כיכר השבת

"דרעי יצמח מהתחקיר של מוטי גילת" / דעה

דרעי עבר ועובר רדיפה מתמשכת מכלי התקשורת, מבקרים, ציניקנים, רודפי שלטון ושאר חיידקים המשתדלים להצר את צעדיו. הרדיפה אחריו אולי הכאיבה, אך לא שברה. היא עוד עשויה להשתלם בעקבות הצמיחה האישית הטמונה בה. ולא זאת בלבד, אלא שהיא זו שמביאה בסופו של דבר להצלחה. דרעי עוד יוכיח את עצמו

37
נחמן וייס | כיכר השבת | י"ב בניסן | 04.04.12
דרעי, השבוע
דרעי, השבוע (צילום: כיכר השבת)

אמן השח-מט האמריקני פנדולפיני המקנה לתלמידיו הצעירים את מיומנות המשחק מדגיש להם בכל משחק מחדש כי המשחק כולו נסוב כולו על הכישלון "בהתחלה אתה מפסיד והרבה", הוא לוחש להם ומעניק להם רוח גבית "אלו שיצליחו בעתיד הם אלו שילמדו לעמוד בכך"

הציבור צמא לסיפורים הקשורים באנשי ציבור, ידוענים ושחקנים המבצעים עבירות שונות, עד שלפעמים, התקשורת, מרוב מחסור באספקת סחורה, מאבדת הבדלה ויושרה בדמגוגיה פתלתלה וצדה קרבן לטרף בזלילה חסרת מעצורים, ואף הופכת זאת לקרקס תקשורתי, למן סוג של ריאליטי חדש עלוב ובנאלי.

אנשי שררה ותקשורת עויינת יונקים חיים ממציצנות ורדיפה. הם משוטטים במאמץ מתמיד לאתר קרבן תורן ולמצוץ את שארית דמו. ולא זאת בלבד, אלא אחר שמתנפלים עליו משסעים בו את הכלבים, וכשהוא כבר עירום פושטים את עורו ומפרקים את שלדו, ועד שלא נותר ממנו גורמים הם לא יבואו אל סיפוקם. העיתונאים המתנשפים יתיחסו בחשדנות עויינת בעורמה ובהגזמה ובאיבה צדקנית. הם יחטטו ללא לאות בחיפוש אחר "שערוריות", יחתרו לגילויי "חשיפות" ויחזרו ללא מעצור אחר תענוגות רכילותיות מקודשות.

אלו שיחקרו אחר אריה דרעי ילמדו את ההיפך הגמור. לא כותרות באיצטלת הצדק ודגל היושר - אלו שמוכרים לכם התקשורת - הם עיצוב אישיותו. הצצה את מעבה אישיותו ומהותו מציגים צבעים אחרים לגמרי. אבל אין עיתונאי שיש לו את האומץ להגיש את זה. אין עורך שיאשר עבודה כזו. אין ערוץ שיעיז לנפץ את הסטיגמות המגמתיות. תסמונת העדר מוכיחה את עצמה שוב ושוב.

אריה דרעי הוא לא סתם עוד פוליטיקאי. לא עוד עסקן מוכר. הוא לא פוליטיקאי חסר אחריות הנתפס לפופוליזם זול כדי לגרד עוד כותרת בעיתון או לגזור עוד קופון סביב אג'נדה פסאודו-חברתית שאינה מעניינת אותו באמת. הוא לא מאמץ אג'נדה טרנדית היכולה לקדם אותו כמו פוליטיקאים מדושנים, עתודאי הנהלות תאגידים מובילים ומקורבי משפחות הליבה של העושר המקומי, המזייפים אמפתיה ל"שוועת המונים".

לא סתם עוד שחקן בסטנד-ביי הממתין ביציע הזירה הפוליטית. יש לו משהו אחר למכור. הוא נבון יותר. מקורי. הגיוני. הוא גלוי לב ומאופק כאחד ויודע לנתב ביניהם. פציפיזם וסולידריות הינם בעיניו חלק בלתי נפרד מהחברה, ותיקון העולם זורם בדמו ונשזר לתוך כל מחשבה ועשייה שלו.

יש בו את התכונות האידיאליות והמתאימות כמו המתבקשות מאיש ציבור שהעם מבקש להפקיד לידיו את בטחונם ואמונם. אחד מיתרונותיו הנדירים הוא החוש לזהות את יכולותיו במידה אובייקטיבית. התפיסה העצמית והכללית העמוקה והבריאה וההבנה לצרכים הלאומיים והפרטיים כאחד, כמו גם היכולת להכיל את האזרח הפשוט ולהעניק לו את התמיכה והמענה הרחבים, היא זו שמעמידה את דרעי בעמדה הכי מתבקשת לאיש ציבור. ההיכרות שלו עם עצמו לעומק ולרוחב, והכרתו בערכו ובכוחו, ללא קשר למעמדו או מקצועו - מעניקים לתחושת הייעוד שלו השפעה מתוך אמת צרופה.

לא נוכל להתעלם מהעובדה שנוכחותו או חסרונו משמעותיים. נוכחותו מעניקה כח והשפעה לרבים. כדי להגביה את עצמו הוא לא מבקש לטפס ולדרוך על האחר. גם לא על יריביו. כללי האתיקה, מידת האנושיות והמוסריות שבו תוחמים אותו עם גבולות ברורים. הוא לא ישמיץ ולא יצוק אג'נדה על ראשו של האחר. הוא מקורי, מנפץ מיתוסים, מגובש בעצמו ונחוש למטרה של נתינת עצמו למען הכלל במסירות אבסולוטית. המניע שבו הוא קולו המתמסר המהול בקולם של העם, הקולות שמדרבנים ומעודדים אותו לצאת ולפעול למען כולם, למען כל השכבות. הבחירה הנחושה לתעל את חייו למען הזולת, העלול אף להוות ויתור מלא על צרכיו האישיים, רק מחדדת את נאמנותו למטרה. וזוהי פחות משימתו של האגו, ויותר בחירתה של הנשמה.

דרעי עבר ועובר רדיפה מתמשכת מכלי התקשורת, מבקרים, ציניקנים, רודפי שלטון ושאר חיידקים המשתדלים להצר את צעדיו. הרדיפה אחריו אולי הכאיבה, אך לא שברה. היא עוד עשויה להשתלם בעקבות הצמיחה האישית הטמונה בה. ולא זאת בלבד, אלא שהיא זו שמביאה בסופו של דבר להצלחה. דרעי עוד יוכיח את עצמו. העשיה והתרומה הברוכות שהעניק במשך דור לחברה הישראלית מגלגלים עד היום כדור שלג שמתגלגל, נתפס ופועל הלאה בעוד ועוד אנשים, שגם אם נדמה שלא יפגוש אותם לעולם - איפשהו הם יגיע וישפיעו הרבה יותר מכפי שאנו יודעים ורואים. ויותר מכל, האומץ שלו לנהוג ביושר ובהכנעה, היא זו שתוכיח את הצלחתו.

תוכן שאסור לפספס
37 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
19
איך אתה לא מתבייש? דרעי הורשע ע"י ביהמ"ש ונשלח לכלא. קראת את פס"ד? קראת את הספר? במה אתה דתי? איפה המוסר שלך?
יאיר11.04.12
18
המשתכנז שהצית את השינאה בין הספרדים לאשכנזים הגנב הפושע שהמיט עלינו את אסון אוסלו יישכח בתהום הנשייה של תולדות עם ישראל
jon04.04.12
17
סתם ליקוק בעלמא.
פרגמטיסט05.04.12

הצגת כל התגובות

16
אשתו אמרה שלא ידעה שיש לה מפלצת כזו בבית. כל כסף החירות השקיע אותו בקלטת להציל את עצמו,והאברכים עבדו חינם. אילו היה שומר על יושרה,כתלמיד חכם ש"ס היתה למעלה מ25 מנדטים בפתק אחד,ולא 17 בשני פתקים. קיצבאות הבטוח לא היו נכחדות הישיבות היו פורחות,המזרחיים מתחזקים,וחוקי חמץ היו נשארים על עומדם יחד עם ע
ישורון08.04.12
15
״משסים״ לא משסעים. זה ממש שתי מושגים שונים. 
שי04.04.12
14
את הסגנון האנטישמי של עוכרי ישראל ומרצחיו במאה שעברה.
דער כעלעמער04.04.12
13
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משפחה שכולה04.04.12
12
עכשיו על ציבוא הבוחרים בו להחליט מה מציק להם יותר, השחיתות או חסרונו של פולטיקאי מבריק.
אור04.04.12
לא כל כך מוכשר, תחמן, כן
jon04.04.12
11
תבוא ותגיד גלויות: 'אריה דרעי הורשע בפלילים בשתי ערכאות. הוא זכה להגנתם של טובי הפרקליטים וקיבל גיבוי מקהל בוחריו ובכל זאת הוא גנב מורשע - אבל לי לא אכפת שעבריין פלילי יהיה שר הפנים או שר החינוך'. תגיד את זה בקול ואז נוכל לדון בשאלה האם גנב שהורשע ראוי ונכון שיכהן בממשלה בהתאם למידותיו ויכולותיו -
משה כרם04.04.12
רק תזכרו שזה בית המשפט שפינה אותכם מגוש קטיף וממשיך לפנות אותכם ולרדוף אותכם. אז לבריאות
יוסי05.04.12
10
גם אם נקצץ 90 אחוז מהספר של גילת,עדיין עשר אחוז מראים רע....אבל אני לא מאמין לא לגילת ולא לנחמן וייס..תקנו אותי אם אני טועה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מוטי גוליית04.04.12
9
עברו המבייש (מי שקרא את הספר, נכנס לחרדה) לא מאפשר לו להיות יותר איש ציבור. אם יבחר בקריירה פרטית כאיש עסקים או כמפעיל גמ"ח קמחא דפסחא יבורך (בתנאי שלא ישלח ידו בכסף) אך הזירה הציבורית חסומה בפניו.
מומי04.04.12
חבל חבל חבל בלי אריה הרבה דברים היום היו שונים
מאיר05.04.12
8
כנראה שמקומו של דרעי רק בעיתון הארץ
חצקל04.04.12
7
דרעי אחראי יחד עם רמון ועוד כמה פושעים ארורים מהשמאל, למותם של כאלפיים נרצחי אוסלו. במדינה אחרת היה מוצא להורג, כאן ךלפחות שישתוק ויינסה לעשות תשובה.
ירושלים04.04.12
6
לא יאומן הבן אדם 12 שנה מחוץ למערכת והוא ממשיך להיות במרכז הענינים אפילו שרים בממשלה לא כותבים עליהם ולא שומעים עליהם הבן אדם פשוט קרוץ מחומר אחר יש הכמהים ליאיר הלפיד בגלל שכביכול אולי משהו חדש יביא שינוי אבל אצל דרעי זה יותר חזק כי הוא כבר הוכיח את עצמו זה לא איזה פנטזיה פשוט הבן אדם עם יכולות עצו
יגאל04.04.12
אין חולק שיש לו כוחות. אבל כשהוא משתמש בזה לרע, כמו שכתוב חכמים המה להרע, אז זה כוח משחית ומשוחת...
תלמיד מרן09.04.12
5
אבל!! אל תשכח שגילת סובל כל החיים בגלל הפולסא שדרעי עשה לו
יוני ויענקי 04.04.12
4
ולכן זה רק יחזק אותי בלתמוך באריה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה04.04.12
3
אולי תתחיל גם להשתחוות לו?! מה זה הליקוק המתועב הזה?! הוא פוליטיקאי כמו כולם, והספיק לשבת בכלא (שלא כמו כולם). אל תנסה לקנות אותנו במשחקי מילים גבוהות, וכמו שנמר לא הופך חברבורותיו כך אריה אינו משנה עורו. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איש האמת04.04.12
2
כנראה שכותב המאמר לא קרא את הספר. אם ככה הוא חושב בטוח הוא לא קרא את הספר של גילת המדבר בעד עצמו. מספיק לשחיתות על חשבון הציבור. מי שדרך על הציבור הספרדי בהתנהגותו המבישה זה דרעי ואין עשן בלי אש. לפני שכותבים טור צריך לקרוא על מה כותבים. ולא להפריח סיסמאות באוויר מבלי להתייחס לתוכן העניין.
חיים04.04.12
צודק בכל מילה אריה דרעי היה שחצן ורומס אולי היום בוא כבר השתנה מחמת מה שהוא עבר כל התקופות האלו היום בוא כבר מתון יותר אבל לא נשכח שהוא גידל הרבה שסניקים מושחתים אז בבקשה מר דרעי לך לנוח ולכותב הכתבה עשית ממנו אלוקים כמה שבחים כולה בנן אדם שהתקדם על חשבוננו כח טוב
משה04.04.12
מי שקרא את הספר על אריה דרעי של יואל ניר מבין כמה האיש הזה ענק בכל המובנים הוא פועל מתוך תחושת שליחות הוא כפוף לדעת תורה יש לו יכולת לעשות דברים שאין לאף פוליטקאי אחר בקיצור הוא קרוץ מחומר של ראשי מעצמות ולא נותר אלא לחכות לו שירוץ לכנסת.
אדם הגיוני06.04.12
1
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודי פשוט04.04.12
אולי גם יעניין אותך
פוליטי מדיני

הדילמה של נתניהו: סמוטריץ' ובני גנץ עם אולטימטום נגדי

יוני גבאי | 28.04.24

מתקפה חריפה

השר סמוטריץ' מאיים לפרק את הממשלה "אם תניף דגל לבן"

יוני גבאי | 28.04.24

עסקת החטופים

"נתניהו משנה את עמדותיו מקבינט המלחמה לקבינט המורחב"

יוני גבאי | 28.04.24

השיח מול חמאס

סמוטריץ' נגד המתווה המוצע: "מעכשיו רק פגזים והפצצות"

יוני גבאי | 25.04.24

"טוב שחליווה התפטר"

סמוטריץ': אסור שהרמטכ"ל יהיה זה שממנה את המחליפים 

ישי כהן | 24.04.24
ש

משחקים חינם ונהנים

משועממים? נחים מהנקיונות? כנסו למשחק מלא אנרגיה >>

כיכר בשיתוף תנובה | מקודם

"תזמון מכוון"

בישראל מעריכים: הסנקציות האמריקאיות ייכנסו לתוקף

ישראל גראדווהל | 21.04.24

"מי זה יכול להיות"

נתניהו לגלנט: ״בכל פעם שאני יושב לפגישות - הכל מודלף"

יוני גבאי | 21.04.24

מתייחס לעסקה

נתניהו בסרטון לפסח: "מה נשתנה הלילה הזה ומה לא?"

יוני גבאי | 21.04.24

הצהרה לרגל פסח

גנץ: "לא וויתרנו על החטופים - מחבלי חמאס אינם חסינים"

יוני גבאי | 21.04.24
ש

עסקת אקזיט נדירה

הייתם מאמינים? התפנו קרקעות בהרצליה!

כיכר בשיתוף פדרמן | מקודם

גיבוי ללוחמים?

מיכאלי על הגדוד שצפוי לסנקציות: "היה צריך לפרק מזמן"

יוני גבאי | 21.04.24

האשמה נגד החיילים

לפיד תקף ומה התברר? התקרית התרחשה בתקופת ממשלתו

יאיר טוקר | 21.04.24

"אמשיך לומר את האמת"

"דרדלה"? בן גביר מגיב: "חייב להיענות בתגובה חריפה ביותר"

ישי כהן | 21.04.24

המלחמה מול איראן 

ה'טיימס': מצבו של נתניהו - הטוב ביותר מתחילת המלחמה

ישראל גראדווהל | 21.04.24
ש

בריאות זה הכול

מלחמה? אזעקות? דואגים לנפש הילדים!

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

"הפרת זכויות הפלסטינים"

ארה"ב תטיל סנקציות על הגדוד החרדי בצה"ל | תגובות סוערות; בן גביר: "נקלוט אותם במג"ב"

יוסי נכטיגל | 20.04.24