כיכר השבת

ריח בחירות > ביבי חובט בחרדים

נתניהו התחייב: "אם נצטרך, נלך לבחירות על רקע חוק טל"

אמש, בהתראה קצרה זימן נתניהו את אנשי המאהל וראשי מטה המאבק בחוק טל, לפגישה בלשכתו. בועז נול, שנכח בפגישה, אמר כי נתניהו התחייב לקדם את חוק השירות לכולם: "נתניהו התחייב שכל אזרח ישראלי ישרת בגיל 18. הוא התחייב שזה יקרה. אם לא, זה יהיה הנושא שילכו בגללו לבחירות" (פוליטי)

37
חיים שקדי | כיכר השבת | ז' באייר | 29.04.12
נתניהו התחייב: "אם נצטרך, נלך לבחירות על רקע חוק טל"
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

"חלוקת הנטל חייבת להשתנות. מה שהיה לא יהיה", כך הצהיר הבוקר (ראשון) ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישתו עם אנשי 'מאהל הפרייארים', נגד חוק טל ונגד המפלגות החרדיות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, ידוע כמי שאינו זז קדימה, אחורה ובזיג-זג אלא רק לפי הנאמר בסקרים השונים, בהם הוא מתעדכן חדשות לבקרים. וביבי כמו ביבי, הריח את ריח הבחירות ואינו מהסס לבגוד בשותפיו הטבעיים כאשר קלט כי הם לא בצד החיובי של המפה.

לפני מספר ימים, הקימו פעילים מול הכנסת את "מאהל המחאה של הפרייארים", בו הם דורשים שוויון בנטל וחוק שירות לכל. הפוליטיקאים צעדו בימים האחרונים אל המאהל, אנשי מערכת הביטחון לשעבר נשאו דברים, וכולם חתמו על עצומה הקוראת לגייס את כולם באופן שווה.

הסיבה להקמת המאהל דווקא בתקופה הזו היא ביטולו מחד של חוק טל בידי הבג"ץ לפני חודשיים והעובדה כי תוקפו של החוק יפוג בחודש אוגוסט הקרוב. מאידך, כיוונו אנשי המאהל לפתיחת מושב הקיץ של הכנסת מחר.

הבגידה בחרדים

ראש הממשלה בנימין נתניהו שהבין כי אין מנוס מבחירות חדשות, רוצה להיות זה שמוביל ולא זה שמובל אליהם, ולכן אינו מהסס להתייצב נגד הציבור החרדי, שותפיו הקואליציוניים הטבעיים, ולקרוא לשירות שווה לכולם.

אמש, בהתראה קצרה זימן נתניהו את אנשי המאהל וראשי מטה המאבק בחוק טל, לפגישה בלשכתו. אל הפגישה הגיעו נציגי המילואימניקים, בועז נול, עידן מילר, יואב קיש, זוהרה ברגר-צור ויותם ברגר.

ראש הממשלה אמר לנציגי המאבק כי "חלוקת הנטל חייבת להשתנות. מה שהיה לא יהיה. זאת פגישה שנייה שלנו בחודשים האחרונים. אני יודע שיש הרבה טרמפיסטים שהצביעו בעד הארכה אוטומטית של חוק טל. אני לא כזה".

לדבריו נתניהו, "חוק טל יוחלף בחוק שוויוני יותר, צודק יותר ואני אביא אותו. החוק החדש יכלול גם שירות אזרחי לערבים. צריך לעשות זאת מבלי לשסות ציבור בציבור. השינוי יהיה כרוך בהרחבת מסגרות ובהגדלה תקציבית. זה יעד בסדר עדיפות גבוה לביטחון המדינה".

בועז נול, שנכח בפגישה, אמר לתקשורת כי נתניהו התחייב לקדם את חוק השירות לכולם עוד בכנסת הנוכחית: "נתניהו התחייב שכל אזרח ישראלי ישרת בגיל 18 בשירות אזרחי או צבאי. הוא התחייב שעוד במושב הנוכחי זה יקרה. אם לא, זה יהיה הנושא שילכו בגללו לבחירות".

אמש, הצהיר שר החוץ אביגדור ליברמן, כי ההצבעה על 'חוק טל' ב-9 במאי תהיה קריטית לעתיד הממשלה. ראש הממשלה מיהר ליישר קו ואמר למקורביו כי "לא אהיה במציאות שבה אני נתון לסחטנות של השותפות הקואליציוניות. אני לא חושש מבחירות".

תוכן שאסור לפספס
37 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
14
היעודהוא לא רק לבחורים צעירין 18-21 אלא לכל הגלאים וכמובן שצריך שימצאו מתאימים בקריטריונים לשירות ויעודו,האמינו לי זה הפתרון הכי טוב, חיילים אחראים יותר ,לא בטוח שמספרי הגיוס לא יהיו דומים לאלו של היום, האם תמליצו לי להתחיל בקמפיין להצעתי?
אבי29.04.12
13
אלוקי ישראל, והמבין יבין
מרדכי29.04.12
12
הוא לא יקבע לנו מתי לקיים את הבחירות.
דן סגל29.04.12

הצגת כל התגובות

11
נתניהו לא חייב כלום למפגינים ולציונים בכלל, שכן הם לא בחרו בו לראש הממשלה. המפלגות החרדיות נשאו אותו על כתפיהן למשרת ראש הממשלה, ולהם הוא מחוייב בלבד.הוא יודע זאת, לכן כל הבטחותיו לציונים, הבטחות סרק. ואף חרדי לא יתגייס בניגוד לרצונו.
דן סגל29.04.12
החרדים (אותנו) בכזאת קלות .. העיקר לענות אמן לשמאל שאגב אותו הוא לא יעיז לגייס...
חרדי אסלי29.04.12
10
בישיבות לא כולם לומדים, ומי שלא לומד שישרת וירגיש סיפוק מעצמו ולא יבנו את חייו על טחינת מים, אלא יעבוד וממילא שעות הלימוד הקבועות שילמד מידי יום יהיו איכותיות.
הגיע הזמן29.04.12
חצי יום וזה שווה ערך פי מיליון לשירות צבאי
א.ב29.04.12
9
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודי 29.04.12
8
שירות בצהל צריך להיות ברשות האדם ומבחירתו החופשית! עם תגמול של שכר הולם לכל חייל, 4000 ש"ח ,והלאה לפי תפקיד היתרונות א:צבא אומנם קטן אבל איכותי מאוד ב:גבולות גזרה ברורים לכל אדם ג:ניצול אמיתי של משאבי הענק ד:שלווה ורעות לכל בית ישראל
אבי29.04.12
7
ומי שאומר אחרת הוא פחדן ומתרץ תרוצים..מה העונג הגדול ביותר להיות בשטח,בבוץ,בשמש ולהניח תפילין?ולהתפלל?ואז לצאת לאימון או לקרב ולהגן על ארץ ישראל הא?התענוג הגדול ביותר..אנשים פה סתם מתעצלים להזיז את עצמם ופוחדים לקבל כדור בשביל העם..ואחרי זה משחקים אותה כאילו היו מתים על קידוש השם אחרי שהם מאחורי 100
מאיר29.04.12
הם אימפריאליסטים חילונים וציונים הזויים אלו שישאו בתוצאות לחרדים אין חלק בכך ולכן אל להם להשתתף בצבא
סרג'יו נוביק29.04.12
6
להכריז: כולנו נתגייס אם נקבל חינוך חינם. שהמוסדות החרדים יעוגנו בחוק באופן מושלם! והורים חרדים לא יצטרכו לשלם לחודש מה שחילוני משלם לשנה.
יוסי29.04.12
את התורה שלנו בשביל כסף..
המבין!29.04.12
5
חילונים,אתם תתגייסו ואנחנו נמשיך ללמוד תורה ..או שאתם תחליפו אותנו..אבל כולכם בלי יוצא מן הכלל משר הבטחון ועד חייל האחרון,תשאירו לנו החרדים והדתיים את המושכות של צה"ל לנהל אותו כהשקפתנו על "טהרת הקודש" ! ואתם החילונים תחליפו אותנו תלמדו תורה ביישיבות הקדושות...עשינו עסק?! אתם מוכנים?!
חרדי29.04.12
יש דברים כל כף מטופשים שממש קשה להגיב עליהם (בלי לרדת לרמה של העלבות)
הסרפ"ק22.05.12
4
בעית הזכרון הקצר פה במדינה קשה מאד ומשכיחה מהם ומכולנו שכל פעם שמי מהם שניסה לפגוע בבני התורה - מיד לאחר מכן נפל ובגדולללללל!!!!!!! עלינ להתחזק בלימוד תורה, בתפילה ובצניעות, להתרחק מהם ודעותיהם שהם וכל סוגי התקשורת למניהם (גם ה"חרדיים") מנסים להחדיר לנו בעדינות רבה.... ולצפות לישועת ה'.
מצפה לגאולה29.04.12
3
יש להשאיר מכסה מצומצת ביותר לעילויים בתורה וכל השאר צריכים להתגייס לצבא הגנה לישראל ולקחת חלק בשמירה על בטחון העם. כך היה מעולם.
אור29.04.12
אגב לא נמאס לך להיות כל כך פתי אחרי מה שאומרים לך ברדיו? טוב כנראה שלאנשים כמוך אין דעה עצמית והם אומרים כל בוקר "הרינו מקשרים עצמנו לכתב של החדשות, מה שהוא יאמר הוא יחליט בשבילנו יקבע בשבילנו וידבר בשבילנו" והעיקר שלנו אין דעה עצמית... --
שלומו29.04.12
2
ללא תלמודי התורה, הצבא לא יציל אותנו שהם רוצים שיעזבו את הישיבות וילכו לצבא שזה לא סוד בעת התקפת טילים על ישראל הצבא והממשלה שלנו יושבים במקלטים ובאים אחר כך עם מצלמות הטלויזיה. היום מה ששומר על ישראל מאויבנו אלו הישיבות של לומדי התורה. ולשמוע שילדים קטנים בלימוד חובה תורני, לומדים בקרוואנים ללא
א. לוי29.04.12
1
הפראיירים המשתמטים וגם של מוכר החזיר ?? ביבי יש לך אומץ ? תנסה לגעת בתלמיד ישיבה אחד, רק תנסה
א.ב29.04.12
אולי גם יעניין אותך
פוליטי מדיני

"עימות או עסקה" | דריכות בירושלים לקראת תשובת חמאס 

יוני גבאי | 20:42

פונה לנתניהו ומזהיר

סמוטריץ בנאום חריף: "סינוואר תכנן להגיע בדיוק לנקודה הזו"

יוני גבאי | 16:35

מאיים על ראש הממשלה

בן גביר: נתניהו מבין מה תהיה המשמעות אם זה לא יתקיים

יוני גבאי | 15:50

בשיחה עם משפחות חטופים | צפו

נתניהו: החל פינוי האוכלוסיה ברפיח לקראת פעולה בקרוב

יוני גבאי | 13:36

ברקע המגעים לעסקה

"יש תאריך"? רה"מ נתניהו דחה פעמיים את הפעולה ברפיח

יוני גבאי | 08:12
ש

בריאות זה הכול

משקפי ראיה חינם לילדים? זה לא הכל

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

"רפיח, עכשיו" | צפו

סמוטריץ' במימונה עם מפוני הצפון: "מכאן קוראים לנתניהו"

יוני גבאי | 29.04.24

בדרך לבחירות?

הדילמה של נתניהו: סמוטריץ' ובני גנץ עם אולטימטום נגדי

יוני גבאי | 28.04.24

מתקפה חריפה

השר סמוטריץ' מאיים לפרק את הממשלה "אם תניף דגל לבן"

יוני גבאי | 28.04.24

החשש ממעצר

ביקורת על הביקורת של נתניהו: "עלול להתפרש כמאיים"

כיכר השבת | 28.04.24
ש

זה הזמן להזמין

החג הזה, תתרגשו ותתחדשו עם נעם 2! טכנולוגית חם וקר

כיכר בשיתוף נועם2 | מקודם

אחרי התאונה

בן גביר: "הרופאים ביקשו שאנוח - אבל אני חוזר לפעילות"

יוני גבאי | 28.04.24

עסקת החטופים

"נתניהו משנה את עמדותיו מקבינט המלחמה לקבינט המורחב"

יוני גבאי | 28.04.24

ביקורת בקואליציה

פרטי העסקה המתגבשת | ויתורים משמעותיים מצב ישראל 

דודי בן חמו | 27.04.24

יישאר באשפוז | תיעוד התאונה

נהגו של בן גביר עבר באדום: "האישיות הכי מאוימת בישראל"

קובי אטינגר | 27.04.24
ש

לימודי דיינות

כך אלפי בוגרי ישיבה הפכו לדיינים מוסמכים

כיכר בשיתוף מ.ל.מ | מקודם

שיבח מחבלים

השופט ליועמ"שית: למה אין חקירה פלילית נגד אחמד טיבי?

יוני גבאי | 26.04.24

השיח מול חמאס

סמוטריץ' נגד המתווה המוצע: "מעכשיו רק פגזים והפצצות"

יוני גבאי | 25.04.24