כיכר השבת

מכה לפשרה?

מטרפדים את מאמצי הנשיא: לפיד וגנץ מודיעים; "נתניהו צריך להודיע על עצירה מוחלטת"

מוקדם יותר היום פורסם על מאמצי הנשיא בניסיון להגיע לפשרה מוסכמת בנושא הרפורמה המשפטית - בה היו מעורבים ראשי רשויות ועוד | אך בהודעה המשותפת שיצאה מטעמם של לפיד וגנץ, נדמה שהם מנסים למנוע את הפשרה ודורשים עצירה מוחלטת של החקיקה (חדשות בארץ)

42
כיכר השבת | י"ג באדר | 06.03.23
גנץ ולפיד | ארכיון
גנץ ולפיד | ארכיון (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

בהודעה משותפת שיצאה לפני דקות (שני) מטעמם של ראשי מחנה השמאל - יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, ויו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ, נדמה כי הם מנסים למנוע את מאמצי התיווך של נשיא המדינה.

בפתח ההודעה המשותפת כתבו השניים: "כל הושטת יד שלנו למען אחדות ישראל נתקלה בדריסה וסירוב. ישראל ניצבת בפתחו של מצב חירום לאומי, ונתניהו מסרב לעצור".

השניים הוסיפו וכתבו: "אנו מכבדים ומעריכים מאוד את מאמצי נשיא המדינה להגעה להידברות והסכמות רחבות. אך כדי להגיע להידברות כנה ואפקטיבית שתביא לשמירה על הדמוקרטיה ועל אחדות העם.

לדברי השניים, "על נתניהו להודיע על עצירה מוחלטת, מקיפה ואמיתית של תהליך החקיקה. כל הניסיונות לקיצורי דרך הם דריסה של הידברות אמיתית".

כזכור, מוקדם יותר היום דווח ב'כיכר השבת', כי נשיא המדינה יצחק הרצוג כינס היום כ-100 ראשי ערים ומועצות מקומיות לשיחה בנושא הפילוג והקרע שנוצר על ידי מחאות השמאל כנגד הרפורמה במערכת המשפט אותה מובילים שר המשפטים יריב לוין ויו"ר ועדת החוקה של הכנסת שמחה רוטמן.

בפגישה, טען הנשיא כי בשיחות אותן הוא מקיים עם ראשי מפלגות הקואליציה והאופוזיציה מאחורי הקלעים, כבר הושגו הבנות בין הצדדים על מתווה פשרה אותו הציג בפניהם וכל שנותר הוא גילוי אחריות לאומית מצד המנהיגים.

"אנחנו קרובים מתמיד להסכם" אמר הנשיא: "יש הסכמות מאחורי הקלעים על רוב הדברים. עכשיו זה תלוי במנהיגות הלאומית שלנו, בקואליציה ובאופוזיציה, שיצליחו להתעלות לגודל הרגע, שיבינו את האלטרנטיבה הנוראה שצופנת בחובה הסיטואציה מעבר לדלת ושישימו את המדינה ואת האזרחים מעל הכול. שיממשו את הרגע החוקתי המכונן הזה שאנחנו נמצאים בפניו ויכולים לממש אותו" הוסיף.

הרצוג הרחיב מעט על אופי המתווה עליו הסכימו לדבריו ראשי המפלגות משני צידי המפה הפוליטית: "המתווה שאני פועל לגבש נותן מענים לשני הצדדים, לשאיפות של שני הצדדים. הוא כולל גיוון של הרשות השופטת, ושיקוף נרחב של מגוןן הדעות והקהילות".

הרצוג הוסיף להרחיב: "המתווה מניח יסודות חוקתיים חשובים והיסטוריים, הוא מעגן מבנה בריא של איזון בין הרשויות, הוא שומר על הדמוקרטיה ועל זכויות האדם מכל משמר. ועל עצמאות ואי תלות של מערכת המשפט. הוא שומר על על המיעוטים בתוכנו, ושומר על מדינת ישראל מדינה יהודית ודמוקרטית על בסיס עקרונות מגילת העצמאות".

ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ' הגיב למתווה הנשיא ואמר כי לאף אחד אין מטרה במלחמת אזרחים: "אפשר להגיע להבנות ולהסכמות, אדוני הנשיא אתה לא לבד במערכה. יש פה אחריות של כולם, תושבי המדינה מסתכלים עליך אבל הם גם מסתכלים עלינו. שים מתווה על השולחן, אנחנו נגבה אותך. אנחנו יחד איתך".

גם יושב ראש מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין חיים ביבס (הליכוד) הגיב לנשיא ואמר כי חובה על כולם לעצור את הטירוף: "שום הישג לא ייזקף לזכות הנהגת המדינה אם תהיה פה מלחמת אחים. האחדות יוצרת חוסן. מה שמאחד אותנו זה הערבות ההדדית, שאין לה תנאים וגבולות ואנחנו פסע מלאבד אותה".

ביבס פנה למנהיגים הציבוריים: "אני קורא למנהיגים משני הצדדים לעצור ולקחת אחריות למצב. הגענו לחזק תהליך הידברות מיידי ולקרוא לכל מנהיגי המדינה לקחת אחריות, לעזוב את הכול, להגיע לבית הנשיא ולפתור את הבעיה. כל העיניים נשואות אליכם".

בכינוס השתתפו גם מנהיגים המעוניינים בהמשך הכאוס. ראש עיריית הוד השרון, אמיר כוכבי קרא לצדדים שלא להתפשר: "אף אחד לא יוצא להפגין בגלל הרכב ועדה למינוי שופטים. מאות אלפי הישראליות והישראלים שיוצאים לרחובות להשמיע את קולם, עושים זאת בגלל התחושה הקשה שהממשלה משתמשת בכוחה בצורה אלימה ודורסנית כדי לשנות את אורחות חייהם בכל"."

כוכבי הוסיף לנפנף באופי המפגינים: "אם האזרחים שחוששים לאופי חייהם - הטייסים, השריונרים, החובלות, הרופאים, נשות ואנשי ההיי טק, ירגישו שגם אנחנו מנסים למרוח אותם, שכרנו יהיה בהפסד גדול. עלינו להבין את הכאב והחשש שלהם ולפעול כדי שכל פשרה שלא תהיה, לא תאפשר שינוי משטרי שישנה את חוקי המשחק תוך כדי המשחק".

תוכן שאסור לפספס
42 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
29
וואוו אכלתם את הראש עם הפשרה הזאת. ניגמרו כל החדשות??
אני06.03.23
28
לפיד וגנץ צודקים בהחלט. איך ניתן לנהל מו"מ תחת לחץ ?
אלי06.03.23
27
לא מטרפדים ולא כלום. קשה להאמין שהקואליציה רצינים לגבי מו"מ כשהם לא עוצרים. מבין אותם זה נראה שביבי סתם מושך זמן
יואב06.03.23
אם כל כך אכפת להם מהמדינה, ואם הם רואים ברפורמה הזו סכנה לציונות, אז הם צריכים להשיג פשרה בכל מצב, גם בלי עצירת החקיקה. אלא מה? הם לא באמת רוצים פשרה, הם לא רוצים שלום, הם רוצים רק הרס ומלחמה, לפיד השטן רוצה להראות למצביעים שלו שהוא 'חזק', זה למה הוא עושה את זה
ו. מ.06.03.23
לא פעם ולא פעמיים בג״ץ עמד לצד הציבור החרדי. לא סתם הרבנים שלנו קוראים לפשרה ולנסיגה מהרפורמה של לווין ורוטמן.
הפעם אני אתם07.03.23
אולי הרבנים הרפורמים שלך. הרבנות החרדית תומכת על מלא ברפורמה. רואים שאת/ה שמאלני/ת שתול/ה.😬
r.p07.03.23
לא. פשוט אין טעם לדון איתם כל עוד הם ממשיכים לחוקק.
מגוחך06.03.23

הצגת כל התגובות

26
בדיוק להפך. לא עושים משא ומתן תחת אש. הממשלה לא עושה שום ויתור, וזה גרוע כי עולם התורה בסכנה.
יוסי06.03.23
25
ישתבח הבורא , אף אחד לא מבין שהשם לא רוצה שיעצר הרפורמה הקדוש ברוך הוא מקשה את ליבם במיוחד של לפיד הפרעה הראשי ,אין לעצור את הרפורמה כולם יכולים לקפוץ אוי ואבוי להם עם יעצרו
ירון06.03.23
מהיכן אתה יודע מה אלוקים רוצה? האם אמירה שכזו איננה עבירה על 'לא תישא שם .... לשווא'?
ברוך סולצינר07.03.23
24
אחת ולתמיד. אם החרדים רוצים רפורמה, לעולם לא נסכים לה.
ברגוש06.03.23
23
קצת התבלבלתם. מי שמטרפד את מהלכי הנשיא הם חברי הקואליציה שמלכתחילה הפרו, אחרי 75 שנה של קיום המדינה, אתה האמנה שקיימת בין האזרחים ובים האזרחים והשלטון, שביסודה נמצאת מגילת העצמאות. מי שהפר את החוזה גם יכול לעצור את ההפרה ולהידבר.
אור לגויים06.03.23
22
החקיקה תימשך ואנחנו נסכים לפשרה ? לעולם לא. לא תהיה רפורמה.
רונן06.03.23
21
עצירה מוחלטת זה מריחה. לפיד בהסכם הגז שאל משהו מישהו אפשר אחרי החקיקה לדבר ןלשנות
לא רציני06.03.23
מה קשור מתווה הגז? מדברים כאן על שינוי שיטת המשטר.
מוטי07.03.23
אתה משווה הסכם גז להחלפת השילטון מדמוקרטיה (יחסית) למשטר סמכותני על גבול הפשיסטי ללא מיגבלות על הרשות המבצעת? ואם הם טעו, אז גם אנחנו צריכים לטעות?
ברוך סולצינר07.03.23
20
מי שהיה חי בספק על גנץ אז הוא רגוע יצא המרצע מן השק אדם ללא חוט שדרה השאר רק היסטוריה
צמח שניאור 06.03.23
19
הריבון הוא העם והעם החליט על סדר חדש באים מנהיגי השמאל ובחוצפתם דורשים לעצור את רצון העם ועוד צועקים דמוקרטיה גם מצחיק וגם עצוב פשוט להפסיק לרצות אותם ולהתחיל למשול שיפסיקו לפחד מהם הם עושים הרבה יותר רעש ממה שהם באמת
יחיאל06.03.23
יחיאל, תתעורר. הם עובדים עלינו. הרפורמה הזו לא תקח את הכוח מהשמאל, אלא מכולנו, מהאזרחים הקטנים בימין, בשמאל ובכל מקום אחר. לתמוך בה מתוך שנאת השמאל זה תמות נפשי עם פלשתים.
אלי06.03.23
18
מספיק עם הטרללת הזאת כן רוצים לא רוצים, היו בחירות המטורללים הפסידו, הממשלה צריכה להמשיך בכל הכח ולא להיכנע לטרור יהודי.
ביתרי06.03.23
17
לפיד וגנץ מפחדים ממובילי המחאה שהם השופטים וכמה פוליטיקאים מהעבר.
אליעזר06.03.23
16
אני מציע לנשיא לקרוא את הדעה של רב סרן מיחידת מ''מ ב'הארץ' כדי להבין 'אנחנו הרחק מעבר להידברות ולפשרה. המחנה הליבראלי יצא לרחובות לעצור הפיכה, לא לתקן את מערכת המשפט.
טיןטין06.03.23
15
בשום אופן לא להפסיק את הרפורמה
הסמול לא יהודים06.03.23
המהפכה הזו זה חילול השם. דעת מיעוט, חופש ביטוי, שופטים ללא משוא פנים - זה חלק בלתי נפרד מהיהדות מאז התלמוד ואפילו מאז ימי התנ״ך. שנאת חינם מביאה עלינו חורבן שלישי.
רבקה06.03.23
אז לפי דעתך זה בסדר שהבקץ רומס את כל היהדות ,אז משאכפת לך זה הפינה שלך העיקר אני שומר תורה ומצות ואחיים שלי את מי זה מעניין אז איפה פה אחדות שאתה מדבר ברגע שיעבור הרפורמה הכל ירגע
ירון06.03.23
יהודים לחלוטין, על אפך וחמתך.
מי שמך06.03.23
14
הנשיא התחנן בפני לוין ורוטמן שיעצרו את החקיקה לפרק זמן קצר אך הם בשלהם ומסרבים להשהות אותה אפילו לרגע, כשהם אחוזים בולמוס ורצים ריצת אמוק להפיק את זממם. איזה הידברות יכולה להיות כשהם גמרו אומר לכונן כאן דיקטטורה, ויהי מה! ה' ירחם
מאיר06.03.23
אל תדאג רק טוב יצא מזה
ירון06.03.23
13
רוטמן רוצה להמשיך לחוקק ולסיים הכל תוך שבועיים, איך אפשר לדבר ככה ? הוא מאיים תוך כדי . ככה אי אפשר לפתח אמון בניסיון שיח על פשרה
יהודה 06.03.23
12
בבקשה אל תתפשרו - במיוחד גנץ - אל תיפול שוב למלכודות של נתניהו- כל עוד אין עצירה של הדורסנות וביטול החקיקה הלא חוקית
בתשבע06.03.23
11
ברור שצריך לשבת ולדון במתווה, אבל הגיוני לדרוש שהחקיקה תעצור בזמן שדנים בו. אם הכוונות של רוטמן ולוין ישרות, הם לא צריכים למהר עם החקיקה.
דריה06.03.23
10
הם לא מטרפדים ! הנשיא ביקש עצירה ואז שיחות. לא הפוך. אם עוצרים אז אפשר לדבר. לא דוהרים תוך כדי פורים אפילו ואומרים שזה לדבר… ״תמיכה׳״ …לא ניתן לשנות כאן את המשטר. תעשו ימין על מלא מלא כמה שבא לכם בחורי הדמוקרטיה הקיימת.
איקו06.03.23
בדיוק
יפה כתבת06.03.23
9
בהתנתקות מישהוא עצר? לפיד מסר ללבנון שטח גדול הוא שאל את מישהוא? אני מציע לממשלה תאזרו אומץ ועצרו את כל המסיתים מייד,תתחילו עם לפיד המסית הראשי.
רמבו06.03.23
8
תכתיבו תנאים בבית פוטין היה מנקה איתכם רצפות כבר מסמן סמרטוטי רצפה עלובים.
יהודה החסיד 06.03.23
7
אני לא מבין מה כאן הויכוח ומה כאן מקום להידברות. אנחנו ניצחנו בבחירות, זכותכם להפגין, אבל אסור לכם להסית, לחסום כבישים וכו' וכו'. אבל מה הטענות שיכולות להיות לכם, שמאלנים???
אורי07.03.23
6
לפיד וגנץ מטרפדים.. זו הכותרת בשעת הפיכה פאשיסטית - היכן נם לו נם כלב השמירה של הדמוקרטיה?
עיתונותבדיחה07.03.23
5
טוב מאד, לפיד וגנץ המטורללים, תמשיכו להתעקש, בכדי שלנו בימין תהיה סיבה טובה להמשיך בחקיקה בלי לעצור אפילו רגע אחד. ואתם רוטמן ולוין המשיכו במרץ להצלחת כולנו בחקיקה המבורכת,
משה 07.03.23
4
להציע משא ומתן בלי לעצור את החקיקה זה להגיד: נדבר ובינתים אנחנו נמשיך בשלנו: לא באמת נקשיב לכם, לא נתייחס למה שאתם אומרים כי זה לא מעניין אותנו וזה לא ישנה את עמדותינו. זה משא אומתן על פשרה?????
חלי06.03.23
3
לא להתרגש מדבריהם. מלחמת אחים לא תהיה למורת רוחם של הליצנים ליפי ובנגי. הכלבים נובחים והשיירה עוברת. אסור ליפול למלכודת שלהם. סוף סוף הזדמנות לשנות על ימין מלא. כך ראוי לעשןת. הם לא ראו אותנו ממטר כשהיו בשלטון. אל תישכחו את ההתנתקות באיזו אכזריות זה התבצע וכל השמאל ההזוי שתק!!!
r.p07.03.23
2
מצחיק לכנות את לפיד שדוגל בקפיטליזם - שמאל וגם גנץ שבכלל נגד מדינה פלסטינית, אבל ניחא. לגבי החקיקה שתשנה את ישראל שלנו - האם לא הגיוני שיש לעצור את תהליכי החקיקה במקביל לשיחות? האם אני יכול לנהל מו"מ על רכישת נדל"ן למשל, כשהמוכר מכין חוזה עם המתחרה שלי? לא הגיוני.
ברוך סולצ'ינר07.03.23
1
פרחחים חסרי אחריות... לפיד החלול אינו מבין אפילו את המתווה המשפטי כי אין לו אפילו בגרות, אבל הוא מומחה בינלאומי לכאוס ולהפיכה הוא חייב להיעצר
כאוסניק...07.03.23
אולי גם יעניין אותך
פוליטי מדיני

"06:22, אזעקות מפלחות את הדממה" | צפו בנאומו של השר בן צור

יוני גבאי | 12.05.24

הממשלה תתפרק?

"הפערים בלתי ניתנים לגישור" | המו"מ עם חמאס במבוי סתום

יוני גבאי | 12.05.24

"היא בולשת אחריי"

יאיר נתניהו חושף: "יש הרבה איומים איסלאמיסטים עליי"

בני סולומון | 12.05.24

"אף פעם לא הרגשתי ככה"

גיבור ישראל: "אני מרגיש מושפל, זה יום עצמאות שלא יישכח"

שאול כהנא | 12.05.24

"מזעזע לשמוע את זה"

טראמפ לצד ישראל: "הפעולה של ביידן - מהבגידות החמורות"

יוני גבאי | 12.05.24
ש

הזדמנות להשפעה ולהובלת שינוי

להשפיע: תוכנית הצוערים לשלטון המקומי מגייסת מועמדים

כיכר בשיתוף עתודות לישראל | מקודם

"תחלופה טבעית"?

מדיניות 'היום שאחרי': בכיר במועצה לביטחון לאומי - התפטר

יוני גבאי | 12.05.24

בהפגנה בהרצליה | צפו

לא מתייאש | ח"כ לפיד: "אנחנו נשלח את הממשלה הביתה"

קובי אטינגר | 11.05.24

ברוב גדול

האו"ם צפוי לשדרג את מעמדם של הפלסטינים - כמו מדינה

כיכר השבת | 10.05.24

מסר ישיר לביידן

גלנט: "אני אומר לחברינו הטובים - אי אפשר להכניע אותנו"

יוני גבאי | 09.05.24
ש

אביב הגיע ואיתו ההוצאות:

 קבלו הלוואה שתחסוך לכם זמן וכסף עם תנאים מעולים!

כיכר בשיתוף בנק הפועלים | מקודם

אני מאשים

פקודו לשעבר של הקצין המודח: "הוא לא בקונספציה שלהם"

יוני גבאי | 09.05.24

"השאירו את החולצות בבית"

קיבלו שכל? אחים לנשק מודיעים: לא יהיו מחאות ביום הזיכרון

בני סולומון | 09.05.24

ביידן אוהב את חמאס? צפו

הרצוג VS בן גביר: תודה לביידן, יש להימנע מציוצים בליי בסיס

בני סולומון | 09.05.24

"אל תאיים"

טראמפ תקף את ביידן: "תומך בחמאס במלחמה עם ישראל"

יהודה גל | 09.05.24
ש

לשמוע ללמוד ו.. להצליח:

 משכפלים הצלחות; ככה גם אתה תהיה טוען רבני >>

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

"עוד היום"

לפיד: "אם נתניהו לא מפטר את בן גביר - הוא מסכן כל חייל"

ישי כהן | 09.05.24

סמוטריץ' מזהיר:

״סכנת המדינה הפלסטינית מוחשית כפי שלא הייתה שנים״

ישי כהן | 09.05.24

הלחץ המדיני

נתקעו הדיונים מול האמריקאים על המשך הפעולה ברפיח 

יוני גבאי | 09.05.24