כיכר השבת

הדיל השקט ● פרסום ראשון

נתניהו ידאג לאברכים, החרדים יתמכו בהקפאה

ל"כיכר השבת" נודע כי לשכת ראש-הממשלה קיבלה הבטחה מראשי הסיעות החרדיות - על תמיכה שקטה בהמשך הקפאת הבנייה, תמורת הבטחה של נתניהו להעביר את עניין הבטחת הכנסה. אמש דווח כי הגרי"ש אלישיב התבטא: "שההקפאה היא המחיר שיש לשלם למען היחסים עם ארה"ב" (פוליטי-מדיני)

54
מנחם כץ | כיכר השבת | ט"ז בחשוון | 24.10.10
נתניהו בדרכו לישיבת הממשלה, היום (צ´: פלאש 90)
נתניהו בדרכו לישיבת הממשלה, היום (צ´: פלאש 90)

"נעשה את הכל כדי להעביר את נושא הבטחת הכנסה. מה שכתוב בהסכם הקואליציוני - נכבד" - כך אמר אמש (ראשון) ראש-הממשלה בנימין נתניהו בשיחה פרטית עם אחד מחברי-הכנסת של "יהדות התורה".

באותה שיחה, נודע ל"כיכר השבת", רמז נתניהו כי בקרוב יחליט על המשך הקפאה הבנייה בשטחי יהודה ושומרון.

עוד נודע כי לשכת ראש-הממשלה קיבלה הבטחה מראשי הסיעות החרדיות - על תמיכה שקטה בהמשך הקפאת הבנייה, תמורת הבטחה של נתניהו להעביר את עניין הבטחת הכנסה.

אמש דיווח ערוץ 10 כי מרן הגרי"ש אלישיב התבטא בימים האחרונים "שההקפאה היא המחיר שיש לשלם למען היחסים עם ארה"ב, וכי מעולם לא אמר שהדבר יביא לשואה שנייה".

בש"ס מכחישים את קיומו של הדיל המתרקם. "ש"ס התנגדה ותתנגד להקפאה", אומרים לנו גורמים בכירים בש"ס. "הסיעה לא תפרוש, אבל תתנגד", הוסיפו.

נתניהו: "צריכים להגיע לחקיקה"

במוצ"ש החליט ראש-הממשלה לדחות את ההצבעה על הבטחת הכנסה, בעקבות הצהרתם של מספר שרים שיצביעו נגד.

במהלך ישיבת הממשלה, התייחס ראש-הממשלה לנושא: "יש פה מצב שמתקיים במשך 30 שנה להבטחת ההכנסה לאברכים, זה לא דבר חדש. הוא מתקיים דרך כל הממשלות, לרבות רבין, בגין קודם לכן, שמיר, שרון, ממשלת ´קדימה´ וכו´ וגם ממשלתי שלי.

"אנחנו נתבקשנו על ידי בג"צ להסדיר את הנושא הזה. נאמר לנו – ואני רוצה לדייק בדבריו של הבג"צ – אתם לא יכולים להמשיך בהסדר הזה ללא חקיקה. לכן אנו נדרשים לחקיקה.

"בהסדר הקואליציוני שהקמנו באמצעותו את הממשלה הזאת, אנחנו התחייבנו על הדבר הזה, התחייבנו לפתור את הבעיה הזאת. על כן, אין פה דבר חדש, אף על פי שיש הפנייה לא הוגנת נגדנו, כאילו אנחנו עושים איזה שהוא דבר חדש, משנים סדרי עולם, וזה נוח מאד לאנשים כאלה ואחרים לקפוץ על העגלה הפופוליסטית. על כן, אין בזה דבר חדש.

"מה כן חדש?", שאל נתניהו, "הדבר החדש שאנחנו מנסים לעשות, בהזדמנות זו שאם אנחנו כבר מחוקקים חוק בעניין הזה, להסדיר בתוכו מרכיבים שיעודדו את הציבור החרדי, ציבור האברכים, להשתלב בשוק העבודה.

"אנחנו נקים צוות אשר יבחן תוך שבועיים את השינויים השונים. בראש הצוות הזה יעמוד מנכ"ל משרד ראש הממשלה ויכללו בו ראש המועצה לכלכלה, יוג´ין קנדל, נציג משרד האוצר, נציג משרד החינוך, נציג משרד המשפטים, נציג משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה ונציג המוסד לביטוח לאומי. כמו-כן יבחן הצוות אפשרות להציג בנושא זה הצעת חוק מטעם הממשלה".

תוכן שאסור לפספס
54 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
17
נדרוש אלף שקל נוספים לחודש. עבור מערב ירושלים , תל אביב או חיפה , 1000 ש"ח לחודש על כל אחד בנפרד. קבר רחל או הכותל המערבי 1500 ש"ח כל אחד. המחירון המלא עבור שאר חלקי הארץ שמור במערכת.
ביזנסמן25.10.10
16
הרבי מחב"ד זעק על שיושבים בקואליציית מחזירת שטחים ומקפיאת ישובים בעבור בצע גרושים לאברכים מסכנים, ובמחי יד מעמידים את כל יושבי ארץ ישראל בסכנה נוראה "שזהו כסף טבול בדם יהודי" רח"ל חכ"י יהודות התורה על תרימו יד בגדולי ישראל!!!!
חבצ'קר24.10.10
הגדולי ישראל של היום הם קובעים מה לעשות וחבד זה לא מאן דאמר
רפי25.10.10
הרבי מחב''ד היה יחיד מבין גדולי ישראל החרדיים שאוחז כך !!!
ישראלי מפוכח25.10.10
15
אנחנו נראה את זה עכשיו כל פעם שביבי יצטרך את קולות החרדים, יקצץ לנו משהו ואח"כ יעשה דיל כסף תמורת הצבעה. נחיה ונראה.
מוטה25.10.10

הצגת כל התגובות

14
חיזוק לומדי התורה חשובה פי 1000 מההקפאה !!! והימין ששונא את החרדים תמיד נזכרים בהם כשזה מגיע למצוות ישוב א''י ! לא מעניין אותם שבת ולא שום דבר, רק ההתנחלויות !
ישראלי מפוכח25.10.10
שו"ע סימן שכ"ט(תוכן): יש להקפיא את לימוד התורה במצב של פיקוח נפש כגון דא, ואלו הקוראים עצמם חרדים לא מעניין אותם הלכה פשוטה זו! שילכו ויפשפשו במעשיהם! בושה וחרפה!דם יהודי לא הפקר!כסף מגועל בדם יהודי! וד"ל.
יהודי אמיתי25.10.10
לימוד התורה לא קופא לרגע. אולי הקצבאות- אך לא צריך קצבאות כדי ללמוד תורה.
דגכעג25.10.10
הקפאה לחודשיים לא גורמת לשום פיקוח נפש ! ואם יש לך יצר לאומנות תוקפני אז אל תערב אותו במצוות !!!!!
ישראלי מפוכח25.10.10
ונגמר במלחמה.
מחופ25.10.10
אברך אחד שווה 10' התנחלויות. חזק ואמץ. יש כאן עשבים שוטים אל תתרגש ישראלי מפוכח חזק וברוך. מה המתנחלים יודעים חוץ מאדמות ואדמות??? כואב להם על חילולי השבת ההמוניים??? כואב להם על קיצוצים בישיבות הקדושות??? כואב להם על חילולי הקברים ביפו??? כואב להם שמליון ילדים לא יודעים שמע ישראל??? מה ה
אוריע25.10.10
כמה לימוד תורה יש בהתנחלויות, כמה מחנכים, כמה מסירות נפש בתורה, בעבודה, בגמילות חסדים, וגם מסירות נפש ממש- בדמם יש אצל המתנחלים.
גרופי25.10.10
אוריע ,לא יודע לגבי הציבור החרדי שמן הסתם יש בו אנשים נפלאים,אך אתה הדבר היחידי שאתה קרוב אליו זה מקלדת המחשב...אתה באמת מאמין שהמדינה אמורה לממן אחד כמוך בעבור עמל האינטרנט שלך?ואח"כ אתה עוד שופך את הביוב שלך כלפי אנשים שעמלים ביישוב א"י ,מצוה שכתובה גם בתורה שלך אם הצצת בה לאחרונה בכלל.
אור25.10.10
מזה ומזה אל תנך את ידך. חיזוק לומדי התורה חשוב, אבללא על חשבון אף אחד אחר! בנוגע לשבת וכו'- זה לא נכון, רק שהסתכלותם שונה באופן הפעולה.
קרא25.10.10
למה הפעולות שאתם נוקטים בעניין השבת , שונות מהפעולות שאתם נוקטים על א"י??? למה צורת הפעולה במלחמה על א"י היא בהפגנות??
דן ידין27.10.10
באמת?? השתגעת?? נתינת כסף לאברך שוה הפסקה בניה בארץ?? לך תלמד קצת הלכה, נראה לי שלגמרי איבדת את שיקול הדעת.
ויהי אור25.10.10
השבת מעניינת חרדים יותר מציבורים אחרים? הצחקתני מי שמנע את חילול השבת בפתח תקווה היו ציבור הסרוגים. לדבריך, חיזוק לומדי התורה חשוב יותר מחילול שבת גם כן, הא?
אשר25.10.10
המרגלים אמרו לעם ישראל שחיזוק התורה במדבר חשוב מירושת ארץ ישראל. הבה נישאר במדבר, עם משה רבינו, ואת ארץ ישראל נפקיר לכנענים. אנחנו לא אנשים גשמיים, אנחנו רוחניים, מה לנו ולארץ ישראל הקדושה, אנחנו רוצים את המדבר עם משה.
יהושע בן נון25.10.10
13
אברכים יותר חשובים מחלקת אדמה ובניין!
אוריע25.10.10
מה איכפת לי מי ראש ממשלה ביבי או טיבי או אבו מאזן העיקר שהכסף ימשיך לזרום כל חודש לחשבון הבנק שלי. שכל המדינה תלך לעזה חוץ מהבטוח לאומי
מפוקח25.10.10
12
גם אז נסכים איתם? אם אומרים שאסור לשבת בארץ ישראל וכייש למסור אותה לכנענים - גם אז נקשיב? ואם יאמרו לנו שאסור להתלבש כמו פריץ פולני מהמאה ה-19 גם אז נקשיב?
מותק24.10.10
11
תמורת 1000 מתנחלים מליון שקלים, 10,000 מתנחלים עשרה מליון שקלים ובא לחרידים מסוימים גואל... [כסף תמורת דם כבר היה לנו מתי שהוא??...]
פיינשטיין25.10.10
10
לציבור החרדי אין עניין להתנגד להחזרת שטחים, עובדה, המפלגות מוכנות להקפאה בתמורה לכסף, והאמריקאים יודעים לשפוך כסף. מישהו זוכר כאשר טומי לפיד עלה לשלטון עטו בשמחה כל הימנים והצטרפו אליו בכזו חגיגה ואחר כך ביקשו שנתמוך בהם נגד שרון, התוצאה שהם (המפד"ל) מבולבלים והולכים מכשלון אל כשלון.
אוי וואי25.10.10
אם מציון לא תצא תורה -לפחות יצא מהתורה עוד קצת כסף....
אור25.10.10
9
מצד אחד דואגים לכסף של האברכים מצד שני המשך ההקפאה גורמת לחוסר בדירות ועליית מחירים של הדירות, וזה הפסד אדיר לאברכים, מה יותר טוב?
חיים25.10.10
8
אולי הגיע הזמן להקים מפלגה שתיצג את הציבור החרדי האוהב את ארץ ישראל את ה ואת תורתו ללא עסקנים שכל שטר משנה את דעתם ואת דעת "רבותיהם"
ששון25.10.10
7
ההתקפה מתוזמנת היטב, יש בעיה עם הריכוזיות במשק, עם החוק להגבלת שכר הבכירים, ועוד כמה דריכות כואבות על אנשי התקשורת וחביביהם, ממניהם, ומדליפיהם, וכדי להוריד את הלהבות, ולהסית את האש מהם חזרו לאותה שיטה של הכמרים בימי הביניים, כאשר לא הצליחו במשהו הפילו את האשמה על היהודים, או לא הפילו אלא פשוט הסיתו
הסטוריון24.10.10
חיזקת אותי ! ! ! כשתמיד יש כתבות כאלו הם מחלישות אותי ואני חושב שלפעמים אולי באמת עדיף ללמוד השכלה ועכשיו מהכתבה הזאת הורדת לי את כל החשק תודההה
חוזר בתשובה24.10.10
בנושא זה שאל את רבותיך, אני דיברתי על ההסתה.
הסטוריון25.10.10
6
האברכים יקבלו כסף,על חשבון אדמת ארץ ישראל הקדושה!!! ראו מה קרה בהתנתקות,כאשר החרדים לא התנגדו!!! איזה בדיוק אברכים??? לצערי רוב האברכים שאני מכירה יושבים אחרי הכולל לראות סרטים וכדורגל,ומחכים כל הזמן לתרומות כי הם אברכים נזקקים,והאשה שלהם...הפאה שלהם עולה כמו שתי משכורות,והיא חיבת כל הזמן שופינג,
מירי24.10.10
אנחנו לא מתרגשים ממך ומשכמותך, הרי כשהציבור שלנו נלחם על משהו אתם מיד חוברים לציבור החילוני בהנאה גלויה ועוד נהנים לכתוב זאת פה כדי שלא נחשוב חלילה שיש לנו תמיכה, רק כשכואב לכם מיד עולה הדרישה על הקפדה יתירה במצוות התורה כמו יישוב א"י ויישוב א"י ויישוב א"י, אה יש לכם עוד מצוות שאיכפת לכם מהם???! לא
מכיר24.10.10
רואים שאתה בור ועם הארץ. לו היית מכיר דתיים לאומיים היית יודע שהם מקפידים על קלה כחמורה יותר מחרדים. הם לא צריכים להתנענע כמו לולב, הם מתפללים בכוונה ועובדים ולומדים, ולא משתמטים מהצבא. הם היהודי השלם, כמו שצריך להיות, תורה עם דרך ארץ. החרדי חי לו בגיטאות ובורח מאחריות וזו הבעיה הגדולה ביותר. ולקר
רכלוש25.10.10
עפרא לפומך...
ביבי25.10.10
יחזיר ה' אותך בתשובה שלימה, שמאלנית מכוערת וטיפשה כסילה עפרא לפומיך...
אוריע25.10.10
5
לצערינו הרב, הציבור החרדי מתדרדר בכל מה שקשור ליראת שמים. הציבור הירא את ה' באמת הוא הציבור התורני חניכי "מרכז הרב" וכיו"ב שנשותיהן הולכות עם כיסוי ראש אמיתי (מטפחת) ולא הולכות עם כיסוי שיער על שיער. חצאיותיהן עד הריצפה ולא עד הברך! הגברים עוסקים בתורה יומם ולילה ומפרנסים את עצמם בכבוד בעבודה שע
ישראל25.10.10
4
ויאמר מלך סדום אל הרב גפני. תן לי ההקפאה והכסף קח לך. היה לו לאמר, אם מחוט ועד שרוך נעל ולא אקח מכל אשר לך, ולא תאמר אני העשרתי את עולם התורה. אלא שהשוחד עיוור את עיניו שכן כאשר ה' כועס על עם ישראל מעמיד בראשו עיזה עיוורת, לקח הכסף ועוד בפרהסיה לעיני כל. אוי לנו כי הושברנו, נפלה עטרת ראשנו, נשבה אר
ינון25.10.10
3
מה שיש לי לומר לפוליטיקאים של יהדות התורה: כֹּה אָמַר ה': עַל שְׁלשָׁה פִּשְׁעֵי יִשְׂרָאֵל וְעַל אַרְבָּעָה לֹא אֲשִׁיבֶנּוּ: עַל מִכְרָם בַּכֶּסֶף צַדִּיק וְאֶבְיוֹן בַּעֲבוּר נַעֲלָיִם (עמוס ב' 6) מוכנים למכור את אחיכם בעבור שלמוני קואליציה ואתנן בחירות. בושו והכלמו.
שמעלץ24.10.10
2
אנו לא מעניין אותנו כלום חוץ מכסף. אלי ישי תמיד מתנגד להקפאה בכדי לנגוס עוד קולות מהמפד"ל והימין. הוא צוחק עליהם, כאשר מגיע שעת מבחן הכל נמכר בעד נזיד עדשים. תמימים האזרחים במדינתינו. אותנו מעניין רק כסף מצידינו אפשר להחזיר גם את תל אביב רק לא בני ברק. אכן המצב מתרדר. מטפסים על סולמות גבוהים, משוגעי
$$$$$$$$$$$$$425.10.10
1
קשה לי להאמין שהכתבה נכונה, אבל אם בכון הדבר אוי לאותה בושה. "כסף יעוור עיני חכמים.."
אלי24.10.10
אולי גם יעניין אותך
פוליטי מדיני

לפיד לגנץ: "די עם האולטימטומים הריקים, צאו מהממשלה"

ישי כהן | 18.05.24

דד ליין לנתניהו

גנץ: "לקודש הקודשים של הביטחון חודרים שיקולים פוליטיים"

ישי כהן | 18.05.24

פאנצ'ר מדיני 

האמריקאים דורשים להעביר כספי מיסים לרשות הפלסטינית 

יוני גבאי | 16.05.24

מלחמה על הבית

בישראל מודאגים: מצרים תגרום להוצאת צו להפסקת מלחמה

יוני גבאי | 16.05.24

"המטרה שלנו להביס את חמאס"

בכיר בממשל ביידן: שותפים לדאגת גלנט, לישראל אין תוכנית

יוני גבאי | 16.05.24
ש

לסיים מסכת אחרי מסכת

2 מליון ₪ הושקעו בפרוייקט הדיגיטל התורני - הצטרפו >>

כיכר בשיתוף יומי | מקודם

על סף פיצוץ

המצרים מאבדים סבלנות כלפי ישראל בעקבות הפעילות ברפיח

יוני גבאי | 15.05.24

ההצרה והסערה

נתניהו מגיב בסרטון | סמוטריץ: "גלנט תומך בהקמת טרור"

יוני גבאי | 15.05.24

יו"ר האופוזיציה תוקף

הלפיד והיפוכו: התרגילים צריכים להפסק, הם צריכים להתגייס

יוני גבאי | 15.05.24

"כל עוד חמאס נשאר" 

נתניהו: מה יהיה ביום שאחרי? כל הדיבורים ריקים מתוכן | צפו

יוני גבאי | 15.05.24
ש

לא תכנסו?

פרפומריה רק ב- 10₪ • מהמותג הנמכר ביותר בארץ >>

כיכר בשיתוף סנו | מקודם

ההצעה נדחתה פה אחד

נתניהו נגד האו"ם: "לא ניתן פרס לטבח של ה-7 באוקטובר"

יוני גבאי | 15.05.24

הזירה הבינלאומית 

לראשונה: מועצת הביטחון באו"ם תקיים דיון על גורל החטופים

יוסי נכטיגל | 14.05.24

בטקס המצטיינים 

הנשיא הרצוג: אין גדולה ממצוות פדיון שבויים, לפעול באומץ

ישי כהן | 14.05.24

אחרי המשבר בתחילת השבוע

לקראת משבר עם מצרים? "נוריד את דרג היחסים עם ישראל"

יוסי נכטיגל | 14.05.24
ש

פריחתו של יישוב

הפיכתה של גבעת זאב - מפרבר לעיר מתפתחת

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם

"מצב קריטי ודחוף"

ג'ו סאליבן גינה את תקיפת משאיות הסיוע לעזה: "שערוריה"

דוד הכהן | 14.05.24

"זה אינו יום עצמאות רגיל"

ראש הממשלה נתניהו מתחייב: "נמשיך עד הסוף, עד הניצחון"

ישי כהן | 13.05.24