כיכר השבת

דעה: ש"ס, סלקו את הרב אמסלם הרפורמי

הרב אבא טורצקי בטור נוקב: ח"כ הרב אמסלם רוצה רק דקות שידור. הוא פוסק חילונים, ודעותיו כשל ראביי רפורמי. כיצד ש"ס לא עושה דבר?

139
הרב אבא טורצקי | כיכר השבת | ה' בכסלו | 12.11.10
כותב השורות
כותב השורות (מאיר אלפסי)

אחת התכונות הגלותיות הידועות מאז ומעולם היתה ההתחסדות וההתיפיפות. בעבר הרחוק הם עזרו ליהודים מול רודפיהם הפריצים. השתדלנות בפני השלטונות היתה מקצוע של ממש בתקופות מאוחרות יותר, מטעמים של הישרדות.

ללא חנופה בפני שרים ורוזנים, לא יכלו היהודים כמעט להתקיים. מעולם לא חשבו אותם שתדלנים ואנשי חצר המלוכה היהודים בתוככי לבם כי משרתים הם באמת מתוך כבוד לפריצים ולמושלים. בסתר ליבם בזו לדרך המושחתת בה נהגו אותם שליטי ארץ. כל החנופה למושלים אלו היה אך ורק בכדי לשמור על אותם נתינים יהודים אומללים.

משנתקלקלו הדורות נשארו אותם עסקנים, בשמם העכשווי "פוליטיקאים" שכל מהותם הוא התחנפות והתיפיפות מזויפת מתוכה.

הם עושים זאת מתוך אידיאל מזויף בכדי להיראות יפים ונאורים. ב"ה ובסיעתא דשמיא זכינו שרוב העסקונה החרדית אינה שייכת לאותו מגזר נאלח. חברי הכנסת הנכבדים מהמפלגות החרדיות נשארים נאמנים לה´ ולתורתו ולא הולכים שבי אחר דעות כוזבות ומבאישות. אדרבה: לוחמים בכל עוז למען המטרות הנעלות בשמירת ערכי התורה ולומדיה.

רוצה רק דקות שידור

אך יש את הבודדים, ובעצם ה"בודד" הסורר שללא בושה מחניף ללא הרף רק בכדי לזכות לעילת המראיינים והעיתונאים "החילוניים". כל-כך דבק הוא בהשקפתם עד כדי שנהפך לרב פוסק שלא מפחד להביע את דעתו בפני חבריו.

חיים אמסלם מייצג באמת ובתמים את רצונו העז לעשות הכל בכדי לזכות ברגעי אושר נצחיים בדקות שידור. הוא מדבר כל-כך יפה ומלא טעם לעם עד כדי שהוא טוען שהוא ממקדישי השם ברבים.

איש זה, לא בפעם הראשונה, עושה תרגילי חנופה והתיפיפות לתקשורת. בכל עת שהוא יכול לקעקע עוד יסוד מאבני המערכה של התורה ולומדיה עושה זאת בשחץ ובגאוה. כמה בתי דין רבניים נלחמו ללא לאות בעבור גיור עפ"י ההלכה דיינים. רבים הקריבו את עבודתם בכדי לא לגרום לגיור שאינו ראוי להיות לחלק מבני עמנו. היחיד שעמד לימין אותם גיורים נוראים היה פוסק החילונים הרב חיים אמסלם.

יהיו אלו שיאמרו: עזוב אותך. מדוע אתה מקדיש כתיבה ומאמר על תופעה מצחיקה שכולם מזלזלים בה. אני שומע גם כאלו שאומרים: עזוב אותך "הרב" אמסלם גם לא מקובל בתוך מפלגתו. הכל אמת, אבל יש עוד אמת אחת שההצלחה שלו היא כבירה הוא מצליח לקעקע את היסודות הוא מצליח להשפיע כארס נחש על הזילזול העמוק שיש כנגד העולם החרדי. הוא מהווה סמל ודוגמא בעיני רבים - הנה יש גם חרדים כאלו.

לבל נזלזל בכח השפעת הרע שהוא מצליח להכניס. לפלא גדול על ראשי מפלגתו שלא עושים לעניין הזה סוף. פלא בעיני ע"כ שממשיכים לקבלו בקרב הח"כים והציבור. חובה לעשות הכול בכדי לעצור את ארסו המפעפע. גם ארס נחש תחילה לא מורגש.

היעלה על דעת ראשי ש"ס להכניס רפורמי בתוך שורותיהם? וכי מה ההבדל בינו לבין רב רפורמי? גם הם מוכיחים מהתורה כל העולה על רוחם, גם הם נאורים, גם הם באים בשם אג´נדה ברורה ומוסברת היטב עפי´ השקפתם הפסולה.

עלינו לומר זאת בקול. דעותיו של "הרב" חיים אמסלם הם אותם דעות כמו של הרפורמים הזלזול שלו וההתנשאות לשנות את מסורת ישראל ואת ערכיה הם תואמים להפליא לדעות הרבאיים הרפורמים. וחבל שהוא מצליח להשמיע את דעותיו בתוך כותלי מפלגה כה יקרה כש"ס.

היעלה על דעתכם כי יהין ח"כ באגודת ישראל להביע דעות כוזבות אלו וישאר שעה אחת בתוך הסיעה והמפלגה?

חובתה של ש"ס היא לעשות הכל ומהר בכדי שהוא לא יופיע בשמה ובשם היהדות האורתודוכסית.

תוכן שאסור לפספס
139 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
65
אתה נראה אדם מגושם בעל תאוות אתה יותר גרוע מרפורמי לפחות הוא אינו צבוע כמוך של נעליך לפני שתדבר על הרב אמסלם הי''ו מאות כמוך נחשבים לביס קטן אצלו
דובר אמת15.11.10
64
כתבה כזאת מטומטמת לא ראיתי ממזמן. בבחירות הבאות נראה כולנו כמה החוזק של הרב אמסלם ואז כולם יאכלו את הכובע,פתאום כולם מאמינים לכתב שמאלני
רועי13.11.10
63
מי רוצה ללמוד ולעבוד .?? ומי רוצה עדיין את ש"ס ג' ודגל???
כהן12.11.10
עובד על הרב מאזוז בעיניים! -אמסלם לשלטון!
יאיר א.13.11.10

הצגת כל התגובות

62
מי שקרא בעיון את דברי אמסלם רואה בבירור שהוא לא נגד האברכים הרציניים שעמלים בתורה שמגיע להם הכל,הוא דיבר רק "לאברכים" כמו אבא טורצקי אלו שמבלים את הזמן בכוילל רק בגלל השגרה רק בגלל המשפחה רק בגלל שיעריכו אותם..אבל בפועל אין להם שאיפות לגדלות אמיתית בתורה ויר"ש. ובנינו כמה אברכים יר"ש ות"ח אמיתיים י
לומד ועובד12.11.10
הוא עובד קשה לפרנסתו
שמנדריק13.11.10
61
איזו טיפשות השאלה היא אחרת לא הדעה הקלוקלת הזו יש לשים לב למה מתכוון הרב אמסלם בנושא חינוך וכו' וצביעותם של מנהגי ש"ס זועקת לשמים הרי עם בוחנים את הישיבות שמגיעים אליהם בני ספרד ועדות המזרח הם ישיבות ליטאיות עם כל המשתמע בכך כולם שכחו את דרך הלימדה הספרדית כפי שלמדו סבא רבא של כולנו מלבד מרן שליט"א
יאיר12.11.10
60
..כמה דקות שידור בעצמו... ..כמה חבל כח לעולם לא יקבל.. ..נהנתנות ואומץ לא הולכים יד ביד.. ..ההולך על פי אמונתו (גם אם יזכה לגינוי)..יהיה בעל הסיכוי להחשב 'פורץ דרך'..
הרנטגן12.11.10
59
כי הוא מחזיר את האשכנזים למימדים הקטנים שלהם.
ירא ה'12.11.10
מה הקשר בכלל ? נגד דיעות אפיקורסיות יש להילחם ואתה רואה את זה באופן אישי - אם יש לך בעיות בהשקפה כנס לישיבה ולמד תורה תחזק את עצמך ותפסיק לבלבל את המוח בתור ספרדי אני מעדיף לא להגיב לאחד מלציני הדור
int712.11.10
58
לגפני יש דעות של שמאלן מובהק, ואין פוצה פה ומצפצף, תראה מי החברים שלו. וכל זה מבלי לגרוע מפעלו המבורך.
משה12.11.10
אף אחד לא מדבר על דעות פוליטיות ימין או שמאל אלא מדברים על דעות של השקפה ואני גם ספרדי אך אני מבין את אבא כי הוא מדבר על השקפה יהודית זה לא משהו אישי נגד הספרדים אלא נגד השקפות של אנשים שאומרים את השקפותיהם הפסולות ועוד לציבור חילוני שאין חילול ה' גדול מיזה
אריאל112.11.10
אני חוזר בי מדבריי
משה13.11.10
57
שב בד' אמותיך ואל תוציא את השד העדתי מהבקבוק.
דוד בוסקילה12.11.10
ועל כן נתנו לו בראש
גמזו14.11.10
56
כולך נוטף גזענות ושקר. הורדת הרמה של האתר. בזיון לאתר! תחזור למערתך לפני שיהיה מאוחר..
המחסל הראשי16.11.10
55
קראתי את מאמרו של טרוצקי, מעבר לזה שהוא נוטף שנאה וארס לאדם שהוא אינו מכיר, זה נראה משהוא מאד משוכתב... מתוך סקרנות החלטתי לחפש ולקרוא מאמרים של הרב אמסלם ותשמעו, נדהמתי לגלות אוצר בלום של חכמה עם תורה והלכה ברמה שלא רואים כמעט היום. לצערי היום אתה קורא דברים שטחיים או דברים שחוזרים על עצמם ושום ד
רודי13.11.10
54
מעולם לא היו אצל עדות ספרד רפורמים, כי לא הקצינו כמו האשכנזים. צריך להבין שהרב אמסלם עומד על ההלכה ולא מנסה כמוך, טרוצקי לצווח ולהפקיר את הזירה ולהכניס כופרים ורפורמים לעם ישראל.
חוני13.11.10
53
שמתחפש לחרדי , רוב הספרדים כאלו צריך להחזיר אותם לצפון אפריקה .
שפת אמת12.11.10
סתם גזגני שמחופש ליהודי, רוב האשכנזים כאלה וצריך להחזיר אותם לפולין.
אלעד לוי13.11.10
52
ראבי טורצקי של נעליך מעל רגליך עת אתה מדבר על הרב אמסלם,מקודם תפסיק להיות ליצן ותהיה רב ואחר כך נסכים לשמוע את פיטפותיך,תלמד מהחילוניים להיות קודם בן אדם ואחר כך תדבר על ליצנותו של הרב אמסלם,הגיע הזמן שדבריך הנבובים יופסקו לאלתר לעלות כדעה באתר כיכר השבת!
דניאל16.11.10
51
כל מי שלא סובר כדעת הליטאים הטומנים ראשם בחול ושולחים רבבות לחיי עניות ובטלנות הוא רפורמי? התנא שכתב "יפה תורה עם דרך ארץ" הוא מתייפייף? רבי יהודה החתום על המאמר "כל שאין מלמד בנו אומנות כאילו מלמדו ליסטות הוא "פוסק חילונים"? לא מר טרוצקי. לא הרב הגאון רבי חיים אמסלם שליט"א הוא רפורמי כי אם אתה,
המגיד12.11.10
אולי אתם חצופים ועזי פנים? הלבלר אמסאלם יודע יותר ממרן מזה ספרדי? איבדתם את השפיות, תסתכלו עליכם במראה ה' ירחם, איבדתם את עצמכם לדעת! אדם עם לבושחרדי שהוא מזרוחניק בדעותיו, הוא יותר ספרדי מהרבנים למשפחת מאזוז. טוב אני רגוע, חשבתי שאתם אנשים שפוים, עכשיו אני מבין שמדובר בקרובי משפחה עיתונאים
אוריע13.11.10
50
אני מזמינה את "אבא" לילמוד פרשת השבוע שבו יעקב הולך לילמוד 14 שנה תורה ורק תורה אבל יעקב הולך לילמוד ליפני שהוא מחפש אישה למד יעקב 14 שנה ואז הלך לחפש אישה ויצא לעבוד והיה רועה צאן לבן תילמדו מיעקב אבינו
ישראל12.11.10
49
מי ייקח אותך ברצינות !?
סמי מפ"ת05.09.12
48
כמו שהגיב פה מישהו שהשם שלו לא של יהודיים. אוי כמה זה מתאים לשפתו הבארבארית. מקווה שהוא התגייר כהלכה אם בכלל התגייר.
ש"ס ז"ל 26 שנות בגידה!14.11.10
47
מאמסלם... וזאת למודעי! לא כל מי שאינו משוכנז- הוא רפורמי, כבר החיד"א כתב לצערו של אבאלה טורצקי והגדוילים שלו (תרתי משמע) "הספרדים אחוזים במידת החסד ולכן הם מקילים בהלכה, והאשכנזים אחוזים במדה הגבורה לפיכך הם מחמירים בדינים" (ויקיפדיה & גוגל). נו שויין. זו תהיה ההודעה הבאה בתגובות הנבחרות כנראה.
לא משוכנז13.11.10
46
פחד הממסד החרדי. טורצקי לא יכול לעורר אהבה בזכות עצמו, אז הוא מעורר שנאה בגנותם של אחרים. בקיצור טרוצקי, הוכחת שאתה דמגוג קטן, וחבל כי לפעמים אני מסכים לדעותיך, מסתבר שאתה כותב כדי להעלות את כבודך בלבד ולא למען האמת.
emanon12.11.10
45
תומכים ברב המסלם מי בגלוי ומי בסתר לבו לציבור נמאס ממההנהגה הרבינית שמחזיקה את הציבור ודנה אותו לחיי עניות
בני18.11.10
44
טורצקי והליטאים-אלו שאמסלם אמור "לרקוד" לפניהם...
שחור כתום14.11.10
43
עובד או ??
נתן12.11.10
42
ח"כ חצוף שכביכול משמיע דעה הלכתית בשם רב חרדי בה בעת שהוא משנה מדעת מרן שליט"א! המנדט בש"ס למרן בלבד!! לא בחרנו ש"ס אלא רק בגלל מרן
מתן12.11.10
המנדט בש"ס הוא להקב"ה בלבד! כל פעילותינו בש"ס היא למען הקב"ה ולא למען בשר ודם! אדם להבל דמה, ימיו כצל עובר! ה' הוא המלך היחיד!!!
ירא ה'12.11.10
41
אפשר לדעת למה אתם פוחדים להכניס גם את התגובה שלי
עמיחי12.11.10
40
בש"ס כבר הבינו את הבעיתיות של הרב אמסלם ומצאו את הזמן הנכון להורידו פוליטית ולעשות חשבון נפש - אלי ישי עשה לו תרגיל מבריק וכאן נראה את "גדלות הרב אמסלם" שנאחז בקרנות המזבח ויסרב בשם הצדק ויושר ובדעת רבותיו שכבר הספיקו לעזוב אותו שאינני מחזיר את המנדט כי טוב לי שם עם יצר הרע טוב לי להוציא דיבה על אחי
int712.11.10
ה׳ אוהב אנשי אמת. כל מי שמטייח את המציאות הכואבת עושה שקר בנפשו. אבל לשקר כידוע אין רגליים וסוף המטייחים להתמוטט.
אמיתי12.11.10
39
סוף סוף כתוב דברים ברורים!!!!!!!!!!!
דוד12.11.10
38
הגם שאין לוקחים את טורצקי קשה , הפעם הוא צודק לחלוטין, אמסלם סכנה!! מעולם לא נמצא נציג חרדי המבקר בקלות דעת אותנו בתקשורת החילונית.
ספרדי שפוי13.11.10
37
נראה לי סגור על עצמך
רפי מהמטבח12.11.10
36
נבל שמן וטיפש, שתישרף בגיהנום אל תדבר ככה על הרב אמסלם שלי"טא... תיזהר!!!
תישרף בגיהנום28.12.12
35
אבל בכל מקרה ארשום את דעתי: "לא מסכים".
שי13.11.10
34
ודי לחכימא....
בן תורה12.11.10
למרות שהוא כינה את הרב אמסלם 'רפורמי', תואר שהיה מתאים לכל מי שעשה את תורתו פלסתר והפך את תורתו כקרדום לחפור בו, פסח ודילג על אזהרות חז"ל שלא התאימו לו באמתלאות ותרוצים שונים. ועל זה נאמר הפוסל במומו פוסל.
emanon12.11.10
33
כנראה שאצטרך לצערי למצוא לעצמי בית פוליטי אחר. בן תורה ספרדי
112.11.10
32
הרב אמסלם לשלטון
דוד שי12.11.10
בעיית החילונים פשטה על האתר החרדי ?
int712.11.10
מחללי שם ה' ברבים! עמי ארצות מדאורייתא ומדרבנן!
ירא ה'12.11.10
31
די לכפיה המחשבתית הזאת (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בן ציון13.11.10
30
רוב המגיבים כאן הם עיתונאים או משפחה של אמסאלם, בנו דוד כל היום יושב ליד האינטרנט ומביא תגובות למען אביו, אבא טורצקי, עזוב מדובר כאן בחבורת מופקעים הם לא שווים שליש מנדט, מי הם ומה הם??? הם ישפיעו על התנועה הקדשוה??? אמסאלם איש משועמם שרודף אחרי כתבות עיתון ורדיו. מעורער בנפשו. איש בן בייעל צא
אוריע12.11.10
אדם כזה לא ראיתי מימי ממתי פוצים פה נגד ת''ח? אפשר להתנחם בעובדה שהוא לא לגמרי 100% אבל מי יודע אולי זה אחד מסימני ביאת משיח-חוצפה ישגה...
יאיר א.13.11.10
29
יודע שמה שמוציא מהפה שוה בדיוק כמו כל ליצן אחר
דוד גב"ש י-ם12.11.10
28
את מה שהרסו במשך 60שנה .חורבן של ממש . הוא גדול הדור.
פנחס12.11.10
27
הוא רוצה שכל החברה החרדית תחיה על תרומות! האם הוא לא יודע שחז"ל לימדונו כי טוב תורה עם דרך ארץ (עבודה) שיגיעת שניהם משכחת עוון!!! האם הוא לא יודע שהרמב"ם כתב שזהו חילו ה' להתפרנס מן הצדקה!!! האם טורצקי באמת למד בישיבה???
חיים12.11.10
26
מצאתי. הוא לא כותב את דעת המתירים לת"ח לקבל ממון עבור תורתו, ויש כאלה! הטור השטחי בנוי כולו על גידופים בלבד, (חנופה דקות שידור)ומכאן לפוינטה צעקת 'הרפורמי', אני בעד לתת במה לכל דעה זה המעלה של האתר, אבל במקרה של אבא הוא לא מביע שום דעה, כי אין לו דעה, הרדידות של המאמר וההתלהמות פוסלת אותו מלקחת חלק
יעקב12.11.10
25
איך נותנים לאדם כמוהו להיות כתב באתר חרדי
ינון כהן12.11.10
אדם כמוך מהווה כלי שרת של התקשורת החילונית המצדיקה פשעים נגד עולם התורה ואתה אחד מהם. אם כבודו אינו מבחין בשיסוי ובנגע הצרעת שהוביל הרב אמסלם נגד לומדי התורה ועולם התורה כנראה שכבודו מהווה חלק בלתי נפרד מעולם דמגוגי של מזלזלי התורה ואז השאלה בידיוק עליך איך נותנים לאדם כמוך להגיב כאשר הנך חלק ממערכ
int712.11.10
24
וכנראה רע מאד מאד לליאטים המושלים בראשי ש"ס כמשול אדון בכלבו... רק הרב אמסלם יעשה את המהפך, נ-ק-ו-ד-ה!
מוני13.11.10
23
אבא אתה נבל ברשות התורה ומבזה ת"ח שאין רפואה למכתך רשע שונא אמת ואהב רשע סופכם יגיע במהרה
יוסי12.11.10
22
מי אתה שתדבר כך עם הארץ
דוד12.11.10
21
"אהוב את המלאכה ושנא את הרבנות" . אני שונא את הרב שבך...
חרדי עובד12.11.10
20
זה דרכם של כל אלה שערוותם נחשפה ברבים, זה דרכם של אלא שהאמת הקשה נאמרת להם בפנים. מחרפים ומגדפים. זו ההוכחה כי הרב אמסלם צודק. כשאין מה לענות, מחרפים.
ינון12.11.10
19
הרב אבא. כתבה אחת אין בה כדי להוריד את ''חפרפרת השמאל'' מעל לבמה. לפי המריח, אמסלם עוד ישביע מרורים את הציבור הדתי באר''י ובעולם כולו. כל שונאי ישראל ינצלו את תואר ''הרב'' שהוא נושא על גבו. אני מתפלא שמרן הרב יוסף שליט''א, לא זורק אותו מכל המדרגות. אם נביט בדפי ההיסטוריה, נמצא, כי כל המהרסים והמחריב
ברבי12.11.10
18
הרב אמסלם שליט"א אומר דברי אמת בטוב טעם ודעת. הדבר אינו מוצא חן בעיני הגווארדייה הישנה האשכנזית רבנית שהחריבה כל חלקה טובה ביהדות בדור האחרון. היא לא מוצאת חן גם בעיני הגווארדיה הרבנית הספרדית נפולת של נמושות חקייניות של רבניהם האשכנזים שפירמטו את ראשם והפכו אותם לזומבים מהלכים כטווסים ומצווחים לאל
לורנס12.11.10
לפחות אל תקרא לעצמך לורנס
לורנץ13.11.10
17
אבא טורצקי צודק במיליון אחוז. מצד שני לא כדאי שאשכנזי יכתוב את הדברים. היה עדיף שספרדי יכתוב את מה שכולם אומרים וחושבים לאחרונה על אמסלם. כאשכנזי שמאד אכפת לו מהשטויות שאמסלם אומר וגורם לנו החרדים נזק, אני חושב שאנחנו האשכנזים צריכים לשבת בשקט. שיאכלו שם בש"ס אחד את השני.
יוסי12.11.10
עיין ערך עמנואל. אבל למה לבלבל אותך בעובדות בעוד שאין לכם מושג בגזענות מרוב שנהיא מושרשת. הרי כל הרוע זה אך ורק בגלל הפרענקים.
אוי וואי14.11.10
16
תתבייש לך.
אהבל טורצקי12.11.10
15
מר אבא היקר, מה ההכשרה שלך? מה לך ולהלכה? האם טרחת לקרוא את ספריו של הרב אמסלם? האם אתה מסוגל להבין את הנימוקים שכתובים שם? מה אתה יודע על הלכה? מה אתה יודע על רפורמים? אם יש לך טיעונים הלכתיים תקפים נגד דעתו של הרב (המוסמך) אמסלם תתכבד ותטען אותם, הזילזול ב"פרענק" שהעיז לפתוח את הפה הוא גזעני ו
נדהם12.11.10
הייתה מקבל ? הרב מזוז כתב תשובה ממש מזעזעת על הרב אמסלם אתמול למה עליה אתה לא מגיב ? המוח קטן שאינו יכול להשיג מסכנות ? או שכבודו פשוט רוצה להתעלם מהאמת האמיתית ? מה קרה לכם רבותיי ברוך ה' יש דין ויש דיין אדם שמשתלח בציבור לומדי התורה ועוד רוצים לחזק אותו ? מה קרה לכם לסדום דמינו ? קראו את הגילויי
int712.11.10
מתוך כתבה שהתפרסמה כאן באתר "שעות אחדות לאחר השידור מיהרו מקורביו של הרב אמסלם לשלוף הסכמה טרייה ונלהבת, עליה חתום הגר"מ מאזוז, בו הוא מכנה את הח"כ המושמץ "ידידי וחביבי, הרה"ג". "מדובר בהסכמה לקונטרס שיצא-לאור השבוע - "גדול הנהגה מיגיעו". הספר, מלקט את דברי גאוני הדור בנוגע ללימוד תורה בשילוב עבו
המדייק בפרטים12.11.10
14
ישנם כאן כמה מגיבים, בהתלהמות, בחמת זעם, בסגנון עלוב "מי אתה" וכדו', סגנון שהיה שייך ויהיה שייך, לאנשים שאינם משוייכים לאורטודוקסיה החרדית הקלאסית. איתם אין לי שיח ושיג, כי אורחות חייהם, מנוגד לכיפה השחורה והצחורה שהבאתי אני ורבותי מרוסיה וגרמניה, מגלציה ופולין. אורחות חייהם של אלה, מתירני, מי
ישראל פ12.11.10
מגיב נכבד/או לא (כי אולי קוראים לך אבא טרוצקי!) אתה משחק אותה בתגובה שלך כמו איזה "אברך משכיל" שיודע לכתוב,ושכולם בעליבתים רפורמים בזמן שכל דבריך העלמות ממציאות כמו כל החברים שלך, ובצרוף זלזול מחפיר בגדולי עולם ספרדים. , לא רק אתה מבין,כל התגובה שלך מלאה באיזה פילוסופיה של בת יענה מתיפיפת, אין לך מ
חים12.11.10
13
אם יש לו באמת ביקורת עניינית שחפה מכל שיקולים אנטרסנטיים זרים שיבוא לרבו הרב מאזוז או לרב עובדיה ויציע את רעיונותיו איך להקל על הציבור בכל מיני תחומים ולא ללכת לאנשים שכל רצונם זה לקעקע את היסודות הטהורים של עם ישראל ולהפוך אותו ל"ככל הגויים בית ישראל" שלא יצלח בעז"ה.
ספרדי 12.11.10
ממה שמתפרסם באתר אני לומד שכל מאמר ופסק הוא מראה לרב מזוז ומקבל את חוות דעתו. לכן יש לקחת בערבון מוגבל מאוד את ״גילוי הדעת״ המאולץ.
אשי12.11.10
12
בס"ד במאמרך כנגד הרב אמסלם אינך מתמודד עם טענותיו הניכרים כדברי אמת. וכדרכם של "רעים ולא טובים" ממך, אתה תוקף ומכפיש את גוף האדם ולא את גוף הענין "הוא ישופך ראש ואתה תשופינו עקב"
אלי לנדאו12.11.10
מה קרה לכם רבותיי אתם מתחילים להצדיק רב שפוסק כנגד גדולי התורה האחרים , האם הרב אמסלם הפך להיות פוסק הדור , האם תמו לומדי התורה בעידודו ובניצוחו של הרב אמסלם? גם הרב מזוז שליט"א הבין את זה מאוחר אבל בסופו של דבר תגובתו יצאה לאוויר העולם וניתן לראות את הביטויי הקשים שם שבידיוק מתאימות לך "בתקווה
int712.11.10
11
הרב אלישיב פסק מזמן שהוא אפיקורוס ובשתיקתו של מרן שליט"א יש אמירה ברורה שהוא מסכים הרי אמסלם מיצג את התנועה הקד' ואם גדול פוסקי אשכנז פסק עליו שהוא אפיקורוס והרב לא יצא נגד אין לזה הסבר אחר מעבר להסכמה.
בן תורה ספרדי12.11.10
כשאין מה להשיב על דברי הטעם של כב' הרב אמסלם שליט"א, אז מיד צצות ההשמצות והפסילות למיניהן. אם יש לך בעיות עם דברי הרב אמסלם שליט"א, תשתדל להגיב עניינית! אם אין לך תשובה עניינית, סימן הוא שהרב אמסלם צודק!!!
בן תורה12.11.10
אתה הולך לפי רבנים אשכנזיים? אין לך זכות תגובה בכלל...
סמי16.11.10
10
עם ארץ גמור ששונא תלמידי חכמים כמו הרב אמסלם!!!
נתנאל12.11.10
9
ואתם תלינו על טרוצקי? עכשיו מו"ר הרב מזוז יצא למחות נגד האפיקורסות של תלמידו שמציג את עצמו כאילו הוא איה ת"ח. למה מי ה אמסלם יש אלפי אברכים שלא הפסיקו לשנות ולגרוס ולקיים את המצוות בדקדוק אבל רק אמסלם הוא חכם יותר מכולללםם.
גר צדק12.11.10
הוא ביסס את דבריו על התורה ועל דברי חז"ל, בניגוד גמור לאחרים שרק יודעים להשמיץ כמו טורצקי וחבר מרעיו.
ירא ה'12.11.10
הרב אלישיב פסק שהוא אפיקורוס גמור ולא ראינו שמרן שליט"א פסק אחרת או יצא נגד פסק זה. זוהי שתיקה נוראית של הסכמה.
בן תורה ספרדי12.11.10
והתורה אמרה "טוב תורה עם דרך ארץ (עבודה), שיגיעת שניהם משכחת עוון". ועוד אמרה תורתנו הקדושה "גדול הנהנה מיגיעו יותר מירא שמים! כי לגבי ירא שמים נאמר "אשרי האיש", אבל לגבי הנהנה מיגיעו נאמר "אשריך וטוב לך" אשריך בעולם הזה וטוב לך בעולם הבא! ועוד אמר רבנו הרמב"ם שמי שלומד תורה ולא מפרנס את עצמו
ירא ה'12.11.10
אוי לנו שכך עלתה בימנו.
אמת12.11.10
זה פושע. אין בו תורה ולא דרך ארץ מרן יודע את הרמב''ם יותר מאמסאלם. עפרא לפומיא
אוריע13.11.10
איש בן בלייעל
אוריע12.11.10
8
מי אתה בכלל מר אבא, טיפש שמסבן מציאות כמו כל החברים שלו, מבחינתי הרב אמסלם מממש את הפסוק "הגיע זמן גאולתכם" כל מי שאומר דברי אמת שעתידים לקעקע את כל העסקונה הפוליטית החרדית המבאישה-לצערנו, או אולי דברי הרב אמסלם,ימנעו משכורת מראשי כויללים או כיוצ"ב. או דברי הרב אמסלם יגרמו להתפכחות שלא כל מי שבצער פ
חיים12.11.10
7
אני מעיד כי עברתי על ספרו על גרות, הייתי המום, כולו דברים חסרי הגיון, חלקו פשוט חוסר הבנה וחלקו זיוף פשוט העתיק קטעים והשמיט חלק שלא הסתדר לו עם פסקיו ההזויים, והקטעים שהעתיק ללא זיוף הוא פשוט פיספס ולא הבין הפוסקים פשוט שערוריה ממדרגה ראשונה.
נתי12.11.10
אבל אתה בטח מהמחממים את הכסא. מה לך וללימוד. העיקר שהמלגה דופקת כמו שעון...
ישראל12.11.10
ואם קראת משהו, לא הבנת שום דבר. מי אתה בכלל? האם למדת בישיבה? האם פתחת ספר מעודך?
בן תורה12.11.10
הייתי מציע לך לקחת שיעורי תגבור בקריאה והבנה לאור מצבך העגום,ואח"כ לשלוח תגובה חוזרת.
רובי16.11.10
6
עד שסוף סוף יש לנו יהודי אורגינל כמו הרב אמסלם שאומר את האמת לפנים, פתאום בא לנו הערב רב הזה אשר שמו כשם אחד מגדולי צוררי האנושות והיהדות "טורצקי".
שמואל12.11.10
גם אתה שייך למחנה החילוני המגיב באתר קדוש זה? מהיכן שואבים אתם את הדיעות הפסולות של מחרחרי ריב ומדון נגד עולם התורה , אלא המסכנה המתבקשת הנה שאינכם שייכים לעולם התורה ואתם לא מבינים בין קדושה וטומאה כלום והבילבולציה הזו נחלתכם. מה אפשר לספר לאדם כמוך שאינו מבין בין פרה ואדם כלום האם אני אמור להוכ
int712.11.10
כל הכבוד לרב אמסלם שליט"א! הוא נילחם בהשקפה הליטאית הנוראה. כידוע, "ליטא" זו קללה, כמו שמתרגם אונקלוס על הפסוק "ארורה האדמה בעבוריך" כך "ליטא ארעא בדילך"! לך תלמד השקפה יהודית אמיתית אצל שרידי גאוני ספרד והמזרח כמו מרן הרב מאזוז שליט"א ותבין שבישיבה הלעיטו אותך בדעות כוזבות בשם היהדות. אתה מיצ
ירא ה'12.11.10
5
טרוצקי הוא לא בדיוק הדעה שלי בחיים אך דבריו כ"כ נכונים. כבר ראיתי ראיונות של אמשלם עם החליפות המבריקות שלו והחיוך המלקק לשדרן מולו שרק צוחק לו בפנים ומר אמסלם לא שם לב לכלום, אלא רק לדגם הרמקול שמולו ולמספר הצופים שמופיע שם במסך... עצוב
אובייקטיבי12.11.10
חבר'ה תתעוררו. אמסאלם הוא אפיקורס שלבוש חרדי.
אוריע12.11.10
4
מעניין מהי דעתו של הגר'מ מאזוז שליט"א בעניין הזה???
י (המקורי)12.11.10
3
בגלל כתבים שכמוך אני מעריץ את הרב אמסלם
משה כהן12.11.10
אנו נאלץ לקבוע על חילוניותך, לא יעלה על הדעת שאנשי תורה יכולים להתעלם מדעת תורה אמיתית ונגד גדולי התורה אם כבודו רואה לנכון להצדיק את הרב אמסלם אזי כנראה שחייבים לבדוק גם אותך תורה אינם נחלת הפרט אולם כאשר ביטוי כמו שלך מתפרסם אזי יש חשש שאותו כותב אינו ממחנה שומרי ה' ואולי שלוחו של הרב אמסלם לה
int712.11.10
2
כל פעם מחדש כשהרב אמסלם איננו בארץ, פחדנים שמתסיסים מאחורי הגב. כל המלחכי פינחה יודעים שהם לא יכולים על הרב אמסלם בפנים, הם יודעים שכל מה שהוא עושה לשם שמים. אבל כשהוא לא בארץ, מוציאים פרשנות חילונית ובורות של כתב חילוני שאינו יודע בין ימיניו לשמאלו, ומנפנפים בה כנגד הרב אמסלם שלמעשה לא דבריו אינם
י12.11.10
1
הכותב לא חבדניק אלא נקניק
אחלה12.11.10
הבעיה אצלך ורק אצלך שתורה ומצוות אלו שני קווים מגבילים, אדם ככל שיהיה גדול בתורה במידות ואחר' כאשר יוצא נגד אחיו בכל לשון מקולקלת ונבלות הפה עם דיעות מפוקפקות נגד התורה ונגד גדולה התורה ראוי לגינוי ושיסוי, אולם אדם שמצדיק אותו מהווה מטרה דומה יש למחות על דבריו של הרב אמסלם וש"ס עושה את הכל לסלקו מ
int712.11.10
אולי גם יעניין אותך
פוליטי מדיני

סמוטריץ' נגד המתווה המוצע: "מעכשיו רק פגזים והפצצות"

יוני גבאי | 25.04.24

"טוב שחליווה התפטר"

סמוטריץ': אסור שהרמטכ"ל יהיה זה שממנה את המחליפים 

ישי כהן | 24.04.24

"תזמון מכוון"

בישראל מעריכים: הסנקציות האמריקאיות ייכנסו לתוקף

ישראל גראדווהל | 21.04.24

"מי זה יכול להיות"

נתניהו לגלנט: ״בכל פעם שאני יושב לפגישות - הכל מודלף"

יוני גבאי | 21.04.24

מתייחס לעסקה

נתניהו בסרטון לפסח: "מה נשתנה הלילה הזה ומה לא?"

יוני גבאי | 21.04.24
ש

חצי מחיר מתל אביב

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף בריטניה ישראל | מקודם

הצהרה לרגל פסח

גנץ: "לא וויתרנו על החטופים - מחבלי חמאס אינם חסינים"

יוני גבאי | 21.04.24

גיבוי ללוחמים?

מיכאלי על הגדוד שצפוי לסנקציות: "היה צריך לפרק מזמן"

יוני גבאי | 21.04.24

"אמשיך לומר את האמת"

"דרדלה"? בן גביר מגיב: "חייב להיענות בתגובה חריפה ביותר"

ישי כהן | 21.04.24

לוקח אחריות

מקורבו של נתניהו מסביר: "מסרים יותר חשובים מהתלהמות"

יוני גבאי | 19.04.24
ש

10,000 דונם

פארק הירקון בפ"ת? הכירו את מתחם הנדל"ן הכי מדובר בענף

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

סערה ברשת

'דרדל'ה': ציוץ של בן גביר קומם שרים בממשלה - ובאיראן

יוני גבאי | 19.04.24

"אנו לא כמו הנאצים"

השיחה הקולנית והקשה בין נתניהו ושרת החוץ של גרמניה

דוד הכהן | 18.04.24

בצל המלחמה

"שלבים אחרונים"; מתקדמת נורמליזציה בין ישראל לסעודיה

יוסי נכטיגל | 18.04.24

בגלל המלחמה

מסרים הועברו: גובר הסיכוי להוצאת צו מעצר עולמי לנתניהו

חזקי שטרן | 18.04.24
ש

השקעה בטוחה ויציבה

נדל"ן מניב בשליש מחיר? הכירו את ההשקעה החכמה בפתח תקווה

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

כשברנע לצידו | צפו

הבקשה של נתניהו מראשי האגפים המוסד: "צריך להיעלם"

יוני גבאי | 18.04.24