כיכר השבת

בלעדי ל"כיכר השבת"

מהפכה בציבור החרדי: מפסיקים לשקר בשידוכים

כפי שנחשף ב"כיכר השבת", הוקם לראשונה מחלקת שידוכים בציבור החרדי לבעלי רקע רפואי. ביום עיון שנערך היום, הושקה המחלקה ● יו"ר אגודת מגן לחולה, הרב בנימין פישר: "אין רווח לשקר. עדיף לספר מאשר שיוודע לצד השני לאחר זמן ואז הכעס והפגיעה יהיו גדולים". סיקור בלעדי (זוגיות, משפחה)

30
חיים שקדי | כיכר השבת | א' באייר | 05.05.11
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

הדים נרחבים בקרב הציבור ליום העיון בנושא "רפואה והלכה", שערכה אגודת "מגן לחולה" השבוע, בבית הארחה בשכונת בית וגן בירושלים, שגם נתנה את חסותה לערב המיוחד.

יום העיון נפתח בנאומו של הגאון רבי אשר וייס, גאב"ד "דרכי תורה", שהודה בפתח דבריו לרב בנימין פישר, יו"ר האגודה, על הזכות שנותן לו לסייע לעם ישראל בכך שפונה אליו להכריע במקרים קשים ובעיות סבוכות.

הגר"א וייס התמקד בדבריו בדינם של כונני הצלה שיוצאים לטפל באירוע בשבת ובמועד, האם מותר להם להודיע כי אין צורך בכוננים נוספים, והכריע כי פשוט הדבר שעל-מנת למנוע חילול שבת נוסף, מותר להם להודיע שאין צורך באנשי הצלה נוספים. בסיום דבריו, בירך הרב וייס את הרב פישר ועובדי ומתנדבי אגודת "מגן לחולה".

לאחריו, נשא דברים הגאון רבי אביגדור נבנצל, רבה של העיר העתיקה בירושלים, שפתח והרחיב במשנתו ההלכתית של מייסד אגודת "מגן לחולה", הגרש"ז אויערבאך זצ"ל. בהמשך דבריו, זעק הרב נבנצל נגד התופעה הכואבת שישנם כאלו אשר מעלימים מידע חיוני ורגיש בתקופת השידוכים, ובעקבות כך יש מקרים רבים של עזיבת שידוך וגירושין.

בשלב זה, הזמין הרב פישר את פרופ´ איתן כרם, מנהל אגף הילדים בבתי החולים ´הדסה´, לשאת דברים, תוך כדי שהוא מודה לו על עמידתו לימין האגודה במשך שנים רבות, ועזרתו בכל זמן ובכל עת.

פרופ´ איתן כרם פתח את דבריו בברכה לרב בנימין פישר על פועלו למען החולים ועל מקצועיותו להפנות כל פונה לגורם המקצועי הנכון והראוי ביותר. בהמשך דבריו, הסביר פרופ´ כרם את החשיבות בכך שדרכו של רופא תהיה תחילה כבן אדם ורק לאחר-מכן כרופא. במשך שעה ארוכה הרצה פרופ´ כרם בעניין מחלות גנטיות, כשהקהל יושב ומאזין בקשב רב.

לא להסתיר

אחרון הדוברים, היה יו"ר אגודת מגן לחולה", הרב בנימין פישר, שהבהיר בפתח דבריו כי "הקו הברור שמוביל אותנו לאורך כל שנות מגן לחולה היא דעתם ופסיקתם של גדולי ישראל שלאורם אנו הולכים". בהמשך דבריו, הרחיב הרב פישר לעסוק בנושא הרגיש של שידוכים לבעלי רקע רפואי, וסיפר על מקרים רבים של גירושין ועזיבת שידוכים שאירעו רק בעקבות העלמת מידע או סילופו בפני הצד השני.

"אין רווח לשקר", זעק הרב פישר מנהמת ליבו, "עדיף לספר מאשר שיוודע לצד השני לאחר זמן ואז הכעס והפגיעה יהיו גדולים, זה נכון שצריך חכמה ופיקחות בשידוכים כאלה לדעת מתי לספר ואיך לספר, ולאיזה שידוכים לגשת מלכתחילה, אבל לשקר זה לא הדרך ואף אחד לא מרוויח מזה".

את הבשורה של הערב, כפי שנחשפה כאן ב"כיכר השבת" השבוע, השאיר הרב פישר לסוף הערב, כאשר הודיע לקהל כי לאור בקשת גדולי ישראל הוחלט באגודת "מגן לחולה" על הקמתה של מחלקה מיוחדת שתסייע בשידוכים לבעלי רקע רפואי, במטרה להרבות בתים בישראל ולסייע אף לבעלי רקע רפואי בתקופה הגורלית.

כפי שדווח כאן, בראש המחלקה יעמוד הרב אברהם בורודיאנסקי, שידיו רב לו בתחום של שידוכים לבעלי רקע רפואי, כאשר הכל יתנהל בדיסקרטיות רבה, ובשיתוף פעולה מלא של ראש המחלקה יחד עם הרב בנימין פישר, יו"ר האגודה.

בתום שעתיים מרתקות, התפזרו מאות המשתתפים לבתיהם בברכת יישר כח לאגודת "מגן לחולה" על הערב המיוחד ובדרישה לעוד ערבים מחכימים מן הסוג הזה.

גאב''ד 'דרכי תורה', הרב אשר וייס
הרב אשר וייס עם הרב אביגדור נבנצל
הרב בנימין פישר, יו''ר 'מגן לחולה'
תוכן שאסור לפספס
30 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
13
חרדים כשנוח..מעגלים פינות כשצריך..אשרינו ציבור יראי ה' נהגו מקדמא דנא להקל בענייני שקר ולשון הרע.. החילונים מקילים גם בשמירת שבת..מחלוקת הפוסקים
רב נוח מיקל08.05.11
12
השקר הכי טוב זה האמת!!! אין כמו האמת היא יציבה ומנצחת!!!
רחלי 1005.05.11
11
הריונות, בית הרוס, עוד מעט יקימו ועדה לכל שקר. נוכל להקים ממשלה.
לימונדה05.05.11

הצגת כל התגובות

10
אפשר גם אפשר חובה לשים הכול על השולחן!!! אני נשואה עם אדם בריא לחלוטין!!! ואני אם עבר רפואי מורכב! תודה אישית לרב בינימין פישר על הסיועה והתמיכה בעת היותי חולה ישלם ה שכרך!
חחחח05.05.11
9
א. כלל ראשון בשידוכים אחד שהוא למשל בגיל 26 תמיד מורידים שנתיים ב. אם הבחור חולה במחלה כרונית לעולם לא יומרו שהו חולה !! ג. וכן אם שותה כדורים של כול סוג ד. סמו לב בדרך כלל בחור או בחורה חולים ההורים מקורבים תמיד יותר רק אצל החסידים תמיד יודעים מה קורה בגלל ששם האדמו"ר עושה את השידוך
נד.ל המלך05.05.11
הגזמת!!! אין כמו להיות ישרים בעיני עצמך אלוקים ואדם ועוד יותר מיזה השידוך ניכתב כבר 40 יום קודם הלידה אז מה שמגיע לך תקבל רק תלוי באייזה דרך הייתי גלוי לגבי מצבי אישתי יודעת הכול וברוך ה רק טוב יצאה מיזה שהכול על השולחן אפשר לבנות אמון זה בסיס לכול הבית!
יונה 05.05.11
40 יום קודם יצירת הולד... ולא 40יום קודם הלידה!!!
רחלי 1005.05.11
פעם נפגשתי עם בחור שמרו שהוא בן 24.פתאום מתברר לי בפגישה שהוא בן 27,ואני כולה הייתי בת 20...זה היה מרגיז,השדכנית אמרה שגם היא לא ידעה....
טוב שהיה ונגמר 05.05.11
ולנו נשאר רק להתפלל שכל אחד ימצא את זיווגו הראוי לו בלי צער בעיות מכאובים וכאבים שהכל יהיה בסיתא דשמיא כי אתה זה הכול והכול זה אתה הכל בידים של ריבונו של עולם!!!!
תמי05.05.11
8
הרב אכן מקבל כל מי שפונה עם שאלה, קטן כגדול. זכותו אין לשער. אבל פעם חטפתי צרחות על זה שניסה לחזור אלי ולא היתה קליטה בבית החולים. כחולה בבית חולים הייתי במצב רגיש והצרחות פגעו. מחול לכם. רק רציתי להסב את תשומת הלב. ושוב תודה.
מישהו05.05.11
7
צודק, אפשר לחשוב מהכותרת הזו שהחרדים משקרים וגורמים לפירוק זוגיות לא עלינו!
שקר?06.05.11
6
כנראה שהיה צריך להרוג את בן לאדן כדישיתחילו לדבר בציבור החרדי על שקרים בשידוכים. אז דבר ראשון ברכותי! כשהנחת יסוד היא שאנו אנשים מאמינים והכל משמים אז למה למען ה' צריך לשקר??? לתחמן ולהסתיר אמיתות.איפה האמונה? ועוד לשקר בחסות רבנים. בושה!!
בלה08.05.11
5
(נשלח מהאפיפון שלי)
לללללללללללללאה05.05.11
4
כבר שנים שישנה שדכנית מעזרת תורה נדמה לי (אשה אמריקאית) שמשדכת בין בעלי רקע רפואי בלי טקסים וצרמוניות, אני אישית עברתי אירוע רפואי קשה שהותיר תוצאות כלל לא פשוטות (רצו לשדך לי בחורה שהחלימה מ"המחלה")ופניתי אליה אומנם עד שהבחורה הסכימה (והחלימה כנ"ל) כבר הייתי מאורס לבחורה בריאה ללא שום דופי כיום ב
נשוי באושר06.05.11
אתה נשמע בחור פיקח אז מאיפה בא לך הרעיון הזה להשמיץ אגודה שרוצה לעזור לאנשים הללו, למה לדעתך זה צרמוניות??? מה כואב לך שרוצים להגיע לאנשים שלא מכירים את השדכנית מעזרת תורה,לחלקים בעם שסובלים בתקופה הזו ואין מי שיעזור להם??? ראוי שתתנצל!!! אין ענין להפוך כל דבר לריב מחלוקת והשמצות, קצת הגיון בתחום זה
היגיון06.05.11
אשמח לקבל פרטים על השדכנית עבור חבר עם בעיה רפואית. תודה
יוסי06.05.13
3
גם אני הקטן זכיתי לקיטון של רותחים ממנו כששאלתי אותו איזשהי שאלה ומאוד כעסתי עליו ואפילו הקפדתי עליו, עד שלימים פגשתי ידידי שלי (שהוא במקרה זה שנתמנה לעמוד בראש מחלקת השדוכים)אברהמי ברודינסקי שהוא ידוע כחסיד נלהב של הרב פישר וסיפרתי לו את התופעה, ואז הוא ענה לי בזה לשונו: אם תביא לי עוד אדם שכל יום
מוישי ברילנט05.05.11
2
אתה יודע כמה בנות מבוגרות ב"ב וירושלים יש? א ל פ ים!מה אי תם חסד לא רק אם חולים גם אם בריאים
יוסי1205.05.11
1
חשוב להסב את ת"ל הקוראים, במשפחתי מספר קרובים בעלי רקע רפואי מורכבוהינם בשידוכים מספר שנים, ההורים בתוםפ לב סיפרו על המורכבות לפני כל שידוך ולמי שנודע הדבר מיד נעלם / נאלם.... בצר להם פנו לשמוע את עצתו של הרב חיים קניבסקי והוא אמר לא לספר על כך לצד השני רק שמגיעם לשלב סופי...... מיותר לציין שזה קר
titi05.05.11
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שושי06.05.11
אולי גם יעניין אותך
זוגיות

המסר העוצמתי של היהודי שחווה קשיים: "אם יש משהו שהורס נפשות - זו ביקורת"

מרדכי רוט | 28.03.24

מכורים לסטטוס?

הזוג החרדי ניסה להיות "אושיות רשת" והמשפחה כמעט התפרקה | כך הם ניצלו

מרדכי רוט | 21.03.24

מאמר תגובה

להיות כל איש שורר בביתו – כיצד? ומה ההפך מזוגיות רעילה?

ורד שאלתיאל | 21.03.24

מאמר תגובה

אם אתה רוצה להיות - מלך בבית, אשתך חייבת להיות - מלכה!

ורד שאלתיאל | 18.03.24

הצצה לאולם הדיונים 

חקירה, עדים והתרת נדרים | כך התגרשתי בבית הדין הרבני בירושלים  

משה לוין | 14.03.24
ש

פריחתו של יישוב

הפיכתה של גבעת זאב - מפרבר לעיר מתפתחת

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם

שלום בבית - כבר מתחילת הקשר

איך תדעו אם אתם ב"קשר לא בריא" בזוגיות? | המדריך המלא

ארי טננבוים | 14.03.24
ש

מוכר לכם?

לא הילדים צריכים טיפול אלא אולי אתם

כיכר בשיתוף חנה דיין | מקודם

מסר חשוב לשלום בית

כשהקשיש החרדי הגרוש דרש לעזוב את בית האבות: "לא יכול לראות את הזוג הזה"

מרדכי רוט | 07.03.24
ש

קשיים וחוזקות בחיי הזוגיות

כל הקשר שלכם עד היום היה מאבק הישרדות אחד גדול

חנה דיין | מקודם
ש

הזדמנות שלא רואים בכל יום

"פוטנציאל רווח עצום" • הזדמנות להשקעה במרכז גוש דן

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם
ש

ברוכה הבאה לחיבור האלוקי

כיכר בשיתוף חנה דיין | מקודם
ש

גירושין או להתעקש?

הגירושין האלה היו בלתי נמנעים

כיכר בשיתוף | מקודם

המגשר מנחה דרך

אחרי הכל - החלטתם להתגרש? כך תפחיתו נזקים ותיפרדו בשלום

ארי טננבוים | 15.02.24

גלגולו של אגו

מוריה השתלטה ליודה על החיים, והוא חיפש מפלט - עד שהבעיה נחשפה | סיפור מטלטל

משה רבי | 08.02.24
ש

לכולם ובחינם

באו לטייל בחול המועד בחינם >>

כיכר בשיתוף בנק הפועלים | מקודם

למה לא לשוחח?

הבעל זעם על אשתו שלא סיפקה את רצונותיו והם נקלעו למשבר | כך זה נפתר

מרדכי רוט | 08.02.24
ש

"אתה באמת מאמין שיש לנו קשר?"

כיכר בשיתוף חנה דיין | מקודם