כיכר השבת

כנס חירום סוער בכנסת

יאיר לפיד: "פירקו לחתיכות את החינוך" • קרעי: "כמו בזמן אנטיוכוס שוב הרוח מנצחת"

בעקבות הסמכויות שניתנו ליו"ר נעם אבי מעוז במערכת החינוך, ארגנה היום שרת החינוך ביטון "כנס חירום" בכנסת • ראש הממשלה היוצא תקף את נתניהו ואת ממשלתו המיועדת ומתח ביקורת על המתחולל לדבריו במערכת החינוך • שלמה קרעי השיב: "כשאין לשמאל מה להציע, בטח אחרי שנה וחצי של כישלון, הוא חוזר לקמפיין ההפחדה וההסתה" (פוליטי)

21
יוני גבאי | כיכר השבת | י"ב בכסלו | 06.12.22
לפיד וקרעי
לפיד וקרעי (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

מתקפות השמאל נגד יו"ר נעם אבי מעוז, בעקבות הסמכויות שניתנו לו, נמשכת. היום (שלישי) התקיים בכנסת "כנס חירום", שארגנה שרת החינוך היוצאת יפעת שאשא ביטון. ראש הממשלה לפיד וחברי כנסת נוספים מהקואליציה היוצאת תקפו את מעוז ואת מערכת החינוך המתגבשת. חבר הכנסת שלמה קרעי מהליכוד השיב: "יותר תנ"ך. יותר זהות יהודית. זו הכרעת הבוחר וזה מה שיהיה בעזרת השם".

ראש הממשלה ויו״ר יש עתיד, יאיר לפיד, השתתף בכנס ונשא דברים בפתחו. "אני לא יודע מי יהיה שר החינוך הבא, אבל אני יודע מי הוא לא יהיה. הוא לא יהיה האחראי על החינוך הממלכתי דתי, כי זה הועבר לסמוטריץ׳; הוא לא יהיה אחראי על תוכניות חינוכיות חיצוניות, כי זה הועבר לאבי מעוז ולרב טאו; הוא לא יהיה אחראי על החברה למתנ"סים כי היא הועברה לידי דרעי; הוא לא יהיה אחראי על התרבות היהודית, כי זה הועבר לאורית סטרוק; הוא לא יהיה אחראי על החינוך החרדי, כי זה הועבר לחרדים. הוא אפילו לא יהיה אחראי על המינויים במועצת המורים, כי גם זה הועבר לסמוטריץ׳", אמר לפיד.

"שר החינוך הבא של מדינת ישראל לא ינהל את מערכת החינוך. הם פירקו אותה לחתיכות מהסיבות הלא נכונות. נתניהו כל כך חלש, כל כך תלוי בהם, שכל מי שרצה משהו מיד קיבל. שום דבר לא קדוש בעיניהם. לא צה"ל, לא שלטון החוק, לא החינוך של ילדי ישראל".

לפיד תקף: "החינוך של הילדים שלנו לא מעניין אותם. בכל המשא ומתן המשונה והמטורלל הזה לא קם אף אחד, אף אדם בכל הקואליציה הזו, ואמר את המשפט הפשוט: אני רוצה להיות שר החינוך. אף אחד מהם לא אמר שזה החלום שלו, לחנך את ילדי ישראל, לעצב את העתיד שלהם.

"כשאנחנו הקמנו את הממשלה כולנו ידענו מהיום הראשון שיפעת שאשא-ביטון תהיה שרת החינוך. כי היא דוקטור לחינוך, כי זה חלום חייה. כי היא ידעה מה היא רוצה לעשות במשרד. כי זה כל מה שעניין אותה ובגלל זה היא היתה שרת חינוך מצויינת".

ראש הממשלה המשיך: "מה זה אומר על העתיד שלנו שהאנשים שיובילו את החינוך לא מאמינים בשלטון החוק, לא מאמינים בסובלנות, לא מאמינים בערכי מגילת העצמאות, חושבים שישראל צריכה להיות מדינת הלכה ולא מאמינים בלימודי ליב״ה ובחינוך לדמוקרטיה.

מה זה אומר על העתיד שלנו שאת מערכת החינוך יובילו אנשים שמאמינים בתפיסות משיחיות, בזה שנשים צריכות לחזור למטבח ובזה שאם אתה לא יהודי אתה אזרח סוג ב'. מה זה אומר על העתיד שלנו שדווקא הרשויות החלשות יותר, הרשויות העניות בפריפריה, הן אלה שיהיו הכי תלויות באבי מעוז ובאורית סטרוק ויצטרכו להתקפל בפני המשנה הקיצונית והמאוד משוגעת שלהם".

חבר הכנסת שלמה קרעי מהליכוד, היחיד מבין חברי הקואליציה המסתמנת שהשתתף בכנסת, התעמת עם חברי הכנסת ובין היתר אמר: "לפני 2200 שנה, ישבו אנטיוכוס ומועצת השרים שלו ותכננו איך להשכיח תורה מישראל. היו להם תקציבי עתק מקרנות זרות פרוגרסיביות. הם החליטו להתמקד בנושאי הליבה שישכיחו ויטשטשו את הזהות היהודית. והנה, 2200 שנים אחרי ההיסטוריה חוזרת".

קרעי המשיך: "2200 שנים אחרי, הוציאו את התנ"ך מהבגרות, הכניסו תכנים אנטי ציוניים דרך עמותות זרות, ומשתמשים בשמות קוד: "מלפפונים ועגבניות ירוקות" כדי להסתיר את החושך והאפילה שלהם.

"כשאין לשמאל מה להציע, בטח אחרי שנה וחצי של כשלון, הוא חוזר לקמפיין ההפחדה וההסתה... שיתוף הפעולה עם ההמרדה הזו מלמד אותי שיש לנו במערכת החינוך הרבה מה ללמוד כדי להפוך למערכת חינוך טובה.

"אזרחי ישראל, רוח הגבורה היהודית שניצחה לפני 2200 שנה את אלו שניסו לטשטש את היהדות, ניצחה גם הפעם. יותר תנ"ך. יותר זהות יהודית. זו הכרעת הבוחר וזה מה שיהיה בעז"ה".

תוכן שאסור לפספס
21 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
21
איש שאינו יכול להטיף מוסר בטח ובטח. אבל יש משהו אחד שהוא צודק לצערנו, כמו שאמר ידידיה מאיר: אף אחד לא ביקש להיות שר החינוך.. לא אכפת לאף אחד הנושא הזה כנראה. פשוט עצוב.
07.12.22
20
אפשר לחשוב ששר החינוך בממשלה האחרונה החליט על משרד החינוך,הוא רק אפשר לקרן החדשה להכניס תכנים מגעילים ולהרעיל את ילדי ישראל. מי שהחליט אלו תנועות חיצוניות שהשתלטו על משרד החינוך. כל יום לברך ברוך שאיני לומד או שילדים אינם לומדים בחינוך ממלכתי.
אהרון 06.12.22
19
החינוך של ילדי ישראל זה בדיוק התנ"ך והערכים שהתורה מקנה לנו!!!! אם לא זה אז מהו ה"חינוך" של ילדי ישראל שאתה מדבר עליו? "ילדי ישראל" אלו ילדים יהודים ולכן כן כן החינוך הוא אמור להיות חינוך המבוסס על ערכים יהודיים מהתורה הקדושה!!!!!
תגובה 06.12.22

הצגת כל התגובות

18
פחדנים העיקר שיאיר אמר שצריכים אחדות ובנתיים משמיץ בלי סוף כל מי נכנס או חסם לו את הדרך שהוא חושב זה דוגמא לא עשה צבא באמת לא סיים בגרות אין לו שום תואר אלא הוא צריך להיות שר השינת חינם ביחד עם חברו בנט ואוות ומיכאלי וגולן אה ושכחתי וכל הערבים וישמאלים נכדים של עשיו הרשע
בדוי06.12.22
17
לפיד, בלה בלה בלה יש לך אמונות מגבילות ושנאה תהומית נגד כל מה שנודף ממנו ריח של יהדות לך לטיפול קח כדור ורד לעזה עם טיבי. כל דקה בישיבות הכנסת אתה יורד לשלוח פקס....אין לך מה למכור עוף וצא מהחיים שלנו .
דקל06.12.22
16
כל כך בורי ועמי הארץ הם המכשלה הכושלת והאנטי דתית הזאת כמו המתיונים שהיו אז שדגלו ביוונים כך אלו שאין להם שום זיקה ליהדות ולמנהגיה היפים אלא שהם רו צים להיות ככל הגויים ולהידמות למעשיהם הרי אין להם שום זיקה לארץ ישראל ולכן הם יהודים גלותיים ומזל שהם לא עלו כי הם רצו להשמיד ולהרוס את הניצוצות האחרו
אבי06.12.22
15
האומנות שלו זה,בלה בלה,אין כחו אלא בפיו,גלגול בלעם''במיטבו'',מהנה ביותר לראות אותו מתעצבן,רק שלא ישכח לפנות לביבי בתואר :
אדוני ראש ההמשלה !06.12.22
14
איזה "חינוך" יקלקלו, את החינוך לנצרות? לאיסלם? לאטאיזם? לזוהמה חוצה מגדרים?
מאמין06.12.22
13
האלימות בכבישים הם הוכחה מוחצת ל'הצלחה הכבירה' של החינוך הליברלי והנאורה ועוד שלל התיאורים שמר לפיד הממורמר מפרגן לעצמו ולבדו רק חינוך לאמונה בבורא עולם נותן לבני אדם אפשרות לשלוט על היצרים הבהמיים והחייתיים
מ.י.ו 06.12.22
12
לפיד אכלת אותה לך תתפוצץ...
לפיד אכלת אותה לך תתפוצץ...06.12.22
11
כל הדיבורים של ממשלה היוצאת כי אין הם מאמינים בהכרעת הציבור בדרך דמוקרטיה אין לפחד כלל מהדיבורים צריך להרכיב מהר ממשלה יהודית נורמלית
נחל06.12.22
10
הקדוש ברוך הוא הבטיח: סוף הרע לאבדון .. שירת הברבור..
בשט06.12.22
9
אם יעשו משאל עם בעם היהודי בקושי מנדט וחצי יסכים עם האג'נדה של לפיד ושות'..הרי גם שמאלנים רוצים זהות יהודית וכל שהם יצעקו יותר בבחירות הבאות לימין יהיה לפחות 100 מנדטים כי גם שמאלנים רוצים זהות יהודית ולא זהות רחוקה מיהדות אמיתית..תמשיכו לצעוק וממלא לבד תתרסקו!!!
אני07.12.22
8
יעיר לביד...כמה שתנבח יותר ככה הנפילה שלך תהיה יותר עמוקה... אז קח עצם פלסטיק תחזור למקומך הטבעי וסתום. שר"י.
יהודה החסיד 07.12.22
7
יאלה יאלה...ראינו בכבישים בחודש האחרון מה שווה החינוך של מר לפידוס'!!!
חי09.12.22
6
הם מפחדים יאיר המבולבל לא מבין כלום שיחזור לבמחנה
יוסי לוי 06.12.22
5
הזוי יאיר לפיד..לא מוכן ביחד עם המיעוט שלו לקבל את מה שרוב העם החליט. כן מר לפיד רוב העם רוצה יהדות!!
r.p06.12.22
4
שלא ידבר מישהו שלא יצליח לסיים בגרות, לסביבה שלא זה בושות
משה 06.12.22
3
יישר כוח קרעי תמשיך כך. תמשיך להילחם בלפיד עד הסוף👊👊👊👊👊
אא06.12.22
2
הקנאה אוכלת את לפיד...
הקנאה אוכלת את לפיד...06.12.22
1
שאשא ביטון יכולה לקחת את הדוקטורט ושתעשה טיירה , העם בחר העם החליט שהוא רוצה יותר יהדותתוזה מה שיהיה , לפידיוט עדיף שתשתוק ותנסה להשלים בגרות או חצי בגרות אדיוט
שפיץ06.12.22
אולי גם יעניין אותך
פוליטי מדיני

אביו של החטוף אחרי הפגישה עם נתניהו: "רפיח תהיה בידינו"

ב. ניסני | 15:11

ברקע המגעים לעסקה

"יש תאריך"? רה"מ נתניהו דחה פעמיים את הפעולה ברפיח

יוני גבאי | 08:12

בדרך לבחירות?

הדילמה של נתניהו: סמוטריץ' ובני גנץ עם אולטימטום נגדי

יוני גבאי | 28.04.24

מתקפה חריפה

השר סמוטריץ' מאיים לפרק את הממשלה "אם תניף דגל לבן"

יוני גבאי | 28.04.24

עסקת החטופים

"נתניהו משנה את עמדותיו מקבינט המלחמה לקבינט המורחב"

יוני גבאי | 28.04.24
ש

פריחתו של יישוב

הפיכתה של גבעת זאב - מפרבר לעיר מתפתחת

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם

שיבח מחבלים

השופט ליועמ"שית: למה אין חקירה פלילית נגד אחמד טיבי?

יוני גבאי | 26.04.24

השיח מול חמאס

סמוטריץ' נגד המתווה המוצע: "מעכשיו רק פגזים והפצצות"

יוני גבאי | 25.04.24

לפי מקורות זרים

מנהיג החמאס סינוואר יצא מהמנהרות וסייר בשטחי הקרבות

יהודה גל | 24.04.24

"טוב שחליווה התפטר"

סמוטריץ': אסור שהרמטכ"ל יהיה זה שממנה את המחליפים 

ישי כהן | 24.04.24
ש

פארק מגורים חדשני

דירת החלומות שלכם במיקום הכי מבוקש בירושלים >>

כיכר בשיתוף ווסט פארק | מקודם

"תזמון מכוון"

בישראל מעריכים: הסנקציות האמריקאיות ייכנסו לתוקף

ישראל גראדווהל | 21.04.24

"מי זה יכול להיות"

נתניהו לגלנט: ״בכל פעם שאני יושב לפגישות - הכל מודלף"

יוני גבאי | 21.04.24

מתייחס לעסקה

נתניהו בסרטון לפסח: "מה נשתנה הלילה הזה ומה לא?"

יוני גבאי | 21.04.24

הצהרה לרגל פסח

גנץ: "לא וויתרנו על החטופים - מחבלי חמאס אינם חסינים"

יוני גבאי | 21.04.24
ש

כלי קודש

משרה מכובדת: הדרך למיצוי היכולת הלימודית

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

גיבוי ללוחמים?

מיכאלי על הגדוד שצפוי לסנקציות: "היה צריך לפרק מזמן"

יוני גבאי | 21.04.24