
מותר לברך שהחיינו?
ברוך ה'!!29.06.22
19
למה הוא צריך להיות ר"מ חליפי. זה ממשלת מעבר מה צריך חליפי? לא חבל על הכסף??? אם זה היה קורה אצל ביבי...
יהודי29.06.22
18
ברוך שפטרנו מעונשו של הרשע מרושע
ברוך שפטרנו 29.06.22
17
עשה עלינו סיבוב מסוכן אך לבסוף החליק והתרסק חזרה לרעננה,עכשיו יהיה לו זמן להרצות,לכתוב ספר ובעיקר לתכנן בעורמה על מי יהיה הסיבוב{האקזיט}הבא....... לשם השוואה :בנט כיהן שנה אחת בלבד ובנימין נתניהו 12 שנה.....יחי ההבדל הגדול!!!!!! אנו מאחלים לבנט בחירה מוצלחת של ספה מתכווננת,הצלחה בהכנת נס
ינאי29.06.22
16
בושה וחרפה הרס כל חלקה טובה.פשוט ערב רב
אליהו29.06.22
חחחח הרס מלשון עבר חחח כל הזמן כתבו הורס.ההרס מצחיק
חח11.07.22
15
סוף סוף
גדכ29.06.22
14
ישתבח שמו לעד אין עוד מלבדו זה יותר בי״א לך ולנו תאמין לי בנט תהיה אבא טוב לילדים שלך ותעבוד קשה בשביל להחזיר את האמון כי בטח גם הם חושבים ויודעים שאתה שקרן אבל לא נורא נקווה שתעשה תשובה או שתתגייר בהצלחה מאזרחי מדינת ישראל המאושרים
שב29.06.22
13
ברוך שפטרנו תחזור הביתה נוכללללל שלום ולא להתראות אף פעםם
אפרת29.06.22
12
עשית מספיק פאדיחות
שלום ולא להתראות 29.06.22
11
אין לו מחילה עולמית ! אין לכל חברי מפלגתו ובפרט שקד כהנא ואורבך מחילה עולמית אין לכל חברי הממשלה המושחתת והרעה הזו מחילה עולמית !! איני מדברת בשם אדם_ אלא בשמי ובשם משפחתי המרובה בלעה"ר שנפגענו קשות מכמה גזירות ממשלת השמד הזו. שאף פוליטיקאי ואף שדרן חצוף לא ידבר בשמינו על מה הוא מוכן למחול. אנחנו
מטי29.06.22
תירגעו קצת, לא רק דין, קצת רחמים, אורך רוח, כל המעביר על מידותיו וכו', מי שמקפיד ולא מוחל יקפידו עליו..., ח"ו
הלו הלו30.06.22
תכלית שנאה שנאתים. תלמד לפני שאתה כותב ומשוטט באינטרט
אבי30.06.22
10
ברוך שפטרנו יאלה הביתה מהרררררררררררר
אלי29.06.22
כן, הבית הפרטי שלו שאני ואתה מממנו, עשרות אלפני שקלים (כמה בדיוק, מאות אלפים? זה סודי) ושהרס לשכניו את מרקם חייהם הפרטיים. אחלה עבודה. חייבים לדרוש את הכל חזרה,עד האגורה האחרונה, כולל הוצאות משפט.
מישהו30.06.22
9
מעשה נכון ההסטוריה תשפוט אותו כאחד מראשי הממשלה הטובים שהיו פה טוב לאין ערוך מנתנהו אולמרט ברק פרס רבין לא בליגה של שרון ושמיר אבל בקדנציה הבאה עוד 5-7 שנים הוא שם
james29.06.22
8
למה היה צריך לדפוק איחור של שנה שלימה עם ההודעה הכל כך מתבקשת הזו... שנה אחת מאוחר מידי!
טימטום29.06.22
7
רבותי סופית הוכרעו הבחירות, כי אם ימינה תעבור את אחוז החסימה הרי שקד הכריזה שהולכת עם הליכוד, ואז יש 64 מנדטים לגוש הימין, ואם ימינה לא עוברת את אחוז החסימה, אזי הקולות מתחלקים, והליכוד מקבל לפחות עוד שני מנדטים, ואזי יש 62 לגוש הימין.
אריה29.06.22
6
ברוך שפטרנו מעונשו של זה
יעקב29.06.22
5
אין לו את זה ביותר מבוזה? אלמלא העליבות הזועקת לא הייתי מרחמת עליו
בית"ר29.06.22
4
ברוך שפטרנו
דוד29.06.22
3
לקח 50,000,000 מהתושבים שיפץ את הבית משכורת של מי יודע כמה לחודש סיבך אותנו עם האירנים והלך הביתה , ועוד אומרים שהוא מטומטם דוקא עשה עסק טוב "עבד" על 8 מיליון תושבים והלך לו.
היום30.06.22
2
כעת מובן יותר מתמיד מאמר חז"ל "כל המיצר לישראל נעשה ראש" ויש מפרשים וכי מדוע מגיע לאדם כזה להיות ראש,? אלא ככל שהאדם עולה מעלה מעלה כך הנפילה שלו קשה יותר, ההתרסקות קשה יותר, עם בושות גדולות יותר, הוא התחיל להצר את היהדות והחרדים בברית האחים הידועה לשמצה ב 2013 עם החליפי ולאט לאט הוא הגיע לפסגה לר
מנחם 29.06.22
סוף סוף דברים חכמים.
כ30.06.22
1
בשעה טובה ברוך ה ישתבח שמו לחדד תודה לה על נאמר כל כלב בא יומו העיקר שחפץ את הבית על חשבונונו הכי קל לפרוש עכשו לך ואל תחזור
ברוך ה29.06.22
אולי גם יעניין אותך
פוליטי מדיני

ג'וניורים? זו התכנית לשילוב חרדים ללא ניסיון בחברות הייטק

כיכר השבת | 12:29

דאגה של ממש

זה הלחץ הבינ"ל שישראל מפעילה כדי למנוע צווי מעצר בהאג 

יהודה גל | 10:57

צרות של ערבים

דרמטי: חברי פת"ח מאשימים את אבו מאזן בכישלון מול חמאס

דניאל הרץ | 09:03

דנו ביום שאחרי

לפיד ביקש מהאמירויות לסייע: הכי דחוף להחזיר את החטופים

ישי כהן | 08:50

כאב ראש מדיני

דאגה בי-ם: האו"ם ינסה להכניס את ישראל ל'רשימה שחורה' 

יוסי נכטיגל | 07:42
ש

חצי מחיר מת"א

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף ברטניה ישראל | מקודם

אחרי ההודעה

מתקפה חריפה: "התייצב לצד המפלצות השפלות ביותר"

יוסי נכטיגל | 01.05.24

חקירת הטבח

נתניהו מגיב למבקר המדינה: "התנגחות מיותרת בזמן מלחמה"

יאיר טוקר | 01.05.24

סערת חוק הגיוס

גנץ מגבה את היועמ"שית ותוקף: "כתם של חוק השתמטות"

יוני גבאי | 01.05.24

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 01.05.24
ש

האיש שחלם חלום:

לא תאמינו מה הוצע לדוד (60) שחלם כל חייו להרוויח מנדל"ן

כיכר בשיתוף סיני השקעות | מקודם

"יש הצעה על השולחן"

הרצוג נפגש עם בלינקן: "שחרור החטופים - בעדיפות עליונה"

יוני גבאי | 01.05.24

עסקת החטופים שבדרך

"בשביל להציל 22 איש או 33 איש" | סטרוק מעוררת סערה

יוני גבאי | 01.05.24

סקר חדש

כרבע ממצביעי גוש הימין: רה"מ נתניהו צריך להתפטר מיידית

ישי כהן | 01.05.24

"אין לכך תקדים"

פוקס מגיב ללימון: "דרישה לא חוקית, ניסיון לכפות הפרדה"

יוני גבאי | 30.04.24
ש

תורה וגדולה

גם להישאר בעולם התורה וגם להתפרנס בכבוד

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

נסיעה "מבצעית"?

נהגו של בן גביר ייחקר באזהרה; השר ימסור "עדות פתוחה"

יוני גבאי | 30.04.24