כיכר השבת

ח"כ דב חנין מפתיע:

"תומך במימון לאברכים, לא מקבל ההתנגדות לחרדים"

דווקא חבר-הכנסת דב חנין, שמאלן משולי המפה הפוליטית, יוצא להגנת האברכים בשעה שחברי כנסת מימין תוקפים אותם ללא הרף. "לא מבין את ההתנגדות לחרדים. תופעה בעייתית", הוא אומר בראיון. על הקשר ליהדות: "אני אוהב את הערכים היהודיים ורואה בהם יופי" (אקטואליה, פוליטי)

20
יוני גבאי | כיכר השבת | כ"ז בחשוון | 04.11.10
דב חנין נואם בכנסת
דב חנין נואם בכנסת (פלאש 90)

"אני תומך בכך שהמדינה צריכה לתמוך באברכים בעלי משפחות, כי אני דואג לילדים. לנגד עיניי עומדים הילדים שעלולים להישאר מתחת לקו העוני ובזה אינני רוצה" - הדובר הוא לא אחר מאשר חבר-הכנסת דב חנין, המכהן בכנסת מטעמה של חד"ש הערבית.

דווקא חנין, שמאלן משולי המפה הפוליטית, יוצא להגנת האברכים, בשעה שחברי כנסת מימין תוקפים אותם ללא הרף.

"אני מציע לסטודנטים להמיר את המאבק שלהם ממאבק נגד החרדים למאבק על הזכויות שלהם ונגד הממשלה", הוא אומר בראיון לאתר "צו פיוס".

אליבא דחנין, הכתובת למחאה היא לא החרדים. "אני לא מבין ולא מקבל את ההתנגדות לחרדים. זו תופעה בעייתית, מי שמציג אותם כאויב של החברה הישראלית עושה עוול להם ולעצמו".

"אתה רואה דמיון בין המיעוט הערבי למיעוט החרדי? היחס כלפי שני המיעוטים האלה מאוד שונה, בעיקר מצד השמאל", הוא נשאל ומשיב:

"אני לא מבין את ההקבלה בין שתי הקבוצות. אני חושב שחברה דמוקרטית נמדדת ביחס שלה למיעוט שבקרבה. המיעוט הערבי מקופח בהמון דרכים, והמיעוט החרדי אכן זקוק לעזרה כלכלית, בחלקו".

בשתי הקבוצות האלה יש תוקפנות כלפי החברה הישראלית המרכזית, אולי זו תוצאה של התגוננות ופחד מהשתנות שכופה הסביבה.

בהחלט. שתי הקבוצות מרגישות מנודות. איזו ברירה יש להן אם לא להתנגד? אני מבין שהחרדים נלחמים כי הם רואים את עצמם נאבקים על המסורת ועל הייחוד שלהם. זה ברור. עבורם זה קיום נפשי לא רק פיסי.

איפה אתה נמצא על הסקאלה הדתית, היהדות שלך משמעותית לגביך?

מאוד. אני מכיר וקרוב למסורת היהודית, אני מחובר מאוד לחגים, מציין אותם וחוגג. אני אוהב את הערכים היהודיים ורואה בהם יופי, ובמה שלא מוצא חן בעיניי במסורת אני מנסה לשנות.

(הראיון במלואו התפרסם באתר "צו פיוס").

תוכן שאסור לפספס
20 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
14
אולי הוא קצת ישנה את הטון פה במדינה!! דבר ראשון לכסח את כל המתנחלים שגונבים קרקעות פרטיות מפלסטינים!!! דבר שני להתחיל לחיות בשלום כי כבר נמאס!נמאס!נמאס! יאלה חנין יאלה שלום!!! יחי חנין יחי השלום!!!
בניקס05.11.10
ישראל לעם היהודי. לערבים אין מקום בארץ הזאת, יש להם 86 מדינות מוסלמיות הגיע הזמן שילכו לארצות שלהם, כמו שיהודים הגיעו למדינה שלהם היחידה מכל העולם. כך הערבים מפה ילכו לכל המדינות שלהם. ארץ ישראל קדושה, לא לטומאה.
למוליך שולל05.11.10
13
לחרדים ולערבים כאילו היו עם אחד בעייתי, מובטל, פרזיט, חסר תרבות ועוד תכונות נחשלות, כאילו היו מקשה אחת. המטרה היא לתרץ "אפליות מתקנות" לטובת הערבים בתירוץ שהם והחרדים צריכים עזרה במימון חייהם. ובגלל כך רוב הקצבאות של הביטוח הלאומי מגיעים לערבים המרמים את המערכת ומכריזים על ילדיהם כמה פעמים, כל ילד
אמנון מילר04.11.10
12
ידוע לי שלדב חנין היה סבא חסיד ידוע והוא ינק בילדותו מסבו. היה איתו ראיון באחד האתרים החבדים-כיתבו בגוגל את המילים דב חנין חב''ד ותיראו כתבה מענינת.
משה בן אברהם04.11.10

הצגת כל התגובות

11
לא צריך להתפלא. השמאל תמיד בעד קצבאות.
אחת שיודעת04.11.10
10
"ובמה שלא מוצא חן בעיניי במסורת אני מנסה לשנות."
בוזי04.11.10
9
יופי מצאתם לכם סניגור נפלא! דב חנין הידוע כמי שאינו מפספס הפגנה בעד משטים טורקים ובעד כל פעולה נגד ישראל! תחשבו למה הוא מצדד בחרדים?? כדי לעזור לערבים!
חי05.11.10
8
לח"כ דב חנין, כדאי להזכיר לכל יהודי, שהתורה שבכתב והתורה שבעל פה וסודות התורה וההלכות הם מיד השם שקבל משה בהר סיני ורק התורה שבכתב נרשמה בשלב ראשון ותורגמה ע"י משה רבנו ע"ה ל- 70 שפות לאומות העולם (התורה שבעל פה נרשמה יותר מאוחר על ידי התנאים והאמוראים כדי שלא תשכח ואת זה קבלו רק עם ישראל וזה נלמד ב
א. לוי05.11.10
7
כך היה עוד לפני המדינה, כאשר הרב זוננפלד והמופתי הירושלמי, עשו מאמצים למנוע מסירת ירושלים למדינת ישראל, וכך עד היום יש שיתוף פעולה בין המפלגות האנטי ציוניות בכנסת בנושאים של השתמטות מהצבא, קצבאות ילדים, ומסירת שטחי ארץ ישראל לשלטון ערבי. מהרסיך ומחריביך ממך יצאו.
ינון05.11.10
6
אחי היקר מי פינה את גוש קטיף? (אם אינני טועה המפד"ל גם עזרה בעקיפין לממשלה, כשנשארה עד רגע הפינוי בממשלה) חבל שמנהיגי הציבור הדל"י מוצאים את עצמם מחניפים לכח הטומאה שוב ושוב, גם במאבק האחרון אם הם חושבים שהחרדים לא צודקים, עליהם להבין שברית הדדית עם החרדים תתרום גם להם כשכל אחד יתרום את אצבעותיו
ג'ינג'י04.11.10
5
האיחוד הלאומי גם תמך בהצעה לגבי מימון האברכים, בראשותו של אורי אריאל
אלון05.11.10
4
אפילו המפדל והאיחוד הלאומי, אויבות את הציבור החרדי, אולי צריך ללכת עם השמאל ולדאוג לעצמנו, והדלי"ם יחפשו את החברים שלהם בסיבוב. היה פעם יהודי חכם קראו לו רביץ שאבחן את הנקודה.
ג'ינג'י04.11.10
אז מה זה אומר, שצריך ללכת עם השטן יד ביד ? ע"פ ההשקפה החרדית גלותית, הערבים המחבלים הם שבטו של הקב"ה, למדנו לקבל השפלות בגלות פוגרומים ורציחות באהבה עד שהתמכרנו לזה, ומתי שהתחנפו אלינו ונתנו לנו אמניסיפציה, שוויון זכויות וכו' קראנו לזה 'מעשה שטן' אז למה לא נכיר ב'ימין' המכה שגם הוא שבטו של השם
אמנון מילר04.11.10
אחי היקר מי פינה את גוש קטיף? (אם אינני טועה המפד"ל גם עזרה בעקיפין לממשלה, כשנשארה עד רגע הפינוי בממשלה) חבל שמנהיגי הציבור הדל"י מוצאים את עצמם מחניפים לכח הטומאה שוב ושוב, גם במאבק האחרון אם הם חושבים שהחרדים לא צודקים, עליהם להבין שברית הדדית עם החרדים תתרום גם להם כשכל אחד יתרום את אצב
ג'ינג'י04.11.10
3
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אלדד מזרחי04.11.10
2
שימו לב כתבה מהשבוע הממשלה תמיכה בבנקים ב-2 מליארד מכספי ציבור, שימו לב מישהו מהמנהלים הוריד שם את השכר שלו? מאות אלפי שקלים מכספי ציבור. הבנתם איך זה עובד ואיזה שחיתות יש פה? כתבה ממעריב מהשבוע הזה V http://www.nrg.co.i
א. לוי05.11.10
השחיתות חוגגת בארץ והעניים והחרדים סובלים וגם נרדפים בעוד העשירים והשולטים עלינו חוגגים וגזלנים מכספי ציבור ללא בושה ולמה התקשורת שותקת? כי היא בתוך הצלחת שנהנית מרמיסת העני והחלש והחרדים. מכספי ציבור מחזיקים את הבנקים שמחזיקים את העשירון העליון והכל מכספי ציבור ממשלת ישראל והשירות הציבורי מסדר
השם ירחם05.11.10
ממתי בטלנים שאינם עובדים, אינם משלמים מיסים, וגם אלה שעובדים, רובם עובדים בשחור, יגידו לאלה שעובדים ומשלמים מיסים כחוק, לאן ילכו כספי המיסים? החוצפה של החרדים היא ממבשרי המשיח.
ינון05.11.10
המובטלים עבדו בשכר רעב וכספם נלקח לרפד את העשירים בעיקר שהם לא עובדים, במגזר הציבורי לא עובדים, סתם מבזבזים זמן הפועלים מכוח האדם עושים להם את העבודה בשכר רעב. החרדים משלמים מיסים כמו כולם ולא נהנים ממה שהממשלה עושה עם התקציב, מממנת עבודה זרה ואת הבנקים ואת העשירים ורומסים את העניים. לא הבנת עדיין א
טיפשות בע"מ05.11.10
1
המדינה תומכת כל הזמן במליארדים במגזרים שונים מכספי ציבור ולאו דווקה היכן שנמצאים בני תורה. ואת זה שוכחים. המדינה תומכת במילארדים בבנקים כשהם נמצאים בסכנה והכל מכספי ציבור ואף אחד לא מוריד את מאות אלפי השקלים שמקבלים שם המנהלים כל חודש. המדינה תומכת במליארדים לבניני פאר לאקדמיה לתיאטראות ובמוזא
א. לוי05.11.10
אולי גם יעניין אותך
פוליטי מדיני

חילופי האשמות בין שרים לנתניהו: "אתה לא מעוניין בעסקה"

יוני גבאי | 19.05.24

קורא להציב אולטימטום

סמוטריץ': "להיכנס קרקעית ללבנון אם חיזבאללה לא יציית"

יוני גבאי | 19.05.24

עדכון גירסה

השינויים של גנץ במכתבים לנתניהו על החזרת החטופים 

יוני גבאי | 19.05.24

מלחמת 'חרבות ברזל'

סקר: 63% מהציבור סבורים שתפקוד רה"מ נתניהו – גרוע

יוני גבאי | 19.05.24

ממשלת החירום בסכנה

השר בני גנץ הציב אולטימטום לנתניהו - וחטף מכל הכיוונים

ישי כהן | 19.05.24
ש

 לא רק מפגע אסתטי

לא תרופות סבתא ולא ניתוח: הטיפול החדשני לפטרת הציפורניים

כיכר בשיתוף סאן קליניק | מקודם

"בחר לחלל את השבת"

גפני נגד גנץ: "איננו ראוי להיות מנהיג במדינת ישראל"

ישי כהן | 18.05.24

ממשלת החירום בסכנה

נתניהו עונה לגנץ: ״נותן אולטימטום לראש הממשלה במקום לחמאס״

ישי כהן | 18.05.24

"שלטון נתניהו רשום על שמכם"

לפיד לגנץ: "די עם האולטימטומים הריקים, צאו מהממשלה"

ישי כהן | 18.05.24

דד ליין לנתניהו

גנץ: "לקודש הקודשים של הביטחון חודרים שיקולים פוליטיים"

ישי כהן | 18.05.24
ש

בריאות זה הכול

משקפי ראיה חינם לילדים? זה לא הכל

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

פאנצ'ר מדיני 

האמריקאים דורשים להעביר כספי מיסים לרשות הפלסטינית 

יוני גבאי | 16.05.24

מלחמה על הבית

בישראל מודאגים: מצרים תגרום להוצאת צו להפסקת מלחמה

יוני גבאי | 16.05.24

"המטרה שלנו להביס את חמאס"

בכיר בממשל ביידן: שותפים לדאגת גלנט, לישראל אין תוכנית

יוני גבאי | 16.05.24

על סף פיצוץ

המצרים מאבדים סבלנות כלפי ישראל בעקבות הפעילות ברפיח

יוני גבאי | 15.05.24
ש

חדש דנדש

קורס הכנה ללידה, *אבל* עם סגל מומחים וצוות מיילדות 

כיכר בשיתוף מעייני הישועה | מקודם

ההצרה והסערה

נתניהו מגיב בסרטון | סמוטריץ: "גלנט תומך בהקמת טרור"

יוני גבאי | 15.05.24

יו"ר האופוזיציה תוקף

הלפיד והיפוכו: התרגילים צריכים להפסק, הם צריכים להתגייס

יוני גבאי | 15.05.24

"כל עוד חמאס נשאר" 

נתניהו: מה יהיה ביום שאחרי? כל הדיבורים ריקים מתוכן | צפו

יוני גבאי | 15.05.24