כיכר השבת

המסמכים הקואליציוניים מוכיחים

שרון ואולמרט שמרו על עולם התורה, נתניהו שיקר לחרדים

ראש-הממשלה נתניהו משקר למפלגות החרדיות בכל מה שקשור לגיוס בני הישיבות ולסוגיה הדתית בישראל, כך עולה מההסכמים הקואליציוניים, עליהם חתם נתניהו יחד עם המפלגות החרדיות. המסמכים מוכיחים: נתניהו הונה את המפלגות החרדיות. גורם בכיר ביהדות התורה מגיב: "במידה ויפגע בישיבות - לא נהיה שם" (פוליטי)

21
ניצן ארליך | כיכר השבת | ג' באב | 22.07.12
נתניהו, היום
נתניהו, היום (צילום: פלאש 90)

ראש-הממשלה בנימין נתניהו משקר למפלגות החרדיות בכל מה שקשור לגיוס בני הישיבות ולסוגיה הדתית בישראל, כך עולה מההסכמים הקואליציוניים, עליהם חתם נתניהו יחד עם המפלגות החרדיות, בימים שקדמו לכהונתו.

"מתוך הכרה בערך לימוד התורה תפעל הממשלה לשמירת מעמדם של תלמידי הישיבות שתורתם אומנותם", נכתב בסעיף 51 בהסכם הקואליציוני שנחתם עם ש"ס ויהדות התורה.

בסעיף 44 נכתב: "לא תקודם ולא תאושר חקיקה פרטית אשר יש בה משום שינוי בסטטוס קוו בנושאי דת. במידה ותוגש הצעת חוק בניגוד לאמור יצביעו כל חברי סיעות הקואליציה נגדה ותופעל משמעת קואליציונית להסרתה מסדר היום, הן בוועדות הכנסת והן במליאתה".

סעיף 51 לא קויים - לאחר שנתניהו ומפלגתו יוזמים מתווה שאמור לפגוע במעמדם של בני הישיבות, תוך הטלת סנקציות אישיות וכלליות, כפי שפרסמנו הבוקר. בנוסף, ראש-הממשלה הבהיר בחודשים האחרונים כי "מה שהיה לא יהיה". את הדברים הללו, הוא לא כתב בהסכמים הקואליציוניים.

,שיקר לחרדים. ההסכם הקואליציוני בין הליכוד לש"ס ויהדות התורה

גם סעיף 44 לא קויים, לאחר שמפלגת "ישראל ביתנו" העלתה הצעת "חוק גיוס לכל" - שיש בה משום שינוי בסטטוס קוו בנושאי דת, בצורה מובהקת.

ההסכם עם אולמרט

בהסכם הקואליציוני בין ראש-הממשלה לשעבר אהוד אולמרט למפלגת ש"ס בשנת תשס"ו, נכתב כך: "לנוכח הוראת סעיף ‎16 בחוק דחיית שירות לתלמידי ישיבות שתורתם אומנותם, תשס"ב-‎2002, יפעלו הצדדים בכנסת לקבלת החלטה המאריכה את תקופת תוקפו של החוק. ההחלטה תתקבל בכנסת ששה חודשים ומעלה מהמועד הצפוי לפקיעת תוקפו".

בסעיפים נוספים נכתב: "יישמר סטטוס קוו בענייני דת. אם תהיה פגיעה בנושא מנושאים אלה תחפש הממשלה דרכים לתיקון.

הבטיח וקיים. ההסכם עם אולמרט

"הצעות חקיקה פרטיות שיש בהן משום שינוי בסטטוס קוו בנושאי דת, תופעל לגביהן משמעת קואליציונית להסרתן מסדר היום, אלא אם כן ניתנה הסכמת כל סיעות הקואליציה.

"במסגרת שמירה על שלטון החוק תפעל הממשלה לאכיפה נאותה של החקיקה הקיימת בנושאים דתיים"

אולמרט הבטיח וקיים. לא הייתה פגיעה בתלמידי הישיבות ברחבי הארץ, נשמר הסטטוס קוו. כך גם על הסעיפים האחרים הצליח אולמרט לשמור.

האמת של שרון

בקדנציה האחרונה של ראש-הממשלה לשעבר אריאל שרון, נכתב בהסכם הקואליציוני: "יישמר הסטטוס קוו בנושאי דת. אם תהייה פגיעה בנושא מנושאים אלה תחפש הממשלה דרכים לתיקון".

עוד נכתב: "הצעות חקיקה פרטיות שיש בהן משום שינוי בסטטוס קוו בנושאי דת תופעל לגביהן משמעת קואליציונית להסרתן מסדר היום, אלא אם כן ניתנה הסכמת כל סיעות הקואליציה".

ההסכם עם אריאל שרון

"תימנע פגיעה באורחות החיים של הציבור החרדי והדתי, באזורי מגורים חרדיים ודתיים מובהקים של ציבור זה בהם הוא מהווה רוב".

גם שרון עמד במילתו באותה קדנציה, לאחר שלא פגע במעמדם של בני הישיבות, השוקדים על לימוד התורה.

"נתניהו גורם לנזק עולמי"

אומנם בג"צ ביטל את "חוק טל", אבל על-פי ההסכם נתניהו היה אמור להאריך את החוק בטרם בוטל החוק ולאחר ביטולו היה צריך למצוא נוסחה שלא תפגע במעמד בני הישיבות - כפי שהתחייב בהסכם הקואליציוני.

גורם בכיר ב"יהדות התורה" אומר הבוקר (ראשון) ל'כיכר השבת' כי "הדבר הזה מוכיח שנתניהו לא רק שלא עמד במילתו, אלא שהנזק שנגרם - הוא בינלאומי. מילא החברה החילונית, מילא החברה החרדית, אבל כשבעולם יראו שנתניהו משקר למפלגות שחתמו איתו על הסכם, הם לא יאמינו לאף מילה שלו, בשום נושא. איך הוא יוכל לחתום בכלל על הסכמי שלום?", הוא שואל.

הבכיר ממשיך ותוקף: "נתניהו מפר את כל הסיכומים, אחד אחרי השני. אנחנו לא מופתעים במידה והוא יפגע בבני הישיבות אנחנו לא נהיה שם. יש לזה השלכות פוליטיות מידיות".

על הסקר החדש, ממנו עולה שיו"ר מפלגת "העבודה" שלי יחימוביץ' מצמצמת את הפער עם נתניהו, הוא אומר: "זה מוכיח דבר אחד ופשוט - להכות בחרדים ולפגוע בהם אין שום משמעות בסקרים, להיפך. נכון שיאיר לפיד מקבל מנדטים יפים על הרקע האנטי-דתי, אבל מדובר ב'מפלגת אווירה' שתתפרק. אין ספק שהפער בין יחימוביץ הוא עצום מול נתניהו, אבל היא לא מקדמת צעדים נגד החרדים, ולמרות זאת היא מקבלת כל-כך הרבה מנדטים.

"נתניהו צריך להסתכל על שתי נשים וללמוד לקח. ציפי לבני נלחמה בחרדים והתרסקה, יחימוביץ שומרת על יחסים טובים עם החרדים וזוכה למנדטים רבים בסקרים", אומר הגורם.

אותו גורם מציין כי זה לא הסעיף היחיד שנתניהו הפר. "ועל בתי-הדין הרבניים הוא כן שמר כפי שנכתב במסמך? בתי-הדין רק הולכים ומתפוררים בתקופה שלו".

תוכן שאסור לפספס
21 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
12
פשוט שקרים וקריאה מעוותת של המציאות - שרון היה ראש הממשלה הראשון שהעז לזרוק את החרדים מהקואליציה ולפרק את משרד הדתות. האמת היא שמעולם לא היתה כמות כזו של לומדים שאינם מתגייסים, והכמות היא זו שמשנה. לכן לא משנה איזו ממשלה תהיה, ימין, שמאל או מרכז - המצב ישתנה.
משה22.07.12
11
לא היה עוד ראש ממשלה שכיהן בכזו תקופה קשה מכל הבחינות- כלכלי, חברתי ,מדיני מאוד קשה לשפוט אותו ,אומנם שרון ואולמרט אנשים בעלי אישיות חזקה יותר ,אבל לא בטוח שהיו שורדים טוב יותר פוליטית בשנים אלו של נתניהו. מה שלא יעשה נתניהו הוא ייזכר לרעה בספרי ההיסטוריה, אנחנו עם קשה שעובר תקופה קשה. מספיק כבר ל
ישראלית22.07.12
10
הדבר הנכון לאנשים, לתורה ולמדינה הוא להקטין בהדרגה, את מספר הפטורים מגיוס, לשלב את החרדים והדתיים בצבא , ולהפוך אותו לצבא העם. התוצאה תהיה חיזוק מעמדו וכבודו של המגזר החרדי בציבור, שיפור מצבו הכלכלי, וחיזוק כללי של מדינת ישראל. הסכמי העבר נעשו תוך כדי התעלמות מהמציאות ולכן ראוי לבטל אותם.
ירון22.07.12

הצגת כל התגובות

9
בימי שרון ואולמרט לא היה כזה לחץ מצד הציבור החילוני כמו שיש היום לא היה את מחנה הפראיירים והנושא לא היה עולה כל שני וחמישי בתקשורת. זה כל ההבדל!
Anonymous22.07.12
8
ואין העם טרוד מאי גיוס חרדים. העובדה שיו"ר מפלגת העבודה עולה בסקרים. אילו ביבי היה עו8מד על שתי רגליו ואומר כך זה וכך זה ישאר,ולא אני הוא שיצא נגד עולם התורה,ואני מבטיח לכם שכל המפגינים רק מברברים כדי לתפוס שלטון הכל היה נראה אחרת. נתן אשל היועץ פעל מתוך האיטרס של היותו ציוני דתי,ועשה מה שרצה לשלוח
שועל המדבר22.07.12
7
אני כירושלמי יודע שדוקא בזמן אולמרט התרבו מאוד חנויות טריפה וחילולי שבת לרוב.
shlomi05222.07.12
6
אני חושב שאבדתם כל פרופורציה 1. ביבי לא ממפלגה דתית , לא מחוייב לנו , הוא חילוני . 2. אפילו שיש הסכם קואליציוני . הוא מחוייב לשמור על עצמו בשלטון ןעל הקואליציה שלו . מה לא מובן ? 3. תגידו לי - איזה אדם כיום מסוגל לעמוד מול לחצים כבדים מנשוא כאלה שעומד ביבי . קחו כמעט כל נושא , מהאיראני , הפולי
דוד22.07.12
יישר כוח דוד !!
איצקוביץ22.07.12
5
העניין כבר נידון בבתי משפט. שהו הסכם פוליטי מכל המשתמע מכך. שנית? מתגעגעים לשרון? אחראי לגרוש? לאולמרט- חחח ראש ממשלה במחדל, וגם הכי מושחת
קולזון22.07.12
4
סטטוס קוו , לפחות כשהוא מוגדר בספרי האזרחות הוא שהמדינה תתחיב לשמר את המוסרת הדתית , לצד הדברים שנפרצו ע"י אותם שאינם רוצים מדינה מסורתית (כאן המקום להדגיש שהעם ברובו מסורתי וסולד מססטוס קוו משום שהמדינה בציבוריותה צריכה להראות מסורתית,כמובן האדם הפרסונלי יוכל לעשות כוות נפשו) סטטוס קוו מדגיש את עקר
גפני מקלב22.07.12
3
המסמכים מוכיחים כיצד בהיותו תינוק במשרד ראש הממשלה, נפל ברשתם של החרדים, וישב בשבי, עתה התבגר, פרץ השלשלאות של החרדים וברח מהשבי.הסכמים שנכפים על תינוק בשבי, אינו חייב לקיימם לכשיתבגר.
דן סגל22.07.12
החרדים סופו לברוח כמו תרנגול
6622.07.12
2
העיקר הכסא
מוטי22.07.12
1
בג"צ לא ביטל את חוק טל אצל שרון ואולמרט. מה ההשוואה הנלוזה הזו?
משה ברקת22.07.12
תקרא מה כתוב למעלה: אומנם בג"צ ביטל את "חוק טל", אבל על-פי ההסכם נתניהו היה אמור להאריך את החוק בטרם בוטל החוק ולאחר ביטולו היה צריך למצוא נוסחה שלא תפגע במעמד בני הישיבות - כפי שהתחייב בהסכם הקואליציוני.
נתי22.07.12
בג"ץ ביטל ולכן הסעיפים שהבהתם לא רלוונטים
ש22.07.12
לא הייתה יכולה להיות מציאות כזאת כאשר ליברמן אמר שמפלגתו לא תתמוך בזה וכן גם מפלגת העצמאות ואולי אפילו "הבית ביהודי". וחוץ מזה גם אם הוא היה מצליח להאריך את זה, מה אפשר לעשות נגד הבג"ץ???
אורי22.07.12
אולי גם יעניין אותך
פוליטי מדיני

לפיד לגנץ: "די עם האולטימטומים הריקים, צאו מהממשלה"

ישי כהן | 18.05.24

דד ליין לנתניהו

גנץ: "לקודש הקודשים של הביטחון חודרים שיקולים פוליטיים"

ישי כהן | 18.05.24

פאנצ'ר מדיני 

האמריקאים דורשים להעביר כספי מיסים לרשות הפלסטינית 

יוני גבאי | 16.05.24

מלחמה על הבית

בישראל מודאגים: מצרים תגרום להוצאת צו להפסקת מלחמה

יוני גבאי | 16.05.24

מחיר המלחמה

עוד מעט יותר לפרסום, ברוכים הבאים לגהינום // יזהר שי

יזהר שי | 16.05.24
ש

אלפי אנשים כבר מרוויחים

המנוי הזה שווה בממוצע 2,473 שקלים בחודש!

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

"המטרה שלנו להביס את חמאס"

בכיר בממשל ביידן: שותפים לדאגת גלנט, לישראל אין תוכנית

יוני גבאי | 16.05.24

על סף פיצוץ

המצרים מאבדים סבלנות כלפי ישראל בעקבות הפעילות ברפיח

יוני גבאי | 15.05.24

יו"ר האופוזיציה תוקף

הלפיד והיפוכו: התרגילים צריכים להפסק, הם צריכים להתגייס

יוני גבאי | 15.05.24

"כל עוד חמאס נשאר" 

נתניהו: מה יהיה ביום שאחרי? כל הדיבורים ריקים מתוכן | צפו

יוני גבאי | 15.05.24
ש

 באורח חרדי

ישיבת טל חרמון - הבחירה המושלמת לנוער חרדי המעוניין להשכלה מקצועית

כיכר בשיתוף שניר חרמון שיאון | מקודם

ההצעה נדחתה פה אחד

נתניהו נגד האו"ם: "לא ניתן פרס לטבח של ה-7 באוקטובר"

יוני גבאי | 15.05.24

הזירה הבינלאומית 

לראשונה: מועצת הביטחון באו"ם תקיים דיון על גורל החטופים

יוסי נכטיגל | 14.05.24

בטקס המצטיינים 

הנשיא הרצוג: אין גדולה ממצוות פדיון שבויים, לפעול באומץ

ישי כהן | 14.05.24

אחרי המשבר בתחילת השבוע

לקראת משבר עם מצרים? "נוריד את דרג היחסים עם ישראל"

יוסי נכטיגל | 14.05.24
ש

יום פתוח בזום

בוגרי תואר ראשון? זו הדרך שלכם להתקדם לקריירה מצליחה

כיכר בשיתוף העברית | מקודם

"מצב קריטי ודחוף"

ג'ו סאליבן גינה את תקיפת משאיות הסיוע לעזה: "שערוריה"

דוד הכהן | 14.05.24

"זה אינו יום עצמאות רגיל"

ראש הממשלה נתניהו מתחייב: "נמשיך עד הסוף, עד הניצחון"

ישי כהן | 13.05.24