כיכר השבת

טור דעה

קואליציה איין, מאוכזבים עדיין // יצחק שינפלד

נתניהו יכל להרכיב קואליציה בתוך 48 שעות, הוא התמהמה, שותפיו הביטו אחור, והפכו לנציבים ומתעקשים. עו"ד יצחק שינפלד בטור אישי (פוליטי)

7
עו"ד יצחק שינפלד | כיכר השבת | ז' בכסלו | 01.12.22
קואליציה איין, מאוכזבים עדיין // יצחק שינפלד
(צילום: יח"צ)

האופוריה שלאחר הבחירות נמוגה בערפילי המו״מ המייגע שסופו יגיע אך לוט כרגע בערפל סמיך. קואליציית חלומות ברורה של 64 ח"כים, מול 46 ח"כים לא מלוכדים בלשון המעטה, כששנים טוענים לכתר האופוזיציוני! אחד מהם עוד עלול למצוא דרכו בדיעבד לקואליציה. בתווך עוד 10 ח"כים ערביים, שנתונים לקנייה בכל נושא נתון, למעט נושאים ביטחוניים. תוצאה יותר טובה, דמיונית. ועדיין קואליציה אין.

שוב התברר הכלל הידוע, ׳מה שניתן לעשות היום! תזדרז ותעשה אתמול. מחר זה עלול להסתבך׳, וזה הסתבך. נתניהו יכל להרכיב קואליציה בתוך 48 שעות, הוא התמהמה, שותפיו הביטו אחור, והפכו לנציבים ומתעקשים. יותר ממה שמעניין אותם גמולם ותפקידם, מטריד אותם מה קיבלו האחרים. לא לצאת פריירים, זה המוטו שמנחה. עוד לא דיברנו על הבעיות בליכוד, בתוך הבית.

לשם שינוי השמיכה לא קצרה ולא חסר תפקידים. הבעיה, מעט התפקידים המתאימים ליהודים שומרי תורה ומצוות, המשמשים שליחים נאמנים לציבור שבחר בעדם. נציגי הציבור החרדי חייבים להתמקד בפעילויות שמשרתות את הצרכים והאג׳נדות שמנחים את קהל בוחריהם. מטבע הדברים שגם נציגי הציבור הדתי מחפשים להשפיע באותם תחומים, א״כ לא רק, למזלנו. מבחר התפקידים שמעניינים אותם, רחב יותר.

ממשלת-השיסוי הולכת הביתה שנה וחצי מאוחר מדי, את נזקיה ופצעיה ייקח זמן רב לתקן. בחסות תקשורת שהתמסרה לחלוטין, הם ׳ידעו׳ לשלוט, ושלטו. הפונים הסידרתים לבג״ץ נגד כל עוולה שלטונית, יצאו לשנת שבתון מתמשכת. הם כבר חזרו, אז מה? כיום מול תקשורת עוינת בעליל, מול קטני אמונה וקומה המסיתים ומאיימים להוציא ׳מיליון איש לרחובות׳, יהיה קשה. אבל אפשרי. צריך להפנים שאפשר, לא רק צריך. ׳אסור לפחד כלל׳. רק עמידה על עקרונות ושלטון אמיתי ללא פחד מהפקידים, יבטיחו שלטון ממושך למשך שנים.

מאחר שאסור לפחד, במו״מ אסור לוותר. מה שייחתם! ספק באם יתקיים, מה שיידחה ולא יסוכם מראש ובמפורש, הסיכויים למימוש וקיום קטנים עד לא קיימים. לאחר שהליכוד ישביע את רעבונו בעניינים המעניינים אותו ואת צרכי מנהיגו, הדרך תהיה פתוחה לממלכתיים בראשות גנץ, להציל את המדינה מהפיראטים החרדים. בני גנץ כבר התבטא: אכנס לקואליציה, רק כדי להציל את המדינה! בני-גנץ פתח, ׳פתח׳ של סיכה, כדי שיפתח לפני האולם, כשיבוא הזמן.

׳ולא תהיה כהנת כפונדקית׳. מה שהובטח לאחרים מגיע גם ויותר לשותפים הנאמנים. שותפים שהוכיחו את נאמנותם בעבר ולא רק כהבטחה לעתיד. שותפים שהלכו אחר בנימין-נתניהו במדבר האופוזיציוני, ולא נענו לפיתויים קורצים ומפתים, גם היום ניתן להוריד עבורנו את הירח והכוכבים, באם נשנה עמדה ופוזיציה. אנו חלק הומוגני ממחנה הימין, אך לא בכיס ולא שבויים.

אפס מו״מ, אלו דרישות סף, שעליהם לא מדברים ולא נכנסים למשאים ומתנים. החזרת הסטטוס קוו בענייני-דת והפרהסיה הציבורית היהודית למעמדם, עדכון השחיקה בתקציבי החינוך והכנסת התקציבים לבסיס התקציב, דם ילד חרדי לא חיוור יותר. תיקון מיידי בשכר כלל עובדי החינוך החרדי לפי הרפורמה החדשה, עבודת חרדי/ת לא שווה פחות. החזרת הבג״צ לגודלו הטבעי והמקורי ע״י חקיקת פסקת ההגבלה שתשאיר את הכנסת כריבון ומחוקק, ותשלול מהבג״צ את היכולת לפסול חקיקה חוקית כדי לשמור על האג׳נדה של ׳רחביה פינת טלביה׳ והחנפים לה. תקצוב מלא לצרכי דת, מסורת והווי יהודי כמו לספורט, אמנות, תיאטרון ומוזיקה אתנית. שליטה מלאה במינויי הציבור החרדי-דתי, ראשות הועדות הקשורות ישירות לאופי חייו. על זה לא מנהלים שיחות או דיבורים מיותרים, זוהי נקודת ההתחלה.

שורת דרישות מינימאליות, שנציגי הציבור החרדי, חייבים להתנות ומראש. כמובן בנוסף למינויים הפרסונאליים, שחשיבותם רבה לעין ערוך בעזרה לציבור הכללי והדתי-חרדי. ואל יבושו מפני המכלימים, את הדין וחשבון הם חייבים למצביעיהם הנאמנים, לא לעיתונאים עוקצים ותקשורת-עוינת בכל מקרה. הציבור ׳מעריך׳ אנשים העומדים על דעתם וצרכי קהל-שולחם, הוא ׳יאריך׳ אפו, גם באם המו״מ יתמשך. סוף טוב ישכיח את תלאות הדרך.

תוכן שאסור לפספס
7 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
7
צודק!ֶ אסור לוותר, ככה נעריך אותם.
חנוכי01.12.22
6
כמו תמיד קולע,ישר,ולעניין. תורה וגדולה
בן מנחם 01.12.22
5
מרן הרב עובדיה אמר שהזכויות של בתי הכנסת והמקוואות שיבנו ע"י שס יזקפו לזכות המצביעים. הליכוד מתנגד לתיקון סעיף הנכד בחוק השבות ומעלה המוני גוים גמורים לארץ ישראל. האחריות על ההתבוללות היא לא רק על ראשי הליכוד אלא על כל המצביעים!!!! תעשו תשובה!!!!
מצביעי הליכוד ישאו באחריות 01.12.22

הצגת כל התגובות

4
ההסכם עם הציונות הדתית מצפצף על יהדות-התורה. סונדלו לחלוטין. מעכשיו יתרכזו בחקיקה וכסף. תפקידים מינימאלי
בן-תורה 01.12.22
3
צודק בכל מילה חייבים להעמיד פעם אחת ולתמיד את המנהיג על המקום אפילו אם הוא ינסה להקים ממשלה ולהכריח את נציגי אגודת ישראל להצביע בעד עליהם להצביע נג ולהפיל את ממשלתו נרוויח שני דברים האחד שהוא מייד יכנע ויתן את מה שמגיע לנו והשני שאם וכאשר סיטואציה זו תתממש כל השמאל מגנץ וד לפיד ימחאו כף
שלום01.12.22
2
החרדים כרגיל חא הסתדרו בינם לבין רבניהם ויצאו פיסטוקים.
שמוליק02.12.22
1
מה עם לימודי ליב'ה? המשך וקידום השתלבות בתעסוקה במגזר הפרטי? עד מתי ימשיכו העסקנים להגביל ולסנוור את הציבור הנאמן שלהם? אנחנו במדינת ישראל, לא בגטו ולא בשטייטל. חייבים להשתלב.
שלמה04.12.22
אולי גם יעניין אותך
פוליטי מדיני

הנשיא הרצוג: אין גדולה ממצוות פדיון שבויים, לפעול באומץ

ישי כהן | 10:04

אחרי המשבר בתחילת השבוע

לקראת משבר עם מצרים? "נוריד את דרג היחסים עם ישראל"

יוסי נכטיגל | 09:33

"מצב קריטי ודחוף"

ג'ו סאליבן גינה את תקיפת משאיות הסיוע לעזה: "שערוריה"

דוד הכהן | 07:23

"זה אינו יום עצמאות רגיל"

ראש הממשלה נתניהו מתחייב: "נמשיך עד הסוף, עד הניצחון"

ישי כהן | 13.05.24

"אני מכיר את השכול מקרוב"

הנציג החרדי לדרוזים: "כולנו  משפחה  שכולה אחת גדולה"

יוני גבאי | 13.05.24
ש

חדש דנדש

קורס הכנה ללידה, *אבל* עם סגל מומחים וצוות מיילדות 

כיכר בשיתוף מעייני הישועה | מקודם

בראיון ראשון בתפקיד

למרות המשבר עם ביידן - השגריר מתעקש: "עסקים כרגיל"

יוני גבאי | 13.05.24

הממשלה תתפרק?

"הפערים בלתי ניתנים לגישור" | המו"מ עם חמאס במבוי סתום

יוני גבאי | 12.05.24

"מזעזע לשמוע את זה"

טראמפ לצד ישראל: "הפעולה של ביידן - מהבגידות החמורות"

יוני גבאי | 12.05.24

"תחלופה טבעית"?

מדיניות 'היום שאחרי': בכיר במועצה לביטחון לאומי - התפטר

יוני גבאי | 12.05.24
ש

לסיים מסכת אחרי מסכת

2 מליון ₪ הושקעו בפרוייקט הדיגיטל התורני - הצטרפו >>

כיכר בשיתוף יומי | מקודם

בהפגנה בהרצליה | צפו

לא מתייאש | ח"כ לפיד: "אנחנו נשלח את הממשלה הביתה"

קובי אטינגר | 11.05.24

במהלך הקבינט

סמוטריץ' התנגד לציוץ של בן גביר - נתניהו התפרץ בצחוק רם

יוני גבאי | 10.05.24

ברוב גדול

האו"ם צפוי לשדרג את מעמדם של הפלסטינים - כמו מדינה

כיכר השבת | 10.05.24

"נעמוד לבד"

נתניהו בראיון מקיף לד"ר פיל: "ננצח את חמאס - כולל ברפיח; אני מחוייב להחזרת החטופים"

יוני גבאי | 10.05.24
ש

פשוט, דיגיטלי, חכם ויעיל 

ללא הלוואה או גמ"ח: כך יישאר לכם כסף לפינוקים בכל חודש

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

"נילחם בציפורניים"

עם סיכה צהובה ובלי מילה ישירה נגד ביידן | כך הגיב נתניהו

יוני גבאי | 09.05.24