כיכר השבת

כל התגובות

הפסילה של דרעי: "אות קלון; לא להיענות לפסיקת בג"ץ"

אחרי ההחלטה של בג"ץ לפסול את יו"ר ש"ס מלכהן כשר, בכל הקשת הפוליטית מגיבים לפסילה | לפיד: "אם דרעי לא יפוטר - ישראל לא תהיה דמוקרטיה" | כל התגובות (פוליטי)

27
יוני גבאי | כיכר השבת | כ"ה בטבת | 18.01.23
חברי מפלגת ש"ס עם היושב ראש
חברי מפלגת ש"ס עם היושב ראש (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

פסילתו של יו"ר ש"ס מלכהן בממשלה: ברחב הקשת הפוליטית מגיבים לפסילה הדרמטית של אחד האנשים החזקים במערכת הפוליטית ברוב של 10 שופטים מול 1.

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד כתב: "אם אריה דרעי לא יפוטר, ממשלת ישראל עוברת על החוק. ממשלה שאינה מצייתת לחוק, היא ממשלה לא חוקית. היא לא יכולה יותר לדרוש מהאזרחים לציית לחוק. אם אריה דרעי לא יפוטר, ישראל תקלע למשבר חוקתי חסר תקדים והיא כבר לא תהיה דמוקרטיה ולא תהיה מדינת חוק."

שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף הגיב: "מאות אלפי אזרחי ישראל הביעו את אמונם באופן מובהק ברב דרעי, ואת רצונם לראותו שר בממשלה. ההחלטה לפסול אותו היא עוד דוגמה מוחשית לסיבות שיצרו את משבר האמון בין אזרחי ישראל למערכת המשפט. יהדות התורה תתמוך בכל הליכי החקיקה הנדרשים לקיום רצון העם שבחר ברב אריה דרעי שייצג אותו בממשלה. מדינת ישראל זקוקה לרב אריה דרעי בהנהגה."

שר האוצר ויו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר: "בשמאל טוענים שהדמוקרטיה בסכנה והאמת שככה זה נראה היום. לא יכול להיות שבמדינה דמוקרטית 10 שופטים יחליטו במקום רוב אזרחי ישראל מי צריך לכהן כשר ללא כל בסיס בחוק. הממשלה לא תתפרק. נמשיך בעזרת השם לקדם את הרפורמה במערכת המשפט עבור כלל אזרחי ישראל והחלטת בג"צ רק מוכיחה שוב כמה היא חיונית".

השר איתמר בן גביר הגיב: "לכל מציעי הפשרות וההסכמות - היום הובהר שביהמ"ש, שאינו נבחר, אינו מעוניין בפשרות וחפץ בשלטון ללא מיצרים על נבחרי הציבור. מי שעשו הפיכה משפטית ללא הסכמה והידברות, אינם מפנימים שהעם אמר את דברו בבחירות האחרונות באופן נחרץ. רפורמה עכשיו!".

ממפלגת דגל התורה נמסר: "שוב בית המשפט מתערב בדברים שאין לו סמכות אחרי שהכנסת חוקקה חוק יסוד. בג"צ מקדיחים את תבשילם פעם אחר פעם ומתערבים בדברים לא להם. נתמוך בכל הליכי החקיקה הנדרשים כדי שהרב אריה דרעי יכהן בממשלה".

יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי הגיבה: "ברור שהחלטת בית המשפט קשה לאזרחיות ואזרחים רבים. אבל במדינה דמוקרטית, מכבדים את הכרעת בית המשפט, מימין ומשמאל. כולם שווים בפני החוק. על נתניהו ודרעי להפגין אחריות ולכבד את הכרעת בית המשפט."

יו"ר ועדת העבודה והרווחה ח"כ ישראל אייכלר אמר: "פושעי מלחמת התרבות ניכסו לעצמם את תואר "האדם הסביר". זהו מעשה של התנשאות ועליונות משפחת המשפט. הם מכתיבים כי רק חילוניות, כפירה ואתאיזם זה סביר בעיניהם. הם בזים לציבור המאמינים בבורא עולם ובתורתו, ולשיקול דעתם של רוב היהודים בארץ ישראל כפי שבא לידי ביטוי בקלפי. הם חושבים שהסבירות ההגיונית נמצאת דווקא אצלם, והאמת היא שלרוכל בשוק מחנה יהודה, בשוק הכרמל ובשוק הערבי בחיפה ולנהגי המוניות וכל אדם ישר יש שכל סביר יותר, מאשר אנשי תרבות הרוע והדיכוי הדיקטטורי".

סגן השר אורי מקלב הגיב: "זו פסיקה של עוול ברור מאוד לכל אחד המראה את הצורך בשינוי השיטה הקיימת במערכת המשפט. פסיקה זו תהפוך לטריגר המניע לשינוי חקיקה מהותיים בכדי לייצור את האיזונים המתבקשים במערכת המשפט."

שר הדתות מלכיאלי כתב: "החלטת מפלגת בג"ץ כנגד רצון העם שרוצה את אריה דרעי כשר וכמשנה לרוה"מ, היא אות קלון ואיבוד סופי של העם באמון בבג"ץ. 400 אלף בוחרי ש"ס כולם מאוחדים מאחורי יו"ר התנועה אריה דרעי וחשים פגיעה קשה וצורבת. שוב הוכח כי חלקים רחבים בחברה הישראלית מרגישים מודרים על ידי בית המשפט".

שר התרבות מיקי זהר כתב: "מאות אלפים מאזרחי ישראל הלכו לקלפי, בחרו בצורה דמוקרטית באריה דרעי, ובית המשפט העליון החליט לבטל את הצבעתם. הרפורמה המשפטית נדרשת עכשיו, יותר מתמיד. חייבים להחזיר את אמון הציבור במערכת המשפט."

השר יואב בן צור הגיב: "מבחן הסבירות לא יכול להוות סיסמא משפטית עלומה שאין לה כוח משפטי בחוק בכל מדינה דמוקרטית בעולם, אשר באמצעותה כבוד בית המשפט מקדם החלטות מרחיקות לכת המונעות על ידי אג'נדות אישיות. האם שני מיליון בוחרים שהצביעו עבור ממשלת הימין בידיעה ברורה ונחרצת שיו"ר ש"ס אריה דרעי יכהן כשר הבכיר בשולחן הממשלה, הם אנשים לא סבירים? האם ראש הממשלה שנבחר בחוק, ומינה אותו אין לו סבירות לבחור את שרי הממשלה? רוב חברי הכנסת שהצביעו בקולם בעד בחירתו לשר, הם אנשים לא סבירים?

בכל פרלמנט דמוקרטי הרשות העליונה היא המחוקקת - נבחרי ציבור בבית הנבחרים שנבחרו בהליך דמוקרטי ע"י בחירה ישירה של העם. כמדינה דמוקרטית לא סביר שהרשות השופטת תעצור בגופה את רצון העם במקרה שאין עילה משפטית הגיונית לפסול את בחירתה ואף תפסול חוקים בהינף יד. כנסת ישראל הוקמה בשביל לחוקק חוקים למען האזרחים. לא נסכים שהרשות השופטת תרמוס ברגל גסה את בית הנבחרים. והרשות המחוקקת תאבד את כוחה לבלתי רלוונטית. רבי אריה כמנהיג הדגול בתולדותיה של ישראל, הקדיש את כל חייו למען השליחות הציבורית, עם עשייה ללא לאות לביטחון וכלכלת ישראל. ברגעים אלו כל אזרחי ישראל עומדים כחומה בצורה לצידו, והוא ימשיך להנהיג את מדינת ישראל עוד שנים רבות. כאישי ציבור שומרי חוק, נפעל לאיזון בין רשויות החוק, המחוקקת, השופטת והמבצעת. נקדם במהירות הבזק את פיסקת ההתגברות למען חוסנה הדמוקרטי של מדינת ישראל כמדינה דמוקרטית."

השר למורשת עמיחי אליהו אמר: "קורא לחבריי בממשלה לא להיענות לפסיקת בג"ץ. החלטת בית המשפט היא אינה אחראית ומושפעת מאינטרס פוליטי צר. לשופטים אין סמכות בחוק להתעלם מחוק יסוד ולרמוס את ממשלת הימין הזו על החלטותיה. אני קורא לחבריי בממשלה לא להיענות לפסיקת בג"ץ שכן זו החלטה שאינה חוקית. ולקדם במהירות את הרפורמה במערכת המשפט".

תוכן שאסור לפספס
27 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
23
להכריז מצב חירום. לפטר את היעצת המשפטית וכל המשנים שלה. לפטר את כל שופטי בג"ץ, למנות שופטים שישקפו את רצון העם, לעשות רפורמה במשפט ביום אחד כמו שעשו בחוק ירושלים, ואז להחזיר את דרעי.
אורי18.01.23
22
צריך לתלות את דרעי כמו שעשו להמן הרשע
אבי 19.01.23
כנראה שכך יעשו לך כמו שזמם המן למרדכי ואתה וכנאמר "ויפול רשע תחתיו".
יהודי 22.01.23
21
מה זה כל הדרמה הזאת? למה זה מוצדק לצאת נגד בגץ? ואיך דרעי הפך לקורבן, כאשר במודע החליט לעבור על החוק? למה לא לגיטימי שיישא באחריות על הטפשות שלו? אפשר תשובות?
חילול השם19.01.23

הצגת כל התגובות

20
זה. לא צודק
אתי18.01.23
19
כל מערכת המשפט הם מאפיה אחד גדול. את הלכלוך שלהם הם מטאטים מתחת לשולחן אבל כלפי הימין צריך צדק. בוז להם
א. מאור18.01.23
18
יאללא בלגן המדינה הציונית תתפרק בקרוב אינשאללא
מ.18.01.23
בס"ד אמממממממממן!!!!
הצדיק ממדינת סדום18.01.23
17
הימין לא יודעים לשלוט ככה היה וככה יהיה...השמאל עושה להם בית ספר....גם שהפסידו לכאורה בבחירות ...בפועל הם השולטים על ידי הזרוע ביצוע שלהם- בג"ץ.
בג"ץ הוא השולט במדינה19.01.23
16
מי שמצביע לאנשים ולא לרבנים טוען שטות כזו שבגצ השליך קולות של מצביעים. בגצ זרק את דרעי בסך הכל. השמים נפלו? לא. יש מחליפים יותר טובים. אלי ישי. הקריות וקרית אתא בפרט מתגעגעים.
קריית אתא18.01.23
אז כאלי ישי ירוץ תצביע לו! עכשיו 400,000 איש הצביעו לש"ס בגלל שהרבנים אמרו וגם בגלל שהם רוצים את אריה דרעי בראש המפלגה!!!!
Y 18.01.23
15
אל תוותרו!!!!!!! תעשו הכל כדי שאריה דרעי יחזור!!!!!!!!!
שולמית18.01.23
14
אות קלון לתנועת שס אם תחליט להשאיר חשוד פעמיים. ופעם אחת כבר ישב בכלא. וכולם זוכרים מה מרן אמר עליו. אליהו ישי. מתגעגעים אליך. בפרט בחיפה והקריות.
צפונית 18.01.23
13
מה הבעיה בחוק בכנסת עוקף בג"ץ?
איריס 18.01.23
12
לא לציית לחוק לא בא בחשבון . צריך לשנות את החוק .
מצייתים לחוק ואז משנים אותו 18.01.23
11
איפה זמר הבית . הוא זכאי !!! מבטיח גם בפעם הבאה לא לבחור שס' .
רועי18.01.23
10
לצערי נבחרי ש''ס לא הפנימו . דרעי הביא זאת על עצמו . זו משמעות של עילת השטק השיפוטי . עילת הסבירות היא הזועקת והעיקרית . משמעות הדבר דרעי חפר לעצמו את הבור הגדול ביותר , וכך אפשרו לעצמם השופטים את השיקול בין 2 העילות ופסלו את דרעי .
שמעון 18.01.23
9
חבורת כלבים...אצל פוטין הייתם מלחכים עשב ושותים מהניאגרה . שר"י
יהודה החסיד 18.01.23
8
דרנע
דרכי18.01.23
7
פסילת דרעי לכהן כשר כאן בית המשפט החליט לגלות אגפים לממשלה.! אילת השבירות .... מה מצאו לדרעי בטוהר האדם במידותיו ובמוסרו ? הרשעה הראשונה שנעשתה בפשיעה והשנייה בחיפוש כל אפשרות להעניש....... פשוט בושה לא יעבור בשתיקה! לא הצבענו לשאב
רחל18.01.23
6
הבוחרים ידעו מראש שהריצה של דרעי מנוגדת למה שהתחייב בבית המשפט ולכן מינויו מוטל בספק. הוא יוכל להמשיך לכהן כחבר כנסת ומישהו אחר ימלא במקומו את תפקיד השר. שום קולות בוחרים לא נזרקו.
מנשה18.01.23
בס"ד אם אין מניעה שדרעי יהיה חבר כנסת אז אין מניעה שיהיה שר
הצדיק ממדינת סדום 18.01.23
5
פסיקת בגץ מראה לכולם שהיא שלטון דיקטטורי
פסיקת בגץ היא אות קיין לדמוקרטיה בישראל18.01.23
4
יש עוד גברדיה מובחרת ברשימת ש"ס.
לא אלמן ישראל18.01.23
3
אולי באמת הגיע הזמן שאריה דרעי יחזור לכולל....בכל אופן הדבר הזה קורה כי הימין לא יודעים לשלוט פחדנים עלובים...
צריכים להעביר את הרפורמה דחוף בהול18.01.23
2
שמאלנים ששונאים יהודים. על איזה חוק הם מדברים.
יעקב 20.01.23
1
לא צריך להיות שופט או עו"ד בכדי לתת פרשנות עקומה כל כך שדרעי חתם על הסדר טיעון שבו הוא יקבל על עצמו קלון לכל החיים איך איך אפשר לחשוב כך , אפילו החוק המחמיר הוא לא יותר משבע שנים. זו לא פרשנות אמיתית זו נקמנות זדונית
דניאל 23.01.23
אולי גם יעניין אותך
פוליטי מדיני

דאגה בי-ם: האו"ם ינסה להכניס את ישראל ל'רשימה שחורה' 

יוסי נכטיגל | 07:42

חקירת הטבח

נתניהו מגיב למבקר המדינה: "התנגחות מיותרת בזמן מלחמה"

יאיר טוקר | 01.05.24

סערת חוק הגיוס

גנץ מגבה את היועמ"שית ותוקף: "כתם של חוק השתמטות"

יוני גבאי | 01.05.24

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 01.05.24

"יש הצעה על השולחן"

הרצוג נפגש עם בלינקן: "שחרור החטופים - בעדיפות עליונה"

יוני גבאי | 01.05.24
ש

רבנים, דיינים וטוענים רבניים:

אלו האנשים שמרוויחים משכורת הייטק ממשרה תורנית

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

עסקת החטופים שבדרך

"בשביל להציל 22 איש או 33 איש" | סטרוק מעוררת סערה

יוני גבאי | 01.05.24

סקר חדש

כרבע ממצביעי גוש הימין: רה"מ נתניהו צריך להתפטר מיידית

ישי כהן | 01.05.24

"אין לכך תקדים"

פוקס מגיב ללימון: "דרישה לא חוקית, ניסיון לכפות הפרדה"

יוני גבאי | 30.04.24

נסיעה "מבצעית"?

נהגו של בן גביר ייחקר באזהרה; השר ימסור "עדות פתוחה"

יוני גבאי | 30.04.24
ש

מודל מנצח

להיות בעל עסק בינלאומי בלי סחורה ושילוח

כיכר בשיתוף מרקטיזים | מקודם

קרב מוחות

"עימות או עסקה" | דריכות בירושלים לקראת תשובת חמאס 

יוני גבאי | 30.04.24

צפו בדברים המלאים

רה"מ על לכוונה להעמידו לדין: "יהיה זעם בממדים היסטוריים"

בני סולומון | 30.04.24

הרסן השתחרר

כך הגיבה בתו של ארדואן לפיגוע הבוקר שעשה תייר טורקי

יוסי נכטיגל | 30.04.24

בסרטון מצולם

נתניהו מתחייב: נכנס לרפיח, צווי האג - שערורייה היסטורית

יוני גבאי | 30.04.24
ש

בריאות זה הכול

מלחמה? אזעקות? דואגים לנפש הילדים!

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

פונה לנתניהו ומזהיר

סמוטריץ בנאום חריף: "סינוואר תכנן להגיע בדיוק לנקודה הזו"

יוני גבאי | 30.04.24