כיכר השבת

חושבים להתגרש? תקראו!

רצה להתגרש ולהפקיר 10 ילדים - אבל אז המצפון גבר

היה זה לפני כחצי שנה, פגשתי יהודי יקר אשר השתפך בפניי: "אני בעוד כחודש נותן גט לאשתי וזה סופי. רבנו מספיק עשרים ושלוש שנים, הגיע הזמן לצאת לחופשי" • המטפל הרגשי מרדכי רוט בסיפור נוגע ללב (מגזין)

35
מרדכי רוט | כיכר השבת | ח' בתמוז | 07.07.22
גירושין | תמונת ארכיון
גירושין | תמונת ארכיון (צילום: שאטרסטוק)

היה זה לפני כחצי שנה, פגשתי יהודי יקר אשר השתפך בפניי: "אני בעוד כחודש נותן גט לאשתי וזה סופי. רבנו מספיק עשרים ושלוש שנים, 'הגיע הזמן לצאת לחופשי', הוא אמר חצי בהלצה וחצי בכאב.

למגזין 'כיכר' המלא - הקליקו כאן

יש לנו ברוך השם עשרה ילדים מתוקים. יש לי עבודה מסודרת, גם אשתי עובדת - כמנהלת בכירה. אבל למעלה מעשרים שנה של מריבות, חוסר בכבוד, אמפטיה ואהבה גמרו אותי. זהו, אני כבר לא יכול יותר. אני מגיע אליך, אומר לי אותו יהודי, לא כדי שתעזור לי לא להתגרש, אני מגיע אליך כדי שתעזור לי להתגרש בצורה נורמלית כך שאני לא אקרוס נפשית, כי גם כך הנפש שלי פגועה מכל מה שעברתי עם אשתי.

וגם אני צריך אחרי הגט, שתעמוד לצידי בכל המאבקים שבוודאי יהיו בגלל המזונות, המשמורת על הילדים, ושאר ירקות. בקיצור, תעזור לי להתגרש בכבוד".

הסתכלתי לתוך עיניו הכאובות ואמרתי לו: "אני מאוד מבין את הכאב שלך אבל אני לא האדם המתאים לכך. אני עוזר לאנשים להציל את החיים שלהם, את הנישואין שלהם. איך כן לחיות טוב עם בן הזוג, איך להתמודד עם המידות שלו. אבל לא לעזור איך להתגרש. יש מספיק רבנים ויועצים אחרים שידם קלה על ההדק ויעזרו לך בזה. היום זה נהיה הדרך, לא טוב זורקים – כמעט כמו שמחליפים גרביים. אין כמעט מושג לנסות ולהתמודד עם מה שהשם יתברך הביא לך. אני מצטער, אבל טעית בכתובת!"

"תקשיב", הוא ענה, "ניסיתי אין ספור פעמים הלכתי לטיפולים, ליועצים. עזוב, זה כבר עסק גמור, זה לא שיש פה עוד אופציה".

הוא ממש התחנן אליי שאני אעזור לו לבקשתו להתגרש בכבוד.

אמרתי לו: "תקשיב, אני אשאל אותך כמה שאלות, אבל אל תענה לי הפעם, תחשוב על כך כמה ימים ואז תבוא אליי. אם תהיה לך תשובה אז נראה הלאה.

דבר ראשון - תעמוד מול המראה ותשאל את עצמך, אבל חשוב שתהיה כנה ואמיתי עם עצמך כי הרבה בני אדם משקרים לעצמם, האם אני עשיתי לפחות שבעים אחוז למען הזוגיות שלי, אבל באמת - האם יכול להיות שאני מושלם וכליל המעלות ורק אשתי היא הבעיה ואני נקי כפיים.

אני בטוח שאתה תגיד לעצמך: 'הרי הלכנו לטיפולים', אבל האם עשית מה שאמרו לך? האם באמת נתת מלחמה למען הזוגיות הזו?! האם המצפון שלך נקי שאתה עשית לא מאה אחוז, אפילו רק שבעים אחוז למען הזוגיות הזו.

שאלה שנייה - האם המצפון שלך נקי כלפי עשרת ילדיך שאתה נקי כפיים ושתוכל להסתכל לתוך העיניים של ילדיך במצפון שקט שאתה עשית הכול בשביל הזוגיות הזו. בשביל שהילדים שלך לא יהיו אומללים, כי ילדים להורים גרושים סובלים סבל רב. נכון שיש גם צד שני למטבע, כיוון שילד שרואה את ההורים שלו רבים כל הזמן זה גם פוגע בו.

אבל האם המצפון שלך שקט.

שאלה שלישית - האם אתה יודע באמת מה זו אישה? איך צריך לכבד אותה, לאהוב. כי אם התשובה היא: 'לא', אז גם אם תתגרש ותתחתן עם אחרת הבעיות יעברו לאישה הבאה שתתחתן איתה, הבעיות לא נרפאות לבד.

שאלה רביעית ואחרונה - בתור יהודי מאמין האם אתה יודע שמהשם יתברך אי אפשר לברוח, שזה אומר שלכל בן אדם בעולם יש לו התמודדויות בחיים, לאחד זה בזוגיות לאחר זה בפרנסה, האחד בילדים והאחר בבריאות.

מהשם אי אפשר לברוח מי שמגיע לו קושי מסוים בעולם בגלל תיקון נפשו הוא לא יכול לברוח. כמה סיפורים שמעתי ובעיניי ראיתי אנשים שהתגרשו ואחרי כן רק סבלו מכל מיני התמודדויות הרבה יותר גרועות בחיים.

תחשוב על כל השאלות שאמרתי לך אבל תשתדל להיות כנה עם עצמך עם התשובות כי האדם נגוע אצל עצמו".

אותו יהודי הסתכל עליי, מעיניו בצבץ הייאוש והוא אמר לי: "טוב, אני אנסה לחשוב על השאלות שאמרת לי", ובכך נפרדנו.

עברו שבועיים קיבלתי טלפון מאותו יהודי שברצונו להיפגש איתי.

נפגשתי איתו הוא לא התחיל אפילו לדבר והוא פרץ בבכי מר ללא יכולת להירגע, בכי כזה עז שזה קרע את נשמתי.

"מרדכי", אמר, "האמת שהספיקה לי רק השאלה הראשונה לדעת מה האמת על הנישואין שלי, עמדתי למול המראה וקלטתי שאפילו ארבעים אחוז לא עשיתי למען חיזוק הנישואין האלו.

שיקרתי לעצמי במשך שנים רבות, כל השנים עשיתי קצת ואז כל פעם הייתי מחכה שאשתי תעשה את השאר.

ואני, אף פעם לא קרה אפילו במשך תקופה של שלושה חודשים שעשיתי ברצף מה שצריך לעשות.

ייתכן מאוד שגם אשתי לא עשתה את מה שנדרש ממנה, אבל אני בוודאי לא עשיתי, ואפילו לארבעים אחוז לא הגעתי".

היהודי שלפניי הייתה לו נקודת אמת והוא לא הפסיק לבכות. כי שהאדם קולט שהוא חי בשקר ורימה את עצמו ועוד חשב שרק השני אשם והוא נקי מכל רבב ואז הוא קולט שהמצב לא כמו שהוא חשב, זה מזעזע את הנפש של האדם.

אני יכול להגיד לכם שהיום אותו יהודי אין לו עדיין את הזוגיות הכי מושלמת שיש בעולם, אבל המצב השתפר ב-180 מעלות למה שהיה והוא רק הולך ומתקדם, כי הוא באמת לקח אחריות על החיים שלו והתחיל באמת לעשות למען כך.

ראיתי הרבה מקרים של אנשים עם בעיות בזוגיות ורק מועטים ממש באמת יכולים להגיד שהם עשו הכול למען הזוגיות שלהם, הרוב לצערי...

אז לפני שאתם עושים חלילה צעד שמזבח בוכה עליו דמעות תשאלו את עצמכם את השאלות האלו, אבל בתנאי שתשתדלו להיות כנים ואמיתיים עם עצמכם.

הלוואי שנזכה תמיד לשלום, אהבה ואמונה. שבת שלום לכל עם ישראל הקדושים.

  • לתגובות: machon.rot@gmail.com
תוכן שאסור לפספס
35 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
22
שאלה רביעית ואחרונה - בתור יהודי מאמין האם אתה יודע שמהשם יתברך אי אפשר לברוח, שזה אומר שלכל בן אדם בעולם יש לו התמודדויות בחיים, לאחד זה בזוגיות לאחר זה בפרנסה, האחד בילדים והאחר בבריאות. מהשם אי אפשר לברוח מי שמגיע לו קושי מסוים בעולם בגלל תיקון נפשו הוא לא יכול לברוח. כמה סיפורים שמעתי ובעיניי
דוד01.08.22
אז תוריד את המילים ה' ותיקון, הנקודה היא שיש התמודדות ואם תברח ממנה במקום לטפל אתה תמצא את עצמך בהתמודדות אחרת מאתגרת לא פחות ואגב, אשרינו שיש לנו כאלה מטפלים שלא מפרידים בין העולם המיקצועי והאמונה
שלמה05.08.22
21
כל הכבוד ממש זכית לבנות בית בישראל בדעת, וישרות לב
אנונימי 07.07.22
20
ברמה העקרונית, הדברים נכונים ונפלאים. ויכולים מאוד מאוד לעזור לשפר וממש להפוך את המצב לטובה. אבל במה עושים במקרה שיש קרובים שכבר מעורבים, ויש השמצות סודיות, (או שכבר דיברו עם הילד נגד אבא שלו, או נגד אמא שלו. וכו' וכו'.
יהודי08.07.22

הצגת כל התגובות

19
לפני למעלה משני עשורים עברתי גט אכזרי! וואו וואו כמה בכיתי! כל השלום בית מאכערים הפנו אלי אצבע מאשימה ולא גמרו להסביר לי עד כמה שאני אשם ואינני יודע לנהל בית. לאחר גרושיי סרבתי לשמוע שידוכים מהחשש שאאמלל עוד אישה, כי אחרי שכל העסקנים דופקים לך את זה בראש שאתה ואתה ואתה אשם בכל! אתה מאבד את הצלם אנ
בתבונה וביושר08.07.22
סיפור טוב לפני השינה
הגננת המספרת22.07.22
18
בזכות הכתבה אני מבטלת כרגע את הדיון בבית הדין
תהילה08.07.22
כן בטח, את כולה בת 15 חחחח
אני08.07.22
😂😂😂
צ08.07.22
אני בטוח שזה הוזיז להרבהה. אנשים הכתבה הזאת
אור08.07.22
אתה רשע
אתה רשע10.07.22
אתה צדיק יסוד עולם
דג19.12.22
17
אנשים סוחבים את הבעיות שלהם ,לנישואים שניים . כי הם קיימות ולא טופלו ,והם שגרמו לכשלון הראשון . וממשיכים את הבעיות הלאה . ואים היו מטפלים .יכלו למנוע גירושים .
אורי07.07.22
16
בני פרקש ,אדם חרדי ,שהתגרש וחזר ונשא את גרושתו ,סיפר ,בפעם שניה צריך יותר לוותר ולהתפשר ,אז בשביל עם שניה זה טוב .
נכון מאד 19.07.22
15
אני מכירה אישית מקרה שההורים התגרשו ,ואחד הבנים שהיה ילד מאד רגיש . נפגע נפשית ,והצורך לאשפוז.
לא פשוט 07.07.22
אני מכיר אישית מקרה שבו הבעל לא התגרש, ובעקבות זה הוא אושפז.
תזכורת07.07.22
כשיש 10 ילדים ושלום בית בקרשים יהיה אשפוז בכל אופן או מהתביעות לאחר הגירושין או מחיי סבל השאלה הגדולה איך הגיעו ל10 הילדים אם המצב כל כך בעייתי אשמח לדיון פורה בעניין
אבי07.07.22
כשיש מצב של חוסר שלום בית הדבר שמנחם את שני הצדדים זה הקירבה של הגוף, כביכול נחמה שאם לא מצליחים לקרב את הנפש אחד לשני אז נקרב את הגוף לפעמים זה גם עוזר לפעמים זה עושה יותר גרוע אבל זה צורך בסיסי להיתקרב
מעיין08.07.22
מה הבעיה? מכל מטפל נהיה ילד...
מה ז"ת07.07.22
14
אחת הבעיות הקשות ,הן הפרעות אישיות . לפעמים בעל ההפרעה עצמה שלא סובל ,אבל סביבתו. סובלת נורא .(הפרעת אישיות נרקיסיסטית ) ולכן הם לא הולכים לטיפול ,וגם אים יגיעו בסוף לטיפול .או שימצאו פגם במטפל ,ויפסיקו את הטיפול ,או שיצליחו לשכנע בכריזמה יוצאת הדופן שלהם ,ובהתקרבות שלהם .שהם בעצם הקרבן והבעיה ,ב
מתמודד17.07.22
13
ואיי מרגש מאוד הלוואי שלא יהיו גירושים בכלל בעמ"י
108.07.22
12
צריך לשים לב בימינו יש הרבה גברים מוכים אפילו נפשית האשה תופסת עליו גובה והם מסכנים לא יודעים איך להתמודד עם זה
רחל גינה08.07.22
11
אים קיימת שנאה בין בני זוג . יש סגולה מר חיים מוולוזין. שפשוט עובדת . ״אדם שיש לו שונא ,שיגיד ,״הוא צודק ,וידון אותו לכף זכות.אפילו אים הצדק לא איתו . ויחזור ויגיד ,שהוא צודק . ואז יתהפך ליבו עליו לטובה ״ אני ניסיתי ,וזה עבד בצורה פילאית . ניסיתי כמה פעמים .וזה תמיד עבד .
רות 07.07.22
10
יש לי כמה שאלות לכל החכמים שכותבים פה, 1. אנשים מתגרשים אחרי שהקיזו דם, אחרי שניסו הכול, ולפעמים אחד הצדדים נתן 100 אחוז ולא 25 אחוז. 2. למה רואים מציאות כמו טצלי למשל שלאחר גיאושין הילדים נרגעו מכל הבעיות הקשות והכעס ששהיה להם, כמובן שהילדים חייבים טיפול רגשי. 3. אם אדם הולך לטיפול בשביל עצמו, לא
מ.כ13.07.22
9
אני מכירה אישית מקרה שההורים לא התגרשו ואחד הבנים שהיה ילד מאד רגיש נפגע מזה נפשית וכמעט הוצרך לאישפוז
חיים08.07.22
8
ממש סיפור חיי רק שיש לי פחות ילדים בקצת אבל בתור סיפור זה חמוד במבחן המציאות זה לא עובר,שיש לך אישה בעייתית בצורה מזעזעת ולמען הנפש של הציבור בומלא אפרט מה היא עוללה לי 22 שנים אז אין לך עם מי לעשות שלום בית
עידן08.07.22
7
האמת צריכה להאמר אי אפשר לברוח מסבל שנגזר על האדם לסבול . אפשר להחליף סבל . אבל אז בוא יותר קשה . . במשפחתי הקרובה ,אדם שהתגרש. קיבל את המחלה ונפטר .
פנחס07.07.22
6
חיים משה
שטערק12.07.22
5
מנסיון אישי דומה יש דברים שלא ישתנו גם אם נסתכל עליהם אחרת יש מציאות שאין רצון להשתנות מהשפעות העבר שלא מוכנים להתנתק מהם לכן הסיפור הוא יפה הרבה מוסר הסכל יש שמצליחים ויש שלא בדיעבד קל לומר זה רצון השם במיוחד מי שמנסה לחזור ליהדות הנסיון כפול ומכופל ומטי מעט עומדים ומצליחים
יוסף08.07.22
אין אדם שלא יכול. יש אדם שלא רוצה עם כח הרצון אפשר לשבור חומות ולעשות הכלל
אור08.07.22
זה בדיוק העניין להיות אמיתי לעשות חשבון נפש וממש להתאמץ ולעשות שינוי
אלי08.07.22
4
אהבתי מאד תודה
אהבתי מאד תודה07.07.22
3
בני פרקש גם אמר כל אחד חושב שהדשא של השכן יותר ירוק הגרושים מקנאים בנשואים ,וההיפך. אני הייתי בשניהם ואני יודע שאין מה לקנא בגרושים . תוך כמה שבועות ,הבנתי את הטעות הפתאלית שעשיתי. ובקשתי לתקן
ניצול גירושים19.07.22
2
מרגש. מאודדד
שושנה08.07.22
1
אמא שלי תמיד אמרה ,אים היו משקיעים רק רבע ממה שצריך להשקיע בנישואים שניים . לא היו מתגרשים ! האמת ! יש בזה הרבה .
שבי 07.07.22
אולי גם יעניין אותך
זוגיות

ליל הסדר בילדותי שלא אשכח לעולם והרס לי את חיי הזוגיות | מסר עוצמתי להורים

מרדכי רוט | 18.04.24
ש

משבר חינוכי

כשאת לוקחת יותר מדי אחריות, את בעצם מסירה את כל האחריות ממך

כיכר בשיתוף חנה דיין | מקודם

לא כיבדה ולא העריכה

היהודי היה שבור: נמאס לי מהמריבות עם אשתי - אני חייב להתגרש | כך זה נפתר

מרדכי רוט | 11.04.24
ש

אני לא מצליחה לזהות מה אני מרגישה

כיכר בשיתוף חנה דיין | מקודם
ש

הפוגה שקרית

הקורבנות היא רישיון לא לקחת על עצמנו אחריות

כיכר בשיתוף חנה דיין | מקודם
ש

הזדמנות שלא רואים בכל יום

"פוטנציאל רווח עצום" • הזדמנות להשקעה במרכז גוש דן

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

הורים, תקראו!

המסר העוצמתי של היהודי שחווה קשיים: "אם יש משהו שהורס נפשות - זו ביקורת"

מרדכי רוט | 28.03.24

מכורים לסטטוס?

הזוג החרדי ניסה להיות "אושיות רשת" והמשפחה כמעט התפרקה | כך הם ניצלו

מרדכי רוט | 21.03.24

מאמר תגובה

להיות כל איש שורר בביתו – כיצד? ומה ההפך מזוגיות רעילה?

ורד שאלתיאל | 21.03.24

מאמר תגובה

אם אתה רוצה להיות - מלך בבית, אשתך חייבת להיות - מלכה!

ורד שאלתיאל | 18.03.24
ש

10,000 דונם

פארק הירקון בפ"ת? הכירו את מתחם הנדל"ן הכי מדובר בענף

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

הצצה לאולם הדיונים 

חקירה, עדים והתרת נדרים | כך התגרשתי בבית הדין הרבני בירושלים  

משה לוין | 14.03.24

שלום בבית - כבר מתחילת הקשר

איך תדעו אם אתם ב"קשר לא בריא" בזוגיות? | המדריך המלא

ארי טננבוים | 14.03.24
ש

מוכר לכם?

לא הילדים צריכים טיפול אלא אולי אתם

כיכר בשיתוף חנה דיין | מקודם

מסר חשוב לשלום בית

כשהקשיש החרדי הגרוש דרש לעזוב את בית האבות: "לא יכול לראות את הזוג הזה"

מרדכי רוט | 07.03.24
ש

לימודי דיינות

כך אלפי בוגרי ישיבה הפכו לדיינים מוסמכים

כיכר בשיתוף מ.ל.מ | מקודם
ש

קשיים וחוזקות בחיי הזוגיות

כל הקשר שלכם עד היום היה מאבק הישרדות אחד גדול

חנה דיין | מקודם
ש

ברוכה הבאה לחיבור האלוקי

כיכר בשיתוף חנה דיין | מקודם
ש

גירושין או להתעקש?

הגירושין האלה היו בלתי נמנעים

כיכר בשיתוף | מקודם

המגשר מנחה דרך

אחרי הכל - החלטתם להתגרש? כך תפחיתו נזקים ותיפרדו בשלום

ארי טננבוים | 15.02.24
ש

במיוחד לחג הפסח

מתארגנים לחג עם 'קונים מקבלים' הכי שווה שיש

כיכר בשיתוף קרן החשמל | מקודם

גלגולו של אגו

מוריה השתלטה ליודה על החיים, והוא חיפש מפלט - עד שהבעיה נחשפה | סיפור מטלטל

משה רבי | 08.02.24

למה לא לשוחח?

הבעל זעם על אשתו שלא סיפקה את רצונותיו והם נקלעו למשבר | כך זה נפתר

מרדכי רוט | 08.02.24
ש

"אתה באמת מאמין שיש לנו קשר?"

כיכר בשיתוף חנה דיין | מקודם