כיכר השבת

התסכול, רגע לפני

בני גנץ מזהיר את החרדים; לפיד מתוסכל: "זו ביזה, ממשלת טירוף על מלא"

לאחר שחזר מהלוויתו של הרב חיים דרוקמן זצ"ל, שר הביטחון היוצא בני גנץ, הקדיש את נאומו השבועי לציבור החרדי והתייחס גם לשאלת המוסר הכפול שמציבים בפניו - "הרי גם אתה היית נותן לחרדים את אותו הדבר" | וגם: נאום התסכול של ראש הממשלה היוצא והתגובה של ראש הממשלה המיועד | יו"ר הכנסת יריב לוין הודיע: השבעת הממשלה - ביום חמישי • צפו (פוליטי)

42
יוני גבאי | כיכר השבת | ב' בטבת | 26.12.22

ראשי האופוזיציה העתידית, נאמו היום (שני) בפתח ישיבות הסיעות בכנסת והביעו את התסכול המר שלהם על הממשלה המתרקמת, זמן קצר לאחר מכן יושב-ראש הכנסת, ח"כ יריב לוין, מסר במליאת הכנסת את הודעתו של ראש הממשלה המיועד, ח"כ בנימין נתניהו, כי עלה בידו להרכיב ממשלה.

לוין הודיע כי הדיון וההצבעה בדבר כינון הממשלה ייערכו בישיבה מיוחדת של הכנסת ביום חמישי, ה' בטבת תשפ"ג, 29.12.2022, ב-11:00 בבוקר, זאת בכפוף לאישור הוועדה המסדרת. יושב-ראש הכנסת פנה לוועדה המסדרת בבקשה שתקבע סדרי דיון לישיבה המיוחדת.

מוקד יותר היום, שר הביטחון היוצא בני גנץ, אמר בישיבת הסיעה: "אני שב לכאן מהלוויה של הרב דרוקמן שזכיתי גם אני להיות מתלמידיו. התודעה ההיסטורית שלו שהתעצבה בתקופת ילדותו בשואה עיצבה את פעולתו למען מדינת ישראל. מפעליו החינוכיים, שהייתה לי את הזכות גם ללמוד בהם וגם לתרום להמשך קיומיים כשר הביטחון, בנו ויבנו פה מורשת חשובה. לא תמיד הסכמתי עם הרב, אבל תמיד היה לי אוזן קשבת וקול חשוב שנדם כעת. יהי זכרו ברוך".

בתום ההספד, הוא פנה לציבור החרדי ואמר: "אני מבקש היום, ערב הקמת הממשלה החדשה לפנות לאחיי החרדים.

אני יודע שרובכם רואה את עצמו חלק בלתי נפרד מהחברה הישראלית. שרבים, גברים ובעיקר נשים משתלבים יותר ויותר בשוק התעסוקה. שרבים מתגייסים לכוחות הביטחון, ההצלה והחסד. ואני שואל אתכם לנוכח פני הדברים - האם גבה ליבכם? מה שאתם עושים ונותנים לו יד בימים אלו מבקש להפוך את ישראל ממדינה יהודית למדינה דתית. ממדינת היהודים למדינת שבטים. והתוצאה – תהיה פגיעה ביהדות, פגיעה בדת, ופגיעה בחברה הישראלית כולה".

לגבי חוק הגיוס אמר גנץ: "כשאתם מבקשים לחוקק חוק יסוד לימוד תורה שהמטרה האמתית שלו היא להסדיר את הפטור הגורף משירות העם והמדינה – אתם מביאים להחרבת צבא העם ולא לחיזוק לימוד התורה. כשאתם לא תומכים באלו שרוצים לצאת לעבוד וללמוד ומונעים מהם את הכישורים הנדרשים ובהם לימודי הליבה – אתם פוגעים בחברה ובכלכלה הישראלית שבסופו של יום תכרע תחת העומס".

"הניסיון", טען גנץ ואמר: "לעצב את ישראל כמדינה דתית - יפגע בישראל כמדינה יהודית. הניסיון להפקיע מידי הרמטכ"ל את מינוי הרב הצבאי הראשי – יפגע באיזון הדק בתפקיד החולש על תחומים רבים ומאמינים רבים, וביכולתו של הרב הראשי למלא את משימתו. זו תהיה פגיעה נוספת בביטחון. הלבנת הגזענות בכנסת, ועיגון ממוסד של אפליה – תביא לפגיעה קשה בדמוקרטיה הישראלית. היא דנה אתכם לֶשֵּׁבֶט ולא לחסד. עשרות רבות של סעיפים בהסכם הקואליציוני מרחיקים אתכם מהציבור הרחב. פגיעה במיעוטים שמובילים הגזענים בממשלה – תתהפך קודם כל עליכם. בידיכם הדבר לנהוג באחריות ובהגינות – מחיר הכפייה יהיה קשה וכבד".

לגבי הטענות על הצביעות שלו, הוא הוסיף: "מכובדיי, אני מכיר את האמירה כאילו אני הייתי נותן לחרדים דף לבן למלא בכדי להיות ראש ממשלה. ובכן – דף לבן אולי – דגל לבן לעולם לא הייתי מניף. זה מה שקורה כעת גם מולם וגם מול הציונות הדתית. דגל לבן של כניעה והפקרת הביטחון – לא היה מונף, לא משנה מה היה המחיר. ויתור על צה"ל כצבא העם לא היה עובר במשמרת שלי. כך אמרתי לאורך השנים, כך אני אומר גם כעת. אפשר להגיע להסכמות, צריך להגיע למתווה שירות מוסכם עם ויתורים משמעותיים שבו כל אחד משרת את העם והמדינה – ושומר על אורח חייו. במקום ללכת בשיטות הישנות, בפטורים, במענקים, בהמצאת חוקי יסוד – צריך ללכת בדרך המלך שתחבר את המדינה ואת השבטים ולא בשיטת הפרד ומשול".

בסיום דבריו אמר גנץ: "אחיי החרדים - פשיטת הרגל הדמוקרטית, החברתית, הביטחונית והכלכלית שאנו רואים תכרסם בלב ליבה של המדינה וגם ביהדותה. ביום שבו יוכרזו מלונות לחילונים בלבד, ביום שבו מקומות עבודה יכריזו בגאון שאינם מקבלים חרדים, ביום שבו יבחר לכנסת חבר כנסת ששולל את זכותכם לחיות כמנהגכם – זיכרו שהייתם חלק מהמנגנון שמלבין את הפגיעה במיעוטים. שמפורר אותנו לשבטים. אני מקווה ומתפלל שלא נגיע לשם. זיכרו את המשא ומתן הקואליציוני הזה – שמתברר מעל לכל כמסע לפירוק החברה הישראלית. אתם –תהיו אלו שייפגעו יותר מכולם. זה זמן להכרעות. אני טוען שאחים אנחנו, שאתם חלק בלתי נפרד מהציבור הישראלית ולא שבט בדלני. אך שותפות מגיעה גם עם אחריות."

הנאום של לפיד

ראש הממשלה היוצא יאיר לפיד אמר בפתח ישיבת הסיעה: "מה שאנחנו רואים בימים האחרונים זה לא משא ומתן קואליציוני, זו ביזה. ביזה של הקופה הציבורית, ביזה של הערכים הדמוקרטיים. ביזה שמבזה אותנו מול כל העולם.

"יבול הטרוף של יממה אחת בחייה של ממשלה שעוד לא קמה. זה כבר לא מאבק פוליטי. זה מאבק על נשמת אפה של מדינת ישראל כמדינה יהודית, כמדינה דמוקרטית, כמדינה שפויה. אם מישהו חושב שזה יעצור בהקמת הממשלה, הוא טועה לגמרי. זה אף פעם לא עוצר. מעולם לא היתה – בשום מקום בעולם, בשום רגע בהיסטוריה - קיצוניות דתית ולאומנית שאמרה יום אחד מיוזמתה, "זהו, מספיק לי, אני עוצרת."

"ההתקפה הזו לא תפסק מעצמה. הם לא יתאהבו פתאום בדמוקרטיה. הם לא יראו את האור ויגיעו למסקנה שהם מאמינים בערכים הליברלים של מגילת העצמאות. הם לא יקומו בבוקר ויזכרו שהיהדות היא של כולם. לשלטון קיצוני דתי ולאומני אין רגע שבו הוא אומר, "הגיע הזמן להתחשב באנשים שחושבים אחרת", הם לא יעצרו. אם אנחנו לא נעצור אותם, זה יהיה יותר ויותר גרוע. הם קלטו שנתניהו חלש, והם ימשיכו לבזוז אותו, לבזוז את הליכוד, לבזוז את המדינה".

לסיום אמר לפיד: "ראינו כבר ממשלות מוקמות בישראל. מה שקורה פה זה לא אירוע נורמלי. מה שיש לנגד עינינו זה ראש הממשלה החלש ביותר שהיה פה, וממשלה בהפרעה. זה לא ממשלת ימין על מלא, זו ממשלת טירוף על מלא. אין לנו שום כוונה לשבת בשקט בזמן שהיא מפרקת מבפנים את מדינת ישראל".

ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו השיב ללפיד ואמר: "לפיד, להפסיד בבחירות זה לא קץ הדמוקרטיה, זה מהות הדמוקרטיה. אתה מסרב לקבל את הכרעת העם. אתה ממריד את הציבור נגד הכרעת העם, אתה מפיץ שקרים אינסופיים נגד הממשלה הנבחרת.

"מה יהיה השלב הבא שלך? לשלוח את המפגינים שלך לטפס על גדרות הכנסת? אז אני קורא לך לנהוג באחריות, לקבל את הכרעת העם, להעביר את השלטון בצורה מסודרת כדי שאנחנו נתקן את כל מה שהרסת בשנה וחצי האחרונות".

תוכן שאסור לפספס
42 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
35
ה' טבת דידן נוצח, הרבה הצלחה לממשלה החדשה ימנית ימנית. תודה לבורא עולם.
המורה28.12.22
34
לפיד, זה נראה שאתה לא יודע לאכול את מה שקורה, מסכן אתה מבולבל, לא יודע מה לומר. תשב, תירגע, תחשוב עם עצמך לפני שאתה מדבר. אתה מדבר מתוך פחד ולא מתוך מחשבה ריאלית ובריאה..
יי27.12.22
33
מסיתים עם תעודות. מדקלמים עם תעודות. משועממים עם תעודות. שקרנים עם תעודות. בעצם הכל נכון עליכם.
תת27.12.22
וראש ממשלה בלי תעודת בגרות...
יאיר לפיד28.12.22

הצגת כל התגובות

32
ביבי צודק
אני27.12.22
31
אני באה להודיע לך בני היקר: לא הולך להיות פה מדינה עם כפיה דתית,והחיים ימשכו כרגיל, פליז אל תקחו את הנאומים כשבנט עלה לשלטון ואז כל חברי הימין הזהירו שיהיה כפייה חילונית,ואיזה מסכנים החרדים,ותכלס!-המשכנו לחיות כרגיל,אז לא לקחת את הנאומים האלו ורק להפוך את המילים,לדוגמא:במקום כפייה חילונית-כפייה דתית
טלי28.12.22
30
הקנאה אוכלת אותם
הקנאה אוכלת אותם...27.12.22
29
מה עם תיקון חוק השבות???? לא מעניין אותם שנכנסים לארץ מיליוני גויים וגויות וכבר יש 2 מיליון שנכנסו....וההתבוללות החלה כבר....
הצילו התבוללות.עולים לארץ מיליוני גויים26.12.22
ממש ככה!!
27.12.22
28
שמאלנים , אתם לא מאיימים עלינו ! תעזבו את המדינה ותנו לימין לנהל את המדינה בשקט ! העם אמר את דברו !
יהודה26.12.22
27
מתוסכלים גמורים
ציון26.12.22
26
התנהלות לא מתחשבת של הנבחרים החרדים . תחזור כבומרנג . חוק גיוס -שאו בעול קצבאות -צאו לעבוד התבדלות - הקנאת יכולת להתפרנס.
אליהו26.12.22
לחלוטין. לא כתוב ״מי הוא רשע, המוציא עצמו מן הכלל״?
בדיוק26.12.22
25
גנץ לא תמיד הסכים עם הרב דרוקמן איזה שגעון גדלות חושבים שהחכמה מצאה אצלם מנוח טח עיניהם מראות מה להם ולחכמה ולהנהגת עם ה' חבורה של כסילים ובערים נער ירהב בזקן הכוונה מנעורים ממצוות
במשול צדיקים ישמח העם26.12.22
ונתנייהו הסכים להרב דרוקמן בכלל לא
עידן26.12.22
כן!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ר.א 30.12.22
24
מעניין מה מצא בני גנץ ברבי עקיבא ?
דוד26.12.22
23
לביד....כל המחלה אשר שמתי על מצרים..שישים עליך.. ערב רב זרע נבוזרדאן.
יהודה החסיד 26.12.22
22
נמאס כבר לשמוע אותך מר יאיר לפיד הגיע הזמן לפנות את הדרך לכבוד בנימין נתניהו ולתת למקצוענים לטפל
אבי חג'בי26.12.22
21
שני קשקשנים שלא יודעים להפסיד בכבוד...
שמענו כבר אותכם...26.12.22
20
מה עם תיקון חוק השבות???? לא מעניין אותם שנכנסים לארץ מיליוני גויים וגויות וכבר יש 2 מיליון שנכנסו....וההתבוללות החלה כבר....
הצילו התבוללות בגלל חוק השבות26.12.22
19
הגיע הזמן להניח אותו מאחורי סורג ובריח, הוא מסית כמו אחד השייחים ערבים הקיצונים !!!!!
חרדי חרד26.12.22
18
יש לנו דבר אחד לומר תקפצו לנו😅😂
משה26.12.22
17
שני פוסטמות... לארוך: סתום תפה ותן לעבס כל מה שבא לו העיקר לא ביבי, לאסלם תמדינה זה יותר טוב, טמבל יהדות זה דת... לבינוני היהיר: 54 מליארד לעבס לא שוד הקופה??? הה יצבוע ליהודים אסור לתת רק לך ולערבים, המלכתם עליכם מלך אביון וקריח העיקר לא ביבי, תשלים עם זה העם לא דפוק כמוך וכמו הבוחרים בך.
תימני26.12.22
חחחח אהבתי את זה..תימני אמיתי אתה..יישכויח
יהודה החסיד 26.12.22
16
לך תעשה אמבטיה
בני 29.12.22
15
לפיד יש לך כמה שנים ללכת ללמוד בגרות נעדכן אותך אם התקבלתי ללימודים
ארי27.12.22
14
לכו כל השמאלנים הצבועים 🤮🤮🤮🤮🤮
תימניה26.12.22
13
לצערי גנץ ולפיד צודקים. ייתכן ונהנה מהקופה הציבורית עד הבחירות הבאות. ככל שנהנה יותר, בבחירות הבאות רבים לא יצביעו לליכוד אלה למפלגות אנטי דתיות ישנות וחדשות. סוף מעשה במחשבה תחילה.
יהודה26.12.22
12
היום נוגע לי שהיה תלמיד אצל הרב דרוקמן ז״ל , לכן לפי הבנתי הוא אינו תינוק שנשבה והוא רשע גמור להלכה ושום כף זכות לא יועיל . והוא בא ומטיף מוסר ? שייגעץ
יוסי26.12.22
11
חחחחח מצחיק איך שהשמאל אוכל את הלב.... הם ממש בלחץ🙂 הגיע הזמן לעשות סדר
אחת מהשומרון26.12.22
10
אין לנו הנהגה נורמלית, אחרת היינו לוקחים בחשבון שיבוא יום והם יהיו בשלטון, ואז לא רק שאת ההישגים החדשים שלנו הם יבטלו אלא שגם את הפריבילגיות הקודמות שלנו הם ירסקו. אנחנו שיכורי כח, שונאינו ינצלו זאת היטב, והסטירות שנחטוף יהיו כואבות מאוד. 70 שנה שמרנו על איפוק, עכשיו התחלקנו לגמרי על השכל.
אנחנו שיכורי כח26.12.22
לך תיקח תרופת הרגעה ,אתה סובל מחרדות .
דוד27.12.22
9
עדיין שום דבר לא יגרד את ה53000000000 מיליארד שנתתם לערבים
דוד26.12.22
8
מר גנץ אם לא מדינת ישראל יהודית ולומדי תורה איך היית מצטט את המשנה של ר עקיבא ולפיד המשסע של העם לך לאוגנדע ועזוב אותנו פה וכולנו נחיה בשלום
משה26.12.22
7
גנץ מצטרף להסתה?! צבוע שכמותו!
וד"ל28.12.22
6
גנץ לידיעתך יותר לא תוכלו להסית נגד החרדים למה??? פשוט כי כולם מתחילים להתחזק בזכות ארגוני הקירוב ואין יותר בורים ועמי ארצות כמו פעם אז לך תרד מהארץ כמו רוב השמאלנים שחיים שם אחרי שכשו צבא חה חה ח אלק צבא העם משרתים בקרבי ואחרי זה יורדים זה מה שנקרא צבא ללא ערכים אלא כפייה לשרת בצבא
חיים 26.12.22
5
יאיר יה נקניק כבר ראינו את הממשלה שהקמתם בחיים לא היו כל כך הרבה פיגועים הרוגים ויוקר מחיה כמו עכשיו אתה מדבר על טרוף? הממשלה שלכם היתה טרוף על מלא עדיף שתסתום וזה כיף לראות שהעניים שלך יוצאות אחרי שהוצאת את שלנו יה חמור
שב26.12.22
4
יש רק דעת תורה בלבד
יצחק26.12.22
3
בכל מדינה נורמלית היו עושים מראש הממשלה הרזרבי יאיר לפיד צחוק יומם וליל..הוא פשוט בדיחה מהלכת עבאס בזז את הממשלה שלו במליארדים והוא טוען שבזזו את ביבי..הממשלה בראשותו אחת הממשלות הכי הזוית וגרועות שקמו שכל שר עושה מה שבא לו אפס משמעת קואליציונית
יאיר היהיר26.12.22
2
טיפשים הנכם טיפשים, מלשון נרפים הנכם נירפים כולכם שמעתם את נתנייהו במשך שנה ומשהו איך שאמר אותן המילים על ממשלת לפיד וכמה הסתות וניבול פה הוא וחבריו על חברי הממשלה, אתם כולכם מסוממים לא רואים את עצמכם. ככה יהודי מבולבל.
אלי כהן26.12.22
1
איזה פחד!!! לפיד מתוסכל!! הדיוט שלא עשה שום דבר משמעותי בחיים. שילך הביתה ויקשקש.
יוסי26.12.22
אולי גם יעניין אותך
פוליטי מדיני

106 ח"כים חתמו נגד התובע בהאג | חברי 'העבודה' סירבו 

ישי כהן | 20.05.24

עונה לתובע בהאג

הנשיא הרצוג: "לא נשכח מי שחט, שרף, התאכזר וחטף" | צפו

ישי כהן | 20.05.24

משיב מתקפה | צפו

נתניהו נגד התובע בהאג: חוצפה, כך בדיוק נראית אנטישמיות

ישי כהן | 20.05.24

"היריב שלך כועס"

חדד צפוי לייצג את פילבר | הפרקליטות: "ניגוד עניינים מובהק"

קובי אטינגר | 20.05.24

דיבר מדם ליבו

אח החטוף: "לא מוכן שאחי יחזור מעזה בשקית שחורה" | צפו

קובי אטינגר | 20.05.24
ש

 באורח חרדי

ישיבת טל חרמון - הבחירה המושלמת לנוער חרדי המעוניין להשכלה מקצועית

כיכר בשיתוף שניר חרמון שיאון | מקודם

בצל המגעים מול אמריקה

המלך סלמאן חולה; בסעודיה נערכים לשינויים בהנהגה

יוסי נכטיגל | 20.05.24

פסוקים ואיחולים

בצמרת שותקים; כך מגיבים ח"כים בארץ למכה שחטפה איראן

יוני גבאי | 20.05.24

האם הממשלה תשרוד?

קיץ פוליטי חם; אלו המכשולים הצפויים לממשלה המקרטעת

יוני גבאי | 20.05.24

"אתם לא יודעים לנהל"

חילופי האשמות בין שרים לנתניהו: "אתה לא מעוניין בעסקה"

יוני גבאי | 19.05.24
ש

הכרה בלימודי הסמינר

רוצה ללמוד תואר וחוששת מפגיעה באורח החיים? כנסי >>

כיכר בשיתוף אונ' בר אילן | מקודם

"מהים ועד הנהר" | צפו

אוחנה הציג לבכירה האמריקנית מפה מגן ילדים בחאן יונס

יאיר טוקר | 19.05.24

קורא להציב אולטימטום

סמוטריץ': "להיכנס קרקעית ללבנון אם חיזבאללה לא יציית"

יוני גבאי | 19.05.24

עדכון גירסה

השינויים של גנץ במכתבים לנתניהו על החזרת החטופים 

יוני גבאי | 19.05.24

מלחמת 'חרבות ברזל'

סקר: 63% מהציבור סבורים שתפקוד רה"מ נתניהו – גרוע

יוני גבאי | 19.05.24
ש

ככה מתחילים את הקיץ

זה לא סתם מים חמים וקרים 24/7 - זה שדרוג מטורף לחיים

כיכר בשיתוף אפיקים | מקודם

ממשלת החירום בסכנה

השר בני גנץ הציב אולטימטום לנתניהו - וחטף מכל הכיוונים

ישי כהן | 19.05.24