כיכר השבת

רפורמת לוין | צפו

גנץ: 'מלחמת אחים? נתניהו אשם'; לפיד: "נלחם ברחובות"

לא מפסיקים לאיים: בפתח ישיבות הסיעה, דיברו ראש הממשלה לשעבר לפיד ושר הביטחון לשעבר גנץ, ותקפו בחריפות את ראש הממשלה נתניהו ואת התוכנית המשפטית של יריב לוין | צפו (כנסת)

39
יוני גבאי | כיכר השבת | ט"ז בטבת | 09.01.23
גנץ ולפיד נואמים בכנסת
גנץ ולפיד נואמים בכנסת (צילום: ערוץ כנסת)

‏כפי הנהוג במשכן הכנסת, היום (שני) ינאמו ראשי המפלגות בפתח ישיבות הסיעה. יו"ר המחנה הממלכתי גנץ ויו"ר יש עתיד לפיד, בחרו להקדיש את הנאומים שלהם היום, לתוכנית המשפטית של שר המשפטים יריב לוין.

בפתח דבריו אמר גנץ: "מהימים האחרונים זה ברור: שראש הממשלה נתניהו לא רוצה מערכת משפט מאוזנת – הוא רוצה אותה במצב מאוזן. זה ברור שהוא רוצה לנצל רוב רגעי – ולהצית מאבק ושנאה בין השבטים בחברה הישראלית. זה ברור שהוא ושותפיו החליטו להשמיד את האיזונים, לשרוף את הבלמים, ולסחוט את דוושת הגז בדהרה לעבר התהום. אני מבקש להגיד להם באופן הברור ביותר – אנחנו שמייצגים בנושא הזה רוב מהעם שמתנגד להפיכה המשטרית - לא נגיע לוועדת הכנסת כעניים המחזרים בפתחים. לא נבוא לתקן רבע סעיף ונאמר תודה".

"אם לא נגיע להסכמות – נתניהו ושותפיו יאבדו מהלגיטימציה שלהם ברוב חלקי החברה הישראלית – גם בקרב רוב בוחרי הליכוד. אם לא יהיו הסכמות – אנחנו נהיה ברחובות. אני פונה לבוחרי מפלגות הקואליציה ובפרט לבוחרי הליכוד –רובכם לא הצבעתם למען הפיכה משטרית, רובכם מתנגדים לכך שפוליטיקאים ימנו שופטים באופן בלעדי. רובכם מתנגדים לחוק שיעודד שחיתות במשרדי הממשלה. אתם, אנשי הימין הליברלי, אוהבי המדינה, הראשונים שצריכים לצאת ולמחות. אני קורא לכם לצאת ולהיאבק למען מה שאתם מאמינים בו. לא נגד נתניהו ולא נגד הממשלה – נגד פירוק הדמוקרטיה והמהלך הדורסני וחסר המעצורים. לציבור הרחב כולו שתומך במאבק, אני מבקש להגיד – הגיעה העת לצאת ולהרעיד המדינה".

עוד אמר גנץ: "לחברי הכנסת מהליכוד אני מבקש להגיד – אזרחי ישראל יבואו חשבון עם כל מי שירים את ידו בעד התוכנית לחיסול הדמוקרטיה. את החשבון תקבלו מהר משאתם חושבים. השמיעו את קולכם!".

"אני מבקש לחזור ולפנות לנתניהו", ניסה גנץ להרגיע והוסיף: "התוכנית שאתה מוביל ומאפשר תפגע אנושות בביטחון הלאומי – גם בתחושת החוסן של כל האזרחים מכל חלקי החברה, וגם ביכולתו של בג"ץ ושל המערכת המשפטית להיות כיפת הברזל המשפטית שלנו מול העולם. אם תמשיך בדרך שבה אתה הולך– האחריות למלחמת האחים המחרחרת בחברה הישראלית יהיה עליך."

חבר הכנסת יאיר לפיד אמר בפתח ישיבת סיעתו: "התכנית שהציג בסוף השבוע שעבר יריב לוין מורכבת ממילים מסובכות שיש להן משמעות פשוטה, ומפחידה: לממשלה יהיה כוח שלטוני אבסולוטי. אף גוף לא יפקח עליה. בכל פעם שהחוקים יפריעו לה, היא תשנה את החוקים. בית המשפט יורכב ממקורבי השלטון. פוליטיקאים ימנו שופטים כנועים שיעשו מה שאומרים להם. השופטים יהיו שפוטים של הממשלה. כל שופט שיסכים להתבזות בכך שזה תהליך המינוי שלו, הוא מראש משרת השלטון. זו לא רפורמה משפטית. זה שינוי משטר קיצוני, זה ביטול של מגילת העצמאות, זה ינתק את ישראל ממשפחת המדינות הליברליות. זה לא תיקון הדמוקרטיה, זה חיסול הדמוקרטיה".

עוד הוסיף לפיד ואמר: "ה'דמוקרטיה' של יריב לוין היא משטר של רשות אחת, שבו לרוב מותר לעשות כל מה שמתחשק לו. זה מה שיריב תמיד רצה, הוא רק חיכה שנתניהו יהיה מספיק חלש כדי להכנע לתוכנית שלו. אם השלטון ירצה להתעמר במיעוטים, לפגוע בכבוד האדם, לבטל את חופש הביטוי, למנוע מאתנו להתמודד בבחירות הבאות – זה מה שיקרה. היועצים המשפטיים לא יעצרו אותם. הם יהיו חותמת גומי. מדינה שבה לממשלה מותר הכל, היא לא דמוקרטיה. מדינה שמבטלת בוקר אחד את כל האיזונים והבלמים שיש על השלטון, היא לא דמוקרטיה. אם שינוי המשטר שמציע יריב לוין יעבור, לא נהיה דמוקרטיה. המחירים שנאלץ לשלם על כך הם מזעזעים. בכלכלה, בבטחון, ביחסי החוץ. הממשלה יודעת את זה, רק לא אכפת לה. כמו כל ממשלה לא דמוקרטית בעולם, כל מה שמעניין אותם זה להחזיק בשלטון, לא מה יקרה לאזרחים".

לדברי לפיד: "אנחנו כבר לא מתווכחים עם הממשלה הזו על פוליטיקה. אנחנו נלחמים על המשך קיומה של מדינת ישראל. על עצם הרעיון של חיים משותפים שהממשלה הרעה הזו רוצה לדרוס בלי רחמים. נילחם ברחובות, נסביר לציבור שוב ושוב ושוב מה באמת קורה פה, עד שישראל תחזור להיות מדינה דמוקרטית. זוהי מלחמה על הבית. היא רק מתחילה".

תוכן שאסור לפספס
39 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
38
אם אתם הרוב למה לא היה לכם רוב בקלפי אפילו עם החברים (שונאי ישראל ) הערבים שלכם
משה09.01.23
37
לביד..... שב בלול ותאכל שבלול.. תתפוצצו בשקט ותפסיקו להסיט כי אצל פוטין מזמן היו כבר מחפשים את שניכם בסיביר. שר"י.
יהודה החסיד 09.01.23
36
מיסכן מי שצריך להקליד את כל השטויות האלו... מי קורא אותם בכלל
יויו09.01.23

הצגת כל התגובות

35
לזה בדיוק הצבענו ולכן הם שם לתקן את העוולות אז אל תסלפו את מה שהצבענו בעבורו. אתם לוזרים פחים שלא יודעים להפסיד ובמדינה נורמאלית הייתם כולכם בכלא כל המרדה ועידוד אנרכיה.
צבי09.01.23
34
לפיד אולי אולי תפסיק,לאיים לא בחרו בך תשב בשקט
חסוי09.01.23
33
בני גנץ כל כך הרבה שטיות במילים מאוד אנטלגנטים וראעם שאתה בעצמך לא מאמין במה שאתה אומר ולך גדעון סער השנאה שלך לנתניהו מדבר מפיך וזה הרי נתניהו ציטט מילים שלך שצריך לעשות את הרפורמה
משה09.01.23
32
הגמד עם הראש החלול חזר?? כמה חבל
יריב גולן09.01.23
31
לפיד למה הכנסת שנבחר ע"י העם אסור לה להיות בוס של מערכת המשפט? ומערכת המשפט מותר לקחת סמכיות לא חוקתיות נגד ראש הממשלה בחקירות מושחתות על בסיס שנאה לנתניהו ? הרי בכל מדינה מתוקנת השופטים היו זורקים את הפרקליטות מכל המדרגות עם ראיות כאלו שמופרכות אחת לאחת וכאן לא כי מערכת המשפט לא תלוים בעם
משה09.01.23
30
לפיד וגנץ נובחים נובחים ולא נושכים.יאלה לכו למזבלה
אורה10.01.23
29
מי שמסית כמו השופט לשעבר ברק ולפיד ומוביל למלחימת אחים, מקומו בכלא באופן מיידי. לדעתי על הממשלה להכריז מצב חירום ולדחוף מיידית לכלא את המסיתים מהשמאל, כולל את מניפי דגל אשף ואלו ששמו את לוין בכרזות כמו היטלר. הם גם שמו את רבין במדי אס אס ובסוף האשימו את הימין. אסור להיכנע להם.
אורי09.01.23
28
...ילחמו מרחובות פריז...לפיד ושאר הקשקשנים...
אבי09.01.23
27
אני לא מבין הם מנופפים בדגלה של "הדמוקרטיה" ולא מקבלים את זה שהעם בחר משהו אחר יאללה ניסיתם ולא הלך דיי תבינו שרוב העם לא רוצה אתכם זו דמוקרטיה אמיתית תקבלו את רצון הבוחר ותכבדו את בחירת העם טיפשים.
ש פרידלמן10.01.23
26
לפיד הוא מפיץ שנאה פעם על החרדים פעם על האנשים שניצחו אותו פעם ( הרבה פעמים ) על נתניהו הוא נוסע מתמיד על חשבון משלם המיסים הישראלי ומפיץ שנאה בעולם
משה09.01.23
25
גנץ מה אם מימד החמישי ????
לוחמת 11.01.23
24
אנחנו לא מתנגדים הרוב העם אמר את שלו חד משמעי די לרפיסות ולאוזלת היד שעשיתם
דוד09.01.23
23
מי שמאיים במלחמה ברחובות , פעולה המסכנת את שלום הציבור אינו שונה ממסיתי הטרור !!! ויש לעצרם ולהניחם מאחורי סוגר ובריח. מסית לכל דבר !!!
חרדי חרד09.01.23
22
גדולי הדור חייבים לומר בקול ברור: אם יהיה צורך נוציא את כל החרדים להפגנות תמיכה בממשלה כנגד הפגנות השמאל. כשהם יראו מיליון חרדים ברחובות הם יראו את העוצמה שמנגד.
של09.01.23
21
בן גביר חייב לעצור אותם. אין חסינות על עבירת המרדה ובגידה.
נפתלי09.01.23
20
גנץ ולפיד לא מוכנים להשלים עם ההפסד העם יודע מה לבחור מספיק הוכחתם את עצמכם בכשלונות בנט לא היה ילד שבחר בדרך זו הוא ראה את הכשלונות וראה שעתיד ליפול ובחר למנוע עוד בושות שיגידו שהפילו [!]לפיד וגנץ ןכל המשפחה של המפסידים כולל ליברברמן תפסיקו לבכות ומספיק שהשארתם הרס לאזרחים
גנץ ולפיד 09.01.23
19
הם מאיימים במלחמה כי הם בטוחים שבשל האחריות הבסיסית של מצביעי הימין הם ייכנעו ללא קרב. חייבים להבהיר בצורה ברורה אם תפתחו במלחמה נחזיר מלחמה שערה!!! וכן! אנחנו ננצח!!!!
שנית אלטלנה לא תיפול09.01.23
18
ולתת לעבאס 50 מיליארד ..זה עבר בלי הפגנות וזה לא קרע בעם ולאשר כל הבניות של העברביים הלא חוקיים לדרישת עבאס זה בסדר ולהחזירשטחי מדינה עבור בצע כסף של שותף באסדת הגז כריש זהבסדר שמואלניים מתיפיפים אין לכם זכות דיבור
יהודי 10.01.23
17
מנהיגי השמאל אשמים! שלא נלחמים בכבוד, אלא מסיתים לכל עבר...
להזכירך....09.01.23
16
כשגירשו יהודים מגוש קטיף, לא היתה מלחמת אחים. כשבעל שישה מנדטים נהיה ראש ממשלה, לא היתה מלחמת אחים. ועוד הרבה עוולות נוראיות של השמאל, לא היתה מלחמת אחים. אז למה עכשיו זוג הליצנים הזה חושב שתהיה מלחמת אחים עבור דבר הגיוני? גם בדמוקרטיה הגדולה בעולם, ארה"ב, הפוליטיקאים ממנים את השופטים.
יהושע09.01.23
15
יאללה יאלללה שום מלחמה לא תהיה כאן. רק שמחה ושלווה.
חרדית מהמממת 09.01.23
עוד אחד מדבר גדעון סער שב בשקט יותר טוב לך
דוד09.01.23
14
איזה כיף לשמוע את לפיד מתפוצץ מהאופוזיציה... תמשיך לגדף ואנחנו לחייך
אודי09.01.23
13
מתועבים יישארו מתועבים! אין צורך להגיב להם בכללללל,שישתוללו…
מלי09.01.23
12
לא מבין את האנשין החצופים האלה , שהובסו בבחירות לא מבינים איך הם מדברים בשם הרוב. גנץ לפיד אתם מייצגים מיעוט קיצוני אנרכסיטי פרוגרסבי ,אנטי יהודי . אנחנו הרוב - ומה שקורה היום- זה בידיוק מה שהרוב רוצה . חצופים
מוטי09.01.23
11
שבו בשקט רשעים ותאכלו את הלב העם אמר את שלו נגמרה החגיגה של הבגץ והשמאל ששונא את הדת היהודית
ירון09.01.23
10
לפיד וגנץ הביתה מהר יותר שנה שלמה סבלנו ממכם אז תעופו לאלף עזאזל!!!!
ר.א שונא את לפיד הרשע 09.01.23
9
תמיד ידעתי שלפיד מאפיונר ברברי ארס אשכנזי טיפש אדיוט חצוף ומרושעעע
...09.01.23
8
לכו הביתה מופרעים חסרי תועלת
צמח שניאור 09.01.23
7
נלחם ברחובות??!! - צריך לעצור אותו ומיד!!!!!!!!
אבג09.01.23
6
אתם ההרס של המדינה ובמיוחד לפיד שכל כולו קם על שינאת חרדים
תנו לעבוד ושבו בשקט09.01.23
5
מה קורה פה, הם מאיימים במלחמת אחים, רוצים דווקא בואו נראה אתכם גיבורים
דניאל10.01.23
4
את שני ההדיוטים האלו צריך לתבוע על הסתה לטרור שהם עשו מה שרצו והרסו את המדינה מכל הבחינות זה בסדר רק לימין אסור גנץ ולפיד שני אנאלפביתים תבינו דמוקרטיה זה רצון העם ולא ששופטים מכתירים את עצמם נקודה
טוב09.01.23
3
מהראוי במדינה מתוקנת להעמיד את לפיד לדין,על הסתה והמרדה. למה מחכים ??
עופר09.01.23
2
תפוצצו זה מה יש רק ככה נשפיל את שמאל
יוסי 09.01.23
1
לכו הביתה לא המדינה מעניינת אותם ולא יהודית ולא בטחונית לכו לבית במיוחד כתב במחנה
מנחם09.01.23
אולי גם יעניין אותך
פוליטי מדיני

גלנט: "אני אומר לחברינו הטובים - אי אפשר להכניע אותנו"

יוני גבאי | 09.05.24

"השאירו את החולצות בבית"

קיבלו שכל? אחים לנשק מודיעים: לא יהיו מחאות ביום הזיכרון

בני סולומון | 09.05.24

סמוטריץ' מזהיר:

״סכנת המדינה הפלסטינית מוחשית כפי שלא הייתה שנים״

ישי כהן | 09.05.24

הלחץ המדיני

נתקעו הדיונים מול האמריקאים על המשך הפעולה ברפיח 

יוני גבאי | 09.05.24

"הם לא יקבלו את תמיכתנו"

ביידן מאיים על הקבינט: אם ישראל תפתח בפעולה ברפיח - לא נספק לה פצצות ופגזים

יוני גבאי | 09.05.24
ש

בזמן המסוגל

הם יהיו שם לבד ביער, במשך כל החג, רק בשביל להתפלל עליכם  במקום הקדוש

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

"מומו תהיה גבר, צא"

הפרקליטות החליטה להגיש כתבי אישום נגד יועצי נתניהו

קובי אטינגר | 08.05.24

עימות בכנסת

"אתם מחזקים את האויב"; ביסמוט בנאום סוער במליאה

יוני גבאי | 08.05.24

שחמט מדיני

המו"מ לעסקה: חמאס הציב תנאי נגד שליטה ישראלית ברפיח

ישראל גראדווהל | 08.05.24

סרקזם במיטבו

פרוש לח"כית מ'יש עתיד': "גם אם אשתגע - הצבא לא ייתן לי"

יוני גבאי | 08.05.24
ש

תשואה פוטנציאלית של מאות אחוזים!

קרקע להשקעה במרכז הארץ, החל מ- 150,000 ₪

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

שלטון ה'דיפ-סטייט'

יו"ר ההסתדרות: יעשו תרגיל בחוק הגיוס? נפיל את הממשלה

איצלה כץ | 08.05.24

3 מיליארד שקל

סמוטריץ' נגד נתניהו: "מעכב מהלך להקלה על יוקר המחיה"

יוני גבאי | 08.05.24

7 חודשים למלחמה

סקר חדש: גוש הימין מתאושש ומתחזק | גנץ עוצר את הירידה

ישי כהן | 08.05.24

המתיחות עם ארה"ב

בכיר בבית הלבן מאשר: "עיכבנו משלוח נשק לישראל"

יוני גבאי | 08.05.24
ש

חדש דנדש

קורס הכנה ללידה, *אבל* עם סגל מומחים וצוות מיילדות 

כיכר בשיתוף מעייני הישועה | מקודם

עוקץ את ראש הממשלה

גנץ: "חזרת תושבי הצפון לפני פתיחת שנה"ל - על השולחן"

יוני גבאי | 07.05.24