כיכר השבת

המתיחות ביהדות התורה

'דגל' אינה בייביסיטר, כדאי מאוד שתרוץ לבד / אבי גרינצייג

כל מי שיצא וימשש את הדופק הליטאי, בכוללים ובאירועים משפחתיים, בקעמפים של הישיבות ואפילו - רחמנא ליצלן - אצל המודרנים ברשתות החברתיות, ישמע את הדרישה מתנגנת מאליה: רוצו לבד, נמאס • טור פוליטי מאת אבי גרינצייג על המתיחות ביהדות התורה (פוליטי)

93
אבי גרינצייג | כיכר השבת | כ"ח באב | 25.08.22
דגל ואגודה בחתימת הסכם, בבחירות 2019
דגל ואגודה בחתימת הסכם, בבחירות 2019 (צילום: באדיבות המצלם)

אפתח בהבהרה, חשובה במיוחד בנושאים מעין אלה: אינני מתיימר לייצג כאן מישהו באופן רשמי, להביע את דעתם של גדולי ישראל או אפילו לטעון שזה מה שיקרה בסופו של דבר - אם כי הסיכוי לכך בהחלט קיים, בניגוד להכחשות המושמעות על בסיס יומי על ידי אי אלו מומחים לענייני דגל, שזכורים לנו היטב מנבואותיהם המופלאות לפני 4 שנים, ערב הבחירות לרשויות המקומיות.

בטרם אסביר למה כדאי שדגל התורה תרוץ לבד, חשוב להבהיר שאין כלל חשש משריפת קולות - דגל התורה עוברת בכל תסריט את אחוז החסימה (אפילו במודל מחמיר של 72% הצבעה, כשמדובר על כמעט 160 אלף קול). נכון, אגודת ישראל לא עוברת לבדה בשום מצב, אבל במחילה, זו בעיה שלה.

אי אפשר להתנהל עצמאית ולתקוע אצבע בעיניהם של רבבות ליטאים ואז לבוא ולהתבכיין על הפרת הסכמים. אי אפשר להתראיין ולזלזל פעם אחרי פעם בציבור הכי ממושמע שיש כאן ואז לצפות ממנו להסכים שהמרואיינים שרומסים אותו, הם אלו שישבו בכנסת על קולותיו.

דגל התורה אינה בייביסיטר של אגודה, אם האגודאים מבינים טוב מאוד שהם לא קרובים בשום צורה לאחוז החסימה, יתכבדו נא וימצאו פיתרון לעצמם, זה יכול להיות בלוק טכני עם בן גביר, זה יכול להיות כניסה תחת כנפיו של האח הבוגר אריה דרעי וזה יכול להיות חזרה כנועה לשותפות בעלת פרופורציות מתאימות עם דגל. הדגלאים אינם אחראיים לוודא שקולות מצביעי אגודה לא ירדו לטמיון.

ואחרי שהסברנו למה אין בעיה, אסביר למה אני חושב שזה צעד כדאי: ראשית כל, משום רצון הציבור.

כל מי שיצא וימשש את הדופק הליטאי, בכוללים ובאירועים משפחתיים, בקעמפים של הישיבות ואפילו - רחמנא ליצלן - אצל המודרנים ברשתות החברתיות, ישמע את הדרישה מתנגנת מאליה: רוצו לבד, נמאס. שירת ה'שש שלוש' נשמעת מחדש בכל מקום.

והדברים קל וחומר בעקבות נוכחותו וסגנונו של היו"ר האגודאי החדש, יצחק גולדקנופף. ימחל לי ר' יצחק, אין לי דבר וחצי דבר נגדו, אבל מבחינה אלקטורלית הוא פיגוע מהלך, לשני הצדדים. אני לא רוצה לדמיין מה עושות ההצהרות הבומבסטיות שלו על חשקו בתיק האוצר לאוזניו של המצביע החילוני מלא החלחלה שבקושי גומר את החודש ומדמיין את החרדי ששולח לו יד לארנק. אני גם לא צריך לדמיין מה עושות המתקפות המרומזות והישירות שלו על דגל ונציגיה לאוזניים הליטאיות.

עם כל החיבה, הסיעה המרכזית שהוא מייצג שווה ביום ורוד מאוד (עם הערכת יתר למספר המשפחות, למספר המצביעים בבית אב, לאחוז בעלי האזרחות הישראלית ואחוז המצביעים בפועל) פחות משני שליש מנדט. שאר המנדט שהוא רוצה לקבל, מורכב מאברכים ובעלי בתים ליטאיים, בחורי ישיבות ובנות סמינר ואפילו גננות מהמגזר הסמוך. אתה לא יכול לזלזל בהם ובנציגיהם, ואז לדרוש לייצג אותם.

יש גם את הטיעון שריצה נפרדת עשויה להחזיר הרבה מאוד מצביעים הביתה, או להיפך, להוציא אותם מהבית... השוואה של הבחירות המוניציפאליות בירושלים ב-2013 וב-2018 מצביעה על גידול בלתי אפשרי של יותר מ-20% בין כוחה של יהדות התורה ב-2013 לכוחן של שתי רכיביה ב-2018. זה לא גידול טבעי, זה גידול שטבעי לו להצביע למפלגה שהוא מזדהה איתה יותר ולא למפלגה מאוחדת. ומה שנכון במישור המקומי, נכון גם במישור הארצי.

גם כלפי אלו שבוכים על זליגה לבן גביר מדובר בצעד יעיל, שעשוי להחזיר אותם לשבט המקורי. ואני כבר לא מדבר על הניסיונות היצירתיים לחבר לאגודה את הפלג הירושלמי, את חב"ד ואולי אפילו חלקים מהעדה. אדרבה, כל תוספת כזו תהיה מבורכת.

ואחרי הכל, ביום הבחירות אצעד לקלפי, יחד עם מאות אלפי יהודים חרדים אחרים, ואצביע כפי שיורו לנו מרנן גדולי ישראל שליט"א, ביחד או לחוד.

תוכן שאסור לפספס
93 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
67
כל אחד כן אחראי לכך שלא ישרפו
אלי בלום15.09.22
66
זה הזמן לתת לגפני להבין שיש מעליו גדולי ומנהגי ישראל וכל אחד שומע לרבותיו ואם הרבנים האלו פסולים אז צריך להיפרד כמו ללכת עם דוקמן וחבריו ביחד
שמשון27.08.22
65
יואילו בטובם לרוץ בנפרד ולו בכדי שימחקו מהמפה הפוליטית את רצון העם הם אינם משרתים מזה עשורים הסוגיות הבוערות עודנן בועטות חיות וקיימות וקולותינו משמשים פרנסה בכבוד לחצרות ולמקורבים בלבד כאשר הציבור כולו נאנק ונענק(מלשון מענק, ארגז עופות לפני החג לאברך השמח כמוצא שלל לא באמת מעניק פתרון) הסימן המובהק
חרדי מודרני 27.08.22
בול...
דני 01.09.22

הצגת כל התגובות

64
הפתרון לסיכסוך הישן הזה הוא פשוט מאוד רק שכל החכ"ים החרדים מפחדים ממנו פחד מוות ,ההגיע הזמן לפריימריז במפלגות החרדיות ואז נגע בדיוק כמה תומכים יש לכל עדה ועדה וכמה תומכים יש לחכי"ם שלנו ועד כמה הציבור צמא לדם חדש שיעבוד עבורינו ולא עבור עצמו
אורן26.08.22
63
קשקשנות מהסוג המכוער !!! כליטאי נמאסלי מהפטרנות הליטאית כנגד כל דבר שלא לפי "הדעת תורה של הגדולים הליטאיים" זה בא לידי ביטוי בעבר מול ש"ס והיום מול בעלז לכל אדם ישנה את הזכות להחליט מי הרב שלו ומה היא הדעת תורה שלו אם מדובר ממשחקי כבוד ומשרות תקראו לילד בשמו ואל תקשקשו עם עקרונות שהיו כבר בתקופת חור
אורן26.08.22
62
לחיים אשכנזי תמשיך לשאול את השאלות הנכונות אבל אל תפריע בבקשה לפיצול תן לליטאים להגיע לבחירות שניות בכמה קלפיות בבני ברק שיתחננו לקולות החסידים ואז אולי הם יעבדו באמת כהוראת גדולי התורה החסידיים (אולי הם באמת התנהגו ככה בתשמ"ט עדיין לא נולדתי אז)
גבריאל26.08.22
61
תרוצו לבד ובלי אגודה (שהרי לא תעבור) תישארו באופוזיציה כי לא יהיו 61. קצת היגיון. תפסיקו לחשוב מהבטן
דגלאי 26.08.22
בטופוזיציה? הרי כל הבלאגן גפני והגדוילים שלו עשו כדי להתחבר לגנץ ולפיד וללכת לקואליציה עם שמאל. אחרי השמצות של יתד הנאמן נגד אדמו"ר מבעלזא גם מותר להשמיץ את כל גדוילים למיניהם שלהם
אגודאי26.08.22
שאגודה תחבור למישהו לבן גביר או לנעם ותעבור מה לנו ולהם? פריצים מגודלים
מצויין26.08.22
60
פילוג או לא , אני הליטאי אצביע בל"נ לסמוטריץ הוא לא פחות יר"ש עקב טענות על כולם וחשש שישמאילו
מרדכי26.08.22
סמאטריטעטש
מישהו28.08.22
חחחחחחח סמרטוטיץ ירא שמיים לכן הולך עם רבני צהר ובן גביר תותח.. זה כל מה שיש למי שבוחר בהם לאמר בן גביר מוציא סרטונים של ילדון מתבגר עושה שרירים זה מה שיש לו למכור
חחחחחחחח26.08.22
59
סיפורי סבתא. דגל לא עוברת.
הפוך על הפוך26.08.22
58
טור דפוק במחילה!! מזעזע ומחלחל!! אבי, אתה רוצה להביא לפיצול?! אין בעיה. דגל ואגודה לא יעברו. וגם אם 'דגל' תעבור, 'אגודה' לא (או ההיפך) והכוח החרדי יוקטן משמעותית. וגם לימין לא יהיה 61! שוב נלך לאופוזיציה. והכל בשביל אגו ליטאי מנופח.. גרינצייג. מחק את הטור, תעשה טובה!
ליטאי כאוב26.08.22
57
מעניין האם היית אומר אותן דברים בתשמ"ט כשעץ לא נכנסו והיתה הצבעה חוזרת, האם גם אז היית אומר שהחסידים לא צריכים לדאוג לליטאים???! לגופן של דברים, הליטאים דואגים לעצמם בלבד היות ובלי קולות אגודה אין סיכוי ל-61 לימין והם וישבו באופוזיציה. סמוך על האספסוף הליטאי שהיה בועט בחסידים מזמן. עיין ערך 6-3.
מישהו25.08.22
אספסוף ליטאי לא היה לכם אף פעם רוב חבורת אוכלי קוגל געלאע לולי שהאדמו"ר מחב"ד הביא לכם כמה מנדטים
שמעון26.08.22
המילה אספסוף אינה ראויה בשום תנאי ובשום מצב. אנא בואו נשמור על גבולות יהיה מה שיהיה
חיים שיש בהם26.08.22
56
בדיוק באותו המטבע. כמה אידיוטי מצידך להשמיץ לעקוץ ולרדוף בכל הזדמנות את הפלג הירושלמי, ולחשוב שהם יבואו להצביע, לתת לך כוח לרדוף אותם ביתר שאת. אתה ושכמותך אשמים באובדן המנדט של קולותיהם. רק לחשוב, אם היה לנו המנדט החסר ל-61 לפני שנתיים, היינו חוסכים לעצמנו את כל הגיהינום שעברנו.
יהודי25.08.22
א'. אתה מהפלג אז אל תדבר עליהם בגוף שלישי למרות שאני מבין את הבושה... ב'. להפך הוא אמר שהפלג יכול להתחבר לאגודה. ג'. גהינום גשמי לא היה לנו אלא ירידה ביהדות של העם בעקבות המנדט החסר, (הסתות שמנעו קירוב ממשלה רעה ליהדות ועוד) ועל כך יתנו הפלג ומנהיגיה את הדין על זה שפעלו ממניעים של כבוד ד'. הם הרודפי
יוסי25.08.22
55
אתה בהחלט לא מייצג את הרבנים בדגל אלא את האספסוף, את אנשי 63 את אנשי הקלחת הגיהנומית, את הערסים של דגל שקופצים מקטטה לקטטה, רוצים להיפרד בבקשה מה כל הדרמה? למה לריב בכוח?
יאצק25.08.22
54
אנילא מאמין שיישאר עוד מי שרוצה לא לעבור את אחוז החסימה מה יש לכן שאתם משחקים בעם שירטל בשביל כסא עופו חבל שאין פריימריז גם אצל הציבור החרדי כל היו יותר חושבים
קובי25.08.22
53
טור מדהים וכל כך נכון מבטא בדיוק את הלך הרוח הליטאי ואת מה שמדברים ברחובות הגיע הזמן שדגל תעשה מעשה ותפריד כוחות
בחור ישיבה25.08.22
52
זה ממש לא בעיה של דגל אם בלוק הימין היהודי יפול בגלל משחקי גאווה של ליטאים וחסידים
פוויי כמה שחצנות ופטרוניות29.08.22
51
מעניין מי כתב נגד ומי בעד הכתבה מה שנראה שהדגלאים בעד ואלו שלא אז לא זה רק מוכיח את האמור במאמר אנחנו לא בייביסיטר
תוהה26.08.22
50
אחרי שדגל איבדו את ר' חיים הדרך היחידה שלהם לנצח זה ע''י שילהוב נוער ה6:3 אם ירוצו אם ירוצו יחד רציתי להציע שקבוצה אחת תצביע בפתקים שונים לדוגמה פתק לבן שכתוב עליו את האות ג וככה נדע מי יותר גדולים
בני26.08.22
49
שויטים בין כה וכה בסוף תקבלו את המקומות הזוגיים אז במקום לפנות לקהל מצביעים חדש ולקבל 8 מנדטים ויהיו לכם 4 נציגים ותפקיד ראשון, אתם בוחרים לדבר על פילוג להמאיס את גפני על החסידים ואת גולדקונפף על הליטאים כדי לקבל 6 מנדטים שהם 3 לכל אחד. בבחינת גם לי גם לך לא יהיה.
שמחה26.08.22
48
איזה היסטוריה יפה יש לליטאים. כנראה שיענקי קנייבסקי רצה לרוץ עם אגודה אז עד עכשיו לא היה פיצול .... אבל "הנכד " של הרב אדלשטיין .(לא יודע איך קוראים לו ) רוצה שיהיה פיצול . והנה פלא הרבנים אומרים שלא ירוצו ביחד . קיצער הכל בלופ אחד גדול . נראה לי צריך אחד כמו הדר מוכתר אצל החרדים ויפתחו מפלגה חדשה
אלי26.08.22
ועוכר ישראל
אתה בלוף26.08.22
47
חלוקה צודקת 12345 שייך לדגל 678 חסידים
יוסף25.08.22
46
לא מספיק מה שעבר הציבור החרדי בחודשיים האחרונות, כמה נהרגו ונפצעו, אש התבערה של הבחירות שהיו לפני 40 שנה כמה ביזוי לתמידי חכמים כמה לשון הרע, אני זועק מדם ליבי : " משוגעים מטורפים תרדו מהעץ " , למי זה חסר ומי צריך את זה ? לא מצא הקב"ה כלי מחזיק ברכה אלא השלום.
מדת הדין לא תשתוק25.08.22
45
כזה טמטום עדיין לא נתקלתי אם אגודת ישראל לא תעבור-וזה מה שיקרה אם יהיה פיצול לא רק החסידים יפסידו , אלא גם הליטאים וכל מחנה הימין דתיים כולו . ונקבל את לפיד על כסא ראש הממשלה
חיה25.08.22
השאלה היא אם זה כל כך ברור למה הליטאים צריכים להתקפל בפני הדרישות המופקעות של החסידים הסחטנים שיתקפלו הם אף אחד לא רוצה לעשוק אותם רוצים לתת להם בדיוק מה שמגיע להם
טמטום26.08.22
44
חחחחחחחחחחחחחחחחחח הליטאים המודרנים שאינם ממונים ע"י דגל התורה מתים על התוכנית של בעלז. לא יודע איפה אתה מסתובב
ליטאי מודרני28.08.22
אדרבא, אם מתאים להם שיצביעו לאגודת ישראל שווה לבדוק אחת ולתמיד מי שווה כמה.
בז29.08.22
43
רק תזכירו לי אחר כך שכל קול קובע
שלמה דייטש26.08.22
42
השאלה היא לאיזה גדולי תורה תשמע? לכמה מפלגות יש רבנים חשובים שתומכים בה: יהדות התורה - ראשי הישיבות, אגודת ישראל - אדמו"רים, ש"ס - חכמי הספרדים, נועם - חכמי קהילות התורני לאומי, הציונות הדתית - רבני המזרחי וקהילות חו"ל הציוניות, עוצמה יהודית - רבני ההתיישבות הצעירה, או לחכמים שמעדיפים להיות קשורים ל
לומד קצת26.08.22
41
הגיע הזמו שהכתבים למינהים יתבטלו בפני גדעת תורה וכ"ש שהנציגים ויפסיקו להביע דעות המחממות את האווירה ללא כל כיסוי גדולי התורה אינם מסתכלים על חוג זה או אחר אלא על כלל ישראל מי ששלא מסתכל כך אינו גדול בתורה
צחי25.08.22
40
ימחל לי הכותב, אבל דברים אלו ראוי להם שלא ייאמרו. ראשית, חסידים או ליטאים - כולנו אחים. גם אחים לדרך וגם לאג'נדה על פי רוב. השינויים, אם ישנם, מינוריים מאוד. והגיע הזמן שבכלל ההבדלים הללו ייעלמו מהעולם. פריימריז כללי בהחלט יכול להיות הפתרון ולא מן הנמנע שחסיד יצביע לליטאי ולהיפך בפריימריז הללו. שנית
דוד25.08.22
39
איך כיכר השבת מעלים תוכן כ''כ מוטה לצד אחד ובצורה כזאת מזלזלת כלפי הצד השני? ואני מצטט מפה למטה: ''אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.''
חיים25.08.22
38
אבי היקר אם דגל באמת היו חושבים שהם עוברים את אחוז החסימה ובאמת היו רוצים לרוץ לבד הם היו נכנסים לחדר אחד עם נציגי אגודת ישראל ויוצאים ביחד ואומרים אנחנו חיים בשלום אבל מסיבות כאלו ואחרות אנחנו רצים בנפרד. זה לא מה שקרה כי בדגל יודעים שהם לא ירוצו לבד אז הם לפחות רוצים לצאת השולטים והמוותרים אפילו ש
שמחה28.08.22
גם אני מצטרף לבקשה
שלמה דייטש30.08.22
37
אנחנו רוצים שירוצו בנפרד כדי ששתיהם מצידי יכשלו. אנחנו המודרנים הלא מתיפיפים כבר כמה מערכות בחירות לא מצביעים להם. (ולכן הם תקועים אגב על 7) . אני לא בוודאי כאשה שאינה מיוצגת. והנה המרצע יצא מן השק הליטאים ירוצו בנפרד בגלל אנגלית בחיידר או יותר נכון שליטה על כספים... לא שהחסידים ונציגיהם מעניי
מודרנית26.08.22
צודקת 100% לגבי רופאים אולי נביא כמה חוצניקים רוסים או אמריקאים מאנ"ש שם אוי וועי לומדים לימודי ליבה העניין פה לא בעחזא, ולא חינוך הטהור, ולא ברב אדלשטיין העניין שגפני לא מוכן להיות מס. 2
חשקופא26.08.22
מלא חרדים עובדים ואת וודאי לא חרדית שנה של מכינה והם עושים את כל מה שעשית ב12 שנות לימוד ויכולים ללמוד איזה מקצוע שהם רוצים. מכירה מלא כאלו תפסיקו לבלב עם הליבה זה נועד להשתלט על החרדים ולהשליט את התכנים שלכם צאו לנו מהוריד
שקר26.08.22
תמשיך לבלבל במוח מתחת לשולחן בכולל אנגלית היא חסם משמעותי מאוד שאי אפשר לגשר עליו בשנה מכינה מכיר כמה וכמה שהתיאשו ונשרו מלימודים בגלל אנגלית נחמד מאוד לספר לעצמך סיפורים שאתה יותר טוב מכולם ואם רק תצא לשוק כולם ישתחוו אליך מגלומניה חרדית מצויה אני עשיתי תואר ראשון בפתוחה ועובד כיום בחברה מובילה, ור
יעקב26.08.22
36
כתבת נהדר ונכון מאוד לדעתי.
יאיר26.08.22
שמתם לב שיאיר לפיד הוא היחיד פה שבעד המאמר המטופש של הכותב הליטאי מקורבם ואיש היח"ץ של הנכדים הנכונים
יאיר לפיד28.08.22
35
בין כך ובין כך לא אצביע לא לאלו ולא לאלו. מקווה ששניהם לא יעברו את אחוז החסימה.
חיים26.08.22
34
כל מילה בסלע, חובה להפריד, לפחות פעם אחת... אח"כ אפשר לחזור להיות יחד לפי התוצאות שיהיו.
אברך25.08.22
33
טור מגעיל!! מלא בפטרונות ליטאית ואגוצנטריות!! "דגל אינה בייביסיטר" וכו ... מה עם כל ישראל ערבים זה לזה ? איפה ערבות הדדית?? וכי גריצייג היקר ישא בתוצאות של אגודה שלא עוברת את אחוז החסימה ואז כל הציבור הדתי והחרדי ישלם ביוקר כולל זה הליטאי??
מוישי25.08.22
מי שלא בטוח שהוא עובר שיתכבד ויקבל את התנאים. כנ"ל סמוטריץ
גערער לשעבר25.08.22
תקרא מה כתוב דגל אינה בייביסיטר זה אומר שהיא לא בייביסיטר לסחוט מישהו בעל אחריות בשם ערבות זו שחיתות שאין כמוה לומר שדגל צריכה לשאת בתוצאות שיקרו בגלל אי כניעה לדרישות מופקעות של נצלנים המאיימים בהקטנת כל הגוש זה לומר שדגל הם בייביסיטר תגובה מלאה בתלותיות וחוסר מודעות
תלמד עברית26.08.22
32
איזה כיף זה לקבל במה ולהגיד "כולם חושבים כמוני". שירת השש שלוש נשמעת במעוזות הטמטום והפילוג. לרבים מהאנשים שרק רוצים לחיות פה בארץ בטוב ובשקט ולקיים את רצון בוראם, כל הפוליטיקה הקטנה והמלוכלכת של עסקני דגל התורה בכללותה, רק מעוררת את המיאוס והקבס ביתר שאת, ואפילו, שומו שמים! מעלה בראשם את האפשרות ל
חרדי ליטאי מיינסטרימי25.08.22
ואת עוד קורא לעצמך מיינסטרימי דבריך מעידים מה הקשר בינך לבין המיינסטרים ביקרת בבית כנסת ליטאי אמיתי לאחרונה?
ירושלים26.08.22
31
אבי היקר כתבת נכון מאד
ק25.08.22
30
הלוואי שירצו בנפרד וגפני הצרחן והקשקשן ילך הביתה
שוינא28.08.22
29
איזה שטויות בערמות אם יהיה פיצול בין דגל ואגודה כולנו לא נהיה בכנסת . זה פשוט אסון הפיצול הזה . עד שבנט הסתלק מחיינו אתם רוצים להמליך את לפיד/בני גנץ?????????
יהודי25.08.22
28
נכון מאד מאד! ייצגת את העמדה הליטאית בכבוד!!!
ליטאי25.08.22
27
משום מה נראה כי דגל היא המחליטה מי הם גדולי ישראל בכל פעם בוחרים לעצמם את גדול הדור בבקשה הכל פןליטיקה בניגוד לאגודה שם גדולי ישראל בעצמם מחליטים הכל ברור לכל מי שיש לו שכל בראש ושכחתי הנכדים הם מובילים את הציבור הליטאי כצאן טועה
דעת תורה28.08.22
26
הלוואי רצים בנפרד. נמאס לנו מהליטאים שונאי ישראל בגופם. רשעים ארורים. בתשמ"ט היה לאגודה 5, ולדגל בקושי 2 עם הבלזים. אם נפרדים נקבל את חב"ד, ונחזיק בכל אלו שנמאס להם לבחור ג'. עוד יהיה לנו את הברכות של בני חיי ומזוני, ולאגודה יהיה בעז"ה 5. דגל ישארו בחוץ עם ה-6/3 שלהם. גם בן גביר צריך לרוץ בנפרד. מה
מוטי26.08.22
25
חברים יקרים חסר פה דגש על העיקר והוא שמפלגה חרדית אינה מבקשת עוד ועוד מצביעים מהיכן שרק תמצא, מפלגה חרדית מטרתה לתת ביטוי לכל המאוגדים תחת משמעת שלמה לגדו"י, רק מי ששייך למשותף הזה יש למפלגה כזו מה לצפות ולהשקיע בלהביא אותו להצביע, מעבר לזה זה כמו להריץ קמפיין ברחוב שאינו חרדי בכלל.
בז26.08.22
24
אחרי שדגל התורה כבשו את החינוך העצמאי תוך נישול אגודת ישראל משליטה בו גם לא מצרפים את בעלז לחינוך העצמאי ואז נלחמים בהסדר של בעלז מול משרד החינוך זה קצת יותר מדי וכפיות טובה מול בעלז שבתשמט העבירו את דגל את אחוז החסימה תוך שניה אפשר לצרף את בעלז לחינוך העצמאי וחסל הפגיעה בחינוך הטהור אחרי שדגל נלח
משה לוי25.08.22
פנינו לקרב קמאן ביבי
מוטי ברקו26.08.22
23
צודק מאוד מזדהה עם כל מילה הלואי וירוצו בנפרד, אם ירוצו עם אגודה לא אהיה מסוגל להצביע להם
חרדי ליטאי25.08.22
22
חזק ונכון. כתבת את כל האמת בצורה טובה ומכובדת
מנחם 25.08.22
21
צודק בכל מילה. אגב אצל החסידים רק הבן של האדמו"ר נהיה אדמו"ר הבא בלי קשר עם הוא תלמיד חכם
אלי30.08.22
מה שגורם להם לדעת מגיל צעיר שהם צריכים להתנהג ברמה גבוהה יותר
שלמה דייטש31.08.22
20
כתבת רייטינג חלולה עכשיו נראה את ’כיכר’ הניטרלית בכתבה הפוכה- חסיד נגד הליטאים ספוילר? לא יקרה
אני25.08.22
זה כן קרה
נדפקת26.08.22
יקרה ועוד איך
מה26.08.22
דווקא קרה, אצל שימי שפר-אבל ברור שזאת הרבה יותר משכנעת.. בסוף האמת משכנעת
יאיר26.08.22
19
הליטאים הם לא מהיום החורבן של הידות בכל השטחים בחורי ישבה ללא טיפת יראת שמים מודרניסציה לכל הכיוונים מאז הפילוג חרב עולם החרדי החורבן השני פלג עץ וכו' מי הביא את החורבן של עול הדירות שבחור כלומניק שוה כך כך כסף מה זה שוק במות ובסוף שגפני ילך הביתה מספיק פעל למען הציבור בשם מרנן ורבנן ואך ו
דני25.08.22
צודק, אל תצטרף אליהם. רוצו לבד!
נחי25.08.22
18
אתה אוהב ישראל שאין כדוגמתך
על חורבות ירושלים25.08.22
17
אני שומע יותר ויותר קולות מהפלג שמחפשים את הדרך הביתה, וברגע שהוויכוח יהיה על אידאולוגיה האם לקבל מרות של שרד החינוך יהיה תירוץ מעולה לשוב הביתה. לא דיברתי על חסידי רבי שאול בגלוי ובסתר. חסידות בעלזא היא חסידות גדולה ומכובדת ויש 10,000 במידה ויש 100% הצבעה. אך יחס לככל הציבור כבודם במקומם מונח.
שי25.08.22
16
הלוואי וירוצו לבד נמאס לי מגפני הזה איכס מגעיל
חסיד28.08.22
15
כל מה שכתבת נובע נטו מאגו מנופח ותו לא . אולי הטענות צודקות אבל אי אפשר לשפוך את הגיגית עם התינוק כי אם יש סיכוי שאגודה לא עוברים מה יעזור שדגל יקבלו גם 6 מנדטים וישבו באופוזיציה לחמם כסאות יש פה אחריות על כל הגוש ולא רק עצבים גרידא
משה 25.08.22
14
איכס של כתבה
חסידי 25.08.22
13
תמשיך לזלזל
חיים25.08.22
12
בעצם לטענתך עדיף נציגים של ליברמן ולפיד מאשר נציג חסידי שמכניס לימודי ליב"ה?
שמחה02.09.22
אנחנו מצביעים כי כך הורו לנו ולא מחשבים מה יותר גרוע ממה
משה04.09.22
11
אבי למה לא כתבת מנין לדגל 160 אלף קול? פחדת שנפריך אותם? בא תענה על השאלות שיש על המספרים שפרסמת בקול העיר. נתחיל דווקא מהסוף איך יש לדגל 20 אלף קולות בערים שלא כללת ברשימה אם בסה"כ קבלה שם יהדות התורה 16 אלף קול מתוכם 4,000 בערים קרית גת קרית מלאכי עמנואל כפר חב"ד קוממיות חזון יחזקאל ואור הגנוז, נש
חיים אשכנזי26.08.22
10
מי שמכיר קצת את המספרים בירושלים יודע שכמה מאות קולות עשו את ה3-6. בעוד כמה מאות קולות לאגודה היה 4-5. ככה שבבקשה גרינצייג אל תצא עם הגאווה הטיפשית שלך.
6-325.08.22
9
אמת לאמיתה
שמואל25.08.22
8
כל מילה אמת!! רוב הציבור הליטאי בעד פירוד מאגודה אגודה תקעו לנו אצבע בעין יותר מידי פעמים, בכל הערים המעורבות יש להם הסכמים בשביל השטיבלים והכסף שלהם ודופקים את שאר החרדים שמעדיפים מועמד חרדי או דתי, נמאס מהצביעות שלהם אין בכל מקרה אחדות בינהם לבין דגל הגיע הזמן להתפצל. ואגודה צריכה לעשות חושבים עם
ליטאי25.08.22
7
אני אצביע לבן גביר גם אם ירוצו בנפרד!
אברך25.08.22
6
זה נבלה וזה טריפה והלוואי שיעלמו מהעולם כולל ש"ס כל אלו החריבו את כל היהדות ומחללים שם שמים ברבים ורק דואגים לבני ביתם ואולי הקב"ה יושיע אותנו שיעלמו מהעולם
יוסי29.08.22
5
כתבה ראויה בהחלט. תקוותנו להיפרדות מעשקן הגננות
יוד25.08.22
4
אני חסיד מיוצאי גור מכיר את השחיתויות הלוואי וג לא יעברו את אחוז החסימה ודגל ילכו לבד
אריה קזול25.08.22
3
כחסיד גור אנוס אשמח שיפרדו ואוכל במשהוא להביע את זעמי ותסכוליי
אלימלך25.08.22
2
הפסד של שלושה מנדטים אינו דבר של מה בכך עבור החרדים, אבל ניחא. אדרבה, ירוצו לבד דגל, ירוצו לבד אגודה, שניהם לא יעברו את אחןז החסימה וישארו מחוץ לכנסת.
ליטאי25.08.22
1
הדברים - קילורין לעיניים.
משה25.08.22
אולי גם יעניין אותך
פוליטי מדיני

סעודיה דורשת מדינה פלסטינית - ותחתום רק עם ארה"ב

יוסי נכטיגל | 03.05.24

ברגע האחרון

הקבינט לא סגר את אל ג'זירה; קשור להתקדמות בעסקה?

יוני גבאי | 03.05.24

העדויות צפות

סעודיה עוצרת אזרחים שמדברים נגד נורמליזציה עם ישראל

יוסי נכטיגל | 02.05.24

"הזוועות נחגגות 

זוועות ה-7 באוקטובר נחגגות | המסר של הרצוג ליהודי העולם

יוני גבאי | 02.05.24

וכמה חרדים יש בהייטק?

ג'וניורים? זו התכנית לשילוב חרדים ללא ניסיון בחברות הייטק

כיכר השבת | 02.05.24
ש

תורה וגדולה

גם להישאר בעולם התורה וגם להתפרנס בכבוד

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

דאגה של ממש

זה הלחץ הבינ"ל שישראל מפעילה כדי למנוע צווי מעצר בהאג 

יהודה גל | 02.05.24

צרות של ערבים

דרמטי: חברי פת"ח מאשימים את אבו מאזן בכישלון מול חמאס

דניאל הרץ | 02.05.24

דנו ביום שאחרי

לפיד ביקש מהאמירויות לסייע: הכי דחוף להחזיר את החטופים

ישי כהן | 02.05.24

כך ניתן אוויר לחמאס

כך פעל מחדל המענקים לעזה - לבקשת נתניהו וראש המוסד 

יהודה גל | 02.05.24
ש

השקעה בטוחה ויציבה

נדל"ן מניב בשליש מחיר? הכירו את ההשקעה החכמה בפתח תקווה

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

כאב ראש מדיני

דאגה בי-ם: האו"ם ינסה להכניס את ישראל ל'רשימה שחורה' 

יוסי נכטיגל | 02.05.24

גינוי אחרי הסערה

נתניהו נגד בוגי יעלון: "צריך להתבייש על דבריו"

יאיר טוקר | 01.05.24

אחרי ההודעה

מתקפה חריפה: "התייצב לצד המפלצות השפלות ביותר"

יוסי נכטיגל | 01.05.24

חקירת הטבח

נתניהו מגיב למבקר המדינה: "התנגחות מיותרת בזמן מלחמה"

יאיר טוקר | 01.05.24
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

סערת חוק הגיוס

גנץ מגבה את היועמ"שית ותוקף: "כתם של חוק השתמטות"

יוני גבאי | 01.05.24

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 01.05.24